Retineti ca
certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza la solicitarea urmatoarelor persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal:
a) persoanele care in cursul anului calendaristic precedent, sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului, au realizat importuri din teritorii si state terte, a caror valoare cumulata este de cel putin 100 milioane lei si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
nu au obligatii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
sa fie inregistrate in scopuri de TVA cu cel putin un an calendaristic inaintea depunerii cererii pentru eliberarea certificatului de amânare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata;
sa nu fie in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
De retinut! In valoarea importurilor de 100 de milioane lei nu se cuprind importurile de produse supuse accizelor armonizate.
b) operatorii economici autorizati care sunt inregistrati in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut certificat de operator economic autorizat, conform art. 14a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) persoanele impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut autorizatie pentru procedura de vamuire la domiciliu, conform art. 253 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza pe perioada indicata de solicitant, care nu poate depasi data de 31 decembrie 2016.
Documentele necesare obtinerii certificatului
in vederea obtinerii certificatului de amanare de la plata in vama a TVA, persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 500/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, depun la Directia Generala a Vamilor urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;
certificat de atestare fiscala, in original;
declaratie pe propria raspundere privind valoarea cumulata a importurilor din teritorii si state terte realizate in anul calendaristic precedent sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului;
declaratie pe propria raspundere ca nu sunt in stare de insolventa si nu se afla in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) din ordin, depun la Directia Generala a Vamilor in vederea obtinerii certificatului, urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe certificatul de operator economic autorizat sau de pe autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu, dupa caz;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal.
Certificatul de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata se elibereaza in termen de 15 zile de la depunerea cererii si a documentatiei complete.
Revocarea certificatului
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se revoca:
- in situatia in care una din conditiile care au stat la baza eliberarii certificatului prevazute la art. 2 alin. (2) din ordin, nu mai este indeplinita sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA atribuit conform art. 153 din Codul Fiscal, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordin;
- in cazul in care statutul de operator economic autorizat a fost suspendat sau retras, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) din ordin;
- in situatia in care autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu a fost suspendata sau revocata, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordin.
Decizia de revocare a certificatului de amanare de la plata in vama a TVA se comunica in scris, impreuna cu motivele care au condus la aceasta masura.
Sursa: AJFP Valcea
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<