Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
uana.be's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


uana.be's Content

There have been 49 items by uana.be (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#188129 neclaritate cu privire la regimul juridic PFA

Postat de uana.be on 25 November 2008 - 12:13 PM in Arhiva

multumesc!:) am mai citit asta de cel putin 10 ori astazi:)...tot nu imi lamureste problema ...in sensul ca punctul 11 precizeaza ca pfa nu intra sub incidenta acestei legi la modul ca pot plati/incasa cat vor , insa eu am un srl care a platit unui pfa mai mult si as dori sa stiu daca s-a mai lovit cineva de acest lucru si exista ceva exceptie pe care eu nu am gasit-o! Am citit 3847426 de legi si intr-adevar niciuna nu ma lamureste 100% ...Eu nu lucrez cu pfa si nu am lucrat nciodata si nu stiam..si in continuare nu stiu daca exista vreo lege referitoare la statutul juridic al acestora in sensul ca daca vine un control poate fi interpretat ca fiind plata intre 2 persoane juridice! ms inca o data



#188118 neclaritate cu privire la regimul juridic PFA

Postat de uana.be on 25 November 2008 - 10:53 AM in Arhiva

Am un client SRL care a efectuat o plata din caserie peste plafonul de 5000 ron catre un pfa. Legea spune ca sunt interzise platile peste acest plafon intre persoanele juridice si m-ar interesa daca aici intra si pfa ...Mai simplu : se poate plati catre un pfa peste 5000 din caserie sau trebuie prin virament bancar! M-ar interesa si o baza legala daca stie cineva! Multumesc!



#187098 Scrisoare deschisa adresata CECCAR

Postat de uana.be on 12 November 2008 - 09:55 AM in Arhiva

@ikki : Nu pun raul inainte..dar mi se pare absurd sa OBLIGE cineva expertii sa angajeze ...in situatia in care ei poate nu au nevoie de un om , doi , trei etc....mi se pare absurd sa existe orice fel de constrangere cu privire la acest lucru.
In alta ordine de idei , suntem in aceeasi oala ...nu sunt expert , dar poate cu putin noroc si mai multa stiinta la anul voi da si poate voi lua examenul de acces..dar cu toate astea nu mi se pare normal sa fie cineva OBLIGAT sa ma angajeze!



#186970 Scrisoare deschisa adresata CECCAR

Postat de uana.be on 11 November 2008 - 10:36 AM in Arhiva

@ikki
Cred ca din postura de viitor (sau actual) stagiar iti convine de minune ca sa se instituie acea obligativitate de anajare a stagiarilor...dar te gandesti cum o sa te raportezi la ea din perspectiva expertului (care vei deveni)? Anual in fiecare judet iau examenul in jur de 50-70 de persoane...si daca ne uitam pe un tablou din orice judet ..cam tot atatea sunt si firmele autorizate...deci in fecare an iti vine un nou angajat...Sunt unii experti care activeaza intr-un birou de 9m patrati....cu maxim inca un angajat...si tin 10-20 de firme...ei! pe tine unde te pune?? ca ma gandesc ca nu levitezi , apoi..ce-ti da de lucru daca doar atati clienti are?? mai apoi...tre sa si investeasca in tine...daca are loc..tre sa-ti ia un birou , un calculator etc. ...si nu in ultimul rand...and am vazut ca nu are ce sa-ti dea de lucru , nu are unde sa te aseze , dar trebuie sa-ti dea un salariu pe care plateste si contributii... Parca nu mai e asa de roz , nu? In plus cred ca ar trebui sa ne amintim ca traim intr-o tara democratica , iar o astfel de lege ingradeste exact acea libertate! Cred ca nu degeaba exista acel tablou al tutorilor care si-au exprimat disponibilitatea de a indruma stagiari !



#185399 control financiar

Postat de uana.be on 24 October 2008 - 01:52 PM in Arhiva

Nu-ti mai pierde vremea cu controlul, pt ca nu se mai da din control, s-a scos, iar in culegerea de 2008 lipseste cu desavarsire ! De-aia nu a postat nimeni nimic pe subiectul acesta.



