Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#264983 parteneriat SRL - ONG si altele

Postat de GEORGE NEAGU on 27 October 2014 - 11:25 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Doar pentru punctul 1. Asa la prima vedere (pentru ca nu dati detalii prea multe), o simpla colaborare dintre un srl si un ong ar putea sa reprezinte acordare de sponsorizari pentru unele activitati ale ong-ului. Separat se poate discuta ca dumneavoastra ca persoana fizica sa deveniti membru al acelui ong sau simplu simpatizant/voluntar si sa participati la activitatile ong-ului fara nicio compensare materiala ci prin voluntariat cu o contributie/donatie catre ong in natura sau chiar financiara daca doriti. Daca va veti face contract de munca pe srl, veti putea apoi directiona 2% din impozitul pe venitul sub forma de salariu, catre ong.
Deci in general va indreptati catre un ong ca sa ii ajutati nu sa obtineti un venit de la ei.



#264879 impozit pe venit din produse agricole

Postat de GEORGE NEAGU on 22 October 2014 - 09:59 AM in Arhiva

Daca ati dat terenul proprietate personala in arenda (pe baza de contract de arenda valabil), arendasul va da un venit in bani sau in natura din care al opreste si vireaza la stat impozitul pe venitul din arenda 16% si contributie la sanatate 5,5%. Dumneavoastra nu mai trebuie sa depuneti nicio declaratie si nu mai platiti impozite pentru acest venit din arenda.



#264653 Checklist Conta PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 07 October 2014 - 09:57 AM in Contabilitate PFA

Da.



#264615 Checklist Conta PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 05 October 2014 - 02:24 PM in Contabilitate PFA

Da. Cheltuielile de infiintare ale pfa sunt deductibile total si le treceti toate in RJIP in prima zi dupa ce ati cumparat registrul si inregistrat la inspectorul fiscal, chiar daca ele au date diferite.



#264527 Checklist Conta PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 03 October 2014 - 10:26 AM in Contabilitate PFA

In primul rand trebuie sa aveti la fiecare contract de prestari servicii semnat, un raport de activitate detaliat pentru fiecare zi facturata.
La infiintarea pfa va achizitionati registrul jurnal de incasari si plati pe care il inregistrati si la inspectorul fiscal, in care inregistrati incasarile/platile in numerar sau prin contul bancar al pfa (la data din documentele de incasare sau de plata nu de pe facturi).
Achizitiile ca si serviciile prestate, le faceti cu factura pe pfa.
Trebuie sa aveti si registrul inventar in care treceti la data achizitionarii sau vanzarii si casarii cand e cazul, bunurile de natura mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar (nu a materialeleor consumabile) intrate in patrimoniul pfa (cu factura pe pfa).
La infiintare ati depus formularul 070 si D220, D600. Apoi primiti acasa decizia de impunere cu valorile si termenele de plata pentru impozitul pe venit, contributiei la sanatate si pensie (daca e cazul si nu aveti in alta parte incheiat un contract de munca valabil). Acestea sunt deductibile fiscal si le treceti in registrul jurnal de incasari si plati la data din documentul de plata.
Aveti in vedere sa nu depasiti termenele de plata pentru ca se pun penalitati si acestea nu sunt deductibile fiscal.
E bine sa nu va grabiti cu completarea acestui registru, adica sa fiti convins ca nu mai e niciun document pe care sa nu il aveti si pe care sa sariti sa-l treceti in registrul. Se completeaza in ordine calendaristica.



#264429 contributii sociale PFA si angajat

Postat de GEORGE NEAGU on 29 September 2014 - 09:27 AM in Legislatie specifica PFA

Atata timp cat are acel contract de munca valabil, pentru pfa nu mai plateste cas ci doar impozitul si cass.



#264423 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 28 September 2014 - 06:31 PM in Contabilitate PFA

Daca trebuie sa faca incasari si plati prin cont bancar, deschideti contul pe pfa.
Trebuie sa aveti contract de prestari servicii cu fiecare beneficiar dar si raport de activitate detaliat pe fiecare zi facturata.
La infiintare ati incheiat un contract de comodat prin care puneti la dispozitie o camera sau, in orice caz doar o parte din apartament, pentru activitatile pfa. La decontarea cheltuielilor cu intretinerea aplicati procentul cat reprezinta acea camera din totalul apartamentului, asupra valorii platite lunar la intretinere.
Achizitia de bunuri si servicii pe pfa in interesul afacerii, le faceti cu factura pe pfa.
Cititi pentru a va documenta art. 48 din codul fiscal si normele metodologice de aplicare si OMFP 1040 din 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil.
Si tot din codul fiscal: ART. 296^22 Baza de calcul

(1) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig; contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, respectiv valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim menţionat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.

Norme metodologice

(2) Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale, sau valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportată la cele 12 luni ale anului, şi nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuţia.

Norme metodologice




#264403 declaratii firma fara activitate

Postat de GEORGE NEAGU on 26 September 2014 - 05:15 PM in Arhiva

Presupun ca nu ati optat sa fiti inregistrat ca platitor de tva. Deci nu depuneti declaratia 300. Ramane sa depuneti D100 pentru trimestrul III pana pe 25 octombrie, cu impozitul pe microintreprindere pentru ca sunteti platitor de impozit pe venit. Se depune chiar si cu zero la ghiseu, pe CD si listata in doua exemplare.
Apoi in prima parte a anului viitor veti depune bilantul pentru 2014.



#264129 monografie SRL cu asociat unic un ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 05 September 2014 - 09:58 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Se va tine separat contabilitatea pentru SRL care nu difera de contabilitatea unui SRL cu asociati persoane fizice si separat contabilitatea pentru fundatie.



#264093 Control Adm. Fin.

Postat de GEORGE NEAGU on 03 September 2014 - 10:21 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Registrul inventar e una si registrul de gestiune zilnic e altcevaIn registrul. In registrul inventar se tine evidenta bunurilor de natura mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar iar in registrul de gestiune zilnic se tine evidenta marfurilor (ceea ce vinde in activitatea de comert un magazin alimentar sau de imbracaminte sau de papetarie , de exemplu).
Daca de exemplu desfasurati o activitate de prestari servicii electrice, veti folosi doar registrul inventar (si nu folositi deloc registrul de gestiune zilnic) in care inregistrati doar echipamentele de munca si de protectia muncii, nu si consumabilele pe care le folositi la clienti. Si apoi doar pentru mijloacele fixe din registrul inventar calculati si deduceti amortizarea.



#264091 raport Z

Postat de GEORGE NEAGU on 03 September 2014 - 10:04 AM in CASA DE MARCAT

Nu mai trebuie sa scoateti raportul daca in luna respectiva nu ati facut incasari.



#264009 neinregistrarea cheltuielilor cu salarii

Postat de GEORGE NEAGU on 28 August 2014 - 09:59 AM in Contabilitate PFA

Adaugati la sfarsitul RJIP si acele plati cu contributiile si impozitul pentru salariati, refaceti totalul pe anul respectiv si depuneti D200 rectificativa. Trebuie sa introduceti in contabilitatea in partida simpla a pfa-ului toate documentele pentru a respecta situatia reala, chiar daca veti iesi pe pierdere.



#263693 contributii la pensii PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 06 August 2014 - 09:12 AM in Declaratii PFA

Nu, pentru ca nu se aplica acel procent de 31,3% la salariul minim pe economie ci la o valoare stabilita anual prin legea bugetului asigurarilor sociale si care in acest an e de 804 lei, asa cum stiati si dumneavoastra si cum frumos ati scris.
Sa nu fi inteles persoana care v-a dat informatia ca era vorba de asigurarea de sanatate in loc de cea de pensie.



#263671 contributii la pensii PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 04 August 2014 - 07:55 PM in Declaratii PFA

Ca pfa, depuneti declaratia 600 cu venitul lunar minim asigurat care in acest an este 804 lei si rezulta o contributie lunara de 252 lei care e deductibila total. O treceti in registrul jurnal de incasari si plati pe baza de chitanta.



#263641 Plati prin internet banking

Postat de GEORGE NEAGU on 01 August 2014 - 09:30 AM in Contabilitate PFA

Nu e nicio problema.



#263637 Plati prin internet banking

Postat de GEORGE NEAGU on 31 July 2014 - 09:45 PM in Contabilitate PFA

Nu e bine totusi sa aveti factura si chitanta pe aceeasi foaie. Va puteti intalni si cu situatia in care sa cadeti de acord cu clientul ca plata sa se faca la un alt termen. Ce faceti atunci caci factura trebuie sa i-o dati la inceput si chitanta dupa cateva zile?



