Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

Monografie constructii

126 replies to this topic

#21 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 28 May 2008 - 08:18 PM

La primirea facturii de la constructor, in care s-au consemnat garantiile constituite:
%=404 1190
231 1000
4426 190
Si
404=167 50 (1000*5%)
Plata facturii:
404=5121 1140
La achitarea garantiei, la data procesului-verbal de receptie definitiva:
167 = 5121 50

Garantiile se inregistreaza si extrabilantier
8021Giruri si garantii primite



#22 ram1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 10 June 2008 - 12:43 PM

ok dar am primit factura tot de la firma de construii pe care imi faureaza un generator electric de 400.000.000,acestail bag tot la investitie (231) sau ca mloc fix????

scrie pe facura transformator 37.493,27 +tva
lucrari de racordarela reteua de energie :61.927,44 + tva
care sunt inregistrarile corecte?

a doua intrebare :scrie pe factura : prestari servicii .contract :256.278+tva
se opreste garantie de buna executie: -2.537,1 + tva
care sunt inregistrarile corecte?231=401 256.278 si 167=401 -2.537,1 sau cum?????

va rog din suflet sa-mi raspunde-ti please
mai chiar nimeni nu stie sau nu vrea sa ma ajute????????
va rog mult un raspuns daca se poate :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:50 AM




#23 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 10 June 2008 - 08:47 PM

Cum se întocmește factura în care garanția de bună execuție este evidențiată disctinct, respectiv este reținută din contravaloarea lucrărilor prestate, conform Deciziei nr. 6/23.09.2004 a Comisiei Centrale Fiscale?"

În primul rând, trebuie atrasă atenția asupra faptului că începând cu 1 ianuarie 2007, potrivit modificărilor aduse Codului fiscal de Legea nr. 343/2006, nu se mai aplică prevederile referitoare la taxa pe valoarea adăugată aferentă garanțiilor de bună execuție.
Aceste reglementări prevedeau că, prin derogare de la regula generală conform căreia taxa pe valoarea adăugată devine exigibilă la data livrării de bunuri sau la data prestării de servicii, în cazul sumelor constituite drept garanție pentru acoperirea eventualelor reclamații privind calitatea lucrărilor de construcții-montaj exigibilitatea taxei ia naștere la data încheierii procesului-verbal de recepție definitivă sau, după caz, la data încasării sumelor, dacă încasarea este anterioară acestuia.
De la 1 ianuarie 2007 nu mai este valabilă această derogare. Deoarece garanțiile nu sunt operațiuni ce se includ în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugată nu este necesar ca sumele respective să fie reflectate în facturi. În cazul în care sunt totuși evidențiate pe facturi, se va face mențiunea „Neinclus în baza de impozitare“ la coloana de taxă pe valoarea adăugată.
Pentru garanțiile de bună execuție reținute din contravaloarea lucrărilor de construcții-montaj, evidențiate ca atare în facturi fiscale până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, se aplică prevederile legale în vigoare la data constituirii garanțiilor respective, în ceea ce privește exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată. Pentru aplicarea corectă și unitară a reglementărilor existente înainte de 31 decembrie 2006, Comisia Centrală Fiscală, prin Decizia nr. 6 din data de 23.09.2004, stabilea că prevederile sunt aplicabile numai în situația în care garanțiile de bună execuție sunt evidențiate distinct în facturi fiscale, respectiv sunt reținute din contravaloarea lucrărilor prestate.
Ulterior, prin Hotărârea nr. 1.840 din 28.10.2004 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, s-a introdus un nou punct - punctul 16.1.-, pentru aplicarea articolului respectiv din Codul fiscal, care prevedea același lucru.
Astfel, potrivit acelor precizări din Normele metodologice, prevederile din Codul fiscal erau aplicabile numai în situația în care garanțiile de bună execuție se rețin din contravaloarea lucrărilor de construcții-montaj prestate și evidențiate ca atare în facturi fiscale.
În cazul în care garanția de bună execuție se constituia prin scrisoare de garanție bancară sau alte modalități, dar sumele constituite drept garanție nu se rețineau din contravaloarea lucrărilor prestate și nu se evidențiau ca atare în facturile fiscale de către constructori, taxa pe valoarea adăugată devenea exigibilă la data prestării de serviciului.
În situația în care contravaloarea lucrărilor executate conform situației de lucrări este de 50.000 de lei și, conform contractului, garanția de bună execuție este de 5%, reținerea acesteia din contravaloarea lucrărilor trebuia evidențiată în factura fiscală astfel:
– pe primul rând în factură se înscria contravaloarea lucrărilor, respectiv 50.000 în coloana de „Valoare“ și 9.500 la „Valoarea T.V.A.“
– pe al doilea rând în factură se scădea contravaloarea garanției de 5% reținute, respectiv - 2.500 în coloana de „Valoare“ și - 475 la „Valoarea T.V.A.“.
În acest fel, la „Totalul de plată“ rămânea contravaloarea lucrărilor executate diminuată cu garanția de bună execuție reținută, respectiv 56.525 lei.
În contabilitatea constructorului, la emiterea facturii fiscale pentru situația de lucrări înregistrarea acestor operațiuni se efectua astfel:
• 4111 = 704 50.000 lei (contravaloarea lucrărilor executate conform situației de lucrări)
• 4111 = 4427 9.500 lei (taxa pe valoare adăugată colectată aferentă lucrărilor executate)
• 267 = 4111 2.975 lei (59.500 x 5%) (reținerea garanției de bună execuție)
• 4427 = 4428 475 lei (50.000 x 5% x 19%) (taxa pe valoare adăugată neexigibilă aferentă garanției de bună execuție).
La încasarea garanțiilor sau la data procesului-verbal de recepție definitivă constructorul va înregistra astfel:
• 4428 = 4427 475 lei (înregistrarea se efectuează chiar și în situația în care garanția nu este încasată la data procesului-verbal de recepție definitivă);
• 512 = 267 2.975 lei (numai în situația în care garanția este efectiv încasată)
În contabilitate, la primirea facturii fiscale de la constructor în care s-au consemnat garanțiile constituite, beneficiarul înregistra:
• 231 = 404 50.000 lei (contravaloarea lucrărilor de construcții-montaj)
• 4426 = 404 9.500 lei (taxa pe valoare adăugată deductibilă aferentă lucrărilor executate)
• 404 = 167 2.975 lei (reținerea garanției de bună execuție)
• 4428 = 4426 475 lei (taxa pe valoare adăugată neexigibilă aferentă garanției de bună execuție)
La achitarea garanțiilor sau la data procesului-verbal de recepție definitivă beneficiarul va înregistra astfel:
• 4426 = 4428 2.375 lei (înregistrarea se efectuează chiar dacă garanția nu este efectiv achitată la data procesului-verbal de recepție definitivă);
• 167 = 512 475 lei (înregistrarea se efectuează numai în situația în care garanția este efectiv achitată).



