- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → sofia1975's Content
sofia1975's Content
There have been 142 items by sofia1975 (Search limited from 06-January 08)
By content type
See this member's
#208580 program saga
Posted by sofia1975 on 04 August 2009 - 02:33 PM in Arhiva
pt sofia1975:
cand ai operat platile in registru de casa sau jurnal de banca, ai distribuit suma pe facturi? Dupa ce introduci suma, apesi butonul ?Facturi?, de unde inchizi una sau mai multe facturi in functie de suma platita. Faptul ca nu ai facut distributia pe facturi, soldul contabil nu este egal cu suma ramasa de achitat. Cum poti corecta: te duci in Situatii furnizori, alegi furnizorul in cauza, iar cu ajutorul butonului ?Reglare avansuri/stornari? asociezi platile cu facturile.
Daca nu m-am facut inteleasa, citeste un picut in Help-ul programului?este explicat foarte bine acolo
mdA Multumesc mult de sfaturi dar sa stii am facut si lucrul asta inainte de a scie aici.Eu cand operez chitanta din registrul de casa merg asa cum ai zis pe facturi,operez plata intocmai.Am observat si asta ca de la meniul reglare se"regleaza ""unele plati si totusi?Nu inteleg de ce la unii furnizori nu da soldul contabil cu totalul de plata.....am listat de la furnizori situatia facturi + plati sa ma punctez si imi sparg capul ca nu stiu ce sa fac...
#208453 program saga
Posted by sofia1975 on 01 August 2009 - 04:36 PM in Arhiva
Sa va explic:introduc factura la intrari,normal creez analitice la 401,fac plata de la registrul de casa si...cand ma duc la situatie furnizori,am la cativa si va dau un ex:cand vrea sa vad situatia facturilor+plati(e un meniu de listat) constat ca soldul contabil e de 152 si totalul general este de 80.08 lei iar eu in realitate am numai pe cei 80 de plata.Ce am facut si cum pot sa pic pe aceeasi suma pt asa mi se pare normal.....cred?1
#200837 ORDONANTA 34 / 2009
Posted by sofia1975 on 06 May 2009 - 08:29 AM in Arhiva
eu am urmatoarea situatie:
1.dacia papuc pe societate care-l transporta pe administrator de la firma acasa...etc si aduce marfa cu ea...e deductibil combustibilul?
2.un alt caz -un autoturism de data asta- pe numele administr cu care cara marfa la firma...ce sa fac sa fie deductibil comb? contr de comodat?sau si asa nu e bun pt ca e autoturism ,adica e de transport persoane...?
Ma puteti lamuri?
#170685 Impozit profit - Sponsorizare
Posted by sofia1975 on 23 April 2008 - 01:55 PM in Arhiva
are pe fiecare luna o evidenta ,o fisa cu ch. si ven..In anul 2008 pe cele trei luni imi iese profit si nu stiu ce sa fac,declar profitul si numai tin cont ca am de recuperat sau declar 0 si tin cont ca tb sa recuperez...
ajutati-neeeee,va rog!
brenda_sv_ro, la Apr 23 2008, 02:48 PM, a spus:
buna...am inteles pe jumatate...declar profitul pe trim 1 .2008,constitui si platesc impozitul pt trim 1.dar daca te iei dupa soldul lui 121 si calc.16% numai ies boabele
#167766 AMORTIZARE mijloace fixe
Posted by sofia1975 on 28 March 2008 - 01:26 AM in Arhiva
nu stiu sigur cum s-o inregistrez amortizarea
la incep am facut
214=404
4426
apoi am calc amortiz la val fara tva si mi-a dat pe luna 81.7 lei
acum ce sa fac?
in fiecare luna 6811=2814 81.7
cand s-a amortiz integral
2814=214
ce parere aveti...?
nu-i nimeeeeni?
#179146 lichidare/dizolvare/radiere SRL
Posted by sofia1975 on 25 July 2008 - 11:21 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale
administratorul unei societati si-a facut asociatie familiala dar nu vrea sa inchida societatea,doreste un fel de suspendare
intrebarea e care e procedura si ce trebuie depus ...ma refer la declaratii.
despre celalalt caz nu prea stiu sa dau prea multe detalii ca administratorul nu mi-a dat hartiile sa le citesc de la finante si nu stiu cat a inteles el din hartii
a avut o societate cu care el numai functioneaza,dar nu stiu ce a facut cu ea...din vorbele lui s-ar zice ca e dizolvata pt ca nu a marit capitalul.cum se procedeaza in asemenea cazuri cu finantele...mai depui ceva?
va rog mult sfatuiti-ma!
#168158 diverse probleme mijl. fixe
Posted by sofia1975 on 31 March 2008 - 12:10 PM in Arhiva
societatea la care tin a inchiriat niste spatii pe o perioada de 5 ani de la o institutie publica!Societatea este platitoare de tva..iar insitutia nu este...
Daca mi se va emite factura cum o contabilizez....
poate cineva sa-mi da un sfat?
#240768 reevaluare mijloc fix
Posted by sofia1975 on 01 May 2011 - 08:40 PM in Arhiva
105-sold creditor nov 2010-118424
val clad dec 2010-219264
evaluare cladire dec 2010-67711
avand in vedere ca in anii precedenti a fost o reev pe crestere
eu acum am 105=212-151553 si apar la contul 105 cu sold creditor in rosu cu suma de 33 129.E corect asa?
#199647 contract de comodat!!!!
Posted by sofia1975 on 20 April 2009 - 06:51 PM in CONTRACTE comerciale
tin evidenta unui depozit de materiale de constrcutii.Este la inceput si nu are spatiul lui.Isi desf activ pe un teren si intr-o cladire care apartine pers fizice,care kla randul ei nu vrea un contract inregistrat ca sa se poata deconta anumite cheltuieli ale societatii.Cum sa procedez?
Daca as face un contract de comodat.cu valoare zero(pt ca proprietarul nu vrea sa plateasca imp. pe ven. din chirii).as putea sa decontezlumina,gazul,chiria?Daca pot asa..tb sa inregistrez contractul undeva?
Va rog..poate deranjeaza daca spun ca e urgent..dar totusi poate cineva sa ma sfatuiasca ..in mod legal..
#199657 contract de comodat!!!!
Posted by sofia1975 on 20 April 2009 - 09:28 PM in CONTRACTE comerciale
Florin_76, la Apr 20 2009, 10:04 PM, a spus:
Daca facturile de utilitati sunt pe persoana fizica nu puteti deduce TVA ul ci doar cheltuiala.
deci sa inteleg..
ca fac un contract in care valoarea este 0 si ca se suporta utilitaile d ecatre firma care a inchiriat spatiul
buuun
am inteles...
nu stiu daca contr. ded comod.tb inregistrat sicare ebaza legala...
#203863 deducere personala
Posted by sofia1975 on 09 June 2009 - 01:41 PM in Arhiva
negocont, la May 22 2009, 08:59 AM, a spus:
Poate doar daca exista o derogare expresa.
Bugetul personal complementar prevazut la alin. (4) lit. b) nu este luat in calcul la stabilirea altor drepturi si obligatii
#203465 deducere personala
Posted by sofia1975 on 04 June 2009 - 01:40 PM in Arhiva
definitia bugetului personal complementar - stabileste limitele cheltuielilor personale din cursul unei luni, in functie de gradul de handicap, pentru plata taxei de abonament radio/TV, a abonamentului telefonic cu impulsuri incluse si a taxei pentru abonamentul la curentul electric
art.58 prevede
4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale:
a) indemnizatie lunara, indiferent de venituri:
1. in cuantum de 202 lei, pentru adultul cu handicap grav;
2. in cuantum de 166 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:
1. in cuantum de 91 lei, pentru adultul cu handicap grav;
2. in cuantum de 68 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
3. in cuantum de 33,5 lei, pentru adultul cu handica
tot la art 58 spune
12) Bugetul personal complementar prevazut la alin. (4) lit. b) nu este luat in calcul la stabilirea altor drepturi si obligatii
deci.
eu pot sa inteleg prin asta ca de fapt venitul care trebuie luat in calcul la deducerea suplim este suma de 202 lei ca diferenta de 91 ce reprez buget pers.compl. nu se ia in calcul
va roog!o interpretare juridica...daca nu cer prea mul!
