Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cornelia Cozos's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cornelia Cozos's Content

There have been 221 items by Cornelia Cozos (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#262097 TVA Grup fiscal

Postat de Cornelia Cozos on 29 April 2014 - 02:32 PM in Arhiva

Si eu am grup fiscal si asa fac prin 4511



#251403 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 14 December 2012 - 09:38 AM in Arhiva

Vezi postarearaluca2006, la 13 December 2012 - 04:06 PM, a spus:

O firma care pe perioada 01.10.2011-30.09.2012 a avut C.A. mai mare de 2.250.000.
Pe perioada 01.01.2012-31.12.2012 va avea C.A. mai MICA de 2.250.000.
Trebuie depusa notificarea 097 pentru intrarea in sistem de la 01.01.2013 ? Sau ramane in continuare in afara sistemului.
Pentru 2013 nu aplica sistemul TVA la incasare. Ramane valabila CA din perioada oct 2011-sept 2012.



#251386 anularea inregistrarii in scopuri de TVA - topic 2012

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 11:32 PM in Arhiva

Vezi postareamariussand, la 12 December 2012 - 06:58 PM, a spus:

Cine ma poate ajuta cu un sfat.
Daca decizia este corecta, nu ai decat sa platesti TVA-ul colectat iar clientii tai nu vor avea drept de deducere.
Daca decizia este gresita, trebuie sa faci o cerere de indreptare erori materiale. Vezi daca te incadrezi la acele situatii prevazute in Codul Fiscal de scoatere din evidenta ca platitor de TVa.



#251385 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 11:28 PM in Arhiva

TVA inclus in valoarea platita =(24/124)*procentul de deductibilitate TVA*valoarea platita _ asta pentru cazul de TVA 24%. Celelalte in mod similar. Eu cred ca o evidenta TVA la incasare corecta si cat de cat mai usoara va putea fi tinuta numai cu un soft bine pus la punct si care va lua in calcul multitudinea de situatii care apar si va face singur aceste calcule. Eu nu vreau sa ma gandesc ca la fiecare plata sa-mi pun problema sa calculez cat este TVA-ul. La inceput ne va fi greu la toti si cred ca programatorii vor da un examen serios dar ar trebui sa fie cumva un calcul automat pe baza algoritmilor impusi de MFP.
De altfel, eu nu am sesizat prea multe situatii in care sa avem dreptul de a alege cum sa facem (cu exceptia facturilor cu cote multiple). Daca ati mai gasit si altele, spuneti pentru ca intr-adevar acolo gheata este subtire si se rupe usor la un control.



#251356 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 02:38 PM in Arhiva

Pentru TVA nedeductibil:
Norme metodologice

45. [...]

(10) Prevederile art. 145 alin. (11) și (12) din Codul fiscal referitoare la

amânarea dreptului de deducere până în momentul în care taxa aferentă

bunurilor/serviciilor este plătită furnizorului/prestatorului, se aplică numai pentru

taxa care ar fi deductibilă potrivit prevederilor art. 145 alin. (2)-(41), art. 1451, 147

și 1471 din Codul fiscal. Persoanele impozabile care se află în situațiile prevăzute la

art. 145 alin. (11) și (12) din Codul fiscal și achiziționează bunuri/servicii pentru care

taxa nu este deductibilă conform art. 145 alin. (2) –(5), art. 1451 și 147 din Codul

fiscal, nu vor reflecta ca taxă neexigibilă taxa nedeductibilă, indiferent dacă taxa

aferentă este sau nu achitată.

Pentru cote multiple de TVA

În scopul aplicării prevederilor art. 1342 alin. (8) din Codul fiscal,

persoana impozabilă care încasează parțial o factură cuprinzând contravaloarea unor

livrări de bunuri/prestări de servicii care conțin mai multe cote de TVA și/sau mai

multe regimuri de impozitare, are dreptul să aleagă bunurile/serviciile care consideră

că au fost încasate parțial pentru a determina suma taxei încasate în funcție de cote,

respectiv regimul aplicabil.



#251353 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 12:17 PM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 07 December 2012 - 11:54 AM, a spus:

Cateva exemple de "amestecaturi":

1.Factura de reparatie/revizii auto (50% deductibil) de 1000+tva.
50% tva nedeductibil (4426 si inchis imediat in 6xx) + 50% tva deductibil neexigibil (4428)
Platesc 700 de lei dupa 15 zile ... cat pun in 4428=4426 ???

2.Asociatii si alte organizatii/cluburi/fundatii care au si activitati economice sau firme care inchiriaza spatii, pe langa activitatea de baza.
Factura de utilitati se duce 40% pe economice (2 tel.cu drept de deducere) si 60% pe fara scop patrimonial (3 tel fara drep de deducere).
De ex. telefon:
Factura 1000lei+tva + 100lei penalizari (fara tva)
- 400lei+tva pe deductibile (si 4428)
- 600lei+tva pe nedeductibile (4426, apoi 626)
- 100 lei fara tva (fara 442x)
platesc 500 lei luna urmatoare, cat este exigibilul?

.....

Ca sa nu mai vorbim de depasirile de protocol / sau bauturile cumparate pe protocol(nedeductibile bineinteles) pe aceeasi factura cu restul.
si multe alte situatii (n-am dat nici un exemplu si cu cote diferite, dar pot sa apara)

Raspund pe repede inainte fara sa documentez raspunsul (din Ghid) dar revin mai tarziu si cu extrasele legale.
Pentru TVA-ul cu deductibilitate partiala, se trece direct pe creditul lui 4426 fara sa se treaca prin TVA neexigibil.
Pentru facturile cu cote multiple de TVA s-a lasat la latitudinea noastra in ce ordine stingem in cazul platilor partiale.
Sunt mentionate in Ghid si in materialul de pe site-ul MFP de la instruirea pe care au facut-o.



#251171 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE

Postat de Cornelia Cozos on 27 November 2012 - 12:15 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Lexiroxi, multumesc pentru interventie pentru ca eu ma dadusem batuta si renuntasem sa intru intr-o polemica care nu stiu ce rezultat ar fi avut. Mi se pare important totusi sa se intervina atunci cand sunt date sfaturi care nu sunt deloc in concordanta cu ceea ce prevad reglementarile legale sau chiar si manualele de contabilitae. Cei care intreaba sau citesc si se afla la inceput de drum pot ramane cu informatii incorecte. Ar trebui precizat pentru incepatori ca citatul dat din ghid se refera la cel care instituie garantia adica furnizorul. Asa cum ai scris si tu, la client/beneficiar se inregistreaza in 167 si la furnizor in 2678.
Acum ca o opinie personala in cazul garantiei data pe baza de scrisoare de garantie bancara, eu nu as inregistra nimic in conturile beneficiarului (decat in afara bilantului) pentru ca indiferent de modalitatea in care a obtinut furnizorul SGB de la banca, la beneficiar nu au loc nici cresteri nici scaderi de active sau pasive. Ar fi o datorie care nu este reala. De altfel eu daca as fi furnizor si clientul m-ar intreba daca am constituit depozit colateral nu as fi dispusa sa-i dau aceasta informatie. Dar asta este doar o opinie.
Definitie cont 167: Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta altor imprumuturi si datorii asimilate, cum sunt: depozite, garantii primite si alte datorii asimilate. Contabilitatea analitica se tine pe feluri de imprumuturi si datorii asimilate.



#251124 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE

Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 01:15 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Otilia, faci o eroare de interpretare. Imobilizarea este a furnizorului care are obligatia sa emita o garantie de buna executie. Clientul nu imobilizeaza nimic. Acest lucru este valabil indiferent de modalitatea de emitere a garantiei. in cazul in care furnizorul ar fi platit efectiv garantia, clientul (adica in cazul nostru cel care a pus intrebarea), nu facea altceva decat sa se inregistreze cu incasarea unor bani pe care la un moment dat trebuie sa-i returneze (contul 167)
Vezi mai jos si postarile 22, 24:
http://www.conta.ro/...ii/page__st__20



#251117 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE

Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 11:16 AM in MONOGRAFII CONTABILE

In mod normal, daca incasai garantia ar fi trebuit sa o inregistrezi in contul 167. Pentru ca nu este cu incasare, nu inregistrezi decat in 8021 si atat. Atasezi scrisoarea la contract si nu mai faci altceva nimic, decat daca se intampla ceva care solicita incasarea ei.
In contul 2678 inregistreaza doar cei care trebuie sa instituie garantia si doar daca este cu plata efectiva. 2678 = 5121/5311
Dupa parerea mea, inregistrarea 2678 = 401 nu are sens contabil.



