Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nopris's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


nopris's Content

There have been 1000 items by nopris (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#171543 incetare/desfacere CIM

Postat de nopris on 07 May 2008 - 01:42 PM in Arhiva

Este crestinesc sa nu faci un rau cuiva care ti-a facut un rau; e bine sa si ierti pe cine ti-a facut un rau. Dar aceste doua precepte, daca sunt respectate de firma, pot face mult rau ambelor parti. Acel om va persevera in greseala facand rau si altora. Doar parerea de rau a celui vinovat cred ca justifica iertarea.
Desigur pentru nerespectarea preavizului de catre angajat la demisie se pot lua urmatoarele masuri:
1) i se desface contractul de munca cu un artiol de demitere pentru indisciplina (si nu cu un articol de demisie), fapt care-l va afecta in viitor la urmatoarea angajare legala, avand chiar probleme la o angajare viitoare serioasa;
2) poate fi dat in judecata, firma estimand pierderea sa pentru plecarea lui prematura, solicitand in instanta recuperarea pierderii si a cheltuielilor de judecata.
Exista riscul ca omul sa nu aibe acesti bani, dar se va vindeca pe viitor de a mai proceda in acest fel.



#171541 firma contabilitate

Postat de nopris on 07 May 2008 - 01:29 PM in Important in meseria de contabil

Nu exista firme de contabilitate doar pentru contabilitate primara. Ele au un regim special si trebuie sa indeplineasca conditiile legii: cel putin jumatate din actionari, dar si din conducatori sa fie experti contabili (membrii CECCAR). In schimb, pentru contabilitate primara se putea face pana acum ca persoana fizica autorizata. Nu-i exclus sa se poata si ca intreprindere familiala sau ca intreprindere individuala (ceva foarte nou), acestea nefiind persoane juridice.



#171538 protectia muncii

Postat de nopris on 07 May 2008 - 01:18 PM in SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA

Vezi postareaexp2003, la May 7 2008, 01:02 PM, a spus:

...Tot ITM solicita si dosarul de riscuri care te informez - printre altele- e destul de costisitor...
Din legile pe care le-am citit nu am gasit ca trebuie sa apelez la un expert pentru dosarul de riscuri. Asa ca l-am facut eu apreciind singur ce "riscuri" ar fi intr-un apartament de bloc: incendiu, inundatie, sa cazi pe scara, electrocutare etc.
Daca scrie altfel, va rog sa-mi spuneti unde.



#170852 marfa depreciata - deductibilitate la impozit profit

Postat de nopris on 25 April 2008 - 01:01 PM in Arhiva

Vezi postareapierre_de_timp, la Apr 24 2008, 07:56 PM, a spus:

...Este ca si cum, rafinariile , daca isi curata rezervoarele si dau spre prelucrare deseul rezultat unei firme specializate, ar trebui sa plateasca accize pe apa cu detergent si urme de petrol, nu? Oare nu exista nicaieri o prevedere care sa permita trecerea la pierderi deductibile a marfurilor a caror depreciere este confirmata??
Esti foarte suparat pe limitele de deductibilitate ale produselor. Trebuie inteles ca au fost date pentru a evita evaziunea fiscala. De exemplu, se putea vinde marfa fara acte si apoi se declara perisabila. Se obtinea un venit ilicit neimpozitat. S-au facut aprecieri statistice in ce priveste produsele care se pot deprecia si cam care e procentul de depreciere la fiecare, din cauza transpotului, manipularii, depozitarii. In urma acestor studii statistice s-a elaborat HG 831 din 2004 care contin normele postate aici (mai sus) de "a.d.n.". Nu trebuie confundate perisabilitatile cu deseurile rezultate din procesele de productie (la rafinarii etc.). Nu trebuie confundate perisabilitatile (deprecieri normale datorate mai ales trecerii timpului) cu deprecierile datorate depozitarii gresite (cimentul in ploaie), manipularii gresite (rasturnarea unui stativ de cofraje de oua), depozitarii prea indelungate (aprovizionarea unei cantitati mai mari decat s-a putut vinde in termenul de garantie), deprecieri de la o inundatie sau incendiu si alte erori umane grave care au dus la deprecieri. Pentru anumite intamplari neprevazute (incendiu, transport cu accident etc.) se pot face asigurari. Pentru deprecierile normale, guvernul a dat limitele maxime de deducribilitate prezentate in norme. Pentru restul se considera pierderi si se poate incerca o minima recuparare a pierderii prin vanzarea lor ca deseu sau ca aliment pentru animale.
Raspunsul la intrebare este: DA, pentru deprecierea unui produs prevazut in norme se poate deduce pierderea in limita prevazuta de norme, cu aprobarea conducatorului firmei, doar daca firma este platitoare de impozit pe profit (nu pe venit).
Poate sunt cazuri neprevazute de guvern, dar trebuie acceptata buna intentie a hotararii, daca si noi suntem cu buna intentie.

