Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#158298 imp. profit, declarare si plata

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:32 PM in Arhiva

Da le poti depune pe ambele, pana pe 25 ianuarie 2008, insa trebuie sa le si platesti. Ca daca depui 101 si nu platesti pana la data depunerii, ti se calculeaza majorari. :lostit (13):



#158297 impoz pe profit la 31.12.2007

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:30 PM in Arhiva

Nu e nevoie sa deschizi z4ece topicuri pentru aceiasi chestiune! Ai o intrebare si astepti raspuns la ea, insa nu e corect sa dezbati acelasi subiect pe 10 topicuri. :lostit (13):



#158296 administrator firma, diverse aspecte

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:28 PM in Arhiva

Codurile CAEN in cazul unei firme se gasesc in actul sau constitutiv. Acest document trebuie modificat.
P.S.: O buna ocazie de a schimba si codul CAEN vechi in cel nou, cand faci actele la registrul comertului. :lostit (13):



#158294 impoz pe profit la 31.12.2007

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:23 PM in Arhiva

Pai pierdea fiscala din anii precedenti se recupereaza din profitul societatii, la fiecare termen de plata al acestuia, in urmatorii 5 ani. Parca asa suna legislatia in domeniu. Tu practic trebuia sa scazi la fiecare trimestru, din profitul perioadei, pierderea inregistrata in anul naterior, si pe diferenta de profit sa platesti impozit 16%, in caz ca profitul acoperea pierderea si mai ramane.



#158291 Taxa Radio-TV, pt. firme ?

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:20 PM in Arhiva

Pai o platesti numai daca te-au notificat ei, in acest sens. Nu te apuci sa paltesti tu ca asa vrei. Daca nu ai document in baza caruia sa platesti nu platesti. Eu am primit notificare de la Radio, prin intermediul unei firme de recuperari debite, datorii, etc. si am achitat in baza respectivului document. Ca in caz ca nu plateam ma dadeau in judecata si mai achitam si cheltuieli de judecata de-aiurea, asa ca vor ei. Am platit si am terminat cu ei, pe perioada 2003-2005. Din 2005 imi apare pozitie distincta pe factura emisa de catre Electrica. :lostit (13):

Intrebare de baraj: de unde stiu cei de la Electrica ca la respectiva adresa consuma energie 10 firme, 2 firme sau numai o persoana fizica? Daca firmele nu au contract de furnizare a energiei electrice, nu are cum Electrica sa notifice radioul, iar acestia din urma sa iti ceara sa paltesti taxa radio?



#157839 Monografie bar restaurant

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 01:26 PM in MONOGRAFII CONTABILE

k - coeficient de repartizare a diferentelor de pret
k = (sold initial diferente de pret + diferentele de pret aferente intrarilor in cursul perioadei, cumulate de la inceputul anului) / (sold initial al stocurilor la pret de inregistrare + valoarea intrarilor in cursul perioadei la pret de inregistrare, cumulat de la inceputul anului)



#157836 CIM pt contabil

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 01:15 PM in Arhiva

Nu e important ce functie ai ci ce studii ai facut? In legea 82 se prevede ca doar cei cu studii superioare de specialitate pot semna bilantul. Deci, importanta denumirii functiei nu exista decat pentru tine. Daca vrei sa te numesti contabil, contabil-sef, director economic, economist, etc. e problema ta personala si nu are nimic de-a face cu dreptul de a semna bilantul. Acest drept este dat de pregatirea ta, care trebuie sa fie superioara (facultate, master, etc.).



#157832 Chitanta si avizul - au pastrat regimul special?!

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 12:52 PM in Arhiva

Daca in anul 2007 ai facut decizie cu numerele de facturi cuprinse intre 1 si 200, si nu ai emis decat 5 facturi, in anul 2008 faci decizie ca numerotarea va incepe cu numarul 6, daca vrei, pastrand seria facturilor, sau faci alta decizie cu alta serie si alta plaja de numere si tot asa. Cum iti este mai comod. Mie mi se pare logic ca daca in anul precedent ai facut doar 5 facturi, sa continui in anul acesta cu numerotarea respectiva pornind de la numarul 6, numar ce se mentioneaza in decizia interna privind numerotarea formularelor societatii.



