Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
BOBY77's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


BOBY77's Content

There have been 15 items by BOBY77 (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#243478 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de BOBY77 on 02 August 2011 - 12:40 PM in Arhiva

Multumesc de raspuns, poti sa imi spui si ce fel de baza de date este? pentru ca extensia db nu spune cu exactitate; poate este o Ms Access intr-o versiune mai noua.



#243464 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de BOBY77 on 02 August 2011 - 09:00 AM in Arhiva

Buna,

Eu am reusit fara probleme sa aplic ultima actualizare.
Pe mine ma intereseaza pentru noua varianta de Revisal-evaluare unde sunt stocate datele efectiv, baza de date ?



#232900 concediu medical pt accident de munca

Postat de BOBY77 on 09 November 2010 - 02:56 PM in Arhiva

Am si eu o intrebare legat de un concediu medical pentru accident de munca (cod 03), este vorba de 5 zile lucratoare, 3 platite de firma si 2 din faambp, si acum intrebarea :
- cum se plateste contributia la asigurari sociale de sanatate pentru suma platita de firma, respectiv platita din fondul faambp
Am citit legile 346/2002 si 95/2006 si am gasit urmatoarele informatii :
Legea 95/2006:

Art. 213
(1)Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuției:
a)toți copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenții de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenți și dacă nu realizează venituri din muncă;
...
(2)Sunt asigurate persoanele aflate în una dintre următoarele situații, pe durata acesteia, cu plata contribuției din alte surse, în condițiile prezentei legi:
b)se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă, acordat în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale;c)se află în concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani și în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani;
d)execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv;
e)persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj;
f)sunt returnate sau expulzate ori sunt victime ale traficului de persoane și se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identității;
g)persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificările și completările ulterioare;
h)pensionarii, pentru veniturile din pensii până la limita supusă impozitului pe venit;
i)persoanele care se află în executarea măsurilor prevăzute la art. 105, 113, 114 din Codul penal; persoanele care se află în perioada de amânare sau întrerupere a executării pedepsei privative de libertate, dacă nu au venituri.


Art. 260
(la data 24-set-2007 Art. 260 din titlul VIII, capitolul V, sectiunea 1 a fost reglementat de Ordinul 617/2007 )
(1)Contribuția datorată pentru persoanele prevăzute la art. 213 se suportă după cum urmează:

a)de către bugetul de stat, pentru persoanele prevăzute la art. 213 alin. (2) lit. c), d), f), i) și j), iar pentru persoanele prevăzute la art. 213 alin. (2) lit. h) începând cu 1 ianuarie 2011;
b)de către angajator sau din fondul de asigurare pentru accidente de muncă și boii profesionale constituit în condițiile legii, pentru persoanele prevăzute la art. 213 alin. (2) lit. b);...
"

Asta ar insemna ca pentru sumele platite de angajator (primele 3 zile de incapacitate temporara de munca) va suporta angajatorul iar pentru toate celelalte ca plati contributia la sanatate fondul de accidente de munca si boli profesionale?

Multumesc,
B.



#229493 Impozitare tichete de masa?

Postat de BOBY77 on 06 August 2010 - 09:42 AM in Arhiva

Am citit din nou normele si tind sa cred ca cele afirmate mai sus de mine nu au suport legislativ, deci cel mai probabil influenteaza deducerea personala(parere de informatician care trebuie sa aplice legea)



#229489 Impozitare tichete de masa?

Postat de BOBY77 on 06 August 2010 - 09:07 AM in Arhiva

Nu am luat in considerare valoarea tichetelor la stabilirea deducerii personale, pentru ca, dupa parerea mea, daca se dorea ca valoarea tichetelor sa influenteze valoarea deducerii de baza era exprimat explicit de catre legiutori.Valoarea tichetelor intra la venituri de natura salariala(alaturi de telefon,masina,etc) si acestea nu influenteaza deducerea personala.



#213367 PFA IT Norma de venit Timisoara

Postat de BOBY77 on 05 November 2009 - 12:25 PM in Arhiva

Vezi postareaanaderol, la Nov 4 2009, 05:18 PM, a spus:

si eu sunt din Tm si pfa norma de venit...eu nu am intrebat nimic...m-am dus la registrul comertului si am CAEN 6202 din aprilie 2009..cu tupeu apoi la finante si am solicitat sa fiu la norma de venit...si gata.Succes...conteaza atitudinea(ca in moda) :)

Salut,

Eu am infiintat PFA in luna mai/09 si m-am documentat aici :
http://www.pfacontab...ate.ro/pasi_pfa
de asemenea, poti citi si de aici :
http://blogovici.net...infiintare-pfa/

Bafta,
Boby



#205997 salarii 2009

Postat de BOBY77 on 02 July 2009 - 08:42 AM in Arhiva

Am citit cele scris mai sus si nu sunt de acord, din punctul meu de vedere HG nr 630 din 20.05.09 spune ca baza de calcul pentru fondul de garantare a creantelor salariale devine aceeasi cu cea de la somaj si eu stiam ca pensionarii cu contract de munca nu platesc somaj si nici angajatorul, conform :

Legea 76 din 2002 actualizata la 1.01.2008:
ART. 18
(1) In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate, in conditiile prezentei legi, persoanele fizice, denumite in continuare asigurati.
(2) Asiguratii pot fi:
a) cetatenii romani care sunt incadrati in munca sau realizeaza venituri in Romania, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 19
In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau pe baza de contract de munca temporara, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 27
(1) Angajatorii au obligatia de a retine si de a vira lunar contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, a carei cota se aplica asupra bazei lunare de calcul, reprezentata de venitul brut realizat lunar, in situatia persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevazute la art. 19.

Gresesc undeva?

Multumesc.



#200830 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de BOBY77 on 06 May 2009 - 07:28 AM in Arhiva

Din start va spun ca nu am stiut exact in care topic sa postez, dar deoarece problema prezentata mai jos de mine estepremergatoare suspendarii activitati firmei, m-am decis sa o fac aici.Daca moderatorul considera ca postarea trebuia facuta in alta parte, il rog sa mute mesajul meu in locul corspunzator.
Si acum problema mea:
Am un srl cu activitate principala comertul(platitoare de TVA), si in acest moment doresc sa suspend activitatea firmei din cauza impozitului forfetar.Raportul de gestiune imi spune ca am marfa in valoare de 9000 ron, intrebarea este daca pot aplica reduceri(am citit ca trebuie declarat la primarie reducerea) ca sa scap de marfa si daca in acest caz(exemplu reducere de 40%), valoarea care se scade din raportul de gestiune este cea de 100% desi suma incasata este de 40%; desigur intrebarea este valabila si daca tva-ul colectat este considerat la valoarea incasata sau la valoarea de vanzare a marfii?Si daca da, cum se inregistreaza aceasta in conta.
Dupa parerea mea cel mai bine ar fi ca inainte de suspendarea firmei, in raportul de gestiune sa raman cu valaore 0.
A doua intrebare: ce se intampla daca mai am marfa in stoc si suspend activitatea firmei?Daca marfa expira, banuiesc ca tot trebuie sa platesc TVA-ul corespunzator?
Multumesc mult.

P.S.:Subliniez ca am invatat pe cont propriu contabilitatea primara(nefiind specializarea mea) si incerc sa ma documentez despre suspendare, pentru ca, contabila mea nu stie sa-mi dea mai sfaturi.Sper ca limbajul folosit este unul corect.



#200347 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de BOBY77 on 29 April 2009 - 09:21 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareamirela 0702, la Apr 24 2009, 03:28 PM, a spus:

Da...procedura este nu neaparat oficiala, insa stiu despre situatia descrisa doar pentru ca cunosteam pe cineva care a trecut prin asta. Din pacate nu stiu care este finalitatea: adica, societatea este radiata din punct de vedere al registrului comertului, prin hotarare judecatoreasca definitiva...insa....la finante inca se mai depun situatii si acum..iar toate astea nu stiu nici cand, nici cum se vor termina si nici nu stiu ce mai implica in continuare

Personal...raman totusi la ideea ca suspendarea pe 3 ani este cea mai usoara varianta, deocamdata...
Multumesc pentru raspuns.



#199699 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de BOBY77 on 21 April 2009 - 01:49 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Intrebare pentru 'mirela 0702' :
- procedura de mai sus este valabila si in cazul in care firma a avut activitate(comert cu amanuntul) si mai are marfa in stoc?

Mersi,
Boby.



#195862 impozitare salarii compensatorii

Postat de BOBY77 on 05 March 2009 - 09:42 AM in Arhiva

Sunt de acord cu dvs. in ceea ce priveste plata impozitului, dar legat de CASS mi se pare destul de clara legea:
"Lege nr. 95 din 14/04/2006, privind reforma în domeniul sănătății

CAPITOLUL V, Finanțarea serviciilor medicale, a medicamentelor și dispozitivelor medicale

SECȚIUNEA 1
Constituirea Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate

Art. 257. - (1) Persoana asigurată are obligația plății unei contribuții bănești lunare pentru asigurările de sănătate, cu excepția persoanelor prevăzute la art. 213 alin. (1).

(6) Contribuția de asigurări sociale de sănătate nu se datorează asupra sumelor acordate în momentul disponibilizării, venitului lunar de completare sau plăților compensatorii, potrivit actelor normative care reglementează aceste domenii, precum și asupra indemnizațiilor reglementate de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările ulterioare.",

si dupa parerea mea nu ar trebui retinuta aceasta contributie pentru compensatiile acordate conform contractului colectiv de munca la nivel national sau de unitate.

Boby



#194667 concediere din motive ce nu tin de persoana salariatului

Postat de BOBY77 on 19 February 2009 - 11:24 AM in Arhiva

Buna,

Am o intrebare legat de cele scrise mai sus : am cautat in legea 76/2002 cu privire la sistemul asigurarilor de somaj si nu am gasit niciunde trecut faptul ca pentru salariile compensatorii pentru concedieri colective nu s-ar datora aceasta contributie, (te-as ruga) daca poti sa imi spui de unde rezulta ca nu trebuie platit somaj.

De asemenea, in codul fiscal actualizat am gasit la Art 55 alin 4 lit j :
j) sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate, primite de persoanele ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierilor colective, precum si sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza salariului mediu net pe economie, primite de personalul civil din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala la incetarea raporturilor de munca sau de serviciu, ca urmare a nevoilor de reducere si de restructurare, acordate potrivit legii;

- sa inteleg ca acest paragraf se refera la platii compensatorii platite din alte fonduri decat cel de salarii?

Multumesc anticipat,
Boby



#161601 calcul CAS

Postat de BOBY77 on 06 February 2008 - 09:56 AM in Arhiva

Vezi postareaDinu George, la Feb 6 2008, 08:40 AM, a spus:

Vezi postareaLexiroxi, la Feb 5 2008, 07:12 PM, a spus:

Vezi postareaLexiroxi, la Feb 4 2008, 07:41 PM, a spus:

In cazul asiguratilor prevazuti la art. 5 alin.(1) pct. I si II al Lg. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale:
Venit brut realizat=Total venit brut realizat pentru perioada lucrata in luna+500*nr.zile lucratoare de CM
unde CM nu reprezinta accident de munca sau boala profesionala
Pentru CM contributia de 9.5% se calculeaza numai pentru suma de CM suportata de angajator. Conform art. 26 contributia nu se calculeaza asupra sumei de CM suportate din bugetul asigurarilor sociale.
Incepând cu raportarea
aferenta lunii august 2007
Baza de calcul a CAS datorat de asigurat NU SE MAI PLAFONEAZA
Conform Legii nr. 250/2007, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 486 din 19 iulie 2007 cota CAS asigurat se aplica asupra sumei rezultate din cumulul venitului brut lunar realizat si baza de calcul a contributiei la BASS, aferentă indemnizațiilor conform art. 45 din OUG nr. 158/2005, proporțional cu nr. de zile de concediu medical pentru care se calculează CAS.

