Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nopris's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


nopris's Content

There have been 1000 items by nopris (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#243589 Stergerea Contractelor dublate in REVISAL

Postat de nopris on 05 August 2011 - 08:16 AM in REVISAL

Am citit undeva ca ITM (sau cel putin sucursala ITM la care am citit) a sistat primirea cererilor pentru stergerea contractelor duble din cauza ca in noul Revisal (probabil in curand) se va trimite si inregistra intreaga baza de date a unui angajator, deci nu mai conteaza ce era inainte in Revisal-ul on-line (decat poate ca istoric).



#243531 MaterialeConsumabile

Postat de nopris on 03 August 2011 - 11:07 AM in CONTABILITATE STOCURI

Si mai teoretic cred ca e asa:
a) Daca intra in magazie, de unde sunt scoase:
302=401
602=302
b) Daca se aplica metoda inventarului intermitent:
602=401
c) Daca nu se stocheaza ci intra direct in consum:
604=401
(nu exista reglemantare pentru contarea 602=401 decat in cazul metodei inventarulu intermitent)



#243487 ce este de fapt stagiul

Postat de nopris on 02 August 2011 - 03:06 PM in PERIOADA DE STAGIU

Dupa trecerea examenului de acces se face un stagiu de 3 ani, urmat de un examen de aptitudini (final).
De-abia dupa trecerea examenului de acces se poate face o cerere de scutire de stagiu (total sau partial).
Scutirea de stagiu este aprobata daca ai avut o functie de conducere cativa ani intr-o firma de contabilitate, dar si in alte conditii, mai mult sau mai putin subiective. Poti sa incerci cu o cerere (dar dupa trecerea examenului de acces).
Poti citi despre accesul la profesie si la stagiu in reglementarile de pe saitul CECCAR. Poti sa dai un telefon la oricare din sediile CECCAR si sa intrebi despre posibilitatea reducerii sau eliminarii stagiului. Telefonul poti sa-l afli de pe oricare din saiturile teritoriale ale CECCAR.
Dar daca vrei sa scapi si de examenul de acces asta este mai greu. Doctorii in economie pot scapa de el.



#243459 depasire plafon tva

Postat de nopris on 01 August 2011 - 11:56 PM in Arhiva

Multumesc. Am inceput sa am dubii la fiecare paragraf de lege tocmai pentru ca pot fi mai multe interpretari si nu stiu care e cea a inspectorului fiscal.
Depinde cum definesti anul calendaristic: orice succesiune de 12 luni sau doar o succesiune de 12 luni care incepe cu 1 inuarie. Eu inteleg anul calendaristic ca fiind anul din calendar, cel ce incepe cu 1 ianuarie.



#243456 depasire plafon tva

Postat de nopris on 01 August 2011 - 09:35 PM in Arhiva

Evidenta cifrei de afaceri se tine in balanta de verificare si in bilant incepand de la 1 ianuarie. A calcula cifra de afaceri de la 1 februarie la 31 ianuarie a anului urmator nu mi se pare o idee logica si credibila.
La prima vedere, daca ne luam dupa cuvantul "ulterior", s-ar parea ca evidenta cifrei de afaceri se va face ulterior datei de 1 februrie 2011. Dar eu cred ca "ulterior" nu se refera la data cand incepe perioada de calcul ci la data de cand se iau din nou in considerare cifra de afaceri din acel an. Eu as reciti acel text astfel:
Daca ulterior scoaterii din evidenta de platitor TVA se realizeaza din nou plafonul de cifra de afaceri cumulat de la inceputul anului, vei redeveni iar platitor de TVA. Adica daca in ianuarie 2011 ai depasit plafonul, de la 1 februarie te inregistrezi din nou ca platitor de TVA.
Este o parere si nu o certitudine; nu ma supar daca e combatuta. Chiar si eu as vrea sa fiu mai sigur asupra acestei precizari legale.



#243447 Taxa pentru afișaj în scop de reclamă

Postat de nopris on 01 August 2011 - 03:49 PM in Arhiva

Daca nu sunt puse la strada ci in interiorul curtii firmei, nu se considera puse in spatiu public. Interiorul curtii nu e spatiu public dupa parerea mea.



#243441 depasire plafon tva

Postat de nopris on 01 August 2011 - 02:21 PM in Arhiva

Exista o neclaritate in ART. 152 din CF deoarece se mentioneaza de cifra de afaceri anuala sau dintr-un an calendaristic, dar nu se specifica unde incepe acel an. Sa nu uitam ca luna ianuarie nu a fost luata in calcul cand firma a devenit neplatitoare de TVA. Nici nu cred ca se vor lua ani diferiti pentru firmele devenite neplatitoare de TVA in 2011 fata de celelalte firme. Din aceste motive eu cred ca plafonul se calculeaza din cifra de afaceri incepand cu inceputul anului calendaristic curent (1.01) pana la ultima zi a lunii contabile incheiate si in final pana la sfarsitul anului calendaristic curent (31.12).



