- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → (anisoara bobi)'s Content
(anisoara bobi)'s Content
There have been 70 items by (anisoara bobi) (Search limited from 18-April 08)
By content type
See this member's
#226310 noi/vechi pb in leg cu ordinele de compensare
Postat de (anisoara bobi) on 28 May 2010 - 06:49 PM in Arhiva
#225165 PFA - venituri in perioada concediului de crestere a copilului
Postat de (anisoara bobi) on 04 May 2010 - 06:11 PM in Arhiva
#223733 TVA se va plati in momentul incasarii facturii
Postat de (anisoara bobi) on 01 April 2010 - 12:12 PM in Arhiva
Potrivit propunerii legislative, cuantumul taxei urmeaza a fi stabilit proportional cu valoarea incasarilor efective din totalul facturilor emise.
In favoarea modificarii Codului Fiscal au votat 49 de senatori, 29 votand impotriva, iar noua senatori abtinandu-se. Legea este una ordinara.
„Credem ca, asa cum in multe tari ale Uniunii Europene plata TVA se face la momentul incasarii sumei facturate, acesta este un stimulent pentru societati. Prin initiativa noastra ajutam sute de mii de firme, ajutam in mod direct bugetul central, pentru ca, daca TVA ar trebui sa se plateasca in momentul emiterii facturii, foarte multe societati nu au posibilitatea de a plati sumele respective. Foarte multe societati vor ajunge in stare de faliment. Daca schimbam mecanismul si facem statul sa fie interesat sa ajute societatea sa-si incaseze suma facturata si TVA se plateste in momentul incasarii sumei, ceea ce ar asigura un echilibru, o egalitate intre stat si persoana juridica platitoare de TVA, este in favoarea statului", a declarat Gyorgy Frunda, unul dintre initiatorii proiectului de lege, citat de Mediafax. Totodata, parlamentarul le-a cerut colegilor sai sa voteze favorabil initiativa legislativa.
Senatorul PNL Varujan Vosganian a mentionat ca majoritatea statelor europene si-au asumat "o astfel de mutatie" si ca inclusiv directorul FMI, Dominique Strauss-Kahn, incurajeaza stimulentele fiscale.
Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Gratiela Iordache a anuntat ca Guvernul nu sustine aceasta initiativa deorece ar genera un impact bugetar negativ si dificultati administrative pentru aplicarea ei.
„Cu toata opozitia Guvernului, care nu intelege ca prin aceasta va castiga bani si va avea mai multui bani la buget, insistam, convinsi fiind de dreptatea noastra, va rog sa votati in favoarea acestui proiect, care va fi un instrument in mana statului de a-si recupera banii, un instrument de a avea mai multi bani la bugetul central si va fi o gura de aer pentru societatile comerciale, care nu vor trebui sa plateasca banii in momentul emiterii facturii, ci atunci cand ele isi vor primi onorariul, salariul, suma care trebuie sa intre in bugetul societatii respective. Prin asta statul va strange mai multi bani, decat printr-un sistem demodat, ineficient, care si-a dovedit ineficienta in ultimii ani si care trebuie modificat", a adaugat Frunda.
Comisia pentru buget din Senat a elaborat un raport de respingere, motivand ca "regula generala" prevede ca obligatia de plata a TVA ia nastere la data livrarii bunurilor, la data prestarii serviciilor sau la data incasarii de avansuri inaintea livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.
Propunerea legislativa a fost initiata de senatori din toate grupurile parlamentare - Sorin Fodoreanu (PD-L), Emilian Francu (PNL), Puiu Hasotti (PNL), Gyorgy Frunda (UDMR), Sorin Lazar (PSD), Ion Rotaru (PSD).
In urma cu o saptamana, senatorii au aprobat o propunere legislativa, a senatorilor PD-L, care stabilea plata TVA intr-un termen de 30 de zile de la momentul incasarii facturilor.