CASAT = ROUND((TV+BASS) * cota CAS asigurat /100,0)

TV - Conține venitul brut total realizat de asigurat din zilele lucrate
BASS - Incepând cu raportarea aferentă lunii ianuarie 2006
Conține cuantumul rezultat din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată proporțional cu nr. de zile de indemnizație), exclusiv ajutorul de deces.


Deci pentru CM contributia de 9.5% NU se calculeaza pentru suma de CM suportata de angajator, ci pentru toate zilele de CM conform formulei de mai sus.

Deci, contributia pentru 9,5% se datoreaza la nivelul salariului minim brut pe tara pentru TOATE zilele de medical, iar pentru indemnizatiile(sumele) de incapacitate temporara de munca se plateste 9,5% numai pentru cele suportate de angajator.
Asa inteleg eu.



#161491 calcul CAS

Postat de BOBY77 on 05 February 2008 - 03:16 PM in Arhiva

Vezi postareaMarinica, la Feb 5 2008, 02:36 PM, a spus:

Vezi postareaDinu George, la Feb 5 2008, 10:22 AM, a spus:

Vezi postareaduiuuant, la Feb 4 2008, 08:31 PM, a spus:

Asta era si pana acum, noi ne refeream la un amanunt care a fost strecurat acolo referitor la scoaterea 'taxarea' prestatiilor suportate de unitate.

Gabriel D.
Exact aceasta era problema ca au omis (sau nu :tongue:? ) amanuntul cu unitatea.
Desi nu stiu daca e corect eu voi calcula ca si pina acum.

CM-urile erau la data apritiei Legii 19/200 si normelor de aplicare prestatii de asigurari sociale iar la data OUG 91/2007 prestatii de asigurari sociale de sanatate(reglementate de OUG 158/2005). Nu stiu ce rost mai avea sa se puna in OUG 91 si "suportate din fondurile angajatorului" pentru ca in afara de cele de accidente si boli profesionale nu stiu ce prestatii de asigurari sociale mai poate suporta angajatorul.

Totusi, concluzia ta este ca se datoreaza contributia de 9,5% pentru concediile medicale suportate de din fondurile angajatorului sau nu ?



#161248 calcul CAS

Postat de BOBY77 on 04 February 2008 - 02:01 PM in Arhiva

Eu am scris textul de mai jos pe un alt site:

"In legea 346/2002 cu modificari, vom gasi la articolul 101 :
"Baza lunara de calcul la care angajatorul datoreaza contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale pentru persoanele prevazute la art. 5 si 7 o constituie:
a)suma veniturilor brute realizate lunar;
b)salariul de baza minim brut pe tara garantat în plata, corespunzator numarului zilelor lucratoare din concediul medical, cu exceptia cazurilor de accident de munca sau boala profesionala.
......
Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale nu se aplica asupra sumelor reprezentând:
a)prestatii suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat, inclusiv cele acordate pentru accidente de munca si boli profesionale;
b)diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare si transfer, precum si drepturile de autor;
c)participarea salariatilor la profit."

Ceea ce inseamna ca se extinde baza de calcul si se va plati contributia si la indemnizatiile pentru medicale platite din fondurile angajatorului, si la salariul minim pentru zilele de medicale.
Nu vi se pare ca se plateste contributia pentru medicalele platite de firma oarecum de 2 ori ? "

Desi, era vorba de contributia la fondul de AMBP, concluzia la care am ajuns este ca pentru indemnizatiile de asigurari sociale din fondurile angajatorului NU se datoreaza contributia de 9,5%, respectiv 19,5%.


Boby




Cometa SQL