Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 07-December 07)



Sort by                Order  

#32434 urgent incasare trezorerie si vanzare marfuri

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 01:07 PM in Arhiva

si 371 = 378
378 = 371



#32438 urgent incasare trezorerie si vanzare marfuri

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 01:47 PM in Arhiva

Cu ajutorul contului 378 se tine evidenta adaosului comercial (marja comerciantului) aferent marfurilor. Se utilizeaza si la vinzarea cu amanuntul si la vanzarea cu ridicata a marfurilor.

Eu asa consider ca este corect.



#28030 urgent conturi salarii si 303

Postat de ctanela on 12 July 2005 - 07:22 PM in Arhiva

mihaci a spus:

Buna ziua! Am o nelamurire si va rog sa ma ajutati: diferentele de la obligatiile salariale provenite din declaratia 100 care face automat rotunjirile le trec la 30.06.2005 in contul 473? Abia la 31.12.2005 le trec din 473 in 658 sau 758?
Referitor la contul 303, am creat 303 cu soldul corespunzator obiectelor de natura materialelor de inventar si un analitic 303u cand am dat obiectele in folosinta. In concluzie in 303 am sold debitor si aceeasi suma o am in 303u pe credit.este corect? Nu am folosit deloc contul 603. Multumesc

Sa inteleg ca ai sold creditor la 303u? :shock:
Asta nu este posibil, pentru ca 303 este cont de activ.
Dar de ce nu ai folosit 603?



#44632 Urgent -monografie

Postat de ctanela on 13 October 2005 - 12:14 PM in Arhiva

Nu se trece prin casa. Se depune in contul firmei cu mentiunea - aport capital social.
456 = 1012
512 = 456
1012 = 1011



#48815 URGENT !Firma straina care isi deschide reprezentanta in Rom

Postat de ctanela on 03 November 2005 - 05:50 PM in Arhiva

Codul fiscal:


CAPITOLUL II
Impozitul pe reprezentanþe


Contribuabili
Art. 122. - Orice persoanã juridicã strãinã, care are o reprezentanþã autorizatã sã funcþioneze în România, potrivit legii, are obligaþia de a plãti un impozit anual, conform prezentului capitol.


Norme metodologice:
18. (1) Persoanele juridice strãine, prin reprezentanþe înfiinþate în România, nu sunt abilitate sã facã fapte de comerþ, aceste reprezentanþe neavând calitatea de persoanã juridicã.
(2) Persoanele juridice strãine care doresc sã-ºi înfiinþeze o reprezentanþã în România trebuie sã obþinã autorizaþia prevãzutã de lege.
(3) Autorizaþia obþinutã poate fi anulatã în condiþiile care sunt stabilite prin acelaºi act normativ.


Codul fiscal:
Stabilirea impozitului
Art. 123. - (1) Impozitul pe reprezentanþã pentru un an fiscal este egal cu echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, stabilitã pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pieþei valutare, comunicat de Banca Naþionalã a României, din ziua precedentã celei în care se efectueazã plata impozitului cãtre bugetul de stat.
(2) În cazul unei persoane juridice strãine, care în cursul unui an fiscal înfiinþeazã sau desfiinþeazã o reprezentanþã în România, impozitul datorat pentru acest an se calculeazã proporþional cu numãrul de luni de existenþã a reprezentanþei în anul fiscal respectiv.


Norme metodologice:
19. În cazul persoanelor juridice strãine care înfiinþeazã o reprezentanþã în România în cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeazã începând cu data de 1 a lunii în care reprezentanþa a fost înfiinþatã pânã la sfârºitul anului respectiv. Pentru reprezentanþele care se desfiinþeazã în cursul anului de impunere impozitul anual se recalculeazã pentru perioada de activitate de la începutul anului pânã la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care a avut loc desfiinþarea reprezentanþei.


