Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
george75's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


george75's Content

There have been 152 items by george75 (Search limited from 29-December 07)



Sort by                Order  

#59804 registru de evidenta a salariatilor

Postat de george75 on 13 January 2006 - 08:45 PM in Arhiva

Astia sunt tampiti . Numai ei "organele" pot gasi nod in papura . Daca in lege scrie clar " o pagina " , o pagina inseamna o pagina si nu doua cum vor ei ( fata -verso ) .



#82158 cereri SUBIECTE 2005 -2006

Postat de george75 on 04 May 2006 - 09:00 AM in Arhiva

mony23 a spus:

buna vestea mbv6969!
pana la ce data se poate inscrie la cursul pregatitor pt examenul de expert contabil in Bucucresti?

Pana in 15 mai . Teoretic cursurile incep dupa 15 mai . Eu m-am inscris ieri si a zis ca o sa stabilim de comun acord cu profesori si modul de desfasurare a cursurilor - adica ori in fiecare zi dupa 16.30 ori sambata si duminica . Cursurile dureaza 1 luna si costa 3 milioane .
Carte cu grile pt 2006 zice ca apare tot in jurul datei de 15 mai iar pe cea pe 2005 nu o mai avea .
Daca are cineva grilele de anul trecut va rog frumos trimiteti -mi -le si mie la toto_istrate@yahoo.com



#39016 sa ne jucam - continuati povestea ....

Postat de george75 on 18 September 2005 - 01:47 PM in Arhiva

lumea cauta bani, nu munca. [/quote]

Pentru ca vorba lui Doroftei

" Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea , cine este puturos are tot asa "

asa ca la ce bun atata munca Kimba ?



#39776 sa ne jucam - continuati povestea ....

Postat de george75 on 21 September 2005 - 07:06 PM in Arhiva

eu prefer sa lucrez cinstit si sa mor cinstit. poate altii ma considera o fraiera dar asta este firea mea.[/quote]

Ma refeream la faptul ca si eu la fel ca si tine prefer sa lucrez cinstit si sa mor cinstit .



#39767 sa ne jucam - continuati povestea ....

Postat de george75 on 21 September 2005 - 06:11 PM in Arhiva

Kimba si eu gandesc si sunt la fel ca tine . Insa vezi tu , in societatea in care noi traim razbesc si traiesc bine cei plini de tupeu si nesimtire . Genul de oameni ca noi traiesc de obicei in anonimat desi multi dintre ei ar putea contribui cu brio la bunastarea acestui neam daca ar fi lasati in pace de cei amintiti mai sus . Nu cred ca suntem fraieri , atat timp cat traim cu demnitate.



#61537 FOND DE MEDIU

Postat de george75 on 22 January 2006 - 07:38 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Micutza , eu unul cred ca nu ai dreptate in ceea ce priveste plata taxei pt emisia de poluanti de catre orice agent economic . Nu stiu daca asa ti-au confirmat cei care te-au controlat dar mi se pare o absurditate . Din ce am citit si eu in ordonanta si coroborat cu explicatiile de pe site-ul lor in cazul tau , da , au dreptate pentru ca tu fiind firma de taxi esti "operator economic de trafic rutier " termen care nu cred ca este valabil in cazul unei societatii care are o amarata de dacie papuc cu care isi face treaba ci in cazul celor care presteaza servicii auto . O sa ma interesez si eu la ei si o sa va tin la curent sau poate stie altcineva care a intrebat despre asta si ne lamureste .



#62598 FOND DE MEDIU

Postat de george75 on 27 January 2006 - 07:37 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Cornelia Cozos a spus:

Garda de Mediu are obligația, prin lege, să facă verificări numai la firmele care au făcut declarații.

