Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#233974 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 08 December 2010 - 06:00 PM in Cum poti deveni contabil

Studiați Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr.3055 din 27 septembrie 2009 atașat Cam 290-300 de pagini , de asimilat , și aplicat ...dacă vreți să conduceți întradevăr contabilități!

Fisiere atasate




#245951 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 11:36 PM in Cum poti deveni contabil

Scuzele mele, dar chiar cineva va rămâne cu impresia că amândoi am învăţat contabilitatea de pe Google,
Eu sigur nu!
Eu am învăţat că această disciplină chiar se vrea şi este ştiinţă care are obiect şi are metodă.
Dar am mai învăţat că este un instrument, o metodă de reflectare în exprimare bănească a tuturor activităţilor social-economice, care trebuiesc finanţate şi ...decontate.
Şi dacă cuiva îi place sistematizarea categorisirea ori structurarea ,atunci trebuie să se priceapă că nu se poate concepe contabilitatea ca primară, secundară, ori terţiară, ci doar eventual ca un tot ce se poate împărţi pe felii . Astfe3l deosebim contabilitatea capitalurilor proprii şi atrase, a imobilizărilor, a stocurilor, a decontărillor, respectiv a cheltuielilor şi venititurilor, de unde ne-ntoarcem prin rezultate ...la contabilitatea capitalurilor.
De asemenea am mai auzit de contabilitate de angajamente sau de contabilitatea trezoreriei ori de contabilitatea de gestiune.
Că cineva ... pe Google ... a simplificat expresia de contabilizare ori evidenţă contabilă condusă pe bază de documente primare, justificative, în contabilitate primară, o consider greşită, sinonimă cu cele uzate de cei care popularizează ştiinţele! Prost.
Şi ca să ne-nţelegem, în contabilitate sunt documentele primare justificative, şi documente derivate, contabile, ceea ce cred că toţi cei implicaţi de mult le ştim.
După cum ştim că există reglementări privind forma, titlul, conţinutul şi circulaţia documentelor justificative prin care sunt consemnate diverse operaţiuni economice, fie că sunt ori nu contabilizate.
După cum există şi reglementări privind organizarea şi conducerea contabilităţii , bazată pe înregistrarea contabilă a operaţiunilor economice consemnate în documentele primare justificative legal întocmite şi certificate pentru realitate, legalitate, oportunitate şi dispunere prin semnătură de persoanele implicate.
Deci ... cel puţin noi, profesioniştii contabili să stăpânim conţinutul şi corecta utilizare a termenilor folosiţi.
Nu de alta dar un contabil trebuie să ştie dacă-n mapa cu documentele primare justificative le-a primit pe toate sau nu!
Adică este inpardonabil să accepţi scuza că în "contabilitatea primară" au fost înregistrate toate documentele primare, doar că ...spre exemplu, de extrase de cont s-a uitat, ori operaţiile prin bancă de plăţi ori încasări fie-n lei fie-n valută, reflectate în extrasele băncii nu au toate anexate ... documente justificative.
Sau că amortizarea pe ce bază să înregistrăm?! Sau unde-i documentul justificativ privind impozitele şi taxele ori/şi contribuţiile datorate, calculate, de contabilizat , dacă nu au fost nici declarate, nici plătite ?!
Etc.etc.etc.



#233224 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 16 November 2010 - 02:34 PM in Cum poti deveni contabil

Dar dacă vrei să te documentezi de ce te-ai apucat , atunci pe lângă documentele primare de înregistrat după un anumit program atotștiutor de contabilitate , poți avea și bibliografia minimă pe birou (pe calculator) . Deci ... succes.Și din partea mea.

Fisiere atasate




#245942 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 02:24 PM in Cum poti deveni contabil

În dicţionarul conta.ro. eu am găsit, printre altele , următorul text:
"contabilitate: înregistrarea documentelor primare în conturile aferente operaţiunilor unei companii" - evident o definiţie cam incompletă. dar nicidecum dată contabiltăţii primare.
Deci cuvântul primară nicidecum nu figurează după expresia contabilitate şi drept urmare stimată Lexiroxi, citarea dvs. din dicţionar cu modificarea - adăugirea - făcută este INADMISIBILĂ!
Da, nici eu nu am respectat regulile citării, dar modificările mele sunt menite să evidenţieze, despre ce vorbim!
Cât despre cei care vor să devină contabili, să conducă evidenţe contabile de la A la Z-t, sau numai anumite secţiuni ale acesteia , pot întreba cu încredere, probabil că cineva se va găsi să dea şi răspunsuri competente, fără substraturi primare, secundare ori terţiare!



