Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ramona_banica's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ramona_banica's Content

There have been 62 items by ramona_banica (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#191207 Autofacturarea - cand este necesara?

Postat de ramona_banica on 15 January 2009 - 12:09 PM in Arhiva

Pentru ajustare TVA ca urmare a aplicarii pro-ratei definitive la sfarsit de an, trebuie sa emit autofactura?



#191084 amortizare mijloace fixe necorporale

Postat de ramona_banica on 14 January 2009 - 11:36 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Corect: Art. 14. din L 15/1994 - Programele informatice create de agentul economic sau achiziționate de la terți se amortizează în funcție de durata probabilă de utilizare, care nu poate depăși o perioadă de 5 ani.
In ceea ce priveste rectificarea erorii, aceasta se face in momentul in care ea a fost descoperita. Inca o mai poti face pe 2008, pana la predare bilant. Inregistrezi in luna decembrie toate articolele contabile aferente.



#191081 Agenda lunii ianuarie 2009

Postat de ramona_banica on 14 January 2009 - 11:17 AM in Arhiva

Adresa prin care se comunica la organul fiscal pro-rata provizorie care va fi aplicata pe anul 2009, precum si modul de determinare a acesteia. Termen 25.01.2009.



#169532 declaratia 101 - IMPOZIT PE PROFIT

Postat de ramona_banica on 11 April 2008 - 05:24 PM in Arhiva

Include cheltuiala cu amortizarea in cheltuieli de exploatare, si apoi completeaza la rand 14 si la rd 29, si si sa vezi ca-ti da.

este ca si in cazul lui 691, il treci si sus, la chelt de exploat. si-l pui si la chelt nedeductibile. Diferenta dintre rd 29 si rd 14 ar fi acea parte de amortizare care nu s-ar deduce, in cazul in care cele doua sume ar fi diferite.



#169491 diferente curs

Postat de ramona_banica on 11 April 2008 - 01:32 PM in Arhiva

fa rectificativa la declaratie si inreg pe 2007

Vezi postareaCORINA_CUCOS, la Jan 31 2008, 05:23 PM, a spus:

Am incheiat un contract de leasing anul trecut, 2007. La calculul diferentelor de curs (am avut furnizori si debitori externi) nici nu m-am gandit ca trebuie reevaluat si contul 167. Deci declaratia s-a facut gresit. Va rog sa-mi spuneti cum e bine sa fac. As mai putea sa inregistrez aceste diferente la 31.12.2007 si sa refac celelalte inregistrari (impozitul pe profit, inchiderea conturilor. Sau e mai bine sa fac corectiile necesare in Ianuarie 2008? Si apoi trebuie depusa rectificativa la declaratie, nu? Va multumesc anticipat.

raspunsul meu de mai sus, la aceasta intrebare.

se pare ca m-a furat peisajul, ca e o intrebare mai veche :pullhair:

Vezi postareacornelia.iacob, la Apr 11 2008, 10:53 AM, a spus:

Va rog sa ma lamuriti intr-o problema: am un contract de leasing financiar la care am pastrat vechile inregistrari: ma refer aici la 471=1687. In momentul in care tb sa fac reevaluarea acestui contract la cursul din 31 dec 2007 o sa am 668=1687 , dar cu contul 471 cum fac? Practic nu o sa mai fie acelasi sold, asa cum ar trebui, ca la 1687.

Multumesc anticipat.


scapa de contul 471, si porneste 2008 cu sumele corecte. Nu mai fa reeval pt 1687. Ar trebui sa faci 471=1687 cu suma in minus pt ce ti-a ramas in sold.

Vezi postareaSorina T., la Feb 13 2008, 03:56 PM, a spus:

:frusty: Firma mea are o masina luata in leasing (financiar) de anul trecut din octombrie.

1. Cursul istoric (de la data contractului) este 3.3271. Deci, contul 167 a fost constituit cu val. masinii la cursul de 3.3271 (sa zicem 10.000 euro x 3.3271)

2. In oct. (deci pe prima factura) rata a fost facturata la cursul de 3.3650. Tot pe aceasta factura a fost facturata garantia la ctr. de leasing(formata din ultima rata si valoarea reziduala), garantie pe care eu nestiind cum altfel sa o inregistrez, am scazut-o direct din 167 , tot la cursul de 3.3650.

