Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
(anisoara bobi)'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


(anisoara bobi)'s Content

There have been 70 items by (anisoara bobi) (Search limited from 14-December 07)



Sort by                Order  

#163180 verificare si avizare bilant 12.2007

Postat de (anisoara bobi) on 18 February 2008 - 11:57 PM in Arhiva

pt a putea semna un bilant tb sa respecti norma profesionala 22 care iti va spune cum se procedeaza iar pt tarif ai regulamentul pt disciplina onarariilor



#189353 vanzare auto

Postat de (anisoara bobi) on 11 December 2008 - 03:19 PM in Arhiva

de unde ai scos studenta IV interpretarea aceasta la pct 71.6 din norme care spune asa "71.6. În aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile înregistrate ca urmare a casării unui mijloc fix cu valoarea de intrare incomplet amortizată sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se înțelege operația de scoatere din funcțiune a activului respectiv, urmată de dezmembrarea acestuia și valorificarea părților componente rezultate, prin vânzare sau prin folosirea în activitatea curentă a contribuabilului." asa ca eu nu am inteles ca sunt deductibile 6583 la vanzare chiar daca sunt mai mici ca 7583. :thumbup:



#179452 urgent- neconcordanta decont tva cu declaratia 300

Postat de (anisoara bobi) on 30 July 2008 - 08:18 AM in Arhiva

cine ma poate ajuta in urmatoarea problema: am declarat in 300 achizitii intracomunitare pentru lunile aprilie mai iunie doara la randurile 4 si 4.1 la baza fara a inscrie tva. in urma documentarii mai minutioase am aflat ca trebuia sa declar si la randul 14.1 la baza si la tva si sa fac in contab inreg 4426=4427. Intrebarea este: poate fi considerata o eroare materialea neinscrierea in decl 300 la pozitiile mai sus mentionate? si cum ar trebuie sa sune o eventuala cerere de corectare si ce documente se ataseaza in spatele cererii? :frusty:



#177121 Un expert contabil angajat poate presta servici contabile pentru alta societa...

Postat de (anisoara bobi) on 03 July 2008 - 08:02 AM in INFORMATII DIVERSE

eu zic ca da; mentionarea se refera la liber profesionist ceea ce inseamna ca expertul nu e angajat nicaieri; eu sunt expert angajat si tin contabilitati ca persoana fizica autorizata.



#223733 TVA se va plati in momentul incasarii facturii

Postat de (anisoara bobi) on 01 April 2010 - 12:12 PM in Arhiva

Senatorii au aprobat, in sedinta de plen, modificarea Codului Fiscal in sensul introducerii datei de incasare a facturii ca moment al exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata (TVA) datorata bugetului de stat.

Potrivit propunerii legislative, cuantumul taxei urmeaza a fi stabilit proportional cu valoarea incasarilor efective din totalul facturilor emise.

In favoarea modificarii Codului Fiscal au votat 49 de senatori, 29 votand impotriva, iar noua senatori abtinandu-se. Legea este una ordinara.

„Credem ca, asa cum in multe tari ale Uniunii Europene plata TVA se face la momentul incasarii sumei facturate, acesta este un stimulent pentru societati. Prin initiativa noastra ajutam sute de mii de firme, ajutam in mod direct bugetul central, pentru ca, daca TVA ar trebui sa se plateasca in momentul emiterii facturii, foarte multe societati nu au posibilitatea de a plati sumele respective. Foarte multe societati vor ajunge in stare de faliment. Daca schimbam mecanismul si facem statul sa fie interesat sa ajute societatea sa-si incaseze suma facturata si TVA se plateste in momentul incasarii sumei, ceea ce ar asigura un echilibru, o egalitate intre stat si persoana juridica platitoare de TVA, este in favoarea statului", a declarat Gyorgy Frunda, unul dintre initiatorii proiectului de lege, citat de Mediafax. Totodata, parlamentarul le-a cerut colegilor sai sa voteze favorabil initiativa legislativa.

Senatorul PNL Varujan Vosganian a mentionat ca majoritatea statelor europene si-au asumat "o astfel de mutatie" si ca inclusiv directorul FMI, Dominique Strauss-Kahn, incurajeaza stimulentele fiscale.

Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Gratiela Iordache a anuntat ca Guvernul nu sustine aceasta initiativa deorece ar genera un impact bugetar negativ si dificultati administrative pentru aplicarea ei.