In ce priveste dorinta lui "anca duma" de a considera perisabilitati la melci, acestia nu sunt trecuti explicit in norme, dar cred ca i-am putea incadra la "carne, slanina, organe si produse subcomentibile...". Art.1 defineste "perisabilitati, in sensul prezentelor norme, se intelege scazamintele care se produc in timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii marfurilor, determinate de procese naturale cum sunt: uscare, evaporare, volatilizare...". Ca sa nu aveti probleme faceti o adresa scrisa catre Administratia fiscala si intrebati daca puteti incadra melcii la punctul 1 din norme, sau la care din ele se recomanda, tinond cont ca in timp acestia se usuca si scad in greutatea, iar aprovizionarea se face la kg.

Atrag atentia ca in HG 831/2004, la art.2 se spune: "Pentru institutiile publice, limitele maxime de perisabilitate admise se aproba de ordonatorul principal de credite...", deci nu mai sunt cele din norme. Depind de ramura etc.



#170842 program saga

Postat de nopris on 25 April 2008 - 10:40 AM in Arhiva

Vezi postareastanciu ana simona, la Apr 25 2008, 10:22 AM, a spus:

Ca sa vad daca este in regula jurnalul de vanzari si de cumparari, ce trebuie sa fac? Am dat inchidere de luna, am dat actualizare date, si nu merge sa vad aceste jurnale. Ce trebuie sa fac?
Inchiderile sunt, de regula, pentru note contabile de inchidere, amortizari, descarcare gestiune.
Pentru a vedea jurnalul de cumparari e suficient sa introduceti intrarile, iar pentru a vedea jurrnalul de vanzari e suficient sa introduceti iesirile. Atentie la liste sa selectati luna corecta, luna in care aveti facturile introduse, nu luna pe care o propune programul.



#170789 Decontare bilete de transport in comun pentru angajati

Postat de nopris on 24 April 2008 - 02:18 PM in Arhiva

Vezi postareamirela 0702, la Apr 24 2008, 02:03 PM, a spus:

Eu nu am abonamente, in schimb mai am cate un bilet doua de tamvai din cand in cand...iar in acele situatii fac un decont de cheltuieli...dispozitie de plata...si imi deduc cheltuielile....fara tva, evident....o fi ok???
Nu orice cheltuiala de transport e deductibila. Trebuie sa reiasa motivul transportului si acesta sa fie:
"cheltuielile efectuate pentru transportul salariaților la și de la locul de muncă".
Iti trebuie o aprobare scrisa a conducerii (sau sa scrie in contractul de munca) faptul ca pentru angajatul ... se acorda decontarea cheltuielilor de acasa la servici si invers. Daca se poate face cu abonament, biletele nu cred ca mai pot fi deductibile, dar poate se accepta bilete in loc de abonament pana la limita costului unui abonament. Daca sunt trasee unde nu se poate face un abonament, atunci se pot deconta bilete, in numar maxim egal cu nr.de drumuri dus-intors. Biletele le atasezi la aceasta aprobare (sau o copie lunara a ei). Sau gaseste o alta metoda de convingere ca e trasport servici-domiciliu.
Cred se mai accepta bilete atasate la delegatii in localitate (decont), dar nu sunt sigur.



#170787 examen de acces 2008

Postat de nopris on 24 April 2008 - 02:03 PM in Arhiva

Vezi postareapetronelaa, la Apr 11 2008, 09:48 AM, a spus:

ma intrebam....oare cu cat timp inainte o sa afiseze tematica pentru examen cei de la ceccar?
ART. 13 din HG 227/2008:
Tematica si bibliografia pe baza carora se pregatesc candidatii se stabilesc de Corp, cu avizul Ministerului Economiei si Finantelor, pentru fiecare disciplina. Acestea vor fi actualizate permanent, vor fi publicate in revista editata de Corp si vor fi afisate la sediul fiecarei filiale cu cel putin 60 de zile inainte de fiecare sesiune de examen.



#170783 lichidare firma

Postat de nopris on 24 April 2008 - 01:50 PM in Arhiva

Find angajat al firmei de resurse umane (chiar cu timp partial), tot ce faci faci in numele firmei. O firma de resurse umane in mod normal are autorizatie de la ITM ca sa tine si sa completeze cartile de munca ale altor firme. Este necesara aceasta autorizatie pentru firma de resurse umane, sau pentru inspectorii de personal care lucreaza independent (ca PFA), daca vor sa tina si sa completeze carti de munca. Este raspunderea firmei de resurse umane daca nu e asa. Sunteti doar un angajat al firmei si faceti ceea ce va cere seful sau directorul, pe raspunderea acestora. Desigur, ca inspector de personal trebuie sa cunoasteti bine legislatia privind evidenta personalului. Mai cereti legi de la firma de resurse umane, daca nu le aveti in totalitate. Asta este doar o parerea a mea, fara sa caut acum prin legi.



#170780 tichete cadou la salariatii primariei

Postat de nopris on 24 April 2008 - 01:38 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareasobis, la Apr 24 2008, 12:23 PM, a spus:

Stie cineva,urgent ,daca legal se pot da tichete cadou salariatilor primariei? si care este legea?
In OUG din 16 aprilie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar (MO 308 din 21 aprilie 2008) apare:

2. Articolul 24 [din OUG 37/2008] se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Ordonatorii de credite ai autoritatilor si institutiilor publice ale administratiei publice centrale, indiferent de modul de finantare, acorda tichete cadou, in baza Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, cu modificarile ulterioare, in cadrul limitei fondurilor care se aproba prin bugetul propriu.
(2) Ordonatorii de credite ai bugetelor locale si ai institutiilor si serviciilor publice de subordonare locala pot acorda tichete cadou, potrivit prevederilor Legii nr. 193/2006, cu modificarile ulterioare, din bugetele acestora, in limita veniturilor proprii incasate."



#170779 consum carburanti

Postat de nopris on 24 April 2008 - 01:30 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

5324 Bonuri valorice pentru carburanti auto, este un cont pentru institutiile bugetare.
Pentru firme s-ar putea folosi contul 5328. Alte valori.



#170771 program saga

Postat de nopris on 24 April 2008 - 12:47 PM in Arhiva

Sau instaleaza imprimanta virtuala PDF "doPdf" de la adresa http://www.dopdf.com/download.php (free)



#170766 marfa depreciata - deductibilitate la impozit profit

Postat de nopris on 24 April 2008 - 12:07 PM in Arhiva

Pentru perisabilitati trebuie facut un proces verbal de constatare a produselor, cantitatilor, a starii de fapt.
Dar nu pot fi perisabilitati decat pentru produsele mentionate in norma si doar in limitele maxime precizate in norma postata ma sus.

In ce priveste bonul de consum, el se poate face doar argumentat, in limita unei fise de consum, a unei retete de fabricatie, a unui deviz etc. Nu poti da in consum un sac de ciment fara sa se regaseasca in produsele finite (cam aceeasi cantitate) sau fara sa cimentezi vre-un teren sau perete.
De asemenea nu poti da in consum un produs care nu se preteaza la consum (de exemplu oale sparte).



#170666 desfacere CIM absente nemotivate

Postat de nopris on 23 April 2008 - 12:13 PM in Arhiva

Vezi postareaandreea.petrescu, la Apr 23 2008, 10:40 AM, a spus:

Dar cat timp pot sa il tin in absente nemotivate??????
Materialul postat de Marysa St este extraordinar de clar si complet.
Daca totusi nu a fost clar pentru unii, completez cu urmatoarele:
1) Nr.de absente nemotivate care duc la concediere este cel prevazut in Contractul colectiv de munca sau in Contractul individual de munca sau in Statutul firmei. Desigur ca aceste documente trebuiau aduse la cunostinta salariatilor, care sa semneze de luat la cunostinta.
2) Daca nu ati prevazut un nr.de zile nemotivate la care se face concedierea atunci este bine sa-i dati o sanctiune mai mica, de exemplu "reducerea salariului de baza pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%", cu un avertisment scris ca la urmatoarea absenta nemotivata la mai putin de o luna sau la 3 absente la interval de o luna i se va desface contractul de munca.
3) Daca deja are multe absente nemotivate in termen scurt, peste 5 de exemplu, i se poate deja desface contractul de munca, dupa procedura mentionata in Codul muncii (ancheta prealabila, convocare, proces verbal etc.).



#170485 cont 542

Postat de nopris on 21 April 2008 - 02:03 PM in Arhiva

542 fiind un cont de activ are doar sold debitor. In mod normal nu poate scadea sub zero (ca si Casa, nu poti sa scoti din casa mai multi bani decat introduci). Dar practic mai sunt greseli, fie de inregistrare eronata, fie omul a returnat mai multi bani decat a luat etc. Se va cauta eroarea, se va storna si se va conta corect.



#170484 1 mai

Postat de nopris on 21 April 2008 - 01:58 PM in Arhiva

Vezi postareaantonieta, la Apr 21 2008, 01:14 PM, a spus:

...In caz ca decide sa lucram [de 1 Mai] trebuie facut un tabel cu salariatii si sa semneze de luat la cunostinta si se plateste ca orice zi lucratoare sau se ia liber in alta zi?
Recuperare intr-o alta zi lucratoare nu prea echivaleaza cu o lucrul intr-o zi de sarbatoare, cand toata lumea se odihneste sau petrece.
Lucrul angajatului dupa program sau in zilele declarate libere sau zile de sarbatoare este optionala. Nu poate fi obligat decat in cazuri de forta majora. Daca ii convine ce-i ofera firma in schimb, poate sa lucreze ore suplimentare. Dar pentru orele suplimentare lucrate fie i se dau ore/zile libere platite in urmatoarele 30 de zile fie este platit cu un salariu dublu fata de o zi obisnuita.



#170481 tva 9% sau 19% la tiparire ziar

Postat de nopris on 21 April 2008 - 01:48 PM in Arhiva

Pentru Mirky:
Nu cred sa existe produse care sa le cumperi cu 19% si sa le vinzi cu 9%. Procentul trebuie sa se mentina pe tot lantul de vanzari-cumparari. Daca ma insel, furnizeaza-ne 1-2 exemple si discutam la concret.

Pentru problemele tipografiilor:
Am niste informatii de la un curs tinut de o persoana importanta din MF.
1) Daca tipografia realizeaza tiparituri cu materiale proprii se considera livrare de bunuri si:
- 9% TVA pentru carti si manuale (doar cele care au cod ISSN sau ISBN);
- 19% TVA pentru celelalte.
2) Daca tipografia realizeaza tiparituri cu materialele clientului, se considera prestare de servicii si se aplica 19% TVA.
3) Cand tipografia primeste din strainatate comanda dar tipareste cu materiale proprii, se considera livrare intra-comunitara (D390 si R1 in Decontul TVA).
4) Cand tipografia primeste din strainatate comanda dar tipareste cu materialele clientului, se considera livrare [?]. Se completeaza registrul bunurilor primite, face factura de prestari servicii. Conform art.133(2) (h) poate fi neimpozabila daca are codul TVA al clientului si dovedeste ca bunurile materiale sunt transportate in alt stat membru. Operatia este in acest caz neimpozabila (nu scutita) in Romania.

Sper ca am notat corect cele auzite.



#170474 impozitare rezerve din reevaluare

Postat de nopris on 21 April 2008 - 01:17 PM in Arhiva

Normele metodologice ale CF spun la pct.57:
57^1. În aplicarea prevederilor art. 22 alin. (5), corelate cu dispozițiile art. 19 din Codul fiscal, surplusul din reevaluarea imobilizărilor corporale, care a fost anterior deductibil, evidențiat potrivit reglementărilor contabile în contul "Rezultatul reportat" sau în contul "Alte rezerve", analitice distincte, se impozitează la momentul modificării destinației rezervei, distribuirii rezervei către participanți sub orice formă, lichidării, divizării, fuziunii contribuabilului sau oricărui alt motiv, inclusiv la folosirea acesteia pentru acoperirea pierderilor contabile. Pentru calculul profitului impozabil aceste sume sunt elemente similare veniturilor.
Înregistrarea și menținerea în capitaluri proprii, respectiv conturi de rezerve sau rezultatul reportat, analitice distincte, a rezervelor constituite în baza unor acte normative nu se consideră modificarea destinației sau distribuție.

Nu ma hazardez sa si interpretez textul.



