Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 05-January 08)



Sort by                Order  

#259281 probleme descarcare gestiune

Postat de GEORGE NEAGU on 18 December 2013 - 10:01 AM in CONTABILITATE STOCURI

Vorbind in general, fara a ma referi strict la modul de calcul, daca de obicei eveti un adaos in medie de 24% si apoi intr-o luna apare adaos de peste 100% e firesc sa fie si rulajul lunar al lui 378 mai mare decat rulajul lui 607. Pentru ca adaosul il aplicati la pretul de achizitie fara tva adica tocmai la valoarea din 607.



#263671 contributii la pensii PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 04 August 2014 - 07:55 PM in Declaratii PFA

Ca pfa, depuneti declaratia 600 cu venitul lunar minim asigurat care in acest an este 804 lei si rezulta o contributie lunara de 252 lei care e deductibila total. O treceti in registrul jurnal de incasari si plati pe baza de chitanta.



#260627 ce registre am nevoie ?

Postat de GEORGE NEAGU on 14 February 2014 - 07:26 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Pentru Ionela Rotaru Ciuperca:
Va trebuie, la punctul de lucru, registrul de casa, registrul nir, registrul de gestiune zilnic, registrul unic de control.
In plus, la sediul firmei sa aveti registrul jurnal si registrul inventar.

Pentru d33deea:
E valabil raspunsul de mai sus.
La o societate comerciala (SRL) trebuie sa tineti contabilitatea in partida dubla. Nu aveti de ce sa folositi registrul jurnal de incasari si plati care trebuie la contabilitatea in partida simpla (pfa).



#224728 Vanzare coduri reincarcare telefoane prin PAYZONE

Postat de GEORGE NEAGU on 22 April 2010 - 10:00 PM in Arhiva

Ca pe niste servicii prestate pentru care dai bon de la casa de marcat cand dai si hartia cu acel cod la client.Deci ai venitul din care deduci tva. Cand vine factura , o inregistrezi ca o cheltuiala, si cu tva aferent. Diferenta e acel comision care va ramane. Succes.



#257913 Asociatii a crescatorilor de animale

Postat de GEORGE NEAGU on 08 October 2013 - 10:34 AM in ONG

Daca sunteti constituiti ca asociatie pe baza og 26 din 2000 a asociatiilor si fundatiilor, veti tine contabilitatea in partida dubla. Trebuie sa completati zilnic, daca e cazul registrul de casa.
Veti folosi chitantier la incasarea cotizatiilor membrilor asociatiei.
Daca veti avea si activitate economica pentru membrii asociatiei dar si pentru alte persoane, veti emite factura si chitanta sau incasati prin banca.
Pentru achizitia de materiale consumabile, la fiecare factura primita intocmiti nir. Daca va cumparati produse in cantitati mai mari si le folositi esalonat in fiecare luna, la scoaterea pe consum intocmiti bon de consum.
Daca aveti achizitii de mijloace fixe (valoarea de achizitie de peste 25 000 lei fara tva) intocmiti fisa mijlocului fix pentru fiecare bun in parte si elaborati si planul de amortizare.
Daca aveti salariati cu contracte de munca , cu norma intreaga sau partiala, trebuie sa depuneti declaratia 112 si sa platiti impozitul pe venitul din salariu si celelalte contributii sociale.
Daca colaborati cu diferite persoane pe baza de contracte civile de prestari servicii, impozitul pe venit si contributiile sociale le retineti, le declarati la stat prin declaratia 112 si le platiti direct la trezorerie sau prin contul bancar al asociatiei.
Anual va trebui ca un contabil autorizat sa va intocmeasca bilantul care se depune pana la 30 aprilie a anului urmator.
Tot anual depuneti declaratia 101, pana pe 25 februarie a anului urmator.



#263693 contributii la pensii PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 06 August 2014 - 09:12 AM in Declaratii PFA

Nu, pentru ca nu se aplica acel procent de 31,3% la salariul minim pe economie ci la o valoare stabilita anual prin legea bugetului asigurarilor sociale si care in acest an e de 804 lei, asa cum stiati si dumneavoastra si cum frumos ati scris.
Sa nu fi inteles persoana care v-a dat informatia ca era vorba de asigurarea de sanatate in loc de cea de pensie.



#274967 Venituri din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale s...

Postat de GEORGE NEAGU on 16 July 2016 - 11:59 AM in Impozitare - VENIT

Dumneavoastra cand veti completa si veti depune d200 anul viitor, in ea treceti doar valori din 2016. Doar cei de la finante vor face calculele avand acolo informatii din d200 depuse pentru anii precedenti si in a doua parte a anului viitor va vor trimite acasa decizie de impunere in care se vor reflecta aceste informatii.