Codul fiscal:
Plata impozitului ºi depunerea declaraþiei fiscale
Art. 124. - (1) Orice persoanã juridicã strãinã are obligaþia de a plãti impozitul pe reprezentanþã la bugetul de stat, în douã tranºe egale, pânã la datele de 20 iunie ºi 20 decembrie.


Norme metodologice:
20. Datele stabilite pentru plata impozitului la bugetul de stat includ ºi datele de 20 iunie ºi 20 decembrie.


Codul fiscal:
(2) Orice persoanã juridicã strãinã care datoreazã impozitul pe reprezentanþã are obligaþia de a depune o declaraþie anualã la autoritatea fiscalã competentã, pânã la data de 28, respectiv 29 februarie a anului de impunere.


Norme metodologice:
21. (1) Forma declaraþiei fiscale care va fi depusã anual la autoritatea fiscalã competentã ºi instrucþiunile de completare se aprobã prin ordin al ministrului finanþelor publice.
(2) Declaraþia anualã de impunere, precum ºi declaraþia fiscalã în cazul înfiinþãrii sau desfiinþãrii reprezentanþei în cursul anului pot fi depuse în numele persoanei juridice strãine ºi de reprezentantul reprezentanþei la organul fiscal teritorial în raza cãruia reprezentanþa îºi desfãºoarã activitatea.


Codul fiscal:
(3) Orice persoanã juridicã strãinã, care înfiinþeazã sau desfiinþeazã o reprezentanþã în cursul anului fiscal, are obligaþia de a depune o declaraþie fiscalã la autoritatea fiscalã competentã, în termen de 30 de zile de la data la care reprezentanþa a fost înfiinþatã sau desfiinþatã.


Norme metodologice:
22. (1) Forma declaraþiei fiscale care va fi depusã la autoritatea fiscalã competentã în caz de înfiinþare sau de desfiinþare a reprezentanþei ºi instrucþiunile de completare vor fi aprobate prin ordin al ministrului finanþelor publice.
(2) În termen de 30 de zile de la data depunerii declaraþiei fiscale de înfiinþare sau de desfiinþare a reprezentanþei, organul fiscal teritorial stabileºte sau recalculeazã impozitul stabilit pentru perioada în care reprezentanþa va desfãºura sau îºi va înceta activitatea, dupã caz.


Codul fiscal:
(4) Reprezentanþele sunt obligate sã conducã evidenþa contabilã prevãzutã de legislaþia în vigoare din România.


Norme metodologice:
23. (1) Reprezentanþele vor conduce contabilitatea în partidã simplã, conform prevederilor legislaþiei din România.
(2) Cheltuielile efectuate pentru exercitarea activitãþii reprezentanþelor vor fi justificate cu documente financiar-contabile întocmite în condiþiile legii.
http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#50745 Urgent ! Plata cash de la institutiile publice

Postat de ctanela on 12 November 2005 - 12:42 PM in Arhiva

Bineinteles ca poate face plati numerar. Nu exista decat impedimentul obtinerii aprobarilor necesare. :wink:



#80324 Urare

Postat de ctanela on 15 April 2006 - 10:07 PM in Arhiva

De asemenea, Paste Fericit celor de religie catolica. :smt039



#40457 UPDATE PROG CONTABILITATE - AMORTIZARE???

Postat de ctanela on 23 September 2005 - 09:52 PM in Arhiva

Subscriu http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif
Sa ma intrebe cei de la finante de ce am trecut pe cheltuieli modificarile facute la programul de contabilitate, dupa ce colegii lor ma obliga sa le fac. :smt066



#68485 Un somer isi schmba domiciliul in alt judet

Postat de ctanela on 20 February 2006 - 12:45 AM in Arhiva

O intrebare la Agentia de Somaj la care esti in evidenta n-ar strica. Nu le stim noi chiar pe toate... :oops:



#50444 Un sfat-a fi sau nu platitor de tva

Postat de ctanela on 10 November 2005 - 11:43 AM in Arhiva

Deoarece in proiectul de modificare a Codului Fiscal figureaza prevederile de mai jos, eu zic ca ar fi bine ca societatea sa se declare platitoare de TVA. Scapati de unele complicatii ce ar putea sa apara in momentul depasirii cifrei de afaceri de 35.000 euro. :wink:
“(8) Persoanele impozabile care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si care obtin in anul precedent aderarii Romaniei la Uniunea Europeana o cifra de afaceri din operatiunile prevazute la alin.(9) care depaseste plafonul de 35.000 Euro transformat in lei la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare a anului 2006, rotunjit la urmatoarea mie, sunt obligate sa solicite inregistrarea ca platitor de taxa pe valoarea adaugata in termen de 30 de zile de la data aderarii.
(9) Cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea alin.(8) este constituita din valoarea totala, exclusiv taxa, a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate in cursul unui an calendaristic, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o persoana impozabila care aplica regimul special de scutire, incluzand si operatiunile scutite cu drept de deducere si cele scutite fara drept de deducere prevazute la art. 141 alin.(2) lit. c), d) si k) daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale.

In alta ordine de idei, cred ca si incadrarea la platitor de impozit pe profit v-ar avantaja. :wink:



#47503 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 28 October 2005 - 10:16 PM in Arhiva

Hai ca m-am mai calmat.

Citeaza

Deci situatia sta in felul urmator : o firma platitoare de impozit profit care efectuaza diverse lucrari castigate prin licitatii publice, din cauza termenelor mult prea stranse si a conditiilor impuse prin contract, cu acordul beneficiarului emite facturile ca si cum lucrarile ar fi gata, finalizarea efectiva insa se va face abia anul viitor. E vorba de sume de ordinul miliardelor (lei vechi).

Daca beneficiarul este "de acord" cu emiterea facturii finale, atunci inseamna ca va semna si procesul verbal de receptie finala a lucrarii. Asta inseamna ca toate materialele au fost aprovizionate si "puse" in lucrare.
Dar:

Citeaza

Va dati seama de impactul la TVA si impozit profit. Cu TVA-ul nu va fi problema ca se vor achizitiona niste mijloace fixe de valoare destul de mare, dar ramane problema impozitului pe profit in situatia in care facturile se emit, dar achizitiile de materiale in parte se vor efectua anul viitor.

Pai ce sa mai cauti cu achizitii de materiale dupa ce lucrarea s-a finalizat?
Si mai e o chestie: eu stiu ca instit. bugetare solicita sa fie atasate la devizele de lucrari si copii dupa facturile de achizitie a materialelor :?
Tu zici bine:

Citeaza

Eu am propus sa facem achizitiile de material in totalitate anul acesta, sa le trecem pe consum ca si cum intradevar lucrarea ar fi gata (nu e prea ortodox dar...).
Este chiar obligatoriu. Nu poti sa faci venitul anul asta si cheltuiala la anul (OMF 306/2002: - Principiul independentei exercitiului. Se vor lua in considerare toate veniturile si cheltuielile corespunzatoare exercitiului financiar pentru care se face raportarea, fara a se tine seama de data incasarii sumelor sau a efectuarii platilor).

Citeaza

Dar este aproape imposibil ca sa putem obtine materialele respective, ca doar nici furnizorii nostri nu ne pot da termene lungi de plata. M-da, am uitat sa spun ca facturile emise vor fi incasata de firma abia anul viitor, dupa terminarea efectiva a lucrarii, deci nici la furnizori nu putem achita mai repede
.
Aici se rupe filmul de tot: cum adica sa emit facturi anul asta pentru lucrari ce se termina la anu' si care se platesc tot la anu'?! :shock:

Citeaza

Ce as mai putea sa fac????

Ar fi bine sa recitesti contractul. Ceva nu se leaga. :?



