Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
danL's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


danL's Content

There have been 679 items by danL (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#242410 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de danL on 17 June 2011 - 04:10 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008



#242252 monografie tranzactii FOREX

Postat de danL on 11 June 2011 - 12:54 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaTAV, la 10 June 2011 - 07:43 PM, a spus:

nu am reusit sa descopar un indiciu in acest sens.

Prin deductie :thumbup:

Declaratia 201 are la baza Ordinul 233 din 2011 care este elaborat in baza art.90.
Acest articol, ART.90 Venituri obținute din străinătate, face parte din CAP.12.Aspecte fiscale internaționale

Eu zic ca daca nu mai ai venituri de pe BVB, Sibiu etc nu mai depui 225.
Poate mai primim si alte pareri.



#242251 Impozit pe venit - tranzactionare actiuni

Postat de danL on 10 June 2011 - 11:29 PM in Arhiva

Vezi postareaTAV, la 10 June 2011 - 07:57 PM, a spus:

Cu alte cuvinte, se depune declarația 225 pentru veniturile realizate din STRĂINĂTATE, pentru operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen pe bază de contract (în cazul meu nu este vorba de acțiuni ci de tranzacții forex)?

Nu.

Fersoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, care au obtinut in anul 2010 venituri din strainatate din: profesii libere, activitati comerciale, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, activitati agricole, dividende, dobanzi, premii si jocuri de noroc, din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, din transferul titlurilor de valoare, din castigurile din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract si alte operatiuni similare, din investitii, din pensii, precum si alte venituri impozabile depun formularul 201 "Declaratia privind veniturile din strainatate".

Citeaza

Cod Fiscal:

ART. 40 Sfera de cuprindere a impozitului
(1) Impozitul prevăzut în prezentul titlu, denumit în continuare impozit pe venit, se aplică următoarelor venituri:
a) în cazul persoanelor fizice rezidente române, cu domiciliul în România, veniturilor obținute din orice sursă, atât din România, cât și din afara României;

-------

ART. 90

Venituri obținute din străinătate

(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și cele care îndeplinesc condiția prevăzută la art. 40 alin. (2) datorează impozit pentru veniturile obținute din străinătate.

(2) Veniturile realizate din străinătate se supun impozitării prin aplicarea cotelor de impozit asupra bazei de calcul determinate după regulile proprii fiecărei categorii de venit, în funcție de natura acestuia.

(3) Contribuabilii care obțin venituri din străinătate conform alin. (1) au obligația să le declare, potrivit declarației specifice, până la data de 15 mai a anului următor celui de realizare a venitului.

(6) Organul fiscal stabilește impozitul anual datorat și emite o decizie de impunere, în intervalul și în forma stabilite prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

(7) Diferențele de impozit rămase de achitat, conform deciziei de impunere anuală, se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează și nu se datorează sumele stabilite potrivit reglementărilor în materie, privind colectarea creanțelor bugetare.


Norme metodologice:

Art. 91

203. Persoanele fizice rezidente române cu domiciliul în România și persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal sunt supuse impozitării în România pentru veniturile din orice sursă, atât din România, cât și din străinătate. În situația în care, pentru veniturile din străinătate de natura celor prevăzute la art. 41 lit. a), c) și f) din Codul fiscal, statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri și-a exercitat dreptul de impunere, aceste persoane au dreptul să deducă, pentru fiecare sursă de venit, din impozitul pe venit datorat în România impozitul pe venit plătit în străinătate, în condițiile prevăzute de Codul fiscal. Veniturile din străinătate realizate de contribuabilii prevăzuți la art. 40 alin. (1) lit. a) și de cei prevăzuți la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal, precum și impozitul aferent, a cărui plată în străinătate este atestată cu document justificativ eliberat de autoritatea competentă a statului străin cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, exprimate în unitățile monetare proprii fiecărui stat, se vor transforma în lei la cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Națională a României din anul de realizare a venitului respectiv.

204. Impozitul plătit în străinătate, care se deduce din impozitul pe venit datorat în România, este limitat la partea de impozit pe venit datorat în România.

Prin venit mondial se înțelege suma veniturilor impozabile din România și din străinătate din categoriile de venituri realizate de persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal și de cele care îndeplinesc condiția menționată la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal.

