Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
iren's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


iren's Content

There have been 109 items by iren (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#128458 101 Declarație privind impozitul pe profit

Postat de iren on 12 April 2007 - 01:20 PM in Arhiva

Cei/cel de la metodologie te-au informat gresit. Cand completezi declaratia iti apare automat termenul de 15.04.2007. prin urmare, .....vorba volant ...



#123483 Livrare intracomunitara

Postat de iren on 01 March 2007 - 03:27 PM in Arhiva

Parerea mea.... este ca tu trebuie sa facturezi acest "comision" doar daca ai contract de comision cu el... Adica tu prestezi un serviciu acestui fz, serviciu care consta , probabil, in intermediere. Daca nu ai acest contract...facturarea unui "comision" este cam ilegala si se pedepseste cu amenda si confiscarea veniturilor respective.

Daca ai contract, atunci facturezi acest serviciu. NU COLECTEZI TVA. Este totusi un export. Si ii dai certificat de rezidenta fiscala scos de la administratia noastra financiara, ca sa eviti dubla impunere...etc.



#120199 vama 01.01.2007?

Postat de iren on 06 February 2007 - 11:28 AM in Arhiva

Vezi postareaRainablue, la Feb 5 2007, 12:52 PM, a spus:

Mai fratilor ! Babeste,pentru un handicapat...(eu sunt ala)...Daca am un import din China,cand si unde platesc TVA-ul ???

Ai import din china, vine marfa in vama, se face dvi, pe dvi se trece valoarea tva (informativ). NU PLATESTI TVA IN VAMA.

iei marfa, iei dvi-ul si il pui pe decont cu taxare inversa 4426=4427.

Efectul este ca inainte doar ca acum ai un avantaj la cash flow.

pare stupid dar nu este mai stupid ca inainte, ba chiar inainte era mai stupid ca acum.

Inainte plateai tva in vama si il recuperai pe decont (bagai pe 4426). Efect 0 barat. Acum s-au mai desteptat si legiuitorii.



#120195 registrul non-transferurilor de bunuri si registrul bunurilor primite din alt...

Postat de iren on 06 February 2007 - 11:14 AM in Arhiva

registrul non transferurilor il vad ca pe un echivalent al exporturilor temporare (si viceversa, binenteles, al bunurilor primite intr-un regim suspensiv vamal). Si cred ca va trebui sa contina ce continea dve-ul. Un cumul al dve-urilor, asa cum declaratia intrastat contine fostele date ale dvi-urilor .

cat despre transferuri, hm, nu cred ca acestea se fac cu factura ci cu aviz de expeditie. personal, vad aceste non-transferuri ca pe fostele transferuri intre depozite, sucursale ale aceeasi unitati, numai ca acum sunt intre sucursale aflate in tari din ue diferite.


Am raspuns asa, pentru ca deja sunt date modelele de declaratii.



#120190 Conta

Postat de iren on 06 February 2007 - 10:55 AM in Arhiva

Este foarte complicat, daca nu esti de "meserie". Trebuie sa stii cum te-ai infiintat, pt ca daca esti micro, tre sa angajezi mimim o persoana, de unde si necesitatea reg de evidenta a salariatilor, care acum se tine pe format electronic (deja depaseste pe cineva fara "experienta").
Daca esti imm, atunci cumperi reg evidenta fiscala.
Registrele obligatorii :inventar, jurnal, evid salariati, evidenta fiscala, unic de control.
reg inventar si jurnal nu se mai inreg la adm fin, dar tot trebuie numerotate si legate.
cand schimbi vectorul fiscal, trebuie sa depui declaratia de mentiuni 010 ......

Daca esti platitor de tva, depui decont trimestrial, prin urmare, nu chiar dupa prima luna doar daca prima luna de functionare este ultima luna a trimestrului (dec, martie, sept, iunie). Daca nu esti platitor de tva, tii sub control cifra de afaceri, pentru ca imediat cum o depasesti, te inregistrezi ca platitor de tva.