#48436 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 02 November 2005 - 06:55 PM in Arhiva

RUIU MARIETA a spus:

Ocsi,
Eu cred ca poti rezolva situatia mult mai simplu si fara bataie de cap: faci factura cum iti zice s-o faci, adica situatie lucrari cf contract, etc, dar suma care trebuia s-o treci la un cont de venituri, o inregistrezi in ct 472 "venituri inregistrate in avans". Definitia ct 472 este: "se inregistreaza veniturile in avans, aferente perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare". Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit. Nu ai impozit pe profit la sf anului, iar cu TVA-ul am inteles ca se poate rezolva. Iti urez succes.

Si cum demonstrezi ca este aferenta perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare. :shock:



#47494 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 28 October 2005 - 09:18 PM in Arhiva

Sa-ti cauti alt servici. Cand ii faci calculul de impozit la trim IV sa fii pregatit si cu demisia. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif Asa cum sunt multi contabili gata sa se prezinte la post, asa sunt si una gramada patroni care au nevoie de contabili. :smt021
Chiar ma scoate din sarite atitudinea asta. Ei fac prostii si incheie contracte aiurea si contabilitatea trebuie sa dreaga busuiocul. Zi-i sa mareasca salariile, ca sunt cheltuieli deductibile integral.
Scuze pentru ton, dar m-am enervat.
Incerc sa te ajut cu niste sfaturi, dar sa-mi treaca nervii, sa ma pot concentra. :smt090



#48445 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 02 November 2005 - 07:33 PM in Arhiva

Mie mi se pare mai mult o chestie de atitudine. Patronul face pe plac clientului (in acest caz, instit. bugetara), iar contabilul face pe plac patronului. :shock:

Nu este cazul lui OCSI :!:



#47709 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 30 October 2005 - 10:29 PM in Arhiva

Ai gandit foarte bine. =D>



#48442 Un sfat va rog!

Postat de ctanela on 02 November 2005 - 07:22 PM in Arhiva

MARYA a spus:

si eu sunt de acord cu Marieta.demonstratia poti sa o faci fie cu contractul,fie cu procesul verbal de receptie finala.

In acest caz, de ce mai face factura? Eu presupun ca si PV de receptie se face tot in 2005. :?



#38626 un sfat un ajutor

Postat de ctanela on 15 September 2005 - 06:18 PM in Arhiva

Da, asa este, 3 ani :oops:
Cred ca trebuie sa-mi dau un concediu. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#38599 un sfat un ajutor

Postat de ctanela on 15 September 2005 - 04:16 PM in Arhiva

Nici vorba de provizioane in acest caz. Datoria este reala, dupa cum spui chiar tu. Faptul ca nu este solicitata de detinatorul creantei, nu este un motiv sa o "faci sa dispara". Astepti indeplinirea termenului de prescriptie (5 ani), dupa care o poti trece pe venituri. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#29990 un sfat ,va rog

Postat de ctanela on 27 July 2005 - 10:00 PM in Arhiva

cllara a spus:

mi-a zis cineva ca mai intai platesti cele 5.000 plus toate penalitatile si din perioada viitoare iti compensezi toata suma de 6.000 lei.
mi-a zis cineva care a fost in aceasta situatie .
exista undeva unde scrie cum se procedeaza in astfel de cazuri?

:shock: Incep cu finalul: nu scrie nicaieri atat de explicit incat sa ti se raspunda la orice caz particular. Daca citesti legislatia trebuie sa faci singur incadrarea situatiilor in care te afli.
Nu exista lege care sa spuna ca daca vrei sa inaintezi, trebuie sa duci un picior in fata si apoi sa faci si cu celealat acelasi lucru.

Si acum, in legatura cu cale 5.000: daca pana la data depunerii decontului in care rezulta ca ai de recuperat 6.000 lei nu ai platit, atunci nu mai platesti decat penalitatile si dobanzile aferente.