#251112 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 08:47 AM in Arhiva

Eu nu am avut timp inca sa-l iau la bani marunti dar va trebui sa o fac pentru ca ma duc in weekend la un seminar de la Camera Consultantilor Fiscali. Dar am citit ce ai scris tu Lexiroxi si ma intreb daca am inteles bine: daca am incasat numerar anterior emiterii facturii de vanzare (si pentru avans nu am taiat factura inteleg), eu pe factura nu mai scriu ce am vandut ci ce am incasat si ce mai am de incasat ? Pentru ca nu vad cum as sparge marfa si uneori chiar si serviciile astfel incat sa pic pe suma incasata la fix. Cred ca nu am inteles eu bine...
Oricum, va promit ca va spun tot ce aflu in weekend la seminar si pe 4 decembrie la cursul gratis de la MFP. Pana atunci, spor la spart creierii....
Eu pana una alta am votat petitia de abrogare :laugh: :biggrin:



#250595 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 07:20 PM in Arhiva

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 06:58 PM, a spus:

mda, nu ar fi corect....insa, acum sunt derutata din cauza raspunsului primit la sectorul 5. nu mai stiu cum sa citesc "corect" legea. vom vedea....va tin la curent!!!

Multumim si te rog sa nu ne uiti. Chiar este un lucru important. Eu pentru clientii mei aflati in perioade de timp de diverse dimensiuni in stagnare, m-am gandit ca ii tin pe linia de plutire cu TVA prin facturile mele trimestriale, indiferent de valoare. Pe de alta parte, chiar am un client in situatia prezentata de mine. Nu e fabrica dar un restaurant cu o investitie frumusica la care se lucreaza din februarie si primii bani din vanzari se vor face de-abia prin ianuarie- februarie 2013.



#250592 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 06:41 PM in Arhiva

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 05:58 PM, a spus:

Vezi postareaCornelia Cozos, la 18 October 2012 - 05:02 PM, a spus:

Eu nu pot sa cred ca o firma in faza de investitii mari (care deduce valori de TVA) care dureaza mai mult de 6 luni pana incepe sa colecteze TVA, va fi obligata sa devina neplatitoare. Ne jucam de-a hai sa ne batem joc de voi (adica legiuitorul se joaca cu noi).

eu am fost la sectorul 5, unde am primit o asemenea decizie de anulare din oficiu TVA, pt o firma cu 0 TVA colectat si 0 TVA deductibil in primul semestru 2012. si am intrebat, in situatia in care depun cererea de reinregistrare paltitor de TVA in cele 180 de zile, si in luna urmatoare cererii, nu voi avea decat achizitii cu TVA si nicio livrare, cum "se pune" ? si raspunsul a fost ca, nu, obligatoriu trebuie sa derulez activitate economica, deci, implicit, si livrari cu TVA.

acum astept de la sectorul 1, caci acolo am acea firma doar cu TVA deductibil pe primul semestru.
Adica daca eu ma apuc sa ridic o fabrica si nu ma duc puterile ca in 6 luni sa o fac si sa dau si drumul la productie se cheama ca imi pierd calitatea de platitor de TVA ?



#250589 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:53 PM in Arhiva

Eu nu i-am inteles oricum pe cei care au fost incantati de idee chiar daca nu erau de 'meserie". Daca nu incasezi (si deci nu colectezi), teoretic nu ai bani nici sa faci plati (deci sa deduci). Si atunci unde este avantajul ? Ma refer aici la cei care nu vin de acasa cu bani sa plateasca furnizorii (daca or fi si de-acestia). Ponta se lauda ca i s-a zis de la UE ca asta e cea mai buna masura fiscala din ultimii nu stiu cati ani. De abia astept 01 ianuarie sa ne luam la bataie cu totii (parteneri intre ei, contabili cu patroni etc).



#250586 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:02 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 18 October 2012 - 03:40 PM, a spus:

multumim mult, Cornelia ! :wub:
Sa fim sanatosi cu totii si sa trecem cu bine si de incercarea asta pe care pentru noi contabilii o consider la limita nebuniei. Si daca mai cititi si materialul iti vine sa-ti iei campii. Cred ca acum se va da un examen greu pentru programele de conta. Eu una sunt foarte speriata pentru ca nu va depinde doar de noi contabilii ci si de cei care lucreaza cu facturile si platile lor. Un exemplu simplu este ce prevede legea legat de plata prin compensare. Aceasta va trebui facuta cf reglementarilor legale pentru a fi recunoscuta si sa te tii atunci compensari prin IMI si hartii si alergatura.

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 04:53 PM, a spus:

Vezi postareakmkz, la 17 October 2012 - 07:50 PM, a spus:

Bine, dar ai spus ca firma a inregistrat TVA deductibila, asa ca n-ar trebui sa-ti anuleze inregistrarea de TVA.

da, de fapt....eu mai am o firma care nu a avut deloc rulaj pe TVA. insa, pt primul caz, in care firma are doar TVA provenit din achizitii si nicio livrare cu TVA, nu stiu ce sa mai cred. in lege scrie "si", nu scrie "sau": "........nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici
livrări de bunuri/servicii".

ce parere ai?