#223326 noua decl. 101 / depunere in 2010
Postat de (anisoara bobi) on 25 March 2010 - 01:16 PM in Arhiva
#222070 balanta/bilant de lichidare
Postat de (anisoara bobi) on 12 March 2010 - 12:16 PM in Bilanturi
inchizi conul la banca, platsti toate datoriile la salarii si catre salariat, incerrci sa soldezi conturile; formularul de bilant de lichidare l-am facut pe formularul de bilant pt 2009 si am prezentat la orc numai formularul 10; conturile din clasa 1 le soldezi prin 456; te astept cu informatii despre cum te descurci
#221473 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA
Postat de (anisoara bobi) on 09 March 2010 - 11:03 AM in Arhiva
#216963 Reglare furnizori
Postat de (anisoara bobi) on 18 January 2010 - 01:07 PM in Arhiva
#213984 intrare in pensie
Postat de (anisoara bobi) on 17 November 2009 - 01:43 PM in PENSIONARE
pasi de urmat: depui la serviciul personal al angajatorului cererea de pensie anticipata semnata si datata; de la serviciul personal o vor inainta catre directia muncii cu adresa de inaintare; raspunsul la aceasta cerere o veti primi prin posta
#212775 Este sau nu deductibil TVA
Postat de (anisoara bobi) on 24 October 2009 - 11:26 AM in Arhiva
#212774 Ce face angajatorul pt CCC?
Postat de (anisoara bobi) on 24 October 2009 - 11:23 AM in Arhiva
#211541 subventie angajare proaspat absolvent
Postat de (anisoara bobi) on 06 October 2009 - 08:34 AM in Arhiva
prisecaru iulia, la Oct 6 2009, 09:28 AM, a spus:
Asa rapsuns am primit si eu la depunerea dosarului pt un proaspat absolvent; dar nu tb sa te angajezi din somaj ca sa beneficiezi de subventie - societate; actele necesare sunt :Prin prezenta va inaintam dosarul cu actele necesare obtinerii de subventii conform art 80 din Legea 76/2002 actualizata, dosar ce contine:
1. Conventia in 2 exemplare;
2. Tabel nominal cu absolventii angajati;
3. Declaratie tip formular;
4. Copie comunicare loc munca vacant;
5. Copie repartitie eliberata de AJOFM Braila;
6. Copie instiintare privind incadrarea in munca cu data angajarii;
7. Copie contract de munca vizat la ITM Braila;
8. Copie dupa diploma la care se anexeaza foaia matricola;
9. Copie act identitate absolvent;
10. Copie certificat nastere absolvent;
11. Copie certificat casatorie absolvent;
12. Copie carnet de munca absolvent si declaratia pe propria raspundere a absolventului in conformitate cu prevederile art 292 Codul Penal;
13. Copie document infiintare societate;
14. Copie codul unic de inregistrare;
15. Ultimul bilant;
16. Contul bancar al societatii
17. Certificat de atestare fiscala.
#210218 pot tine contabilitatea ?
Postat de (anisoara bobi) on 06 September 2009 - 04:30 AM in Cum poti deveni contabil
#209228 descarcarea gestiunii formula de calcul coeficient K
Postat de (anisoara bobi) on 15 August 2009 - 07:44 AM in CONTABILITATE STOCURI
TOTAL RULAJ PRECED CREDIT 371 (TRPC371)
TOTAL SUME PRECED DEBIT 378 (TSPD378)
TOTAL SUME PRECED CREDIT 378 (TSPC378)
TOTAL RULAJ PRECED DEBIT 4428(TRPD4428
TOTAL SUME PRECED CREDIT 4428(TSPC4428)
RULAJ LUNA CURENTA DEBIT 371(RD371)
RULAJ LUNA CURENTA CREDIT 378(RC378)
RULAJ LUNA CURENTA CREDIT 4428(RC4428)
RULAJ LUNA CURENTA CREDIT 707
RULAJ LUNA CURENTA CREDIT 4427
K=(TSPC378+RC378)/(TSPD371-TSPC4428+RD371-RC4428)
ADAOS = K*(TRPC371-TSPC4428+RD371-RC4428)-TSPD378
#206754 sold la 4427 la sarsitul lunii
Postat de (anisoara bobi) on 10 July 2009 - 11:58 AM in Arhiva
#206753 Corectie nota contabila - incasare clienti
Postat de (anisoara bobi) on 10 July 2009 - 11:46 AM in MONOGRAFII CONTABILE
#206680 impozitul minim
Postat de (anisoara bobi) on 09 July 2009 - 06:23 PM in Arhiva
si o cerere de compensare eu folosesc cam asa:
SC ___________________ SRL
Sediu social: ___________
C.U.I.: ________________
Nr
Catre,
Administratia Finantelor Publice a Municipiului ______
CERERE DE COMPENSARE
Prin prezenta va rugam sa procedati la compesarea urmatoarelor obligatii fiscale aferente lunii iunie 2009 in conformitate cu prevederile art. 111 din Ordonanta Guvernului nr 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata:
1. Veniturile din care se compenseaza alte obligatii:
Impozit profit - suma xxlei;
2. Obligatii fiscale care se vor stinge prin compensare:
Impozit minim– suma xxlei;
Total obligatii fiscal de compensate – suma xxxlei.
Administrator,
yyy
#205933 calcul concediu medical
Postat de (anisoara bobi) on 01 July 2009 - 01:40 PM in Arhiva
ART. 7
Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) - d) (ART. 2
(1) Concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, la care au dreptul asiguratii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sunt:
a) concedii medicale si indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii;
b) concedii medicale si indemnizatii pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale;
c) concedii medicale si indemnizatii pentru maternitate;
d) concedii medicale si indemnizatii pentru ingrijirea copilului bolnav;)
este de o luna realizata in ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acorda concediul medical.
ART. 8
(1) Stagiul de cotizare in sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazut la art. 7, se constituie din insumarea perioadelor:
a) pentru care s-a achitat contributia pentru concedii si indemnizatii de catre angajator sau, dupa caz, de catre asigurat, respectiv de catre fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale sau bugetul asigurarilor pentru somaj;
b) pentru care plata contributiei de asigurari sociale de sanatate se suporta din alte surse, in conditiile prevazute la art. 6 alin. (2) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002*) privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, plata contributiei de asigurari sociale de sanatate s-a facut din alte surse, potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) lit. b) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002*), cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Se asimileaza stagiului de cotizare in sistemul de asigurari sociale de sanatate perioadele in care asiguratul beneficiaza de concediile si indemnizatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.
(3) Se asimileaza stagiului de cotizare in sistemul de asigurari sociale de sanatate si perioadele in care asiguratul:
a) a beneficiat de pensie de invaliditate;
b) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective, cu conditia absolvirii acestora.
(4) Perioadele prevazute la alin. (2) si (3) se asimileaza stagiului de cotizare numai daca in aceste perioade asiguratul nu a realizat stagii de cotizare in intelesul prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
------------
*) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 a fost abrogata. A se vedea Legea nr. 95/2006.
ART. 9
Asiguratii au dreptul la concediu si indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, fara conditii de stagiu de cotizare, in cazul urgentelor medico-chirurgicale, tuberculozei, bolilor infectocontagioase din grupa A, neoplaziilor si SIDA. Lista cuprinzand urgentele medico-chirurgicale, precum si bolile infectocontagioase din grupa A este stabilita prin hotarare a Guvernului.
ART. 10
(1) Baza de calcul a indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii.
(2) In situatia in care la stabilirea celor 6 luni din care, potrivit prevederilor alin. (1), se constituie baza de calcul a indemnizatiilor, se utilizeaza perioade asimilate stagiului de cotizare sau perioade dintre cele prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b) si c), veniturile ce se iau in considerare sunt:
a) cuantumul indemnizatiilor, pentru situatiile prevazute la art. 8 alin. (1) lit. c) si alin. (2);
b) salariul de baza minim brut pe tara, din perioadele respective, pentru situatiile prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b) si alin. (3).
(3) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul pensionarilor de invaliditate gradul III, al pensionarilor nevazatori, pe perioada in care se afla in situatiile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B si alin. (2) lit. c) si d).
(4) In cazul in care stagiul de cotizare este mai mic de o luna, pentru situatiile prevazute la art. 9 si 31, baza de calcul a indemnizatiilor o constituie venitul lunar din prima luna de activitate pentru care s-a stabilit sa se plateasca contributia, cu respectarea prevederilor alin. (2).
(5) Din duratele de acordare a concediilor medicale, exprimate in zile calendaristice, se platesc zilele lucratoare.
(6) La stabilirea numarului de zile ce urmeaza a fi platite se au in vedere prevederile legale cu privire la zilele de sarbatoare declarate nelucratoare, precum si cele referitoare la stabilirea programului de lucru, prevazute prin contractele colective de munca.
ART. 11
(1) Asiguratii beneficiaza de concedii si de indemnizatii, in baza certificatului medical eliberat de medicul curant, conform reglementarilor in vigoare.
(2) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, medic curant este orice medic aflat in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, precum si orice alt medic cu autorizatie de libera practica valabila si care incheie o conventie in acest sens cu casele de asigurari de sanatate, in conditiile prezentei ordonante de urgenta
#205898 impozitul minim
Postat de (anisoara bobi) on 01 July 2009 - 10:51 AM in Arhiva
#205824 contabila greseste?
Postat de (anisoara bobi) on 30 June 2009 - 01:21 PM in Arhiva
#205822 Ajustare tva dauna totala
Postat de (anisoara bobi) on 30 June 2009 - 01:17 PM in Arhiva
S-au primit numeroase sesizari referitoare la situatiile in care organele fiscale teritoriale obliga la ajustarea TVA in cazul vanzarii de bunuri de capital care au fost vandute in regim de taxare in cadrul perioadei de ajustare prevazuta la art. 149.
Ajustarea de TVA prevazuta la art. 149 din Codul fiscal nu se efectueaza de persoana impozabila in situatia in care a dedus TVA la obtinerea bunului de capital si acest bun de capital, indiferent ca este bun imobil sau alt bun de capital definit la art. 149, este vandut cu TVA, chiar daca valoarea de vanzare este mai mica decat valoarea bunului respective inregistrata in contabilitate. In acest sens, rugam sa se analizeze circulara nr.52657/13.09.2007 semnata de dl. Secretar de stat Catalin Doica, in care se atrage atentia ca la vanzarea sub pret nu se efectueaza ajustari de TVA.
Mentionam ca la o analiza atenta a art. 149 din Codul fiscal se poate remarca ca, in fapt, ajustarea reprezinta o procedura aplicabila atunci cand s-a dedus TVA pentru un bun si ulterior, in perioada de ajustare bunul este ori vandut in regim de scutire, ori este casat, ori isi inceteaza existenta in cadrul activitatii companiei respective din orice alt motiv decat vanzarea cu TVA.
Avand in vedere ca scopul acestei sectiuni a website-ului INFO TVA este de a atrage atentia in cazul in care se constata abateri de la interpretarea corecta a prevederilor legale, vom oferi urmatorul exemplu ilustrativ pentru situatia expusa, pentru o mai buna intelegere:
- la data de 1 ianuarie 2008 o companie inregistrata in scopuri de TVA cumpara un mijloc fix ( care nu este bun imobil) in valoare de 2000 lei pentru care deduce TVA in suma de 380 lei. Perioada de ajustare este de 5 ani, respectiv pana in anul 2012 inclusiv.
- daca in cadrul perioadei de ajustare, respectiv in iulie 2009, bunul este vandut altei persoane la valoarea de 1000 lei, colectandu-se TVA de 190 lei, nu sunt incidente prevederile art. 149, respectiv nu se fac ajustari de TVA
- daca in cadrul perioadei de ajustare, respectiv in iulie 2009, bunul respectiv este casat, atunci se fac ajustari de TVA, astfel:
380 (TVA dedus) / 5 (perioada de ajustare) x 4 (perioada ramasa din perioada de ajustare) = 304 lei.
Suma de 304 lei se inscrie in decontul de TVA al lunii iulie 2009 in randul 24 cu semnul minus.
#201878 diferente de curs ?
Postat de (anisoara bobi) on 16 May 2009 - 05:58 AM in Arhiva
#197058 incetare/desfacere CIM
Postat de (anisoara bobi) on 18 March 2009 - 08:45 AM in Arhiva
#196602 baza legala prescriere drepturi salariale
Postat de (anisoara bobi) on 12 March 2009 - 09:24 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE
(1) Dreptul la acțiune cu privire la drepturile salariale, precum și cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligațiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripție prevăzut la alin. (1) este întrerupt în cazul în care intervine o recunoaștere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivând din plata salariului "
#193899 concediu de odihna pentru timp partial
Postat de (anisoara bobi) on 12 February 2009 - 12:14 PM in Arhiva
#193896 Ecotaxa
Postat de (anisoara bobi) on 12 February 2009 - 12:11 PM in Arhiva
eu gandesc astfel operatiunile 446=401, 5311=446 o incasezi de la consumatorul final si 401=5311 sau 5121 dupa caz; daca altcineva are alta parere, asteptam :wink:
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ (anisoara bobi)'s Content
- Regulament