#157830 imp. profit, declarare si plata

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 12:46 PM in Arhiva

Se declara conform Codului fiscal, reglarea sumelor urmand a se face prin D 101, care in final poate avea suma de plata (in cazul in care impozitul la Trim IV > Impozitul la trim. III) sau suma de recuperat (in cazul in care impozitul pe trim IV < impozitul pe trimestrul III) sau zero (in cazul ca impozitul la trim III = impozitul la trimestrul IV).
Recupararea sumelor se vor face in anul urmator, in caz ca s-a platit in plus pana la 25 decembrie 2007. :lostit (13):



#157602 imp. profit, declarare si plata

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:47 AM in Arhiva

In cat timp , mai precis data, trebuie sa se declare impozitul pe profit pe anul 2007 la ANAF. Data platii trebuie sa fie 25 ianuarie 2008 sau se poate achita si mai tarziu de aceasta data?



#157599 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:42 AM in Arhiva

Sau o firma de contabilitate, prin reprezentantii sai, daca exista un contract de prestari servicii incheiat intre firma de contabilitate si societatea careia i se tine evidenta contabila.



#157595 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:34 AM in Arhiva

Vezi postareamonellu, la Jan 9 2008, 09:02 PM, a spus:

Am si eu o intrabare: am un magazin de electronice si un site - care tinde sa devina magazin virtual. In luna decembrie am facut o vanzare la un client persoiana fizica cu plata prin mandat postal si azi am primit banii. Cum se inregistreaza aceasta incasare? tai chitanta? o bat in casa de marcat? ce fac cu fc din decembrie cand chiar a plecat marfa?
Pai in coletul pe care l-ai trimis catre client, trebuia sa incluzi factura fiscala, certificat de garantie, manual de utilizare al produsului (in lb. romana) si chitanta sau bonul fiscal, dupa caz. De obicei se livreaza cu chitanta, iar in cazul ca se intoarce produsul inapoi, adica clientul nu accepta plata acestuia, atunci anulezi chitanta si factura aferenta produsului respectiv. :lostit (13):

Vezi postareariuliana002, la Jan 10 2008, 08:50 AM, a spus:

sal all
am si eu o intrebare : daca am o firma de inchirieri auto imi trebuie casa de marcat....precizez ca inchiriez masinile aproape numai persoanelor fizice. si cat e amenda daca nu am avut casa de marcat pana acum (functionez de 4 luni)?
multumesc anticipat
Da, iti trebuie casa de marcat, conf. OG 28/1999, actualizata.

Fisiere atasate




#157594 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:27 AM in Arhiva

Nu exista mari diferente intre programul vechi (de dinainte de ianuarie 2008) si cel cel actualizat (in 2008). Platile de la 1 ianuarie 2008, se fac in conturile unice, pentru contributiile prevazute in OMEF 1294/10.09.2007. Pentru acele taxe care nu sunt prevazute in ordinul acela, se plateste ca si pana acum. De la 01 ianuarie 2008, indiferent daca ai sau nu ai datorii la Fisc vei achita in conturile unice, toate contributiile urmand a se face repartizarea pe fiecare tip de contributie in parte de catre ANAF.



#157590 analize medicale angajati

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:16 AM in Arhiva

Du-te cu bonurile fiscale la respectivul laborator medical si cere sa iti eleibereze factura pentru a=ti putea deduce tva , aferent bonurilor. Daca nu iti elibereaza factura, poti inregistra bonurile fiscale a caror valoare este pana in 100 lei noi, integral, pe contul de cheltuieli aferent. :lostit (13):



#157446 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 03:01 PM in Arhiva

Ce anume inseamna "pentru nevoi personale"? Daca e pentru firma e ok, daca e pentru patron nu e bine deloc. Deci, concret pentru nevoile personale ale cui? Ale patronului sau ale firmei? Sau ale ambilor? :lostit (13):



#157437 Conturi IBAN incepand cu anul 2008

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:41 PM in Arhiva

TVA si inca cateva impozite sau taxe nu se includ la categoria "Plati in contul unic". Astfel TVA se plateste ca si pana acum.
Plati in conturile unice se fac numai pentru obligatii care se varsa la bugetul de stat (impozit pe salarii, profit, dividende) si cele la bugetul general consolidat (contributii salariale). La exceptii se mai include si comisionul datorat la ITM care se achita la fel , ca si pana la 01 ianuarie 2008. :lostit (13):

Fisiere atasate




#157433 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:31 PM in Arhiva

Nici o problema intalnita in utilizarea programului de Ordine de plata pentru Trezorerie. Adresa oficiala pe care se gaseste este cea a Min. Finantelor. Am efectuat plati inca de la inceput cu acest program (din septembrie 2007) si nimeni nu mi-a returnat nici un OP care a avut pe el specificat plata in cont unic. Mai putine hartii utilizate si comisioane mult mai mici.



