Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lorenzo's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


lorenzo's Content

There have been 759 items by lorenzo (Search limited from 07-December 07)



Sort by                Order  

#98645 Nota de debitare-creditare

Postat de lorenzo on 29 August 2006 - 12:26 AM in Arhiva

Vezi postareaSakura, la Aug 24 2006, 11:57 AM, a spus:

As vrea sa stiu daca cineva a mai folosit acest document ca justificativ a operatiunilor de decontare intre o unitate si subunitati si daca ma poate sfatui.Multumesc anticipat.
Situatia mea este urmatoarea: firma unde lucrez este sediu permanent al unei firme din S.U.A. S-au inregistrat si platit niste cheltuieli in SUA (facturi de la furnizori romani), dar care sunt cheltuieli ale sediului permanent. Firma de avocatura mi-a spus sa folosesc acest document intre mine si firma din SUA, ca sa aduc cheltuiala pe sediu permanent. Mi-au spus ca nu trebuie folosit invoice pentru ca nu sunt 2 firme diferite.
Intrebari:
1) Este ok sa folosesc acest document ca justificativ pentru cheltuieli? (sunt sume mari, peste 100.000 euro)
2) Daca da, fac aceste note de debitare creditare, dar in ce moneda si le intregistrez la ce curs?
3) Se mai pune problema impozitului pe nerezidenti?

1) Da. Plus copii dupa doc.de la firma mama (ca sa justifici ca sunt chelt.sediului permanent din Ro).
2) in moneda tranzactiei realizate de firma mama x curs din ziua tranzactiei, chiar daca le inreg. dupa.
3) Nu.

6xx = 481

De avut in vedere Art.29 Cod Fiscal:

Art. 29. - (1) Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania au obligatia de a plati impozitul pe profit pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent.
(2) Profitul impozabil se determina in conformitate cu regulile stabilite in cap. II al prezentului titlu, in urmatoarele conditii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ in veniturile impozabile;
b.) numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii acestor venituri se includ in cheltuielile deductibile.@
(3) Profitul impozabil al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer.@
(4) Inainte de a desfasura activitate printr-un sediu permanent in Romania, reprezentantul legal al persoanei juridice straine prevazute la alin. (1) trebuie sa inregistreze sediul permanent la autoritatea fiscala competenta.
__________
@Alineatul (2) a fost modificat prin art. I pct. 24 din O.G. nr. 83/2004.
- Alineatul (3) a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.G. nr. 83/2004.



#98618 despagubire ASIROM

Postat de lorenzo on 28 August 2006 - 07:22 PM in Arhiva

Vezi postareatheolumi, la Aug 16 2006, 06:36 AM, a spus:

a ramas doar intrebarea privind 3% impozit pe micro pt dauna totala recuperata de la societatea de asigurari....

Cod Fiscal:

Art. 108. - (1) Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile din variatia stocurilor;
b.) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentand cota-parte a subventiilor guvernamentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor;
d) veniturile din provizioane;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale;
f) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare, pentru pagubele produse la activele corporale proprii.



#98605 impozit venit

Postat de lorenzo on 28 August 2006 - 05:12 PM in Arhiva

In cazul asta Garda are dreptate... din pacate.
Nu e vorba de discount.
Discount este atunci cand concomitent sau dupa o livrare de bunuri de val.initiala X, pentru aceleasi bunuri (adica in aceeasi stare) se reduce val.initiala de la X la X-discount. In acest caz, pt.reducerea de pret NU exista contraprestatie din partea furnizorului (adica bunurile livrate de furnizor sunt aceleasi/in aceeasi stare).
In cazul descris, automobilul avea val.initiala X in configuratia cuprinzand dotarile solicitate de client (2133 = 167).
Faptul ca firma de leasing ii acorda drept bonus O DOTARE SUPLIMENTARA inseamna ca bunul livrat NU mai are aceeasi stare cu cea descrisa in contractul de leasing. Adica clientul beneficiaza de un bun gratuit furnizat de firma de leasing (sau, mai bine zis, de un bun=auto care nu e identic cu cel din oferta/contractul de leasing, ci cuprinde o dotare in plus), ceea ce corespunde faptului ca in baza aceluiasi pret (deci nu e vorba de pret/val. mai mic/a pt. a fi discount) EXISTA o contraprestatie din partea furnizorului.
Dotarea cu pricina va fi inclusa in val.bunului primit in leasing, dar in corespondenta cu un cont de venit:
2133 = 167: val.CIP cf.contract leasing
2133 = 7582: val.dotarii "bonus' - indicata de furnizor sau det.de comisia de receptie.

Singura exceptie de la acest tratament ar fi in cazul in care in oferta/contractul de leasing ar fi stipulata valoarea auto initiala, iar in lista de dotari dotarea "bonus" ar fi inclusa (cu valoare zero).
Depinde ce scrie in contract+oferta de pret.



#98602 Impozit nerezidenti

Postat de lorenzo on 28 August 2006 - 04:53 PM in Arhiva

vezi link: http://www.conta.ro/...?showtopic=9276
Obs.:
- in cazul in care impozitul/veniturile nerezid.NU este retinut la sursa (adica ii platesti nerezidentului suma din factura intreaga), se aplica suta marita la calculul impozitului; chelt.cu impozitul respectiv e neded.
- cota de impozit e 16 % de la 01.01.2006.



#98589 camera consultantilor fiscali

Postat de lorenzo on 28 August 2006 - 03:19 PM in Arhiva

HG 1052/2006 - Regulament de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali
MO 732 din 28/08/2006



#98580 Revista Conta.ro

Postat de lorenzo on 28 August 2006 - 02:18 PM in Arhiva

Idee:

In Revista sa fie incluse rezolvarile/raspunsurile general acceptate de comunitatea de pe forum, "general acceptate" insemnand:
- topicurile carora li s-au dat deja raspunsuri pe forum intr-o perioada de timp determinata (3 - 6 luni sau mai mult);
- raspunsurile fiind - intr-o formulare cat mai cuprinzatoare - general valabile si aplicabile, adica formularea din articolul din Revista sa cuprinda o analiza si o sinteza a cat mai multor aspecte incidente in speta cu pricina;
- articolul sa cuprinda obligatoriu baza legala incidenta in speta;
- raspunsurile de pe forum sa permita calificarea solutiei/solutiilor ca fiind utilizate in practica de membrii comunitatii, iar daca exista variante/solutii alternative, sa fie prezentate toate;

Inainte de postarea articolului din Revista, acesta sa fie supus unei analize/opinii a unor personalitati din domeniu (profi de conta, reprezentanti MF, reprezentanti ai CECCAR etc.).

Pentru asta, as zice ca ar fi f.util ca, dupa publicarea articolului cu pricina in Revista (accesibila virtual, evident), toate posturile referitoare la o problema deja rezolvata sa fie inchise de moderatori, cu specificatia "caz deja tratat" plus un link la articolul ce trateaza problema. Dupa o perioada (de ex.1 luna), posturile astfel inchise sa fie sterse. S-ar rezolva (in timp) problema multimii de intrebari referitoare la spete deja discutate si rasdiscutate. Toata lumea ar fi multumita: cei ce intreaba au acces la raspunsuri "certificate" si nu mai au de ce se plange ca nu li se raspunde, iar cei ce raspund scapa de calvarul repetitiei (care, desi e mama invataturii, la un moment dat incepe sa enerveze) si nu mai sunt nevoiti sa dea raspunsul clasic "foloseste cautare", evitandu-se astfel conflictele legate de acest aspect. Mai mult, cei ce raspund se pot concentra asupra subiectelor de interes nou aparute.

Eu as incepe cu subiectul "sold de casa/plafon plati" care revine intr-o veselie...



#97310 conturi

Postat de lorenzo on 15 August 2006 - 05:51 AM in Arhiva

Vezi postareamadalinab, la Aug 12 2006, 02:22 AM, a spus:

daca pe factura apar distinct piese, respectiv reparatie se inreg fiecare pozitie:
3024 - nir si 6024 - bc pentru piese
611 - reparatie
daca pe factura apare doar reparatie (iar in spatele facturii exista un deviz cu descriere) - 611

Nu se face NIR pt.piesele furnizate si montate de service pt.ca nu intra in gestiunea ta.
Se trec direct in 6024, cum a zis Laura.

Le treci prin 3024 (cu NIR) daca le-ai cumparat tu si te duci cu ele la service, motiv pt.care nu vor mai aparea pe factura de la service.



