Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mutual's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


mutual's Content

There have been 291 items by mutual (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#272515 Asigurare casa patron- nedeductibila?

Postat de mutual on 08 February 2016 - 10:38 PM in Impozitare - PROFIT

Nu se poate inregistra in contabilitate, nu este o plata si un document justificativ in legatura cu firma. Timp de 6 luni puteti fi amendati pe legea contabilitatii.

De regula, se poate obtine o nota de decont de la asigurator pentru si pe contul firmei, dar depinde de flexibilitatea asiguratorului.



#272463 CF 2016 - cheltuieli in favoarea asociatilor !

Postat de mutual on 06 February 2016 - 12:46 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Am lucrat si lucrez la expertize judiciare ocazionale, calcul de prejudicii, incalcari CF si CFP. De regula, cazurile penale de natura economica, financiara, sunt simple ca si incadrare, se refera la evaziune fiscala in cele 2 forme uzuale, neevidentierea veniturilor reale si inregistrarea de cheltuieli (plati) pentru operatiuni fictive, sau neplata la termen a impozitului si contributiilor sociale cu retinere la sursa. Propunerea de NUP din partea politiei si insusita de procuror este ceva rar, mai degraba procurorii decid clasarea plangerilor si nu emit rezolutia de incepere a cercetarii penale pentru infractiunile de natura economico-financiara, cu motivatia inexistentei prejudiciului real pentru "paracios" - penalul nu se face de dragul aplicarii ad-literam a legii, s-ar ajunge ca 30% din populatia adulta sa fie in puscarii si toti angajatii bugetari (vezi anaf, mfp, s.a.a.) printre intemnitati.

Discutia topicului este relevanta numai dpdv al impozitarii cheltuielilor personale efectuate in favoarea asociatilor si despre identificarea acestora din suma cheltuielilor inregistrate nedeductibile fiscal. Chiar si lenjeria intima, parfumurile, produsele cosmetice pot fi cumparate drept cadouri care tin de imaginea firmei (de ex. pentru persoane de legatura de prin birourile de la anaf, itm, vama, arr, isdc) care se potrivesc de minune si pe masura si gusturile patronilor din firma pentru care presteaza servicii "contabilul" . Numai din exemplul acesta va puteti da seama ce ar insemna aplicarea penala si ad-literam a legii in zeci de mii de firme din RO care mai misca ceva. Cu totul, in puscariile din RO exista un stoc mediu anual de cca. 90.000 de incarcerati si nu mai sunt locuri la standardul minim european.



#272457 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de mutual on 05 February 2016 - 01:05 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Casa de marcat nu este necesara, se incaseaza prin banca, PayPal este inregistrata intracomunitar ca banca in Luxembourg si avizata BNR in RO.

In legatura cu fiscalizarea operatiunilor, treaba este complicata numai daca esti platitor de TVA, te rog cauta pe forum, exista o schema completa expusa de Lexiroxi privind TVA-ul in functie de client.

In ce priveste impozitul pe profit sau pe veniturile micro te va lamuri si il va calcula contabilul si nu este complicat.



#272455 Inregistrarea contabila a incasarilor necuvenite

Postat de mutual on 05 February 2016 - 12:52 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Vezi postareaAnael, la 03 February 2016 - 05:04 PM, a spus:

Banii nu ii mai putem trimite inapoi, deoarece este vorba
de o firma mare si cineva si-ar pierde job-ul.

Firma mare/mica acolo este balamuc sau se fura. Termenul de prescriere a sumelor datorate si nerevendicate este de 36 de luni.

Mentineti suma in contul 462 - Creditori diversi, pana la o eventuala revendicare oficiala nu este un venit cert sau de realizat al firmei si niciun avans pentru livrari/servicii ulterioare. Dupa 36 de luni se poate trece pe venituri exceptionale.



#272453 Majorare capital social

Postat de mutual on 05 February 2016 - 12:45 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Februarie 2016 data de infiintare a societatii.