Eu nu pot sa cred ca o firma in faza de investitii mari (care deduce valori de TVA) care dureaza mai mult de 6 luni pana incepe sa colecteze TVA, va fi obligata sa devina neplatitoare. Ne jucam de-a hai sa ne batem joc de voi (adica legiuitorul se joaca cu noi).



#250580 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 12:06 PM in Arhiva

Am facut rost de un ghid de aplicare TVA la incasare. Pare a fi facut in MFP, deci va doresc spor la studiu in avanpremiera.

Fisiere atasate




#250282 legislatie priv. reevaluare clienti in SAP

Postat de Cornelia Cozos on 21 September 2012 - 10:24 AM in Arhiva

ordinul 3055 prevede la cap 8.4 "Tertï" art. 188 ca evidenta contabila a furnizorilor si clientilor si a celorlalte creante si datorii se tine pe categorii precum si pe fiecare persoana juridica sau fizica. Coroborat cu art 184 care precizeaza ca atat creantele cat si datoriile in valuta se inregistreaza atat in lei cat si in valuta, ar trebui sa fie suficient.



#249996 TVA 50% - leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 21 August 2012 - 03:14 PM in Arhiva

Vezi postareacosmin0304, la 21 August 2012 - 07:57 AM, a spus:

Vezi postareaCornelia Cozos, la 20 August 2012 - 04:34 PM, a spus:

Incepand cu 01.07.2007 dobanzile intra in baza de impozitare a TVA.
Primele de asigurare se factureaza cu TVA daca nu sunt facturate de asigurator sau un broker al sau.
poti sa explici un pic ""Incepand cu 01.07.2007 dobanzile intra in baza de impozitare a TVA.""" :wacko:

Mai explicit de atat ?

Text extras din: Codul Fiscal 2003 - Codul Fiscal al României
Art. 137
. ...
(3) Nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata urmatoarele:
...
c) dobânzile percepute pentru: plati cu întârziere, livrari cu plata în rate, operatiuni de leasing;

d) valoarea ambalajelor care circula între furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare;

................

Text extras din: Lege nr. 343/2006 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Art. 137. –
....................
(3) Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele:
...................
c) dobânzile, percepute dupa data livrarii sau prestarii, pentru plati cu întârziere;
..................



#249981 TVA 50% - leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 20 August 2012 - 04:34 PM in Arhiva

Incepand cu 01.07.2007 dobanzile intra in baza de impozitare a TVA.
Primele de asigurare se factureaza cu TVA daca nu sunt facturate de asigurator sau un broker al sau.



#249900 TVA 50% - leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 14 August 2012 - 12:59 PM in Arhiva

Nu. De fapt, 25% din TVA-ul facturii de leasing este cheltuiala nedeductibila si 25% este cheltuiala deductibila. Restul de 50% din TVA-ul facturii ramane TVA deductibil de dedus.



#249834 tva deductibil trecut pe cheltuieli

Postat de Cornelia Cozos on 09 August 2012 - 01:07 PM in Arhiva

Daca desfasurati doar activitati scutite, atunci nu ai TVA deductibil. Daca aveti activitati mixte dpdv al TVA, atunci se calculeaza prorata si se aplica la TVA deductibil. Este o intreaga teorie legata de prorata poate ar fi bine sa citesti codul fiscal sa vezi cum este. Se calculeaza pe baza rezultatelor anului precedent si se aplica tot anul in curs, etc. Da mai multe amanunte.



#249832 neconcordanta jurnal/decont la cota de 50% deductibilitate tva

Postat de Cornelia Cozos on 09 August 2012 - 12:46 PM in Arhiva

Vin si eu cu varianta mea. Am cautat sa reduc numarul inregidstrarilor si m-am hotarat sa fac astfel:
creez niste analitice noi (adica pentru fiecare tip de cheltuiala aferenta auto) cu extensia 50%ded. Inregistrarile le fac:
% = 401............2480
6xx.50%ded ....................2000
4426..................................480

6xx.50%ded = 4426.......... 240

La decontul de TVA (acolo unde nu-mi face programul pentru ca folosesc mai multe programe) iau soldul inainte de inchiderea conturilor de TVA si acela va fi TVA-ul dedus.
La calculul impozitului pe profit voi lua in calcul la cheltuielile nedeductibile jumatate din rulajul conturilor 6xx.50%ded.