#97305 conditii pentru microintreprindere

Postat de lorenzo on 14 August 2006 - 11:36 PM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 12 2006, 01:11 PM, a spus:

mai tata, nici codul fiscal nu-l stiti ?

Il stim, motiv pt.care citam corect raspunsul la speta postata:

Art. 103. - In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) are inscris in obiectul de activitate productia de bunuri materiale, prestarea de servicii si/sau comertul;
B) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este detinut de persoane, altele decat statul, autoritatile locale si institutiile publice.

Norme metodologice:

1. Numarul de salariati reprezinta numarul de persoane angajate cu contract individual de munca, potrivit dispozitiilor Codului muncii, indiferent de durata timpului de munca, inscrise lunar in statele de plata si/sau in registrul general de evidenta a salariatilor.
2. La analiza indeplinirii conditiei privind numarul de salariati nu se iau in considerare cazurile de incetare a raporturilor de munca ca urmare a pensionarii sau desfacerii contractului individual de munca in urma savarsirii unor acte care, potrivit legii, sunt sanctionate inclusiv prin acest mod. Pentru persoanele juridice care au un singur angajat care demisioneaza in cursul unei luni, conditia prevazuta la art. 103 lit. B) din Codul fiscal se considera indeplinita daca in cursul lunii urmatoare este angajat un alt salariat.



#97051 Detalii legate de procedura de inventariere

Postat de lorenzo on 11 August 2006 - 11:56 PM in Arhiva

OMF 1753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1174 din 13/12/2004

Scrie acolo tot ce te intereseaza.



#96944 cum inreg prod fin folosite pt constructie hala de productie

Postat de lorenzo on 11 August 2006 - 05:23 AM in Arhiva

Vezi postareavasiloni, la Aug 10 2006, 10:44 AM, a spus:

utilizare blocheti pt hala proprie

711 345 (descarcare blocheti utilizati la hala)
231 722 (imobil in curs)

Mai corect ar fi:

301 = 345
601 = 301
231 = 722



#96646 IMPORT MAT PRIMA

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 02:50 AM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 9 2006, 02:54 AM, a spus:

pai ...
in cazul asta 357=401... 401 de aici e transportatorul... fz meu nu apare :D... oricum eu stiam (nu stiu de unde) ca pt a da ceva uneio terte pesoane trebuie intai sa ai acel ceva si cum eu nu am vauzt la fata marfa respectiva e cam aiurea; la mine programul imi cere data scadenta dsa o introduc cu tastatura deci nu e problema...
sunt chiar curios daca aplica cineva metoda cu 357 :unsure:

Sigur ca nu e acelasi lucru, dar e vorba de folosirea lui 357 "fara sa fi vazut marfa la fata".



#96644 IMPORT MAT PRIMA

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 02:28 AM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 9 2006, 03:17 AM, a spus:

e cam aiurea pt ca de cele mai multe ori nici nu se primeste invoice-u de la fz... el e la vama cu marfa... deci practic nu stiu care e valoarea marfii (doar in valuta pe baza proformei)
dupa freza mea cheala, daca nu am document justificativ de inregistrare a datorie pe perioada transportului nu are rost sa ma chinui... pe urma apar diferente de curs de la 357=401... complicat

asa am putea zice si de marfa la intern... pleaca de la fz din satu mare pe 31 seara si ajunge la mine pe 1 ... e acelasi lucru ... coi inregistra datoria pe 1 nu pe 31

cred ca treaba cu 357 ar merge la firmele mai mariele care isi fac analize, bugete & d'astea

E chestie de procedura contabila.

Hai ca iti mai dau o speta:

Vine marfa de la un furnizor extern, marfa e plasata de firma ta intr-un antrepozit.
Ai DVA (Decl.Vamala de Antrepozitare), n-ai receptionat marfa, nu e in gest.firmei tale.
Cum inregistrezi ?



#96642 IMPORT MAT PRIMA

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 02:07 AM in Arhiva

401 e furnizorul.
faptul ca marfa e la transportator, nu la tine in ograda, reiese din folosirea lui 357.transportator (marfuri la terti).
costul transportului e alta poveste.



#96640 IMPORT MAT PRIMA

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 01:40 AM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 9 2006, 02:14 AM, a spus:

daca am materie prima pelcata din china pe 15 mai si ajunge pe 10 iunie, inregistrez intrarea in mai sau in iunie ? :D (intrare = dvi), nu ai dvi, nu ai fost la vama, n-ai platit taxe, n-ai luat marfa, nu ai ce sa inregistrezi :unsure:

In general e cum spui tu.
In particular, daca vrei sa tii o contabilitate "beton" ar trebui sa faci cam asa:

15.05.2006:
357 = 401 (marfa e la transportator, nu la tine, dar obligatia de plata catre furnizor incepe la data facturii emise de acesta; daca ai un program care-ti calculeaza scadenta de plata, dupa care data aduna termenul de plata: data facturii sau data DVI ?)

10.06.2006:
371.marfa nereceptionata = 357
4426 = 446TVA

data receptiei:
371.gest.X = 371.marfa nereceptionata

Depinde cum privesti lucrurile...



#96637 IMPORT MAT PRIMA

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 12:50 AM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 8 2006, 02:02 PM, a spus:

01.08...


Hmmmmmmmmm!



#96636 Investitie germana in softul romanesc - SRL sau altceva ?

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 12:26 AM in Arhiva

Pt. a alege intre impozitarea profitului (16 %) si cea a veniturilor (3 % in 2006), vezi
http://www.conta.ro/...showtopic=10875

In 2007 impozitul micro = 2 %
In 2008 = 2.5 %
in 2009 = 3 %

Microintreprinderile tb.sa aiba cifra de afaceri anuala < 100.000 EUR.

Dpdv al TVA e preferabil ca firma sa fie platitoare pt.ca va avea venituri (si) din export servicii, ceea ce inseamna ca, fiind platitoare de TVA, va putea deduce TVA aferent achizitiilor si chiar sa ceara rambursarea TVA de la stat. Daca e neplatitoare, TVA de pe achizitii intra in costul bunurilor/cheltuieli, ceea ce inseamna pret de vz.mai mare catre clientii pers.juridice.



#96635 Advance pricing agreement

Postat de lorenzo on 09 August 2006 - 12:03 AM in Arhiva

Cod Procedura Fiscala:

ARTICOLUL 42@
Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans

(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de Ministerul Finantelor Publice si aprobat prin hotarare a Guvernului, in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare.
(2) Acordul de pret in avans este actul administrativ emis de Ministerul Finantelor Publice si aprobat prin hotarare a Guvernului, in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului referitoare la stabilirea conditiilor si modalitatilor in care urmeaza a fi determinate, pe parcursul unei perioade fixe de timp, preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate, astfel cum sunt definite in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Solutia fiscala individuala anticipata sau acordul de pret in avans se comunica numai contribuabilului caruia ii sunt destinate.
(4) Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans sunt opozabile si obligatorii fata de organele fiscale, numai daca termenii si conditiile acestora au fost respectate de catre contribuabil.
(5) Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans nu mai sunt valabile daca prevederile legale de drept material fiscal in baza carora a fost luata decizia se modifica. Incetarea valabilitatii se constata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul se comunica contribuabilului si se poate contesta la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta.
(6) Procedura referitoare la emiterea solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in avans va fi aprobata prin hotarare a Guvernului.
__________
@Articolul a fost modificat prin art. unic pct. 1 din O.U.G. nr. 129/2005, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 166/2006 (valabil din 22.05.2006).

Acelasi Art. 42 a fost modificat de OG 35/2006, care va intra in vigoare la 06.09.2006.

Procedura de care se aminteste la alin.(6) este cuprinsa in HG 2164/2004, dar se refera NUMAI la sol.fiscala indiv.anticipata, nu si la acordul de pret in avans. Probabil ca urmeaza o alta HG in septembrie.



#96307 rascumparare actiuni

Postat de lorenzo on 05 August 2006 - 01:53 AM in Arhiva

Vezi postareaaniela_b, la Aug 2 2006, 06:32 PM, a spus:

Societatea (societate inchisa) intentioneaza sa rascumpere actiuni de la actionarii persoane fizice. Este vorba de actiuni primite de persoane fizice primite cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa. Valoarea de vinzare > valoarea nominala a acestora. Impozitul pe venit se aplica la diferenta dintre pret vinzare si valoare nominala? Procentul este de 1%?
Ce inregistrari contabile ar trebui facute in acest caz?
Cit timp se pot mentine actiunile rascumparate pana la deciderea vinzarii lor sau a anularii?