#263595 Plati prin internet banking

Postat de GEORGE NEAGU on 29 July 2014 - 10:06 AM in Contabilitate PFA

Ii dati numai factura daca va va face plata prin contul bancar al pfa. In rest toate celelalte sunt normale asa cum va cere, cu acel proces verbal si cu contul bancar pentru pfa.



#263363 Contabilitate PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 06 July 2014 - 09:15 PM in Contabilitate PFA

Trebuie sa treceti toate valorile din documentele de plata emise pe pfa in registrul jurnal de incasari si plati si apoi depuneti D200 rectificativa pentru anul 2013.



#263223 alte registre I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 30 June 2014 - 10:04 PM in Contabilitate I.I.

Pentru intrarea marfii la fiecare factura sau borderou de achizitie intocmiti nir.
Pentru deplasarea zilnica la piata/targ cu o anumita cantitate de marfa intocmiti avizul de insotire a marfii.
Pentru evidenta gestiunii de marfa completati raportul de gestiune zilnic.



#263129 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 23 June 2014 - 09:22 PM in Contabilitate I.I.

Toate se inregistreaza in RJIP pe baza (si la data) documentului de plata, chiar daca unele sunt cheltuieli deductibile si altele nu.



#263109 Infiintare PFA

Postat de GEORGE NEAGU on 22 June 2014 - 03:28 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Contabilitatea pentru pfa e contabilitate in partida simpla. Aveti in codul fiscal la art. 48 si alte cateva baza legala (si cu normele de aplicare). Veti opta pentru impozitarea pe venit real. Va veti inregistra la registrul comertului pe baza certificatului de absolvire a cursului de organizare de evenimente si veti depune in 15 zile de la infiintare la finante D220, D600 si formularul 070. Veti achizitiona registrele: registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar (ambele le vizati la finate) si registrul unic de control.
Veti folosi casa de mercat. Nu e nevoie sa optati sa fiti platitor de tva de la inceputul activitatii. Veti avea de platit impozit pe venit si contributii sociale la sanatate si pensie (daca cumva nu mai aveti in alta parte un contract de munca valabil).
Sediul il veti avea intr-o camera din acel imobil pentru care veti incheia contract de comodat si pentru acea camera veti deduce cheltuieli de intretinere. Veti putea incheia contracte de inchiriere cu ora pentru unele spatii/sali in care veti dori sa organizati diferite evenimente dar si pentru inchiriere de instalatii de sonorizare daca e cazul.



#263043 cheltuieli consultanta si impozit dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 19 June 2014 - 08:16 PM in Arhiva

Daca srl-ul dumneavoastra primeste acea factura in urma unui serviciu pe care presupun ca vi l-a trestat, pentru srl aceasta e o cheltuiala. Daca platiti impozit pe profit de 16% e deductibila iar daca platiti impozit de 3% ca microintreprindere, nu este deductibila.
Acum, va intereseaza cat impozit va plati acel pfa si ce castig net va avea, caci numai pentru el valoarea incasata reprezinta venit? La pfa, baza de impozitare este venit - cheltuieli iar impozitul e de 16%.



#263017 contabilitate A.F. / I.F.

Postat de GEORGE NEAGU on 18 June 2014 - 10:58 AM in Contabilitate I.I.

Va trebuie nir pe care-l completati la fiecare factura de achizitie marfa si borderou.
Borderoul circula:
– la gestiune, pentru semnarea de primire a bunurilor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente (ambele exemplare), dupa caz;

– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);

– ramane in carnet (exemplarul 2).

Va completati un registru de gestiune zilnic cu intrarile de marfa din nir, iesirile de marfa cu valoarea vanzarilor(incasarile) dar si cu marfa deteriorata din procesele verbale. Totalul zilnic din acest registru trebuie sa fie egal cu valoarea marfii din stoc.



#263015 calcul impozit 3% microintreprindere

Postat de GEORGE NEAGU on 18 June 2014 - 10:41 AM in Arhiva

Reducerile comerciale primite si inregistrate in contul 609 au corespondent contul 401 si nu au treaba cu veniturile care intra in baza de calcul a impozitului pe microintreprindere.



#262903 PFA vor putea sa angajeze terte persoane, cu CIM

Postat de GEORGE NEAGU on 11 June 2014 - 05:30 PM in Legislatie specifica PFA

"Art. 17 din OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate:
(1) PFA isi poate desfasura activitatea conform prevederilor art. 4 lit. a) sau poate angaja, in calitate de angajator, terte persoane cu contract individual de munca, incheiat in conditiile legii."




Cometa SQL