#185364 livrari/achizitii intracomunitare

Postat de uana.be on 24 October 2008 - 09:55 AM in Arhiva

este doar o parere...dar dat fiind faptul ca tu nu produci nimic aici (in consecinta nu livrezi bunurile din romania intr-un alt stat membru) nu se considera livrare intracomunitara...Problema ta este un pic alta...adica ai tot felul de cheltuieli in statul respectiv care contin TVA...doar ca acel TVA nu poti sa-l deduci in romania pt ca nu este tva romanesc...nici in statul respectiv nu poti sa-l deduci doar daca esti inregistrata si acolo in scopuri de tva...Am inteles ca sunt societati care sunt axate pe recuperari de tva din alte state...dar cred ca procedura este mult prea greoaie si costisitoare ..mai bine (daca tot produci acolo ) sa mergi la autoritatea lor fiscala si sa te inregistrezi la ei in scopuri de tva!
E o parere care tine mai mult de logica...probabil sunt si alti colegi care s-au si lovit de speta asta si vor veni cu o baza legala!
O zi buna!



#185128 Nu mai vreau sa fiu contabil

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 12:05 PM in Arhiva

aha! m-am lamurit:) Nu am nici eu la inima CECCAR...in sensul ca..am mai spus...le dai cotizatie si nu primesti de la ei nimic...doar "dreptul de libera practica"...Totusi daca il ai...castigurile de pe urma acestui drept sunt frumoase..si deloc de neglijat! Oricum bafta cu firma de consultanta...este unul dintre cele mai bine platite domenii peste tot :) Si noi oferim acest lucru...adica pt clientii care sunt si pe partea de conta e inclusa in tarif , in schimb pt ceilalti avem tarife separate de consultanta pe ora .



#185126 Impozit nerezidenti

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 11:56 AM in Arhiva

cap v :schimb de informatii in domeniul impozitelor directe , conform conventiilor de evitare a dublei impuneri
art.12428
alin (1) In conformitate cu prevederile acestui capitol , autoritatile competente ale statelor membre vor schimba orice informatie care poate sa le indreptateasca sa efectueze o corecta stabilire a impozitelor pe venit si pe capital si orice informatie referitoare la stabilirea impozitelor asupra primelor de asigurare la care se face referire la art3 paragraful 6 din Directiva 76/308/CEE a consiliului , din 15 martie 1976 , privind asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor legate de anumite obligatii fiscale ,taxe,impozite si alte masuri , cu amendamentele ulterioare
alin.(2) Vor fi privite ca impozite pe venit si capital , indiferent de modul in care sunt stabilite , toate imp pe venitul total , pe capitalul total sau pe elemente de venit sau de capital , inclusiv impozitele pe castigurile din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare , impozitul pe sumele totale ale salariilor platite de intreprinderi , precum si impozitele pe cresterea de capital.
(3) Impozitele la care se face referire la alin(2) sunt in prezent , in mod special :
...........
o) in Marea Britanie :
-impozitul pe venit;
-impozitul pe corporatii;
-impozitul pe castigurile de capital;
-imp. pe venitul petrolier;
-imp.pe imbunatatiri funciare;
.........
(4)Prevederile alin (1) se aplica , de aseemenea, asupra oricaror impozite identice sau similare stabilite ulterior , in plus , sau in locul impozitelor prevazute la alin(3) . Autoritatile competente ale statelor membre se vor informa reciproc asupra datei de intrare in vigoare a unor asemenea impozite .




asta te interesa? sau am inteles eu gresit?



#185120 Nu mai vreau sa fiu contabil

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 11:21 AM in Arhiva

asa se mai explica una alta...de ce nu iti faci firma de conta sa lucrezi pe baza de contract prestari servicii cu ei?? In acest caz e privita un pic altfel "toata afacerea" si poti face si mult mai multi bani..ca pana la urma nu poti sa te angajezi cu 2 ore la 100 de firme:) .In plus cand esti angajatul lor au tendinta sa "gandeasca" ca ei iti fac tie o favoare si nu tu lor..drept urmare se mai si zgarcesc! Daca nu e cu suparare ...ce tarife iei de la acesti "clienti" ?



