- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → nopris's Content
nopris's Content
There have been 1000 items by nopris (Search limited from 30-November 07)
By content type
See this member's
#264181 Registrul de casa
Postat de nopris on 08 September 2014 - 09:18 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII
In caz ca creditarea firmei a fost facuta de o firma, se recomanda ca restituirea sa se faca prin banca. In caz ca restituirea se face cu numerar unei firme, se trece numele persoanei care are imputernicire de la firma respectiva.
Desigur ca trebuie sa existe si dispozitie de plata.
#253289 revenire la impozit micro 3% / topic 2013
Postat de nopris on 18 March 2013 - 08:44 PM in Arhiva
2) Nu am gasit o definitie clara a termenului de "consultanta". O firma de contabilitate mica se considera ca face consultanta, daca face contabilitate obisnuita, declaratii fiscale si salarii? Mie nu mi se pare deoarece eu inteleg termenul de consultanta ca pe niste sfaturi (chiar scrise). Ar putea fi si consultanta
la unele puncte din contract, ocazional, care nu sunt facturate distinct.
#250216 monografie pentru retur de produse la pret mai mic
Postat de nopris on 17 September 2012 - 08:18 AM in MONOGRAFII CONTABILE
Daca s-a trimis produsul la alta firma cred ca se considera vanzare iar vanzarea trebuie sa fie la un pret mai mare decat pretul de cumparare.
In caz de retur, pretul trebuie sa fie acelasi cu care a fost achizitionat produsul, iar motivul returnarii trebuie sa fie unul care sa justifice returul: marfa defacta sau marfa diferita decat cea comandata.
Ar fi nevoie de cateva informatii suplimentare de la dv:
- de ce ati returnat produsul?
- de ce l-ati returnat la un pret mai mic decat cel de achizitie?
- de ce l-ati returnat la alta firma (chiar daca are acelasi patron)?
- ce document ati folosit pentru returul marfii: factura furnizor nregtiva, factura dv pozitiva, NIR cu sume negative etc.?
#250141 contributiile sociale datorate de persoane fizice autorizate, întreprinderi i...
Postat de nopris on 06 September 2012 - 01:53 PM in Arhiva
Dar expertilor care fac expertiza contabila sau judiciara li se retine impozitul la sursa.
Cum vad eu diferenta intre cele doua:
- in caz de servicii de contabilitate (activitate continua, repetitiva) nu se retine impozit la sursa;
- in caz de expertiza contabila sau judiciara, e vorba de o activitate punctuala, rezolvarea unei/unor probleme/situatii punctuale, caz in care se retine impozit la sursa.
In caz ca un PFA face expertiza contabila (si nu contabilitate), se procedeaza astfel:
- i se retine impozit la sursa, pe baza unui stat de colaborator;
- PFA factureaza serviciul prestat si pe randul urmator factureaza cu minus sumele retinute la sursa (fara TVA).
#250140 monografie productie inghetata si lipie
Postat de nopris on 06 September 2012 - 01:02 PM in MONOGRAFII CONTABILE
1) Cumparare materii prime:
301,4426 = 401
2) Consuma materii prime:
601 = 401
3) Obtinere produse finite:
345 = 711
4) Descarcarea gestiunii de produse finite:
711 = 345
5) Vanzarea produselor finite:
5311 = 701,4427
Depinde si de ce tip de pret folositi pentru contul 345: standard, de productie etc.
#248259 pontaj-mod de completare
Postat de nopris on 28 February 2012 - 08:15 AM in Arhiva
Numai ca trebuie respectate contractul individul de munca, contractul colectiv de munca (unde exista) si Codul muncii. Dupa Codul muncii, trebuie sa ai 2 zile alaturate pe saptamana ca zile libere de tip weekend, iar media orelor pe saptamana sa fie 40 ore. Ce se depaseste sunt ore suplimentare, iar numarul orelor suplimentare este si el limitat si temporar si trebuie recuperate in urmatoarele 3 luni sau platite cu un spor suplimentar. Iar daca contractul individual nu are trecut 12/24 ci 8 ore/zi, nu ar fi legal sa se treaca in pontaj 12,0,2,0,... ci 8,8,8,8. Pana la urma si la 12,0,12,... si la 8,8.8... numarul orelor pe 4 saptamani ar trebui sa fie 40 ore/sapt. x 4 saptamani = 160 ore (pe o luna e in jur de 168). Ceea ce depaseste suma aceasta trebuie sa fie considerate ore suplimentare si trebuie recuperate sau platite suplimentar.
#247696 20% din impozitul pe profit
Postat de nopris on 05 February 2012 - 08:09 PM in Arhiva
#247681 acoperire pierdere ani precedenti
Postat de nopris on 03 February 2012 - 09:10 PM in Impozitare - PROFIT
#247329 coeficienti de ierarhizare in 2012
Postat de nopris on 22 January 2012 - 10:47 AM in Arhiva
#246933 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie
Postat de nopris on 06 January 2012 - 07:11 PM in ONG
Dar membrii nu sunt obligati sa plateasca, asa ca se recomanda inregistrarea doar a platilor efective, la momentul platii, notand numele membrului la explicatii.
