Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carolina3's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


carolina3's Content

There have been 344 items by carolina3 (Search limited from 09-December 07)



Sort by                Order  

#154032 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de carolina3 on 06 December 2007 - 11:33 PM in Arhiva

30.O persoană fizică cu domiciliul în România, vinde în 15 iunie 2007 un autoturism în valoare de 30000 lei unei persoane fizice din Ungaria. Autoturismul este transportat din România în Ungaria de către cumpărător. Autoturismul a fost achiziționat de vânzător în urmă cu 4 luni și a efectuat 10.000 km. Valoarea inițială de cumpărare a fost 47600 lei, din care 7600 lei TVA aferent. I se poate rambursa TVA persoanei fizice care vinde autoturismul?
R: Da, in suma de 5.700 lei (30.000 * 19%)

Eu nu inteleg de ce ?



#236781 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 07 February 2011 - 12:44 PM in Arhiva

View PostSERBAN MARIANA, on Feb 7 2011, 11:57 AM, said:

din cate stiu nu se mai recupereaza sumele pentru care nu s-a facut cerere de rambursare , lucru care este o mare prostie , dar asa este la noi
Ai dreptate. Am cautat mai bine si am gasit

Ordonanta 117/2010
Art. IX
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 ….. se modifica:
La articolul 38, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2) Sumele reprezentând indemnizații plătite de către angajatori asiguraților, care depășesc suma contribuțiilor datorate de aceștia în luna respectivă, se recuperează din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinație, în condițiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență. Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentând contribuții de asigurări sociale de sănătate."



#237246 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 10 February 2011 - 05:03 PM in Arhiva

Eu tot nu m-am lamurit cum inregistrez o persoana care este toata luna in somaj tehnic. Ma refer cap.ASIGURAT - B.1.1. Scutiri la plata, cu "Motiv scutire"=1.
Singura varianta pe care o valideaza programul este sa completez cu "0" randurile 2-11.
Nu inteleg de ce au prevazut aceste randuri daca tot nu completam nimic in ele.
Aveti informatii suplimentare despre modul de completare a celor in somaj tehnic ?



#236999 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 08 February 2011 - 01:51 PM in Arhiva

Vezi postareagramaco, la Feb 8 2011, 01:50 PM, a spus:

Ordonanta 117/2010
Art. IX
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 ….. se modifica:
La articolul 38, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2) Sumele reprezentând indemnizații plătite de către angajatori asiguraților, care depășesc suma contribuțiilor datorate de aceștia în luna respectivă, se recuperează din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinație, în condițiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență. Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentând contribuții de asigurări sociale de sănătate."



#242088 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 07 June 2011 - 12:45 PM in Arhiva

Vezi postareanicosalarii, la 06 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Ceea ce am descoperit, si nu stiam este ca din 01.iulie.2011 media veniturilor pe ultimele 6 luni la concedii medicale se plafoneaza la 6 x 12 x SALMINIM si nu la 6 x 5 x SALMEDIU ca pana acum.

Eu stiam ca se plafoneaza la 12*sal.mimin ?



#237490 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 13 February 2011 - 01:37 PM in Arhiva

Vezi postareahd56fox, la Feb 13 2011, 12:54 PM, a spus:

Nu putea sa fie atat de unica pe cat ati dori voi. Oricum au cumulat in ea 4 declaratii si ati vazut ce complicatii au iesit.

Impozitele si taxele din D112 se platesc in doua conturi bugetare diferite: cele care provin din D100 in BAS si restul in BAS/BFS (ca si pana la 01.01.2011).
Ca urmare totalul D112 nu va corespunde unui OP.
Incurcaturile la repartizarea sumelor vor continua ..