„Cu toata opozitia Guvernului, care nu intelege ca prin aceasta va castiga bani si va avea mai multui bani la buget, insistam, convinsi fiind de dreptatea noastra, va rog sa votati in favoarea acestui proiect, care va fi un instrument in mana statului de a-si recupera banii, un instrument de a avea mai multi bani la bugetul central si va fi o gura de aer pentru societatile comerciale, care nu vor trebui sa plateasca banii in momentul emiterii facturii, ci atunci cand ele isi vor primi onorariul, salariul, suma care trebuie sa intre in bugetul societatii respective. Prin asta statul va strange mai multi bani, decat printr-un sistem demodat, ineficient, care si-a dovedit ineficienta in ultimii ani si care trebuie modificat", a adaugat Frunda.


Comisia pentru buget din Senat a elaborat un raport de respingere, motivand ca "regula generala" prevede ca obligatia de plata a TVA ia nastere la data livrarii bunurilor, la data prestarii serviciilor sau la data incasarii de avansuri inaintea livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.

Propunerea legislativa a fost initiata de senatori din toate grupurile parlamentare - Sorin Fodoreanu (PD-L), Emilian Francu (PNL), Puiu Hasotti (PNL), Gyorgy Frunda (UDMR), Sorin Lazar (PSD), Ion Rotaru (PSD).

In urma cu o saptamana, senatorii au aprobat o propunere legislativa, a senatorilor PD-L, care stabilea plata TVA intr-un termen de 30 de zile de la momentul incasarii facturilor.



#174956 taxa hoteliera - TVA

Postat de (anisoara bobi) on 13 June 2008 - 07:34 AM in Arhiva

Vezi postareaflo8200, la Jun 12 2008, 01:20 PM, a spus:

Vad ca a fost modificat art. 137 prin care se expludea din baza TVA taxa hoteliera.
Acum trebuie sa aplicam si TVA la aceasta taxa cand facturam serviciile de cazare?


te referi la codul fiscal? sunt direct interesata si eu!



#174957 taxa hoteliera - TVA

Postat de (anisoara bobi) on 13 June 2008 - 07:41 AM in Arhiva

in codul fiscal la taxa hoteliera nu se face nici o trimitere la tva insa conform art 137 "(2) Baza de impozitare cuprinde următoarele:

a) impozitele și taxele, dacă prin lege nu se prevede altfel, cu excepția taxei pe valoarea adăugată;" eu pana acum nu am remarcat tva la taxa hoteliera!



#211541 subventie angajare proaspat absolvent

Postat de (anisoara bobi) on 06 October 2009 - 08:34 AM in Arhiva

Vezi postareaprisecaru iulia, la Oct 6 2009, 09:28 AM, a spus:

buna! firma se ocupa de colectarea deseurilor reciclabile. momentan nu facem angajari . nici macar eu nu mi-am mai depus dosarul pentru ca nu mai sunt bani pt subventii.

Asa rapsuns am primit si eu la depunerea dosarului pt un proaspat absolvent; dar nu tb sa te angajezi din somaj ca sa beneficiezi de subventie - societate; actele necesare sunt :Prin prezenta va inaintam dosarul cu actele necesare obtinerii de subventii conform art 80 din Legea 76/2002 actualizata, dosar ce contine:
1. Conventia in 2 exemplare;
2. Tabel nominal cu absolventii angajati;
3. Declaratie tip formular;
4. Copie comunicare loc munca vacant;
5. Copie repartitie eliberata de AJOFM Braila;
6. Copie instiintare privind incadrarea in munca cu data angajarii;
7. Copie contract de munca vizat la ITM Braila;
8. Copie dupa diploma la care se anexeaza foaia matricola;
9. Copie act identitate absolvent;
10. Copie certificat nastere absolvent;
11. Copie certificat casatorie absolvent;
12. Copie carnet de munca absolvent si declaratia pe propria raspundere a absolventului in conformitate cu prevederile art 292 Codul Penal;
13. Copie document infiintare societate;
14. Copie codul unic de inregistrare;
15. Ultimul bilant;
16. Contul bancar al societatii
17. Certificat de atestare fiscala.



#206754 sold la 4427 la sarsitul lunii

Postat de (anisoara bobi) on 10 July 2009 - 11:58 AM in Arhiva

mie mi se pare cererea cam aiurea "cum sa reglez 4427?", chiar daca programul este setat la luna sau trim cred ca tb sa-si dea seama; poate asa ai preluat din balanta cu sold; eu am vazut o asemenea balanta chiar la luna a 6!!!!!