#170464 angajat pensionar pe caz de boala

Postat de nopris on 21 April 2008 - 12:46 PM in Arhiva

Pensionarii cu limita de varsta, daca sunt angajati, beneficiaza de deducerea personala (250 lei daca are salariu <1000 lei si nu are persoane in intretinere). Nu li se retine contributia de somaj.
In ce priveste pensia de boala, daca imi amintesc bine ea este de trei grade: 1,2,3. Persoanele pensionate cu gradul 1 si 2 nu au drept de lucru. De aceea au fost pensionate caci au o boala care nu le permite lucrul. Daca renunta la pensie, pot lucra. Daca are pensie de gradul 3 mi se pare ca au drept de lucru, dar mai bine e sa se gaseasca legea pentru a vedea exact cum este, sau sa se intrebe la Casa de pensii sau la Camera de munca. Sau asteptam un mesaj de la cineva mai informat.



#170461 Laborator tehnica dentara

Postat de nopris on 21 April 2008 - 12:32 PM in PRODUCTIE

Vezi postareacarol28sm, la Apr 16 2008, 08:41 PM, a spus:

As dori parearea cuiva care tine contabilitatea la un laborator de tehnica dentara. Executarea de proteze dentare este sau nu productie.?
Nu tin contabilitatea la un laborator dentar dar pot sa-mi exprim o parere: Daca ceea ce cumperi difera de ceea ce livrezi, iar ceea ce livrezi este confectionat din materiale achizitionate atunci se cheama ca faci productie. Si daca faci productie trebuie fisa de produs sau reteta de fabricatie, ca sa nu se cumpere un sac de ciment pentru pavatul curtii si sa se spuna apoi ca s-a integrat in produsul finit. Contarea aceea propusa, fara o reteta de fabricatie, ar putea sa mascheze asemenea practici.



#170453 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de nopris on 21 April 2008 - 12:14 PM in Arhiva

Vezi postareaoana_bb2, la Apr 21 2008, 11:04 AM, a spus:

Buna ziua!
Lucrez la o firma de productie publicitara si achizitionam imprimante pentru printuri de mari dimensiuni.
Contabila care a fost inaintea mea le inregistra in contul 2132, dar mie mi se pare mai corect in 2131.
Nu stiu care este corect.
2131 cred ca e potrivit pentru utilaje si instalatii. Acest cont e potrivit daca imprimanta este un instrument de productie, folosit in realizarea produselor finite ale firmei. Pentru firma dv cred ca acesta se potriveste.
2132 este pentru aparate care masoara ceva.
214 e pentru mobilier si birotica. Acesta mi se pare contul mai potrivit daca imprimanta este un instrument de birotica, adica este folosit in birouri, nu in productie.



#170449 prime salariati

Postat de nopris on 21 April 2008 - 12:02 PM in Arhiva

Art 55 din Codul fiscal:
(4) Urmatoarele sume nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
a) ...Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 1.500.000 lei [vechi]...

Deci, nefiind venituri de natura salariala nu se includ in statul de salarii si nu se impoziteaza pana la plafonul de 150 lei de persoana. Ce depaseste se pune in stat ca prima impozabila.
In ce priveste tichetele cadou, ele nu se mai pot da ca prime angajatilor. Dar se pot da ca ajutoare sociale angajatilor care au probleme, toate ajutoarele sociale fiind in limita a 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului. Aceasta rezulta din art.21 din CF (3) c).



#170439 Valabilitate aviz de insotire a marfii

Postat de nopris on 21 April 2008 - 10:39 AM in Arhiva

Vezi postareaNedelcu Mihai, la Apr 21 2008, 09:48 AM, a spus:

Buna ziua, as dori sa stiu si eu daca exista vreo llege referitoare la valabilitatea avizului de insotire a marfii?
La firma unde lucrez a fost prins un sofer cu un aviz emis cu 3 zile in urma, cica acesta ar avea valabilitate 24 ore, este corect, voi stiti ceva de acest lucru?
Factura sau Avizul de insotire a marfii se folosesc si pentru justificarea marfii gasita in masina (faptul ca e o marfa legala, nu furata). Inainte era obligatorie scrierea datei si a orei de plecare a masinii pentru a se justifica faptul ca e transport legal. Nu era valabil 24 de ore ci se calcula logic cam cat timp trecea de la parasirea fabricii pana in locul unde era controlul. Putea sa fie mai putin sau mai mult (daca era distanta de sute de km). Aceasta masura era necesara din cauza evaziunii care se face la romani prin folosirea aceleiasi facturi (sau aviz) pentru mai multe transporturi, evident declarandu-se la fisc doar un singur transport.
Dar din 2007 nu mai e obligatorie scrierea orei plecarii pe facturi. Asa ca nu stiu in ce baza legala a spus controlul ca trebuie facut transportul in 24 de ore. Dar este totusi logic sa fie asa. Cum justifica soferul ca a ridicat marfa acum 3 zile si o transporta in aceeasi localitate, sau in apropiere dupa 3 zile? Nu cred ca exista o limitare legala ci doar una logica. Dar sa asteptam si parerea altora, poate mai informati.