Adevarul este ca este prea greu de explicat de ce asa si nu altfel, asa ca votez si eu sa-ti angajezi un contabil bun care sa faca toate astea. Si asta imediat, nu mai astepta. Dupa o saptamana de umblat pe la institutii, o sa preferi sa platesti pe cineva care sa faca toate aceste lucruri.



#120186 impozitul pe profit declarare suma negativa!

Postat de iren on 06 February 2007 - 10:38 AM in Arhiva

Asta-i modelul prezentat (imp era atunci 25%, dar nimic nu s-a schimbat in rest)

Exemplu:
────────
Trimestrul I:
Rezultatul exercițiului: profit impozabil, pe cumulat = 1.000;
I1 = Impozit pe profit, cumulat = 250;
Impozit pe profit datorat trim. I = 250;
Declarație trim. I:

Suma datorată 250

Suma de plată 250

Suma de recuperat nu se completează


Trimestrul II:
Rezultatul exercițiului: profit impozabil, pe cumulat = 700;
I2 = Impozit pe profit, cumulat, la sfârșitul trim. II = 175;
Impozit pe profit de recuperat trim. II: (I1-I2 = 250-175) = 75;
Declarație trim. II:

Suma datorată nu se completează

Suma de recuperat 75


Trimestrul III:
Rezultatul exercițiului: pierdere fiscală, pe cumulat = 500;
I3 = Impozit pe profit, cumulat, la sfârșitul trim. III = 0;
Impozit pe profit de recuperat trim. III = (I2-I3 = 175-0) = 175;
Declarație trim. III:

Suma datorată nu se completează

Suma de recuperat 175


Trimestrul IV:
Rezultatul exercițiului: pierdere fiscală, pe cumulat = 1.000;
I4 = Impozit pe profit, cumulat, la sfârșitul trim. IV = 0;
Impozit pe profit de recuperat trim. IV = (I3-I4 = 0-0) = 0;
Declarație trim. IV:

Suma datorată nu se completează

Suma de recuperat 0



#120167 Decont TVA

Postat de iren on 06 February 2007 - 09:23 AM in Arhiva

Am o speta chiar in momentul asta, prin urmare ma voi duce la administratie sa vad ce-i de facut in atare situatie.
Cum am un raspuns, vi-l impartasesc.



#120159 Decont TVA

Postat de iren on 06 February 2007 - 09:01 AM in Arhiva

parerea mea finala este ca se poate face "corectarea erorilor materiale" la decontul de tva.

pentru cei care se incadreaza in "eroare materiale", sa verifice in Ordinul 520/2005 si ordinul 1638/2005

exista "regularizare" la decontul de tva, numai ca nu se cheama asa ci "corectare"



#120157 valuta

Postat de iren on 06 February 2007 - 08:50 AM in Arhiva

tu vorbesti serios?
nu stii sa cumperi valuta in contabilitate?

sunt inregistrari clasice la capitolul "trezorerie" in contabilitate.

581=5121 100 eur * 3.5 (curs licitatie)

5124=581 100 eur *3.4 (curs bnr)

665=581 100 eur * 0.01 (dif de curs)

si invers daca sunt venituri

581=5121 100 eur * 3.4 (curs licitatie)

5124=581 100 eur *3.5 (curs bnr)

581=765 100 eur * 0.01 (dif de curs)



#120155 rcuperare TVA

Postat de iren on 06 February 2007 - 08:44 AM in Arhiva

Vezi postareamihails2005, la Feb 6 2007, 08:29 AM, a spus:

ce presupune exact aceasta procedura?La ce sa ma astet la control?
cu siguranta!
indiferent daca esti mare contribuabil (atunci controlul este ulterior) sau daca nu esti mare contribuabil (controlul este anterior)
daca esti neplatitor de tva si ai facut decont special, atunci recuperarea tva este procedura speciala dar presupunde, de asemenea, control.