#204531 deducere personala
Posted by sofia1975 on 16 June 2009 - 12:19 PM in Arhiva
Va rog ...pareri!?
#202226 deducere personala
Posted by sofia1975 on 21 May 2009 - 09:51 AM in Arhiva
#202586 deducere personala
Posted by sofia1975 on 26 May 2009 - 10:53 AM in Arhiva
80 lei si diferenta este idemnizatia pentru handicap.Ori solicitantul specifica ca daca in legea lor se mentioneaza ca cei 80 sunt alocati pt acopr ch cu telefonul,energ.elec...etc inseamna ca dif de 198 este venitul pers cu handicap,si deci poate fi trecut la deducere.
#202324 deducere personala
Posted by sofia1975 on 22 May 2009 - 08:06 AM in Arhiva
#170332 cladiri
Posted by sofia1975 on 19 April 2008 - 01:54 PM in Arhiva
nopris, la Apr 18 2008, 02:19 PM, a spus:
Cladirea se poate vinde si neamortizata integral.
In ce priveste pretul, acum vreo 2 ani era obligatorie o reevaluare la momentul vanzarii (daca nu se vindea printr-o firma de imobiliare). Acum nu am mai gasit aceasta restrictie dar nici nu cred ca se poate vinde la orice pret vrea patronul. Trebuie sa fie un pret al pietei, totusi. Cred ca scrie pe undeva despre asta. Sau, ca sa nu aveti probleme, vindeti prin firma de imobiliare.
Art.141 (2) f) din Codul fiscal spune ca daca cladirea nu e noua, nu se datoreaza TVA la vanzare.
Dupa vanzare se poate face contract de inchiriere sau contract de comodat.
Anumite cheltuieli revin in sarcina proprietarului, nu a chiriasului.
Investitiile pe care le face firma la o cladire inchiriata, trebuie amortizate pe durata contractului, iar in contract trebuie stabilit ce se intampla cu aceste sume la terminarea contractului.
Astea sunt aprecieri pur personale, eu neavand un astfel de caz. Sa asteptam informatii mai sigure de la cei care sunt mai cunoscatori ai problemei.
Deci cladirea e noua...atunci tb sa fac articolul si cu 4427?Ne-am gandit sa facem contract de comodat ca sa nu mai platim impozit pe venitul din chirii!
Va rog frumos daca stie cineva sa ma sfatuiasca,amanunte pe care nu le stiu....alte chichite...spuneti-mi!De luni patronul umbla sa faca aceasta tranzactie si sigur ma va intreba ce sa faca!Iar eu nu prea stiu multe sa-i zic!Am mai zis ca apoi pleaca in Italia si daca am vreo problema , de unde sa-l iau?
#170144 cladiri
Posted by sofia1975 on 17 April 2008 - 11:21 AM in Arhiva
Problema mea este ca ea nu este amortizata integral(are doar vreo doi ani) si nu stiu cum sa contabilizez,cum fac cu tva,la ce valoarea pot s-o vand?Si daca facem contractul si apoi ea vrea sa modernizeze localul...ca sa poate sa puna cheltuielile pe care le face tb sa faca contract de comodat?Merge asa?
Va rog sfatuiti-ma daca puteti cat mai repede,pt ca ea vrea in cateva zile sa rezolve ca apoi pleaca in Italia....si eu nu stiu ce sa fac!?
#274001 CERERI fise post
Posted by sofia1975 on 27 April 2016 - 02:41 PM in FISA POSTULUI
#208679 concediul de maternitate - topic 2009-2010
Posted by sofia1975 on 06 August 2009 - 09:50 AM in Arhiva
Deoarece am un serviciu unde 8 ore stau lipita de un scaun am probleme cu sarcina.Recunosc nu fac efort fizic dar pozitia imi face probleme.MI-am facut tot felul de ganduri in legatura cu ce fel de concediu sa imi iau ca sa nu imi afecteze in nici un fel sarcina dar situatia mea financiara ma face sa ma gandesc si la ce fel de concediu.repet,sa-mi iau.
