Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content

There have been 201 items by GOIA ADRIAN-NICOLAE (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#118476 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 27 January 2007 - 07:02 PM in Arhiva

Vezi postareacristalex, la Jan 27 2007, 10:56 AM, a spus:

In plus, ca sa pici la sfarsitul anului exact peste numarul de facturi de care ai avut nevoie in cursul anului (oricum probabil va fi nevoie de mai multe decizii daca nu estimezi bine din prima nr de fact de care vei avea nevoie), ar trebui sa modifici decizia dupa ce inchei luna decembrie pt ca nu ai cum sa stii cate facturi vei taia pana la 31.12.

Nu inteleg de ce va agitati asa. Ordinul 2226 spune clar ca trebuie emisa o decizie prin care se stabileste numarul de la care incepe sa fie numerotate facturile. Nu se spune nicaieri ca trebuie specificat si numarul la care se termina facturile la sfarsitul anului pentru ca acest lucru este practic imposibil si oricum decizia trebuie facuta la inceputul anului.



#112906 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 21 December 2006 - 06:58 PM in Arhiva

Nu vreau sa incurc si mai tare lucrurile dar semnatura pe factura nu inseamna ca clientul a primit marfa, ci pur si simplu ca a primit factura. Acuma nu vad ce rost are fisa de magazie a formularelor cu regim special din moment ce facturile isi pierd calitatea de regim special.



#119073 reevaluare mijloc fix

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 January 2007 - 08:50 AM in Arhiva

Vezi postareaRonaldo, la Jan 29 2007, 02:32 PM, a spus:

ultima reevaluare deductibila d.p.d.v. fiscal a fost cea la 31.12.2003. Din 01.01.2004 amortizarea diferentei rezultate din reevaluare nu mai e deductibila.

Asta era pana la 31.12.2006. S-au schimbat normele de aplicare a codului fiscal:
" 18.Punctul 715 se modifică și va avea următorul cuprins:
"715. Pentru determinarea valorii fiscale în cazul transferurilor terenurilor cu valoare contabilă, precum și pentru determinarea valorii fiscale rămase neamortizate în cazul mijloacelor fixe amortizabile evidențiate în sold la 31 decembrie 2003, în valoarea de intrare fiscală se includ și reevaluările efectuate, potrivit legii, până la acea dată.
Pentru determinarea valorii fiscale a terenurilor, respectiv a valorii fiscale rămase neamortizate în cazul mijloacelor fixe amortizabile, vor fi luate în calcul și reevaluările contabile efectuate după data de 1 ianuarie 2007, precum și partea rămasă neamortizată din reevaluările contabile efectuate în perioada 1 ianuarie 2004 - 31 decembrie 2006, evidențiate la data de 31 decembrie 2006. Nu se recuperează prin intermediul amortizării fiscale reevaluările contabile efectuate după data de 1 ianuarie 2004 la mijloacele fixe amortizabile care nu mai au valoare fiscală rămasă neamortizată la data reevaluării.
În cazul în care ulterior datei de 31 decembrie 2003 se efectuează reevaluări care determină o descreștere a valorii acestora se procedează la o scădere a rezervei din reevaluare în limita soldului creditor al rezervei, în ordinea descrescătoare înregistrării rezervei, iar valoarea fiscală a terenurilor și valoarea fiscală rămasă neamortizată a mijloacelor fixe amortizabile se recalculează corespunzător. În aceste situații, partea din rezerva din reevaluare care a fost anterior dedusă se include în veniturile impozabile ale perioadei în care se efectuează operațiunile de reevaluare ulterioare datei de 31 decembrie 2003."



#69368 INCHIDERE CONT 711

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 22 February 2006 - 05:43 PM in PRODUCTIE

In bilant la variatia stocurilor ai numai ce ai trecut de la 711 la 121 in cursul unui an de zile (pentru bilantul la 31.12.2005), nu inseamna ca ai sold la 711. In ceea ce priveste redeschiderea contului 711 la inceputul lunii urmatoare aceasta se face numai pentru productia neterminata, nu si pentru diferenta dintre produsele finite obtinute si cele vandute.