#243420 transmitere revisal act aditional

Postat de nopris on 31 July 2011 - 07:50 PM in REVISAL

Tocmai asta am spus si eu. Credeam ca am fost destul de clar.



#243407 Cine are obligatia sa transmita Revisal?

Postat de nopris on 30 July 2011 - 06:08 PM in REVISAL

Angajatii vechi trebuie sa existe in Registrul manual de evidenta a angajatilor pana la 31.12.2006 si trecuti in Revisal-ul de la ITM (on-line sau prin disketa) la data infiintarii acestuia (1.01.2007). Acum ei ar trebui sa existe deja in Revisalul de la ITM (itmonline.inspectiamuncii.ro). De la 1 august au loc anumite dezvoltari ale acestui Revisal deja existent. In plus trebuie sa existe si o versiune a Revisal la sediul firmei.



#243405 transmitere revisal act aditional

Postat de nopris on 30 July 2011 - 05:42 PM in REVISAL

Aici sunt doua aspecte:
1) Intocmirea actului aditional la contract trebuie facuta in maxim 20 de zile lucratoare de la data schimbarii (data schimbarii fiind 1.08.2011 in acest caz).
2) Inregistrarea in Revisal a modificarii trebuie facuta in maxim 19 zile lucratoare de la data schimbarii (data schimbarii fiind 1.08.2011 in acest caz). Asta e interpretarea mea. Dar articolul de lege s-ar putea interpreta si altfel: termenul de inregistrare in Revisal trebuie sa fie cu cel putin o zi lucratoare inainte de intocmirea actului aditional la CIM.



#243403 cateva dintre CRITERIILE DE ALEGERE a celui mai potrivit candidat

Postat de nopris on 30 July 2011 - 05:22 PM in MANAGEMENT RESURSE UMANE

Daca facem abstractie de cuvantul "competente", care deruteaza, cred ca a vrut sa spuna ca, tot mai mult, angajatorii prefera candidatii cu calitati umane (chiar daca au calitati profesionale medii) in locul candidatilor (angajatilor) foarte buni profesionisti (dar fara calitati umane deosebite). Deci prefera oamenii cu atitudine si principii morale in locul celor buni profesional dar infumurati, fara principii.
Si eu inclid sa cred ca viata e mai usoara impreuna cu un om bun (chiar mai slab profesional) decat cu un om foarte inteligent si foarte profesionist (dar pe care nu te poti baza, in care nu ai incredere, cu care nu poti comunica placut). Cred ca asta e valabil si in familie.
Dar sa nu generalizam prea mult. In functie de specificul serviciului, de sarcinile de serviciu, de oferta de forta de munca, se poate inclina balanta intr-o parte sau in alta, mai ales ca nimeni nu e perfect. Si daca totusi o fi, credeti ca ajunge colaboratorul sau angajatul nostru?



#243340 Controale peste controale (Garda, Administratie)...

Postat de nopris on 27 July 2011 - 10:21 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

In cazul unei institutii publice, aceasta e obligata sa calculeze si sa factureze penalitatile de intarziere la plata, altfel are probleme cu Curtea de conturi.
In cazul unei firme private nu esti obligat sa ceri/facturezi penalitati clientului. Cel mai adesea ii intelegi greutatile si-l ierti 1-2 luni pana trece de necazul care-l face sa nu poata plati. Doar in cazuri exceptionale se factureaza penalitati si de regula nu dupa o singura luna de intarziere. Mai sunt si firme care nu platesc pana nu-i bati la cap de cateva ori, desi au bani. Cu asta se aplica o tactica care credeti ca da rezultat. Firmele care sunt excesiv de riguroase in aplicarea contractului sau cele care au suficient de multi clienti incat nu mai pot sta la discutii de negociere a platii, factureaza lunar penalitatile. Asa fac firmele de telefonie, cablu TV, energie electrica.
In concluzie, daca ai mai mult de 20 de clienti, poate e bine sa facturezi lunar penalitatile. In rest stai la discutii cu ei cerand explicatii si promisiuni (ca luna viitoare vor plati minim jumatate din restanta etc.).



#243192 pot tine contabilitatea ?