Cod Fiscal:

Art. 66. - (1) Castigul sau pierderea rezultat/rezultata din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare la fondurile deschise de investitii si partile sociale, reprezinta diferenta pozitiva sau negativa dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare pe tipuri de titluri de valori, diminuata, dupa caz, cu costurile aferente; in cazul tranzactiilor cu actiuni primite de persoanele fizice cu titlu gratuit, in cadrul Programului de privatizare in masa, pretul de cumparare la prima tranzactionare va fi asimilat cu valoarea nominala a acestora. In cazul tranzactiilor cu actiuni cumparate la pret preferential, in cadrul sistemului stock options plan, castigul se determina ca diferenta intre pretul de vanzare si pretul de cumparare preferential, diminuat cu costurile aferente.

(4) Determinarea castigului sau a pierderii potrivit alin. (1) se efectueaza la data incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti, iar castigul net se determina la sfarsitul anului fiscal asupra intregului portofoliu de astfel de titluri tranzactionate de un contribuabil in anul respectiv, ca diferenta pozitiva intre castigurile si pierderile inregistrate in cursul anului, ca urmare a transferului titlurilor de valoare, cu exceptia celor dobandite cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa.

Art. 67. -
3) Calculul, retinerea si virarea impozitului pe veniturile din investitii, altele decat cele prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza astfel:
c) in cazul castigului din transferul dreptului de proprietate asupra partilor sociale si valorilor mobiliare in cazul societatilor inchise, obligatia calcularii si retinerii impozitului revine dobanditorului de parti sociale sau de valori mobiliare, in momentul incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti. Cand dobanditorul de titluri de valoare nu este o persoana fizica romana cu domiciliul in Romania, obligatia de calcul si virare a impozitului revine persoanei fizice romane cu domiciliul in Romania, care realizeaza venitul, daca dobanditorul nu isi desemneaza un reprezentant fiscal in Romania. Termenul de virare a impozitului pentru platitorii de astfel de venituri este pana la data la care se depun documentele pentru transcrierea dreptului de proprietate asupra partilor sociale sau valorilor mobiliare la registrul comertului sau in registrul actionarilor, dupa caz, operatiune care nu se poate efectua fara justificarea virarii impozitului la bugetul de stat. In situatia in care partile contractante convin ca plata partilor sociale sau a valorilor mobiliare sa se faca esalonat, termenul de virare a impozitului pentru platitorii de astfel de venituri este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut. Transmiterea dreptului de proprietate asupra partilor sociale sau valorilor mobiliare trebuie inscrisa in registrul comertului si in registrul asociatilor/actionarilor, dupa caz, operatiune care nu se poate efectua fara justificarea virarii impozitului la bugetul de stat.
e) impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de 16% asupra castigului net realizat din transferul titlurilor de valoare dobandite incepand cu data de 1 iunie 2005 si instrainate incepand cu data de 1 ianuarie 2006 intr-o perioada mai mica de 365 de zile de la data dobandirii, respectiv prin aplicarea unei cote de 1% asupra castigului net din transferul titlurilor de valoare dobandite incepand cu data de 1 iunie 2005 si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile inclusiv de la data dobandirii;

IMPORTANT! - CONFORM O.U.G. NR. 138/2004, DE LA 01.01.2006 SE APLICA O COTA UNICA DE IMPOZITARE, DE 16% CU EXCEPTIILE PREVAZUTE IN ART. III PREZENTAT MAI JOS.
- Potrivit art. III din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005,
"(2) In cazul titlurilor de valoare dobandite pana la data de 31 mai 2005 inclusiv, cota de impozit este de 1%, indiferent de data instrainarii acestora.
(3) In perioada 1 iunie 2005 - 31 decembrie 2005, intermediarii vor calcula, vor retine si vor vira impozitul de 1% aplicat asupra castigurilor din transferul titlurilor de valoare dobandite si instrainate in aceasta perioada, indiferent daca sunt dobandite si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile sau mai mica de 365 de zile. La 31 decembrie 2005, acestor tranzactii le este aplicabila regula de calcul al castigului net conform prevederilor art. 67 alin. (3) lit. e).
(4) Incepand cu data de 1 ianuarie 2006, pentru calculul impozitului pe veniturile realizate de persoane fizice din investitii si din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, definite potrivit dispozitiilor cap. V si VIII1 din titlul III, cota de impozit este de 16%, cu exceptia castigurilor realizate din transferul titlurilor de valoare instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile de la data dobandirii, pentru care se mentine cota de 1% prevazuta la art. 67 alin. (3) lit. e).
(5) Cota de impozit de 16% se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2006 si pentru veniturile realizate de persoanele fizice si juridice nerezidente, prevazute la art. 115, cu exceptia veniturilor obtinute din jocuri de noroc pentru care se mentine cota de impozit de 20%."