#80341 FOND DE MEDIU

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 16 April 2006 - 11:08 AM in MODELE, FISIERE UTILE

Inca nu a aparut, dar probabil ca trebuie sa apara curand. Cand i-am intrebat pe cei de la mediu mi-au spus ca pentru acest an taxa se plateste si nu se declara pana apar normele. Totusi este pe site-ul lor un proiect care cred eu ca inlatura putin din nebuloasa numita taxa pentru fondul de mediu.

Fisiere atasate




#170051 vanzare auto

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 16 April 2008 - 03:58 PM in Arhiva

Vezi postareabutelie, la Apr 15 2008, 10:29 AM, a spus:

Este cheltuiala deductibila !
Eu am avut controale si nu au fost probleme , pentru ca este o cheltuiala facuta in scopul obtinerii unor venituri impozabile !

Foarte frumos ce spui si toata lumea asa intelege, numai ca eu am raspuns de la Finante Harghita ca diferenta nu este considerata cheltuiala in scopul realizarii de venituri. De parca cheltuiala nu o faci pentru a vinde mijlocul fix indiferent de valoarea ramasa neamortizata.



#149437 vanzare auto

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 October 2007 - 06:22 PM in Arhiva

Vezi postareaaci36, la Oct 30 2007, 02:55 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Oct 30 2007, 02:29 PM, a spus:

Dar ce parere aveti despre raspunsul primit de mine de la DGFP Harghita.
Am atasat fisierul.
Au perfecta dreptate!


Este un lucru care nu inteleg in logica celor de finante. Daca vand un mijloc fix peste valoarea ramasa neamortizata este cheltuiala in scopul realizarii de venituri. Daca o vand sub aceasta valoare diferenta nu mai e. De unde pana unde aceasta logica a lor? Indiferent la ce valoare o vinzi, cheltuiala nu faci pentru a realiza un venit??? Ca de aceea vinzi mijlocul fix ca sa realizezi un venit indiferent la ce valoare.
La modul cum au pus ei problema daca intr-un trimestru am cheltuieli mai mari decat veniturile, atunci cheltuielile ce depasesc veniturile nu mai sunt facute in scopul realizarii de venituri.... :smile:
Si stiu sigur ca in alte judete se considera cheltuiala deductibila. Nu au putut sa scrie clar:"daca se vinde un mijloc fix sub valoarea neamortizata diferenta nu este deductibila" si totul era OK. Au trebuit sa ne incurce cu valoarea fiscala si contabila,etc... ca sa nu mai stim ce sa intelegem.



#149254 vanzare auto

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 30 October 2007 - 02:29 PM in Arhiva

Dar ce parere aveti despre raspunsul primit de mine de la DGFP Harghita.
Am atasat fisierul.

Fisiere atasate




#164374 Monografie leasing, contract novatie

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 28 February 2008 - 08:39 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareadanutanitulescu, la Feb 25 2008, 09:38 PM, a spus:

deci soldurile la 471 si 1687,intrucat sunt egale si nu se mai utilizeaza la leasingul financiar ,pot sa le inchid astfel 471 = 1687 ?
multumesc


Atentie mare. A disparut inregistrarea 471=1687 dar nu a disparut in totalitate contul 1687. Conform ordinului 1752 modificat in creditul contul 1687 se inregistreaza dobanzile aferente contractului de leasing financiar (666=1687) iar in credit suma dobanzilor achitate(1687=512). Ceea ca au omis guvernantii nostrii este urmatorul lucru: cand vine factura de leasing si pe ea apare dobanda cum o inregistrez, daca ei spun ca se pune toata dobanda pe cheltuiala la inceputul contractului (666=1687), iar in debitului contului 1687 este numai inregistrarea 1687=512. Iar cei care au inca sold la 1687 si 471 sume mari, nu stiu care dintre ei au curajul sa puna pe cheltuiala intr-o luna toate aceste sume.