#245939 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 12:00 PM in Cum poti deveni contabil

Că unor le place "teoria" ştiu de mult, că altora le place "definirea termenilor", de asemenea. Numai că vedeţi dvs. "contabilitatea primară" parcă se cunoaşte de toţi. Aplici programul informatic, indici felul, numărul şi data documentului, respectiv fie conturile corespondente creditoare sau debitoare, fie toată formula completă, eventual complexă, şi document cu document ... te trezeşti că ai înrregistrat TOT!
Întri în meniu şi ceri: EFECTUAREA ÎNCHIDERII LUNARE, se face.
O validezi, şi ceri BALANŢA , o primeşti, după caz şi o printezi. Şi de acum ai tot.
Ceri, Fişa Contului ... , o primeşti, ceri Jurnalul X de la data de .... până la data de ..., o primeşti.
Şi fie ceri BILANŢUL fie întroduci datele balanţei în programul de BILANŢ,şi .., ai şi BILANŢUL!
Şi cel care a asigurat conducerea evidenţei contabile primare, chiar se-ntreabă Cine mai are nevoie de ...un contabil ?! Fie el şi expert!
Adică după mine " vreau să fiu contabil, de unde să-ncep" , parafrazând pe Lexiroxi, aş spune că de la ... dicţionar.
Adică să pricepi ce este un cont, ce semnifică fie debitul, fie creditul, ori soldul?
Fie debitor, fie creditor!
Sau chiar şi-n funcţie că acel cont ar fi ... de activ ... sau ... de pasiv, sau poate chiar bifuncţional!
Şi continuând cu toate cuvintele, noţiunile, categoriile economice, expresiile , care pentru cei nefamiliarizaţi cu ele ne fac ... de nepătruns, de neînţeles, nişte ... străini!
Ei, da , cifrele imortalizate de contabilul "primar" mai trebuie să fie şi pricepute, înţelese, şi ... judecate!
Dacă ... sunt corecte.
Şi dacă mai sunt ori nu de efectuat nişte operaţiuni!
Fie şi numai pur contabile, fie că ... de competenţa administratorilor ori proprietarilor.
Etc.etc.etc.



#245925 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 12 November 2011 - 11:34 AM in Cum poti deveni contabil

Scuzele mele , dar dacă a conduce contabilitatea firmei până la întocmirea balanței, mai pricep, deși de multe ori am auzit eu unul încă nu am reușit să pricep ce înțelegeți prin "contabilitate primară" ?!
Adică , recunosc chiar am auzit și pe unii patroni zicând că dumnealor au asigurată conducerea contabilității primare, aceasta fiind făcută, întocmită de nevastă, ori de fiica sa sau de feciorul său, iar în cazul altor patroni de către secretară , sau mai poți știi, chiar de amantă. La o discuție concretă, unii patroni vin cu precizarea că au asigurată întocmirea ștatelor de plată, chiar și facturarea este rezolvată, au și Registrul de casă condus, zilnic, cronologic, și exhaustiv, corect, la zi. Iar persoana care le face pe toat acestea întocmește și depune la fisc și Decontul de TVA ,D.300, sau/și chiar și celelalte declarații și deconturi, D.100, D.112, D.390, sau D.392 ori D.394 ș.a.m.d. Mai nou sigur că le conduce și REVISAL-ul fără să întâmpine vreo greutate ori opreliște sau obstrucționare.
Și atunci ?! -'ntreb eu, de la mine ce mai vreți ?! Păi dacă vreți să vă uitați peste aceste cifre, documente, și să faceți tot ce trebuie până la balanță ori /și bilanț! "Știți n-aș vrea să am probleme mai târziu cu finanțele ! Că ... sigur, cu ceilalți (care ceilalți ?!) chiar că mă descurc și singur! " -mai adaugă, patronul în cauză.
Deci ... de fapt cum e ? Cine îi conduce "contabilitatea primară" ce anume îi face ?!
Eu unul am avut ocazia ca să văd chiar balanțe contabile și bilanțuri întocmite AIUREA, și când am spus că nu le pot certifica prin semnare ... pur și simplu ... pentru că se vede de la o poștă că sunt greșite, , mi-au fost luate, și duse altcuiva, care ... i-a semnat și ștampilat.
Deși spre exemplu la 5311 avea sold creditor, la 401 sold debitor sau la 411 un rulaj și sold debitor neregăsit, corelat cu veniturile firmei. Sau dacă mă uitam pe 641 și 645, pe de o parte , și conturile 421, 431, 437 și 444, constatam că nu sunt reflectate egalitățile ori proporțiile corecte, legale. Ș.a.m.d.
Deci cum e ?!
De unde și până unde se poate considera cineva un contabil începător ?! Primar ?! Și ... pe ce bază ?!



