Sistemul privat ne-a obisnuit deja de o generatie intreaga ca daca nu-ti faci treaba cum ar trebui, atunci pleci. Sigur, in timp sistemul s-a rafinat pentru ca s-a adaptat pietei. Acum 10 ani, discursul angajatorului din sistemul privat suna cam asa: nu faci treaba, mai sunt altii la usa care asteapta sa iti ocupe locul.
In 2008, deficitul de resurse de pe piata ne-a invatat ca daca nu-ti faci treaba, atunci intri intr-un program de crestere a performantei (intai gasim problema, pe urma adresam problema, si cand a crescut performanta... vedem cum e cu salariul).
In oricare dintre variante, stim sigur ca "taierea de frunza la caini" nu tine.
Sistemul public ne da un semn ca vrea sa-si faca treaba
Si uite si un semn de la sistemul public. Ieri, in cadrul ceremoniei de instalare in functie a prefectului si subprefectilor Capitalei, premierul Emil Boc declara: "Trebuie realizata o corelare între munca functionarului si plata primita, dar pentru asta avem nevoie de un efort rational si de a pune degetul pe rana", conform Mediafax.
Asadar, daca ati trait umilinta pozitiei "ghiocel" la ghiseul de la institutia X, unde doamna ne arata ca ne-a facut o favoare aproape intima ca a revenit de la cafea, iata ca a venit momentul primei sale evaluari de performanta.
Sigur ca doamna in cauza nu va deveni draguta peste noapte. Nici nu ne dorim sa devina intai draguta. Ne dorim sa devina eficienta. Sa ne dea informatii la telefon, sa nu ne certe cand nu e multumita de cum ne-am completat declaratiile, sau mai rau, cand avem cine stie ce situatie atipica de raportat. Ne dorim ca doamna de la ghiseu sa devina informata, sa devina un high-performer al sistemului in care functioneaza.
Primul pas deja facut
Un experiment care urmarea sa identifice ce fel de factori influenteaza performanta lucratorilor dintr-o fabrica, a avut un rezultat surprinzator, care a devenit baza practicilor curente de management al performantei.
Se intampla asa: cei care conduceau experimentul urmau sa varieze diversi factori de mediu pentru o echipa de productie, si sa compare rezultatele de performanta cu cele ale unui grup de control (care lucra in aceleasi conditii ca de obicei).
Rezultatul surprinzator a fost ca ambele grupuri si-au crescut performanta fata de nivelul obisnuit. Motivul era ca
stiau ca performanta lor era urmarita.
Asa ca si daca vom suferi la implementare, asa cum se intampla de obicei in sistemul nostru public, atentia pe care o exprima premierul fata de acest subiect, este primul pas gata facut: functionarii nostri vor sti ca performanta lor este urmarita.
"Stiu ca trebuie sa platim bine functionarii publici, dar pentru asta trebuie sa-i platim pe cei care muncesc cu adevarat si nu pe cei care taie frunze la câini. Sunt functionari si la nivel ministerial, dar si în alta parte care, din nefericire, nu justifica salariul pe care-l iau, dupa cum sunt foarte multi functionari care muncesc mult mai mult decât banii pe care-i primesc."
Efectul: ori se incranceneaza foarte tare reteaua de relatii "informale" in sistem, si atunci dam de fapt salariile in functie de "al cui e cel mai tare", ori poate chiar functioneaza principiul de mai sus. Si incepem sa observam ca merge mai usor si mai putin dureros pe la ghisee.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << ​Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<