#157671 Taxare inversa

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 10 January 2008 - 03:55 PM in Arhiva

Vezi postareabsimona, la Jan 5 2008, 04:33 PM, a spus:

Vezi postareaL 79, la Jan 5 2008, 03:26 PM, a spus:

Buna ziua!
Am doua intrebari la care as dori, daca aveti bunavointa, sa-mi raspundeti.
Este vorba de o firma de constructii, care a facturat in anul 2007 avans lucrari constructii cu taxare inversa.
V-as ruga sa-mi raspundeti daca este corect. Parerea mea este ca acea factura de avans trebuia sa fie facuta cu TVA.
A doua intrebare este , daca maopera aferenta lunii decembrie 2007, facturata in 2008 este supusa masurilor de simplificare( taxare inversa) sau se factureaza cu TVA
Va multumesc tare mult!
1. Facturile de avans sunt si ele, de asemenea, supuse regimuluui de "taxare inversa"
2. Facturile emise incepand cu ianuarie 2008 nu mai beneficiaza de masuri de simplificare, conform Codului Fiscal.


Daca contractele sunt incheiate inainte de 2008 se pastreaza taxarea inversa pana la onorarea acestora. Nu mai tin minte actul normativ dar stiu ca sunt niste dispozitii tranzitorii in acest sens. Daca le gasesc o sa le postez.



#133636 Taxare inversa

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 June 2007 - 08:55 AM in Arhiva

Vezi postareaDiana_Gabriela, la Jun 9 2007, 10:34 AM, a spus:

Pana la urma se aplica taxarea inversa si in relatia subantreprenor- antreprenor, sau nu ?

Va multumesc


In normele de la Codul fiscal spune ca se aplica taxare inversa indiferent de veriga. Aceasta se opreste in momentul in care beneficiarul este o persoana neinregistrata in scopuri de TVA.



#147566 Calcul TVA achizitii intracomunitare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 12 October 2007 - 07:33 AM in Arhiva

La mine nu exista asa ceva. Cand am o achizitie intracomunitara primesc si factura externa. Daca nu o primesc nu o platesc si gata. Trebuie insistat la furnizorii externi sa emita si factura atunci cand fac o livrare. Nu cred ca e asa de greu pentru ei sa faca o factura... :smile:



#146420 Calcul TVA achizitii intracomunitare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 03 October 2007 - 11:14 AM in Arhiva

Vezi postareaDoina P, la Sep 25 2007, 12:21 PM, a spus:

Pt. Madalina
Eu procedez asa: inreg. fct in momentul receptiei ,adica data NIR, (chiar daca este din luna anterioara pt. ca eu vad fct in momentul cand o primesc ) cu valoarea Eur calculata la curs BNR din data consemnata pe factura de furnizor.


Daca data receptiei este intr-o luna ulterioara datei facturii, ce faci cu declaratia 390 ca nu o sa corespunda cu ce declara el acolo(presupunand ca factura e din 30.09 si tu o inregistrezi in 01.10 sa zicem).



#170864 Calcul TVA achizitii intracomunitare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 25 April 2008 - 06:28 PM in Arhiva

Dar ce parere aveti de pozitiile 4 si 4.1 din decontul de TVA?
4. Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA, din care:
4.1. Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA, iar furnizorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc livrarea intracomunitare.
Eu de aici inteleg ca la pct. 4 se introduc toate achizitiile intracomunitare indiferent daca furnizorul este inregistrat sau nu in scopuri de tva, iar la pct. 4.1. achizitii de la furnizori care sunt inregistrati in scopuri de TVA, punct care trebuie sa coincida cu declaratia 390. Oricum saptamana viitoare o sa dau un telefon la finante ca sa fiu sigur.



#162744 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 15 February 2008 - 08:26 AM in Arhiva

In decembrie contul 121 oricum ramane cu sold. Dar nu vad de ce sa nu faci repartizare la rezerve legale prima data atata timp cat acestea sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
Daca nu vrei sa faci repartizare la rezerve legale parerea mea ca poate sa ramana in 121 toata suma, iar in ianuarie sa faci 121=117.
Poate mai sunt si alte pareri.



#117517 salariul minim 2007, coef. de ierarhizare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 22 January 2007 - 05:45 PM in Arhiva

Astia nu sunt normali. Nu puteau sa dea la inceput o hotarare de Guvern in care sa spuna clar ca salariul minim este 440 lei? Iti faci calculele sa vezi cu cat trebuie sa vinzi produsele ca sa iesi cu profit, faci contracte cu clientii si .... surpriza. Salariul minim nu mai e 390 lei ca e 440 lei. Si ghiciti ce fac clientii cand le spui de marirea preturilor.... :lostit (13):
E foarte bine ca s-a majorat la 440 lei dar trebuia sa spuna asta de la bun inceput.



#118035 salariul minim 2007, coef. de ierarhizare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 25 January 2007 - 11:21 AM in Arhiva

Vezi postarealucyan, la Jan 24 2007, 11:08 PM, a spus:

.......intre timp aude o discutie cum ca nu ar mai fi obligatorii salariile de 440 la societatile ce nu au contract colectiv de munca ......neincrezatoare persoana merge la ghiseu si intreaba......da domne nu mai trebuie de astazi -primeste raspunsul functionarei ... :pullhair: ........in consecinta nu mai scoate si actele aditionale..... :lnr (1):
Nu vreau sa raspandesc zvonuri dar persoana cu care am discutat a fost de incredere pana acum .....parca nici mie nu-mi vine sa cred ......daca stie cineva ceva de ce se intampla la Suceava sa ne anunte si pe noi sa vedem cum se aplica pana la urma legea ...pe zone economice ?
Dupa ce am aflat vestea asta sun pe cineva de la Timisoara ..la ei era tot 440 .....sun la Craiova ...tot atat... :thumbup:

La societatile la care nu exista contract colectiv de munca sa aplica contractul colectiv la nivel de ramura sau contractul colectiv unic la nivel national. La noi la Harghita au spus ca salariul minim s-a modificat de la 390 lei la 440 lei si cred ca asa este pentru ca ei de regula nu au spus prostii pana acuma.
Eu nu cred ca sindicatele si cei de la guvern au negociat contractul colectiv unic la nivel national ca sa nu fie obligatoriu. Din punctul meu de vedere este obligatoriu si salariul minim pentru necalificati si coeficientii de ierarhizare pentru toata lumea in functie de calificare si studii.
Pana se clarifica lucrurile o sa mai treaca ceva timp. Asa e in fiecare an. :lostit (13):



#177905 bILANT IUNIE 2008

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 July 2008 - 02:10 PM in Arhiva

Vezi postareaclaudia_s, la Jul 10 2008, 06:43 PM, a spus:

Sunt director economic, cu studii superioare si contract de munca la o societate comerciala cu C.A. maricica (adica platesc impozit pe profit). Am voie sa semnez bilantul la 30.06.2008 sau nu? La bilantul din 31.12.2007 a trebuit sa platesc o firma de conta pentru acea stampila.
Sunt din Bucuresti, sector 6.
Nu inteleg de ce ai mai platit o firma de contabilitate pentru stampila. Din moment ce ai studii economice superioare si esti director economic ai voie sa semnezi bilantul fara nici o problema.



#119252 calcul impozit prof. cu sau fara 711?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 01 February 2007 - 09:06 AM in PRODUCTIE

Nu sunt intru totul de acord cu dl Munteanu. Parerea mea este acest 711 trebuie luat in calculul profitului impozabil din simplul fapt ca este venit impozabil. Dar se ia in calcul numai soldul acestuia, adica diferenta intre productia realizata (creditul lui 711) si productia vanduta (debitul lui 711). Daca presupunem prin absurd ca intr-o luna facem cheltuieli de 1000 lei si relizam o productie de 1200 lei, dar nu vindem nimic in luna respectiva asta nu inseamna ca ai pierdere 1000 lei, ci ai profit 200 lei. E adevarat ca acest profit nu este real in luna respectiva, dar va fi real in momentul in care vei vinde marfa. Parerea mea este ca trebuie la calculul profitului impozabil luat in calcul si 711, pentru ca daca vine un control si obsearva (oricum ei nu prea se pricep la chestia asta cu variatia stocurilor si descarcarea gestiunii) nu stiu ce explicatie o sa ii dai.
Astept si alte pareri.