Cred ca e scris cu spatele articolul asta in Adevarul . Pai daca e asa , hai sa nu mai declaram nimic caci nu exista baza legala sa fie controlati cei care nu si-au depus declaratiile . Ca sa nu mai zic faptul ca in lege eu unul nu am citit nimic scris negru pe alb de faptul ca Institutiile Publice si Org neguv nu trebuie sa plateasca aceasta taxa pt emisia de poluanti . Asa mi se pare corect si clar pentru toata lumea . E adevarat ca , daca stai sa interpretezi Instit Publice si Org neguv nu se incadreaza la operatori economici dar tot la fel de bine daca ne dam cu parerea dupa cat de alambicat e textul de lege nu reiese de nicaieri clar ca notiunea de operator economic e una si aceeasi cu cea de agent economic si ca pt o masina trebuie sa platesti taxa asta . Mare e gradina lui Dumnezeu :smt021 :smt021

P.S. De depus le-am depus si eu caci paza buna trece primejdia rea iar pt 43 Ron (iun 2002-dec 2005) nu prea imi covine sa iau ditmai amenda . Caci nu-i asa , unde-i lege nu-i tocmeala , mai ales atunci cand legea se poate interpreta in fel si chip :smt068



#40192 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de george75 on 22 September 2005 - 09:12 PM in Arhiva

Cred ca am gresit pentru ca la aceasta categorie este vorba de cei cu studii medii si cursuri de specializare nu de cei cu studii superioare



#40191 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de george75 on 22 September 2005 - 08:50 PM in Arhiva

Am gasit in COR codul
412 Functionari in serviciile de evidenta contabila si financiara
la 412202 --- Functionar economic--- cred ca aici s-ar incadra cel mai bine cei care tin si contabilitatea



#40448 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de george75 on 23 September 2005 - 09:29 PM in Arhiva

anakamelia a spus:

Da, ai dreptate ,la general, dar daca pui tot codul ,economist simplu sau economist contabil nu este.,
Eu asta am gasit in COR la MMSF:
241502 economist bancĂŁ  
244104 economist Ăźn comerĂŸ Âși marketing  
244103 economist Ăźn economia mediului  
244102 economist Ăźn economie generalĂŁ  
244106 economist Ăźn gestiunea economicĂŁ  
244101 economist Ăźn management  
244105 economist Ăźn relaĂŸii economice internaĂŸionale  
121102 economist Âșef .

Si atunci , economistul din contabilitate unde e?Noi nu avem si noi un loc in COR?
Eu de exemplu ma consider contabil.Titulatura de economist nu-mi place, e prea generala.

121102 - economist sef se refera la CONDUCÃTORI ÂȘI ALÞI FUNCÞIONARI SUPERIORI ÎN SISTEMUL BANCAR . Economist sef pt alte ramuri de activitate eu unul nu am gasit .Probabil ca numai cei de la banca pot fi adevarati sefi daca numai pt ei exista . Asa ca nici la economisti sefi nu ne putem incadra

http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#40454 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de george75 on 23 September 2005 - 09:50 PM in Arhiva

Coco eu zic sa va faceti mai bine BANKERI . Daca stai sa te gandesti si astia tot un fel de haiduci sant . Numai ca iau de la cei saraci dobanda cu gramada si dau la cei bogati . :smt079



#229500 Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal

Postat de george75 on 06 August 2010 - 11:36 AM in Arhiva

Art. 7.
1. O activitate poate fi reconsiderată, potrivit criteriilor prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependentă, în cazul în care raportul juridic în baza căruia se desfă?oară activitatea nu reflectă con?inutul economic al acestuia. Activită?ile desfă?urate în mod independent, în condi?iile legii, care generează venituri din profesii liber[/b]e, precum ?i drepturile de autor ?i drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor ?i drepturile conexe, cu modificările ?i completările ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activită?i dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 ?i 2.2 din Codul fiscal.

Ceea ce este mare lucru. Pot să stai liniștit că nu-ți va veni unul cu ceafa lată și IQ-ul mic peste câțiva ca să te reîncadreze la activitate dependentă, ceea ce ar prespune plata retroactivă a întregului tacâm de contribuții + dobânzile și penalizările aferente.

M-am uitat și peste OUG 58/2010 și normele metodologice aferente. În ordonanță nu am găsit nimic legat de profesiile libere. În norme însă (cele din Anexa pentru art. III) am găsit doar două excepții în care cineva este exceptat de la plata contribuțiilor la pensii și somaj. Una este dată în art. 2:

ART. 2
Persoanelor asigurate în alte sisteme, neintegrate sistemului public de
pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și persoanelor care au
calitatea de pensionari ai sistemului public de pensii nu le sunt aplicabile
prevederile art. III din ordonanța de urgență.

Altă expepție este prevăzută în art. 3 aliniatul (3):
ART. 3
(3) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și
venituri de natură profesională în mod ocazional nu datorează contribuțiile
individuale și pentru aceste venituri de natură profesională.

Aceasta este tot ce pot să spun eu pe acest subiect în acest moment. Ți-a fost de ajutor?[/b]
[/quote]

Multumesc mult VITAL,
E clar ca in calitate de expert contabil nu sunt asigurat al altor sisteme, decat al sistemului public atat in caliate de salariat (CAS, CASS, Somaj , Impozit pe salariu) cat si ca expert pana la aparitia acestor normem(CASS, impozit ) - deci platesc.
Pensionar nici atat.
Activitatea dependenta a fost definit clar - noi experti nu ne incadram aici.

Problema e la art 3. de exemplu ai 1 contracte pt contabilitate - 200 lei lunar. Acum e perioada de certificare a bilanturilor. Mai certifici 2 bilanturi -300 lei. Sa zicem, pentru a simplifica, cheltuieili deductibile 0. Si mentionez -ai venituri de natura salariala
Cum tratezi aceste venituri : caracter repetitiv sau ocazional sau unele caracter repetitiv altele ocazional. Vezi cum esti la mana lu' ala cu ceafa groasa si IQ redus. Si pentru al evita declari toate veniturile cu caracter repetitiv. Parerea mea - certificare bilanturilor e ocazionala - ala mic sigur va zice - nu e repetitiv ca faci asta din 6 in 6 luni.

Referitor la declaratii vad ca unii colegi zic ca nu se vor depune luna de luna. Eu va zic ca in 99 % din cazuri se vor depune lunar.
Nu ai venituri depui notificarea obligatoriu. Daca ai, baza de calul este venitul net iar dupa cum bine stiti chiar daca ai venitul constant, in cazul nostru, cheltuielile deductibile nu sunt constante de la o luna la alta deci practic vom depune lunar.

Va multumesc si mai astept si parerile dumneavoastra poate astfel ne vom lamuri.
Si de asemnea colegi care vor merge primi sa incheie contracte poate ne impartasesc din experienta lor.



#229482 Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal

Postat de george75 on 06 August 2010 - 05:46 AM in Arhiva

Buna ziua !
Banuiesc ca mai sunteti multi ca mine. Sunt salariat cu norma intreaga si in acelasi timp am si un cabinet individual -expert contabil. Pana acum pe cabinet plateam sanatatea si impozitul. Nu sunt lamurit inca cu definitia asta a activitatilor profesionale. Sa inteleg ca de la 1 iulie va trebui sa platesc contributii si la pensii si la somaj? Sau veniturile din profesii libere (ma refer strict la EC) nu se incadreaza aici?
Astept un raspuns din partea dvoastra.
Va multumesc anticipat ,



#147719 Opriti Haosul din Legislatia Fiscala Romaneasca !,

Postat de george75 on 13 October 2007 - 12:01 PM in Arhiva

Vezi postareaISA, la Oct 12 2007, 02:47 PM, a spus:

Am semnat si eu si sint de parere ca acest protest trebuie trimis Presedentiei, Guvernului, Ministerului Economiei si Finantelor, precum si citorva televiziuni mai " acide " sa fie auzit de toata tara. Poate ni se alatura si patronii firmelor petru ca nu sintem numai noi afectati de tot ce se intimpla, ci si ei sint !!! Organizatia Oamenilor de Afaceri ne aude oare sau este mina in mina cu guvernantii ???

Nu sant mana in mana. Sunt aceleasi persoane. Analizati-i mai bine si o sa vedeti ca oameni de afaceri sunt aceleasi persoane cu guvernantii. Asa ca, cum spune un vechi proverb romanesc " hot la hot nu-si scoate ochii da' se fura intre ei" :smile:



#75264 Declaratia pt ITM Bucuresti?

Postat de george75 on 21 March 2006 - 09:59 PM in Arhiva

Oare pe anul 2000 mai trebuie completate datele ??ca in Ord 99 /2006 zice la pct
8. in situatia in care termenul de prescriptie a dreptului de a stabili comisionul datorat pentru anul 2000 a fost intrerupt pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 403/2005, se vor declara si sumele aferente acestei perioade.
iar in legea 403 zice
(4) Termenele de prescripție a dreptului de a stabili comisionul datorat, dobânzile și penalitățile de întârziere aferente, supuse prevederilor prezentului articol, se întrerup la data intrării în vigoare a prezentei legi, după această dată urmând să curgă un nou termen de prescripție.



#76967 Declaratia pt ITM Bucuresti?

Postat de george75 on 28 March 2006 - 05:29 PM in Arhiva

mucho dolor a spus:

daca am comisioanele platite la timp si lipsa angajati din 01.03.2005 mai trebuie sa depun declaratia inventar?

Depui decl inventar ,depui decl lunara pe ianuarie pe zero si apoi faci o decl (in 2 exemplare -una pt tine si una pt ei )pe propria raspundere a administratorului ca nu mai ai angajati si ca te obligi ca in momentul angajarii de noi oamenii sa depui din nou declaratia . Eu asa am facut si a fost perfect . Nu mai trebuie sa depui apoi nici o declaratie .



#76992 Declaratia pt ITM Bucuresti?

Postat de george75 on 28 March 2006 - 07:46 PM in Arhiva

Pt cont si parola vedeti ca trebuie imputernicire - modelul de imputernicire se descarca de pe www.inspectiamuncii.ro . Cel putin unul mie nu mi le-a dat pt ca nu am avut imputernicirea dar declaratiile mi le-au primit .



#36146 registru de evid fiscala a imp pe profit

Postat de george75 on 06 September 2005 - 06:54 AM in Arhiva

Completezi incepand cu septembrie , cel vechi merge la arhiva . Am intrebat la ei si raspunsul de mai sus l-am primit .



#61127 DECLARATIA 010 - VECTOR FISCAL

Postat de george75 on 19 January 2006 - 07:07 PM in Arhiva

luciann a spus:

am si eu o rugaminte: spuneti-mi si mie ce act legislativ reglementeaza declaratia 010.  
  Multumesc anticipat  :wink:

OMF 300/2004



#56767 Norme Contrib.Asig.Soc.de Sanatate

Postat de george75 on 19 December 2005 - 10:51 PM in Arhiva

O alta neconcordanta intre programele de declaratii , apropo de ce spunea Otilia de aplicarea normelor la sanatate incepand cu salariile pe noiembrie .
Daca ar fi asa cum procedez in urmatoare a situatie : Am un angajat cu concediu medical 4 zile deci suportat in totalitate de firma . Deci in aceasta situatie sanatatea aferenta concediul medical se calcula dupa formula {formula care este si in programul de CAS si care calculeaza automat(deci nu pot sa intervin in modificarea sumei corespunzatoare sanatatii ) } :

[( Salariul de baza minim brut pe tara x 2 x 6,5% / Numarul de zile
lucratoare din luna în care se face calculul )] * Numarul de zile lucratoare în care s-a aflat în incapacitate temporara de munca, din luna pentru care se face calculul


In noile norme spune

Art. 15. - (1) Contributiile pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (2) lit. B) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se calculeaza dupa urmatoarea formula:


[( Salariul de baza minim brut pe tara x 2 x 6,5% / Numarul de zile
lucratoare din luna în care se face calculul )] * Numarul de zile lucratoare în care s-a aflat în incapacitate temporara de munca, din luna
pentru care se face calculul si in care indemnizatia se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat


(2) Pentru indemnizatiile aferente zilelor care nu se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, calculul si plata contributiei se fac de catre angajator prin aplicarea cotelor de 7%, respectiv 6,5%, la aceste sume.
(3) Angajatorii vor retine din contributia datorata bugetului asigurarilor sociale de stat sumele reprezentând contributia de 6,5% a asiguratilor aflati în incapacitate temporara de munca, în concediu de sarcina si lauzie, conform prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.


Deci logic daca s-ar aplica asupra salariilor pe noiembrie normele , ar fi trebuit modificat si programul de declaratii CAS , fiindca in situatia mea sanatatea aferenta concediului medical care se suporta de unitate ar trebui calculata conform articolului 15 alineatul 2 din norme.

Ei ce ziceti de situatia asta ? Cred ca ne asteapta vremuri grele legate de concordanta intre cele de programe si intre legile pe baza carora sunt facute .