#223370 virament intr-un cont gresit

Postat de Mares Stefan on 25 March 2010 - 06:09 PM in Arhiva

Ziceți că o "garanție" la o licitație ați constituit prin acel virament. De care garanție ? De participare la licitație ? Că mă gândesc că pentru restituirea avansului încasat ori de garanție pentru buna execuție nu poate fi vorba.
Dar la licitația chiar ați participat și ați câștigat ?
Cu ocazia licitației ordinul dvs. de plată a fost considerat corect întocmit ?
Banca dvs. a găsit totul în regulă , adică OP-ul corect întocmit, completat și bun de operat ?
Vă-ntreb toate acestea doar pentru a vă înarma cu toate informațiile necesare recuperării neîntârziate a sumei pe care dvs. cu BUNĂ CREDINȚĂ presupun ați virat drept GARANȚIE pentru sau în speranța obținerii unei tranzacții sau a unui contract care ca amploare , justifică suma cerută și depusă de dvs. drept garanție.
Am înțeles că deja dețineți o scrisoare, certificare din partea băncii dvs. că suma respectivă cu certitudine a fost virată, plătită,cu titlu de garanție în contul societății SRL respective, presupusa societate organizatoare a licitației.
Deci dacă v-ați edificat asupra tot ce ați făcut și ce anume, cum ați greșit chiar dvs. , atunci este bine ca în scrisoarea dvs. de solicitare a restituirii sumei încasate de firma respectivă NECUVENIT , să specificați toate datele deținute de dvs. despre SRL-ul respectiv (din certificatul eliberat de ORC) și să menționați că în cazul în care nu vă restituie suma respectivă într-un termen de 5 zile, atunci scrisoarea dvs. reprezintă o încercare de CONCILIERE și în funcție de abordarea. răspunsul lor, vă rezervați toate drepturile de a-i acționa în judecatăși de a solicita executarea slită a persoanelor vinovate pentru "DELAPIDAREA" sumei în cauză!
Spun delapidare pentru că chiar dvs.v-ați exprimat de ce sunteți sceptic. Dar aici , în cazul firmelor, persoanelor juridice, nu avem de a face cu GĂSITORUL unei sume sau a unei genți pline cu bani!
Aici oficial a întrat suma virată de dvs în contul de disponibilități bancare a unei firme, și de operațiile bancare efectuate din contul respectiv dspun numai niște PERSOANE FIZICE AUTORIZATE, asociați, ori administratori dau directori care și poartă răspunderea TOTALĂ asupra legalității operațiilor respective.

Adică FERMITATEA DOCUMENTATĂ, de drept și de fapt, poate fi de bun augur ori chiar pentru recuperarea imediată a sumei ori cel puțin pentru obținerea unei recunoașteri oficiale că vă datorează suma respectivă și se angajează ca în termen de x zile să vi-o restituie integral



#234432 Vine Mos Crăciun ?

Postat de Mares Stefan on 25 December 2010 - 10:37 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Să ne bucurăm de Crăciun!

Fisiere atasate




#246098 Verificare inregistrare contract individual de munca

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 06:18 PM in Arhiva

La Casa Judeţeană de Pensii (la Bucureşti tot la Case de Pensii...) vă puteţi interesa, solicitând fişa dvs. de venituri salariale purtătoare de CAS, respectiv pentru care au fost achitate contribuţiile.
Pe ultima pagină veţi găsi ultimul angajator al dvs, şi salariile dvs. declarate pe ultimile luni.
Neavând vârsta de pensionare poate că vă este suficient ca funcţionara să vă spună ceea ce vă citeşte de pe monitor.



