Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cristian Mazilu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cristian Mazilu's Content

There have been 71 items by Cristian Mazilu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#269019 Declaratii nedepuse

Postat de Cristian Mazilu on 16 June 2015 - 10:27 PM in Arhiva

Dragilor,

Mai vin cu o rugaminte de opinie, de data asta pentru un client.
Situatia e cam asa:
- firma din anul 2000;
- a functionat pana in 2010;
- 2010 - 2013 - suspendata la Registru, regim derogatoriu declaratii;
- 2013 - reactivata, dar fara activitate propriu zisa;
- 2014 pe inceput - declarata inactiva, nedepunere declaratii;
- 2014 pe final incepe efectiv activitatea, dar fara sa se depuna declaratii (el stia ca s-au depus, nu mai conteaza...)

Vine in 2015, depune (pe verificatelea) toate declaratiile retro, plateste impozit, face cerere de reactivare, dar inca nu primeste decizia. inca (birocratie, acte).

Situatie/intrebare:
1. cat timp isi depune de acum declaratiile la timp, calculeaza si plateste impozitele, mai are vreo restrictie la a lucra? Asta, inainte de a primi decizia de reactivare?

2. presteaza servicii in proportie de 100% catre persoane fizice (casa de marcat fiscala), nepunandu-se problema deducerilor

Multumesc mult!



#267817 Declaratii nedepuse

Postat de Cristian Mazilu on 06 April 2015 - 01:45 PM in Arhiva

Multumesc mult de tot!

O saptamana spornica!



#267807 Declaratii nedepuse

Postat de Cristian Mazilu on 05 April 2015 - 07:38 PM in Arhiva

Dragilor,
Am si eu o problema, si va rog mult sa ma ajutati :)

Anume: am o societate infiintata in 2005, care a functionat pana in 2010 cu toate declaratiile depuse, totul in regula. Din 2010 nu s-a mai depus nimic, si acum as vrea sa reiau activitatea. Am fost la AFP, mi-au dat lista cu toate declaratiile de depus, amenda 500 lei (cand vin cu declaratiile :) ) insa am urmatoarea dilema:

Le pot face pe soft-ul de declaratii de acum? Sau trebuie sa folosesc soft-ul aferent fiecarei perioade de raportare?
Nu am TVA, am avut doar impozit pe profit. Mi s-a spus sa pregatesc si declaratia 010 pentru trecerea la impozitul pe micro.

Multumesc mult!



#215836 ref plata contributii dec 2009

Postat de Cristian Mazilu on 04 January 2010 - 12:44 AM in Arhiva

Nu. Practic, treci intr-un alt exercitiu cu datorii fata de bugetul de stat (la fel de bine cum poti trece cu datorii fata de terti etc.)



#215829 ref plata contributii dec 2009

Postat de Cristian Mazilu on 03 January 2010 - 08:49 PM in Arhiva

Tu inregistrezi practic in exercitiul financiar 2009 datoria fata de bugetul de stat (pe conturile aferente fiecarei contributii), precum si inregistrarea lor pe conturile de clasa 6 (cheltuieli).
In luna ianuarie, se inregistreaza plata efectiva a contributiilor, aducandu-se rulaj pe conturile de Casa sau Banca (depinde de forma platii). Practic, la bilant vei figura cu o datorie neachitata la bugetul de stat, dar care va fi in termenul ei legal.



#215800 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 02 January 2010 - 10:45 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 2 2010, 03:31 PM, a spus:

nu e cazul, dragule, scuzele ti-au fost acceptate fara probleme, fiecare mai greseste, cine-i perfect ?? :pullhair:
daca iti sterg postul, al meu nu mai are nici o legatura ... si pica aiurea, desi sunt in el niste info utile. zic ca e bine sa ramana, nu ? :biggrin:
Multumesc :) Intr-adevar, nimeni nu-i perfect :) si eu am invatat ceva din postul tau cu info...



#215782 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 02 January 2010 - 02:58 PM in Arhiva

Multumesc, si scuze de greseala de mai sus.
Rog un moderator sa stearga/corecteze si post-ul meu de mai sus, nu vreau sa induc in eroare cumva pe cineva...



