Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
doiny's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


doiny's Content

There have been 614 items by doiny (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#214382 viza declaratia 101

Postat de doiny on 24 November 2009 - 01:07 PM in Arhiva

Corect ,
si oricum in Bucuresti poti spune ca mai gasesti un consultant , dar in tara chiar sunt foarte putini,
deci nu au capacitate de a absorbi toate societatile din Romania .
Eu le voi depune on line si cu asta am terminat, si sunt sigura ca se va amana ca doar n-o sa fie absurzi sa ceara sa platesti si
un consultant pe criza asta.... cand datoriile sunt cat casa...



#214088 viza declaratia 101

Postat de doiny on 19 November 2009 - 10:19 AM in Arhiva

Am o mare nelamurire, de ce nu a fost creeata o rubrica speciala in D 101 pentru viza (nr din organismul profesional) ,
on line daca le transmiti nu ai cum sa specifici viza,
la ghiseu daca le depui , trebuie o sciere cu pixul intr-o zona a declaratiei care nu e clar delimitata ,
si nici nu specifica ca ai fi obligat sa scrii identificarea de consultant. :pullhair:



#215428 viza declaratia 101

Postat de doiny on 18 December 2009 - 02:18 PM in Arhiva

Din cate tin eu minte, parca , la inceputul lui 2008 , nu se primeau la administratii declaratiile 101 pe acest motiv, lipsa viza consultant.
Sustineau ca asa au ordin de serviciu de la seful administratiei .



#214174 viza declaratia 101

Postat de doiny on 19 November 2009 - 06:48 PM in Arhiva

Pai le spui ca atunci nu era obligatoriu viza consultant fiscal, si acum asa e legea , sa platesca....
Nu e deloc comod, mai ales ca unii deabia isi mai trag sufletul....



#214286 viza declaratia 101

Postat de doiny on 21 November 2009 - 12:08 PM in Arhiva

Daca e lege , crezi ca ai optiuni?
O sa te amendeze , ce crezi ca se va intampla?
Daca nu-ti depui declaratiile fiscale, ce ti se intampla?



#215417 viza declaratia 101

Postat de doiny on 18 December 2009 - 12:43 PM in Arhiva

Cum scapi de obligația de a plăti un consultant fiscal



Internetul a ajuns o piedică în monopolul consultanților fiscali, cărora statul le-a dat pe mână, prin lege, afaceri de zeci de milioane de euro.

Din 2010, toate declarațiile privind impozitul pe profit depuse de firme trebuie să fie certificate de un consultant fiscal, potrivit modificărilor aduse în 2007 la codul de procedură fiscală. La 660.000 de firme plătitoare de impozit, cei 2.000 de consultanți fiscali ar putea avea venituri de 31 de milioane de euro pe an, în condițiile unui tarif de 200 de lei pentru avizarea unei declarații.

Însă, când a introdus obligația certificării de către consultanții fiscali, legiuitorii de la ANAF au pierdut din vedere un lucru: declarațiile se pot depune și online.

Depunerea online- portiță pentru ocolirea legii

Dacă hârtia suportă orice - în speță orice număr de semnături și ștampile inventate de birocrați-, documentele electronice nu suportă decât o singură semnătură electronică. Prin urmare, este aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca declarațiile online depuse la Fisc să fie avizate de consultanți. Pentru depunerea online, se completeaza un formular PDF-editabil și se adaugă o semnătură electronică - a celui mandatat de contribuabil să depună declarațiile fiscale.

Prin urmare, Fiscul are de ales în 2010 între a permite depunerea electronică a declarațiilor, caz în care s-ar încălca obligațiile privind obținerea unui aviz de la consultanții fiscali și anularea sistemului de depunere online a declarațiilor fiscale. Astfel, ar arunca România cu trei ani în urmă - din punct de vedere al procedurilor administrative și ar încălca un alt act normativ, privind implementarea sistemului electronic național (HG 862/2009).

Reprezentanții ANAF nu au putut, nici după trei zile, să formuleze un punct de vedere oficial la o solicitare capital.ro privind depunerea electronică și avizul consultanților.

Angajații de la call-centerul pentru asistența contribuabilului din cadrul ANAF susțin însă că: “într-adevăr, declarațiile trebuie să aibă avizul consultantului fiscal, ceea ce nu se întâmplă în varianta online, dar, pe de altă parte, sistemul funcționează în continuare”. Aceștia ne-au sugerat să urmărim legislația în domeniu, deoarece ar trebui să apară modificări care să reglementeze incompatibilitatea dintre depunerea electronică a declarațiilor și obligativitatea unui aviz de la consultanți. “Dar până acum nu s-a auzit nimic”, a mai spus o angajată de la Asistența Contribuabililor.