#120154 Taxare inversa

Postat de iren on 06 February 2007 - 08:37 AM in Arhiva

Art 160/norme , pct (1) scrie clar "conditia obligatorie pt aplicarea masurilor de simplificare este ca atat fz cat si beneficiarul sa fie inregistrati in scopuri de tva, cf art 153" ceea ce nu inseamna, daca este s-o iei ad literam, ca trebuie sa fii platitor de tva (dar nu se pune problema in cazul constructiilor montaj facute la pers fizice)



#119950 Taxare inversa

Postat de iren on 05 February 2007 - 12:19 PM in Arhiva

Din cate am inteles eu de la un curs, se pare ca aceasta masura de simplificare se aplica constructiilor montaj executate de grupa CAEN 45.

pe scurt, pe mine ma puna in dificultate notiunea de "bun imobil". pentru ca cele mai putine "constructii montaj" le am la constructii, cladiri. Eu am instalatii, cazane, etc.



#118613 PLATITOR DE TVA

Postat de iren on 28 January 2007 - 09:05 PM in Arhiva

Cosmia are dreptate.
In momentul in care devii platitor de tva, ai dreptul sa deduci tva la stocurile de marfa (4426=371). si de declara in primul decont de tva.



#116169 taxa pe viciu

Postat de iren on 15 January 2007 - 01:24 PM in Arhiva

ce fel de viciu???



#116155 Norme CF actualizate 1 ianuarie 2007

Postat de iren on 15 January 2007 - 11:36 AM in Arhiva

uite o varianta word a normelor. Incepusem sa o lucrez eu (codul fiscal ingrosat) dar imi ia ceva timp.
O pun aici pentru cei interesati

Fisiere atasate




#115555 amenda bilant

Postat de iren on 11 January 2007 - 09:26 PM in Arhiva

Am preluat ieri o firma care nu are bilantul pe 2005 la Registrul comertului dar il are la Administratie.

Anul trecut stiu ca nu se percepeau amenzi pt nedepunere situatii financiare la Registrul comertului (important era sa le depui ca sa nu fii dizolvat).

Stiti cumva daca se percepe acum vreo amenda? Sau daca se mai primesc sit fin din urma la Reg comertului?

Multumesc



#114064 COTA HANDICAPATI

Postat de iren on 05 January 2007 - 11:14 AM in Arhiva

"Lucrez intr-o institutie publica cu 82 de posturi si 65 de angajati dintre care 1 cu handicap. Trebuie sa mai platesc ceva?"



In Legea 343/2004
16. Articolul 43 va avea următorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Agenţii economici, autorităţile şi instituţiile publice care nu respectă prevederile art. 42 alin. (1) au obligaţia de a plăti lunar către bugetul de stat o sumă egală cu salariul minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au încadrat persoane cu handicap.

Scuze, mi-a cazut net-ul.

Deci, 2.6 inseamna 3 persoane, iar tu ai angajat doar 1 persoana, prin urmare platesti 2 * sal min pe ec, care-i 390 lei.



#114053 COTA HANDICAPATI

Postat de iren on 05 January 2007 - 10:34 AM in Arhiva

Vezi postareacostyyy24, la Jan 5 2007, 10:13 AM, a spus:

Lucrez intr-o institutie publica cu 82 de posturi si 65 de angajati dintre care 1 cu handicap. Trebuie sa mai platesc ceva?

(2) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați.


65*4%=2.6


Parerea mea este ca DA



#114046 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de iren on 05 January 2007 - 10:17 AM in Arhiva

"Tocmai mi-am terminat stocul de facturi fiscale.
Si acum ce fac?"

Aplici Codul Fiscal, art 155 si ordin 2226..... adica iti faci tu singur facturi (ideea mea este ca trebuiesc facute cum faceam Invoice-urile, numai ca trebuie scrise in romana si sa contina elementele obigatorii, iar numere dai dintr-un registru al tau propriu).

Aceste facturi nu se stampileaza si semneaza IN MOD OBLIGATORIU, dar asta nu inseamna ca este interzis sa le semnezi sau stampilezi, doar ca nu trebuie sa faci urat daca le primesti nesemnate si nestampilate de la vreun furnizor.