Pentru veniturile menționate la art. 41 lit. a), c) și f) din Codul fiscal, care au fost globalizate în străinătate, creditul fiscal extern pentru fiecare venit este limitat la impozitul pe venit calculat prin aplicarea cotei medii de impozit din străinătate, aplicată asupra fiecărei surse de venit obținut în străinătate, dar nu mai mult decât cota de impozit prevăzută la titlul III din Codul fiscal, aferentă venitului respectiv.

Cota medie de impozit se calculează astfel:



impozit plătit în străinătate

Cota medie de impozit = ----------------------------------- .

venit global obținut în străinătate



Venitul global obținut în străinătate reprezintă toate categoriile de venituri care, conform legii din statul respectiv, se globalizează în străinătate.



205. Pentru veniturile realizate în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri și care nu au fost globalizate în vederea impozitării, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit plătit în străinătate, dar nu mai mult decât cel datorat pentru un venit similar în România, potrivit Codului fiscal.

206. Dacă suma reprezentând creditul fiscal extern este mai mare decât impozitul plătit în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, suma recunoscută care se deduce este la nivelul impozitului plătit în străinătate. În situația în care suma reprezentând creditul fiscal extern este mai mică decât impozitul plătit în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, suma recunoscută reprezentând creditul fiscal extern acordat este la nivelul sumei calculate conform pct. 204.

207. Calcularea creditului fiscal extern se face de către organul fiscal competent, separat pe fiecare sursă de venit. În situația în care contribuabilul în cauză obține venituri din străinătate din mai multe state cu care România are încheiate convenții de evitare a dublei impuneri, creditul extern admis a fi dedus din impozitul datorat în România se va calcula, potrivit procedurii prevăzute mai sus, pentru fiecare sursă de venit și pe fiecare țară.

208. În cazul veniturilor prevăzute la art. 41 lit. b), d), e), g) și h) din Codul fiscal, creditul fiscal extern se acordă pentru fiecare venit similar din România. Creditul fiscal extern pentru veniturile din statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, a căror impunere în România este finală, se va acorda astfel:

a) în situația în care în străinătate cota de impozit este mai mare decât cea prevăzută în titlul III din Codul fiscal pentru un venit similar, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit calculat, aplicându-se cota prevăzută în acest titlu;

b) în situația în care cota de impozit este mai mică în străinătate decât cota de impozit pentru un venit similar din România, creditul fiscal extern este calculat la nivelul impozitului plătit în străinătate, iar impozitul anual rămas de achitat în România se calculează ca diferență între impozitul pe venit calculat aplicându-se cota de impozit prevăzută la titlul III din Codul fiscal și impozitul pe venit plătit în străinătate pentru venitul realizat în străinătate.

Pentru veniturile prevăzute la art. 41 lit. b), d), e), g) și h) din Codul fiscal, creditul fiscal se acordă potrivit prevederilor pct.205.



209. Contribuabilii prevăzuți la art. 40 alin. (1) lit. a) și cei prevăzuți la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal, care desfășoară activitate salarială în străinătate și sunt plătiți pentru activitatea salarială desfășurată în străinătate de către angajatorul român, se impun în România pentru veniturile realizate din activitatea salarială desfășurată în străinătate.

În cazul în care același venit din salarii este supus impunerii atât în România, cât și în străinătate, statului străin revenindu-i dreptul de impunere potrivit convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu respectivul stat, organul fiscal competent din România va proceda la regularizarea impozitului datorat de rezidentul român, pe baza cererii depuse. În vederea regularizării impozitului, contribuabilii care au fost impuși pentru aceleași venituri obținute din salarii atât în România, cât și în alt stat cu care România are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri vor depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, împreună cu cererea de restituire, următoarele documente justificative:

a) fișa fiscală întocmită de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România care efectuează plăți de natură salarială;

b) certificatul de atestare a impozitului plătit în străinătate de contribuabil, eliberat de autoritatea competentă a statului străin, sau orice alt document justificativ privind venitul realizat și impozitul plătit în celălalt stat, eliberat de autoritatea competentă din țara în care s-a obținut venitul;

c) contractul de detașare;

d) orice alte documente ce pot sta la baza determinării sumei impozitului plătit în străinătate pentru veniturile plătite de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România. Procedura de regularizare a impozitului datorat de rezidentul român se va stabili prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Veniturile din activități dependente desfășurate în străinătate și plătite de un angajator nerezident nu sunt impozabile în România potrivit prevederilor Codului fiscal și nu fac obiectul creditului fiscal extern.

2091 . Când o persoană fizică rezidentă în România obține venituri care în conformitate cu prevederile convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statul străin sunt supuse impozitului pe venit în statul străin, pentru evitarea dublei impuneri se va aplica metoda prevăzută în convenție, respectiv metoda creditului sau metoda scutirii, după caz.

2092. Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și cele prevăzute la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal care realizează un venit și care, potrivit prevederilor convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu un alt stat pot fi impuse în celălalt stat, iar respectiva convenție prevede ca metodă de evitare a dublei impuneri «metoda scutirii», respectivul venit va fi scutit de impozit în România. Acest venit se declară în România, dar este scutit de impozit dacă se anexează documentul justificativ eliberat de autoritatea competentă a statului străin, care atestă impozitul plătit în străinătate.

210. La sfârșitul anului fiscal vizat, contribuabilul anexează la declarația privind venitul realizat documentele justificative privind venitul realizat și impozitul plătit, eliberate de autoritatea competentă din țara în care s-a obținut venitul și cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri. Aceste documente sunt utilizate pentru aplicarea metodelor de evitare a dublei impuneri prevăzute în convențiile de evitare a dublei impuneri.)?



#242150 probleme pfa

Postat de danL on 08 June 2011 - 09:59 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareaTralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Am inteles ca sunt mai multe tipuri de pfa ( dependent, independent, norma de venit) si as dori sa stiu la care din acestea ma incadrez eu.
1.PFA nu este dependent de nimeni. Activitatea lui este dependenta: orice activitate desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare. Adica tu, ca PFA, nu ca si angajat, prestezi in continuare pentru firma la care acum ai contract. Vezi Cod fiscal art.7
2.activitate independenta - orice activitate desfasurata cu regularitate de catre o persoană fizica, alta decat o activitate dependenta. Vezi Norme de aplicare la Cod fiscal art.7
PFA-ul nu este de tip norma de venit. Norma de venit este o metoda de determinare a venitului net. Norma de venit difera de la oras la oras si este fixa. Adica pentru meseria, in orasul tau ti se impun venituri de x lei. Indiferent ca le realizazi, sau nu, la acest venit impus vei plati 16% impozit pe profit si 5,5% asigurari de sanatate

Vezi postareaTralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Pe langa asta va rog sa imi spuneti la ce cod caen sa ma incadrez.

Nu stiu ce specializare ai in constructii. Vezi nomenclatorul.

Vezi postareaTralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Voi plati doar impozitul pe venit de 16% sau mai platesc si altceva?

Pelanga cei 16% mai platesti:
-5,5% asigurari de sanatate.
-cand vei avea venituri de 8088 lei/an,vei plati si la pensie: venitul minim de asigurare este 708 lei (35% din salariul mediu brut) suma minima fiind 222 lei/luna.
-daca te declari platitor de TVA o vei plati si pe aceasta
-daca nu te declari platitor de TVA si la un moment dat vei ajunge la nenituri de 119.000 lei/an, tot va trebui sa o platesti.
-daca angajazi oameni le platesti salariile si contributiile.

Vezi postareaTralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Trebuie sa iau registru unic de control?

Da. Dar inainte de a-ti lua Registrul Unic de Control, ia-ti un contabil. :thumbup:



#242132 PFA - chiosc de produse alimentare si diverse

Postat de danL on 08 June 2011 - 03:54 PM in Arhiva

Vezi postareaShady90, la 08 June 2011 - 03:32 PM, a spus:

As vrea sa stiu daca imi trebuie factura pe marfa din magazin.

Obligatoriu.

Citeaza

LEGE nr. 12 din 6 august 1990 (*republicata*)
privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite
Constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit, urmatoarele fapte
e) efectuarea de acte sau fapte de comert cu bunuri a caror provenienta nu este dovedita, in conditiile legii. Documentele de provenienta vor insoti marfurile, indiferent de locul in care acestea se afla, pe timpul transportului, al depozitarii sau al comercializarii. Prin documente de provenienta se intelege, dupa caz, factura fiscala, factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale, factura externa sau orice alte documente stabilite prin lege.



Vezi postareaShady90, la 08 June 2011 - 03:32 PM, a spus:

Eu stau mai in Nord si am rude in Ucraina care ar putea sa ma alimenteze
.

Dupa cum sti Ucraina nu este in UE...te complici degeaba. La ce te gandesti tu, nu-ti dau sfaturi. :thumbup:

Vezi postareaShady90, la 08 June 2011 - 03:32 PM, a spus:

La pfa pot sa il angajez de exemplu pe tatal meu?

Da.

Vezi postareaShady90, la 08 June 2011 - 03:32 PM, a spus:

Eu fiind student pot detine un pfa?

Da.



#242128 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de danL on 08 June 2011 - 03:25 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Vezi postareaalexandra87, la 08 June 2011 - 12:55 PM, a spus:

Am un cabinet stomatologic deschis la sat este PFA,

Pentru problema ta, cele mai multe pareri le gasesti aici.

Regulament forum:

Ce contine: Linkul face trimitere la cea mai mare comunitate dentara din Romania.
Motiv: medici stomatologi, de pe acel forum, care pot sa-i impartaseasca din experienta lor, privind infiintarea unui CMI:PFA sau SRL.

Asta nu inseamna ca nu vei primi cele mai competente raspunsuri d.p.d.v contabil si fiscal pe acest forum, oricand le vei solicita. :thumbup:



#242124 Contributii Casa de Sanatate

Postat de danL on 08 June 2011 - 02:50 PM in Contabilitate PFA

Intrebarea fiind foarte incalcita, fara niciun indiciu clar, o sa incerc sa ghicesc raspunsul.

1. Daca, intradevar, este vorba de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, adica contributia de asigurari sociale de sanatate-CASS, ai o mare problema.
Aceasta contributie nu este optionala. Este OBLIGATORIE.
Trebuie sa mergi la Casa de Sanatate cu decizia de impunere primita de la Administratia Financiara, unde vei fi luat evidenta. Ti se va verifica stagiul de cotizare pe ultimii 5 ani si daca ai perioade neacoperite, vei plati contributiile la zi, impreuna cu majorarile de intarziere aferente.
Contributie de sanatate de 5,5%, aplicata la venitul net, trebuia achita, trimestrial, la urmatoarele termene: 15.03, 15.06, 15.09, 15.12, anual, de la data infiintarii PFA.

2.Daca este vorba de Casa Nationala de Pensii, adica contributia pentru asigurarile sociale de stat-CAS, aceasta este obligatorie doar daca ai realizat venituri mai mari de 8088 lei/an.
Venitul minim de asigurare este 708 lei (35% din salariul mediu brut pe tara) suma minima fiind 222 lei/luna.



#242094 tva lunar/trimestrial

Postat de danL on 07 June 2011 - 03:30 PM in Arhiva

ART.156, Cod Fiscal



#242082 TVA vanzare teren

Postat de danL on 07 June 2011 - 09:45 AM in Arhiva

Vezi postareawaverider, la 06 June 2011 - 01:17 PM, a spus:

Vreo opinie? :)

Rationamentul este bun; dar merita asteptat doi ani?



#242079 Cheltuieli deductibile PFA

Postat de danL on 07 June 2011 - 09:25 AM in Arhiva

Vezi postareaLyvyoo, la 06 June 2011 - 03:07 PM, a spus:

Nu pot sa ma lamuresc intr-o problema: desi am citit codul fiscal legat de aceasta chestiune

Initial, H.G.44 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, avea prevederi pentru problema ta. Dar n-a tinut decat pana in decembrie 2006. Au fost abrogate de H.G.1861 din 21 decembrie. Ai citatul din Norme in forma originala. Pentru a nu crea confuzii, am barat tot textul.

Citeaza

Codul fiscal:
i) cheltuielile pentru marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii, in cazul in care contribuabilul realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti, precum si in situatia in care acesta se afla inauntrul perioadei de recuperare a pierderii fiscale, conform legii;

Norme metodologice:
31. In cazul in care activitatile de promovare pe piete existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri genereaza cheltuieli cu bunuri din productia proprie sau prestarea de servicii, in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, acestea sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in baza art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Celelalte cheltuieli aferente activitatilor prevazute la art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal nu sunt deductibile in situatia in care contribuabilul realizeaza pierdere contabila din cumularea rezultatului curent cu cel reportat sau nu se afla inauntrul perioadei de recuperare a pierderii fiscale, conform art. 26 din Codul fiscal.
32. Analiza in vederea acordarii deductibilitatii cheltuielilor de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii se efectueaza pe baza rezultatului contabil curent, respectiv reportat. Profitul in exercitiul curent reprezinta rezultatul contabil cumulat al lunii, respectiv trimestrului, dupa caz, urmand a se efectua regularizari periodice. In cazul in care, prin cumularea rezultatului curent cu cel reportat, contribuabilul inregistreaza profit contabil, precum si in situatia in care contribuabilul se afla inauntrul perioadei de recuperare a pierderii fiscale, conform legii, cheltuielile prevazute la art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal sunt deductibile.



#242069 Calcul contributii PFA 2011

Postat de danL on 06 June 2011 - 10:07 PM in Arhiva

Vezi postareacr1st1na, la 06 June 2011 - 02:16 PM, a spus:

...sunt SRL

..esti pe topicul PFA.



#241979 TVA vanzare teren

Postat de danL on 01 June 2011 - 05:48 PM in Arhiva

Vezi postareawaverider, la 01 June 2011 - 04:55 PM, a spus:

Firma vrea sa vanda terenul respectiv asociatului

Nu cred. Cred ca asociatul vrea sa cumpere terenul. :thumbup:

Vezi postareawaverider, la 01 June 2011 - 04:55 PM, a spus:

Cum se poate vinde terenul respectiv la costuri cat mai mici?

Cu contract de vanzare-cumparare, la valoarea de piata. Daca asociatul detine peste 25% din firma este persoana afiliata, si i se aplica prevederile Codului Fiscal. art.11, aliniat 2:
(2) În cadrul unei tranzacții între persoane române și persoane nerezidente afiliate, precum și între persoane române afiliate, autoritățile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricăreia dintre persoane, după cum este necesar, pentru a reflecta prețul de piață al bunurilor sau al serviciilor furnizate în cadrul tranzacției. La stabilirea prețului de piață al tranzacțiilor între persoane afiliate se folosește cea mai adecvată dintre următoarele metode:
a) metoda comparării prețurilor, prin care prețul de piață se stabilește pe baza prețurilor plătite altor persoane care vând bunuri sau servicii comparabile către persoane independente;
b) metoda cost-plus, prin care prețul de piață se stabilește pe baza costurilor bunului sau serviciului asigurat prin tranzacție, majorat cu marja de profit corespunzătoare;
c) metoda prețului de revânzare, prin care prețul de piață se stabilește pe baza prețului de revânzare al bunului sau serviciului vândut unei persoane independente, diminuat cu cheltuiala cu vânzarea, alte cheltuieli ale contribuabilului și o marjă de profit;
d) orice altă metodă recunoscută în liniile directoare privind prețurile de transfer emise de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.



Vezi postareawaverider, la 01 June 2011 - 04:55 PM, a spus:

mentionez ca asociatul are de recuperat de la firma o anumita suma.

Ai grija ca daca vanzarea se face in detrimentul altor creditori, (n-ai specificat in ce stare se afla firma) aceasta vanzare poate fi desfiintata pe calea actiunii revocatorii.

Vezi postareawaverider, la 01 June 2011 - 04:55 PM, a spus:

Trebuie perceput TVA?

Da.



#241808 Impozit pe venit - tranzactionare actiuni

Postat de danL on 27 May 2011 - 08:57 PM in Arhiva

Vezi postareamonikg, la 26 May 2011 - 05:17 PM, a spus:

O persoana pensionata pe caz de boala, gradul 2, poate avea venituri din tranzactii pe piata bursiera?

Da. Veniturile obtinute pe bursa nu sunt venituri profesionale astfel incat acestea sa suspende plata pensiei.

Vezi postareamonikg, la 26 May 2011 - 05:17 PM, a spus:

Daca da, ce obligatii declarative si de plata a impozitului are?

Declaratia 225 Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise”.

Gasesti pe internet mai multe informatii despre aceasta.
Fa fel, brokerul iti va da informatiile necesare.