#54937 Norme Contrib.Asig.Soc.de Sanatate

Postat de george75 on 08 December 2005 - 09:32 PM in Arhiva

Am depus azi o declaratie la CASMB si am intrebat si de noul program . Mi s-a raspuns ca se lucreaza la el si va apare in jur de 10-15 ianuarie . Oricum avem ce studia pana atunci . Apropo - la cate s-au moficat sfarsitul asta de an poate le-a scapat ceva . Propun sa le mai sugestionam si noi ce ar mai putea sa modifice sa nu-si iasa din mana iar noi din ritm :D



#56955 Norme Contrib.Asig.Soc.de Sanatate

Postat de george75 on 20 December 2005 - 10:36 PM in Arhiva

Da Ciprian , dar baga alta suma si o sa vezi ca iti spune ca suma introdusa este eronata si iti da formula care era inainte si nu asta noua si nici nu iti permite sa introduci o alta suma decat cea rezultata din formula .



#54984 Norme Contrib.Asig.Soc.de Sanatate

Postat de george75 on 09 December 2005 - 06:56 AM in Arhiva

Da Otilia . Am depus declaratia pt o firma din sect 4 ,nou infiintata, pe str Ilfov asa ca normele nu cred ca vor intra in vigoare mai devreme de 1 ian , odata cu oug 158 . Intr-un fel e firesc pentru ca cele doua se refera la acelasi fond iar haosul creat de aplicarea lor separata cred ca va fi mult mai mare decat daca vor intra in vigoare simultan.



#142938 contract de administrare firma

Postat de george75 on 09 September 2007 - 06:15 PM in CONTRACTE comerciale

Vezi postareageorge75, la Sep 8 2007, 08:48 PM, a spus:

Referitor la cele de mai sus am urmatoare speta .
Am asociatul unic care este si administrator ( oficial la registru comertului ).
El primeste o indemnizatie lunara ca asociat unic de 3000 lei, ( deci nu are nici contract de administrare nici contract de mangement) fiind asigurat la casa de pensii ( ca asociat unic , asa este specificat in contractul incheiat ) la 1270 lei ( salariul mediu pe economie).

Conform ultimei modificari a legii pensiilor si a legii soc. comerciale cum procedez in continuare:
1. Isi plateste in continuare contributia personal la casa de pensii la nivelul valorii de 1270 lei ( de fapt si-a si platit-o la casa de pensii luna trecuta pana la sfarsitul anului ) sau trebuie sa plateasca la nivelul celor 3000 lei incasati ca indemnizatie ?
2. Daca plateste la nivelul celor 3000 lei ca indemnizatie, trebuie sa mearga sa isi refac contractul?
3. Indemnizatia asociatului unic se declara in declaratia de asigurari sociale, ca urmare a acestor modificari?

Nu are nimeni nici un raspuns ? ma baga in ceata fraza di O 680/2007 care spune :

"Angajatorii, persoane fizice sau juridice, au obligația de a înscrie în declarația nominală inclusiv persoanele cu care nu au raport de muncă sau de serviciu, dar cărora le achită drepturi bănești asupra cărora se datorează contribuția individuală de asigurări sociale stabilită de lege. "
si de aici intrebarea

Se declara sau nu indemnizatia in declaratia de asigurari sociale ?



#142824 contract de administrare firma

Postat de george75 on 08 September 2007 - 07:48 PM in CONTRACTE comerciale

Referitor la cele de mai sus am urmatoare speta .
Am asociatul unic care este si administrator ( oficial la registru comertului ).
El primeste o indemnizatie lunara ca asociat unic de 3000 lei, ( deci nu are nici contract de administrare nici contract de mangement) fiind asigurat la casa de pensii ( ca asociat unic , asa este specificat in contractul incheiat ) la 1270 lei ( salariul mediu pe economie).

Conform ultimei modificari a legii pensiilor si a legii soc. comerciale cum procedez in continuare:
1. Isi plateste in continuare contributia personal la casa de pensii la nivelul valorii de 1270 lei ( de fapt si-a si platit-o la casa de pensii luna trecuta pana la sfarsitul anului ) sau trebuie sa plateasca la nivelul celor 3000 lei incasati ca indemnizatie ?
2. Daca plateste la nivelul celor 3000 lei ca indemnizatie, trebuie sa mearga sa isi refac contractul?
2. Indemnizatia asociatului unic se declara in declaratia de asigurari sociale, ca urmare a acestor modificari?




Cometa SQL