Retineti ca
certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza la solicitarea urmatoarelor persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal:
a) persoanele care in cursul anului calendaristic precedent, sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului, au realizat importuri din teritorii si state terte, a caror valoare cumulata este de cel putin 100 milioane lei si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
nu au obligatii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
sa fie inregistrate in scopuri de TVA cu cel putin un an calendaristic inaintea depunerii cererii pentru eliberarea certificatului de amânare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata;
sa nu fie in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
De retinut! In valoarea importurilor de 100 de milioane lei nu se cuprind importurile de produse supuse accizelor armonizate.
b) operatorii economici autorizati care sunt inregistrati in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut certificat de operator economic autorizat, conform art. 14a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) persoanele impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut autorizatie pentru procedura de vamuire la domiciliu, conform art. 253 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza pe perioada indicata de solicitant, care nu poate depasi data de 31 decembrie 2016.
Documentele necesare obtinerii certificatului
in vederea obtinerii certificatului de amanare de la plata in vama a TVA, persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 500/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, depun la Directia Generala a Vamilor urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;
certificat de atestare fiscala, in original;
declaratie pe propria raspundere privind valoarea cumulata a importurilor din teritorii si state terte realizate in anul calendaristic precedent sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului;
declaratie pe propria raspundere ca nu sunt in stare de insolventa si nu se afla in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) din ordin, depun la Directia Generala a Vamilor in vederea obtinerii certificatului, urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe certificatul de operator economic autorizat sau de pe autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu, dupa caz;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal.
Certificatul de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata se elibereaza in termen de 15 zile de la depunerea cererii si a documentatiei complete.
Revocarea certificatului
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se revoca:
- in situatia in care una din conditiile care au stat la baza eliberarii certificatului prevazute la art. 2 alin. (2) din ordin, nu mai este indeplinita sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA atribuit conform art. 153 din Codul Fiscal, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordin;
- in cazul in care statutul de operator economic autorizat a fost suspendat sau retras, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) din ordin;
- in situatia in care autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu a fost suspendata sau revocata, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordin.
Decizia de revocare a certificatului de amanare de la plata in vama a TVA se comunica in scris, impreuna cu motivele care au condus la aceasta masura.
Sursa: AJFP Valcea
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia <<