Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
semnatura bilant - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


semnatura bilant


120 replies to this topic

#81 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 17 July 2009 - 09:03 AM

Firmele care isi suspenda activitatea nu vor mai avea modificari in balanta si deci cifrele din bilant se vor mentine aceleasi. In aceste conditii si tinand cont de faptul ca firmele acestea nu mai au angajati (ma refer la economist), vor trebui sa mai vizeze bilantul la un cabinet de specialitate? Totusi ca sa mai dai bani pe niste cifre care nu se modifica nu e prea corect, mai ales ca unii suspenda activitatea din lipsa de bani. Oare legiuitorul s-a gandit la asta?



#82 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 July 2009 - 09:22 AM

ba da s-a gandit, si eu am spus de mai multe ori pe acest site: a nu avea activitate (suspendare) nu inseamna a nu avea cheltuieli sau balante, bilanturi nemodificate.La ONRC platesti taxa depunere bilant, ai de gand sa nu inregistrezi in ctb doar pentru ca ai activ. susp.? La fel si pentru intocmirea bilantului. Si pentru alte plati/incasari care nu inseamna a face activitate, a avea venituri din exploatare.




#83 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 20 July 2009 - 08:26 AM

Vezi postareanemrac, la Jul 8 2009, 12:08 PM, a spus:

Definitie compartiment financiar contabil :
– este o structurǎ organizatoricǎ in cadrul entitǎtii
conducǎtorul acestuia:
● are studii economice superioare
● este numit prin decizie
● are contract individual de munca cu norma intreaga
● are personal angajat in subordine
Situatiile financiare anuale au inscris numele si prenumele persoanei care le-a intocmit si calitatea acesteia ( director economic, contabil sef sau persoana
autorizata membra a CECCAR)
in Ro sunt peste 600.000 de "persoane juridice" la o populatie activa de 2,5 milioane (excluzand bugetarii) de aici rezulta cate au (nevoie de) "compartiment financiar" cu director si personal subordonat :))



#84 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 20 July 2009 - 01:51 PM

Exemplu concret: societate cu activitate suspendata din 30 aprilie 2008. Depune declaratiile aferente la trimestru (decont trimestrial de tva, decl 101 etc), face bilant la iunie. Nu are de platit obligatii la stat, depune si cerere de regim derogatoriu. La bilantul din decembrie 2009, iunie 2010 etc nu va mai avea schimbari deci cifrele vor fi aceleasi ca in iunie 2009. Pentru a depune bilanturile are nevoie de semnatura cf legii; pentru astfel de cazuri de ce sa mai fie nevoie de semnatura unui economist sau expert, daca cifrele raman aceleasi.



#85 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 20 July 2009 - 03:04 PM

-pentru ca:
OMFP nr.2123/ 22.06.2009 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2009 a operatorilor economici
Randul corespunzator calitatii persoanei care a intocmit raportarile contabile se completeaza astfel:
-directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii;
-persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.


-si pentru ca ai cel putin o cheltuiala pe parcursul ex. fin (12.5 lei la depunere ONRC), poti sa ai prescriptii, inchideri conturi bancare etc.



#86 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2009 - 10:39 PM

In perioada suspendarii activitatii societatea nu poate face nicio tranzactie si totodata se recomanda si inchiderea contului bancar pentru a nu produce comisioane, dobanzi, etc. Bilanturile contabile se depun in continuare la 6 luni si un an.

Conditiile care trebuie indeplinite de catre firme pentru obtinerea regimului derogatoriu, prevazute de OMF 864/2005:
-sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligatia de a depune formularul 100, formularul 300, formularul 101, formularul 120.
In cazul in care nu se aproba regimul derogatoriu, pentru evitarea amenzilor trebuie depuse in continuare, trimestrial, declaratiile cu valoare 0.



#87 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 21 July 2009 - 11:07 AM

de ce spuneti asa d-na Otilia "In perioada suspendarii activitatii societatea nu poate face nicio tranzactie si totodata se recomanda si inchiderea contului bancar pentru a nu produce comisioane, dobanzi, etc."
Societatea nu poate face vanzari, nu nici o tranzactie. Eu inca am dubii in privinta vanzarilor de lichidare ale societatii (de exemplu isi vinde mijloacele fixe) care in opinia mea nu ar trebui considerate ca activitate economica.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 21 July 2009 - 11:07 AM




#88 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 22 July 2009 - 08:05 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jul 20 2009, 11:39 PM, a spus:

In perioada suspendarii activitatii societatea nu poate face nicio tranzactie si totodata se recomanda si inchiderea contului bancar pentru a nu produce comisioane, dobanzi, etc. Bilanturile contabile se depun in continuare la 6 luni si un an.