#241579 emitere chitanta mai mare decat incasarea

Postat de danL on 24 May 2011 - 03:01 PM in Arhiva

Vezi postareaCalin Campean, la 24 May 2011 - 01:00 PM, a spus:

Nu-i problema la mine cu stocul,cu gestiunea sau contabilitatea

Eu cred ca ai mari probleme.

Vezi postareaCalin Campean, la 24 May 2011 - 01:00 PM, a spus:

singura intrebare este daca din partea mea e legal sa-i emit factura si chitanta mai mare dcat incasez.

Daca o singura intrebare este problema ta, chiar nu ai de ce sa-ti faci griji. Normal ca este ilegal.

Vezi postareaCalin Campean, la 24 May 2011 - 01:00 PM, a spus:

Asta vreau sa stiu, daca se incadreaza in vreo lege aceasta treaba.


LEGE nr. 241 din 15 iulie 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale

ART. 9
(1) Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale:
c) evidentierea, in actele contabile sau in alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive



#241558 diverse probleme mijl. fixe

Postat de danL on 23 May 2011 - 10:14 PM in Arhiva

Vezi postareaakares59, la 23 May 2011 - 07:09 PM, a spus:

Am si eu o problema
Si care este intrebarea? Doresti notele contabile?



#241502 Drepturi salariale stabilite prin Sentinta

Postat de danL on 21 May 2011 - 01:56 PM in SALARII

Vezi postareacassilas_06, la 04 May 2011 - 02:56 PM, a spus:

Cum tratez aceasta despagubire ? Ca salariu pe stat sau ca despagubire?

Salar.

Codul Fiscal Art. 55. (1) Sunt considerate venituri din salarii....
j^1) sume reprezentând salarii sau diferențe de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile, precum și actualizarea acestora cu indicele de inflație;


Vezi postareacassilas_06, la 04 May 2011 - 02:56 PM, a spus:

Si daca se face stat de plata, se face cumulat sau separat pt.fiecare luna

Un singur stat adaptat pe aceasta situatie.

ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 (*actualizat*)privind documentele financiar-contabile
STAT DE SALARII Se întocmește într-un exemplar sau în două exemplare, după caz, lunar, pe secții, ateliere, servicii etc., pe baza documentelor de evidență a timpului lucrat efectiv


16. Registrele de contabilitate și formularele financiar-contabile pot fi adaptate în funcție de specificul și necesitățile persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu condiția respectării conținutului de informații și a normelor de întocmire și utilizare a acestora. Acestea pot fi pretipărite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor

Conform celor de mai sus, omul neffind pontat n-ai baza pentru stat
La acesta vei anexa toate calculele privind contributiile sociale si impozitele precum si Hotararea Judecatoreasca.


Pentru contributii sociale faci calcule separat.
Norme metodologice: Cod Fiscal
27. Pentru calculul contribuției de asigurări sociale în cazul în care au fost acordate sume reprezentând salarii sau diferențe de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile, actualizate cu indicele de inflație la data plății acestora, precum și în cazul în care prin astfel de hotărâri s-a dispus reîncadrarea în muncă a unor persoane, în vederea stabilirii punctajului lunar prevăzut de legea privind sistemul unitar de pensii publice, sumele respective se defalcă pe lunile la care se referă și se utilizează cotele de contribuții de asigurări sociale care erau în vigoare în acea perioadă.
28. Pentru calculul contribuțiilor individuale și celor datorate de angajator la bugetul asigurărilor pentru șomaj și pentru asigurările sociale de sănătate, precum și al contribuției datorate de angajator pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, în situația hotărârilor judecătorești rămase definitive și irevocabile prin care se stabilesc obligații de plată a unor sume sau drepturi reprezentând salarii, diferențe de salarii, venituri asimilate salariilor sau diferențe de venituri asimilate salariilor, asupra cărora există obligația plății contribuțiilor sociale, sumele respective se defalcă pe lunile la care se referă și se utilizează cotele de contribuții de asigurări sociale care erau în vigoare


Impozitul se va calcula si retine la data platii.
Codul Fiscal ART. 57
(2^1) În cazul veniturilor din salarii și/sau al diferențelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculează și se reține la data efectuării plății, în conformitate cu reglementările legale în vigoare privind veniturile realizate în afara funcției de bază la data plății, și se virează până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-au plătit.


