Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 06-December 07)



Sort by                Order  

#249184 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:06 PM in Arhiva

La livrari este simplu:
CF, Art.142:
(2) Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele:
a) livrările intracomunitare de bunuri către o persoană care îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, cu excepția: ....etc.


La prestari de servicii au complicat formularea in stilul caracteristic, dar regula este cam aceeasi in principiu.
Daca intr-o prestare intracomunitara, beneficiarul Nu iti comunica un cod valabil de TVA atunci factura se intocmeste cu tva.

(pentru ca benefeciarul se va considera persoana neimpozabila si atunci locul prestarii este in Romania, unde prestatorul isi are sediul).


CF, Art.33
...
(2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.
(3) Locul de prestare a serviciilor către o persoană neimpozabilă este locul unde prestatorul își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt prestate de la un sediu fix al prestatorului, aflat în alt loc decât locul în care persoana impozabilă și-a stabilit sediul activității economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde prestatorul își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.

Norme la art.133:
(9) În cazul serviciilor pentru care se aplică prevederile art.133 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de persoane impozabile stabilite în România, atunci când beneficiarul este o persoană impozabilă stabilită în alt stat membru și serviciul este prestat către sediul activității economice sau un sediu fix aflat în alt stat membru decât România, prestatorul trebuie să facă dovada că beneficiarul este o persoană impozabilă și că este stabilit în Comunitate. Se consideră că această condiție este îndeplinită atunci când beneficiarul comunică prestatorului o adresă a sediului activității economice sau, după caz, a unui sediu fix din Comunitate, precum și un cod valabil de TVA atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, inclusiv în cazul persoanelor juridice neimpozabile care sunt înregistrate în scopuri de TVA. .....



#249185 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:20 PM in Arhiva

Vai, m-am prostit de tot, acum am vazut ca era o reparatie la bun MOBIL!!! Cred ca-mi trebuie un concediu!

Are dreptate lexi, este considerat export - daca beneficiarul isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii-
sau prestare intracomunitara -sediul social, daca nu isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii.

Deci este factura fara TVA.



#249529 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de mgabi on 17 July 2012 - 10:20 PM in Arhiva

In fiecare an se flutura steagul cu TVA-ul exigibil la plata/incasarea facturii. Am si obosit sa mai fac scenarii, sa gandesc metode de calcul etc.

Ce ma ingrozeste mai mult si mai mult este ca acolo sus (prin palate adica) nu sunt decat oameni care vorbesc si nici unul care sa gandesca (practic in special). Nu cred ca vre-un "autor" de text legislativ in domeniu fiscal a mai "tinut" o contabilitate adevarata in ultimii 10-15 ani... si cu siguranta sunt atat de ingamfati incat nici nu se gandesc sa consulte un contabil care munceste "la zi".

Si eu cred ca este un spatiu f.larg pentru abuzuri din toate partile.
Ce fac daca am la un client 10 facturi cu termene de plata diferite, cu toate cotele de TVA existentente pe piata, si primesc o suma de bani.... cum dumnezeu o repartizez ca sa calculez exigibulul?

Daca am intr-o zi , la acelasi client, emise 5 facturi de 20.000 lei in total, 2 cu TVA 24, 2 cu TVA 9 si una cu TVA 0 ... si incasez 10.000 lei, cum calculez TVA-ul devenit exigibil? Dar daca mai am si o stornare cu 19% (ca inca mai sunt in garantie bunurile de aunci)?

Dumnezeule ... va ganditi cum o sa sune metodologia?


Sincer, mi-ar place muuult sa se datoreze/deduca TVA la incasare/plata ... nu-mi place sa platesc din buzunar ce n-am incasat, dar am retineri mari referitor la metodele de calcul.

Daca s-ar calcula pe baza de coeficient de genul (totalsumeDebitoare 401+404+...)/(total sume creditoare 401+404+..) sau ceva asemanator, simplu si fara exceptii si cazuri particulare , atunci ar fi super-bine.

Mai ganditi-va ca o reglementare si o metodologie care nu se bazeaza pe conturi sintetice, ci pe furnizori/clienti individuali (pe facturi) ar fi absolut discriminatorie .... in sensul ca toate firmele isi vor plati furnizorii cu TVA si vor amana la nesfarsit la plata pe cei care au emis facturi fara TVA. Asta ar ingropa toate firmele mici sau nou-infiintate. Nu mai vorbesc de PFA-uri.



#249549 TVA 50% - leasing financiar

Postat de mgabi on 19 July 2012 - 09:10 PM in Arhiva

Da, se aplica si contractelor in derulare ... (doar nu v-ati fi inchipuit altfel, suntem tot in Romania :angry2: )



#249582 impozitare drepturi de autor - topic 2012

Postat de mgabi on 23 July 2012 - 11:31 PM in Arhiva

Nu scrie despre somaj, pentru ca tot atunci s-a abrogat art.296^3 lit. c):

c) persoanele care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele de natură salarială și pentru care, potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, cu modificările ulterioare, există obligația plății contribuției individuale de asigurări sociale și asigurări pentru șomaj;

si s-au mai abrogat cateva litere in legatura cu aceste contributii.

De la 01.07.2012 , de contributiile datorate pentru alte activitati decat cele salariale se "ocupa" CAP.II si CAP.III din titlu.
La acele doua capitole, n-o sa gasiti decat contributia pt. pensii si cea pt. sanatate.

Potrivit art.III din OUG125/2011, se abroga si acel art.III din OUG58/2012 :
Art.III
Începand cu data de 1 iulie 2012 se abroga art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare.



#249686 neconcordanta jurnal/decont la cota de 50% deductibilitate tva

Postat de mgabi on 31 July 2012 - 11:07 AM in Arhiva

Are dreptate Otilia, in D394 declari facturile asa cum au fost ele primite/emise, indiferent daca pentru tine TVA-ul si cheltuiala sunt deductibile sau nu.

In concluzie, trebuie sa inregistrezi initial facturile asa cum vin, apoi poti sa distribui sumele cum vrei tu pe deductibil/nedeductibil.



#249756 TVA 50% - leasing financiar

Postat de mgabi on 04 August 2012 - 10:43 AM in Arhiva

Si eu vad cam la fel lucrurile.
Cheltuiala in cazul cumpararii/leasingului de auto este deductibila (prin amortizare), deci nu este cazul sa se mai imparta in 4 TVA-ul.

Exact ca la cumpararile cu TVA fara drept de deducere (unde TVA devine chelt.deductibila).



#249825 neconcordanta jurnal/decont la cota de 50% deductibilitate tva

Postat de mgabi on 09 August 2012 - 10:07 AM in Arhiva

Cam acelasi mod de lucru folosesc si eu, doar ca am si un analitic la 4426.

Eu fac astfel:

% = 401............................. 2480
6xx deductibil..................... 1000
6xx nedeductibil ................ 1000
4426.deductibil ....................240
4426.nedeductibil ................240

% = 4426.nedeductibil......... 240
6xx deductibil....................... 120
6xx nedeductibil .................. 120



#249964 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de mgabi on 19 August 2012 - 02:42 PM in Arhiva

Offf ... este mai rau decat imi imaginam.

O sa vedeti ca in 2-3 luni (maxim 4=120zile) se compenseaza facturile neincasate in luna cu incasarile din facturile vechi, nu se va mai simti nimic la nivel de taxa de plata, dar vom ramane cu evidentele astea incalcite. Adica de fapt, imi da posibilitatea sa aman plata TVA cu 4 luni in cazul in care n-o incasez! Dar nici nu deduc (aici au uitat de cele 4 luni ???) daca nu platesc.

In schimb daca eu nu deduc, furnizorul meu plateste TVA daca este peste prag.
Vor fi afectati doar cei cu cifra de afaceri sub prag, care trec OBLIGATORIU la acest mod de plata TVA, care presteaza/vand catre populatie numerar. Acestia vor avea acelasi 4427, dar nu vor mai deduce decat ce au platit :blink:

Ar mai fi o problema, si anume faptul ca vom avea evidente duble si regim regim mixt de plata TVA.
- daca incasez numerar, TVA la emitere.... 4427
- daca incasez prin banca, TVA la incasare.... 4427, sting 4428
- in ziua 121 devine exigibil, colectez 4427,sting 4428 din factura, si cand o incasez dupa 8 luni ... sa speram ca nu uitam
- daca incasez numerar dupa 2 luni .... cum dumnezeu fac???? Regularizare si penalizari ????