#29902 un sfat ,va rog

Postat de ctanela on 27 July 2005 - 12:09 PM in Arhiva

cllara a spus:

ma refer in primul rand la TVA. cind si cum se compenseaza si cum se recupereaza?

Daca e vorba de TVA, te vei "prinde" cand completezi declaratia 300.
Trim. I de plata 5.000, trim. II de recuperat 6.000 , rezulta la sf. trim II de recuperat 1.000.
Daca nu ai platit debitul la trim. I, vei avea de plata accesorii (dobanzi si penalitati) calculate pentru 5.000 si perioada 25.04. - 25.07.
Suma de recuperat la sf. trim.II o compensezi cu ce vei avea de plata in perioadele urmatoare.



#29891 un sfat ,va rog

Postat de ctanela on 27 July 2005 - 11:39 AM in Arhiva

cllara a spus:

va rog sa imi raspundeti la cateva intrebari.am intrebat mai multe persoane dar am primit multe raspunsuri diferite si nu stiu cum e corect.
1. stiu ca pentru a plati 3% impozit pe venit trebuie sa ai cel putin un angajat.acel angajat trb sa aiba carte de munca ptr 8 ore minim sau poate sa aiba un contract de munca cu 4 ore/zi  si sa fie angajat si la alta firma?
2.daca o firma are datorii la stat de ex 5.000 ptr trim trecut si in trimestru urmator are de recuperat 6.000 lei cum se procedeaza. se compenseaza sau mai intai platesti si pe urma iti recuperezi banii?

va multumesc anticipat

1. Nu se specifica in legislatie ce tip de contract de munca trebuie sa fie, asa ca poate fi si cu timp partial (6, 4, 2 ore).
2. La ce fel de datorii te referi. Trebuie sa fii mai explicita, ca nu se pot compensa asa oricum.



#72998 Un angajat si nedepus nici o declaratie din noiembrie 2005

Postat de ctanela on 12 March 2006 - 02:51 PM in Arhiva

mirelads a spus:

Referitor la statul de plata pentru ITM contabilul a facut un stat in care cuprinde 3 luni : decembrie,ianuarie si februarie considerand ca a fost in perioada de proba, si dupa aceste 3 luni si-a primit salariul. Ideea este ca a fost inregistrat contractul la ITM in noiembrie pe 23.

:shock:
Refaceti statele de plata, cate unul pentru fiecare luna. Chiar si in perioada de proba, angajatul trebuie platit lunar.



#73002 Un angajat si nedepus nici o declaratie din noiembrie 2005

Postat de ctanela on 12 March 2006 - 03:02 PM in Arhiva

Tare mi-e ca tocmai autorul (Mirelads) este "contabilul". :evil:



#82557 TVA-TRANSPORT INTERNATIONAL DE PERSOANE

Postat de ctanela on 07 May 2006 - 12:48 PM in Arhiva

1. Nu mai scrie cu majuscule.
2. Ce TVA sa deduci de pe facturile externe? :roll:



#42216 TVA- societate declarata neplatitoare de TVA

Postat de ctanela on 30 September 2005 - 10:10 PM in Arhiva

Ionut Serban a spus:

Speta: exista o societate comerciala(SRL) declarata neplatitoare de TVA sii o persoana fizica din strainatate(sa zicem din Japonia). Pers fiz cumpara anumite produse in Japonia si le plateste acolo, dupa care le doneaza societatii din Romania.  
Intrebari:  
1.Trebuie sa existe vreun contract de donatie intre cele doua parti?
2.Ce se intampla cu produsele la vama?  
3.Ce se intampla cu TVA la vama?(societatea fiind neplatitoare de TVA)
Cam atat deocamdata.  
Cu stima si respect,

Iti dau un sfat: pune pe masa Codul Fiscal si Codul Vamal, citeste-le cu atentie si unde te impotmolesti, te ajutam cu placere http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif




Cometa SQL