Conditiile care trebuie indeplinite de catre firme pentru obtinerea regimului derogatoriu, prevazute de OMF 864/2005:
-sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligatia de a depune formularul 100, formularul 300, formularul 101, formularul 120.
In cazul in care nu se aproba regimul derogatoriu, pentru evitarea amenzilor trebuie depuse in continuare, trimestrial, declaratiile cu valoare 0.
O firma suspendata si cu reg.derogatoriu primeste in continuare factura de telefon( parerea mea este ca trebuie sa rezelieze contractul si cu firma de telefoane), acuma intrebarea este trebuie sa inregistreze in conta aceste facturi? Daca, da, automat va trebuie sa depuna si D394 ca firma de telefoane o sa arate ca a facturat catre aceasta. Si cred eu ca Administratia va interpreta aceasta actiune ca o "activitate" a firmei si o sa anuleze regimul derogatoriu. Voi ati avut cazuri de astea? Multumesc



#89 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 22 July 2009 - 02:39 PM

Observ ca noi nu suntem lamuriti in ceea ce priveste activitate suspendata. Unii zic ca nu mai faci nimic (adica nici macar chelt cu telefon de ex) altii ca inseamna doar sa nu faci vanzare (obiectul de activitate). Mie de la finante mi s-a spus ca suspendarea activitatii se refera la obtinerea de venituri. Acu, cine mai stie



#90 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 July 2009 - 05:05 PM

Codul fiscal
Art. 7. - (1) In intelesul prezentului cod, cu exceptia titlului VI, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. activitate - orice activitate desfasurata de catre o persoana in scopul obtinerii de venit;
Titlul VI
Art. 1251. - (1) In sensul prezentului titlu, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
4. activitate economica are intelesul prevazut la art. 127 alin. (2). Atunci cand o persoana desfasoara mai multe activitati economice, prin activitate economica se intelege toate activitatile economice desfasurate de aceasta;
Art. 127. - (2) In sensul prezentului titlu, activitatile economice cuprind activitatile producatorilor comerciantilor sau prestatorilor de servicii, inclusiv activitatile extractive, agricole si activitatile profesiilor libere sau asimilate acestora. De asemenea, constituie activitate economica exploatarea bunurilor corporale sau necorporale in scopul obtinerii de venituri cu caracter de continuitate.

Pornind de la aceste definitii, Otilia are dreptate cu afirmatiile facute in legatura cu desfasurarea activitatilor pe perioada inactivitatii temporare si a regimului derogatoriu, in sensul ca orice activitate pe care o desfasori pentru societate (convorbiri telefonice, conturi bancare, leasing masini, etc) se presupune ca o desfasori pentru a obtine venit.
In perioada in care societatea este in procedura de lichidare, se obtin venituri din vanzarea activelor, se lichideaza si se incaseaza creante, se desfasoara alte operatiuni de comert referitoare la lichidare din care se obtin venituri, se calculeaza impozit pe profit, deci societatea desfasoara activitate.



#91 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 22 July 2009 - 09:39 PM

Multumesc.
In privinta cheltuielilor, le inregistrez dar le analizez deductibilitatea (telefonul de ex. este nedeductibil, dar taxa de dep. bilant si "semnatura" pe bilant este deductibil)



#92 kissily

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 27 July 2009 - 04:45 PM

Intr-un SRL cu doi asociati, administatorul este angajat cu fractiune de norma pe postul de director economic...

Poate semna aceeasi persoana bilantul de 30.06.09 la administrator si la intocmit?

multumesc



#93 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 July 2009 - 09:59 PM

daca este firma de contabilitate, sigur.