#272451 firma cu sediul in strainatate

Postat de mutual on 05 February 2016 - 12:43 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Se infiinteaza o firma in Bulgaria cu operatiuni intracomunitare triunghiulare pe teritoriul RO, contabilitatea si fiscalitatea in BG, operatiunile fizice directe de la furnizor la client in RO, mai ramane sa va declarati anual veniturile din dividende la anaf pentru ce sume va revin din firma bulgareasca si sa prezentati certificatul de rezidenta fiscala pe care il scoate online contabilul bulgar. Gasiti pe net in engleza/romana firme bulgaresti care infiinteaza pe banda rulanta societati cu asociati romani. Nu va stresati prea tare, lucrurile merg mult mai usor si mai bine in Bulgaria, este adevarat ca nu prea este loc de evitare a platii de impozite, contabilii lor tin ca strainii sa plateasca ceea ce trebuie in tara lor, dar impozitarea generala este la un nivel mai redus, iar fiscul este modernizat, cooperant si flexibil. Mult succes.



#272449 Inregistrare platitor TVA conf. ordin ANAF 112/2015

Postat de mutual on 05 February 2016 - 12:27 PM in Impozitare - TVA

In primul rand doresc sa va felicit pentru ca ati reusit sa ajungeti pana la acceptarea dosarului 088 la ghiseul anaf, fara ironie, ati dat dovada de capacitate organizatorica, intelectuala si disciplina documentara, din pacate, nu a fost suficient pentru sistemul fiscal TVA gestionat neconstitutional de guvern prin agentia specializata. Macar daca ati fi avut sansa penalilor corupti din puscarii de a prezenta cateva lucrari "stiintifice" ca sa vi se dea voie sa faceti afaceri in RO in afara circuitului mafiot politico-multinationalist.

Deci, dupa anularea codului valid de TVA, firma Dvs. trebuie sa fure prin contracte cu statul sau clienti publici cu profit de peste 100%, ca sa fie acoperita amenda fiscala de 24% impusa prin CF la veniturile ulterioare - 24% TVA colectat direct si de platit lunar, 24% TVA platit catre furnizorii proprii care nu se deduce (scade) din prima categorie. In plus, cei 24% TVA din facturile emise catre clienti platitori de TVA nu se pot deduce fiscal de acestia, drept urmare, pretul sau tariful Dvs. va fi efectiv mai mare cu 24% fata de orice alta oferta comparabila de la concurenta platitoare de TVA. Singura varianta posibila ca firma sa mai functioneze este sa gaseasca clienti de genul primariei din Bistrita care plateste 4.000 euro pentru casuta veveritelor din parc: cca. 950 euro merg la anaf pentru TVA, vreo 500 euro spaga de 10% la contract, 150 euro costul platit pentru materiale si salarii, venit net al firmei 2.400 euro.

Recomandarea mea: daca afacerea este de perspectiva, deschideti firma la Ruse in Bulgaria, suspendati firma din RO, incheiati contracte si faceti livrari/prestari servicii intracomunitare in sistem triunghiular, contabilitatea si fiscalitatea la Ruse, operatiunile fizice directe in RO intre furnizorii si clientii Dvs. Contabilii bulgari sunt la fel de buni ca ai nostri - trebuie sa fie de-ai lor ca sa functionati la Ruse. Daca vreti numai sa supravietuiti in RO, suspendati mai bine firma, dati spaga ceruta si angajati-va bugetar oriunde gasiti sau la o regie/firma de gaz, apa-canal, electricitate, s.a.a. sau cautati in EU orice slujba rezonabila care sa va plateasca chiria si masa pentru 5-10 ani de aici incolo.

Imi pun cenusa pe cap si recunosc ca am gresit grav cu estimarea mea ca dosarul 088 va disparea prin iunie, iulie 2015 pentru ca procedura neconstitutionala a anaf a devenit de la 01.01.2016 mult mai agresiva si total netransparenta, dpdv fiscal se actioneaza in regim pur opresiv, de tip bolsevic, in stilul directivelor NKDV din Rusia stalinista a anilor 1933 - 1935 - cetateanul nu va fi informat de ce i se refuza o aprobare oficiala, se vor solicita acte inutile pentru orice cerere depusa oficial, procedurile vor fi descrise sumar si incomplet, niciodata nu vor fi obligate autoritatile sa justifice rezultatul actionilor proprii, defaimarea acestor autoritati sau a modului lor de lucru reprezinta crima de stat sau atentat la drepturile celorlati cetateni "cinstiti".

Completare directive NKDV : niciun cetatean nu va fi presupus "cinstit" in fata organelor de stat.



#272447 CF 2016 - cheltuieli in favoarea asociatilor !

Postat de mutual on 05 February 2016 - 11:23 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Sunt de acord cu concluzia Lexiroxi, nu sunt de acord cu prezumtia de fapte penale exprimata de Otilia si mgabi, in practica eu aplic interpretarea lui Lexiroxi.

Am mai scris-o si o cunosc foarte bine din practica mea : prevederile din L31/1990 cf. careia plata dividendelor nerepartizate/nedistribuite este infractiune, art. 272^1(b) sunt luate in considerare de organele de cercetare penala si instante numai in urma plangerilor facute de catre asociatii prejuduciati in interesele lor intr-o firma. ANAF poate mentiona la un control ca s-au folosit banii unei firme private in interes personal, poate constata diferente de plata pentru impozite si contributii, dar nu are calitatea de parte vatamata in presupusa infractiune mentionata.

Deci daca se prezinta spre contabilizare documente justificative care indeplinesc conditiile de forma pentru orice tip de cheltuiala efectuata intr-o firma, acestea se vor inregistra si se vor accepta platile efectuate. In functie de obligatiile din fisa postului sau prevazute in contractul de prestari servicii, "contabilul" poate obtine o justificare sau o aprobare din partea administratorului in vederea incadrarii corecte in categoria de cheltuieli corespunzatoare si sa calculeze/declare impozitul pe dividende fiscale dupa caz. Si cu asta se incheie grija penalului. Mai ramane in atentie responsabilitatea "contabilului" pentru raportarea la ONPCSB sau ANAF a operatiunilor suspecte de spalare de bani, nu poate fi evitata legal sau acoperita printr-un document intern, trebuie apreciat de la caz la caz ce este de facut ca sa se evite sanctionarea cu amenda.



#272143 Clarificare TVA pentru neplatitor de tva care vinde in UE

Postat de mutual on 25 January 2016 - 11:01 PM in Impozitare - TVA

In mod evident trebuie sa incerci sa obtii codul de platitor de TVA, se pare ca te vei incadra la un moment dat destul de apropiat in aceasta categorie. Daca vei fi refuzat de anaf (procentul anuntat oficial de respingere este de cca. 35% din cereri), vei plati TVA pentru tot ce prestezi, indiferent de client.

Daca obtii aprobarea anaf pentru platitor de TVA, sa inregistrezi SRL-ul si in Reg. Operatorilor Intracomunitari, vei factura cu acelasi cod TVA. Cel mai usor va fi de lucrat cu clientii non-UE, va fi export de servicii, operatiune scutita de TVA.

Foarte laborioasa este facturarea in CEE: statutul clientilor comunitari directi dpdv al TVA, natura reala a prestarilor de servicii, determina cel putin 5-6 situatii distincte, unele cu colectare si plata de TVA, altele scutite. Le gasesti prin cautare chiar pe forum, Lexiroxi si Otilia au completat o schema detaliata conform codului fiscal. Si aici, contabilul acestui SRL ar avea un rol de identificare a situatiei fiscale potrivite operatiunilor derulate, are documente, contracte, formulare, acte in fata si discutati direct.

Banii de TVA nefacturat "ar putea intra" ca profit al firmei intr-o situatie in care clientii iti permit sa mentii acelasi pret, fie piata ta este rigida si reglementata in acest sens, fie clientii sunt captivi in piata. Fara un TVA inclus in pret firma ta este mai competitiva pentru un segment de clienti. Obiectivul principal ramane volumul de vanzari la pretul cel mai bun posibil.



#271671 CASARE MARFURI - influenta impozitare

Postat de mutual on 29 December 2015 - 09:25 PM in Impozitare - VENIT

Pana la momentul de fata partile sociale ale asociatilor decedati ti-au fost cesionate de catre succesorii legali ?

Esti asociat unic ai acestei firme ?

Firma trebuie licihidata voluntar de urgenta, termen maxim de 60 - 75 de zile.



#271595 bilant nedepus

Postat de mutual on 19 December 2015 - 03:59 PM in Bilanturi

Vezi postareaNicolae84, la 18 December 2015 - 02:28 PM, a spus:

Am primit o amenda de 2000 Ron pentru nedepunerea bilantului pe 2014

Ce document a stat la baza acestei amenzi ? Care este "organul" constatator ? In ce conditii s-a primit amenda (la sediul social sau la sediul anaf) ?

Procedura si forma de constatare si sanctionare a contraventiilor este foarte stricta pentru "organ", judecatorii anuleaza fara retinere amenzile pentru orice incalcare a legii.



#271571 Contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din investitii...

Postat de mutual on 17 December 2015 - 07:03 PM in Impozitare - VENIT

Vezi postareamgabi, la 13 December 2015 - 02:41 PM, a spus:

Nu mai confundati profitul realizat cu dividendele!

Am inteles s'traiti, da' nu ne mai certati, nu toata lumea este priceputa la d'astea, d'aia sunt specialisti. No offence.

Sarbatori Fericite !



#271569 venituri din freelancing

Postat de mutual on 17 December 2015 - 06:58 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

In legatura cu realizarea de venituri din activitati independente, in special in domeniile digital, design, intermediere, mic comert, voi reveni periodic sa va informez ca RO nu permite legal ca un cetatean sa lucreze in mod continuu in\din aceasta tara, sa obtina castiguri cu caracter permanent, sa declare simplu si sa-si plateasca impozitul pe venituri + contributii sociale, DACA NU FUNCTIONEAZA PRINTR-O ENTITATE JURIDICA DE TIP PFA, I.I., ONG, FIRMA. Sunt deja multi romani, mai ales tineri, care au stat ceva timp in tarile dezvoltate si au aflat ca pentru venituri anuale din activitati pe cont propriu in limite de bun simt, cetatenii de acolo isi declara anual veniturile si platesc simplu impozitul cuvenit. Un stat functional controleaza anumite activitati cu risc prin licente si autorizatii speciale (electrician, instalator, sofer, s.a.), dar niciodata nu se va atinge de banii munciti si castigati din activitati legale de cetatenii statului respectiv, daca s-a platit impozit.

Totusi, in RO, functioneaza principiul compensatiei : desi legile nu permit si obliga (la) anumite lucruri, functionarii in drept nu sunt pusi sa isi faca treaba. In speta noastra, recomandarea mea, bazata pe experienta, este fie declarate anual veniturile realizate ca simpla persoana fizica cu calculul impozitului de 16%, sa fie platit la timp acest impozit, sa fie calculata si platita contributia la sanatate la veniturile respective. In rest, pe Legea 12/1990 nu exista in momentul actual vreun "organ" pus sa verifice daca veniturile declarate sunt de natura comerciala sau nu, daca exista forma juridica infiintata, eventual sa incerce sa intocmeasca un act de constatare si sanctionare.

Cat despre cum este sa dormi linistit in RO, stiind ca ai viata bine randuita, mai este de asteptat.



#271567 prepay

Postat de mutual on 17 December 2015 - 06:09 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Vezi postareavladioana400, la 17 December 2015 - 12:32 PM, a spus:

1. Trebuie sa ma inregistrez in scop de tva?
2. Intocmesc facturi pt fiecare client? (cu tva sau fara)
3. Persoanelor fizice carora le voi presta servii trebuie sa le retin eu impozitul la sursa?

