- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → GEORGE NEAGU's Content
GEORGE NEAGU's Content
There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 25-November 07)
By content type
See this member's
#184096 ASOCIATII SI FUNDATII
Postat de GEORGE NEAGU on 11 October 2008 - 07:45 AM in Arhiva
statutului unei asociatii neguvernamentale(ong) care nu a mai fost apoi legalizat.
Sunt valabile pentru membrii unei asociatii sau pentru persoanele din exterior modificarile unui statut care nu a fost apoi legalizat?
E un termen de la desfasurarea unei adunari generale in care trebuie legalizat statutul cu noile modificari?
Poate fi convocata o noua adunare generala in anul urmator daca in periada scursa de la adunarea
precedenta nu a fost legalizat statulul cu modificarile aduse(nu au fost aduse modificari asupra articolelor din statut care privesc convocarea adunarii si cvorumul de adoptare a modificarilor statutului dar au fost adaugate atributii noi ale adunarii si s-au facut modificari asupra atributiilor organelor de conducere alese de adunare)?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile acordate.
#185314 raport Z
Postat de GEORGE NEAGU on 23 October 2008 - 07:17 PM in Arhiva
#217981 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 30 January 2010 - 11:28 AM in Arhiva
chilom, la Jan 21 2010, 10:20 AM, a spus:
am si eu urmatorul caz
tr1. 22699ron impozit declarat si platit
tr.2 1433ron impozit minim
tr.3 2150ron impozit minim
tr.4 nu declar nimic, voi depune 101 la februarie
impozit calculat cumulat 2009 5408 ron
dupa parerea mea eu ar trebui sa platesc 1433+2150+2150(tr.4)=5733,care este mai mare ca 5408
dar am declarat in cursul anului si am platit 22699+1433+2150=26282
deci ar trebui sa recuperez 26282-5733=24132
din declaratie rezulta 15141, adica ma obliga sa platesc si impozitul minim de 5733 si impozitul calculat de 5408
oare este corect
#218049 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 31 January 2010 - 05:22 PM in Arhiva
#219735 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 06:00 PM in Arhiva
#219752 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 09:48 PM in Arhiva
#219754 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 20 February 2010 - 10:16 PM in Arhiva
#219778 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 21 February 2010 - 01:18 PM in Arhiva
bh08clg, la Feb 21 2010, 12:51 PM, a spus:
In decembrie inregistrezi in contul 441 impozitul forfetar datorat prin declaratia 100 de 1075 lei si vei avea soldul de 775 lei, atat cat ai platit in ianuarie.Aceeasi suma de 775 lei sa o ai trecuta in declaratia 100 din decembrie la " de plata".
#219829 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 22 February 2010 - 10:00 AM in Arhiva
bh08clg, la Feb 21 2010, 06:21 PM, a spus:
am preluat firma in octombrie 2009, nu am baza de date ,
in 441 nu figureaza plata in avans, am primit de la fisc o adresa in care se specifica ca am
debit la ei ,
multumesc! daca ma poti ajuta
Cat despre inregistrari ramane valabil ce ti-am spus anterior cu observatia ca de aceasta data in balanta ta va aparea un sold , cum ca nu ai fi platit toata suma, adica mai putin cu acei 300 lei. Puteai sa fi platit suma integrala si la tine era sold zero in ianuarie iar la finante acei 300 lei platiti in plus si reglai asa cum iti spuneam dar cu alta ocazie.
#220023 noua decl. 101 / depunere in 2010
Postat de GEORGE NEAGU on 23 February 2010 - 02:27 PM in Arhiva
simonel, la Feb 23 2010, 01:53 PM, a spus:
Am urmatoarea situatie pentru D101.:
In trim.I am avut 161 lei de plata impozit pe profit, dar am avut de recuperat 70 lei de anul trecut. Am completat D100 cu 161 lei si am facut si nota 691=441 = -70.
In trim.II am avut 367 (impozit minim)
In trim.III am avut 550 (impozit minim)
Venituri din exploatare = 36.140
Cheltuieli din exploatare = 35.461
Profit = 679.
La rd.24 trec 1008 lei (adica 91+367+550) sau 1078 lei (adica 161+367+550)?
de asemenea la rd.3 trec 161 (atata am declarat in D100 pe tr.I) sau 91 cat am inregistrat in conta si am achitat?