#24 ram1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 11 June 2008 - 11:03 AM

merci mult pt.raspuns,dar cu transformatorul cum fac :smile: ,adica cum il inregistrez in conta,tot la investitie sau cum?
please un raspuns

chiar nimeni nu stie sa-mi raspunda la intrebarea cu transformatorul de energie ,de la intrebarea de m-ai sus?
va rog mult :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:52 AM




#25 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 11 June 2008 - 02:04 PM

Intrun caz asemanator, eu l-am inrgistrat ca mijloc fix:2.1.16-Masini de forta si utilaje energetice



#26 doinag

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 24 June 2008 - 08:38 AM

Eu am urmatoarea nelamurire legata de facturarea lucrarilor de constructii executate ,in calitate de constructor.Ce facem cu garantia de buna executie (5-10 % cf.contract) pe care o retin beneficiarii lucrarilor?Se inscrie in factura?Se scade din baza impozabila?Se diminueaza TVA colectata aferenta garantiei ?
Am intalnit tot felul de situatii si nu stiu cum sa procedez corect.
Dupa cum am interpretat eu Codul fiscal,nu ar trebui diminuata baza impozabila,nu s-ar inscrie in facturi ci doar la plata s-ar incasa mai putin,dar unii clienti nu accepta aceasta varianta.
Multumiri anticipate.



#27 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 24 June 2008 - 11:56 AM

Garantiile de buna executie acordate de constructor se inscriu pe facturile emise beneficiarilor, conform contractelor incheiate, la data emiterii situatiilor de lucrari sau, dupa caz, la data la care aceste situatii sunt acceptate de beneficiar. Evidentierea garantiilor se face prin inscrierea acestora pe facturi sub forma de explicatii (garantie 5%-10% cf. contract nr...) sau sub forma stornarii valorii acestora din valoarea facturii emise, iar la TVA se inscrie mentiunea ?Neinclus in baza de impozitare? cf.CF art. 5 alin. n). Varianta depinde si de client, ce varianta agreaza.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:34 PM
citare mesaj anterior




#28 magic lion

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 24 June 2008 - 04:44 PM

Am doua probleme de contabilitate constructii.