#215744 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 31 December 2009 - 01:16 AM in Arhiva

Vezi postareaanamaria.g, la Nov 26 2009, 05:00 PM, a spus:

buna -as dori sa ma lamuresti si pe mine daca poti si daca nu cer prea mult-pentru ca am vazut ca te-ai confruntat cu problema bilanturilor nedepuse la ORC-am si eu aceeasi situatie -tre sa depuna 2 ani-2007-2008- dar acu nu stiu tre sa depun si la finante aceste bilanturi? mentionez ca firma si-a reluat activitatea acu in septembrie si s-a depus la finante si vectorul fiscal in acest sens(adica reluare acivitate)
merci anticipat
Da, e obligatorie si depunerea la finante, daca nu a fost cumva regim derogatoriu obtinut la suspendarea activitatii.



#215743 cec bancar pierdut

Postat de Cristian Mazilu on 31 December 2009 - 01:10 AM in Arhiva

La declararea pierderii, banca face mentiune si la Centrala Incidentelor de Plati despre evenimentul respectiv, deci slabe sanse sa fie probleme :-) Inainte de a deconta un bilet la ordin/cec, bancile fac verificari la CIP, la sectiunea dedicata.

In concluzie, este suficienta anuntarea bancii si confirmarea de la banca ca acele file CEC au fost anulate. Eventual, solicitati o declaratie societatii respective ca au primit acele file CEC de la dumneavoastra, si ca le-au ratacit; nu neaparat are valoare legala, dar poate ajuta...



#215742 Cont bancar PFA

Postat de Cristian Mazilu on 31 December 2009 - 12:53 AM in Arhiva

In Romania, persoana fizica autorizata, sau intreprinderea individuala (cu toate formele de cabinet de avocatura, cabinet notarial, cabinet medical etc.) sunt asimilate persoanelor juridice. Motiv pentru care, la ridicarile de numerar de pe conturile de PFA, bancile care solicita stampila (atentie, nu toate bancile solicita stampila la ridicarile de numerar de pe PJ). Nu exista posibilitatea de a face o diferentiere intre operatiunile facute in interesul PFA si cele in interes personal pe acel cont, motiv pentru care se considera, a priori, facute in interesul PFA. Mai mult, pe ce baza diferentiati in inregistrarile contabile operatiunile PFA de cele facute in interes personal pe acel cont?

Referitor la intrebari:

1) Am raspuns mai sus.

2) Bancile considera operatiunile facute pe contul de PFA ca fiind facute in interesul PFA. Daca vrei sa faci depuneri personale, nu are nimeni ceva impotriva, dar cum evidentiezi (pe ce baza) operatiunile personale in evidenta contabila a PFA?

3) Articolul 3 din Regulamentul nr. 4, republicare 1, din 1 aprilie 2005, emis de Banca Nationala a Romaniei si publicat in M. Of. Partea I, nr. 616 din 06.09.2007, spune urmatoarele: "Art. 3. -(1) Plățile, încasările, transferurile și orice alte asemenea operațiuni între rezidenți, care fac obiectul comerțului cu bunuri și servicii, se realizează numai în moneda națională (leu), cu excepția operațiunilor prevăzute în anexa nr. 2 "Categorii de rezidenți care pot efectua operațiuni în valută", care se pot efectua și în valută.
(2) Toate celelalte operațiuni între rezidenți, care nu fac obiectul comerțului cu bunuri și servicii, pot fi efectuate în mod liber fie în moneda națională (leu), fie în valută."

De aici rezulta ca, o PFA, daca presteaza servicii si nu se incadreaza in anexa nr. 2, nu poate dispune liber de valuta. Pentru banii personali, exista conturile de persoana fizica, unde banca nu cere explicatii. De ce sa amestecam PFA-ul cu persoana fizica? Nu e mai usor la evidenta contabila sa fie diferit?? Inca sunt banci in Romania care nu au comisioane de administrare la contul de persoana fizica, asa ca ar fi usor de folosit separat un astfel de cont (parerea mea, cel putin).

4) Nu stiu sa existe vreo reglementare BNR in acest sens, dar Administratia Financiara este de acord? Mai mult, contul de persoana fizica se identifica prin CNP (ca si cod de identificare este transmis in permanenta CNP-ul), in schimb la cel de PFA este CIF-ul.

