Retineti ca
certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza la solicitarea urmatoarelor persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal:
a) persoanele care in cursul anului calendaristic precedent, sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului, au realizat importuri din teritorii si state terte, a caror valoare cumulata este de cel putin 100 milioane lei si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
nu au obligatii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
sa fie inregistrate in scopuri de TVA cu cel putin un an calendaristic inaintea depunerii cererii pentru eliberarea certificatului de amânare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata;
sa nu fie in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
De retinut! In valoarea importurilor de 100 de milioane lei nu se cuprind importurile de produse supuse accizelor armonizate.
b) operatorii economici autorizati care sunt inregistrati in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut certificat de operator economic autorizat, conform art. 14a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) persoanele impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA in România conform art. 153 din Codul Fiscal si care au obtinut autorizatie pentru procedura de vamuire la domiciliu, conform art. 253 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se elibereaza pe perioada indicata de solicitant, care nu poate depasi data de 31 decembrie 2016.
Documentele necesare obtinerii certificatului
in vederea obtinerii certificatului de amanare de la plata in vama a TVA, persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 500/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, depun la Directia Generala a Vamilor urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;
certificat de atestare fiscala, in original;
declaratie pe propria raspundere privind valoarea cumulata a importurilor din teritorii si state terte realizate in anul calendaristic precedent sau in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se solicita eliberarea certificatului;
declaratie pe propria raspundere ca nu sunt in stare de insolventa si nu se afla in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara.
Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) din ordin, depun la Directia Generala a Vamilor in vederea obtinerii certificatului, urmatoarele documente:
o cerere tip conform modelului din anexa nr. 1 la ordin;
copie de pe certificatul de operator economic autorizat sau de pe autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu, dupa caz;
copie de pe documentul care atesta calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal.
Certificatul de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata se elibereaza in termen de 15 zile de la depunerea cererii si a documentatiei complete.
Revocarea certificatului
Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA se revoca:
- in situatia in care una din conditiile care au stat la baza eliberarii certificatului prevazute la art. 2 alin. (2) din ordin, nu mai este indeplinita sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA atribuit conform art. 153 din Codul Fiscal, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordin;
- in cazul in care statutul de operator economic autorizat a fost suspendat sau retras, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) din ordin;
- in situatia in care autorizatia pentru procedura de vamuire la domiciliu a fost suspendata sau revocata, sau in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordin.
Decizia de revocare a certificatului de amanare de la plata in vama a TVA se comunica in scris, impreuna cu motivele care au condus la aceasta masura.
Sursa: AJFP Valcea
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<