1) Am cumparat un teren si un imobil in rosu. Pe acesta il vom finaliza si vinde la cheie.

Nu este inca facuta receptia imoblului in rosu. In acest moment am sume in 232 ceea ce nu cred ca e corect dar nu am gasit o alta solutie la acel moment avand in vedere suma foarte mare. M-am gandit sa fac receptia in 332 si in acelasi cont sa fac si cresterea valorii lunar in relatie cu 711. La finalizare vanzare cu 701 si storno 332-711. Ce credeti, e in regula?

2) Am preluat o firma care inchiriaza popi metalici. Valoarea lor e de 10 eur fiecare. In prezent sunt inregistrati in 371. Nu cred ca sunt corect incadrati. Lunar am venit 706 chirie popi. Acesti se distrug in timp, deci isi pierd din valoare. Din punct de vedere economic cel mai corect ar fi amortizare. Ceea ce nu se poate din cauza valorii prea mici. Daca ii incadrez la obiecte de inventar ar trebyui sa ii pun pe cheltuiala in momentul inchirierii ceea ce ar insemna niste cheltuieli foarte mari in prima luna si venituri aferente in urmatoarele 24 de luni, de ci nu exista o conectare a cheltuielor la venituri. Nu stiu cum sa fac


Poate ma puteti ajuta cu o parere.


Multumesc anticipat



#29 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 24 June 2008 - 06:08 PM

eu fac aceasta inregistrare 332 = 711 daca la sfarsitul unei luni am un santier nefinalizat.la inceputul lunii urmatoare vin cu scaderea din gestiune si fac inregistrarea 711 = 332.

eu cred ca cel mai bine era sa inregistrezi pe contul de imobilizari corporale in curs de executie, si acolo se trecea luna de luna, pana la finalizare

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:51 AM




#30 Stefania26

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Arad

Postat 25 June 2008 - 10:02 AM

Citeaza

Eu lucrez la firma de constructii,Fac nir ptr.toate materialele,pe analitice ptr.fiecare lucrare,dupa care bon de consum,in momentul intocmirii devizului pentru receptia lucrarii,
Am si eu o firma de constructii si fosta contabila nu a cerut deviz pt fiecare lucrare efectuata.
In principiu firma trebuie sa faca deviz pt.lucrare ,apoi dupa ce cumpara materialele se face nir pt fiecare in parte ,apoi bon de consum pt materialele folosite,iar la final cand s-a terminat lucrarea se face factura de servicii adica manopera+materiale.Corect?
Si mai o inrebare ca nu am inteles : valoarea devizului trebuie sa fie egal cu suma materialelor ? Daca se depaseste valoarea devizuluieste vreo problema?
Si va rog frumos daca are cineva un model simplu de deviz il poate atasa ?!!!!
Va multumesc
:thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:52 AM




#31 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 25 June 2008 - 02:15 PM

este unul chiar simplu

Fisiere atasate





#32 Stefania26

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Arad

Postat 25 June 2008 - 02:27 PM

Vezi postareaangelabiris, la Jun 25 2008, 03:15 PM, a spus:

este unul chiar simplu
Multumesc frumos :thumbup:



#33 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2008 - 02:37 PM

Vezi postareaangelabiris, la Jun 25 2008, 03:15 PM, a spus:

este unul chiar simplu

il mai avea o data si aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?act=at...ost&id=3390

e acelasi, in f mare masura ... dar daca nu cauta pe forum ... si nu la "monografie contabila" se cer modele documente ci la "modele ..."

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 25 June 2008 - 03:28 PM




#34 ALEXIM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 02 July 2008 - 04:48 PM

Va rog mult cine are experienta in constructii, trecand de etapa NIR, BC... care sunt corelatiile care trebuie indeplinite, 322= cu val mat prime + mat+ manopera= cu valoarea devizului ?
Mie beneficiarul imi retine 5% garantie din valoarea totala a facturii (inclus TVA ), atunci garantia nu o contabilizez 267=411 si 4427=4428 ?


multumesc



#35 lylya

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2008 - 02:45 AM

A fost postata o monografie de catre O.Dinu din cate stiu prin 2005. Partea de TVA (referitor la momentul exigibilitatii) din cate stiu a suferit modificari dar restul nu cred. Merita macar sa dati o selectie dupa nume utilizator si sa vedeti.
Nu-mi aduc aminte sa existe pentru partea de constructii inregistrari in 331, 332 si 711. Doar daca nu este vorba de activitate de productie: ex. tamplarie pvc, aluminiu. In rest se merge pe 301,601,302,602,704.