MI-am facut tot felul de calcule ,insa mai am cateva nelamuriri si pt asta rog cunoscatorii sa ma sfatuiasca.
Deci,m-am gandit sa-mi iau de risc maternal,asta inseamna de umblat dupa ""n"" aprobari,si plata 75 % din veniturile brute pe ultimele 6 luni(modul de calcul exact l-am inteles de pe forum.)
M-am gandit si la varianta concediului de maternitate pt care nu treb sa umbli dupa atatea hirtoage si am vazut ca la art.24 din 158/2005 spune ca poti sa iei in numar de 63 de zile inainte de nastere.Desi data nasterii aprox. este 8-10 febr,eu vreau sa iau cele 63 de zile incepand cu 01oct 2009.Ma intreb cum se interpreteaza acel articol?trebuie sa calculez dand inapoi cele 63 de zile incepand cu 10 febr sau inainte de nastere pot considera ca este si in oct-nov 2009?
Dupa cel de maternitate as vrea sa-l iau pe cel de ris maternal adica incepand cu 1 dec. 2009.Acest artificiu as vrea sa-l fac pt ca cel de maternit este 85 % si ma ridica putin.INSAAA....
AJUNG la modul de calcul:cel de maternit.indeplinesc conditiile...stiu cat imi iese...e OK.Dar in cazul in care as putea sa-mi iau de risc maternal de la 1 dec 2009 ,ordinul 803/2007 spune---- Baza de calcul a indemnizatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar,pe baza carora se calculeaza, conform legii, contributia pentru concedii si indemnizatii.
asadar....daca pentru cele 2 luni de maternitate oct-nov nu se calc. contrib pt conc si indemnizatii....care ar fi cele 6 luni de calcul pt risc maternal?
Daca ma lamuresc in final asupra problemelor ridicate cu concediile,e bine... pt ca despre calculul indemnizatie de crestere copil am inteles ca se ia in caclul si daca am fost in una din situatiile de mai sus adica conc de maternit sau risc maternal.
iertati-ma daca v-am ametit...dar situatia mea financiara impune sa-mi fac asyfel de calcul din care ar deduce multi,poate ca sunt de fapt materialista....dar asa sunt eu ,trebuie sa ma gandesc si la aceste aspecte(am de crescut un copil acum si pe viitor 2 cu cel pe care-l astept)
Va multumesc anticipat!
#208890 concediul de maternitate - topic 2009-2010
Posted by sofia1975 on 10 August 2009 - 08:17 AM in Arhiva
ultimele sase luni calendaristice,astfel intrand si lunile cu risc maternal pt care nu se plateste contrib pt conc.si indemn(e un dezavantaj),sau ultimele sase luni pt care s-a platit contrib pt conced si indemniz?
#208942 concediul de maternitate - topic 2009-2010
Posted by sofia1975 on 11 August 2009 - 09:18 AM in Arhiva
beatrice1971, on Aug 10 2009, 01:35 PM, said:
Iau risc maternal luna oct si nov.Pt asta iau in clcul brutul din april-sept ,,,calculul il stiu si iese oct-2823 ,nov.2691,1-10 dec-1154. Din 11 dec.intru in conced de matern deci:
11 iunie-30-brutul 1891
iulie 2837
aug-2837
sep-2837
oct-aici din o.g.158/2005 am inteles ca risc maternal const stagiu de cotizare dar ce iau in calcul suma inainte de a da cas jos?
adica:
oct 2823 +63=2886
nov 2691+63=2754
1-10 dec 1154+27=1181
total =17223:zile lucra(de ex:132=130.47 x85%=110.96
11 dec-30dec=1664
ian -2219
1-10febr=666
e bine?
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ sofia1975's Content
- Regulament