"De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online". Aceasta este declaratia facuta recent chiar de catre presedintele ANAF, Dragos Doros, prin care se explica fara echivoc faptul ca relatia dintre contribuabil si Ministerul de Finante se va muta online.
In urma acestui anunt, unul dintre cititorii nostri ne-a trimis urmatoarea intrebare. "In aceasta situatie ce facem? Ii obligam pe toti contabilii sa aiba semnatura electronica?". O intrebare cat se poate de pertinenta, la care raspunsul este si el, foarte clar: Da!
Chiar si in acest moment exista o lista extinsa de declaratii fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Acestora li se adauga si obligatiile fiscale ale contribuabililor mari si mijlocii, si sediile secundare ale acestora, care trebuie depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National (http://www.e-guvernare.ro/).
Ce este de facut pentru contabili, in aceste conditii? Solutia este, in fapt, una singura: fiecare contabil trebuie sa aiba, mai devreme sau mai tarziu, un certificat digital care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica. Mai ales ca acesta va putea fi utilizat pentru toti clientii pe care ii are contabilul nostru, un avantaj destul de mare.
Cum ne putem achizitiona semnatura electronica? La ce costuri? Cat timp este ea valabila? Procesul este relativ simplu si aproximativ intr-o saptamana va poate aduce in birou kitul de semnatura.
Pasul 1: alegeti firma de la care doriti sa achizitionati certificatul digital. Alfa Sign, spre exemplu, este unul dintre furnizorii certificati pentru semnatura electronica, fiind in top 3 firme din Romania in acest domeniu. Puteti intra pe pagina lor de prezentare (...click aici pentru detalii>>) si veti gasi Formularul pe care trebuie sa il completati.
Pasul 2: Transmiteti actele necesare, semnati ce este de semnat si ...gata! Kitul complet pentru Semnatura digitala va fi al dvs. in cateva zile (...click aici pentru a vedea ce acte sunt necesare>>)
Cat costa? Promotia celor de la AlfaSign face ca intreg kitul pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Veti primi Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica (...click aici pentru a vedea cat costa)
Cat este valabil acest certificat digital? Conform legii, el poate fi folosit timp de un an. Apoi va trebui sa il reinnoiti. Oferta propusa de AlfaSign pentru reinnoire este de doar 27 de euro. Un avantaj considerabil este faptul ca puteti face reinnoirea exclusiv online, fara sa va deplasati undeva sau sa trebuiasca sa trimiteti/primiti acte prin curier. (...click aici pentru a vedea cum se reinnoieste certificatul>>)
Atentie: puteti sa reinnoiti semnatura digitala si la alta firma decat la cea de la care ati achizitionat initial semnatura electronica. Altfel spus, daca oferta de la Alfa Sign pentru reinnoire este mai buna decat altele, puteti sa apelati la ea fara probleme.
In mod cert, detinerea unui certificat digital reprezinta un avantaj pentru contabili. Respectati rigorile legii in vigoare fara sa va angajati la costuri foarte mari, profitand, in schimb, de beneficiile oferite de acesta. In plus, il puteti reinnoi rapid si usor, chiar si printr-o procedura exclusiv online.
Asa cum se poate observa, avantajele sunt multiple. Indepliniti obligativitatea depunerii online pentru anume declaratii, scapati de cozi si deplasari pentru altele si il puteti folosi pentru toti clientii. Atentie, insa, la procurile notariale prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Acestea trebuie sa fie valabile pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.
In concluzie, va sfatuim sa achizitionati cat mai repede Kitul pentru Semnatura Digitala. Este ceea ce orice profesionist ar trebui sa aiba incepand cu 1 ianuarie 2017.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<