In ceea ce priveste santierele nefinalizate, ceea ce s-a dat in consum dar nu s-a utilizat inca se trece pe cheltuiala in rosu (la 30/31 ale lunii) urmand sa fie reluate (deci trecute din nou pe cheltuiala) la 01 a lunii urmatoare.



#36 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 15 July 2008 - 08:01 AM

imi pare rau lylya, ca trebuie sa te contrazic, ce spui tu a fost , dar s-au mai schimbat lucrurile.
Contul 332 ''Lucrări și servicii în curs de execuție''
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența lucrărilor și serviciilor în curs de execuție existente la sfârșitul perioadei.
Contul 332 ''Lucrări și servicii în curs de execuție'' este un cont de activ.
În debitul contului 332 ''Lucrări și servicii în curs de execuție'' se înregistrează:
- valoarea la cost de producție a lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la sfârșitul perioadei (711).
În creditul contului 332 ''Lucrări și servicii în curs de execuție'' se înregistrează:
- scăderea din gestiune a valorii lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la începutul perioadei următoare (711).
Soldul contului reprezintă valoarea la cost de producție a lucrărilor și serviciilor în curs de execuție la sfârșitul perioadei.
În creditul contului 711 ''Variația stocurilor'' se înregistrează:
- la sfârșitul perioadei costul produselor, lucrărilor și serviciilor în curs de execuție (331, 332);
În debitul contului 711 ''Variația stocurilor'' se înregistrează:
- reluarea produselor, lucrărilor și serviciilor în curs de execuție, la începutul perioadei (331, 332);



#37 lylya

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2008 - 12:16 AM

Pai, nu are de ce sa-ti para rau ca ma contrazici daca ai dreptate. Daca este cum spui, ma bucur sa aflu noutati. Am lucrat in constructii pana pe la mijlocul lui 2006 si nu am folosit 331,332 si 711 pentru activitatea de constructii. De cand aceste modificari?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:27 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR




#38 dominiqbic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 18 July 2008 - 10:01 AM

Pun si eu o manografie pt lucrari de constructii ,dar cred ca e ca si cea postata mai sus

Cheltuielile ocazionate de activitatea de construire a unor imobile pe care le vor utiliza diversi beneficiari, sunt evidentiate in contul 332 œLucrari si servicii in curs de executieœ.
Avand in vedere prevederile de la pct.127 alin.3 din OMFP 1752 din 2005, actualizata, costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde:
• manopera si
• alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.
Inregistrarile contabile care se vor efectua sunt urmatoarele:
1. In situatia in care la sfarsitul lunii se inregistreaza lucrari nefinalizate, la nivelul cheltuielilor efective ocazionate de realizarea acestora:
332 „Lucrari si servicii in curs de executie” = 711 „Variatia stocurilor”

2. In situatia in care s-au intocmit situatii de lucrari, dar pentru acestea nu s-a emis factura:
418 „Clienti –facturi de intocmit” = 704 „Venituri din lucrari executate si servicii prestate”
3. In situatia in care pentru situatiile de lucrari s-a intocmit facturi:
4111”Clienti” = 704 „Venituri din lucrari executate si servicii”



#39 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 06 August 2008 - 07:13 PM

Vezi postareaIULIANA1207, la Jan 16 2008, 02:19 PM, a spus:

Pentru materialele consumate se face BC: 601-301
Pe baza devizului intocmit de firma de contructii, in care se includ materialele(decontate la sfarsit din borderoul de plata, ramanand de plata constructorului doar manopera aferenta), se iregistreaza, lunar, valoarea imobilizarii in curs: 231 - 722.
am citit topicul si eu zic asa
construiesc o spalatorie cu materialele cumparate de mine si doar manopera o va factura furnizorul.
231-404
si la finalizare
212-231 cum a scris si colegul nostru Lexiroxi.
Iuliana draga de ce zici tu ca se fac BC? ptr.ca sunt investitii relizate in regie proprie?



#40 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 06 August 2008 - 07:39 PM

intre timp m-am lamurit
chelt.cu materiale in prima luna
1.602x-302x sa zicem 100 lei
inreg.investitiei neterminate
2.231-722 100 lei
daca ai si in a doua luna facem la fel
3.receptia finala si darea in functiune
212-231 100lei
si apoi amortismentul






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL