Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 18-December 07)



Sort by                Order  

#276523 cheltuieli deductibile/ nedeductibile

Postat de mgabi on 23 November 2016 - 07:41 PM in Impozitare - PROFIT

Subscriu la ce a spus Otilia.

Daca nu reusesti sa dai de administratorul firmei resp. sa faci contractul de comodat sau orice alt documant care sa ateste custodia, fa-ti macar nota de primire (sau cum vrei tu s-o denumesti) in care sa specifici ca ai primit utilajul in custodie si l-ai pus in functiune in sectia X.

Il inregistrezi si in contabilitate in contul 8033 , pe analitic distinct, ca macar sa n-ai probleme ca nu l-ai evidentiat in documente/balanta.

Totusi, ar trebui sa incerci sa intocmesti contractul cu firma.



#276525 Calcul concediu medical

Postat de mgabi on 23 November 2016 - 07:53 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Nu la brut CM, se calculeaza ca si pana acum, la 1 sal.minim (indiferent de cine suporta)

Norme CF pt. art.204

28.
....
(4) Pe perioada în care persoanele fizice pentru care angajatorii acestora sau persoanele asimilate angajatorilor, prevăzute la art. 201 lit. a) din Codul fiscal, beneficiază de indemnizații de asigurări sociale de sănătate, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, baza de calcul al contribuției pentru accidente de muncă și boli profesionale o reprezintă salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din concediul medical.



#276547 Calcul concediu medical

Postat de mgabi on 25 November 2016 - 01:50 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Cu placere.



#276559 D394 - topic 2016

Postat de mgabi on 27 November 2016 - 09:50 PM in Arhiva

Teoretic, prima zi lucratoare dupa 29 nu este 30, nici 2 dec. ... ci este 5 dec.
Asa ca (legal vorbind) ar trebui sa fie 5 dec.

PS: Nu este amanare ci pur si simplu sunt zile multe nelucratoare ... ca la orice termen.



#276561 raport Z

Postat de mgabi on 27 November 2016 - 09:55 PM in CASA DE MARCAT

Raportul Z ar trebui sa fie un raport ZILNIC, deci se scoate la sfarzitul zilei teoretic.

Pentru cei cu non-stop este mai usor dpdv contabil sa se scoata la ora 23.59 ... dar nu este practic.
Asa ca cel mai bine este sa stabiliti impreuna cu contabilul cum va este mai bine.

Cei mai multi scot un Z seara, cat de tarziu se poate, si predau banii.



#276635 Hartie de la ANAF

Postat de mgabi on 06 December 2016 - 10:51 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Sigur ca da, nu esti nici prima nici ultima care primeste astfel de notificare.

Este ca la nebuni la noi, astia din ANAF (din fotoliile alea de sefuleti) nu stiu nici macar notiunile de baza (multi "de sus" nici n-au auzit de tva la incasare, iar cei care au auzit cred ca este ceva in chineza!)

Notificare de genul acesta am vazut si eu acum 2 saptamani (auzisem de cateva luni, dar nu vazusem!) si acolo scria de cifra de afaceri din situatiile financiare (nu de veniturile de exploatare din 101).
Sigur ca baza din D300 n-are legatura cu cifra de afaceri sau cu veniturile din exploatare!

Oricum ar fi formulate, acele notificari sunt ceva de genul:
"Suntem niste incapabili, va rugam sa ne aduceti aminte in 15 zile" :angry:


PS: De cateva luni ii injura lumea ca pun oamenii pe drumuri degeaba, dar vad ca nu se potolosc, tot mai trimit aberatiile alea de notificari!
PS2: As fi scris altceva in loc de "incapabili" ... dar din respect pentru voi, cei prezenti pe acest forum, m-am abtinut!



#276637 salarii compensatorii

Postat de mgabi on 06 December 2016 - 11:28 PM in SOMAJ

Se plateste/retine : pensie,sanatate,FAMBP (la pensie si sanatate : si cota angajaturlui si cota societatii). Nu se datoreaza somaj,contrib.pt.concedii medicale, fond de garantare ...