#185118 cu TVA sau fara?

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 11:14 AM in Arhiva

MO partea I : cod fiscal capIX : operatiuni scutite de taxa , art.141 , alin (2) , lit b) : "operatiunile de asigurare si/sau de reasigurare , precum si prestarile de servicii in legatura cu operatiunile de asigurare si/sau de reasigurare efectuate de persoanele care intermediaza astfel de operatiuni "
Cu asta mergeti la cei care sustin ca factureaza cu tva pt ca ei presteaza servicii :)



#185111 Nu mai vreau sa fiu contabil

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 11:00 AM in Arhiva

Otilia eu nu mai inteleg nimic:) Pana la urma ai propria ta "afacere" in conta...sau lucrezi undeva angajata ca si contabila si mai faci dupa program si alti clienti?



#185108 cu TVA sau fara?

Postat de uana.be on 22 October 2008 - 10:49 AM in Arhiva

Vezi postareamela-dia, la Oct 21 2008, 04:23 PM, a spus:

Buna uaana.be,
Si TIRIAC LEASING factureaza asigurarea cu TVA. Pe factura lunara de rata leasing este prinsa si plata asigurarii lunare la care societatea de leasing aplica TVA. Desi specifica asigurare ei o trateaza ca pe o prestare de servicii. Ni s-a specificat ca numai in situatia in care s-ar plati direct cu numerar contra chitanta, nu s-ar mai adauga TVA-ul, dar fiind facturata trebuie sa sa factureze TVA. Baza legala nu au specificat-o. Poate ne-o comunica si noua cineva.
Da ..asa sustin si cei de la west credit leasing..in sensul ca ei sustin ca refactureaza ..adica societatea de asigurare le factureaza lor asigurarea si ei ti-o refactureaza tie cand iti emit si factura de leasing...Oricum ar trebui intrebati in ce baza legala o fac...pt ca nu se incadreaza la servicii dat fiind faptul ca in lege este stipulat si acest caz de refacturare ...caz in care este specificat ca nici refacturarea asigurarii nu este purtatoare de tva!



#185016 cum va descurcati cu zeci de companii ?

Postat de uana.be on 21 October 2008 - 12:41 PM in Arhiva

@eugen - si din conta se fac bani frumusei atata doar sa va educati clientii si sa nu mai acceptati toate "ciurucurile" care considera ca e mult sa dea niste bani pe conta pt ca lor nu le serveste la nimic ci o tin doar pt stat! (ca am auzit si din astea:P )



#185014 cum va descurcati cu zeci de companii ?

Postat de uana.be on 21 October 2008 - 12:29 PM in Arhiva

1 la mana tre sa unim topicurile :) eu nu mai stiu unde sa scriu...ca vorbim aproximativ acelasi lucru pe 2 topice distincte , acesta si cel cu tarifele!
@otilia - e absurd...noi nici nu avem ce discuta cu clienti care nu vor sa-si ia programele si sa tina minimum de evidenta la sediul lor , si cum ziceam..nu de comoditate ..ca pana la urma tot noi suntem cei care ii instruim si care mergem la ei cand au probleme s.a.m.d , dar consideram ca nu merita sa lucram cu si pt clienti pe care nu`i intereseaza de firma lor! Registrul de casa (unde ai avut tu probleme ) e tot informatizat (defapt tot ce inseamna registre si documente sunt in program) si l-am configurat in asa fel incat sa nu poata gresi decat strict din rea-vointa...adica sa nu inregistreze ceva! Dar daca nu inregistreaza acel "ceva" e ca si inexistent...pt ca programul nu-ti permite sa operezi casa...ci exista un modul de evidenta a partenerilor in care se inregistreaza absolut tot ce inseamna facturi primite, plati si incasari de orice fel...indiferent ca acestea sunt cash sau prin banca...si din acel modul informatiile se duc spre registre si inventare si alte cele , iar in acest fel atat noi ,cat si clientul, avem o imagine in timp real a tot ce inseamna plati si incasari , a tot ce inseamna fz platit sau neplatiti , clienti incasati sau nu...nu trebuie sa astepte pana la inchidere ...Pot aparea diverse greseli in inregistrari ...dar asta mai mult ca nu stiu cu ce tip de doc sa inregistreze ...dar si asta apare rar si-i prindem repede:).
Cat despre clienti "cu plasa" , am mai spus , avem literalmente mai putini decat degetela de la o mana ...si pe acestia ii avem pt ca sunt prieteni din copilarie si au o activitate restransa , foarte putine acte si isi asuma intreaga "vina" pt eventualele amenzi legate de casa si alte doc care trebuiesc sa existe la sediul lor.
Te cred si inteleg ca zici ca muncesti zi lumina si nu intelegi cum pot altii sa faca atatia clienti...pt ca si eu il am "in administrare" pe unul din acei putini clienti care vin cu plasa...si literalmente imi ia de 10 ori mai mult tp sa-l inchid (si are maxim 2-3 facturi emise , max5-7 facuri primite , cateva bonuri de benzina si 1 salariat) ...si daca ma pun bine pe el imi ia 1 zi sa-l contez ,inregistrez , listez , inchid si iar listez toate cele + declaratiile aferente...) decat alt client care e repartizat la mine si are minim 100 de facturi emise , cel putin tot atatea primite , delegatii , bonuri de benzina cu sacul , CA de peste 100.000 euro , 2 puncte de lucru etc...dar e pe programe si-l termin de verificat in aproximativ 2 ore plus listatul si inchiderile... Cam asta e diferenta de productivitate intre un tip de client si altul si de aceea ii refuzam pe cei care nu vor sa se conformeze cerintelor noastre...care pana la urma sunt conforme cu prevederile legale in vigoare...
Eu recomand acest tip de lucru cu clientii tuturor...atat pt sanatatea voastra :) cat si pt acuratetea si legalitatea actelor si faptelor intocmite...
Ca un plus...clientii dispusi la acest mod de lucru sunt si clienti care platesc exact valoarea pe care trebuie sa o aiba aceasta munca...si mai mult..sunt seriosi si platesc la timp:) ..nu degeaba cred ca avem cea mai mare CA din judet intre firmele membre ceccar



#184980 cum va descurcati cu zeci de companii ?

Postat de uana.be on 21 October 2008 - 10:08 AM in Arhiva

aici trebuie sa primeasca omul dreptate ..ma refer la "mutual"...Totul depinde de productivitatea muncii pe care o prestezi...normal ca nu ai cum sa tii zeci de firme daca tu faci de la 0 totul si omul vine cu plasa de acte,,,in primul rand el e pasibil de amenda , pt ca nu are la zi si la sediul firmei o gramada de documente . In al doilea rand nici tu , ca si contabil , nu vei avea o situatie reala cu ceea ce se intampla la sediul clientului ...si la sfarsit de trimestru/semestru/an te vei trezi cu neconcordante in solduri si apoi stai si sapa sa vezi de unde sunt! Informatizarea este cheia productivitatii..normal..programele costa destul de mult , mai ales niste programe bune , daaar si beneficiile sunt mari , in sensul ca in loc sa-ti ia 3 zile un client iti ia maxim 1 , iar in restul mai poti lua alti 2 clienti! Cat despre CECCAR tre sa recunosc..sau cel putin este parerea mea...nu face mai nimic pt mine...Adica eu le platesc lor 8 mil cotizatie fixa si 1,5% din cifra de afaceri (care nu este de neglijat) si ce primesc in schimb?? Nimic! Daca CECCAR organizeaza cursuri tot trebuiesc platite..si nu-s ieftine deloc..minim 5 mil pe cap , profesia nu o apara , nu se sesizeaza ca sunt o gramada de oameni fara drept de semnatura care vizeaza bilanturi si ei habar nu au..sau nu vor ..si da..o gramada de functionari publici care tin contabilitati cand le este interzis...Si atunci eu ce primesc in schimbul acestor zeci de milioane pe care le platesc cotizatie??



#184976 cu TVA sau fara?

Postat de uana.be on 21 October 2008 - 09:52 AM in Arhiva

la asigurare nu ar trebui sa ai TVA in nici un caz...nu este purtatoare de TVA...E adevarat si eu am intalnit institutii de credit care aplicau (la leasing in general) tva si la asigurari...e o porcarie.
In schimb de ceva vreme si dobanda este purtatoare de TVA...nu a fost , dar acum este! West Credit Leasig este o societate care factureaza asigurarea cu TVA ...gresit,dar asta este! Teoretic exista o lege care spune ca daca primesti o factura intocmita incorect sa o corectezi si sa faci inregistrarile corecte , sa anunti emitentul atat de greseala cat si de faptul ca tu ii vei plati valoarea corectata a facturii..tot in acea lege este stipulat si faptul ca beneficiarul raspunde solidar cu emitentul daca incorectitudinea nu a fost remediata!



#184872 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de uana.be on 20 October 2008 - 11:42 AM in Important in meseria de contabil

@Otilia - nu cerem nimic in plus la inchiderile de an...avem un tarif negociat la inceput pe un an de zile cu continuare automata si in anii urmator pana cand partile nu reziliaza , tarif care se indexeaza cu procentul de crestere a salariilor cand acest lucru de intampla. In general nu se pun mari probleme la inchiderile de an pt ca nu exista neconcordante intre ce avem noi aici si ce au ei la sediu ...lucram pe acelasi program(impus de noi)pe care il verificam cand preluam actele si bazele de date la fiecare inceput de luna , iar dupa ce au trecut pe la noi la verificat/corectat/listat/inchis etc. se returneaza cu noua baza de date si se face restaurarea ....adica la fiecare sfarsit de luna exista o concordanta perfecta intre ce e la noi si ce e la ei...In plus li s-au limitat caile de acces in calc pt a nu putea umbla in programe mai mult decat e nevoie (am avut destule cazuri in care au facut varza) ..plus programele noastre sunt in mai multe module care trebuiesc interconectate si astfel ii prindem la orice greseala! Conta primara cum am zis e tinuta la ei...dar noi le instruim oamenii si noi ii invatam programele..si normal ca la noi suna pt orice nelamurire sau blocaj...nu este o masura de comoditate , dar pana la urma legea ii obliga sa aiba o serie de doc la zi..adica mai toata conta primara . Oricum nu prea luam firme mici ..care sa nu-si permita acest mod de lucru , avem prea putine firme de genul acesta si astea doar pt ca sunt alte "firmulite" ale unor clienti mari sau 1-2 prieteni care au tinut mortis sa lucreze cu noi , in rest majoritatea firmelor sunt de la medii in sus ..a! si nu luam pfa si alte organizatii de genul...doar srl sau sa! Probabil dificultatea pe care o intampini tu este de natura programelor cu care lucrezi...nu stiu..nu-mi explic...la noi (dupa ce actele sunt atent verificate) inchiderea efectiva este la 3 click-uri distanta...E drept..s-a lucrat foarte mult la aceste programe cu furnizorii nostrii...se lucreaza cu ei din 1992 (noi fiind primii clienti) ...si absolut toti algoritmii sunt dupa indicatiile noastre..de aceea este mult simplificata munca si au fost eliminate multe probleme care necesitau timp. Singurele chestii care mai trebuiesc introduse manual sunt declaratiile catre AF (100 , 300 etc) , dar si acestea le listam din program si atat doar ca le introducem . Cred ca pana la urma aceasta organizare eficienta a condus la faptul ca nu exista om care sa plece acasa mai tarziu de 5 si nu ne prinde data de 25 cu declaratiile nedepuse...de multe ori se depun mult inainte de aceasta data. De "fusareala" nu se pune problema , nu am avut pana acum nicio problema cu cei de la finante si maximul de lucru de care s-au putut lega vreodata a fost ca registrul nostru de casa nu are linie continua ca cel din cod ci e punctata (pt ca asa o scoate programul)



#184614 Un expert contabil angajat poate presta servici contabile pentru alta societa...

Postat de uana.be on 17 October 2008 - 09:17 AM in INFORMATII DIVERSE

Revin cu un update aici :
In primul rand toata lumea citeaza din art11 alin 1 si 2 , insa acestea se refera la urm lucru : Normal ca esti incompatibil cu acele situatii pt ca nu iti faci tie expertiza ctb sau nu te auditezi pe tine..adica tu centrezi si tu dai cu capul !!
Nimeni nu vrea sa citeasca alin 3 (adica imediat sub 2) care iti spune negru pe alb ca nu ai voie sa prestezi nici o activitate salarizata sau comerciala in afara CECCAR!! Acesta este aliniatul care iti spune ca daca esti angajat (si primesti salariu) nu ai voie sa-ti exerciti in "timpul liber" profesia libera!!
Motivarea raspunsurilor cu "am intrebat la CECCAR si eu mi-au spus ca pot" pana la urma nu are nici o valoare : pt orice contabil LEGEA este cea care trebuie sa-i dicteze calea , iar MO cuprinde acest lucru negru pe alb! Analogic nici faptul ca de la Finante au spus nu stiu ce nu ar trebui sa aiba valoare pt voi , pt ca de asemenea , sunt mult si acolo care nu au habar de ce legi sunt in vigoare ...si har domnului am intalnit o gramada care dadeau amenzi pe legi demult abrogate si mai grav ..la noi s-a oprit in a da o amenda in baza unei legi abrogate cu motivatie venita dintr-o alta lege la fel de abrogata si ei habar nu aveau! Multi dintre acesti oameni nu au de unde sau chef sau timp (indiferent) ca sa citeasca legea ...insa cei care au abonament la MO stiu foarte bine ca le vine o data la 3-4 zile cate un teanc de cateva sute de pagini de legi , HG , ordonante etc NOI! In concluzie in nicio instanta nu va sta in picioare " da asa mi-au zis de la CECCAR" ..cine? un biet functionar de la receptie?? Probabil si el a citit 2 aliniate si a interpretat cum i-a convenit lui! Totusi ..daca cineva tine atat de mult la ce au de spus cei de la CECCAR ..cei ce au fost la cursurile tinute de ei (in special la cele la care s-a prezentat noua legislatie in domeniu) cred ca au auzit...sau ar fi trebuit sa auda acelasi lucru si din partea lor ..adica NU ..nu ai voie sa oranizezi si sa tii ctb daca este si angajat undeva! Si daca tot nu va vine sa credeti...si nu vreti sa credeti nici asa...aratati cele 3 aliniate unui avocat si va va spune acelasi lucru ! O zi buna si spor la munca!



#184453 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 05:46 PM in Important in meseria de contabil

@Otilia - da la voi sunt niste chirii de te doare mintea :) si niste preturi la locuinte de asemenea... In schimb la mancare , haine (nu vorbesc de fitze:P ) stati ceva mai bine...dar cum ziceam problema locuintei e groaznica .Vorbesc in cunostinta de cauza pt ca mama mea e din Buc si mergem acolo din cand in cand , iar costul unui trai decent e ok ..mai putin locuinta..care da..e cea mai importanta!
La noi e inclus totul in tarif...adica mi se pare putin de porc sa le cerem bani pt cateva dischete ,dosare si coli ..adica dosare isi cam fac ei..ca se tine conta primara acolo la majoritatea si atunci actele vin deja indosariate...avem foarte putini clienti care vin cu actele "in plasa" si fara baze de date . Totusi , ma repet..mi s-ar parea aiurea sa le cerem bani de dischete la unii care ne platesc 600 sau 800 de euro pe luna:)



#184441 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 03:25 PM in Important in meseria de contabil

@lyv - nu ti-o iau in nume de rau:) da nu vad unde ma contrazic...da lucrez la un cabinet de conta si da sunt multumita per total...si da sustin ca in GENERAL aceste posturi ar trebui sa fie mai bine platite...si da consider ca lucrez mai mult decat o fac cei de la clientii mei (pe conta primara) si NU nu consider ca as merita mai putin ca remuneratie...si DA am intrebat de salarii in stanga si-n dreapta...si DA cel putin la noi (oradea) salariile la cabinete sunt intre 10-20(cu indulgenta) in functie de vechimea in cabinet ,volumul de munca si marimea (dificultatea) firmelor ce-ti sunt atribuite...in schimb am clienti italieni in general care platesc pt conta primara si 2-3 drumuri la banca pe luna aprox 40 mil de lei...si ca sa anticipez intrebarea (posibila) care-mi va fi adresata : NU nu vreau sa ma duc sa lucrez pe astfel de posturi pt ca nu pt asta m-am pregatit in facultate..pt aia puteam sa fac si 3 luni de cursuri undeva...si revin per TOTAL sunt multumita! Dar lyv scrisesem putin altceva...in sensul ca dintre cei care avansau opinii pt cat ar trebui unul sau altul sa ceara remuneratie se afla destui care conduc astfel de cabinete...dar nu cred ca e careva sa plateasca 1000 de euro unui angajat de`al sau...sau ma rog...daca exista sunt EXTREM de putini..si cred ca le-ar rade in fata unuia care ar veni cu asemenea pretentii salariale chiar daca ar fi calificat ! Cam asta trebuia sa se inteleaga:)



#184414 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 12:52 PM in Important in meseria de contabil

@Otilia...da am citit de ultimul caz de care spui tu cu 60 de angajati...dar ma refeream asa in general la cate s-au mai perindat prin topic...le0am cam citit pe toate (paginile si posturile) ..si cam asta era concluzia : ceretzi mult...sunt de acord..nu spune nimeni sa-ti bati joc de tine cerand minimul pe economie,departe gandul de mine..Totusi imi mentin si parerea ca ar trebui platiti in primul rand mai bine cei ce lucreaza la firme de conta : 1. pt ca in general tarifele cerute de la clienti se incadreaza intre 80-1000 euro (poate si mai mult si mai putin) si sa zicem ca facem o medie de 200 euro pe firma ..angajatii au undeva la 10 firme/cap ceea ce inseamna ca "aduce" 2000 de euro / luna ...iar toti stim care sunt costurile de functionare a unei firme de conta...destul de mici ..nu degeaba rata profitul este cea mai mare in servicii 2. pt ca volumul de munca este mai mare ..in general..exista si exceptii in mod sigur... Eu sincer ma tot minunez cand ma duc la clientii mei si se plang cat au de lucru...iar acel lucru orice om din firma de conta daca se pune bine pe el il termina in max 2 zile...ei "lucreaza" 8 ore pe zi / ~20 zile pe luna pe asta si tot se plang ca e prea mult si de aia nu reusesc sa aduca actele la timp:) Iar despre salariile de care ziceai tu..nu le contest , dar ele probabil ca exista in Buc. (unde toata lumea stie ca exista alta dinamica a pietei munci , implicit si a salariilor) , dar in rest nu cred ca sunt remunerati ( contabilii) la nivelul la care ar trebui..de aici si paradoxul castigurilor unei femei de serviciu fata de un absolvent cu studii superioare (indiferent pana la urma in ce domeniu) . Bine sunt de acord si cu categoriile de asa-zisi absolventi (sa clarific ca sa nu sara nimeni) ..ca har domnului sunt si o gramada care nu stiu cum dumnezeu au reusit sa-si ia licentele ..am vazut o gramada si din astia..chiar "economisti" ...care la afirmatia (discutia era refertoare la un proiect ) "deci A iti e egal cu P , asa-i?" , iar domnisoara (anul 4) raspundea senin " Pai normal ca nu! Cum sa fie?!?!?" :))))



#184377 factura externa UE

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 10:24 AM in Arhiva

pai cu tva...iar tva va fi inclus in totalul de la jurnalul de vanzari in tara cu cota 19% ...iar in decont il treci unde treci si celalalte livrari in tara



#184367 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 09:10 AM in Important in meseria de contabil

sunt total de acord cu faptul ca (virgula) calitatea trebuie platita...dar totusi...nu stiu cati oameni sunt dispusi in Romania de azi sa dea 1000 de euro la o firma nu tocmai mare...Si mai am o intrebare : cati dintre voi , care aveti cabinete contabile , va platiti angajatii cu 1000 de euro pe luna?? Totusi..ei ar merita si mai mult , dat fiind faptul ca tin cate 10 firme nu una intr-o luna! Nu prea cred ca sunt care sa plateasca/primeasca atata! Pe banii altuia toti suntem viteji:)



#184364 factura externa UE

Postat de uana.be on 15 October 2008 - 08:53 AM in Arhiva

Cu! tu livrezi in Ro chiar daca facturezi in Germania...parerea mea



#184221 cum am ajuns sa fiu contabil !

Postat de uana.be on 13 October 2008 - 02:50 PM in Cum poti deveni contabil

Citind povestile d-voastre imi dau seama ca sunt prea putini cei care au stiut de la inceput ca "asta vreau sa fiu cand o sa fiu mare" ..majoritatea au ajuns printr-un concurs de imprejurari mai mult sau mai putin fericite..Eu nu am avut o viata grea...chiar indestulatoare as putea zice, parintii mei au facut tot ce le-a stat in putinta ca noi(eu si fratele meu) sa avem de toate..Eram la liceu , pasionata de matematica ..chiar visam matematica si nu concepeam altceva decat matematica si vroiam sa dau la facultatea de electrotehnica si informatica sectia calculatoare. In clasa a 11-a profesoara de economie mi-a zis ca o sa fiu economist si i-am raspuns ca "nici in ruptul capului ..eu dau la info" si asta am si facut .Am ajuns acolo si mi-am dat seama ca nu e ceea ce m-am asteptat sa fie , pe langa faptul ca eram 3 fete in an si era mai mult "depanare" decat info...pur si simplu am urat facultatea aceea!:)Dupa 2 ani petrecuti acolo mam hotarat sa dau admitere la ISE , asa ca m-am apucat de invatat si am intrat ! Nu stiam exact nici atunci spre ce profil o sa ma orientez...contabilitatea era pe ultimul loc oricum deoarece nu ma mai intalnisem cu ea si habar n-aveam cu ce se mananca. La primul curs , Bazele contabilitatii , am primit cateva itluri de referate pe care sa le intocmim pe parcursul semestrului pt seminar in ideea de a ne ajuta la nota finala...m-am panicat..din titlurile respective am inteles doar "si , cu , la , de ,pe ..etc" :)) adica..NIMIC! Eram sigura ca asta va fi restanta mea...de care nu voi scapa pana in anul 4. Totul s-a schimbat la primul curs cu adevarat de contabilitate si la cele ce au urmat...am avut o profesoara extraordinara care m-a facut sa inteleg si sa iubesc aceasta "materie" , d-na Victoria Bogdan , o profesoara care cred ca traieste pentru asta ...statea sa ne predea (inafara orelor si a programei..deci fara a fi platita pt asta) doar ca sa stim noi mai multe...Ei datorita ei am stiut la terminarea anului 2 ca eu doresc sa urmez contabilitatea ca profil..si ca "o sa fiu contabil cand o sa fiu mare". Mai apoi toate s-au legat..mai intai am inceput cu conta primara la firma tatalui meu , iar in prezent lucrez la o firma de contabilitate cu sperantele ca la anu sa-mi dau si examenul de acces la stagiu! Inca o data vreau sa-i multumesc acestei profesoare , care , fara sa stie, m-a impins spre contabilitate ...si nici nu cred ca as putea sa fac altceva...sunt indragostita de aceasta meserie ..cu toate ca la un moment dat "rutina" te omoara...las ca te trezeste 25`u:). O zi buna tuturor si spor la munca!




Cometa SQL