#245683 vanzare SRL

Postat de Mares Stefan on 04 November 2011 - 12:51 PM in Arhiva

Metode de calcul sunt mai multe. Un expert contabil care este acasă şi-n evaluări patromoniale cu siguranţă v-ar face evaluarea societăţii fără probleme, stabilind activul net contabil , pe de o parte.Ppe de altă parte ar determina perspectivele de fructificare a capitalului în următorii 5-10 ani!
Adică asociatul care-şi vinde părţile sociale, reprezentând chiar 50% din capitalul social subscris şi vărsat, în unele cazuri şi-n 2011 tîn valoare totală de doar 100 lei părţi sociale , îşi vinde părţile sociale în valoare de 100 lei, la acest preţ nominal deşi ,de fapt, capitalul total al firmei este cu mult mai mare,, care capital de fapt este chiar egal cu activul net contabil evidenţiat în bilanţ!
(Adică din activele societăţii ( compuse din suma imobilizărilor corporale şi necorporale, a investiilor în curs, ori/şi a imobilizărilor financiare., respectiv a stocurilor şi a creanţelor ori/şi a mijloacelor băneşri şi a altor valori existente, se scad suma datoriilor pe termen scurt (datorate furnizorilor, creditorilor, bugetului consolidat) respectiv pe termen lung, băncilor, finanţatorilor atraşi..
Şi mai contează dacă întregul patrimoniu al firmei a fost sau nu reevaluat, şi dacă valorile de înregistrare , evidenţiate contabil, concordă sau nu cu preţul just al pieţii.
Deci ... este de lucru. Nu-i glumă!
Iar pe de altă parte, cunoscând profitabilitatea firmei pe ultimii 3-5 ani, se poate face proiecţia pe viitorii 5-10 ani, , tocmai ca asociatul care renunţă, să se convingă că "este despăgubit",ori chiar "răplătit" la un nivel corespunzător, doar, doar să-şi cesioneze părţile sale sociale asociatului său, care va deveni asociat unic! Presupun.
Deci ... despre ceea ce întrebaţi alţii au scris cărţi, manuale, tratate universitare, iar MFP a emis ordine care conţin zeci sau sute de pagini. Şi care ...dacă ar putea fi postate aici, ar fi de folos, credeţi-mă,. doar celor care le şi pricep.Să le aplice!
Dar mai este şi un obicei, o cutumă, practicată între oameni de afaceri "de onoare"!.
Părţile încheie actele de cesiune a părţilor sociale la un notar, unde cedentul renunţă la toată avuţia sa din firmă în favoarea cesionarului, inclusiv la eventualele dividende viitoare, precum şi la restituirea tuturor sumelor cu care ar fi creditat societatea anterior cesiunii.Iar cesionarul preia automat toate obligaţiile şi răspunderile , dar şi drepturile ,trecute şi viitoare ale asociaţilor, devenind asociat unic .Doar şi numai contra sumei de 100 lei achitat în faţa notarului, reprezentând x părţi sociale şi care au o pondere de 50% din capitalul social subscris şi vărsat.părţile.
Sau dimpotrivă părţile sociale de 100 lei, reprezentînd 50% din capitalul social subscris şi vărsate se pot vinde şi cu 10.000.000 (zecemilioane) lei, dacă părţile recunosc că firma lor are un ACTIV NET CONTABIL CORIJAT , evaluat la preţul just al pieţii de 20.000.000 lei! .Acest ultim caz este CORECT. Cel anterior aduce a spălare de bani. Pentru că cedentul va primi ...bani murdari! Şi la o adică va trebui să-şi găsească o mătuşă Tamara! Care i-a lăsat moştenire toată agoniseala sa!



#195874 vanzare SRL

Postat de Mares Stefan on 05 March 2009 - 10:40 AM in Arhiva

Nu, dacă în ACTUL de CESIUNE este specificat că noul asociat preia AD INTEGRUM toate răspunderile ce revin societății și va recunoaște și obligațiile anterioare cesiunii . Cum i se cuvin și drepturile ce decurg din operațiuni tot anterioare.
LA NOTARIAT ACEASTĂ CLAUZĂ ESTE VARIANTA "a" și
Da , dacă în actul de cesiune este specificat că până data cesiunii vă asumați toate răspunderile inclusiv privind realizarea tuturor obligațiilor legale, cum că și vi se recunosc toate pretențiile și drepturile asupra eventualelor profituri și dividende realizate din și pe baza operațiilor realizate pînă la data cesiunii.
Este variante "b" nerecomandată de notari, dar pretinsă de anumiți cedenți pentru că sunt procese pe rol, pentru care a constituit provizioane, dar dacă va fi câștigat procesul, îi vor reveni fructele sperate! Vă rog să recitiți ACTUL DE CESIUNE. Dacă această clauză lipsește se aplică Codul civil și Codul comercial, adică varianta "a"!
Cumpărătorul în cazul în care va dori să aibă anumite pretenții de la dvs. va trebui să dovedească reaua credință a dvs., pentru faptul că i-ați ascuns un eveniment cu consecințele cunoscute de dvs. care urma să se producă! Și s-a produs!



#195643 vanzare SRL

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 12:25 PM in Arhiva

Pentru tot ce privește societatea cu răspundere limitată , va reprezenta în fața FISCULUI , dumnealui noul asociat, societatea și după caz în sarcina societății se vor stabili obligațiile suplimentare neevidențiate la data tranzacției, cedării părților sociale de către dvs.
Pentru tot ce ați făcut dvs. ca faptă ce poate antrena răspunderea dvs. ca administrator, asociat , făptuitor ori membru al unui grup infracțional organizat, deci Doamne fer! penală, vi se vor aduce învinuirile respective să sperăm, am convingerea, niciodată.
Un caz special reprezintă eventualele DIVIDENDE ridicate de dvs. fără să fi fost certe, reale. Că părțile sociale de 200 lei ați cedat ca atare în fața notarului, când de fapt ați încasat poate 20000 Euro, adică prețul just , de piață, al întregului activ net al srl-ului la data tranzacției, în care capitalul subscris și vărsat este doar o picătură, este fapta despre care ANI consideră îmbogățire CU just temei. O fi.
Sau ați auzit cumva ca cineva să declare ca venit bun de impozat ceea ce de fapt a încasat pentru părțile sociale cedate!. Eu am auzit doar de un englez care nu pricepea cum de nu s-a contabilizat sumă plătită efectiv de el în fața notarului. Doar că în CESIUNE a fost declarată și la preț doar valoarea cea scriptică, subscrisă și vărsată. Și nu cea numărată și plătită! Păi dacă notarul a citit și dumnealui deși i s-a tradus, a crezut că în România așa se face?!



#234283 vanzare auto

Postat de Mares Stefan on 16 December 2010 - 05:35 PM in Arhiva

3800 lei cu TVA cu tot, 3065 lei fără TVA. Păi cine vă dă mai mult ?! Dacia Solenza din 2004 ? Te pomenești că e și lovită ?!



#246102 URGENT. Inregistrari contabile ale asigurarilor de viata

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 07:32 PM in Arhiva

613 = 462 Cu prima de asigurare suportată integral de firmă.
% (613, 427) = 462 dacă 50 % din primă suportă firma, şi 50% se reţine din salariul angajatului
421 = 427 cu prima reţinută de la salariaţi şi 427 =5121 pe baza OP viramentului privind prima reţinută
Înregistrările sunt aceleaşi şi-n cazul plăţii primelor de asigurare în rate. Lunar se vor înregistra ratele.
Este o chestiune diferită deductibilitatea primelor de asigurare de viaţă. Dar p-aceasta sigur o ştiţi.



#245258 Un economist angajat la o intreprindere poate fi cenzor la o filiala a intrep...

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 03:05 PM in INFORMATII DIVERSE

Referitor la experți contabili și cenzori, de regulă nici expertul contabil, nici cenzorul nu poate fi salariatul firmei în cauză. Adică orice expert este expert pentru alții, nicidecum pentru angajatorul său ! Cu excepția cazurilor în care angajatorul său este de fapt o societate de contabilitate sau de expertiză contabilă înscrisă și la CECCAR! Dar cenzorul unei filiale, poate fi salariat la firmă-mamă. Cu excepția cazurilor când de fapt ar avea și niște atribuții de coordonare efectivă a filialei. Că atunci intervine incompatibilitate. Nu poate fi ...propriul cenzor!
La Comisiile de părinți, cum de regulă, comisiile de cenzori este indicat să aibă 3 membri, dintre care unul, EC sau ec sau cel puțin contabil, adică de profesie, și care și știe ce înseamnă a fi cenzor! Ceilalți îl vor supraveghea și păzi să muncească ... corect! Pentru toți!



#233374 TVA vanzare teren si cladire

Postat de Mares Stefan on 20 November 2010 - 06:23 PM in Arhiva

Vezi postareaAnaB, la Nov 20 2010, 07:52 PM, a spus:

Acum vrea neaparat sa-i arat unde scrie ca nu poate factura cu 5 %......si nu gasesc exact care este articolul unde spune ca se aplica cota de 5% pt caldirile noi....
Cota redusă de 5% se aplică conform
art.140.alin.2 cu 1 referitor la "politici sociale" și construcții "destinate a fi utilizate drept cămine de bătrâni și de pensionari" ."case de copii" "centre de recuperare și reabilitare" locuințe cu o suprafață de 120 mp cu teren de celmult 250 mp atc.etc.
Sunt scutite de taxă conform art.141 alin.2 lit.f livrarea unei construcții și a terenului, cu excepția construcțiilor noi sau a unui teren construibil

Deci nu cred că trebuie vândut cu TVA de 24%.
Dar TVA-ul dedus trebuie ajustat.



#245782 TVA vanzare teren si cladire

Postat de Mares Stefan on 08 November 2011 - 03:10 PM in Arhiva

Normal ar fi ca părţile să se prezinte la acelaşi notar căruia să-i solicite anularea contractului iniţial din cauza neachitării preţului, şi dacă e cazul să stabilească şi radierea transcrierii proprietăţii la data şi-n urma autentificării a actului de vânzare şi cumpărare de atunci pe cumpărătorul, care iată că nu a plătit nici până acum preţul convenit. Chiar te-ntrebi dacă vânzătorul ... dispărea, ... acest cumpărător ...nevolnic... ar fi intrat şi-n folosinţa proprietăţii dobândite ?! Sau ... eventualii moştenitori s-ar fi trezit cu-n act aitentificat care dovedeşte că cel puţin acete imobile nu le vor mai moşteni ?! dar ... e treaba lor. Treaba dvs. ca acum să facturaţi imobilele persoanei fitice, operaţie scutită de TVA, şi le faceţi ieşite din patrimoniu. Iar factura consideraţi încasată prin neplata preţului convenit în 2008!



#234458 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de Mares Stefan on 28 December 2010 - 08:57 AM in Arhiva

Deci un plătitor de TVA din România PRESTEAZĂ SERVICII unui client tot plătitor de TVA din Germania.
Deci e o relație comercială ,cu siguranță, INTRACOMUNITARĂ.
Dar ... totuși ... locul prestației unde e ?
Sau nici nu mai contează ?
Sau totuși ?



#196220 TVA de plata pt un mijloc fix?

Postat de Mares Stefan on 07 March 2009 - 04:17 PM in Arhiva

Că o fi clădire ori palat, poate. Dacă a fost real. Dar sigur real a fost că s-a luat TVA de restituit înapoi. Și pe urmă ce și-au zis, poate o mai facem odată, nu? De prma dată toată lumea a dovedit solicitudine în poziție de drepți. Acum a mai fost întrebat și cine ni s-a adresat. Sau alt caz de studiu pentru examenele ce vreți săle promovați?!



#195577 TVA de plata pt un mijloc fix?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 07:03 PM in Arhiva

Doar aș vrea să mă lămuresc!
1. Aportul în natură cu ocazia majorării capitalului cu părțile sociale aduse de noii asociați, chiar se aduce doar "în natură" pe bază de evaluare, că în dosarul de evaluare o fi și o factură acolo, cumpărătorul este cei doi sau unul din asociați! Iar dumnealor au adus un aport în natură.Fizic. Fără implicații TVA. Și mai ales fără rambursări de TVA!
2.Dacă cu aportul lor la majorarea capitalului au fost cele 4 miliarde, atunci nu a fost în natură. A fost suma respectivă depusă la bancă. Și pe urmă s-a făcut achiziția și plata facturii.Cu TVA. Și probabil că firma a beneficiat de restituirea TVA.
3. Mijlocul fix achiziționat nu putea fi pusă gaj pentru un împrumut decât dacă împrumutul a luat firma. Nu asociații!
Că băncile mai acceptă hotărâri AGA, cred, dar nu sunt pentru. Practica corectă este cea inversă: firma ia creditul garantat cu vila administratorului sau patronului!
4. În octombrie când și-au retras "ce au considerat partea lor" în contul aportului, s-a făcut diminuarea capitalului?
5.Dacă cumpărarea a avut loc pe bază de factură către firmă, atunci -normal- și vânzarea se face doar pe bază de factură. Se încasează factura. Și sunt plătiți, li se restituie aportul în bani conform Hotărârii AGA.
Sau mai nou nu așa se face?! De când?
Iar dacă eu am memoria bună, îți urez succes, poate chemi și un procuror sau avocat direct să-i convingă despre ce adevăruri ai să le spui! (Procurorul ar fi în stare să susțină că-i ponegrești!)



#232963 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de Mares Stefan on 10 November 2010 - 04:02 PM in Arhiva

Vezi postareaBrigante, la Nov 10 2010, 05:24 PM, a spus:

@Mares Stefan: Cum naiba sa se simplifice totul??? Si, mai ales, cum poti demonstra tu asta??? Uimeste-ne, te rog! Ca facturi la negru au fost si vor mai fi, peste tot in lume.
Daca vei avea o evidenta a tertilor pe facturi, iar pe fiecare factura trebuie sa tii cont ca s-a incasat/platit proportional TVA, asta e simplificare? Ce te faci cand incasezi, de exemplu, o suma totala rotunda de la un client caruia i-ai emis mai multe facturi, cu cote diferite de TVA? Care facturi le stingi si care nu? Tu - pe cele cu cota de TVA mica, iar el - pe cele cu cota de TVA mare, nu? E un simplu exemplu al "simplificarii" tale.

Propunerea este reluată de vreo 12 ani aproximativ din 4-n 4 ani! Ultima dată când s-a ajuns la discuții semnificative prin preajma aderării s-au publicat de Finanțe normele europene privind TVA și s-a concluzionat că în CE așa ceva ...NICIODATĂ nu se va putea promova.
Dar în 2008 și 2009 ideea ca exigibilitatea plății TVA să fie legată de împlinirea noțiunii de exigibilitate, adică Am încasat, am colectat, respectiv am plătit, atunci am de dedus .
Simplu. A fost priceput.
În evidență orice TVA neexigibilă se va contabiliza pe 4428 , și ca să fie clar pe 44267 cel de colectat, și pe 44286 cel de dedus.
În momentul plății , la încasare se face automat 44287 = 4427 și la achitare 4426 = 44286 .
Dacă suma încasată/plătită este individualizată pe facturi , operația deja poate să facă calculatorul! Actualizând softul de contabilitate ... fără probleme ...cu niscaiva costuri!
Dar cum am spus Jurnalul de vânzări și Jurnalul de cumpărări se va întocmi și verifica în baza extraselor de cont și Registrului de casă! Și nu după ...
Faptul că acum a intervenit și modificarea cotei de TVA este un aspect actual dar vremelnic! În schimb acuratețea evidenței contabile câștigate ...pe baza conducerii în timp nu util , ci real, întradevăr "la zi" a tuturor încasărilor și plăților FORMALIZATE este o treabă care ar avea cu siguranță o consecință salutară: restrângerea pieței negre, și disciplinarea tuturor agenților economici. Dispariția genților diplomați plin de bani, facturi, chitanțe și extrase de cont! S-ar restabili circulația documentelor primare îîntocmite, și semnate de toți "a la bancă"
La zi!



#233599 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de Mares Stefan on 27 November 2010 - 10:45 AM in Arhiva

Ce simplu ar fi ca toți cei "ascultați" și cei care pregătesc ordonanțele guvernului "peste noapte" să aibă și cunoștințele de bază dobândite pe un fundament constituit din ... cunoștințe de cultură generală și de specialitate ... solide.
Spre exemplu să fi auzit ce reprezintă și de ce este important ca punctul de pornire, bază de calcul , să fie categoria economică ,indicatorul de analiză economico-financiară : PRODUCȚIA MARFĂ VÂNDUTĂ și ÎNCASATĂ.
De ce ?
Pentru că ... așa cum spus ... dacă te referi la acest indicator, nu se mai poate invoca argumentul că nu am încasat, deci... nu am din ce să plătesc!
Și-mi permit să vă spun că așa cum la TVA de plată, exigibilitatea reală ar fi un instrument real de creștere a gradului de colectare , la fel ... generalizarea principiului că toate taxele și impozitele noastre să fie datorate doar și numai din încasări realizate! ... ar avea cu siguranță un rezultat dorit, palpabil:
Creșterea gradului de colectare a tuturor taxelor și impozielor ori contribuțiilor!
În acest caz însă sancțiunea pentru caz de neplată trebuie să fie nici mai mult, nici mai puțin ci chiar confiscarea tuturor încasărilor ulterioare până la indestularea fiscului , a bugetului! de stat.
Pentru a mă înțelege și a vă putea da seama că ... problema colectării se poate soluționa, închipuiți-vă un sistem de colectare ... obligație de plată cu titlu de avans ... cu termen săptămânal ... marți ... a 10-20% (adică între o zecime și o cincime) dintoate încasările realizate de la terți , fie-n numerar sau fără numerar (deci exclusiv redicările ori depunerile de numerar din/în conturile de disponibilități sau dintrun cont în alt cont al aceluiași titular). Iar aceste avansuri - deja plătite - ar putea fi regularizate, decontate , trimestrial, ori semestrial dacă contribuabilul așa vrea sau cel puțin anual pe bază de bilanț sau altă formă de declarație ori decont GLOBAL, privind toate impozitele și taxele ori contribuțiile datorate! Conform legii.
Referitor la ce este în CE , îmi permit să vă relev ceea ce acest topic a scos la iveală: Alții și-au permis să se gândească cu capetele lor, judecând și luând în considerare interesele țării lor!
Și la ei s-a putut!
Atunci ?
Nouă cine și de ce ține să ne impună că ... regulile CE ... prevăd așa și pe dincolo!
Să prevadă!
Iar România ar putea dovedi că redresarea și ieșirea din criză și, dacă vreți chiar disciplinarea tuturor se poate realiza cu siguranță, dacă se simplifică ...totul și se generalizează ... regula calculului: Numai din ce avem, cotă-parte plătim! Cezarului. Fiscului. Și nu definitiv,ci cu titlu de avans. Regularizabil. Periodic!
P.S. Acel termen de plată săptămânal ... s-ar constitui de fapt, întrun veitabil BAROMETRU ... a întregii economii naționale.
Atât pentru a cunoaște "VREMEA" care a fost să fie, cât mai ales "VREMEA PROBABILĂ" predictibilă, doar și numai extrapolând ... tendințele!