1. Este necesara estimarea cifrei de afaceri anuale si daca depaseste plafonul de 220.000 lei, ar fi indicat sa incercati sa va inregistrati in scop de TVA (exista ghinionul sa fiti refuzati de anaf fara explicatii). De asemenea, pentru serviciile prestate intracomunitar va trebui sa va inregistrati in ROI (aici nu exista ghinion) si sa platiti TVA in anumite situatii, gasiti foarte detaliat pe forum explicatiile legale.

2. Ar fi recomandat sa completati facturi, le puteti edita electronic, exista programe specializate, iar contabilul va gasi o metoda de inregistrare rapida a acestor facturi. Daca va decideti sa utilizati o casa de marcat electronica, pentru persoane fizice este suficient bonul fiscal.

3. Este curios cum v-ati gandit ca o persoana ar datora un impozit pentru o suma pe care o plateste si nu o primeste - raspuns nu.



#271229 venituri din freelancing

Postat de mutual on 20 November 2015 - 09:24 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

<Geo17> verifica postarea lui Lexiroxi de mai sus din 13.10.2015 in care este explicata legal inregistrarea de activitati cu caracter comercial.

RO se afla pe locurile 65-70 mondial la indicele libertatii economice in derularea afacerilor. Printre altele, acest loc inseamna ca statul roman nu permite activitati economice cu caracter de continuitate, respectiv, de comert, intermedieri si servicii de orice fel fara sa oblige la infiintarea de entitati economice de tip persoane juridice, PFA, ONG sau firme. In felul acesta isi asigura controlul abuziv si imprevizibil asupra oricui doreste sa faca pe omul de afaceri.

Ca urmare, este de retinut ca desfasurarea de business pe cont propriu si depunerea unei simple declaratii fiscale anuale suporta riscul unei reinterpretari din partea fiscului, care sa constate ca s-a incalcat Legea nr.12/1990 privind activitati comerciale ilicite si sa confiste toate sumele incasate anterior, plus o amenda. Riscul controlului creste odata cu numarul de clienti si vizibilitatea publica a afacerii . Declararea si plata unui impozit pe venituri, nu elimina caracterul ilicit al unei afaceri pe cont propriu. De asemenea, declararea si plata unui impozit pe venituri nu atrage automat controlul fiscal al activitatii derulate pe cont propriu.

" ma pot prezenta la Fisc pt a platii impozit, fara a risca eventuale acuzatii de evaziune....?" - vei avea surpriza sa nu fii bagat in seama in niciun fel. Cat despre contabilitate la persoane fizice, nu exista obligatia legala de tinere a acesteia, indiferent de natura comertului pe cont propriu. Comertul , acesta ramane ilegal si riscant fara infiintarea unei forme juridice.



#271065 VAT number de forma EU276000137

Postat de mutual on 05 November 2015 - 09:12 PM in Contabilitate PFA

Daca codul TVA cu EU este acceptat in D390, il declari in felul acesta. Daca nu este acceptat, incearca o lamurire pe net sau la telefon la anaf - asistenta contribuabili. Oricum, se pare ca nu ai de plata TVA si nici firma din US.



#271025 Executare silita pentru contract de imprumut cu garantie imobiliara

Postat de mutual on 03 November 2015 - 10:14 PM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postareaOtilia Alupei, la 03 November 2015 - 04:41 PM, a spus:

prin urmare, sumele poprite de catre banca sunt considerate dividende, fiind platite in folosul personal al asociatului (recuperare credit personal asociat).

Numai in cazul unui control fiscal. De regula, firmele cu situatii de genul acesta se lichideaza odata cu stingerea debitului catre banca si impozitul pe dividendele incasate in acest fel nu se mai achita.
In momentul de fata, nu exista o tematica antifrauda cu acest obiectiv si nici nu exista suficiente cazuri, semnificative statistic. Este mai productiva recuperarea fraudelor din suveicile cu firme lichidate sau cesionate, prin care s-au plimbat documente si bani, disimuland tranzactiile reale de la capete.