#94 Cori27

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 November 2009 - 02:58 PM

Buna ziua,
Sper sa ma poata ajuta cineva...Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am absolvit facultatea de stiinte economice la Cluj,dar alta sectie decat cea de contabilitate ( de turism) si am fost recent angajata la o firma ca si contabil sef. In cartea de munca am 2 ani de experienta ca si contabil dar cu norma partiala de 2 ore.Mi se pare ciudat ca cei de la ITM au acceptat sa mi se incheie un astfel de contract de munca.
Intrebarea mea e ce se intampla daca semnez bilantul ( in calitate de contabil sef) si se dovedeste ca firma face evaziune fiscala sau alte nereguri de genul? Cat de departe raspund eu ca si angajat caruia i se inmaneaza doar actele de la diverse puncte de lucru?
Va multumesc anticipat.



#95 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2009 - 03:35 PM

Dumneavoastra raspundeti de corectitudinea actelor inregistrate in contabilitate, de evaziune fiscala raspunde administratorul firmei.
Daca faceti dumneavoastra evaziune prin anumite inregistrari contabile ilegale ca sa scadeti impozitele sau tva datorate , atunci raspundeti dumneavoastra.
Daca firma merge la negru e raspunderea administratorului.



#96 Cristian Mazilu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 29 December 2009 - 10:54 PM

Am si eu o dilema: am studii superioare economice; cat de gresit este daca tin conta la o firma, dar nu semnez nimic (nici balante, nici declaratii) toate fiind semnate de administrator, iar la bilant merg la un expert contabil care vizeaza tot? Nu vreau sa ma angajez, si nici sa imi dau examenul de expert, dar vreau sa ma asigur ca nu fac greseli (prea mari) :) Multumesc!



#97 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 December 2009 - 10:13 AM

Se zice ca "tot ce e bun este ilegal, imoral sau ingrasa". Cam asa si aici. Este bine sa incasezi bani din activitati economice dar sa nu platesti impozit. Dar este ilegal, imoral si nespiritual, pentru cei care tin si la acest criteriu. (Citez din Iisus cand a fost intrebat daca trebuie sa plateasca o taxa: "Dati Cezarului ce este al Cezarului".) Cu toate ca e ilegal, contabilitatea la negru este practicata de sute de mii de contabili, dar nu am auzit de nici un caz de condamnare. Poate si pentru ca sumele incasate sunt foarte mici.
Poate ne explici de ce nu vrei sa te angajezi, macar pentru o ora pe zi. Pierzi niste avantaje legate de asigurarea pentru sanatate, pentru pensie, pentru somaj.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#98 Cristian Mazilu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 30 December 2009 - 01:08 PM

Multumesc! Nu vreau sa fac o avere din asta, doar niste bani in plus si un pic de experienta in domeniu (sa nu pierd cunostintele existente in domeniu). Nu ma intereseaza sa ma angajez avand in vedere ca in contractul de munca la job-ul de baza (in plus fata de conta), sunt niste clauze mai ciudate. Pe de alta parte, banii sunt perfect impozabili, avand in vedere ca ii incasez in baza unor facturi pe alte servicii prestate :-)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2010 - 01:17 AM




#99 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2009 - 07:31 PM

Vezi postareaCristian Mazilu, la Dec 30 2009, 01:08 PM, a spus:

Pe de alta parte, banii sunt perfect impozabili, avand in vedere ca ii incasez in baza unor facturi pe alte servicii prestate :-)
servicii a caror necesitate este evidenta pt activitatea firmei fiindca altfel sunt cel putin nedeductibile, daca nu si mai rau - adica se considera servicii prestate in fol. patronului si se asimileaza dividendelor care daca nu exista inseamna ca s-au alocat inainte de repatizare, iar avansul din dividende este infractiune direct (adica penal) !!
deci, mare atentie ... ca fugind de "dracu' " sa nu dai de "tat-su" ! adica nu tu, ci adminu firmei, ca tot semneaza ca " primaru' " ...



#100 alin_mic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Turt
  • Interests:Contabilitate, informatica

Postat 18 February 2010 - 02:30 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Jul 22 2009, 09:39 PM, a spus:

Multumesc.
In privinta cheltuielilor, le inregistrez dar le analizez deductibilitatea (telefonul de ex. este nedeductibil, dar taxa de dep. bilant si "semnatura" pe bilant este deductibil)

si amortizarea se calculeaza in continuare pe perioada suspendarii?

amortizarea se calculeaza si se inregistreaza in continuare pe perioada suspendarii activitatii?
va multumesc






Similar Topics Collapse

10 useri citesc topicul

0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL