"De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online". Aceasta este declaratia facuta recent chiar de catre presedintele ANAF, Dragos Doros, prin care se explica fara echivoc faptul ca relatia dintre contribuabil si Ministerul de Finante se va muta online.
In urma acestui anunt, unul dintre cititorii nostri ne-a trimis urmatoarea intrebare. "In aceasta situatie ce facem? Ii obligam pe toti contabilii sa aiba semnatura electronica?". O intrebare cat se poate de pertinenta, la care raspunsul este si el, foarte clar: Da!
Chiar si in acest moment exista o lista extinsa de declaratii fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Acestora li se adauga si obligatiile fiscale ale contribuabililor mari si mijlocii, si sediile secundare ale acestora, care trebuie depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National (http://www.e-guvernare.ro/).
Ce este de facut pentru contabili, in aceste conditii? Solutia este, in fapt, una singura: fiecare contabil trebuie sa aiba, mai devreme sau mai tarziu, un certificat digital care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica. Mai ales ca acesta va putea fi utilizat pentru toti clientii pe care ii are contabilul nostru, un avantaj destul de mare.
Cum ne putem achizitiona semnatura electronica? La ce costuri? Cat timp este ea valabila? Procesul este relativ simplu si aproximativ intr-o saptamana va poate aduce in birou kitul de semnatura.
Pasul 1: alegeti firma de la care doriti sa achizitionati certificatul digital. Alfa Sign, spre exemplu, este unul dintre furnizorii certificati pentru semnatura electronica, fiind in top 3 firme din Romania in acest domeniu. Puteti intra pe pagina lor de prezentare (...click aici pentru detalii>>) si veti gasi Formularul pe care trebuie sa il completati.
Pasul 2: Transmiteti actele necesare, semnati ce este de semnat si ...gata! Kitul complet pentru Semnatura digitala va fi al dvs. in cateva zile (...click aici pentru a vedea ce acte sunt necesare>>)
Cat costa? Promotia celor de la AlfaSign face ca intreg kitul pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Veti primi Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica (...click aici pentru a vedea cat costa)
Cat este valabil acest certificat digital? Conform legii, el poate fi folosit timp de un an. Apoi va trebui sa il reinnoiti. Oferta propusa de AlfaSign pentru reinnoire este de doar 27 de euro. Un avantaj considerabil este faptul ca puteti face reinnoirea exclusiv online, fara sa va deplasati undeva sau sa trebuiasca sa trimiteti/primiti acte prin curier. (...click aici pentru a vedea cum se reinnoieste certificatul>>)
Atentie: puteti sa reinnoiti semnatura digitala si la alta firma decat la cea de la care ati achizitionat initial semnatura electronica. Altfel spus, daca oferta de la Alfa Sign pentru reinnoire este mai buna decat altele, puteti sa apelati la ea fara probleme.
In mod cert, detinerea unui certificat digital reprezinta un avantaj pentru contabili. Respectati rigorile legii in vigoare fara sa va angajati la costuri foarte mari, profitand, in schimb, de beneficiile oferite de acesta. In plus, il puteti reinnoi rapid si usor, chiar si printr-o procedura exclusiv online.
Asa cum se poate observa, avantajele sunt multiple. Indepliniti obligativitatea depunerii online pentru anume declaratii, scapati de cozi si deplasari pentru altele si il puteti folosi pentru toti clientii. Atentie, insa, la procurile notariale prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Acestea trebuie sa fie valabile pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.
In concluzie, va sfatuim sa achizitionati cat mai repede Kitul pentru Semnatura Digitala. Este ceea ce orice profesionist ar trebui sa aiba incepand cu 1 ianuarie 2017.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<