Regim mixt de deducere la cei cu regim standard:
- daca au factura de la un furnizor cu TVA la incasare, TVA dedus la plata ...4428
(aceeasi probleme daca platesc numerar dupa 2 luni ... ????)
- daca au factura de la un furnizor cu TVA la emitere, TVA dedus la primire ... 4426

Si daca platesc/incasez prin card, cand este exigibil? La data chitantei POS sau la data din extras (asa ar fi corect).
Cum vom opera in acest caz 5125 .... ??? Ca pe POS nu treci nr.de factura pe care-l achiti ...

Mai am o multime ... dar m-am enervat destul cand am vazut, asa ca ma opresc. Pate se limpezesc lucrurile pana la iarna.



#249988 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de mgabi on 21 August 2012 - 10:34 AM in Arhiva

Este publicat proiectul pe mfinate.ro
In realitate este o amanare cu 4 luni.

Nu vad cum ar avantaja o firma care lucreaza cinstit acest mod de calcul a taxei de plata. Daca nu incasezi de la clienti , de regula nici nu platesti la furnizori (pentru ca n-ai cu ce).
In schimb, sa te vezi scandaluri la controale !!

Arata cam asa:
Incasezi = colectezi , platesti = deduci. (avantaj ~0 fata de versiunea existenta)
Incasezi = colectezi , nu platesti = nu deduci (dezavantaj fata de versiunea curenta)

Nu incasezi sub 120 zile = nu colectezi, nu platesti (indiferent de zile)=nu deduci. (avantaj ~0 fata de versiunea existenta)
Nu incasezi sub 120 zile = nu colectezi, platesti = deduci. (avantaj fata de versiunea existenta)

Nu incasezi peste 120 zile = colectezi, nu platesti (indiferent de zile)=nu deduci. (dezavantaj fata de versiunea existenta)
Nu incasezi peste 120 zile = colectezi, platesti = deduci. (avantaj ~ 0 fata de versiunea existenta)

Singura situatie in care am avantaj (avantaj care se stinge de fapt in 4 luni) este atunci cand platesc furnizorii chiar daca n-am incasat, iar aceasta se intampla foarte rar (sa ai rezerve in casa sau sa aduci bani de acasa).
In rest ori nu ma afecteaza semnificativ, ori ma dezavantajeaza.

Problema este ca sunt dezavantajati cei care intra pe pierdere o perioada (pierderile de obicei se suportate pe spatele furnizorilor , care sunt amanati/esalonati la plata). Cei care intra in "luni negre", pe langa pierdere, vor trebui sa suporte si taxe mai mari , pentru ca le va creste TVA-ul de plata din cauza restantelor la furnizori.



#249992 PFA-ruile sunt abuzate fiscal de Statul român

Postat de mgabi on 21 August 2012 - 11:29 AM in Arhiva

SRL-urile mai platesc si 5,2% snatate , si somaj,CCI, fond garantare, handicapari, fond risc ... etc.

Moda cu transformarea angajatilor in PFA cu contract a aparut tocmai pentru ca platesti in total mai putine taxe ca si PFA decat ca si angajat.

Iar nivelul de taxare nu este chiar atat de diferit fata de EU, te poti uita pe site-ul CE si gasesti acolo tabele cu toate taxele din comunitate.

Asta nu inseamna ca este si corect sa dai statului jumatate din munca ta (ca salariat, asociat, PFA ... sau orice alta forma de munca).



#250049 PFA-ruile sunt abuzate fiscal de Statul român

Postat de mgabi on 26 August 2012 - 03:02 PM in Arhiva

PFA-urile platesc doar contrib.pt.pensie 31,3% la venitul declarat , 5.5% sanatate si 16% impozit pe venit (brut din care se scad deductibilele si contributiile)
Norme CF:
"32. Venitul declarat de contribuabilii prevăzuți la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) din Codul fiscal reprezintă un venit ales de către aceștia, cuprins între 35% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și echivalentul a de 5 ori acest câștig."

Este avantajos ca PFA, mai ales ca daca ai si un contract de munca undeva cu minimul pe economie, atunci nu mai platesti deloc CAS 31.3% si datorezi doar 16% si 5,5%.

Pentru salariati in schimb se datoreaza la brutul realizat: 31.3% CAS (10,5+20,8) , apoi 10,7 CASS(5,5+5,2), apoi 1% somaj (0,5+0,5), apoi 0,85 CCI, apoi 0,25% fond garantare, apoi ~0.5% fond risc si eventual fond handicapati. Iar la urma vine si 16% impozit pe venit.