Scăpări legislative- amenzi doar pentru autorități

Dacă vor opta pentru depunerea online a declarațiilor, firmele ar putea să economisească între 200 și 500 de lei, cât sunt onorariile consultanților fiscali pentru avizarea declarațiilor. În cazul contribuabililor care nu au certificarea de consultanții fiscali, nu sunt prevăzute sancțiuni. Singura posibilitate coercitivă este ca angajații de la administrația financiară să nu primească documentele, caz în care s-ar aplica amenzile pentru nedepunerea declarațiilor).

În varianta în care s-ar închide sistemul de depunere electronică a declarațiilor s-ar încălca prevederile unei hotărâri de guvern privind informatizarea administrației.

“Instituțiile și autoritățile administrației publice prevăzute în anexa nr. 2 au obligația de a accepta declarațiile depuse de către orice contribuabil prin Sistemul Electronic Național, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora”, se arată în HG 862/2009. În anexa 2, apare și Ministerul Finațelor, cu declarația privind impozitul pe profit. Actul normativ citat prevede și sancțiuni pentru instituțiile publice care nu se conformează: amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

Reamintim că, din 2010, toate firmele (cu excepția micro-întreprinderilor) sunt obligate să obțină avizul unui consultant fiscal pe declarația 101 privind impozitul pe profit, afererentă rezultatelor financiare din 2009. Termenul de depunere a declarației este 15 aprilie pentru majoritatea firmelor. Există și excepții: termen limită pe 15 februarie în cazul ONG-urilor și al firmelor care au finalizat închiderea exercițiului.



#215097 viza declaratia 101

Postat de doiny on 11 December 2009 - 10:04 AM in Arhiva

Consultantul fiscal devine obligatoriu in 2010 [10-Dec-2009]


De anul viitor, firmele trebuie sa ia avizul unui consultant fiscal pentru declaratiile anuale pe profit, chiar daca acestea au fost intocmite sau verificate, in prealabil, de un expert contabil.
Dupa amanari succesive, prevederea care obliga toate persoanele juridice sa obtina certificarea declaratiei anuale pe profit, respectiv formularul 101, de catre un consultant fiscal va intra in vigoare din 2010, potrivit modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 52 din 2009. Astfel, peste 660 de mii de firme inregistrate ca platitoare pe profit vor trebui sa apeleze la serviciile a circa 2.000 de consultanti fiscali activi. Exceptie de la aceasta regula vor face companiile pentru care este obligatorie auditarea. In aceasta categorie intra societatile de interes public cum ar fi bancile, societatile de leasing, de asigurare, de valori mobiliare, dar si cele care indeplinesc cumulat criterii referitoare la un anumita valoare a activelor, cifrei de afaceri si numarului de angajati.
Potrivit reprezentantilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), scopul principal al acestei reglementari este sa reduca erorile din declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice. In acest mod, sunt evitate depunerea ulterioara a unor declaratii rectificative, dar si eventuale sanctiuni, cum ar fi majorarile de intarziere, amenzile contraventionale, in caz de completare eronata a declaratiei sau de depasire a termenului de declarare. Primul termen de depunere a declaratiilor fiscale anuale pe profit este 5 februarie. In aceasta prima etapa se incadreaza companiile care isi definitiveaza pana la aceasta data inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit. Insa, majoritatea firmelor depun declaratia anuala de impozit pe profit pana pe 15 aprilie.

Fara sanctiuni pentru lipsa avizului


Codul de procedura fiscala prevede sanctiuni pentru companiile care nu depun declaratiile, nu insa si pentru lipsa certificarii. Dar este posibil ca, la depunere, organele fiscale sa respinga formularele fara avize. Pe de alta parte, reprezentantii Fiscului spun ca, in acest moment, sunt necesare clarificari si proceduri de lucru referitoare la certificarea declaratiilor fiscale, precum si la raspunderea consultantului fata de informatiie contabile pe care le preia atunci cand recalculeaza obligatiile fiscale.

Servicii controversate

Certificarea declaratiilor fiscale anuale a fost introdusa pentru prima data in Codul de procedura fiscala in 2007, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2008. Intrucat masura a fost considerata controversata sau chiar abuziva, a fost amanata de cateva ori. Disputa pe marginea acestei reglementari a fost generata, pe de o parte, de nemultumirea companiilor, iar pe alta de cea a expertilor contabili.

Mediul de afaceri a cerut eliminarea prevederii, motivand ca Fiscul transfera, astfel, o parte din costurile sale - de verificare a declaratiilor - catre firme, desi acestea folosesc deja - contra cost, evident - serviciile contabililor si ale expertilor contabili. In acelasi timp, expertii contabili au justificat ca masura nu ajuta firmele, ci doar recent infiintata profesie de consultant fiscal, care ar avea nevoie de obiectul muncii.

Procedura de avizare a declaratiilor, limitele raspunderii pentru companie, expert contabil si consultant fiscal ar trebui lamurite pana la aplicarea acestei prevederi.

15 aprilie este termenul-limita pana la care societatile comerciale au obligatia sa depuna declaratia fiscala anuala, potrivit reglementarilor legale



#215099 viza declaratia 101

Postat de doiny on 11 December 2009 - 10:13 AM in Arhiva

http://www.curierulnational.ro/Finante%20B...rtilor+contabil

Din cele de mai sus , rezulta ca
pentru depunerea declaratiilor on line, nu exista sanctiune pentru lipsa certificarii.



#214383 viza declaratia 101

Postat de doiny on 24 November 2009 - 01:13 PM in Arhiva

Am vazut pe un site al unei firme ... pentru viza decl 101 , erau tarife diferite in functie de raspunderea pentru D 101
adica :
in totalitate a societatii client , un tarif ( mai mic desigur)
50 % raspunderea contribuabilului, 50 % raspunderea consultantului un alt tarif pentru remunerarea consultantului , si
100 % raspunderea consultantului tariful maxim....

Interesant, dar din punct de vedere legal si profesional cred ca , consultantul raspunde in totalitate .
Tarifele plecau de la 200 ron ....



#219165 viza declaratia 101

Postat de doiny on 14 February 2010 - 07:56 PM in Arhiva

Proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea OG nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală,

GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ
pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
În scopul reglementării unei practici unitare în emiterea deciziilor de aplicare a legilor fiscale și ținând cont de numărul mare de solicitări în vederea emiterii unor asemenea soluții;
În vederea creșterii gradului de corectitudine în stabilirea impozitelor anuale de către contribuabilii mari și mijlocii, precum și în vederea întăririi disciplinei financiar-fiscale;
Pentru evitarea sancțiunilor în cazul erorilor de stabilire a impozitelor și taxelor;
Ținând cont de iminența primului termen de depunere a declarațiilor fiscale anuale, respectiv 25 februarie 2010;
În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Art. I - Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 august 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 4 se abrogă.
2. La articolul 5, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
?(2) Comisia fiscală centrală constituită potrivit art. 6 din Codul fiscal, are responsabilități de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitară a prezentului cod și a legislației subsecvente acestuia.?
3. La articolul 83, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
?(5) Contribuabilii mari și mijlocii, stabiliți conform reglementărilor în vigoare, depun la organul fiscal competent declarațiile anuale de impozit pe profit după certificarea acestora de către un consultant fiscal, cu excepția contribuabililor care, potrivit legii, au obligația auditării situațiilor financiare anuale.?
4. La articolul 83, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (6)- (8), cu următorul cuprins:
?(6) Contribuabilii mari și mijlocii, stabiliți conform reglementărilor în vigoare, depun la organul fiscal competent, după certificarea de către un consultant fiscal:
a) deconturile cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată;
b) declarațiile fiscale prin care se corectează impozite, taxe, contribuții și alte sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală.
(7) Certificarea declarațiilor fiscale prevăzute la alin. (5) și (6) constă în verificarea exactității și realității datelor înscrise în declarații pe baza informațiilor și documentelor prezentate de contribuabili. Certificarea se face conform normelor elaborate de Camera Consultanților Fiscali cu consultarea Ministerului Finanțelor Publice.
(8) În cazul depunerii declarațiilor fără respectarea prevederilor alin. (5) și (6), organul fiscal notifică contribuabilii cu privire la neîndeplinirea obligației de certificare prevăzute de lege.?
Art. II ? Prin derogare de la prevederile art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezenta ordonanță de urgență intră în vigoare conform art. 115 alin. (5) din Constituția României, republicată.
PRIM-MINISTRU,
EMIL BOC



#214417 viza declaratia 101

Postat de doiny on 24 November 2009 - 06:59 PM in Arhiva

Da dar in cazul prezentat de mine ai si viza sa poti depune linistit.



#217333 viza declaratia 101

Postat de doiny on 21 January 2010 - 03:14 PM in Arhiva

La sect 1 le inapoiau ca nu aveau viza.



#216019 viza declaratia 101

Postat de doiny on 06 January 2010 - 07:55 PM in Arhiva

Poate mai amana si ei ....ca s-au amanat atatea....



#236024 viza ceccar 2010

Postat de doiny on 26 January 2011 - 02:47 PM in Arhiva

Am sunat eu astazi la ceccar bucuresti si au spus ca nu se mai cere nici certificat fiscal nici cazier fiscal.