Pentru pensie

LEGE nr. 263 din 16 decembrie 2010 privind sistemul unitar de pensii publice
ART. 7 (2) În situația în care se constată erori în cuprinsul declarațiilor prevăzute la alin. (1), indiferent de cauzele producerii acestora, și/sau modificări ale datelor pe baza cărora se stabilesc stagiul de cotizare și punctajul mediu anual ale asiguratului, persoanele juridice sau fizice prevăzute la alin. (1) sunt obligate să întocmească și să depună o declarație nominală de asigurare rectificativă.


Declaratia 112

2.6. Pentru contributiile sociale, in situatiile in care au fost acordate drepturi banesti in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, precum si in situatiile in care prin astfel de hotarari se dispune reincadrarea in munca a unor persoane, se intocmesc declaratii rectificative corespunzatoare fiecarei luni.
2.7. Declaratia rectificativa intocmita conform prezentei proceduri se depune numai pentru rectificarile care vizeaza perioadele de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011.
2.8. Pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 contribuabilii vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera


Dupa ce ai terminat cu actiunea asta sa ne spui si noua cum ai procedat. Multumesc :thumbup:



#241437 PFA vor putea sa angajeze terte persoane, cu CIM

Postat de danL on 20 May 2011 - 08:12 AM in Legislatie specifica PFA

Vezi postareaLexiroxi, la 16 May 2011 - 09:53 PM, a spus:

Persoanele fizice autorizate (PFA) vor avea dreptul sa angajeze cu contract individual de muncă terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care au fost autorizate, posibilitate care va fi introdusa prin modificarea legislatiei, releva o ordonanta de urgentă discutata in Guvern.
Legislația in vigoare stabileste ca o persoana fizica autorizata nu poate angaja cu contract de munca terte persoane.
Guvernul a pregatit insa o ordonanta de urgenta care modifica această prevedere.
"Persoana fizică autorizata isi poate desfăsura activitatea individual si independent sau poate angaja, in calitate de angajator, terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca", se arata in documentul obtinut de MEDIAFAX.
Actul normativ mai stabileste ca persoana fizica nu va fi considerata un angajat al unor terte persoane cu care colaboreaza, chiar daca colaborarea este exclusiva.
Ordonanta este argumentata prin necesitatea luarii in regim de urgenta a unor masuri de stimulare a mediului de afaceri si marirea ritmului de crestere economica prin suplimentarea veniturilor la bugetul de stat si plata contribuiilor aferente.
Sursa:Mediafax

Este vorba de OUG 46/2011 pentru modificarea și completarea art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, publicata in Monitorul Oficial 350 din 19 Mai 2011.



#241410 Coduri CAEN pt PFA

Postat de danL on 19 May 2011 - 02:25 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

cod CAEN - 856, CLASA CAEN 8560 Activitati de servicii suport pt invatamant



#241409 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de danL on 19 May 2011 - 02:21 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Ce vrei tu sa faci, ca PFA se icadreazaa la cod CAEN 3811-Colectarea deseurilor nepericuloase si 4677-Comert cu ridicata al deseurilor si resturilor.

Ca sa poti functiona ai nevoie de urmatoarele: (ORDONANTA DE URGENTA nr. 16 din 26 ianuarie 2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabil)-Citeste cu atentie ce am subliniat!
Agentii economici care realizeaza activitati de colectare a deseurilor industriale reciclabile de la persoane fizice isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei de colectare emise de prefectura judetului, cu avizul primariei comunei, orasului sau municipiului in care isi desfasoara activitatea agentul economic respectiv, pe baza dovezii ca detine spatiul si dotarile corespunzatoare necesare pentru depozitarea deseurilor colectate si pe baza autorizatiei de mediu emise de autoritatea teritoriala pentru protectia mediului, conform reglementarilor in vigoare

Cei de la mediu o sa-ti mai ceara un contract de vanzare-cumparare incheiat intre tine (PFA) si societatea de reciclare unde duci tu cartoanele, plan de incadrare in zona si de situatie etc.
Firma de reciclare nu-ti va mai da nicio factura. Tu vei factura firmei de reciclare.

Faptul ca esti la facultate nu presupune decontarea cheltuielior.