#238178 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 21 February 2011 - 12:31 PM in Arhiva

Fisierul .xml nu poate fi incarcat in in .pdf de la ANAF. Trebuie folosit soft-ul de la randul
"Soft-ul J de validare date din fisier XML pentru formularul D112: PDF Java Actualizat în data de 19.02.2011"



#236764 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 07 February 2011 - 10:46 AM in Arhiva

La 01.01.2011 am de recuperat de la FNUASS 900 lei - nu am depus cerere de restituire pentru ei.
In luna ianuarie 2011 datorez 327 lei la FNUASS. NU am concedii medicale.
PDF-ul nu-mi permite completarea campului "Deductibila" de la aceasta creanta fiscala.
Nu este corect sa declar ca am o datorie de 327 lei cand eu am de recuperat 900 lei.
Daca o declar si nu o platesc se calculeaza penalizari.
Mai este cineva in aceasta situatie ? Daca da, cum a rezolvat ?



#237201 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 10 February 2011 - 10:09 AM in Arhiva

Vezi postareaiicfarm, la Feb 9 2011, 06:41 PM, a spus:

Buna seara,
Am si eu o intrebare in ceea ce priveste completarea Declaratiei D112:
Pentru o salariata aflata in concediu pentru cresterea copilului pana la 2 ani ce sectiune se bifeaza, A, B sau C?

ANAF.RO Colecție de Întrebări și Răspunsuri pe tema declarației unice D112
Întrebare : Caseta Data plecării trebuie completată de angajator când salariatul intră în
concediu de creștere a copilului până la 2 ani?
La fel, Data angajare se completează la reluarea activității la angajator de către aceste persoane ?
Raspuns: Pentru persoanele care intra in concediu crestere copil se va completa data
plecarii de la angajator (care corespunde cu ultima zi de activitate la angajator, aceasta urmand sa
intre in concediu pentru crestere copil), iar data angajarii se completeaza in momentul
reintoarcerii la lucru a persoanei la angajator. Aceasta persoana va fi raportata in perioada cat se
afla in concediu ingrijire copil de Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale
conform art. 2963
litera f) pct.2 din OUG117/2010 care la randul sau va completa atat data angajarii (data de la care
persoana incepe concediul pentru crestere copil) si data plecarii (data cand aceasta persoana
inceteaza acest concediu).



#98179 registru de evidenta a salariatilor

Postat de carolina3 on 24 August 2006 - 01:57 PM in Arhiva

Azi am primit informatia de la inspectorul de serviciu ITM (tel. 331.76.98) - se va amana pana la 01.01.2007. Nu a aparut nimic oficial, dar va apare pana la lichidarea lunii septembrie.



#77499 contract civil prestari servicii

Postat de carolina3 on 30 March 2006 - 04:10 PM in CONTRACTE comerciale

Eu stiam (de la Finante) ca persoana trebuie sa se autorizeze inainte de a incheia un contract conform codului civil.
Nu am un document scris, am primit un raspuns verbal la o intrebare.



#81302 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de carolina3 on 26 April 2006 - 04:08 PM in Arhiva

andreea a spus:

Carolina 3, daca chiar te intereseaza, intra pe site-ul lor, dw demo-ul si parerea ta conteaza.
poate sa aiba toate avizele din lume: daca programul nu face ceea ce vrei tu, atunci il arunci. easycont face ceea ce vreau eu la un cost accesibil, zic eu. subliniez, e parerea mea. in rest, sa auzim numai de bine.

Multumesc pentru informatii si invitatie.
Sunt de acord cu tine: programul trebuie sa raspunda la toate cerintele utilizatorului si sa respecte legislatia.
Intrebarea mea era strict legata de avizul CECCAR. Programul tau are acest aviz ?



#81259 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de carolina3 on 26 April 2006 - 10:41 AM in Arhiva

andreea a spus:

eu folosesc si la unul dintre servicii si acasa easycont produs de sasory, aprobat de CECCAR, care costa 200 eur + TVA. eu sunt ff multumita de el si imi usureaza munca ff mult. ce bine e sa apesi pe un buton si sa-ti calculeze singur impozitul pe profit! fara sa mai stau eu sa ma chinui cu deductibile si nedeductibile.....

Cautand un program de contabilitate am intrebat la CECCAR si la Min.Finantelor si mi-au spus ca ei nu avizeaza/aproba programe de contabilitate si nu a facut-o niciodata.
Progamul tau are aprobare de la CECCAR ?



#274487 Documente bilant - raport AGA, raport gestiune, note explicative, altele afer...

Postat de carolina3 on 31 May 2016 - 03:48 PM in Bilanturi

La societatile aflate in reorganizare judiciara NU este necesara hotararea A.G.A. referitoare la aprobarea bilantului?
Daca da, in ce lege este scrisa aceasta exceptie?
Am intalnit de curand aceasta situatie.



#119299 Taxare inversa

Postat de carolina3 on 01 February 2007 - 02:29 PM in Arhiva

[quote name='ana c' date='Feb 1 2007, 11:52 AM' post='119285']

In Jurnalul de Cumparari insa...nu exista coloane speciale pt "taxare inversa"!



Coloanele 25 si 26 ?



#242587 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de carolina3 on 24 June 2011 - 01:26 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareadanL, la 17 June 2011 - 04:10 PM, a spus:

ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008

Multumesc



#242401 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de carolina3 on 17 June 2011 - 12:50 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Buna,
In Legea 82/1911, art. 5 alin.(2)scrie:
"2)Prin excepție de la prevederile alin. (1) se pot stabili, în mod justificat, prin ordin al ministrului economiei și finanțelor, registrele de contabilitate și documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani."
Nu reusesc sa gasesc acest ordin al M.F. Am nevoie de numarul si data ordinului.
Multumesc.



#234017 deducere personala

Postat de carolina3 on 09 December 2010 - 04:36 PM in Arhiva

CODUL FISCAL
Art. 56: Deducere personala
(1)Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. (1) lit. a) si alin.(2) au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala, acordata pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza.
(2)Deducerea personala se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pâna la 10.000.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane în întretinere - 2.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoana în întretinere - 3.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au doua persoane în întretinere - 4.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane în întretinere - 5.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întretinere -6.500.000 lei.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii cuprinse între 10.000.001 lei si 30.000.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive fata de cele de mai sus si se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 30.000.000 lei nu se acorda deducerea personala.
(3)Persoana în întretinere poate fi sotia/sotul, copiii sau alti membri de familie, rudele contribuabilului sau ale sotului/sotiei acestuia pâna la gradul al doilea inclusiv, ale carei venituri, impozabile si neimpozabile, nu depasesc 2.500.000 lei lunar.
(4)În cazul în care o persoana este întretinuta de mai multi contribuabili, suma reprezentând deducerea personala se atribuie unui singur contribuabil, conform întelegerii între parti.
(5)Copiii minori, în vârsta de pâna la 18 ani împliniti, ai contribuabilului sunt considerati întretinuti.
(6)Suma reprezentând deducerea personala se acorda pentru persoanele aflate în întretinerea contribuabilului, pentru acea perioada impozabila din anul fiscal în care acestea au fost întretinute. Perioada se rotunjeste la luni întregi în favoarea contribuabilului.
(7)Nu sunt considerate persoane aflate în întretinere:
a)persoanele fizice care detin terenuri agricole si silvice în suprafata de peste 10.000 mp în zonele colinare si de ses si de peste 20.000 m2 în zonele montane;
b)persoanele fizice care obtin venituri din cultivarea si din valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor în sere, în solarii special destinate acestor scopuri si/sau în sistem irigat, din cultivarea si din valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor, precum si din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole, indiferent de suprafata.

NORME COD FISCAL
PARTEA 881: Norme metodologice:
88.Deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală se acordă pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcția de bază, în limita venitului realizat.
Deducerea personală este stabilită în funcție de venitul brut lunar din salarii realizat la funcția de bază de către contribuabil și numărul de persoane aflate în întreținerea acestuia.
89.Obligația stabilirii persoanelor aflate în întreținerea contribuabilului în funcție de care se atribuie deducerea personală este în sarcina plătitorului de venit din salarii, la funcția de bază.
90.Pentru ca o persoană să fie în întreținere, aceasta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
- existența unor raporturi juridice între contribuabil și persoana aflată în întreținere;
- persoana fizică întreținută să aibă venituri impozabile și neimpozabile mai mici sau egale cu 2.500.000 lei lunar.
Persoana aflată în întreținere poate avea sau nu domiciliu comun cu contribuabilul în a cărui întreținere se află.
91.Sunt considerate persoane aflate în întreținere soțul/soția contribuabilului, copiii acestuia, precum și alți membri de familie până la gradul al doilea inclusiv.
92.În sensul art. 56 alin. (3) din Codul fiscal, în categoria "alt membru de familie aflat în întreținere" se cuprind rudele contribuabilului și ale soțului/soției acestuia până la gradul al doilea inclusiv.
93.După gradul de rudenie rudele se grupează astfel:
- rude de gradul întâi, cum ar fi: părinți și copii;
- rude de gradul al doilea, cum ar fi: bunici, nepoți și frați/surori.
94.Sunt considerate persoane aflate în întreținere militarii în termen, militarii cu termen redus, studenții și elevii militari ai instituțiilor de învățământ militare și civile, peste vârsta de 18 ani, dacă veniturile obținute sunt mai mici sau egale cu 2.500.000 lei lunar.
95.Nu sunt considerate persoane aflate în întreținere persoanele majore condamnate, care execută pedepse privative de libertate.
96.Copilul minor este considerat întotdeauna întreținut, cu excepția celor încadrați în muncă, indiferent dacă se află în unități speciale sanitare sau de protecție specială și altele asemenea, precum și în unități de învățământ, inclusiv în situația în care costul de întreținere este suportat de aceste unități. În acest caz eventualele venituri obținute de copilul minor nu se au în vedere la încadrarea în venitul de 2.500.000 lei lunar.
Pentru copilul minor aflat în întreținerea părinților sau a tutorelui, deducerea personală se acordă integral unuia dintre părinți, conform înțelegerii dintre aceștia, respectiv tutorelui.
Pentru copilul minor provenit din căsătorii anterioare, dreptul de a fi preluat în întreținere revine părintelui căruia i-a fost încredințat copilul sau unuia dintre soți care formează noua familie, conform înțelegerii dintre aceștia, indiferent dacă s-a făcut o adopție cu efecte restrânse și chiar dacă părinții firești ai acestuia contribuie la întreținerea lui prin plata unei pensii de întreținere. Plata unei pensii de întreținere nu dă dreptul la preluarea în întreținere a copilului, părintelui obligat la această plată.
Pentru copilul minor primit în plasament sau încredințat unei persoane ori unei familii, dreptul de a fi preluat ca persoană în întreținere pentru acest copil se acordă:
- persoanei care l-a primit în plasament sau căreia i s-a încredințat copilul;
- unuia dintre soții care formează familia căreia i-a fost încredințat sau i-a fost dat în plasament copilul, conform înțelegerii dintre aceștia.
Pentru copiii aflați în întreținerea unei familii, dreptul de a fi luat în întreținere se acordă unuia dintre părinți, conform înțelegerii dintre aceștia. Astfel, în situația în care într-o familie sunt mai mulți copii aflați în întreținere, aceștia vor fi preluați în întreținerea unuia dintre părinți conform înțelegerii dintre părți. În aceste situații contribuabilii vor prezenta plătitorului de venit fie o declarație pe propria răspundere din partea soțului/soției, fie o adeverință emisă de plătitorul de venit din salarii al acestuia/acesteia, după caz, din care să rezulte numărul și identitatea copiilor care sunt preluați în întreținere de fiecare soț/soție.
Nu se acordă dreptul de a prelua în întreținere următoarelor persoane:
- părinților ai căror copii sunt dați în plasament sau încredințați unei familii ori persoane;
- părinților copiilor încredințați unui organism privat autorizat sau unui serviciu public autorizat, în cazul în care părinții respectivi sunt puși sub interdicție sau sunt decăzuți din drepturile părintești.
Copilul minor cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani, încadrat în muncă în condițiile Codului muncii, devine contribuabil și beneficiază de deducerea personală, situație în care părinții nu mai au dreptul de a-l lua în întreținere, întrucât deducerea personală se acordă o singură dată.
97.Verificarea încadrării veniturilor acestor persoane în sumă de 2.500.000 lei lunar se realizează prin compararea acestui plafon cu veniturile brute realizate de persoana fizică aflată în întreținere.
98.În cursul anului fiscal, în cazul în care angajatul obține venituri la funcția de bază, pentru a stabili dreptul acestuia la deducere pentru persoane aflate în întreținere, se compară venitul lunar realizat de persoana aflată în întreținere cu suma de 2.500.000 lei lunar, astfel:
a)în cazul în care persoana aflată în întreținere realizează venituri lunare de natura pensiilor, indemnizațiilor, alocațiilor și altele asemenea, venitul lunar realizat de persoana întreținută rezultă din însumarea tuturor drepturilor de această natură realizate într-o lună;
b)în cazul în care venitul este realizat sub formă de câștiguri la jocuri de noroc, premii la diverse competiții, dividende, dobânzi și altele asemenea, venitul lunar realizat de persoana fizică aflată în întreținere se determină prin împărțirea venitului realizat la numărul de luni rămase până la sfârșitul anului, exclusiv luna de realizare a venitului;
c)în cazul în care persoana întreținută realizează atât venituri lunare, cât și aleatorii, venitul lunar se determină prin însumarea acestor venituri.
99.Dacă venitul unei persoane aflate în întreținere depășește 2.500.000 lei lunar, ea nu este considerată întreținută.
În funcție de venitul lunar al persoanei întreținute, plătitorul veniturilor din salarii va proceda după cum urmează:
a)în situația în care una dintre persoanele aflate în întreținere, pentru care contribuabilul beneficiază de deducere personală, obține în cursul anului un venit lunar mai mare de 2.500.000 lei lunar, plătitorul veniturilor din salarii va reconsidera nivelul deducerii personale corespunzătoare pentru persoanele rămase în întreținere începând cu luna următoare celei în care a fost realizat venitul, indiferent de data la care se face comunicarea către angajator/plătitor;
b)în situația în care contribuabilul solicită acordarea deducerii personale pentru persoana aflată în întreținere ca urmare a situării venitului lunar al acesteia din urmă sub 2.500.000 lei lunar, plătitorul de venituri din salarii va începe acordarea deducerii personale reconsiderate pentru persoana în întreținere o dată cu plata drepturilor lunare ale lunii în care contribuabilul a depus documentele justificative.
100.Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la plătitorul de venituri din salarii o declarație pe propria răspundere, care trebuie să cuprindă următoarele informații:
- datele de identificare a contribuabilului care realizează venituri din salarii (numele și prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
- datele de identificare a fiecărei persoane aflate în întreținere (numele și prenumele, codul numeric personal).
În ceea ce privește copiii aflați în întreținere, la această declarație contribuabilul care realizează venituri din salarii va anexa și adeverința de la plătitorul de venituri din salarii a celuilalt soț sau declarația pe propria răspundere a acestuia că nu beneficiază de deducere personală pentru acel copil.
101.Declarația pe propria răspundere a persoanei aflate în întreținere, cu excepția copilului minor, trebuie să cuprindă următoarele informații:
- datele de identificare a persoanei aflate în întreținere, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- datele de identificare a contribuabilului care beneficiază de deducerea personală corespunzătoare, cum ar fi: numele, prenumele, domiciliul, codul numeric personal;
- acordul persoanei întreținute ca întreținătorul să o preia în întreținere;
- nivelul și natura venitului persoanei aflate în întreținere, inclusiv mențiunea privind suprafețele de teren agricol și silvic deținute, precum și declarația afirmativă sau negativă cu privire la desfășurarea de activități de: cultivare a terenurilor cu flori, legume și zarzavat în sere, în solarii amenajate și în sistem irigat; cultivare a arbuștilor și plantelor decorative, ciupercilor; exploatare a pepinierelor viticole și pomicole;
- angajarea persoanei întreținute de a comunica persoanei care contribuie la întreținerea sa orice modificări în situația venitului realizat.
Declarațiile pe propria răspundere depuse în vederea acordării de deduceri personale nu sunt formulare tipizate.
102.Contribuabilul va prezenta plătitorului de venituri din salarii documentele justificative care să ateste persoanele aflate în întreținere, cum sunt: certificatul de căsătorie, certificatele de naștere ale copiilor, adeverința de venit a persoanei întreținute sau declarația pe propria răspundere și altele. Documentele vor fi prezentate în original și în copie, plătitorul de venituri din salarii păstrând copia după ce verifică conformitatea cu originalul.
103.Dacă la un contribuabil intervine o schimbare care are influență asupra nivelului reprezentând deducerea personală acordată și această schimbare duce la diminuarea deducerii personale, contribuabilul este obligat să înștiințeze plătitorul de venituri din salarii în termen de 15 zile calendaristice de la data la care s-a produs evenimentul care a generat modificarea, astfel încât angajatorul/plătitorul să reconsidere nivelul deducerii începând cu luna următoare celei în care s-a produs evenimentul.
104.În situația în care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior apariției evenimentului care modifică, în sensul majorării, nivelul acesteia, angajatorul/plătitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personală reconsiderată o dată cu plata drepturilor salariale aferente lunii în care contribuabilul a depus toate documentele justificative.
105.Deducerea personală nu se fracționează în funcție de numărul de ore în cazul veniturilor realizate în baza unui contract de muncă cu timp parțial, la funcția de bază.



#240794 Dividende

Postat de carolina3 on 02 May 2011 - 12:24 PM in Arhiva

O societate pe actiuni listata la bursa are urmatoarea situatie:
unii actionari nu si-au ridicat dividendele care li se cuvin de mai mult de 3 ani. Au fost respectate toate prevederile legale privind publicitatea situatiilor financiare ale firmei.
Ca orice datorie si aceasta se prescrie dupa 3 ani.
Ce poate face firma cu aceste actiuni:
1. daca le trece pe venituri financiare plateste a 3 oara impozit pe ele.
2. este posibil ca AGA sa modifice propria hotarare de acum 4 ani si sa lase nerepartizate respectivele sume ? In acest caz ce se intampla cu impozitul pe divid. platit la buget ?
3. ce alta solutie ar mai fi posibila ?
Multumesc



#65036 Modificari contributii pe salarii incepind cu 2006

Postat de carolina3 on 07 February 2006 - 11:35 AM in Arhiva

Este vorba numai despre prestatiile sociale reglementate de L19/2000.
De la 01.01.2006 au mai ramas in L19 doar cele de accidente de munca si boli profesionale.



#64415 Modificari contributii pe salarii incepind cu 2006

Postat de carolina3 on 03 February 2006 - 05:11 PM in Arhiva

Dar contributia CAS datorata de angajator (19,75%) pentru indemnizatii cf. L158/2005, cum se calculeaza ?
1. pentru indemnizatii suportate de angajator
2. pentru cele din FNUASS



#235059 decl. 101 / depunere 2011

Postat de carolina3 on 10 January 2011 - 03:09 PM in Arhiva

Citeaza

...impozitul minim, acel pe care l-am avut in sept, s-a scos...legea 571/2003 art.10 spune ca pentru a incheia in 25.04.2011 in D100 din 2011 se va trece impozitul calculat...daca este sa trecem impozitul minim din sep, rezulta ca imp. minim nu s-a scos... :thumbup:
CODUL FISCAL Art. 34: Plata impozitului
(1)Plata impozitului se face astfel:
b)contribuabilii, alții decât cei prevăzuți la lit. a), au obligația de a declara și plăti impozitul pe profit trimestrial până la data de 25 inclusiv a primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul, dacă în prezentul articol nu se prevede altfel. Începând cu anul 2012, acești contribuabili urmează să aplice sistemul plăților anticipate prevăzut pentru contribuabilii menționați la lit. a).
10)Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b) plătesc pentru ultimul trimestru o sumă egală cu impozitul calculat și evidențiat pentru trimestrul III al aceluiași an fiscal, urmând ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul fiscal să se facă până la termenul de depunere a declarației privind impozitul pe profit prevăzut la art. 35 alin. (1).
(11)Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b), care definitivează până la data de 25 februarie închiderea exercițiului financiar anterior, depun declarația anuală de impozit pe profit și plătesc impozitul pe profit aferent anului fiscal încheiat, până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor.



#234892 decl. 101 / depunere 2011

Postat de carolina3 on 07 January 2011 - 11:40 AM in Arhiva

Vezi postareaangelicacuibus, la Jan 7 2011, 11:17 AM, a spus:

...daca alegi 25.04.2011 ca si termen vei depune un decont 100 in 25.01.2010 cu impzitul platit in trim 3 2010...daca esti pierdere la trim 3 vei scrie zero in decont 100 din 25.01.2010....esti deacord cu mine?
Nu cred. Chiar daca ai avut pierdere in trim3.2010 ai declarat si platit imp minim. Acel impozit va fi declarat in 100 la trim.4 ca impozit pe profit datorat.



#71773 Calcul Salarii (Fonduri baza de calcul,Procente) 08.02.2006

Postat de carolina3 on 06 March 2006 - 11:45 AM in Arhiva

Fond Somaj Angajat
Salar incadrare *(zile lucrate + zile CO + zile CM ) / zile lucr. Luna


Aceasta formula se aplica pentru angajare/plecare in timpul lunii sau pentru CM mai mare de 30 zile neintrerupte.
In rest este valabila cea de-a doua formula.



#75856 Calcul Salarii (Fonduri baza de calcul,Procente) 08.02.2006

Postat de carolina3 on 23 March 2006 - 04:07 PM in Arhiva

pop dana a spus:

ma scuzati ca redeschid subiectul asta, am citit tot ce tine de salarii pe forum si-n legi dar am o nelamuriere.  
ati spus ca 6.5 % se aplica doar la salariul realizat fara indemnizatii de boala suportate de uitate.  
in ordinul 221/2005 am gasit insa articolul care spune:

Art. 5. - (1) Contributia lunara a persoanelor asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, aplicata asupra veniturilor din salarii sau a celor asimilate acestora, care sunt supuse impozitului pe venit. Angajatorul are obligatia calcularii, retinerii si virarii lunare integrale a contributiei datorate de catre persoana asigurata in contul deschis pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului in a caror raza angajatorii sunt luati in evidenta ca platitori de impozite si taxe.  
(2) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.
se aplica sau nu 6.5 la boala din unitate?

va multumesc

ORDONANTA nr. 1 din 12 ianuarie 2006 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale în domeniul asigurarilor sociale
......
Art. 5
(1)Contributia de asigurari sociale de sanatate nu se datoreaza asupra indemnizatiilor reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu exceptia contributiei de asigurari sociale de sanatate, datorata de angajatori pentru indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate suportate din fondurile proprii ale acestora.




Cometa SQL