5) Contul de PFA este asimilat contului de persoana juridica. De ce? PFA-ul este asimilat persoanei juridice, conform definitiilor Codului Civil, intrucat nu poate fi asimilat persoanei fizice. Capacitatea de folosinta a persoanei juridice, acea parte a capacitatiicivile care consta in aptitudinea de a avea drepturi si obligatii civile, apare la infiintarea lor, spre deosebire de persoana fizica, unde incepe la nasterea persoanei (nu cred ca putem considera PFA-ul ca se naste...)



#215720 semnatura bilant

Postat de Cristian Mazilu on 30 December 2009 - 01:08 PM in Arhiva

Multumesc! Nu vreau sa fac o avere din asta, doar niste bani in plus si un pic de experienta in domeniu (sa nu pierd cunostintele existente in domeniu). Nu ma intereseaza sa ma angajez avand in vedere ca in contractul de munca la job-ul de baza (in plus fata de conta), sunt niste clauze mai ciudate. Pe de alta parte, banii sunt perfect impozabili, avand in vedere ca ii incasez in baza unor facturi pe alte servicii prestate :-)



#215706 semnatura bilant

Postat de Cristian Mazilu on 29 December 2009 - 10:54 PM in Arhiva

Am si eu o dilema: am studii superioare economice; cat de gresit este daca tin conta la o firma, dar nu semnez nimic (nici balante, nici declaratii) toate fiind semnate de administrator, iar la bilant merg la un expert contabil care vizeaza tot? Nu vreau sa ma angajez, si nici sa imi dau examenul de expert, dar vreau sa ma asigur ca nu fac greseli (prea mari) :) Multumesc!



#215703 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de Cristian Mazilu on 29 December 2009 - 10:37 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareadavincu, la Dec 19 2009, 05:51 PM, a spus:

Caut o solutie pentru:

Lichidarea SRL-ului - care nu are datorii - in asa fel incat sa nu-mi implice si venirea vreunui control. Pur si simplu sa ma vad scapat de el. Stiu ca orica cotrol inseamna stres, amenzi etc Exista vreo sansa (posibilitate) ?
Destul de slabute sansele... desi s-ar putea sa iti fie mai usor (nu bag mana in foc) daca ramai doar cu asociat unic. Conform Legii 31, la societatile cu asociat unic, dizolvarea se face fara lichidare, daca nu sunt mentiuni contrare in actul constitutiv, patrimoniul trecand la asociatul unic dupa indestularea creditorilor.



#193549 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 08 February 2009 - 06:57 PM in Arhiva

Vezi postareaCristian Mazilu, la Feb 2 2009, 02:10 AM, a spus:

Mai am un noroc (poate): sunt asociat unic, deci nu e vorba de lichidator. Va tin la curent cu ce zic cei de la Registru dimineata :)

Am ramas dator cu un mesaj, poate va ajuta pe cineva :) Am fost la Registrul Comertului, am depus bilanturile pe anii 2005-2008 (intamplator, aveam gata si 2008), am primit confirmarile. Doamna de la Registru mi-a spus ca actiunea a fost formulata, deja, deci voi fi citat pentru dizolvare (cu toate astea, stiu multe cazuri care nu au fost citati, ci au primit hotararea finala). Mi-a spus ca in momentul cand primesc citatia, ma pot prezenta la judecatorie la data stabilita si pot prezenta judecatorului dovada depunerii, pentru a pastra firma. O alta varianta legala posibila ar fi depunerea dovezilor de la registrul comertului la Tribunal, cu intampinare, cu cel putin 5 zile inaintea termenului de judecata (care, termen, daca nu vine citatia, poate fi aflat de pe http://portal.just.ro )



#192953 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 02 February 2009 - 01:10 AM in Arhiva

Multumesc mult!

Am verificat, inca nu am dosar la Tribunal cu numele firmei, deci se pare ca inca sunt oarecum 'in grafic'. Dimineata la prima ora ma duc cu bilanturile la Registru, inclusiv 2008, ca sa nu comenteze... nu am primit nici un fel de citatie acasa, am aflat de chemarea in instanta intamplator, de pe site-ul ONRC, cautand, evident, altceva :)

Probabil va fi nevoie sa depun si intampinare la instanta, daca totusi a ajuns acolo chemarea mea in judecata... vreau sa pastrez firma, momentan nu fac nimic pe ea, dar nu se stie niciodata.. si daca tot e infiintata, s-ar scuti alte costuri.