#266635 Contabil - membru fondator ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 06 February 2015 - 10:29 PM in ONG

Poate tine contabilitatea primara (daca are cunostintele necesare) iar pentru intocmirea si semnarea bilantului trebuie sa fie contabil autorizat membru ceccar.



#267329 Contabil - membru fondator ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 10 March 2015 - 06:04 PM in ONG

Cenzorul trebuie sa fie autorizat si cu legitimatia vizata la zi.



#277181 D205 - topic 2017

Postat de GEORGE NEAGU on 19 January 2017 - 05:33 PM in Arhiva

A aparut si cea actualizata.



#264129 monografie SRL cu asociat unic un ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 05 September 2014 - 09:58 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Se va tine separat contabilitatea pentru SRL care nu difera de contabilitatea unui SRL cu asociati persoane fizice si separat contabilitatea pentru fundatie.



#261063 Contabilitate I.I. - balta de pescuit

Postat de GEORGE NEAGU on 05 March 2014 - 12:12 PM in Contabilitate I.I.

1. Nu e nicio problema, diferenta se regaseste in bani. In cazul dumneavoastra avizul de insotire a marfii va foloseste ca document de transport marfa pentru comercializare.
2. Da, puteti pe baza unui contract de imprumut catre I.I. Din codul fiscal art. 48 (3) Nu sunt considerate venituri brute (si nu se trec in registrul jurnal de incasari si plati):
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
b) sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;
3. Nu e nevoie caci nu se trece in contabilitate.
4. Nu stiu concret la piscicultura. In general inventarierea se face la 31 decembrie obligatoriu si ori de cate ori considerati ca mai e nevoie.
5. Nu se face la notar si nici nu se inregistreaza nicaieri, la finante.
6. Nu caci transportati doar marfa proprie..



#259985 Contabilitate I.I. - balta de pescuit

Postat de GEORGE NEAGU on 24 January 2014 - 11:48 AM in Contabilitate I.I.

1. daca desfaceti pestele prin magazine proprii, va trebuie aviz de insotire a marfii. Daca il transportati si apoi in piata il vindeti catre o firma care are acolo magazin specializat, atunci va trebuie factura completata catre acea firma.
2. pentru intreprinderea individuala trebuie sa completati registrul jurnal de in casari si plati in care completati valorile cu tot cu tva, la data trecuta pe documentele de incasare/plata efectiva (nu dupa facturi). In acest RJIP treceti sumele de la plati in totalitate, chiar daca o parte din cheltuieli sunt deductibile limitat (cum ar fi cheltuielile cu carburantul, reparatii si piese de schimb auto daca folositi auto care nu e pe intreprinderea individuala).
Pentru cheltuieli deductibile limitat deschideti fise de operatiuni diverse si jurnalul operatiunilor diverse unde treceti totalurile lunare din fise dar la care aplicati procentul de deducere.
3. Puteti tine RJIP si pe calculator, faceti inregistrarile, la sfarsit de luna totalul si listati la imprimanta. In acel RJIP cumparat si vizat la vinante treceti doar totalurile.
4. completati un raport de productie.
5. da, achizitia de la persoane fizice o faceti cu borderou de achizitie.
6. Da, un contract de comodat. Exemplu de mai sus referitor la cheltuielile cu combustibilul si celelalte, deductibile limitat tocmai la acest caz se refera. Doar o parte din cheltuieli le puteti deduce pe intreprinderea individuala. De exenplu amortizarea, impozitul pe auto, asigurarea auto nu.
7. Nu va trebuie foi de parcurs pentru situatia cand auto nu il folositi doar in interesul afacerii.



#259597 PFA Organizare Workshop/Conferinte-comercializare bilete

Postat de GEORGE NEAGU on 10 January 2014 - 10:12 AM in Legislatie specifica PFA

Cand ati intrebat daca puteti sa organizati in regie proprie acest eveniment, ma gandeam ca vreti sa faceti dumneavoastra totul. De aceea ziceam ca nu cred ca aveti capacitatea materiala si va spuneam si ca puteti sa incheiati contracte cu diferiti furnizori.
Puteti sa emiteti factura pentru incasarea taxei de participare dar asta presupune ca acestia reprezinta venit pentru dumneavoastra si nu mai dati din el, dar aceste activitati nu le faceti de fapt pentru alta firma? Sa incaseze ei taxa de participare si sa va plateasca cat va datoreaza pentru aoganizarea evenimentului.