Va multumesc anticipat
#220266 bonuri de benzina
Postat de GEORGE NEAGU on 24 February 2010 - 08:59 PM in MONOGRAFII CONTABILE
#220455 Bonuri benzina
Postat de GEORGE NEAGU on 26 February 2010 - 02:41 PM in Arhiva
#220840 Cota din impozit profit directionat catre ONG
Postat de GEORGE NEAGU on 02 March 2010 - 10:11 PM in Arhiva
oanam2, la Mar 2 2010, 03:18 PM, a spus:
Am rugamintea de a-mi spune cum se procedeaza in cazul in care se doreste virarea catre un ONG a cotei de 2% din impozitul pe profit si care este modalitatea de inregistrare in contabilitate, declaratii, virament.
Va multumesc,
Astept parerile dvs.
O primavara frumoasa
Din impozitul pe profit se poate deduce sponsorizarea, adica o cota de 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul datorat la stat. Ce depaseste aceasta limita nu mai e deductibila. Acesta sponsorizare se face de catre firma in cursul anului 2010 si se evidentiaza in declaratia 101 pe care o va depune firma pana pe 25 februarie 2011.
#221649 cateva intrebari contabile
Postat de GEORGE NEAGU on 09 March 2010 - 11:08 PM in Arhiva
dze, la Mar 9 2010, 09:54 PM, a spus:
am cateva intrebari si m-ar ajuta foarte tare daca mi-ati raspunde. multumesc!
1. cine tine facturile contabila sau eu la sediu? cu atat mai mult cu cat in contractul cu contabila nu e specificat acest lucru si nici nu am un proces verbal de predare primire a facturilor.
2. prestez servicii si vand bunuri catre persoane juridice, inteleg ca la vanzarea catre persoane fizice e nevoie de casa de marcat iar la cerere se elibereaza si factura. printre prestarea de servicii poate fi si aceea de consultanta... ce fac in cazul asta? si mai ales ce ma motiveaza sa vand catre persoane fizice daca am putine vanzari iar cu casa de marcat e o intreaga nebunie?...
3. dpdv legal inventarul se tine de catre contabila conform cumparaturilor de pe factura sau trebuie sa am un inventar paralel cu cel din contabilitate. daca da de ce?
4. daca achizitionez diverse produse pentru a confectiona un produs finit pe care il vand, cum se scot din contabilitate materialele care au intrat in componenta produsului finit? face asta contabila in urma notelor de consum pe care i le dau sau nu conteaza atata timp cat platesti impozit si tva la ce vinzi statului?
5. s-a scos forfetarul sau nu? sau ne nenorocesc si anul asta? mentionez ca sunt macro cu zero angajati.
6. se poate lucra cu 2 facturiere unul fix la firma si unul mobil pe teren? daca da cum se inregistreaza in contabilitate? trebuiesc si 2 chitantiere separate pt cele 2 facturiere? ma gandesc la cazul in care sa zicem am la sediu un soft de facturare si pe teren un alt facturier care il completez pe loc.
7. caietul de contracte are vreo dimensiune standard?
8. daca la sediul social e si punct de lucru e suficient 1 sg registru unic de control?
2. Asta ramane la aprecierea patronatului daca doreste sa se extinda si catre persoanele fizice sau nu.Daca esti doar salariat ai putea in cel mai bun caz sa le prezinti daca e rentabila aceasta extindere si cu cheltuielile aferente.
3. Se face un singur inventar, fara chestii paralele. La contabila ajunge procesul verbal semnat de catre membrii comisiei de inventariere, iar ea constata situatia faptica fata de cea scriptica din evidentele contabile si in final regleaza in contabilitate.
4. Achizitionezi produsele care pentru voi sunt materii prime si a caror evidenta le tii pe fise de magazie.Pe baza normelor de consum faci bonuri de consum pentru a scoate din gestiune materia prima folosita.Asta te ajuta si la acel inventar anual de care aminteai mai sus.Treaba cu plata finala a impozitelor catre buget e , asa, un mod simplist de a vedea lucrurile.
5. Aici nu comentez, mai ales ca nu aveti nici un salariat. Am aflat deci ca se face voluntariat sau se ....
6. Da. La inceput de an emiti decizia de alocare de numere pentru cele doua facturiere si chitantiere in continure, unul dupa altul iar evidenta facturilor si chitantelor se tine dupa data.
7. Aici nu cunosc.
8.Da.
#221757 gestiune depozit materiale de constructii
Postat de GEORGE NEAGU on 10 March 2010 - 05:49 PM in Arhiva
narcisar, la Mar 9 2010, 01:55 PM, a spus:
Infiintez o firma de vanzare materiale de constructii si as dori sa stiu cum se va tine contabilitatea. Din cate am citit, aceasta se tine prin metoda global valorica sau metoda cantitativ valorica. Firma va vinde atat en-gross (la alte firme) cat si cu amanuntul. Am inteles ca metoda cantitativ valorica inregistreaza preturile la nivelul celor de achizitie pe diferite marfuri iar cea global-valorica inregistreaza preturile la nivelor celor de vanzare. As vrea sa ma consult care metoda este mai potrivita in cazul meu (vanzare materiale de constructii din depozit si cu ridicata). Trebuie tinute ambele tipuri de gestiuni? Verificarea stocurilor trebuie facuta lunar?
Mentionez ca am si casa de marcat fiscala pentru vanzarea din depozit.
Va multumesc,
Inventarul se face la finele anului sau daca considerati necesar lunar pe baza unei decizii de inventariere emisa de conducerea firmei.
#221810 necazuri la preluare conta
Postat de GEORGE NEAGU on 10 March 2010 - 10:50 PM in Arhiva
emiliacrstn, on Mar 10 2010, 01:09 PM, said:
Pentru anii trecuti conturile de cheltuieli si venituri le inchizi prin contul 1174 „Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile” dar tot in luna martie din acest an cang ai constatat greselile.
#222195 cheltuieli de constituire
Postat de GEORGE NEAGU on 13 March 2010 - 03:08 PM in ONG
gonquin, la Mar 13 2010, 10:42 AM, a spus:
Am fost persoana desemnata sa ma ocup cu obtinerea personalitatii juridice pentru o asociatie (OG 26/2000).
Patrimoniul initial al asociatiei a fost depus cu consemn la CEC insa pentru obtinerea personalitatii juridice a fost nevoie de alte cheluieli.
E vorba de un comision bancar, onorariu avocat, taxa de timbru, etc.
Le-am achitat pe toate din "fonduri proprii".
Intrebarea este:
Mai pot recupera acesti bani si daca da cum trebuie sa procedez?
Daca nu se acopera toata suma cheltuita pentru inregistrare si tu totusi vrei sa-ti recuperezi mai repede banii, adunati cotizatii de la membrii, asa cum aveti trecut in statut sau poate atrageti sponsorizari si chiar 2%.
Succes.
#222319 Declaratii fiscale pentru ONG-uri
Postat de GEORGE NEAGU on 15 March 2010 - 05:45 PM in ONG
Stefan Alina Maria, la Mar 3 2010, 07:35 PM, a spus:
Dar daca s-ar fi platit bilete de intrare pt o expozitie..sau competitie sportiva.....si sucurile s-ar fi vandut...atunci ar fi fost activitate economica?S-ar depunde declaratii lunar sau tot anual?(nu exista angajati).
CAPITOLUL I Prevederi generale
[....]
Art. 3 - Scutiri
[...]
(2) Organizatiile non-profit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri:
a) cotizatiile membrilor;
b) contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor;
c) taxele de inregistrare stabilite potrivit legislatiei in vigoare;
d) veniturile obtinute din vize, taxe si penalitati sportive sau din indemnizatiile obtinute din participarea la competitii si demonstratii sportive;
e) donatiile, banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele si dobanzile din plasarea veniturilor scutite;
g) veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole;
h) resursele obtinute de la bugetul de stat si bugetele locale sau din finantari nerambursabile;
i) veniturile din actiuni ocazionale realizate de organizatii sindicale/patronale, utilizate in scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile exceptionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate in proprietatea organizatiilor non-profit, altele decat cele care sunt sau au fost folosite intr-o activitate economica.
k) veniturile obtinute din reclama si publicitate realizate de organizatiile non-profit de utilitate publica din domeniul culturii, cercetarii stiintifice, invatamintului, sportului.