Momentan PFA-ul nu are dreptul sa angajeze personal salariat asa ca...te descurci cu colectatul cum poti http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif

Nu uita! Vei desfasura o activitate economica al carei scop este obtinerea de profit. Din acest moment te supui legislatiei in vigoare!(cateva sute de pagini http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )

Sfat: primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa contactezi si sa colaborezi cu un contabil, care iti va spune ce, cum si cat se plateste la stat.

In concluzie: Daca esti dispus la cele de mai sus: succes cu PFA!!!



#241395 Diurne membri ONG

Postat de danL on 19 May 2011 - 08:34 AM in ONG

Vezi postareaamyyro, la 18 May 2011 - 10:10 PM, a spus:

Care este valoarea diurnei unui membru ong? 32,5 lei/zi?

Nu. Valoarea diurnei este de 13 lei... vezi HOTARARE nr. 1.860 din 21 decembrie 2006 (actualizata)

32,5 lei este diurna maxima care se poate acorda (13lei*2,5)...vezi Codul Fiscal, art.55 alin.4 lit.g



#241394 Productie si alimentatie publica!

Postat de danL on 19 May 2011 - 08:18 AM in PRODUCTIE

Vezi postareaMMMMMMM, la 18 May 2011 - 07:21 AM, a spus:

Am o firma de productie .....Pe langa productie-pe care o stiu-contabilitatea pentru bar care este un domeniu nou nu stiu cum se face,cum se inregistreaza.

Tu faci si contabilitatea? N-ai contabil? Vad ca firma este de 10 ani.
Sa inteleg bine; cunosti contabilitatea productiei sau productia de mobilier?
Daca cunosti contabilitatea productiei cea de aimentatie publica este floare la ureche.

Vezi postareaMMMMMMM, la 18 May 2011 - 07:21 AM, a spus:

Stiu ca scriptic(la bar),facturile se inregistreaza in NIR,dar mai departe..
Pentru balamale, pal si manere nu faceai NIR?



#241372 borderou de achizitie sau autofacturare?

Postat de danL on 18 May 2011 - 06:01 PM in Arhiva

Vezi postareagigi.ionescu, la 18 May 2011 - 03:44 PM, a spus:

Autofacturarea

Exclus!

Vezi postareagigi.ionescu, la 18 May 2011 - 03:44 PM, a spus:

sa intocmesc un borderou de achizitie

Exclus!

Vezi postareagigi.ionescu, la 18 May 2011 - 03:44 PM, a spus:

primirea lor in consignatie

Exlus!

Vezi postareagigi.ionescu, la 18 May 2011 - 03:44 PM, a spus:

sa le pot introduce in circuitul comercial

Contract de Vanzare-Cumparare.



#241360 Factura certificat calificat+dispozitiv criptografic

Postat de danL on 18 May 2011 - 09:16 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareadalyna, la 17 May 2011 - 11:07 AM, a spus:

Am nevoie de inregistrarea contabila.

http://www.conta.ro/...ra-electronica/



#241358 Scutire impozit pe venitul din salariu programatori

Postat de danL on 18 May 2011 - 08:52 AM in Arhiva

Vezi postareadragosdana, la 17 May 2011 - 05:17 PM, a spus:

nu cred ca se mai aplica scutirea pt programatori

ORDIN nr. 748 din 13 mai 2004, privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator, este in vigoare.
Mai mult, din 2004 n-a suferit nicio modificare.

Vezi postareaMykey, la 17 May 2011 - 04:21 PM, a spus:

Am discutat problema cu departamentul HR care mi-a spus ca nu imi poate aplica reducerea inainte sa implinesc un an in firma.

Cineva n-a inteles bine. Una din conditii este:
Art.1 aliniat 4 zice asa:
4. angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract,.......
Daca firma este nou infintata sau doar din acest an au inceput comercializarea de softuri, duduia de la HR are dreptate.



#241351 modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991

Postat de danL on 17 May 2011 - 09:56 PM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la 17 May 2011 - 07:27 PM, a spus:

...doar la "locul" desemnat administratorului.

Este posibil sa se aduca modificari la aceste "locuri" si uite de ce:

Citeaza

(1.1) Persoanele care in exercitiul financiar precedent au indeplinit urmatoarele doua criterii: cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.

Sa vedem ce va zice Ordinul.




Cometa SQL