Legea Soc.Com. 31/1990 rep.2:

Art. 103. - (1) Societatea nu poate dobandi propriile sale actiuni, fie direct, fie prin persoane care actioneaza in nume propriu, dar pe seama acestei societati, in afara de cazul in care adunarea generala extraordinara a actionarilor hotaraste altfel, cu respectarea dispozitiilor care urmeaza.
(2) Autorizand dobandirea, adunarea generala extraordinara va stabili, in principal, modalitatile de dobandire, numarul maxim de actiuni ce urmeaza a fi dobandite, contravaloarea lor minima si maxima si perioada efectuarii operatiunii, care nu va putea depasi 18 luni de la data publicarii hotararii adunarii generale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(3) Valoarea actiunilor proprii, dobandite de societate, inclusiv a celor aflate in portofoliul sau, nu poate depasi 10% din capitalul social subscris.
(4) Se pot dobandi numai actiuni integral liberate si numai in cazul in care capitalul social subscris este integral varsat.
(5) Plata actiunilor astfel dobandite se va face numai din profitul distribuibil si din rezervele disponibile ale societatii, cu exceptia rezervelor legale, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata.
(6) In raportul de gestiune care insoteste situatia financiara anuala se vor arata: motivele care au determinat dobandirea de actiuni proprii, numarul, valoarea nominala, contravaloarea actiunilor dobandite si fractiunea de capital social pe care ele o reprezinta.
(7) Actiunile proprii dobandite cu incalcarea dispozitiilor prezentului articol vor fi instrainate in termen de cel mult un an de la data subscrierii lor, in modul stabilit de adunarea generala extraordinara. Cele neinstrainate in acest termen vor fi anulate, societatea fiind obligata sa reduca corespunzator capitalul social.
(8) Dispozitiile prezentului articol se aplica si in cazurile in care o societate, in care alta societate detine majoritatea drepturilor de vot sau exercita direct ori indirect o influenta dominanta, dobandeste actiuni ale societatii dominante.
Art. 104. - Restrictiile prevazute la art. 103 nu se aplica atunci cand dobandirea de catre societate a unui numar determinat de actiuni proprii, integral liberate, se face in vreuna dintre urmatoarele situatii:
a) cu scopul de a reduce capitalul social, potrivit art. 207, prin anularea unui numar de actiuni proprii de o valoare corespunzatoare reducerii;
b.) pentru cesionarea catre personalul societatii a unui numar de actiuni proprii, in limitele si in conditiile aprobate de adunarea generala a actionarilor. Operatiunea de cesionare nu va depasi un an de la data publicarii hotararii adunarii generale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
c) prin efectul succesiunii universale sau al fuziunii ori al unei hotarari judecatoresti pronuntate intr-o procedura de urmarire silita impotriva unui debitor al societatii;
d) cu titlu gratuit;
e) in scopul regularizarii cursului actiunilor proprii pe piata bursiera sau pe piata organizata extrabursiera, dar numai cu avizul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.

Art. 107. - Actiunile dobandite potrivit art. 103 alin. (1)-(5) si alin. (8) nu dau drept la dividende. Pe toata durata posedarii lor de catre societate, dreptul de vot pe care il confera aceste actiuni este suspendat, iar majoritatile de prezenta si de vot pentru luarea in mod valabil a hotararilor in adunarile generale se raporteaza la restul capitalului social.

Art. 207. - (1) Capitalul social poate fi redus prin:
a) micsorarea numarului de actiuni sau parti sociale;
b.) reducerea valorii nominale a actiunilor sau a partilor sociale;
c) dobandirea propriilor actiuni, urmata de anularea lor.