#170276 TVA PRO RATA

Postat de nopris on 18 April 2008 - 03:21 PM in Arhiva

In principiu nu poti deduce TVA la achizitii in proportie de 100% daca nu tot ceea ce livrezi este 100% cu TVA. Ponderea deducerii este egala cu ponderea livrarilor cu TVA in total livrari.
Vezi art.147 din Codul fiscal pentru detalii. Citez o parte din el:
(6) Pro-rata prevazuta la alin. (5) se determina ca raport intre:
a) suma totala, fara taxa, dar cuprinzand subventiile legate direct de pret, a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care permit exercitarea dreptului de deducere, la numarator; si
b) suma totala, fara taxa, a operatiunilor prevazute la lit. a) si a operatiunilor constand in livrari de bunuri si prestari de servicii care nu permit exercitarea dreptului de deducere, la numitor. Se includ sumele primite de la bugetul statului sau bugetele locale, acordate in scopul finantarii operatiunilor scutite fara drept de deducere sau operatiunilor care nu se afla in sfera de aplicare a taxei.



#170270 an 2007

Postat de nopris on 18 April 2008 - 02:24 PM in Arhiva

Nu cred ca expertul contabil angajat prin contract doar pentru certificare bilant trebuie sa faca vreo modificare contabilitatii. El semnaleaza contabilului firmei sau directorului (preferabil in scris, cu semnatura) ce trebuie corectat in contabiliatate si va astepta sa se faca acele corectii si sa i se dea o noua balanta si un nou registru jurnal. Termenul corectiilor este limitat la cel stabilit in contract, iar daca nu exista un termen, analiza se opreste cu 2-3 zile inainte de termenul limita in care se poate depune bilantul. La incheierea termenului se opreste orice analiza, expertul va intocmi bilantul dupa datele pe care le are. Chiar daca balanta e dezechilibrata si eronata, va face un bilant cu corelatii corecte (chiar punand de la el anumite sume) dar care sa reflecte cat mai corect starea economica a firmei. Blantul trebuie depus (bun sau rau). In afara de bilantul semnat el va face obligatoriu un raport de certificare a bilantului, in 3 exemplare: pentru el, pentru firma, pentru administratia fiscala (poate si pentru Registrul Comertului). In acest raport se vor trece toate neregulile nereparate pana la inchiderea analizei, faptul ca evidenta contabila este total incorecta in urmatoarele aspecte... (de ex.cele enumerate de dv.mai sus) si apoi recomandari, principala fiind aceea de a schimba contabilul firmei cu unul mai bun sau de a face contract cu un expert contabil sau cu o firma de contabilitate pentru tinerea contabilitatii. Expertul pus sa certifice bilantul nu are datoria sa refaca contabilitatea. Mi se pare ca nici nu are voie. Si termenul stabilit in contract ar trebui sa fie si el limitat. Nu se poate ocupa 3 luni de o microintreprindere, ca mai are si alte probleme. Termenul ar trebui sa depinda si de suma.



#170260 asociat unic/administrator/director general

Postat de nopris on 18 April 2008 - 01:33 PM in Arhiva

Vezi postareanina moldovan, la Apr 18 2008, 12:21 PM, a spus:

Am si eu o intrebare, in cazul in care asociatul unic al unui societati, are calitatea de administrator, poate fi si angajat cu carte de munca(salariat) ?
S-a raspuns mai sus: Asociatul unic (indiferent daca e administrator sau nu) poate fi salariat al acelei firme (daca firma e SRL).
De regula el se angajeaza tot pe functia de administrator sau de director.
Poate doriti sa intrebati daca el vrea sa ramana in continuare administrator neangajat si vrea sa fie si angajat pe alt post. Cred ca se poate angaja fie ca si conducator al unitatii (administrator,director,manager) fie pe un post de executie (nu de conducere), pentru a nu se crea confuzie atunci cand semneaza un act. Dar acest aspect este neclar in lege si nediscutat pe forum (din cate stiu eu).




Cometa SQL