Mai am un noroc (poate): sunt asociat unic, deci nu e vorba de lichidator. Va tin la curent cu ce zic cei de la Registru dimineata :)


Vezi postareaana68, la Jan 30 2009, 12:18 AM, a spus:

:sad: Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste pareri
Un SRL( microintreprindere) - are doi asociati, au hotarat sa se desparta (unul din iei sa iasa din societate), dar cum nu au ajuns la o intelegere, au hotarat de comun acord sa nu depuna bilantul pentru 2007 si societatea sa se dizolve , fiecare dintre ei deschizandu-si separat cate o alta afacere.
Pana aici totul e ok, dar acum vine problema :
-in 2008 societatea a functionat si are un profit de 198.000lei.
-societate nu va mai avea activitate deloc in 2009,
-nu are datorii la stat,
- toate declaratiile la adm. fin. au fost depuse la zi.
Intrebari:
1-ce se intampla cu acel profit pe care eu in ian. 2009 l-am trecut in 117?
2-rame acolo sau va trebui sa repartizez dividendele si sa calculez impozit pe dividende?
3-va veni cineva sa ma oblige sa fac aceasta operatiune?

:frusty: Multumesc anticipat.
In primul rand, Registrul Comertului va proceda la actionarea in instanta pentru dizolvare. Conform procedurilor de dizolvare/lichidare, dupa ce se aproba de catre judecator dizolvarea, se va numi un lichidator, si se incepe procedura conform Legii 85/2006.
Parerea mea este ca ar trebui (pentru simplificare) repartizate dividendele, platit impozitul pe dividende, si apoi inchisa firma prin hotararea asociatilor. Sau nu ar fi de acord sa iasa unul din ei din firma, si sa continue celalalt cu asociat unic?



#192633 nedepunere bilant ORC

Postat de Cristian Mazilu on 28 January 2009 - 09:03 PM in Arhiva

Eu mi-am prins urechile la alt subiect, pe aceeasi tema: am aflat de la Registrul Comertului ca voi fi chemat in judecata in data de 28.01.2009 (adica astazi, si am aflat in seara asta) pentru nedepunerea bilanturilor. In cazul in care depun bilanturile in zilele urmatoare, stie cineva care este procedura ce trebuie urmata pentru a pastra societatea?

Multumesc!

Vezi postareaNeinhalt, la Jan 13 2009, 04:35 PM, a spus:

Ma intereseaza si pe mine subiectul, cum pot sa fortez o dizolvare din oficiu a firmei, din moment ce suntem 3 asociati (eu sunt adm) iar unul din asociati refuza sa-si cedeze partea sau sa semneze vreun act. Ce pot sa fac in conditiile astea, daca nu am acordul lui pentru orice modificare as vrea sa fac? pot declara firma pe inactivitate? e o optiune sa sar bilantul anual ca sa fortez dizolvarea firmei? Firma a avut activitate si nu are datorii dar din moment ce sunt dispute intre asociati as vrea sa stiu cum pot sa rezolv situatia asta.
Dar are si o motivatie pentru care nu semneaza? Nu ar fi o idee mutarea activitatii pe alta firma, fara el?



#158991 adeverinta salariu pt banca...

Postat de Cristian Mazilu on 19 January 2008 - 09:37 PM in MODELE FISIERE RESURSE UMANE

In viziunea celor de la banca, fiecare adeverinta ar trebui inregistrata in caietul de numere al firmei... practic de acolo i se da un numar si data la care a fost emisa, fiind un act emis de firma :) (de la banca citire)



#158989 bilant la 31.12.2007

Postat de Cristian Mazilu on 19 January 2008 - 09:26 PM in Arhiva

Am uitat sa mentionez: eu sunt doar administrator al firmei, neavand si calitatea de angajat...



#158984 cabinet avocatura

Postat de Cristian Mazilu on 19 January 2008 - 08:56 PM in Arhiva

Daiana, pot sa abuzez si eu de bunatatea ta, te rog, cu aceeasi rugaminte? Pentru un cabinet de avocatura daca imi poti da si mie un forward la mailul pe care l-ai trimis la toata lumea... sau oricine altcineva l-a primit, daca se poate. Multumesc!