#112823 HELP CA E LATA

Postat de iren on 21 December 2006 - 11:03 AM in Arhiva

Andreea, la pct 1, sa nu uiti de declaratia 101 refacuta.

In rest, sunt de aceeasi parere, 1174=446 in rosu si repunere corecta 457=446.

Eu inteleg ca doar inregistrarea a fost eronata, dar la actionar s-a platit corect dividend-imp/dividende, adica a ramas in 457 o suma care acum se inchide (imp/dividende pe anul 2004)

Este de preferat sa faci rectificativa la 101 pe 2005 pana in 31.12.2006, pentru ca nu sestie cum va fi dupa 01.01.2007.



#112810 factura emisa pe o data anterioara cumpararii formularelor de factura

Postat de iren on 21 December 2006 - 09:58 AM in Arhiva

Nicoleta, eu zic ca poti emite fact cu data anterioara achizitionarii. Depinde ce facturezi. De ex. daca in contract scrie ca "faci livrari zilnice si facturezi o singura data pana pe data de x a lunii urmatoare" , atunci nu vad nici o incovenienta in a face factura cu data anterioara cumpararii ei. Daca facturezi un serviciu este cam la fel, functie de ce scrie in contract, de ex, daca in contract scrie ca serviciul se factureaza in momentul prestarii, atunci nu poti face respectiva factura.


parerea me, vorba d-lui Vacaroiu



#112683 Cheltuieli fara documente din casierie

Postat de iren on 20 December 2006 - 10:12 AM in Arhiva

Pentru intrebarea ta exista topic special. Foloseste butonul "cauta" pentru ca s-a dezbatut deja aceasta problema.

Si apropos de delegatii...chiar daca obtii stampile, trebuie sa faci o dovada ca nu te-ai dus in sejur acolo, ci in interes de afaceri (raport, invitatie la diverse evenimente, cereri de inscriere la div evenimente, plati taxe de participare, etc). Un eventual control pe tema asta stie ce sa caute si nu este recomandabil sa te duci aiurea in delegatii.



#112474 Cheltuieli fara documente din casierie

Postat de iren on 18 December 2006 - 02:48 PM in Arhiva

cand faci o deplasare trebuie sa ai un motiv. O deplasare fara motiv este la fel de daunatoare ca si o "gaura" in casa. Mai bine incearca sa acoperi cu bonuri de benzina sau cheltuieli de protocol sau ceva papetarie. Trebuie sa ai mai mult decat un ordin de deplasare ca sa obtii o diurna (diurna se acorda pentru perioada mai mare de 12 ore , prin urmare tb sa faci dovada ca persoana a fost in deplasare mai mult de 12 ore si sa ai Ordinul de deplasare stampilat la locul unde s-a deplasat persoana respectiva ;altfel...este evaziune)
parerea mea este ca te complici inutil.
Si mai este ceva....diurna poate fi oricat de mare, functie de contractul de munca sau de politica firmei , dar numai 10.52*2,5 este deductibil fiscal, adica 26.3 lei).
Daca poti "aranja" pe bune o deplasare, ar fi ok, dar sunt prea multe elemente care te-ar putea da de gol.



#112063 diverse

Postat de iren on 14 December 2006 - 08:42 AM in Arhiva

pentru cine are nevoie de rezumate (ma numar si eu printre ei), am reusit sa fac rost de rezumatul noului cod rutier. Am frunzarit un pic pe forum sa vad daca a mai postat cineva ceva asemanator dar nu am gasit

bafta tuturor soferilor

Fisiere atasate




#111981 compensari

Postat de iren on 13 December 2006 - 12:29 PM in Arhiva

nu e prevazut nicaieri ca ar fi ilegal. Si ce nu este ilegal...este legal.

si noi "practicam asta". Adica luam un set de OC de la un partener. (tb unul roz si unul albastru) si nimeni nu a facut nici o observatie (ma refer aici la controale)




Cometa SQL