Daca ar fi fost atat de dezavantajos, atunci multe PFA-uri s-ar fi facut SRL :))



#250056 PFA-ruile sunt abuzate fiscal de Statul român

Postat de mgabi on 27 August 2012 - 12:19 PM in Arhiva

Daca prin transformarea in PFA cu contract se considera ca activitatea este dependenta, atunci sunt asimilati salariatilor si nu se modifica nimic!!! Factura sau contractul vor fi ca si inexistente dpdv al impozitului si taxelor.

In cazul in care sunt considerate activitati dependente,pentru aceste venituri nu mai au regim de PFA si plateste "angajatorul" contributiile ca si pentru salariati (NU sunt considerate venituri din activitati independente si nu au ce cauta in raportarea PFA-ului!):

CF:
Art.7 Definiții ale termenilor comuni
.........
2.2. În cazul reconsiderării unei activități ca activitate dependentă, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate și virate, fiind datorate solidar de către plătitorul și beneficiarul de venit. În acest caz se aplică regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate în afara funcției de bază
......
4. activitate independentă - orice activitate desfășurată cu regularitate de către o persoană fizică, alta decât o activitate dependentă;



Fac exceptie profesiile libere si drepturile de autor, care raman cu venituri din activitati independente, indiferent de regimul lor:

Norme CF:
Art.7
1..........Activitățile desfășurate în mod independent, în condițiile legii, care generează venituri din profesii libere, precum și drepturile de autor și drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activități dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 și 2.2 din Codul fiscal.



#250059 PFA-ruile sunt abuzate fiscal de Statul român

Postat de mgabi on 27 August 2012 - 02:17 PM in Arhiva

Marco ... asa este, multi incurca lucrurile :))

Contributiile pentru asigurarile obligatorii nu au nici o legatura cu "cifra de afaceri", se calculeaza la veniturile realizate personal de oameni (din care s-au scos cheltuielile deductibile fiscal), adica la un echivalent domestic al profitului , cumva.

In primul rand, pentru ne-salariati, singurele contributii de asigurari obligatorii sunt pensie (CAS= 31,3 sau10,5) si sanatate (CASS = 5,5).

Contributiile sunt pentru asigurarea personala a OAMENILOR VII (pe CNP), si se retin (la modul general) raportat la banii cu care oamenii pleaca acasa dupa ce au muncit sa-i faca (salariati sau independenti), ca sa-i cheltuie cum ii taie pe ei capul .
Doar la CAS este posibil sa platesti la o baza pe care o alegi, mai mica decat venitul net, atunci cand banii provin din venituri PFA... sau deloc, atunci cand esti deja asigurat in alta parte, dar asta intra la capitolul "scutiri/reduceri".
In concluzie, aduci bani munciti la tine acasa , platesti cotele de asigurari raportat la cat aduci (sau mai putin unde sunt scutiri).

Sunt foarte putine cazuri in care cei care nu muncesc pentru acel venit, platesc aceste asigurari (ex: dividendele neasiguratilor)


PS: Ca sa mai glumim putin:
Salariul unui om nu este cifra lui de afaceri (cat a produs/vandut),ci este profitul cu care ramane in urma activitatii. :rolleyes:
Doar ca salariatii raman cu profit chiar si atunci cand lucreaza in pierdere :biggrin: , de aceea este preferabil pentru multi acest tip de relatie contractuala. Ca sa nu mai vorbim de o oarecare siguranta care (sa fim cinstiti) face mult in zilele astea de criza cand nu stii daca maine ai clienti!

PS2: Tot ca sa glumim, mi-a dat Marco o idee !
Daca s-ar plati CAS la cifra de afaceri a SRL-ului, inseamna ca dupa 35 de ani acest SRL va fi pensionar si va primi pensie corespunzator ??? Pana moare/se radiaza ??? :blink2: ... Cum ar fi sa ai un SRL pensionat si sa aiba abonament gratuit pe RATB? :cool:


Doamne ... cred ca o iau razna !



#250061 stat salarii cu salariat pe zero

Postat de mgabi on 27 August 2012 - 03:03 PM in SALARII

Inregistrarea si transmiterea sunt lucruri diferite.

Inregistrezi la data care trebuie, ai emis decizia, o inregistrezi in REVISAL.

De transmis, o transmiti pe loc daca ai parola sau in prima zi lucratoare a ITM-ului, daca n-ai.
Daca le cade site-ul 2 zile ? Este cam acelasi lucru... transmiti in prima zi "lucratoare" a site-ului.

