Programul de gestiune este, pentru multe companii, "inima" firmei. Acel loc in care totul trebuie sa fie actualizat si bine structurat, tocmai pentru a sti din timp ce se poate sau nu se poate intreprinde, indeosebi din punct de vedere comercial.
In general exista tendinta mutarii programului de gestiune catre solutii profesioniste, sau mult mai ofertante, dupa o perioada de timp. Evident, in acel moment apare intrebarea: "cum putem muta gesiunea in noul program cat mai usor si mai rapid?" Din fericire, exista solutii.
Mai intai, trebuie stiut ca gestiunea, la fel ca si contabilitatea, se constituie pe o baza de date cu o strucura pe mai multe planuri. Asa cum in contabilitate lucram cu conturi, rulaje sau solduri, asa si in gestiune vom structura baza de date pe:
- liste de preturi;
- liste de produse sau servicii;
- date de identificare ale clientilor si furnizorilor;
- numarul, locatia si tipul gestiunilor.
Acestea sunt informatiile de care avem neaparat nevoie atunci cand dorim sa lucram cu un program nou de gestiune. Tocmai pentru ca tranzitia sa fie cat mai usor si rapid de facut.
Pentru a avea un program de gestiune care sa va ajute in activitatea de zi cu zi, va recomandam Smart Bill (...vezi aici programul >>)
Primul sau avantaj este ca veti putea importa in mod automat datele.
Pentru a importa informatii, puteti merge in sectiunea Nomenclatoare. Ca alternativa, datele pot fi introduse si manual, pozitie cu pozitie.

Veti putea importa si exporta fisierele in si din Excel, intr-un format prestabilit.
Atunci cand importati, va trebui descarcat un fisier model care, dupa completare, este incarcat in aplicatie.

Atentie: pentru a nu intampina probleme este obligatoriu sa respectam cu strictete coloanele stabilite.
Cu ce ne ajuta aceasta facilitate?
Cu foarte mult timp salvat, pe scurt. Stim cu totii ca atunci cand incepem lucrul intr-o noua aplicatie de gestiune, prin tranzitie, cea mai laborioasa munca este introducerea manuala, linie cu linie, a tuturor produselor si serviciilor, fiecare cu preturile lor. De aceea, preluarea automata este varianta care ne scuteste de timp pierdut si ne eficientizeaza munca.
Gestiunea in Smart Bill functioneaza si ca un CRM - ai posibilitatea sa introduci datele complete ale clientilor si furnizorilor – de la datele fiscale pana la telefon si adrese de mail.
Gestiunile se pot adauga manual in Smart Bill si presupun stabilirea tipului fiecarei gestiuni, a adresei si a gestionarului desemnat.

Dupa ce am adaugat gestiunea, putem importa dintr-un fisier Excel stocul care trebuie preluat de la inceputul activitatii. Tot prin aceasta operatiune putem adauga si produsele din nomenclator.
Acestea sunt, practic, cele mai importante aspecte care tin de configurarea modului de lucru cu gestiunea. Urmeaza apoi introducerea datelor cantitative: stocul de produse, rezultat in urma inventarierii.
Nu uitati ca este recomandat sa utilizati la maxim datele din gestiune, nu doar pentru scop strict contabil.
Aplicatii complexe precum Smart Bill va ajuta si sa respectati reglementarile legale, dar si sa obtineti rapoarte vitale pentru managementul companiei, legate de previzionarea a activitatii, preturi, disponibilitati, etc samd.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<