#119295 calcul impozit prof. cu sau fara 711?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 01 February 2007 - 12:22 PM in PRODUCTIE

O sa dau un exemplu privind modul de inchidere al contului 121, la luna decembrie sa zicem ca oricum in fiecare luna trebuie facut acest lucru. La modul cel mai general
Cheltuieli materii prime : 601=301 100
Productie: 345=711 120
Jumatate din productie se vinde: 411=701 60
711=345 60
La sfarsit de luna se face 711=121 60
701=121 60
121=601 100
Profit = 20 lei.
Este adevarat ca din punct de vedere al cash-flow-lui profitul sa spunem asa nu este 20 lei pentru ca ai cheltuit 100 si ai vandut numai 60 lei, dar pentru asta contabilitatea romaneasca este o contabilitate de angajamente ci nu de casa.



#144491 calcul impozit prof. cu sau fara 711?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 21 September 2007 - 11:47 AM in PRODUCTIE

Vezi postareacory1980, la Sep 21 2007, 11:53 AM, a spus:

buna ziua tuturor. caiutza, raspunsul tau m-a lamurit complet in ceea ce priveste calculul impozitului cand firma are ca activitate productie.
acum, am si eu o alta nelamurire, si sper sa ma poti ajuta tu, sau oricine stie si are timp
firma noastra ridica o constructie in regie proprie . eu folosesc conturile 231 si 722. cladirea nu o vom vinde niciodata, deci nu o sa am venituri din vanzare.contul 722 intra in baza de calcul a impozitului pe profit? eu cred ca da..dar vreau sa fiu sigura! astept raspunsul vostru


Normal ca intra. Contul 722 nu face parte din categoria veniturilor neimpozabile.



#147578 calcul impozit prof. cu sau fara 711?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 12 October 2007 - 09:41 AM in PRODUCTIE

Vezi postareamariusoana, la Sep 25 2007, 03:48 PM, a spus:

. In fiecare luna, contul 711 ramane cu sold. La sfarsitul anului, soldurile rezultate la sfarsitul fiecarei luni se cumuleaza. Deci se aduna 12 solduri, aferente a 12 luni calendaristice. Acest total se aduna la total venituri, din clasa 7, dupa ce, in prealabil din total venituri din balanta se scade totalul sumelor din contul 711.


Si bilantul la jumatate de an cu il faci daca 711 ramane cu sold?? Asta e cam evaziune fiscala... Parerea mea...



#136630 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 09 July 2007 - 07:12 AM in Arhiva

Unde scrie ca nu ai voie sa emiti facturi catre persoane fizice daca ai casa de marcat? Daca persoana fizica cere factura ce faci?



#133949 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 13 June 2007 - 01:57 PM in Arhiva

Vezi postareabibilica, la Jun 13 2007, 02:49 PM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 02:34 PM, a spus:

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......
Ce facem cu facturile de cazare etc. unde avem si scutite ( taxa statiune = fara tva )?


Nu declari... Si nu ar trebui sa declare nici el.



#134016 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 14 June 2007 - 07:41 AM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Jun 14 2007, 08:15 AM, a spus:

Apoi repet, eu daca mi-as fi fabricat facturi pentru deducere tva, pur si simplu nu mi le declar in 394. Care-i problema, cum ma prind?

Simplu. Daca ai "nesansa" sa vina in control si sa dea peste acea factura, si vede ca nu ai declarat-o in 394 si mai departe cauta furnizorul si vede ca la el in contabilitate nu exista factura atunci chiar ai pus-o. Asta nu prea e recomandat pentru cei care vor sa doarma linistiti noaptea.




Cometa SQL