Art. 208. - (1) Reducerea capitalului social va putea fi facuta numai dupa trecerea a doua luni din ziua in care hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(2) Hotararea va trebui sa respecte minimul de capital social, atunci cand legea il fixeaza, sa arate motivele pentru care se face reducerea si procedeul ce va fi utilizat pentru efectuarea ei.

In mod normal, odata dobandite, actiunile rascumparate se anuleaza, concomitent cu reducerea corespunzatoare a cap.social. Ele pot fi si revandute. Termenul maxim de detinere e de 1 an cf.Art.103 (7) de mai sus.

Inreg.ctb.:
- rascumpararea actiunilor:
1091 = 456 la val.de achiz.= rascump.
456 = 5121/5311 idem
- red.cap.soc.:
1012 = 1091 la val.nominala
106x/117 = 1091 cu val.de achiz/rascump. - val.nominala (cf.Art.103 (5) din L.31/1990 rep.2)
- revanzare:
461 = 1091 la val.de revanzare
5121/5311 = 461 idem
1091 = 7642 cu val.revz. - val.achiz/rascump (profit) sau
6642 = 1091 cu -(val.revz. - val.achiz/rascump) (pierdere)




#96305 sponsorizari, donatii,

Postat de lorenzo on 05 August 2006 - 12:38 AM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 5 2006, 01:03 AM, a spus:

ce bine e sa cauti singur

E mai greu, dar sigur iti ramane in creier...



#96304 Amortizari la firma inactiva

Postat de lorenzo on 05 August 2006 - 12:35 AM in Arhiva

Vezi postareaTalisman, la Aug 5 2006, 12:08 AM, a spus:

Am o problema...

Am vazut o balanta a unei firme care nu mai are activitate, dar nu a declarat stare de inactivtate, nici la fisc, nici la ONRC. Isi depune declaratiile pe 0, bilantul idem.

In balanta conturile 281 aveau sold mai mic decat cel al imobilizarilor la care se refereau, iar fostul contabil i-a zis patroanei ca nu a continuat amortizarea, deoarece firma nu mai desfasoara activitate...

Stiti ceva despre vreo prevedere de genul asta?

Sper sa nu ma luati de fraier...:(

HG 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe:

5. Pentru perioada in care mijloacele fixe nu sunt utilizate, recuperarea amortizării aferente acesteia se va face prin recalcularea cotei de amortizare pe durata normala de utilizare rămasa, începând cu luna următoare repunerii in funcțiune a acestora sau se diminuează capitalurile proprii la data scoaterii din funcțiune.



#96294 Impozit pe venit - contract de munca extern

Postat de lorenzo on 04 August 2006 - 10:30 PM in Arhiva

Citeste topicul de mai jos.
http://www.conta.ro/...?showtopic=6680

Daca activitatea pe care o desfasori in baza contractului incheiat cu firma nerezidenta se poate incadra la vreuna din activitatile prevazute de Codul CAEN la grupa 72, atunci esti in aceeasi situatie.
Impozitarea cf.normelor de venit e cea mai avantajoasa pt.pers.fizice.
Eu cred ca se poate incadra la 7230 (vezi mai jos).

Cod CAEN Rev.1:

7230 Prelucrarea informatica a datelor
Aceasta clasa include:
- activitati legate de bazele de date:
- furnizarea de date intr-o anumita ordine, prin metode de cautare on-line sau acces direct pentru utilizatori;
- prelucrarea datelor folosind, fie programele proprii, fie ale clientului:
- prelucrarea completa a datelor, servicii de introducere de date (data entry), scanarea documentelor etc.;
- gestiunea si exploatarea curenta a datelor care apartin clientilor;
- administrarea de pagini web.



#96290 impozit pe profit srl cu asociati straini

Postat de lorenzo on 04 August 2006 - 09:35 PM in Arhiva

Vezi postareamihaci, la Aug 4 2006, 09:00 PM, a spus:

buna ziua, am urmatoarea situatie : un srl cu sediul in Bucuresti, nu este reprezentanta, filiala, sucursala, are cei asociati persoane fizice cu domiciliul in Franta. Firma este platitoare de impozit pe profit. In afara de acest impozit, mai trebuie sa se plateasca altfel de impozit fiind asociatii persoane straine? La Adm Financiara mi s`a spus ca nu, fiind un simplu srl, nu conteaza ca asociatii sunt persoane straine, adica impozit pe profit ca orice srl.Multumesc

Ti-au spus bine.
Ar mai fi de plata impozitul/dividende, in cazul in care acestea exista si sunt platite de firma catre asociati.
Cauta pe forum. S-a discutat intens despre impozitul/dividende, conventii de evitare a dublei impuneri etc.