Pentru linistea asociatului unic, ar merita platit un 16% impozit pentru sumele executate silit in 2015 si 5% din 2016.

O sa vedeti ca anaf se va indrepta mai degraba catre controlul averilor personale. Daca sumele sustrase din firme sunt mari si se materializeaza in averea personala, cheltuieli mari la vedere, se va aplica 16% la diferente nedeclarate. Va merita sa cotizezi pe firma 5% impozit pe dividende declarate oficial, decat sa ti se controleze averea cu 16% + penalizari.



#271023 Executare silita pentru contract de imprumut cu garantie imobiliara

Postat de mutual on 03 November 2015 - 09:52 PM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postareaOtilia Alupei, la 03 November 2015 - 04:41 PM, a spus:

in primul rand, eu cred ca acel credit este ilegal obtinut (ma mir ca banca l-a acceptat asa) fiindca iata ce zice legea 31/1990 actualizata (legea societatilor comerciale) :
Articolul 272
(1) Se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani fondatorul, administratorul, directorul sau reprezentantul legal al societatii, care:
1................
2.foloseste, cu rea-credinta, bunuri sau creditul de care se bucura societatea, intr-un scop contrar intereselor acesteia sau in folosul lui propriu ori pentru a favoriza o alta societate in care are interese direct sau indirect;

faptul ca nu si-a mai platit creditul si acum imobilul este pierdut de catre societate constituie dovada pagubei facute firmei , cu rea- credinta.


Sesizarea penala se poate face numai de catre un asociat / administrator impotriva fraudatorului, este un gen de infractiune care presupune un prejudiciu produs tertului si nu contra intereselor statului / publice. Acest asociat unic nu se poate autodenunta. Cealalta chestiune cu banca este relativa dpdv penal, inceperea executarii silite inseamna ca s-a ajuns la o intelegere intre creditor si debitor care exclude infractiunea.



#270901 Dobânda legală penalizatoare

Postat de mutual on 26 October 2015 - 08:57 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Dobanzile aferente drepturilor neachitate la termen se (re)calculeaza continuu si se datoreaza pana in momentul platii tuturor sumelor prevazute in HJ.

Sumele din HJ trebuie platite incepand cu 23.10.2015 inclusiv. Nu are importanta daca exista in buget sau nu, o sa aduca primarul bani de acasa pana la rectificarea bugetara - vedeti ca dupa Craciun se fac in fiecare an rectificari de buget la toate primariile din tara, se primesc redistribuiri din cotele judetene (CJ) la IVG si TVA. Se poate apela la orice executor judecatoresc care va bloca contul din trezorerie al UAT aferent comunei sau va incasa direct suma din disponibilul in numerar existent in casieriei primariei.



#270897 Dobânda legală penalizatoare

Postat de mutual on 26 October 2015 - 02:53 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Imediat.

Ma mir ca nu aveti termenul "deindata" sau o formula echivalenta in HJ.

Pe cine aveti in vedere in exprimarea nepersonala: "se pune in aplicare" ?



#270887 productie handmade

Postat de mutual on 24 October 2015 - 03:13 PM in PRODUCTIE

Vezi postareaPAPUSICA, la 23 October 2015 - 06:08 PM, a spus:

stiu am citit doar ca eu vroiam sa am o firma in spate. nu vreau sa fac asta pe persoana fizica....

De ce nu ?

Infiintarea unei firme vi se pare ca va asigura un spate mai puternic ? De ce credeti asta ? :cool:

Neplacut este ca se solicita sfaturi competente oferindu-se informatii sumare si incomplete. Rezultatul sau finalitatea acestui gen de demers este aproape nul, se provoaca numai niste exercitii de expunere a unor referinte la prevederile legale in vigoare la momentul respectiv.