#259573 Contabilitate pentru firme organizare evenimente

Postat de GEORGE NEAGU on 09 January 2014 - 06:11 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Puteti sa va angajati la propria firma cu contract de munca pe perioada determinata sau nedeterminata, cu norma intreaga sau redusa la 2 ore/zi.
Banii reprezentant taxa de participare ii incaseaza organizatorul iar dumneavoastra va plateste factura pe care i-o dati si care reprezinta serviciul de organizare evenimente.



#244549 contract sponsorizare / mecenat

Postat de GEORGE NEAGU on 17 September 2011 - 03:51 PM in Arhiva

Vezi postareaGEORGE NEAGU, la 19 July 2011 - 08:02 AM, a spus:

Vezi postareaavdia, la 17 June 2011 - 03:20 PM, a spus:

Buna ziua,
Pot face cate un contract de sponsorizare in fiecare luna?
In acest caz cum calculez suma?
Sau e mai bine la 3 luni?

Multumesc anticipat!
Puteti sa faceti contracte de sponsorizare si lunar si chiar mai multe pe luna. Trebuie sa aveti grija ca pe total perioada, de la inceputul anului pana la acel moment, sa se verifice acele doua condii adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat. Mai trebuie sa luati in calcul si evolutia firmei in lunile ramase pana la finele exercitiului financiar, pentru a nu va trezi ca depasiti acele conditii la final(in declaratia 101) si pe diferenta va trebui sa platiti impozit(diferenta nu mai e deductibila).


Vezi postarealullaby, la 18 August 2011 - 12:22 PM, a spus:

Este o limita in ceea ce priveste sponsorizarea? Ma refer ca suma sau valoare si nu in sensul de 3 la mie din Ca sau 20% din imp pe prof, adica pot sa dau sponsorizare tot profitul ?
Da. E limitarea de care spuneam adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat.



#243175 contract sponsorizare / mecenat

Postat de GEORGE NEAGU on 19 July 2011 - 08:02 AM in Arhiva

Vezi postareaavdia, la 17 June 2011 - 03:20 PM, a spus:

Buna ziua,
Pot face cate un contract de sponsorizare in fiecare luna?
In acest caz cum calculez suma?
Sau e mai bine la 3 luni?

Multumesc anticipat!
Puteti sa faceti contracte de sponsorizare si lunar si chiar mai multe pe luna. Trebuie sa aveti grija ca pe total perioada, de la inceputul anului pana la acel moment, sa se verifice acele doua condii adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat. Mai trebuie sa luati in calcul si evolutia firmei in lunile ramase pana la finele exercitiului financiar, pentru a nu va trezi ca depasiti acele conditii la final(in declaratia 101) si pe diferenta va trebui sa platiti impozit(diferenta nu mai e deductibila).



#259529 Este pfa singura modalitate de a avea numar de identitate fiscala?

Postat de GEORGE NEAGU on 07 January 2014 - 12:36 PM in Legislatie specifica PFA

După radierea din registrul comerţului, persoanele fizice autorizate nu se scad din evidenţele organului fiscal decât după achitarea tuturor obligaţiilor fiscale.
Numai pentru persoanele juridice se aplica prevederea din codul de procedura fiscala:
Art. 176 Insolvabilitatea

........

(6) Creanţele fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiaţi din registrele în care au fost înregistraţi potrivit legii, se scad din evidenţa analitică pe plătitor după radiere, indiferent dacă s-a atras sau nu răspunderea altor persoane pentru plata obligaţiilor fiscale, în condiţiile legii.


si cu normele:

Norme metodologice:

Art. 176

171.1. Pentru creanţele fiscale pentru care s-a declarat starea de insolvabilitate a debitorului, organele de executare sunt obligate să urmărească situaţia debitorilor pe toată perioada, până la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită, inclusiv pe perioada în care cursul acesteia este suspendat sau întrerupt. Verificarea situaţiei debitorului se va face cel puţin o dată pe an, repetându-se, când este necesar, investigaţiile prevăzute de lege.




#232683 srl fara activitate

Postat de GEORGE NEAGU on 03 November 2010 - 09:24 PM in Arhiva

Vezi postareagabriela berciu, la Nov 3 2010, 10:17 AM, a spus:

buna ziua,

tin contabilitatea la o firma care nu mai are miscari din luna septembrie.
sunt 2 angajati
platitoare de tva
depun declaratiile lunar 100, 102 state de plata, cas, somaj, etc si trimestrial 300
srl-ul este pe pierdere de la inceputul anului si mai are de recuperat bani de la clienti.
am fost intrebata cum ar fi mai bine sa inchidem firma sau sa mearga in continuare asa pe pierdere pana la recuperarea creantelor?
si care sunt implicatiile?
va rog frumos, daca are cineva o parere sau un cadru legislativ referitor si ma poate ajuta.............

mii de multumiri.
:thumbup:
Pana la recuperarea creantelor, daca nu mai are desfasurare de activitate conform act costitutiv, poate renunta la salariati ramanand sa se depuna declaratia 100 pentru impozitul pe profit si declaratia 300 pentru TVA, ambele la trimestru.



#259549 PFA Organizare Workshop/Conferinte-comercializare bilete

Postat de GEORGE NEAGU on 09 January 2014 - 11:18 AM in Legislatie specifica PFA

E bine sa treceti si codul 8559, alte forme de invatamant.
Da, puteti organiza dumneavoastra totul numai ca nu cred ca aveti capacitatea materiala. Ce nu puteti sa faceti, contractati cu alte firme specializate. Puteti sa inchiriati aparatura, sala, sa colaborati cu o firma care sa va redacteze/tipareasca materiale, cu o firma de catering.



#229978 contab firmei de consultanta

Postat de GEORGE NEAGU on 18 August 2010 - 11:24 AM in Arhiva

Vezi postareabmihai, la Aug 18 2010, 10:13 AM, a spus:

Vezi postareateofilia, la Aug 18 2010, 10:04 AM, a spus:

vrei sa spui societate comerciala cu obiect de activitate consultanta? da-ne amanunte ca sa ne dam seama ce vrei, altfel nu te putem ajuta.
da o sc cu obiect de activitate consultanta in vederea obtinerii de fonduri europene (pt a ajuta clientii sa castige proiecte )
Contabilitatea e la fel ca la orice societate comerciala.



#239857 prestari servicii- agricultura

Postat de GEORGE NEAGU on 29 March 2011 - 03:00 PM in Arhiva

Si trebuie sa scoti si TVA-ul daca firma e platitoare. Si decontul de tva. Mai greu e sa rezolvi situatia pentru exercitiile bugetare anterioare, daca 'gresala' asta vine mai de mult.



#249103 activitate economica

Postat de GEORGE NEAGU on 26 May 2012 - 05:28 PM in ONG

Acea categorie de venituri nu sunt considerate ca provenind din activitati economice.
Poate va ajuta si urmatoarele: art.15 din Codul fiscal prevede :

(2) Organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru următoarele tipuri de venituri:


.....

k) veniturile obţinute din reclamă şi publicitate, realizate de organizaţiile nonprofit de utilitate publică, potrivit legilor de organizare şi funcţionare, din domeniul culturii, cercetării ştiinţifice, învăţământului, sportului, sănătăţii, precum şi de camerele de comerţ şi industrie, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale.




#262747 Contabilitate I.I.- Pompe Funebre

Postat de GEORGE NEAGU on 31 May 2014 - 09:25 AM in Contabilitate I.I.

In loc de chitanta, la clientii persoane fizice dati bonul de la casa de marcat si factura. Daca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva, folositi modelul de factura dar si de nir, fara tva.
Va trebuie registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar pe care le inregistrati mai intai la inspectorul fiscal.
Evidenta contabila, cea care trebuie s-o treceti in RJIP, o puteti tine si pe calculator, listati la sfarsitul lunii paginile completate iar in RJIP cumparat si vizat la finante treceti doar totalurile lunare.
Pentru ca nu sunteti platitor de tva, in RJIP treceti valorile din documentele fiscale cu tot cu tva. Achizitia de marfa s-o faceti numai cu factura. In RJIP treceti valoarea si la data din documentul de plata (chitanta, bon fiscal sau estras de cont) nu dupa factura.



#263017 contabilitate A.F. / I.F.

Postat de GEORGE NEAGU on 18 June 2014 - 10:58 AM in Contabilitate I.I.

Va trebuie nir pe care-l completati la fiecare factura de achizitie marfa si borderou.
Borderoul circula:
– la gestiune, pentru semnarea de primire a bunurilor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente (ambele exemplare), dupa caz;

– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);

– ramane in carnet (exemplarul 2).

Va completati un registru de gestiune zilnic cu intrarile de marfa din nir, iesirile de marfa cu valoarea vanzarilor(incasarile) dar si cu marfa deteriorata din procesele verbale. Totalul zilnic din acest registru trebuie sa fie egal cu valoarea marfii din stoc.




Cometa SQL