Cei care nu platesc isi pierd calitatea de membru sau unele drepturi (de vot etc.), conform statutului.
Evidenta membrilor si a platilor se poate tine intr-un tabel.
#246821 link CCMNR-uri valabile si inreg. la M.M.F.P.S.
Postat de nopris on 31 December 2011 - 12:21 AM in CONTRACTE COLECTIVE DE MUNCA
privind sectoarele de activitate stabilite conform Legii nr. 62/2011.
#246820 link CCMNR-uri valabile si inreg. la M.M.F.P.S.
Postat de nopris on 30 December 2011 - 11:17 PM in CONTRACTE COLECTIVE DE MUNCA
Legea 62 din 2011 reformuleaza conditiile privind infiintarea si functionarea sindicatelor, confederatiilor sindicale, privind contractele colective de munca si conflictele de munca. La intrarea ei in vigoare (mai 2011) se abroga legislatia anterioara privind contractele de munca (Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă), privind conflictele de munca etc.
Deci, dupa mai 2011, nu mai exista contracte de munca la nivel de ramura sau la nivel national. Ele trebuie renegociate si reconcepute dupa noua legislatie. Deci toate contractele colective ce apar pe linkul de la Ministerul Muncii nu mai exista.
Dupa noua lege contractele colectve de munca la nivel de ramura se vor incheia mult mai greu, motiv pentru care eu nu vad ca se vor mai putea crea contracte colective de ramura decat foarte greu. Poate peste cativa ani se vor putea incheia in ramurile mici (cu putine firme). Conditia necesara (greu de realizat) pentru a incheia un contract colectiv de ramura este:
"În cazul contractelor negociate la nivelul sectoarelor de activitate, contractul colectiv de muncă va fi înregistrat la nivelul respectiv numai în situaţia în care numărul de angajaţi din unităţile membre ale organizaţiilor patronale semnatare este mai mare decât jumătate din numărul total al angajaţilor din sectorul de activitate. În caz contrar, contractul va fi înregistrat drept contract la nivel de grup de unităţi."
Deci jumatate din angajatii ramurii sa aiba sindicate si patroni care sa doreasca incheierea acestui contract colectiv.
S-a introdus, in schimb, un tip nou de contract colectiv, cel pe grup de unitati, mai usor de realizat. Dar un contract colectiv la nivel de grup de unitati este valabil doar pentru unitatile participante la semnare, nu pentru toata ramura respectiva.
Din cauza acestor reglementari contractele colective intarzie sa apara, iar cele de ramura nu prea cred ca vor apare curand. Si la nivel de grup de unitati am vazut un singur contract colectiv, aparut in decembrie.
#246298 ERORI CONTABILE-CORECTII!
Postat de nopris on 28 November 2011 - 01:55 PM in Arhiva
#245357 O.N.G. Unitate Protejata
Postat de nopris on 21 October 2011 - 10:50 PM in ONG
Probabil se face cate o factura lunara de achizitie si una lunara de livrare.
Pentru luna 9 factura de livrare Y->Z s-a facut cam tarziu (fara sa se tina cont ca trebuie facuta ulterior facturii de achizitie), firma furnizoare inchizand luna 9 si nemaiputand sa faca factura de achizitie X->Y.
Atunci ar fi doua solutii:
1) Daca beneficiarul Z nu a inchis luna 9 si e de acord, aveti 2 subvariante:
a) anulati toate exemplarele lunii 9 ale facturii de livrare si refacturati in luna 10;
b) stornati factura lunii 9 (o faceti cu minus) tot in luna 9, si refacturati in luna 10, cand fie faceti doua facturi, fie (mai bine) faceti o singura factura pentru doua luni.
2) Lasati factura de livrare pe luna 9, dar faceti factura de achizitie a lunii 9 cu o data din luna 10 (luna 9 fiind inchisa), eventual cumuland cu factura lunii 10. Probabil ca nici Aviz de insotire a marfii nu se mai poate face pe luna 9. Daca se poate face aviz cu luna 9, la asociatie se conteaza cu 408 (facturi nesosite), factura putand sa fie facuta pana in 15 a lunii 10.
#245342 O.N.G. Unitate Protejata
Postat de nopris on 21 October 2011 - 01:52 PM in ONG
Vorbiti de factura de achizitii dar folositi termenii "eu fac facturile" si "intocmesc facturi". Facturile sunt facute sau intocmite de furnizor. Beneficiarul doar le inregidtreaza/introduce in evidenta lui.