#193751 vanzare dublata

Postat de doiny on 10 February 2009 - 10:26 PM in Arhiva

Nu, tva il regularizezi in Decont , insa veniturile le treci prin 117, si nu uita din puct de vedere fiscal, sa refaci decl 101 (trebuie sa faci rectificatica)



#193725 vanzare dublata

Postat de doiny on 10 February 2009 - 03:46 PM in Arhiva

Daca nu ai inchis anul ( nu ai depus Bilant) poti inregistra in anul 2008 , cu regularizare tva in urmatorul decont, si stornezi tva -ul din bonul fiscal si-l
inregistrezi numai ca document de incasare , nu-ti afecteaza 5311 numai veniturile si Tva-ul



#140171 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de doiny on 18 August 2007 - 08:12 PM in Arhiva

Vezi postareaispasoiu_monica, la Jul 18 2007, 09:46 PM, a spus:

:lostit (13): c-am greu dar ma alatur si eu grupului

Sant si eu aici .

Cum propuneti sa incepem ?
Credeti ca daca studiem intrebarile din iunie ne apropiem cat de cat ?



#163894 URMATORUL EXAMEN

Postat de doiny on 24 February 2008 - 09:08 PM in CONSULTANT FISCAL

Cazierul judiciar e valabil 6 luni .



#30204 tva-ul in turism la incoming

Postat de doiny on 29 July 2005 - 11:23 AM in Arhiva

s-a actualizat cu omf 1840 /28.10.2004



#210937 TVA taxare inversa

Postat de doiny on 21 September 2009 - 06:46 PM in Arhiva

nu dumneavoastra emitei facturi cu taxare inversa, societatea insolventa emite facturi cu taxare inversa
dumneavoastra emiteti facturi cu tva deoarece sunteti societate platitoare de tva , iar societatea insolventa o inregistreaza corect.
mai mult decat atat, daca sunteti societate de contabilitate, contractul trebuie semnat de catre administratorul delegat, in cazul in care administratorului
i s-a ridicat dreptul de a administra.



#228104 tva suplimentar si impozitt suplimentar control de fond

Postat de doiny on 08 July 2010 - 03:07 PM in Arhiva

Exact .
Totusi persoanele din min finantelor, fac bani frumusei cu schimbarile legislative .
Nu ar trebui sa faca informari la ministerul finantelor ???
Sunt asemenea cursuri... la Neptun , Mamaia... Brasov....



#34536 TVA pentru un client care are certificat de scutire TVA

Postat de doiny on 26 August 2005 - 02:21 PM in Arhiva

dco a spus:

Faci factura cu TVA 0 si scrii "scutit cu drept de deducere cf certificat ..." pe care trebuie sa-l ai in original sau copie legalizata.

Daca cf codului fiscal prestezi servicii 'scutit cu drept de deducere ''(bilete de avion ) poti sa le treci in decont la scutite cudrept de deducere sau locul prestarii serviciului in strainatate ??



#206353 tva la veniturile din chirii

Postat de doiny on 06 July 2009 - 03:01 PM in Arhiva

Si eu mi-am pus aceasta intrebare, si raspunsul ar fi: daca factura fara tva are o valoare nesemnificativa in valoarea totala a cifrei de afaceri, nu se calculeaza prorata.



#141707 tva inchiriere spatiu

Postat de doiny on 02 September 2007 - 10:41 AM in Arhiva

Vezi postareaandreimicu, la Mar 23 2007, 02:11 AM, a spus:

SALUTARE
AM NEVOIE DE UN CONTRACT DE INCHIRIERE AUTOTURISM DE CATRE O PERS FIZICA UNEI PERS JURIDICE

ANDREIFRIk@YAHOO.COM


Ti-am trimis un contract pe care il deschizi cu open with world si - l modifici cum vrei .

Sper sa-ti foloseasca

Fisiere atasate




#235966 TVA firma cu activitatea suspendata

Postat de doiny on 25 January 2011 - 08:07 PM in Arhiva

(7) În cazul persoanelor impozabile care figurează în lista contribuabililor inactivi conform art. 11 din Codul fiscal, precum si al persoanelor în
inactivitate temporară, înscrisă în Registrul Comerului, a căror înregistrare în scopuri de TVA a fost anulată de către organele fiscale competente,
conform art. 153 alin. (9) din Codul fiscal, se consideră că activele corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform art.
149 din Codul fiscal, care nu sunt amortizate integral, sunt alocate pe perioada de inactivitate unei activităi fără drept de deducere, fiind obligatorie
ajustarea taxei conform art. 148 lit. c) din Codul fiscal pentru valoarea rămasă neamortizată. Ajustarea va fi reflectată în ultimul decont de taxă depus
înainte de anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanei impozabile. Dacă persoanele impozabile solicită înregistrarea în scopuri de TVA
conform art. 153 din Codul fiscal, atunci când încetează situaia care a condus la scoaterea din evidenă, pot ajusta conform alin. (2) lit. b) taxa
aferentă activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital potrivit art. 149 din Codul fiscal pentru valoarea rămasă
neamortizată. Ajustarea va fi reflectată în primul decont de taxă depus după înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile sau, după caz,
într-un decont ulterior.




Cometa SQL