Adresa mea este cristian.mazilu@gmail.com :)



#158982 declaratia 010 sau 060 - vector fiscal pana la data de 15 ianuarie

Postat de Cristian Mazilu on 19 January 2008 - 08:48 PM in Arhiva

Cu riscul de a ma alerga Otilia :biggrin: puteti sa imi dati si mie o parere: firma miiiiiiiiica, platitoare de impozit pe profit si fara angajati (nici nu am avut vreodata), si fara TVA. Sunt obligat sa depun lunar declaratia 100? Multumesc :)



#158980 bilant la 31.12.2007

Postat de Cristian Mazilu on 19 January 2008 - 08:44 PM in Arhiva

Am si eu o dilema :biggrin: De fapt... doua :)

1. Daca eu am studii superioare economice, am voie sa ma trec Director Economic, sau contabil sef? Si sa semnez?
2. Daca 1 nu e ok, si am un expert contabil si el imi pune semnatura... el e obligat sa imi factureze semnatura aia? Sau sa fac contract cu el? :)

Multumesc :)



#121329 ordonanta pt facilitatile acordate studentilor la infiintarea unei firme

Postat de Cristian Mazilu on 16 February 2007 - 11:06 PM in Arhiva

Tin evidenta la 2 firme de studenti de 1 an si jumatate, si impozitul pe profit se plateste ca atare (conform Adm. Financiare Timis). Ma indoiesc sa existe un astfel de act....



#115542 impozit 30.09 achitat si neinregistrat

Postat de Cristian Mazilu on 11 January 2007 - 08:39 PM in Arhiva

Vezi postareavulpisor, la Jan 11 2007, 08:21 PM, a spus:

Vezi postareadana77, la Jan 11 2007, 09:50 PM, a spus:

pai nici plata nu inregistrat-o? 441=5121? at cum de stii ca platit imp pe pf?
din fisa pe platitor?
Daca stii din fisa pe platiror , de la finante, te sfatuiesc sa te uiti si la banca sa nu cumva sa fie o gresala ,fie de contare .. fie de scris gresit nr de evidenta.
Daca chiar a platit imp pe pf ,da poti inreg 691=441 si 441=5121 la 01.01.2006.
Dar ma repet cum de nu einreg plata in contab? cum i-a dat soldul de la banca?

nu ati luat in calcul ca administratorul, asociatul putea sa achite in numerar suma respectiva si sa nu fi bagat chitanta in registrul de casa !!!! am mai vazut minuni din acestea !!!!!

Nu. Evidenta este oprita la 30.09.2006, de atunci nu mai e NIMIC inregistrat in contabilitate.

Plata a fost facuta cu OP, cu nr. de evidenta a platii, tot. Am verificat si la Finante, banutii sunt intrati la ei ca si impozit pe profit. Eu am aflat asta si de la Finante, dar si de la Banca. Pur si simplu, administratorul s-a dus cu un OP pe valoarea calculata de fostul contabil dar ne-evidentiata in acte (adica, a facut venituri - cheltuieli si i-a spus ca 16% din asta plateste impozit). Omul s-a dus la Banca, banca i-a vizat OP-ul si... asta e.



#115317 impozit 30.09 achitat si neinregistrat

Postat de Cristian Mazilu on 11 January 2007 - 12:31 AM in Arhiva

Buna... dimineata :)

Am preluat o firma de la cineva, cu evidenta toata la 30.09.2006, firma platitoare de impozit pe profit 16%, fara angajati/salarii/impozit pe salarii, infiintata in aprilie 2006.

La 30.09, in evidenta nu aparea nici un rulaj de-a lungul anului nici in 691 si nici in 4411. Cu toate acestea, firma a avut profit, a declarat ca are de platit impozit 113 ron, pe care i-a si platit. Am vreo modalitate de a corecta aceasta situatie, fara sa ii refac situatia pe luna septembrie? Adica, sa evidentiez cei 113 ron care ii avea de platit, si pe care i-a si platit? Daca da, e suficient 691 = 4411 la 01.10 + plata efectuata?

Multumesc mult mult.



#114521 Factura albastra pierduta (trimisa prin posta)

Postat de Cristian Mazilu on 08 January 2007 - 08:54 AM in Arhiva

La mine, la fel, am trimis o factura la o mare firma colaboratoare, la care, culmea, se pare ca a ajuns doar o parte din factura (un sfert). Mi s-a cerut sa trimit copie xerox, semnata si stampilata conform cu originalul. Parerea mea ca e ok asa.




Cometa SQL