Postat de nopris on 20 July 2011 - 08:17 AM in Cum poti deveni contabil

Deoarece ai terminat (cu licenta) o facultate economica ai putea avea toate drepturile pentru orice functie economica. In fapt ai doar drepturile pe care ti le da conducerea prin fisa postului sau prin decizii interne.
Daca vrei sa semnezi bilant sau alte acte contabile sau fiscale este bine ca:
- sa fi numita pe o functie de conducere: contabil sef sau director economic;
- sa ai o fisa a postului in care sa se mentioneze atributiile respective.
Chiar daca nu ai o functie de conducere, poti semna bilant (sau alte acte) daca primesti imputernicire printr-o decizie scrisa a conducerii.



#243190 nelamurire contract de munca

Postat de nopris on 20 July 2011 - 08:10 AM in CODUL MUNCII

Numarul de zile de CO in principiu ramane acelasi chiar daca se majoreaza sau reduce ziua de lucru. Puteti sa modificati nr.de zile CO dar sa ramana minimul cerut de lege, 20 zile pe an (daca ROI sau contractul colectiv de munca aplicabil nu a stabilit mai multe).
Modificarea nr. de ore lucrate pe zi se face doar cu act aditional la CIM, dar trebuie acordul si semnatura ambelor parti. Data de aplicare a actului aditional trebuie sa fie ulterioara semnarii si ulterioara declararii in Revisal (cu cel putin o zi lucratoare). Altceva nu mai trebuie.



#243120 Formular 150 - Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat

Postat de nopris on 15 July 2011 - 09:38 AM in Certificatul digital, depunerea online si accesarea dosarului fiscal

Din experienta mea pot spune urmatoarele:
1) Chiar daca nu ati primit confirmarea, contul s-ar putea sa fie activat. La mine asa a fost.
Incercati sa trimiteti declaratia ca si cum contul ar fi activat si vedeti daca reusiti.
2) Daca nu e activat sau chiar daca e activat dar doriti o confirmare scrisa (cum am vrut eu), trimiteti un e-mail la adresa admin.portal@mfinante.ro cu un text cam de genul urmator (cum am scris eu):
Am depus cererea 150 de utilizare a unui certificat digital cu nr.......
din data ...... pentru S.C. ......, CUI .......
Pana azi nu am primit confirmarea de acceptare. Am fost indrumati sa ne
adresam dv. Asteptam de la dv confirmarea cererii si un motiv al amanarii.

Nume persoana si functia

3) Raspunsul pe care l-am primit a fost urmatorul:
Buna ziua,
Contul dumneavoastra pentru CUI ...... este activat.



#243069 Concediu fara plata ilegal

Postat de nopris on 13 July 2011 - 03:33 PM in CONFLICTE DE MUNCA

Este o forma de munca la negru ceva mai subtila dar si mai perfida, caci acum angajatul nu stia de ea. Angajatorul trebuia sa stie ca prin aceasta intrerupere afecteaza dreptul femeii insarcinate de a lua indemnizatia pt. cresterea copilului timp de 2 ani si nu era cazul sa faca un asemenea rau.
Desigur ca trebuie sa vorbiti cu reprezentantul angajatorului pentru a cere o explicatie (eventual asistat de un avocat sau cu un aparat de inregistrare). Apoi vorbiti si cu un sef de la ITM (sau macar cu inspectorul de care tine firma). Dar acestia nu stiu daca mai pot reface situatia astfel incat sa aveti 12 luni muncite fara intrerupere pentru a avea drept la concediu pentru cresterea copilului. ITM poate (trebuie) sa dea o amenda.
Poate ca doar prin actiune in Tribunal (sectia conflicte de munca) mai puteti cere refacerea lunilor lucrate, cu declararea tuturor contributiilor la Fisc, la Casa de pensii, la AOFM, la Casa de sanatate pe acea perioada, cu plata salariului. Cei de la ITM va pot da un sfat.
Nu e nevoie neaparat de avocat dar trebuie sa obtineti declaratii scrise de la cel putin 2 angajati ca ati lucrat normal in acea perioada (sau alte dovezi). Se poate demonstra si ca semnatura (pe cererea de concediu fara plata) e un fals (uneori doar de un expert). Actiunea in justitie e scutita de taxa de timbru pentru probleme de munca.
Ar mai fi niste intrebari pentru lamurirea noastra: Aveti o copie dupa contractul de munca semnat de angajator? Cand a aflat angajatorul ca sotia e insarcinata? A adus in final sotia certificatul medical pentru concediu de maternitate?



#243061 model ACT ADITIONAL si DECIZIE - ACTUALIZARE CIM

Postat de nopris on 13 July 2011 - 02:00 PM in MODELE FISIERE RESURSE UMANE

Modificarile CIM care decurg din modificarile Codului Muncii nu se fac prin act aditional la CIM din cauza ca aici nu este vorba de modificari prin acordul partilor (angajatul avand dreptul sa nu semneze) ci e vorba de modificari prin efectul legii. CIM se considera automat modificate cu noile dispozitii legale (doar cele care sunt obligatorii de la data aplicarii legii), fiind suficienta o notificare scrisa a angajatorului catre angajat. La fel s-a procedat si la modificarile anterioare ale salariului minim pe economie care afectau unele CIM-uri.
Chiar art.4 din HG 500 din 2011 privind Revisal cere ca modificarile la CIM (in Revisal) facute ca urmare a unor acte normative nu se inregistreaza la data semnarii actelor aditionale ci la data in care angajatorul a luat cunostinta de ele:
"...Excepție fac situațiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătorești sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoștință de conținutul acestora."



#243058 vanzare parti sociale

Postat de nopris on 13 July 2011 - 12:50 PM in MONOGRAFII CONTABILE

O persoana fizica vinde parti sociale unei alte persoane fizice.
Firma nu vinde nimic (ramane cu acelasi capital), deci nu are venituri.
Persoana care vinde are un venit din vanzarea partilor sociale dar nu cred ca e un venit impozabil deoarece isi recupereaza niste bani pe care i-a investit. Poate daca vinde partile sociale la valoare mai mare decat valoarea lor nominala ar fi cu adevarat un venit doar pentru partea care depaseste valoarea nominala.



#243043 INREGISTRARE REVISAL

Postat de nopris on 13 July 2011 - 08:25 AM in Arhiva

Deocamdata se poate. Pentru viitor se prefigureaza ca cel care va transmite Revisal trebuie sa fi urmat un curs de resurse umane.



#243022 mongrafie achizitionare cantar

Postat de nopris on 12 July 2011 - 12:24 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Descarcarea (trecerea pe cheltuieli) se face imediat ce obiectul de inventar este dat in folosinta unei persoane.



#243013 Calcul impozit pe profit

Postat de nopris on 12 July 2011 - 09:05 AM in Arhiva

In cazul imprumutului de la o persoana fizica, cheltuielile cu dobânzile sunt integral deductibile doar în cazul în care gradul de îndatorare a capitalului este mai mic sau egal cu trei si doar in limita dobanzii BNR (asa cum e descrisa la alin.(5)). In rest este nedeductibila. Mai bine zis este nedeductibila pe moment, pana cand se ajunge la un grad de indatorare <=3, cand devine deductibila (in limita dobanzii BNR).



#242954 Monografie marfa primita ca donatie

Postat de nopris on 11 July 2011 - 08:35 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Daca nu ai cheltuieli cu achizitia (transport, taxe vamale) atunci cred ca se poate pune 371=378+4428. Vezi daca nu iese un K ciudat la descarcarea gestiunii.



#242953 decl. 394 / topic 2011

Postat de nopris on 11 July 2011 - 08:20 AM in Arhiva

Raportarea se face la nivel de totaluri pe cod fiscal si nu la nivel de factura.
E recomandabil sa-ti spuna totalurile raportate referitor la firma dv si sa-l comparati cu totalul raportat de dv. Daca sunt diferente, trebuie vazut ce facturi sunt cuprinse in acele totaluri pentru a vedea unde nu va potriviti. La nevoie va mai depune o data declaratia 394 respectiva, cu conditia sa cadeti pe aceleasi totaluri.



#242733 cota de tva factura 2011 pt livrare martie 2010

Postat de nopris on 01 July 2011 - 03:22 PM in Arhiva

Stiam ca se poate folosi 19% in periada cotei de 24%, dar stiam ca se aplica doar la retur de marfa sau la facturi emise pana in 15.07.2010 pentru livrari din luna 06.2010. A emite factura dupa ziua de 15 a lunii urmatoare livrarii, chiar la un an de la livrare, nu prea e in regula si cred ca nici legal.
Iar daca partenerul nu recunoaste ca a primit marfa un 2010 cum demonstrezi ca s-a livrat in 2010 si poti factura cu 19%?
Iar daca recunoaste ca a primit-o, de ce mai trebuie anulata factura initiala?



#242712 Calcul adaos comercial

Postat de nopris on 30 June 2011 - 12:46 PM in Arhiva

Se face un NIR de scadere din pensiune cu valorile care apar in NIR-ul cu care au intrat marfurile in pensiune, dar negative, apoi se face un NIR de intrare in restaurant, cu adaosul si TVA neexigibil cu care intra in restaurant.
Corespunzator celor 2 NIR-uri se fac cele 2 note contabile: cea de iesire, cu valori negative, si cea de intrare, cu valori pozitive.




Cometa SQL