Acum, teoretic, contributiile se calculeaza la data platii, pentru suma platita (nu se repartizeaza pe luni, daca nu platiti lunar)
In CF scrie : "veniturile reprezentând plăți compensatorii suportate de angajator" ... iar expresia face trimitere la plati nu la drepturi.

PS: Nu persoana calculeaza/retine aceste contributii, ci societatea si tot societatea depune si declaratiile (sunt venituri asimilate salariilor)
PS2: Ce-ar fi sa cititi si voi codul fiscal inainte de a intreba ceva (sa vad si eu un minim de interes din partea voastra, ca nici dumnezeu nu ajuta pe cel care nu vrea sa se ajute singur!)

PS3: Vezi ca pe langa contributii mai ai si impozitul, fara deduceri ca nu mai este pe functie de baza (nu mai este salariat)



#276687 Calcul concediu medical

Postat de mgabi on 09 December 2016 - 11:17 AM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Se suporta de catre societate primele 5 zile calendaristice.

Asa ca veti avea 28nov-2dec perioada societatii, adica 2 zile lucratoare pe nov. si 1 zi lucratoare pe dec. suportate de societate. In acest caz societatea suporta 3 zile lucratoare.
Restul de zile (lucratoare-platite) le suporta casa.

La casa de sanatate duceti CM-urile atunci cand cereti returnarea banilor (daca sumele depasesc contributia societatii pe decembrie si rezulta sume de recuperat).

PS, Atentie sa fie trecut acelasi cod de diagnostic, altfel nu se considera continuare.



#276693 Inregistrare salarii

Postat de mgabi on 09 December 2016 - 02:39 PM in SALARII

Atentie Otilia, formularea este ametitoare :

CF 2016,
ART. 80 - Termenul de plată a impozitului
(1) Plătitorii de salarii și de venituri asimilate salariilor au obligația de a calcula și de a reține impozitul aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuării plății acestor venituri, precum și de a-l plăti la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri.



Eu am inteles asa (cumva pe dos):
- retin de la salariat impozitul la data platii salariului.
- platesc impozitul pana pe 25 ale lunii urmatoare celei pentru care dau drepturile salariale.

Altfel spus platesc impozitul in luna urmatoare celei pentru care l-am calculat (ca la tva,profit) ... indiferent daca le-am dat sau nu banii oamenilor.

Oricum, faza asta cu retinutul imi suna aiurea, de parca eu i-as arata/flutura 1000 de lei si apoi ii dau lui 840 si 160 ii pun in sertar pentru impozit.

Inainte era nebunia aia cu platile din urma, de nu mai stiai cum sa declari/platesti ...
Eu asa am inteles codul asta fiscal, voi ce pareri mai aveti?



#276707 Inregistrare salarii

Postat de mgabi on 12 December 2016 - 03:12 PM in SALARII

Si eu sunt de parere ca este mai simplu sa nu se foloseasca decalarea, chiar daca esti in acele situatii in care este permisa.

@Otilia, dupa parerea mea decalarea intervine doar daca vin cu state rectificative:

CF, art.78:
(3) În cazul veniturilor din salarii și/sau al diferențelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculează și se reține la data efectuării plății, în conformitate cu reglementările legale în vigoare privind veniturile realizate în afara funcției de bază la data plății, și se plătește până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-au plătit.

Daca fac statul, declar/platesc pana pe 25 ale lunii urmatoare lunii lucrate.

Daca ma trezesc ca am diferente si refac statul sau fac statul dupa 6 luni (aici insa nu cred ca este "conform legii" :sad: ) atunci ma incadrez la "decalare" ... teoretic.



#276725 Legea 170/2016 - radiere CAEN-uri ?

Postat de mgabi on 13 December 2016 - 01:42 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi in postul:
http://www.conta.ro/...tinceput-de-an/

S-a discutat exact despre balbaialile din lege ... inca asteptam normele, poate-poate s-o mai imprastia ceata aruncata de parlamentarii nostri minunati!



#276727 Inregistrare salarii

Postat de mgabi on 13 December 2016 - 01:56 PM in SALARII

Eu cred ca s-au gandit de ex. la salariile primite prin anularea concedierii abuzive (prin instanta sau mediere sau ... cum se inteleg partile) pentru "facilitate".
Dar si in aceste cazuri nu stiu firme care sa foloseasca "facilitatea" care mai mult incurca itele (cum spunea si @Otilia).

