- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Cornelia Cozos's Content
Cornelia Cozos's Content
There have been 221 items by Cornelia Cozos (Search limited from 24-November 07)
By content type
See this member's
#262097 TVA Grup fiscal
Postat de Cornelia Cozos on 29 April 2014 - 02:32 PM in Arhiva
#251403 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 14 December 2012 - 09:38 AM in Arhiva
raluca2006, la 13 December 2012 - 04:06 PM, a spus:
Pe perioada 01.01.2012-31.12.2012 va avea C.A. mai MICA de 2.250.000.
Trebuie depusa notificarea 097 pentru intrarea in sistem de la 01.01.2013 ? Sau ramane in continuare in afara sistemului.
#251386 anularea inregistrarii in scopuri de TVA - topic 2012
Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 11:32 PM in Arhiva
mariussand, la 12 December 2012 - 06:58 PM, a spus:
Daca decizia este gresita, trebuie sa faci o cerere de indreptare erori materiale. Vezi daca te incadrezi la acele situatii prevazute in Codul Fiscal de scoatere din evidenta ca platitor de TVa.
#251385 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 11:28 PM in Arhiva
De altfel, eu nu am sesizat prea multe situatii in care sa avem dreptul de a alege cum sa facem (cu exceptia facturilor cu cote multiple). Daca ati mai gasit si altele, spuneti pentru ca intr-adevar acolo gheata este subtire si se rupe usor la un control.
#251356 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 02:38 PM in Arhiva
Norme metodologice
45. [...]
(10) Prevederile art. 145 alin. (11) și (12) din Codul fiscal referitoare la
amânarea dreptului de deducere până în momentul în care taxa aferentă
bunurilor/serviciilor este plătită furnizorului/prestatorului, se aplică numai pentru
taxa care ar fi deductibilă potrivit prevederilor art. 145 alin. (2)-(41), art. 1451, 147
și 1471 din Codul fiscal. Persoanele impozabile care se află în situațiile prevăzute la
art. 145 alin. (11) și (12) din Codul fiscal și achiziționează bunuri/servicii pentru care
taxa nu este deductibilă conform art. 145 alin. (2) –(5), art. 1451 și 147 din Codul
fiscal, nu vor reflecta ca taxă neexigibilă taxa nedeductibilă, indiferent dacă taxa
aferentă este sau nu achitată.
Pentru cote multiple de TVA
În scopul aplicării prevederilor art. 1342 alin. (8) din Codul fiscal,
persoana impozabilă care încasează parțial o factură cuprinzând contravaloarea unor
livrări de bunuri/prestări de servicii care conțin mai multe cote de TVA și/sau mai
multe regimuri de impozitare, are dreptul să aleagă bunurile/serviciile care consideră
că au fost încasate parțial pentru a determina suma taxei încasate în funcție de cote,
respectiv regimul aplicabil.
#251353 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 12:17 PM in Arhiva
mgabi, la 07 December 2012 - 11:54 AM, a spus:
1.Factura de reparatie/revizii auto (50% deductibil) de 1000+tva.
50% tva nedeductibil (4426 si inchis imediat in 6xx) + 50% tva deductibil neexigibil (4428)
Platesc 700 de lei dupa 15 zile ... cat pun in 4428=4426 ???
2.Asociatii si alte organizatii/cluburi/fundatii care au si activitati economice sau firme care inchiriaza spatii, pe langa activitatea de baza.
Factura de utilitati se duce 40% pe economice (2 tel.cu drept de deducere) si 60% pe fara scop patrimonial (3 tel fara drep de deducere).
De ex. telefon:
Factura 1000lei+tva + 100lei penalizari (fara tva)
- 400lei+tva pe deductibile (si 4428)
- 600lei+tva pe nedeductibile (4426, apoi 626)
- 100 lei fara tva (fara 442x)
platesc 500 lei luna urmatoare, cat este exigibilul?
.....
Ca sa nu mai vorbim de depasirile de protocol / sau bauturile cumparate pe protocol(nedeductibile bineinteles) pe aceeasi factura cu restul.
si multe alte situatii (n-am dat nici un exemplu si cu cote diferite, dar pot sa apara)
Raspund pe repede inainte fara sa documentez raspunsul (din Ghid) dar revin mai tarziu si cu extrasele legale.
Pentru TVA-ul cu deductibilitate partiala, se trece direct pe creditul lui 4426 fara sa se treaca prin TVA neexigibil.
Pentru facturile cu cote multiple de TVA s-a lasat la latitudinea noastra in ce ordine stingem in cazul platilor partiale.
Sunt mentionate in Ghid si in materialul de pe site-ul MFP de la instruirea pe care au facut-o.
#251171 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE
Postat de Cornelia Cozos on 27 November 2012 - 12:15 PM in MONOGRAFII CONTABILE
Acum ca o opinie personala in cazul garantiei data pe baza de scrisoare de garantie bancara, eu nu as inregistra nimic in conturile beneficiarului (decat in afara bilantului) pentru ca indiferent de modalitatea in care a obtinut furnizorul SGB de la banca, la beneficiar nu au loc nici cresteri nici scaderi de active sau pasive. Ar fi o datorie care nu este reala. De altfel eu daca as fi furnizor si clientul m-ar intreba daca am constituit depozit colateral nu as fi dispusa sa-i dau aceasta informatie. Dar asta este doar o opinie.
Definitie cont 167: Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta altor imprumuturi si datorii asimilate, cum sunt: depozite, garantii primite si alte datorii asimilate. Contabilitatea analitica se tine pe feluri de imprumuturi si datorii asimilate.
#251124 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE
Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 01:15 PM in MONOGRAFII CONTABILE
Vezi mai jos si postarile 22, 24:
http://www.conta.ro/...ii/page__st__20
#251117 SCRISOARE GARANTIE BUNA EXECUTIE
Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 11:16 AM in MONOGRAFII CONTABILE
In contul 2678 inregistreaza doar cei care trebuie sa instituie garantia si doar daca este cu plata efectiva. 2678 = 5121/5311
Dupa parerea mea, inregistrarea 2678 = 401 nu are sens contabil.
#251112 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 08:47 AM in Arhiva
Oricum, va promit ca va spun tot ce aflu in weekend la seminar si pe 4 decembrie la cursul gratis de la MFP. Pana atunci, spor la spart creierii....
Eu pana una alta am votat petitia de abrogare
#250595 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 07:20 PM in Arhiva
jaina, la 18 October 2012 - 06:58 PM, a spus:
Multumim si te rog sa nu ne uiti. Chiar este un lucru important. Eu pentru clientii mei aflati in perioade de timp de diverse dimensiuni in stagnare, m-am gandit ca ii tin pe linia de plutire cu TVA prin facturile mele trimestriale, indiferent de valoare. Pe de alta parte, chiar am un client in situatia prezentata de mine. Nu e fabrica dar un restaurant cu o investitie frumusica la care se lucreaza din februarie si primii bani din vanzari se vor face de-abia prin ianuarie- februarie 2013.
#250592 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 06:41 PM in Arhiva
jaina, la 18 October 2012 - 05:58 PM, a spus:
Cornelia Cozos, la 18 October 2012 - 05:02 PM, a spus:
eu am fost la sectorul 5, unde am primit o asemenea decizie de anulare din oficiu TVA, pt o firma cu 0 TVA colectat si 0 TVA deductibil in primul semestru 2012. si am intrebat, in situatia in care depun cererea de reinregistrare paltitor de TVA in cele 180 de zile, si in luna urmatoare cererii, nu voi avea decat achizitii cu TVA si nicio livrare, cum "se pune" ? si raspunsul a fost ca, nu, obligatoriu trebuie sa derulez activitate economica, deci, implicit, si livrari cu TVA.
acum astept de la sectorul 1, caci acolo am acea firma doar cu TVA deductibil pe primul semestru.
#250589 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:53 PM in Arhiva
#250586 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:02 PM in Arhiva
Otilia Alupei, la 18 October 2012 - 03:40 PM, a spus:
jaina, la 18 October 2012 - 04:53 PM, a spus:
kmkz, la 17 October 2012 - 07:50 PM, a spus:
da, de fapt....eu mai am o firma care nu a avut deloc rulaj pe TVA. insa, pt primul caz, in care firma are doar TVA provenit din achizitii si nicio livrare cu TVA, nu stiu ce sa mai cred. in lege scrie "si", nu scrie "sau": "........nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici
livrări de bunuri/servicii".
ce parere ai?
Eu nu pot sa cred ca o firma in faza de investitii mari (care deduce valori de TVA) care dureaza mai mult de 6 luni pana incepe sa colecteze TVA, va fi obligata sa devina neplatitoare. Ne jucam de-a hai sa ne batem joc de voi (adica legiuitorul se joaca cu noi).
#250580 TVA la incasare !
Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 12:06 PM in Arhiva
Fisiere atasate
- ghid tva la incasare 2.doc 367.5K 466 downloads
#250282 legislatie priv. reevaluare clienti in SAP
Postat de Cornelia Cozos on 21 September 2012 - 10:24 AM in Arhiva
#249996 TVA 50% - leasing financiar
Postat de Cornelia Cozos on 21 August 2012 - 03:14 PM in Arhiva
cosmin0304, la 21 August 2012 - 07:57 AM, a spus:
Cornelia Cozos, la 20 August 2012 - 04:34 PM, a spus:
Primele de asigurare se factureaza cu TVA daca nu sunt facturate de asigurator sau un broker al sau.
Mai explicit de atat ?
Text extras din: Codul Fiscal 2003 - Codul Fiscal al României
Art. 137
. ...
(3) Nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata urmatoarele:
...
c) dobânzile percepute pentru: plati cu întârziere, livrari cu plata în rate, operatiuni de leasing;
d) valoarea ambalajelor care circula între furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare;
................
Text extras din: Lege nr. 343/2006 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Art. 137. –
....................
(3) Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele:
...................
c) dobânzile, percepute dupa data livrarii sau prestarii, pentru plati cu întârziere;
..................
#249981 TVA 50% - leasing financiar
Postat de Cornelia Cozos on 20 August 2012 - 04:34 PM in Arhiva
Primele de asigurare se factureaza cu TVA daca nu sunt facturate de asigurator sau un broker al sau.
#249900 TVA 50% - leasing financiar
Postat de Cornelia Cozos on 14 August 2012 - 12:59 PM in Arhiva
#249834 tva deductibil trecut pe cheltuieli
Postat de Cornelia Cozos on 09 August 2012 - 01:07 PM in Arhiva
#249832 neconcordanta jurnal/decont la cota de 50% deductibilitate tva
Postat de Cornelia Cozos on 09 August 2012 - 12:46 PM in Arhiva
creez niste analitice noi (adica pentru fiecare tip de cheltuiala aferenta auto) cu extensia 50%ded. Inregistrarile le fac:
% = 401............2480
6xx.50%ded ....................2000
4426..................................480
6xx.50%ded = 4426.......... 240
La decontul de TVA (acolo unde nu-mi face programul pentru ca folosesc mai multe programe) iau soldul inainte de inchiderea conturilor de TVA si acela va fi TVA-ul dedus.
La calculul impozitului pe profit voi lua in calcul la cheltuielile nedeductibile jumatate din rulajul conturilor 6xx.50%ded.
Oricum este usor sa gresesti atata timp cat trebuie facut manual de multe ori. Eu am programe care nu tin cont la intocmirea decontului de TVA de aceste valori nedeductibile si nici nu ma lasa sa modific decontul emis de program.
Succes la toata lumea.
#237155 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?
Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 06:03 PM in Arhiva
#237146 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?
Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 05:00 PM in Arhiva
fboji, la Feb 9 2011, 04:45 PM, a spus:
68. Veniturile din salarii sau considerate asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor încasate ca urmare a unei relații contractuale de muncă, precum și orice sume de natură salarială primite în baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se referă, și care sunt realizate din:a) sume primite pentru munca prestată ca urmare a contractului individual de muncă, a contractului colectiv de muncă, precum și pe baza actului de numire:
- salariile de bază;
- sporurile și adaosurile de orice fel;
- indemnizații pentru trecerea temporară în altă muncă, pentru reducerea timpului de muncă, pentru carantină, precum și alte indemnizații de orice fel, altele decât cele menționate la pct. 3, având aceeași natură;
- recompensele și premiile de orice fel;
- sumele reprezentând premiul anual și stimulentele acordate, potrivit legii, personalului din instituțiile publice, cele reprezentând stimulentele acordate salariaților agenților economici;
- sumele primite pentru concediul de odihnă, cu excepția sumelor primite de salariat cu titlu de despăgubiri reprezentând contravaloarea cheltuielilor salariatului și familiei sale necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum și eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă;
- sumele primite în caz de incapacitate temporară de muncă;
— valoarea nominală a tichetelor de masă, tichetelor de creșă, tichetelor de vacanță, acordate potrivit legii;- orice alte câștiguri în bani și în natură, primite de la angajatori de către angajați, ca plată a muncii lor;
Definitia de mai sus ma face sa consider ca tichetele de masa reprezinta venituri din salarii (a mai fost o discutie pe tema asta la stabilirea deducerii personale incepand cu 01 iulie 2010 cand au inceput tichetele sa fie impozitate). Si mai ales, ma deranjaza ca le-au exceptat dar doar de la contributiile individuale.
Eu ma voi duce la un seminar de fiscalitate peste 10 zile si voi intreba dar poate ne lamurim pana atunci.
M-ar interesa si parerea voastra.
marra_2000, la Feb 9 2011, 04:52 PM, a spus:
p.s: ups...nu am vazut mesajul lui fboji
#237141 contributii sociale angajator pentru tichetele de masa ?
Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 04:20 PM in Arhiva
Codul Fiscal:
Art. 29615
Excepții generale
Nu se cuprind în baza lunară a contribuțiilor sociale obligatorii, prevăzută la art. 2964, următoarele:
....
o) tichetele de masă, tichetele de vacanță, tichetele cadou și tichetele de creșă, acordate potrivit legii;
Nu am gasit nicaieri ceva legat de contributiile sociale ale angajatorului. Deoarece nu sunt exceptate ca cele individuale, si tichetele de masa sunt considerate ca intra in veniturile salariale conform definitiei de la art 55 alin 2 si pct 68 din norme, asta inseamna ca trebuie sa platim contributiile angajatorului la ele ?
#237129 Calcul salarii 2011
Postat de Cornelia Cozos on 09 February 2011 - 01:20 PM in Arhiva
Beleaua este cu nou reinfiintatele microntreprinderi care nu intra in niciuna din categorii.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Cornelia Cozos's Content
- Regulament