Asta este valabil la incetare, care poate fi efectiva "peste noapte", nu poti totdeauna pune cum vrei tu data incetarii.
De ex:. moare sambata si iau la cunostita pe loc, inceteaza de duminica (sau sambata zic eu -din exprimarea lor- la data producerii)... pentru ca atunci isi produce efectele (mai ales daca se lucreaza in schimburi ca sa fie mai clar exemplul).Operez sambata si transmit luni, ca nu-s Mafalda sa stiu inainte cand si daca moare cineva.

Pe cand angajarea nu se poate face la urgenta (nici macar atunci cand este necesar sau in caz de forta majora) , pentru ca nu-ti da voie codul , minunatul. Trebuie sa faca cere de angajare, sa i-o aprobi, apoi sa plece OBLIGATORIU sa-si faca analizele (n-are dreptul sa refuze, o fi constitutional?), sa vina inapoi dupa 1-2 ... zile cu fisa completata, sa-i faci contract, sa semneze (ca primarul) toate hartiile , adica regulament,fisa de post, prelucrarile si fisele de protectia muncii ... si alte luari la cunostinta.

In concluzie, angajarea se face (teoretic si legal, bineinteles) din timp si ai cand s-o transmiti inaintea producerii evenimentului :)



#250090 contributiile sociale datorate de persoane fizice autorizate, întreprinderi i...

Postat de mgabi on 30 August 2012 - 11:36 AM in Arhiva

Cum ti-a spus si teofilia, retinere la sursa faci doar daca platesti drepturi de autor, contracte civile(pe cod civil) sau expertize.

Este putin amestecata in CF situatia profesiilor libere (pt.aceia care pot lucra si pe contact civil si pe PFA, la alegere).

Eu zic asa:
-ai PFA si dai factura, atunci platesti tu si ai decizie de impunere de la ANAF.
-nu ai PFA si nu dai factura, atunci se face retinere la sursa.



#250161 tva la incasare prin card

Postat de mgabi on 08 September 2012 - 11:47 PM in Arhiva

Exact, operezi baza si tva ... nu ai cum altfel.

Sa vezi ce frumos o sa fie cand va intra in vigoare TVA-ul la plata/incasare.
Se considera incasat atunci cand intra banii, deci va trebui sa lucram cu 4428 pe toate vanzarile cu card ???
Cei care lucreaza cu amanuntul si incaseaza pe card, nu emit decat bonuri, care intra la gramada pe un Z si apoi pe un analitic (pentru ca nu am datele clientului) si se vor "descarca" din neexigibil tot la gramada.
De unde voi stii eu cat TVA neexigibil contine incasarea respectiva pe care o operez din extras (in cazul in care vand produse cu toate cotele) ?



#250197 decl. 112 / topic 2012

Postat de mgabi on 13 September 2012 - 01:53 PM in Arhiva

Nu este rezolvata inca (de jumatate de an astept modificarile)

Dar asta nu impiedica depunerea declaratiei, pentru ca apare doar avertizare, nu este eroare.



#250390 impozit pe salariu

Postat de mgabi on 01 October 2012 - 12:23 PM in Arhiva

Eu zic asa:

Statele nu le inlocuiesti, este mai simplu sa faci state de diferenta si le asezi la luna in care faci recificativele (ca sa nu mai desfaci dosarele).
Teoretic, trebuie sa faci declaratii rectificative la 112 si la 210(fisele fiscale).... insa tot este bine ca nu se modifica si rezultatul din anii anteriori.
Si ar trebui calculate si penalizari,dobanzi etc.

Sa le zici oamenilor ca au cateva milioane de dat inapoi ... urata treaba! Persoana care este in crestere copil va ramane cu datorie pana cand se intoarce (asta daca nu cumva vine si iti aduce banii).

PS: De curiozitate, de ce legati actele care inca mai pot fi supuse inspectiei fiscale?



#250710 ANGAJAT NOU SPITALIZAT

Postat de mgabi on 28 October 2012 - 01:37 PM in Arhiva

Eu l-as trece in concediu fara plata, pentru ca daca nu are stagiu de cotizare, nu are dreptul la concediu medical deloc.

Daca nu are dreptul la CM, atunci nici nu reprezinta vechime perioada ...
Si trebuie sa-i faci si suspendarea in revisal.