#157415 ou47/31.08.2007-declaratiile fiscale anuale -trebuiesc certificate de catre c...

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 01:43 PM in Arhiva

PAi trebuie sa scrie in ziar seful ANAF ca sa credeti o informatie. :lostit (13):



#157103 Declaratii fiscale

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:50 PM in Arhiva

http://www.afm.ro/main/venituri_stuf/infor...urse_mobile.pdf



#157100 ou47/31.08.2007-declaratiile fiscale anuale -trebuiesc certificate de catre c...

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:37 PM in Arhiva

Acest amendament din OG 47 / 31.08.2007, nu a fost votat de Parlament si deci in consecinta nu se aplica deocamdata. Poate la anul? Anul acesta ramane ca si pana acum. :cool:



#157094 Drept de administrare si de semnatura

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:26 PM in ONG

Da, desigur, in baza unei procuri din partea persoanei cu atributiuni de conducere. Procura trebuie sa fie autentificata de un notar, iar daca este in limba straina trebuie sa fie si tradusa de un traducator autorizat.



#156561 sold nerecuperabil la 411

Postat de GeForce on 27 December 2007 - 03:01 PM in Arhiva

Pentru fiecare client care il ai de incasat, trebuie facut un dosar care sa cuprinda: decizie judecatoreasca din care reiese ca respectivul client este in faliment sau este lichidata firma, astfel incat nu mai poate sa iti plateasca contravaloarea marfurilor livrate; notificari ale organelor de urmarire (politie, etc.) din care sa reiasa ca respectivul client nu a fost gasit la adresa respectiva (scrisa pe factura) si deci nu au cum sa mai achite debitul restant; extras de cont la inventar (cu stampila postei) ca ai notificat clientul respectiv ca are debite neachitate (sa fie trimise recomandate, astfel incat Posta Romana, sa iti poata da confirmare pe borderoul anexat, cu care te-ai prezentat la ghiseu)(este posibil ca 50% din extrasele trimise sa se intoarca confirmate de catre partenerii comerciali); declaratie scrisa a patronului ca a facut toate demersurile necesare pentru recuperarea creantelor respective si ca acestea nu mai pot fi recuparate, precizandu-se cauza; decizie a patronului de a scadea din evidenta contabila creantele respective cu precizarea ca acestea vor fi trecute pe cheltuieli nedeductibile (caz in care se vor adauga in plus la calcularea impozitului pe profit). Cam asta ar fi! A si daca e cazul in situatia inceperii procedurilor in justitie de recuperare a creantelor, sa constitui provizioane conform legislatiei in vigoare. :lostit (13):



#155816 contract sponsorizare

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:27 AM in CONTRACTE comerciale

Daca e de tip en-gross, atunci inregistrarea ta nu va implica conturile 378 si 4428.
Adica achizitie marfuri: %(371,4426)=401
Sponsorizare: 6582=371 :smile:



#155814 docum. necesare evidentei mijl. fixe

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:19 AM in Arhiva

Fisa mijlocului fix se gaseste la librarie - papetarie. Este un carton de dimensiuni A5, in care sunt trecute diverse elemente referitoare la mijlocul fix respectiv. :smile:
Amortizarea se calculeaza in baza unui scadentar intocmit la receptia mijlocului fix, pentru fiecare luna in parte. Acest scadentar se intocmeste avand la baza Codul Clasificatiei Mijlocelor Fixe, unde este trecuta durata de amortizare a mijlocului fix in functie de categoria la care se incadreaza. Amortizarea mijlocului fix incepe din luna imediat urmatoare celei in care a fost achizitionat.



#155813 program saga

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Pai cantiataea de faina consumata totala o afli prin insumarea tuturor bonurilor de consum din luna respectiva sau din contul 3021 analitic pentru faina. In Saga S este recomandat sa se lucreze acolo unde exista productie sau constructii deoarece fiind f. multe categorii de bunuri materiale, evidenta acestora poate fi facuta cu ajutorul acestei extrensii a programului de contabiliate. A, si nu in ultimul rand pentru a vedea centralizat pe fiecare tip de produs costurile efective de productie. I-a legatura cu cei de la Saga ca ai sa descoperi multe raspunsuri la intrebarile pe care le ai. Exista si acolo un forum de discutii cu privire la problemele intalnite de utilizatorii programului Saga. :smile:




Cometa SQL