Cu siguranta toata lumea stie deja ca semnatura electronica, sau certificatul digital asa cum este el cunoscut, a devenit obligatorie pentru foarte multe actiuni. De la documente sau declaratii fiscale depuse la ANAF ori alte institutii ale statului, pana la aplicarea pentru fonduri europene sau licitatii publice, pentru toate acestea avem nevoie de o semnatura electronica autorizata.
Astfel, vrem sau nu vrem, semnatura electronica ne este mai mult decat necesara. Inevitabil, apare intrebarea "de unde este mai bine sa ne luam certificatul digital?" Intrebare la care vom incerca sa va raspundem in randurile de mai jos.
Ministerul Comunicatiilor este cel care mentine un Registru al Furnizorilor de Servicii de Certificare, pe care il puteti consulta
aici. In acest Registru veti regasi cine este autorizat sa presteze astfel de servicii plus alte detalii despre respectiva firma, ca de exemplu pana cand este valabila acea autorizatie sau de cand a inceput sa ofere astfel de certificate digitale.
Trei firme sunt mai importante in Romania, in acest moment, in ceea ce priveste semnatura electronica: AlfaSign, CertSign si DigiSign. Fiecare are o prezenta solida pe piata din Romania, prezinta incredere si ofera servicii de calitate. Exista, insa, si diferente importante, mai ales in ceea ce priveste pretul, reinnoirea certificatului (caci acesta expira dupa un an) si promotiile derulate. Sa le luam pe rand:
DigiSign ofera Semnatura Electronica la un pret de 29,9 euro (fara TVA), a carui reinnoire anuala va costa tot 29,9 euro. Primiti un token bonus si veti obtine discount daca sunteti membru CECCAR dar, atentie, compania precizeaza ca ofera suport tehnic doar pentru sistemele de operare Microsoft Windows.
CertSign va poate oferi Semnatura Electronica pentru suma de 47 de euro (fara TVA). Acest pret va aduce certificatul digital valabil timp de un an, plus tokenul de identificare si aplicatia pehntru semnare electronica si criptare. Reinnoirea, insa, dupa un an va costa 30 de euro (fara TVA), cu precizarea ca, daca sunteti membru CECCAR sau APEC puteti beneficia de o reducere.
AlfaSign are pentru Semnatura Electronica un pret de doar 30 de euro (fara TVA) + livrarea gratuita a kitului. Puteti beneficia de Promotii daca sunteti deja abonat al aplicatiei legislative Legis, daca sunteti medic ori farmacist, sau daca sunteti executor judecatoresc. Pentru reinnoire, costul va fi de doar 27 de euro, in conditiile in care si transportul este gratuit (
puteti vedea oferta intreaga aici >>). Practic, aceasta este cea mai buna oferta din gama 1 an + reinnoire.
Pe cine merita sa alegeti daca doriti sa aveti Semnatura Electronica? Dumneavoastra decideti. Cele trei firme de mai sus sunt, in acest moment, cele mai cunoscute la noi in tara si prezinta cea mai mare incredere. Ar trebui sa va decideti in functie de pret, de facilitatile oferite dar, mai ales, si de oferte de reinnoire.
Nu uitati ca NU este oblitatoriu sa reinnoiti un certificat digital facut la o anumita firma tot la acea firma! Daca descoperiti, spre exemplu, ca va expira Semnatura Electronica si AlfaSign are cea mai buna oferta de pe piata in acest domeniu, puteti merge la ei chiar daca ati fost clientul CertSign. Legea va ofera acest drept.
In concluzie, Semnatura Electronica devine aproape obligatorie pentru multi dintre noi si trebuie sa stim sa ne alegem funizorul ei in cunostinta de cauza.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<