PS: Si totusi, sigur nu este urgenta? Pt. ca nu vad de ce s-ar duce cineva sa se opereze daca stie ii mai trebuie 2 sapt. ca sa poata beneficia de CM! ... Sau n-a stiut ca-i trebuie stagiu si s-a angajat doar ca sa figureze ca asigurat cand se opereaza :))



#250712 preaviz si trimitere in somaj si transmitere revisal

Postat de mgabi on 28 October 2012 - 01:51 PM in REVISAL

Data incetarii este prima zi nelucrata din punctul de vedere al ITM-ului.
De transmis , poti sa-l transmiti si pe 25 daca incetarea este sigura.

Si data deciziei de incetare, tot 25 ... iar data incetarii CIM 31.
Decizia de incetare este un act emis de societate prin care administratorul/conducatorul/etc decide (in urma demisiei, restructurarilor, preavizelor s.a.m.d) la ce data va inceta contractul si in ce termeni. Aceasta hotarare o poate lua la orice data si ,de regula, in realitate se ia cu multe zile inaintea incetarii efective.
Altfel cum sa-si mai lase angajatul lucrurile in ordine, cum sa aiba timp sa predea gestiunea etc.



#250724 ANGAJAT NOU SPITALIZAT

Postat de mgabi on 29 October 2012 - 12:17 PM in Arhiva

Eu zic sa-i faci decizie pentru concediu fara plata, nu a fost la serviciu, nu-i bine sa figureze ca prezent. Daca ai hartia de la medic, nu-ti mai trebuie si alta cerere.
Daca vrei sa-i dai bani, poti sa-i platesti un ajutor de boala din cei 2% cheltuieli sociale. Asa ar fi corect.

Pe stat treci 10 zile lucrate si 10 zile fara plata (trebuie sa ai o rubrica de acest gen) , la fel si in pontaj.

Cat despre revisal, ai termen 20 de zile de la suspendare ca sa transmiti.



#250728 ANGAJAT NOU SPITALIZAT

Postat de mgabi on 29 October 2012 - 02:06 PM in Arhiva

Atentie, conform OUG 158, pentru a beneficia de CM si de indemnizatie trebuie indeplinita conditia de stagiu!

Art.7
Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.

Art.2
(1) Concediile medicale și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, la care au dreptul asigurații, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, sunt:
a) concedii medicale și indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii;



(1) Concediile medicale și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, la care au dreptul asigurații, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, sunt:
a) concedii medicale și indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii;


Citiți mai mult: http://legeaz.net/ou...ozitii-generale

Nu are stagiu de o luna = NU ARE DREPTUL la concediu si nici la indemnizatie.
Eu inteleg din asta ca nu il poti ponta in CM, pentru ca nu are dreptul la CM.

Dar daca il treci totusi in CM, trebuie sa-i calculezi si CAS la 35% din salariul mediu pe economie , chiar daca indemnizatia si baza CM sunt zero.

Parerea mea este sa pontezi CFP !



#250730 Intoarcere dupa C.I.C., la o luna dupa implinirea varstei de 2 ani a copilului

Postat de mgabi on 29 October 2012 - 02:21 PM in Arhiva

De ce trebuie sa faci ceva? Cand iti face cererea de reincepere a serviciului, atunci incetezi suspendarea.
Daca decizia de suspendare a fost facuta cu data de incetare specificata in clar, atunci trebuie sa-ti faca o cerere de prelungire a perioadei de suspendare.

Teoretic, angajata ar putea ramane in suspendare inca 1,2 3 ani pentru a-si creste colpilul, fara indemnizatie bineinteles, ... daca este de acord si societatea.



#250738 ANGAJAT NOU SPITALIZAT

Postat de mgabi on 29 October 2012 - 07:25 PM in Arhiva

Eu asa inteleg din lege, ca dreptul la concediu medical este conditionat de stagiu ( cu exceptia urgentelor si a celor cateva boli). De aceea textul de lege este cu SI , nu cu SAU , nici cu SI/SAU.
Ori are si CM si indemnizatie, ori nu are nimic.

Certificatul de la medic reprezinta o scutire pentru absenta de la serviciu, ca sa nu apara cu nemotivate si sa-i desfaca CIM-ul cu litera.

Cat despre concedii, sunt de multe feluri, si cu plata si fara plata : de odihna, medical, fara plata pentru probl.personale, de studii cu plata , de studii fara plata ... etc. Nu toate concediile sunt platite cum scrie in DEX :))




Cometa SQL