3. In nov. si dec., ghici: rata s-a facturat la cursul istoric de 3.3271, iar pe pozitia urmatoare pe factura, aparea diferenta de curs la rata dintre cursul din ziua facturii si cursul istoric.

4. Mi-am zis: bun! Cu exceptia primei facturi, de acum facturile vin cu rata la cursul istoric si la sf. periadei de leasing, o sa se inchida bine ct.167

5. Nu stiam nimic (pana azi) de reevaluare ct.167

6. Factura aferenta lunii ianuarie a venit cu rata facturata la cursul de 3.6250 (cursul din ziua facturarii)

7. Pe factura aferenta lunii februarie, la fel, rata facturata la cursul din ziua facturarii, adica 3.8500

Pentru ianuarie si februarie inca nu am inregistrat nici una din facturi, va rog sa ma lamuriti daca si ce trebuia sa fac cu ct.167 la 31.12.2007 si cum inregistrez in continuare factuile de leasing.

Mentionez ca firma a devenit platitoare de impozit pe profit doar de la 01.01.2008 (a fost optiunea noastra). Deci, daca pana la 31.12.2007 am fost microintreprindere platitoare de imp. pe venit, nu pe profit, era necesara sau nu reevaluarea.

Multumesc anticipat, sunteti salvarea mea, multumesc lui D-zeu ca exista acest site.


Ce te intereseaza la ce curs ti se factureaza? tu inregistrezi factura de la furnizor si gata! La sfarsit de an faci reeval la curs 31.12 si gata!
Normal ca faci reeval, indiferent ca esti micro sau nu. Reevaluarea nu implica numai fiscalitatea, ci si o imagine corecta a datoriilor, deci a performantei societatii.



#169463 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de ramona_banica on 11 April 2008 - 11:34 AM in Arhiva

In ceea ce priveste mijlocul fix, stornezi 213=404, cum ai spus si faci inregistrarea corecta. Si ce daca ai depus bilantul? orice corectare se face la momentul descoperirii erorii. Doar ca, daca e de la un an la altul, tre sa tii cont sa nu influentezi rezultatul exercitiului curent cu reglarea aferenta anilor precedenti.
In ceea ce priveste obiectele de inventar, se pot si acestea amortiza in timp, daca tu consideri ca astfel se raporteaza mai corect cheltuiala la veniturile obtinute. De exemplu, daca as avea o firma cu profit mic, sau cu pierdere, ori la inceput de activitate, as putea considera anumite obiecte de inventar cu valori de achizitie mari (dar pana in 1800) o investitie, si ca atare as amortiza in timp. Iar la calcul impozit profit poti considera toata valoarea ob de inventar cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal. Astfel ca, una va fi amortizarea contabila (care influenteaza balanta - ca imagine) si alta va fi amortizarea fiscala care va influenta impozitul datorat.
Depinde ce situatie te avantajeaza.



#169278 administrator firma, diverse aspecte

Postat de ramona_banica on 09 April 2008 - 07:28 PM in Arhiva

iti spun ca in practica exista asa ceva, si nu am intalnit nici un text de lege care sa interzica. Problema e cand esti asociat unic la 2 firme, asta interzice legea.



#165680 e mare nevoie de donari sange !

Postat de ramona_banica on 11 March 2008 - 10:47 PM in Arhiva

O sa sun si eu maine, sa vad daca ma primeste sa donez, ca-s cam slabutza (50kg, 170 cm). Altfel sunt sanatoasa :)



#165677 plata gresita

Postat de ramona_banica on 11 March 2008 - 10:30 PM in Arhiva

Daca administratorul e si asociat si a creditat societatea, eu as face 4551=5121 (consider ca s-a folosit de banii firmei in interes personal si ii diminuez creanta fata de societate). Si chiar daca nu, si mai poti face inregistrari in urma, fa o creditare pe care o restitui astfel. Administratorul sa faca o nota prin care mentioneaza ca a primit banii indirect, prin plata pe care a facut-o. O alta varianta ar putea fi sa treci suma pe 6588 deductibil numai daca face dovada ca scopul deplasarii urma sa fie in interesul societatii. Altfel 6588 e nedeductibil.



#165593 taxa timbru verde

Postat de ramona_banica on 11 March 2008 - 12:17 PM in Arhiva

Eu consider acest timbru verde ca o cheltuiala 635, daca folosesc bunul in scopul firmei. Daca iau marfa ca sa o revand eu stochez aceste valori in 5328 cu analitic. Soldul debitor al contului imi arata cate timbre mai am in sold.



#158857 Explicatii Decont TVA

Postat de ramona_banica on 18 January 2008 - 05:30 PM in Arhiva

4 cu 14, si su el 4.1. si 14.1., dupa caz.



#158207 noul contract de munca de la 01.01.2007

Postat de ramona_banica on 14 January 2008 - 07:27 PM in Arhiva

Atasez un model de contract colectiv de munca publicat in MO.

Este vorba de "Contract colectiv de muncă unic la nivel național pe anii 2007-2010" publicat in ianuarie 2007

Fisiere atasate




#150025 IMM-uri rutina necesara

Postat de ramona_banica on 07 November 2007 - 02:15 PM in Arhiva

Declar 010 la inregistrare si ,ulterior, pt modificari intervenite.



#150016 tichete cadou - marketing si/sau cadouri pt salariati

Postat de ramona_banica on 07 November 2007 - 01:36 PM in Ticket cadou

Valoarea este de 150 de lei pt fiecare copil si pt fiecare ocazie? Adica pot da 150 de Pasti, 150 de 1 iunie...s.a.m.d.?
Iar cadourile date salariatilor, de Paste sa spunem, sunt deductibile in limita de 2% dar trebuiesc impozitate pe statul de plata?



#148104 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de ramona_banica on 17 October 2007 - 12:38 PM in Arhiva

O intrebare scurta: o firma de calculatoare, care nu are magazin de desfacere, dar vinde ocazional catre pers fiz., are nev de casa de marcat?
Si m-ar interesa si situatia cu webdesign-ul...cum este?
Merci.



#147673 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de ramona_banica on 12 October 2007 - 06:17 PM in Arhiva

...si inca ceva. Sursa din AF mentioneaza ca nu conteaza daca bifezi pe declar 100 "plata in cont unic" sau nu...pt ca plata tot acolo se duce...



#147668 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de ramona_banica on 12 October 2007 - 05:31 PM in Arhiva

Am vorbit cu o persoana de la AF, eu insami am lucrat la AF mai bine de 5 ani...si din aceasta discutie am ajuns la concluzia ca este destul de problematic sa se faca platile in contul unic, cel putin deocamdata. In primul rand, daca ai intarziat macar o data cu plata unui impozit, in fisa de evidenta pe platitor deja figurezi cu debit neplatit (pt ca platile facute in contul obligatiilor curente s-au distribuit mai intai pe majorarile datorate si diferenta pe debit, ceea ce inseamna ca tu figurezi cu debit restant la AF in timp ce balanta ta "spune" altceva). Asa incat una din conditiile pt a putea efectua plata in cont unic este aceea de a nu datora nici dedit si nici majorare la AF. Altfel risti sa iti dai peste cap fisa reglata, sau oricum sa ai bataie de cap mai mare atunci cand vei vrea sa o reglezi si sa obtii certificat de atestare fiscala. Eu optez pentru plata ca pana acum si-o sa vad ce se mai intampla, ii las pe altii sa incerce marea cu degetul :smile:



#144127 consultant fiscal - examen iunie 2007

Postat de ramona_banica on 18 September 2007 - 02:01 PM in Arhiva

Stie cineva daca se mai da anul acesta examen si cand?



#138215 Rectificativa la D100 - obligatie declarata si necuvenita

Postat de ramona_banica on 26 July 2007 - 02:40 PM in Arhiva

Vezi postareaALINA BUBU, la Jul 26 2007, 11:20 AM, a spus:

Am declarat gresit in declaratia 100 impozitul pe dividende pe lunile aprilie, mai si iunie 2007.
Problema este ca nu suma a fost declarata gresit ci obligatia adica in loc sa declar impozit pe dividende datorat de persoane fizice 6.400lei am declarat impozit pe dividende datorat de persoane juridice 6.400 lei.
Suma a fost platita corect in contul impozitului pe dividende datorat de persoane fizice.

I-mi puteti spune daca in D710 nu am de rectificat suma ci obligatia cum completez aceasta declaratie?

Multumesc frumos si astept un raspuns maine trebuie sa merg la administratie.


Se intocmeste numai rectificativa 710 astfel:
- imp.divid.pers.jurid - suma declarata initial 6.400; suma corectata 0
- imp.divid.pers fizice - suma declarata initial 0, suma corectata 6.400.
Nu platesti dobanzi de intarziere.



#138214 Facturare- ajutor

Postat de ramona_banica on 26 July 2007 - 02:31 PM in Arhiva

Vezi postareacezara, la Jul 26 2007, 02:42 PM, a spus:

Se poate intocmi o factura astfel : Furnizor X, punct de lucru 1 ..... Client X ( acelasi) punct de lucru 2?

Nu facturezi, emiti aviz de insotire a marfii pt miscarea de marfa.



#131115 Leasing financiar

Postat de ramona_banica on 14 May 2007 - 10:16 AM in Arhiva

Vezi postareabizi, la Apr 25 2007, 04:55 PM, a spus:

Vezi postareachanel, la Apr 25 2007, 10:21 AM, a spus:

Vezi postareaRanettius, la Apr 23 2007, 03:39 PM, a spus:

Buna ziua. Am citit si eu si tot nu inteleg.. (cred ca e o zi proasta, si de de abia luni...)

Am un leasing la o masina incheiat in euro. Cum inregistrez exact diferentele de curs valutar (in ce conturi).

Daca se poate sa imi raspunda cineva cu operatiile contabile ce trebuie facute as fi recunoscator...



Diferentele de curs valutar le pui in 665.

665=404 daca cursul de pe factura este mai mare decat cel istoric
404=765 -//-daca este mai mic -//-

Am fost la un seminar de conta in ianuarie si doamne de la MF ne-au zis ca din 2007, pt contracte externe folosim cont 665/765 iar pt cele interne 668/778.



#130604 Impozit... dividende

Postat de ramona_banica on 08 May 2007 - 12:38 PM in Arhiva

Parerea mea este ca intrucat cota de impozitare pentru dividendele din anii anteriori a fost respectata, acum nu-ti ramane decat sa inregistrezi articolul contabil 457=5311 daca faci plata. Si eu am aceeasi situatie, am analitice la 457 pt fiecare an in parte, deci o evidevta clara. Consider ca soldul lui 457 aferent dividendelor din anii anteriori este suma neta ce trebuie ridicata de asociati.



#129681 am nevoie de un expert contabil

Postat de ramona_banica on 25 April 2007 - 09:42 AM in Arhiva

Vezi postareates, la Apr 25 2007, 10:40 AM, a spus:

nimeni? :pullhair:


Scrie-mi: ramona_banica@yahoo.com



#128512 suspendare temporara activitate

Postat de ramona_banica on 12 April 2007 - 05:06 PM in Arhiva

Vezi postareasimonel, la Apr 12 2007, 12:24 AM, a spus:

Spuneti-mi va rog frumos, in cazul in care incepand cu data de 01.04.2007 am inregistrat la registrul comertului suspendarea temporara a activitatii unei societati comercial, cum procedez cu evidenta contabila? Mai fac in fiecare luna balanta contabila cu rulaj "0" sau...? Va rog lamuriti-ma cum procedez? Cu privire la bilant stiu c
voi depune o declaratie pe proprie raspundere ca societatea nu a avut activitat, dar in cursul fiecarei luni nu fac nimic? Declaratia 100 si 300 mai depun cu "0"?


Dar daca o societate nu a avut activitate de la infiintare din 2005, pana cand poate exista aceasta firma? 3 ani cumva? Trebuie facuta vreo balanta daca nu este activitate? Nu sunt doar actele de constituire a societatii si chitantele de depunere a declaratiei pe proprie raspundere la Reg.Comertului ca societatea nu a avut activitate.

In primul rand balanta de verificare nu se mai emite obligatoriu in fiecare luna, doar la bilanturi (deci iunie si decembrie).
In cazul tau mergi la Administratie sa depui declaratia 010 si ca urmare nu mai depui altceva la AF decat declaratia de neactivitate la bilant iunie si decembrie.
Pt o soc fara activitate, pt care exista actele de constituire, inregistrezi doar amortizarea acestora, deci ceva miscari vei avea in rulajele balantei de verificare, asta nu se considera totusi activitate. O balanta trebuie sa existe (acelea doua obligatorii, pe an)



#127665 plata facturi

Postat de ramona_banica on 02 April 2007 - 06:23 PM in Arhiva

Duci originalul chitantei inapoi, se anuleaza chitanta, si se face corect. Alta solutie n-are (decat sa plateasca amenda pe care i-o va da garda care va veni sau nu, la tine sau la furnizor)




Cometa SQL