Oricum este usor sa gresesti atata timp cat trebuie facut manual de multe ori. Eu am programe care nu tin cont la intocmirea decontului de TVA de aceste valori nedeductibile si nici nu ma lasa sa modific decontul emis de program.
Succes la toata lumea.



#237155 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?

Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 06:03 PM in Arhiva

Am trimis o intrebare pe e-mail la ANAF. Cand voi avea raspunsul il voi atasa aici.



#237146 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?

Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 05:00 PM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Feb 9 2011, 04:45 PM, a spus:

Tichetele intra doar in baza de impozitare, nu si in venitul salarial brut.
pct 68 din norme pentru art 55 din Codul Fiscal:
68. Veniturile din salarii sau considerate asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor încasate ca urmare a unei relații contractuale de muncă, precum și orice sume de natură salarială primite în baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se referă, și care sunt realizate din:a) sume primite pentru munca prestată ca urmare a contractului individual de muncă, a contractului colectiv de muncă, precum și pe baza actului de numire:
- salariile de bază;
- sporurile și adaosurile de orice fel;
- indemnizații pentru trecerea temporară în altă muncă, pentru reducerea timpului de muncă, pentru carantină, precum și alte indemnizații de orice fel, altele decât cele menționate la pct. 3, având aceeași natură;
- recompensele și premiile de orice fel;
- sumele reprezentând premiul anual și stimulentele acordate, potrivit legii, personalului din instituțiile publice, cele reprezentând stimulentele acordate salariaților agenților economici;
- sumele primite pentru concediul de odihnă, cu excepția sumelor primite de salariat cu titlu de despăgubiri reprezentând contravaloarea cheltuielilor salariatului și familiei sale necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum și eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă;
- sumele primite în caz de incapacitate temporară de muncă;
— valoarea nominală a tichetelor de masă, tichetelor de creșă, tichetelor de vacanță, acordate potrivit legii;- orice alte câștiguri în bani și în natură, primite de la angajatori de către angajați, ca plată a muncii lor;

Definitia de mai sus ma face sa consider ca tichetele de masa reprezinta venituri din salarii (a mai fost o discutie pe tema asta la stabilirea deducerii personale incepand cu 01 iulie 2010 cand au inceput tichetele sa fie impozitate). Si mai ales, ma deranjaza ca le-au exceptat dar doar de la contributiile individuale.
Eu ma voi duce la un seminar de fiscalitate peste 10 zile si voi intreba dar poate ne lamurim pana atunci.
M-ar interesa si parerea voastra.



Vezi postareamarra_2000, la Feb 9 2011, 04:52 PM, a spus:

Tichetele de masa, vacanta, cresa...etc sunt scutite de la plata taxelor si contributiilor atat pt angajat cat si pentru angajator. Singurul impozit aplicat asupra lor este de 16%

p.s: ups...nu am vazut mesajul lui fboji :thumbup:
asta era varianta din Codul Fiscal valabila in 2010. In urma OUG 117 pentru 2011 este cu totul alta situatie.



#237141 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?

Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 04:20 PM in Arhiva

Ce parere aveti de asta:
Codul Fiscal:
Art. 29615
Excepții generale
Nu se cuprind în baza lunară a contribuțiilor sociale obligatorii, prevăzută la art. 2964, următoarele:
....
o) tichetele de masă, tichetele de vacanță, tichetele cadou și tichetele de creșă, acordate potrivit legii;

Nu am gasit nicaieri ceva legat de contributiile sociale ale angajatorului. Deoarece nu sunt exceptate ca cele individuale, si tichetele de masa sunt considerate ca intra in veniturile salariale conform definitiei de la art 55 alin 2 si pct 68 din norme, asta inseamna ca trebuie sa platim contributiile angajatorului la ele ?



#237129 Calcul salarii 2011

Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 01:20 PM in Arhiva

Elena, parerea mea este urmatoarea: pentru diurnele de pana la de 2.5 ori diurna pentru institutiile publice, nu se includ in salarii si nu se datoreaza contributii sociale pentru nimeni. Pentru ceea ce depaseste nivelul de mai inainte, avem doua situatii: pentru persoanele juridice fără scop patrimonial și alte entități neplătitoare de impozit pe profit, se includ in veniturile salariale si se impoziteaza (altfel ar scapa impozitarii deoarece platitorii de diurna nu sunt platitori de impozit pe profit) iar pentru cei platitori de impozit pe profit, nu se includ in venituri salariale pentru ca sunt cheltuielinedeductibile.
Beleaua este cu nou reinfiintatele microntreprinderi care nu intra in niciuna din categorii.




Cometa SQL