1. Conteaza cel mai mult cifrele, sumele implicate;
2. Importanta este natura tranzactiei, prezentarea exacta a felului in care se deruleaza operatiunile comerciale;
3. Trebuie cunoscute toate partile participante in tranzactii, ce calitate juridica are fiecare, care sunt beneficiarii reali, intermediarii, furnizorii reali, creditorii reali sau nominali;
4. Durata tranzactiilor, ritmicitatea livrarilor / prestatiilor prevazute a se realiza;
5. Restrictiile sau obligatiile de tip monopolist impuse de catre un partener net dominant in tranzactii (gen Google, Apple, Ebay, Amazon).



#270733 sold mare in 4551

Postat de mutual on 14 October 2015 - 06:17 PM in Arhiva

Variantele prezentate sunt legale si oportune.

Daca aveti in vedere altceva nu este nicio problema sa va exprimati concret.



#270731 Inregistrare platitor TVA conf. ordin ANAF 112/2015

Postat de mutual on 14 October 2015 - 05:54 PM in Impozitare - TVA

catalina ciopata

Sunt 2 lucruri de facut :

1. identificarea asociatului / administratorului care a avut probleme la D088 si renuntarea din partea acestuia la orice calitate in firma si redepunerea D088 cu noua configuratie. Acest formular 088 este in prima instanta un dosar de judecata fara drept de apel in legatura cu persoanele care figureaza in statutul firmelor. Rezolvarea poate fi ceva mai rapida (cca. 60 de zile).

2. solicitarea in scris a justificarii precise a anularii inregistrarii in scop de TVA are ca obiectiv chemarea in instanta a anaf pentru obligarea la reinregistrarea firmei ca platitor de TVA. Procedura este de durata si nu stiu daca exista deja suficiente precedente favorabile pentru petenti, intrucat 088 este in functiune numai din februarie 2015 si se pare ca nu a produs inca suficiente pagube. Rezolvarea este de durata (1 - 3 ani) si costisitoare: plata unei amenzi fiscale permanente de 24% la veniturile nete facturate, cu preturi / tarife mult mai mari pentru clienti sau lichidarea afacerii devenita necompetitiva pe piata din motive fiscale.



#270687 contabilitate paypal

Postat de mutual on 13 October 2015 - 08:07 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Vezi postareastefan88, la 09 October 2015 - 11:44 AM, a spus:

Inseamna ca baza de impozitare o reprezinta suma de intrare in contul bancar romanesc? Sau suma de intrare din paypal, convertita in RON. Mentionez ca suma din paypal e mai mare cu 20-25% decat ce ajunge in RO pentru ca am platit niste servicii software.

Veniturile si declararea de catre persoanele fizice cu cetatenie romana pot fi controlate fiscal conform Codului de procedura fiscala, art. 1091-1094.

Limita maxima de control in timp este momentul prescriptiei datoriei fiscale pentru impozitului pe venit si, dupa caz, a contributiei (impozitului) pentru sanatate - este vorba de 5 ani dupa termenul de declarare a impozitului anual. De exemplu, pentru anul 2014 nu se mai pot verifica veniturile si declaratiile depuse dupa data de 15 mai 2020.

Practic acest control fiscal poate aparea numai in situatia in care organul fiscal constata diferente semnificative intre veniturile declarate si cheltuielile / averea personala.

Ca urmare, trebuie apreciat daca acel 20-25% nedeclarat reprezinta o suma detectabila fiscal intr-un termen de 5 ani. Riscul nedeclararii costa penalizari si dobanzi de cca. 7% anual din veniturile nedeclarate, ce se va adauga la cei 16% impozit pe venit calculat cu ocazia prezumatului control fiscal. De exemplu, dupa 3 ani se vor retine de catre fisc cca. 16% + 21% = 37%.



#270615 contabilitate paypal

Postat de mutual on 07 October 2015 - 09:23 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

@stefan88,

Nu este cazul, D201 se inregistreaza simplu la registratura sau se trimite cu posta cu confirmare de primire.




Cometa SQL