Daca e o factura de l;ivrare tineti cont de luna la care lucreaza clientul. Daca e una de achizitie, nu are de ce sa va intereseze de luna furnizorului.
#245299 imi trebuie casa de marcat ?
Postat de nopris on 20 October 2011 - 11:05 AM in CASA DE MARCAT
2) Daca livrati doar catre persoane fizice, pe baza de comenzi prealabile, se fac doar bon fiscal, care insoteste pachetul de mancare.
3) Daca e amestecat, nu pot sa spun sigur cum e. Aici va recomand sa mai cautati pe forum sau stratagema urmatoare:
Faceti o comanda de 1-2 pizza la domiciliu si vedeti ce document primiti. Apoi intrebati pe baiatul care aduce mancarea ce documente da in cazul livrarilor catre o firma (adica cu plata facuta de firma nu de angajatii firmei).
Daca nu va lamuriti repetati comanda la alt catering.
#245283 program saga
Postat de nopris on 19 October 2011 - 03:02 PM in Arhiva
O intrare negativa este echivalenta cu o iesire pozitiva din punct de vedere a stocurilor.
Daca folositi o gestiune valorica atunci nu se face nici o validare privind cantitatile si stocurile.
Daca folositi o gestiune cantitativ-valorica atunci trebuie sa existe in stoc 1 buc. din produsul1 si 1,35 unitati din produsul2, inainte de a face factura de stornare. Altfel nu are stoc de unde sa scada pe cele returnate. Vedeti pe meniul Fisiere/Gestiuni ce gestiuni aveti.
Eventual la facturare sa alegeti operatiunea nedefinita, fara gestiuni.
Daca e alta problema, reveniti cu clarificari.
#245274 notificare intarziere plata facturi de catre clienti
Postat de nopris on 19 October 2011 - 10:00 AM in CONTRACTE comerciale
In al doilea rand, in caz de actionare in judecata a clietului rau platnic (prin metoda normala nu prin cea speciala) CPC cere in prealabil o incercare de conciliere intre parti. In noul Cod de procedura civila avem:
" ART. 720^1
(1) În procesele și cererile dintre profesioniști evaluabile în bani și derivate din raporturi contractuale, înainte de introducerea cererii de chemare în judecata, reclamantul va încerca soluționarea litigiului fie prin mediere, fie prin conciliere directa cu cealalta parte."
Din Codul civil nou citez:
"ART. 3
(1) Dispozițiile prezentului cod se aplica și raporturilor dintre profesioniști, precum și raporturilor dintre aceștia și orice alte subiecte de drept civil."
"Art. 8
(1) Noțiunea "profesionist" prevazuta la art. 3 din Codul civil include categoriile de comerciant, întreprinzator, operator economic, precum și orice alte persoane autorizate sa desfașoare activitați economice sau profesionale, astfel cum aceste noțiuni sunt prevazute de lege, la data intrarii în vigoare a Codului civil."
#245231 cum inregistrez
Postat de nopris on 17 October 2011 - 06:22 PM in MONOGRAFII CONTABILE
Cine crede ca in Romania vre-un patron face delegatie si decont de cheltuieli se inseala in 99% din cazuri. In mediul privat nu am intalnit asa ceva. Daca-i face contabilul delegatie+decont accepta sa semneze dar el nu-si face asa ceva. Contabilul se trezeste cu diverse cheltuieli facute de administrator prin cardul firmei sau aduce bonuri fiscale cu diverse cheltuieli personale, fara nici o jena: plateste asigurarea casei personale, aduce bonuri de la mese la restaurant sau de la hoteluri din statiuni, cumpara vesela, sifonier, aparat de ras sau te miri ce. Contabilul se chinuie sa gaseasca o solutie pentru astfel de cazuri.
Cheltuielile facute de patronul administrator in scop personal sunt considerate ca fiind repartizare de dividende. Ele sunt ilegale, dar daca ne trezim cu ele trebuie sa le contam cumva.
Mai exista pe forum discutii despre astfel de cheltuieli si ar fi bine sa le cautati.
Parerile au fost impartite si, din ce-mi aduc aminte, as remarca posibilitatile:
a) Daca exista bani in 4551 eu as prefera sa se scada din acest cont suma cheltuita.
b) Se poate conta ca sume in curs de clarificare sau debitori diversi, iar ulterior sau la sfarsitul anului sa se repartizeze la dividende. Nerecomandat deoarece nu intotdeauna anul se termina cu profit.
c) Se poate conta direct la dividende, se calculeaza impozit pe dividende, care se declara si se plateste.
d) Nu se iau in considerare acele cheltuieli (bonuri fiscale), iar pentru bani se cer banii celui care a cheltuit (sa-i depuna la casierie).
#245207 legalitatea procedurii pentru desfacere CIM -absenta nemotivata
Postat de nopris on 16 October 2011 - 01:37 PM in CONFLICTE DE MUNCA
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ nopris's Content
- Regulament