#96288 deductibilitate

Postat de lorenzo on 04 August 2006 - 09:19 PM in Arhiva

Vezi postareaTopo, la Aug 2 2006, 08:24 AM, a spus:

Cine poate sa imi spuna, cheltuielile inregistrate in baza unor chitante fara factura (cum ar plata unei polite de asigurare sau un onorariu notarial) sunt deductibile? Art. 155 din Codul Fiscal l-am vazut, ca probabil la asta se va face referire, da' de unde stiu eu regimul de deductibiltate al TVA-ului al furnizorului... si oricum... ramane cheltuiala deductibila sau nu?

Pt.prime de asigurare, polita tine loc de factura. Activ.de asigurare sunt scutite de TVA. Cheltuiala e ded.daca se refera la bunurile firmei.
Pt.onorariile notarilor, avocatilor, altor p.f.ce desfasoara profesii liberale, acestia au obligatia de a intocmi factura/factura fiscala. Fara factura, chelt.e neded.



#96287 sponsorizare cu produse soft

Postat de lorenzo on 04 August 2006 - 09:15 PM in Arhiva

Vezi postareaandra v, la Aug 1 2006, 11:58 AM, a spus:

Suntem o firma de soft.
Am sponsorizat un ONG cu soft. Am facut contractul de sponsorizare unde am pus si o valoare aferenta softului dat.
Cum se inregistreaza ???

Multumesc

Banuiesc ca obiectul sponsorizarii este dreptul de folosinta a softului (licenta), nu dreptul de proprietate.
Daca asa stau lucrurile, avand in vedere ca licentele reprezinta bunuri necorporale, ele nu se regasesc in ctb.firmei tale nicaieri ca activ. Daca le-ai vinde, ai face 4111 = 704, fara sa scazi vreo gestiune (sunt asimilate serviciilor, vezi cod CAEN).
Inregistrari ctb:
6582 = 462 (ONG-ul nu e furnizor)
462 = 7588 (pt.ca ONG nu are oblig.de plata).
Operatiunea reprezinta prest.servicii fara plata dpdv al TVA (Art. 129 (4) CF). Adica nu se emite factura si nu se colecteaza TVA. La bilant, cf. pct. 8. (4) si pct.7 (4) si (6) din Norme CF - TVA, se calculeaza TVA pe val.sponsorizarilor ce depasesc 3 la mie.



#96285 sponsorizari, donatii,

Postat de lorenzo on 04 August 2006 - 08:57 PM in Arhiva

Vezi postareamihast1, la Aug 1 2006, 10:37 AM, a spus:

VIN SI EU CU O INTREBARE . SE POT CONSIDERA SPONSORIZARI SUME DE BANI DONATE PENTRU TRATAMENTUL MEDICAL AL UNOR PERSOANE BOLNAVE GRAV SAU CU HANDICAP , ACESTE SUME FIIND PLATITE DIRECT PERSOANELOR IN CAUZA , SI NU UNOR INSTITUTII ASA CUM SUNT ENUMERATE IN LEGEA SPONSORIZARII ( "de utilitate publica cu sediul in Romania, care desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator ")??? DAR DACA ACESTE PERSOANE SUNT SALARIATI AI SOCIETATII IN CAUZA ?

Daca beneficiarii NU sunt salariatii firmei care da banii, atunci sumele resp.nu sunt sponsorizare, ci donatie (ceea ce implica act notarial, fiind in fav.unei pers.fizice). Donatia nu e - pt.firma - o chelt.efectuata in scopul realizarii de venituri, deci e neded.
Daca beneficiarii sunt salariatii firmei care da banii, atunci sumele resp.pot fi incadrate la Art. 21 alin.(3) lit.c), adica la chelt.sociale, ele fiind ded.in limita a 2% din fd.salarii ("ajutoarele pentru boli grave sau incurabile si protezele").




Cometa SQL