(3) Organizatiile non-profit sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice realizate intr-un an fiscal care nu depasesc minimum dintre:
a) echivalentul in lei a 15000 Euro, sau
#222322 ONG care face cursuri de dans
Postat de GEORGE NEAGU on 15 March 2010 - 06:11 PM in ONG
Andrei_D, la Mar 15 2010, 01:49 AM, a spus:
E cu nervii la pamant, total scoasa din elementul ei si tot ce vrea este sa transmita mai departe tinerilor talentul ei. Evident ca daca se ocupa doar de asta isi doreste sa aiba si carte de munca. Eu incerc s-o ajut, sa fie in legalitate, dar ma cam depaseste partea juridica a problemei.
Instructoarea avea o societate comerciala, suspendata de cand cu impozitul minim, prin care se ocupa de dans, deci pot sa banuiesc ca s-a incercat evitarea impozitului minim.
Dansul sportiv (de performanta) nu se face in discoteci. E nevoie de sali, de muzica si de antrenamente imposibil de realizat in cluburi sau alte d'astea.
Are perechi pe care le pregateste de ani de zile, cu care participa la concursuri de specialitate. De asemenea, se ocupa de copii atat de mici ca n-ar fi acceptati in nici o discoteca. De obicei lucreaza cu ei chiar in sala de sport a scolii unde are grupe de cursanti.
Practic nu vrea sa faca profit dar deoarece se ocupa doar de dans, isi doreste o carte de munca.
Acu' citez din statut:
Asociatia are drept scop principal organizarea cursurilor de dans sportiv.
In vederea realizarii acestui scop, asociatia:
- va promova dansul sportiv la nivel local;
- va atrage practicanti din toate categoriile de varsta;
- va participa cu membrii cursanti la concursuri locale, nationale si internationale in scopul motivarii acestora.
#222379 bilant ONG
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 09:27 AM in ONG
SI-MO, la Feb 12 2010, 10:39 AM, a spus:
SILVIA B, la Feb 9 2010, 10:09 PM, a spus:
#222381 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 09:45 AM in ONG
ioanalex, la Feb 9 2010, 11:02 AM, a spus:
se inregistreaza ca venituri numai la incasarea cotizatiilor sau se inregistreaza in contul de venituri conform obligatiei
din statut.
va doresc o zi buna in continuare
(sper ca am pus intrebarea bine ca topic, e prima si daca am gresit, imi cer scuze.)
#222445 declaratii nedepuse la termen
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 03:42 PM in Arhiva
Coraliaandra, la Mar 16 2010, 12:43 PM, a spus:
care promoveaza tehnologiile informaționale în educație , intrebarea mea era ca nu stiu la cat timp se depun declaraiile care sunt acestea care se depun.
Deocamdata firma nu are activitate
Intreaba presedintele asociatiei daca au facut inventarul anual. E mai simplu decat la firme dar te intereseaza sa bata scripticul cu fapticul. Vezi extrasul de cont bancar sa nu fi avut ceva incasari , chiar si din 2%. Succes.
#222464 declaratii nedepuse la termen
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 05:30 PM in Arhiva
Coraliaandra, la Mar 16 2010, 04:30 PM, a spus:
Asociația este o persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, constituită cu scopul de a promova tehnologiile informaționale în educație în instruirea permanentă prin cercetări și dezvoltări de sisteme.
In cazul in care este infiintata anul acesta , luna trecuta ce declaratii trebuie sa depun la administratie?
Ea deocamdata nu are nici o factura , nimic de bagat in contabilitate
#222466 bilant 31.12.2009
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 05:37 PM in Arhiva
Brigante, la Mar 16 2010, 04:06 PM, a spus:
Acum trebuie sa-i mai pupam undeva si pe astia de la ORC, dosarul de depunere a bilantului arata ca o documentatie pentru o fabrica de bombe atomice.
Nu v-au spus ce culoare trebuie sa aiba dosarul si pixul cu care scriem in coltul din dreapta sus si jos si mai stiu eu pe unde.
Ma lasa nervii!!!!!!!
- Adresa inaintare situatii financiare la 31.12.2009
- Imputernicire din partea firmei care depune – in cazul in care merge expertul contabil si le depune
#222467 intoarcere inante de 2 ani din CIC
Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 05:51 PM in Arhiva
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ GEORGE NEAGU's Content
- Regulament