Despre D112, da, primesti si validarea pe server, am vazut situatii cand au dat cu 0 la impozit din greseala si au primit recipisa cu OK.
Nu stiu pe ultimele versiuni (ca tot modifica validarile) daca mai este la fel, dar pe sectiunea E nu sunt prea multe validari.



#276729 Monografie colaborare cu UBER

Postat de mgabi on 13 December 2016 - 02:05 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Sa inteleg ca esti platitor de tva?

Ai o problema cu facturile emise de Uber in locul tau, pentru ca iti trebuie adresa clientului.
Conform CF din Romania, pe factura sunt obligatorii: numele si adresa (mimin: localitatea, strada si numarul).

De la 1 ianuarie se raporteaza orice facturica de 3 lei emisa catre PF.
(daca nu modifica iar D394!)



#276733 Inregistrare salarii

Postat de mgabi on 13 December 2016 - 07:23 PM in SALARII

Otilia, esti un om cu rabdare de fier (si nervi de otel :wub: )
Eu nici macar nu am avut rabdare sa ma gandesc cum ar putea fi puse pe hartie :))

Oare exista firme care sa inregistreze asa ceva? Chiar daca au hotarari judecatoresti (unde teoretic se aplica la plata fara dubii) ??!!



#276779 Firma inactiva

Postat de mgabi on 19 December 2016 - 12:23 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Esti micro, deci nu conteaza cheltuielile.

Problema mai mare este la clienti/furnizori, pentru ca nu sunt inchisi cu platile/incasarile ... dar partea asta eu zic s-o lasi asa deocamdata, reglajele sa le faci dupa ce te reactivezi, pentru ca de fapt tu ai de recuperat tva (soldul pe furnizori este mai mare decat cel pe clienti).

PS: Decontul pe trim.III cum l-a dat daca are codul de tva anulat ??? Eu stiam ca nu-l mai poti da (ultimul decont) decat la ghiseu dupa scoaterea de la tva.



#276825 dividende

Postat de mgabi on 27 December 2016 - 12:00 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Logic asa ar fi, pentru ca nu ar fi normal sa se calculeze (sau nu) contributii de plata atata timp cat n-ai primit nimic in buzunar :)).



#276873 noutati fiscale 2017 !

Postat de mgabi on 03 January 2017 - 05:43 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Si eu zic ca nu se raporteaza in D205 salariile din 2016.
Despre normele pentru impozitul specific ati mai auzit ceva?

PS: Multumim Otilia, harnicuta ca de obicei. :wub:



#276875 D394 - topic 2017

Postat de mgabi on 03 January 2017 - 05:46 PM in Arhiva

Se declara la data la care ai primit-o, si in 300 (in mod normal pe regularizari) si in 394.
Scrii pe factura "primit in data de..." si asta este tot.

PS: Nu se supara nimeni ca deduci mai tarziu :))



#276887 D394 - topic 2017

Postat de mgabi on 04 January 2017 - 10:46 AM in Arhiva

Teoretic ar trebui sa refaci 300 (erori materiale) si 394. Regula cu facturile vechi este valabila doar la facturile primite.

Eu insa as prinde la fel, pe regularizari ... este mai putina bataie de cap si daca valoarea nu este prea mare, penalizarea va fi destul de mica.
Iar daca esti cu tva la incasare si n-ai incasat-o atunci nici macar nu-ti afecteaza tva-ul de plata (si nici D300).



#276901 D394 - topic 2017

Postat de mgabi on 04 January 2017 - 01:13 PM in Arhiva

Pai daca nu este mare, asa as face si eu.

La 394 nu vad de ce sa iei amenda, se dau rectificative(de fapt este o redepunere) "la greu" ... mai ales de cand cu declaratia asta incalcita :))



#276905 D394 - topic 2017

Postat de mgabi on 04 January 2017 - 01:36 PM in Arhiva

Cu placere!



#276961 noutati fiscale 2017 !

Postat de mgabi on 09 January 2017 - 09:21 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Dupa cum am vazut eu, s-a eliminat CASS de tot la dividende pentru cei asigurati (adica s-a ajuns la forma care era inainte de noul cod fiscal)... de ce spui ca este amanare, mi-a scapat ceva?

Iar faza cu 500.000 la micro, cu doua perioade fiscale si alte asemenea ... cred c-am luat-o razna in tara asta!
A devenit o regula modificarea fiscalitatii la 01.02.20xx !

Deci, facem 101 pentru ianuarie si depunem un 010 pana pe 25 februarie!



#276989 Semnatura electronica

Postat de mgabi on 10 January 2017 - 01:36 PM in Arhiva

Nu am vazut/auzit nici eu de vre-o modificare general valabila publicata.

Dar ... referitor strict la D112 exista totusi prevazut in ordin ca nu se depune decat electronic:

Ordin 1045/2012 (actualizat):
Articolul 3 (1) Persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajator sau entități asimilate angajatorului, prevăzute la art. 2963 lit. e), f) și g) și art. 29619 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, au obligația depunerii declarației prevăzute la art. 1 (D112 adica) prin mijloace electronice de transmitere la distanță.(2) Obligația menționată la alin. (1) le revine și persoanelor prevăzute la art. 29619 alin. (19), (110) și (113) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
Pt. @draculescu, referitor la D100, ordinul 587/2016 in vigoare spune:
3. Modul de depunere
Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat se completează cu ajutorul programului de asistență.
Formularul se depune la organul fiscal competent, în format PDF, cu fișier XML atașat, pe suport CD, însoțit de formatul hârtie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

... deci un D100 poti depune la ghiseu conform legii.

Totusi, daca stiti de vre-un act in care se specifica altfel, dati de stire, am auzit si eu ca unele agentii nu orimesc la ghiseu, dar nu stiu pe ce baza legala!



#276993 CA pt impozitare micro

Postat de mgabi on 10 January 2017 - 02:32 PM in Impozitare - VENIT

CF art.48:
(52) Prin excepție de la prevederile art. 47,microîntreprinderile existente care au subscris un capital social de cel puțin 45.000 lei pot opta aplice prevederile titlului II începând cu 1 ianuarie 2017 sau cu trimestrul în care această condiție este îndeplinită. Opțiunea este definitivă, cu condiția menținerii valorii capitalului social pentru întreaga perioadă de existență a persoanei juridice respective.

Deci daca ai peste 45000 lei capital, ai posibilitatea sa alegi intre impozit pe venit sau pe profit numai dupa ce vei deveni micro.

Parerea mea este ca s-a creeat o anomalie, daca este sa te iei dupe litera legii (la anaf stau cam prost cu spiritul :tongue2: ):

luna ianuarie = impozit profit
01 februarie ... treci la micro (depui 010 pana pe 25 februarie si D101)
01 februarie ... treci inapoi la profit incepand cu trim I daca doresti (pt. ca esti micro si indeplinesti conditia in cursul trimestrului) :laugh: (mai depui un 010 pana pe 15 februarie ... sic! ... :ohmy2: )
febr-martie = tot impozit pe profit

Alte pareri?

PS: Nu-i asa ca este foarte palpitanta viata in economia privata din Romania?
PS2: Nu, exceptia nu se aplica doar la infiintare. Daca citeai codul fiscal vedeai cand si cui se aplica exceptiile. Insa speta este f.f. interesanta :)



#277029 noutati fiscale 2017 !

Postat de mgabi on 12 January 2017 - 10:38 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

incepand cu 01.02.2017 (oug3/2017):
- se elimina plafonare CAS si CASS la salariati/asimilati
- se elimina plafonarea CASS la dividende
- angajatii din activitatile sezoniere cu impozit specific nu platesc impozit pe salariu
- nu se plateste CASS la dividende de catre persoanele care sunt deja asigurate (au venituri din salarii,activ.independente ...etc)
- se introduce plata CASS la veniturile din alte surse pentru persoanele care nu sunt deja asigurate (nu sunt salariati/pfa .. etc.)




Cometa SQL