#233695 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de Mares Stefan on 29 November 2010 - 10:52 AM in Arhiva

Din moment ce susțin că TVA colectată nu este exigibilă în data - ziua - facturării, după cum nici TVA deductibilă nu este exigibilă a fi dedusă , decât în măsura în care a fost încasată/achitată, rezultă că pe măsura încasării ori plății, se fac transferurile din 44287 în 4427, respectiv din 44286 în 4426, și se stabilesc rezultatul TVA de plată din 4423 sau de restituit din 4424 , rezultatul fiind totdeauna expresia, rezultatul efectiv al încasărilor, respectiv plăților din luna anterioară celei în care se depune Decontul!
Deci ... în privința obligațiilor față de fisc, s-ar păstra proporționalitatea cotei TVA din sumele încasate/plătite.
Expresia că ... obligațiile decurg din documente ... jurnale de vânzări și de cumpărări, sunt pentru cei care ... nu-s practicieni ci ... fiind cine sunt ... țin să ne servească prevederi legale din spatele unor ușilor capitonate, închise.
Pentru un practician ... este evident că ... facilitatea de care se bucură ... îl obligă!
Să respecte legea.
Și termenul de plată!



#233049 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de Mares Stefan on 11 November 2010 - 06:09 PM in Arhiva

Uită că iar am aflat -învățat - câte ceva.
Pe de o parte că din 2006 încoace când Finanțele a zis că uite în CE nu se poate!
ȘI pe de altă parte că ulterior uită s-a aflat și-n România că ba se poate și uită astea sunt țările care pentru IMM-uri a considerat potrivit "plata TVA după încasarea facturilor".
Și după ce în Senat s-a vrut în Camera deputaților nu s-a putut!
Culmea chiar o inițiativă a unor membri PD-L.
Chiar cine se află la putere ? De fapt ... oare cine ne guvernează?!
Guvernul care a spus că așa ceva nu se poate dar majorarea TVA de la 19 la 24 pe loc se poate!
Sau nu Guvernul este cel care hotărește ... în numele nostru ?!



#232950 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de Mares Stefan on 10 November 2010 - 02:53 PM in Arhiva

Vezi postareaBrigante, la Nov 10 2010, 04:06 PM, a spus:

.
Nici nu vreau sa ma gandesc cat de tare s-ar complica modul de evidentiere a operatiunilor.

Fantezistă ?!
Păi cînd s-a introdus TVA-ul în 1993 și s-a scos ICM -ul, s-a spus și scris că agentul economic plătitor de TVA preia în numele statului obligația de a colecta TVA și că are dreptul de a deduce TVA de plătit furnizorilor. Deci întradevăr s-a renunțat ca impozitele și taxele să fie legate de VÂNDUTA ȘI ÎNCASATA., spre bucuria celor care de atunci încoace au două rânduri de documente , una pentru 100 de pâini și una pentru 300 sau 3000 și cel de plătit prin bancă va fi formalizat pe baza facturii cu TVA, și cel plătit cu cash, ... , se volatilizează. Nu nu integral că tot cu cash se va cumpăra din nou fâină de la moară sau grâu de la țărani.
Deci ... nu e vorba de fantezie este vorba că am trecut ca și toată Europa la contabilitatea de ANGAJAMENTE.
Doar că ... chiar numai pe alții putem COPIA ?!
De ce nu putem promova propriile noastre idei ?
De ce ?!
Păi pentru că acum nimeni nu întră în detaliul ce anume se încasează și ce anume se plătește și nu numai cu numerar.
Chiar și prin bancă fără numerar.
Se-ntâmplă că se restituie suma încasată ... în alt cont la alta bancă etc.etc.etc.
Sau că se exportă și ceea ce nu s-a exportat niciodată efectiv ...
Extinderea să nu zic generalizarea operațiilor cu numerar de până la 5000 lei în cazul IMM-urilor este "justificată" prin jecmănirea practicată de bănci pe baza comisioanelor percepute. Doar că ... Oare chiar ?! Sau ?
Și ca să vedeți că acolo unde intersele sunt marcante și contradictorii -spre ex. în construcții- s-a putut și diferenția TVA-ul sau s-a putut aplica o perioadă măsurile de simplificare -taxarea inversă, bine-nțeles doar până când lobbyi-ul constructorilor care s-au săturat să tot fie controlați pentru a li se rambursa TVA-ul , celor care urmăresc evenimentele ...spun multe! Și nu doar fantezii!
Și -mi permit o întrebare: Ce anume "s-ar complica în modul de evidențiere a operațiunilor" ?
Că personal oricând pot dovedi că ... se simplifică ... totul.
Din extrasele de cont și din registrul de casă te poți convinge ... pe loc... cât trebuia colectată, și cel mult cât dedusă!
Iar pe bază de documente doar vei culege datele care confirmă cele deja prezumate!
Și să nu omitem faptul căr evidența se conduce de marea majoritate pe calculator! Și atunci ?! Dosare cumva că registrul de casă și jurnalul de bancă zilnic ar trebui să fie condusă "la zi" la toate societățile! Fără excepție ori derogare! Că dacă nu ai, la bancă în 5 minute se pune la dispoziția organelor în drept ...extrasul de cont!




Cometa SQL