#157759 salariul minim in 2008 va fi de 500 de lei

Postat de (anisoara bobi) on 10 January 2008 - 10:46 PM in Arhiva

Vezi postareaDinuC, la Jan 10 2008, 10:07 PM, a spus:

Vezi postareaOlguta, la Jan 8 2008, 01:54 PM, a spus:

Vezi postareaverrona, la Jan 8 2008, 12:59 AM, a spus:

sa inteleg ca nu mai avem deloc treaba cu inspectorii nostri de pana acum???? adicatelea abia ne-am invatat cu ei...ca fiecare are hachitele lui...ar fi nasol rau de tot...eu totusi incerc la inspectorul meu

iar pt modificarile de salariu este necesara si intocmirea registrului salariatilor?? ca, parca in registrul asta nu apare si modificarea salariului...stie careva???
Caz: am un director cor 121011 la o firma
el are studii superioare; dar nu vad nicaieri obligatia ca pentru acest post sa aiba studii superioare (ca si caen 121004), nici in fisa postului, nici in CIM, nici nicaieri;
nu cred ca sunt obligata sa ii maresc salariul cu indicele de studii 2; are in prezent 500 Ron si cred ca e ok, nu e obligatoriu in cazul asta. Va rog o alta parere daca aveti. Sau mai bine dati-mi dreptate :lostit (13):


parerea mea
e putin interpretabil.... eu inteleg ca se acorda 2 puncte la persoanele de specialitate pt care studiile de pregatire coincid cu functia pt care este incadrat
mai explicita...director incadrat dar are facultatea de litere...de exemplu nu se acorda 2 puncte
eu asa vad ...poate gresesc

c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurtă durată =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este cea de studii superioare = 2;

asa am crezut si eu, am considerat ca pt a fi vanzator nu necesita calificare inca cand am ajunc cu contractul la itm mi-a pus in vedere sa modific salariul de la 440 la 528; si cred ca ar tb sa respectam coeficientii de ierarhizare



#216963 Reglare furnizori

Postat de (anisoara bobi) on 18 January 2010 - 01:07 PM in Arhiva

verifici daca intr-adevar ai platit in plus acelui furnizor ii trimit un extras de cont pt confirmare sold; daca ai operat gresit pe analitic furnizor faci reglare dar nicidecum cum spui tu; ii poti cere banii inapoi dupa confirmarea soldului debitor



#182793 registrul de evidenta fiscala

Postat de (anisoara bobi) on 24 September 2008 - 02:17 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

ar trebui sa fie scris cu modul de calcul gandit la vremea respectiva; cel putin asa mi-au cerut cei de la garda cand au fost in control de fond



#210218 pot tine contabilitatea ?

Postat de (anisoara bobi) on 06 September 2009 - 04:30 AM in Cum poti deveni contabil

cred ca este vorba de tine butelie; altminteri nu ai face rectificari la TVA; daca ai avea un control de audit de la contabili ai fi mancat de mult :lostit (13):



#180810 Pot sa repartizez din 117 (af 2007) pe divid, in 06.2008?

Postat de (anisoara bobi) on 20 August 2008 - 12:11 PM in Arhiva

iti trebuie hotarare aga de repartizare; in 117 ti-a ramas diferenta intre sold la ian si repartizarea facuta in ianuarie; oricand poti repartiza dividende in baza aga declari in 100 in luna respectiva si platesti pe 25 luna urmatoare; si sa faci si un stat pt dividende; spor la treaba



#171874 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de (anisoara bobi) on 09 May 2008 - 12:01 PM in Arhiva

multumesc frumos :wink:



#171854 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de (anisoara bobi) on 09 May 2008 - 10:32 AM in Arhiva

In cazul unui contract de laesing pe PFA ce cheltuieli sunt deductibile? eu am considerat ca fiind deductibile: dobanda, comisionul de leasing, rca, asig casco, amortizarea lunara. Am gandit bine? :thumbup:



#225165 PFA - venituri in perioada concediului de crestere a copilului

Postat de (anisoara bobi) on 04 May 2010 - 06:11 PM in Arhiva

nu, cand ai facut dosarul pt obtinerea indemnizatiei de crestere copil ai declarat ca nu obtii nici un venit



#223326 noua decl. 101 / depunere in 2010

Postat de (anisoara bobi) on 25 March 2010 - 01:16 PM in Arhiva

la randul 2 cheltuieli de exploatare il cuprinzi si pe acest impozit minim care este tot impozit pe profit;la C II randul 1=0, rd 4=550, rd 5=917, rd 9=550; deci ai gandit corect mai putin includerea impozitului minim in chelt de exploatare



#226310 noi/vechi pb in leg cu ordinele de compensare

Postat de (anisoara bobi) on 28 May 2010 - 06:49 PM in Arhiva

tu treci facturile furnizorului pe spatele ordinului de compensare iar furnizorul va trece facturile societatii tale



#193601 MINUS LA INVENTAR

Postat de (anisoara bobi) on 09 February 2009 - 11:59 AM in Arhiva

Desigur, in ambele cazuri, lipsa imputabila si neimputabila se colecteaza TVA



#161030 Lucrare audit-stagiu expert ctb.

Postat de (anisoara bobi) on 01 February 2008 - 04:18 PM in Arhiva

TE POT AJUTA EU CU LUCRAREA PE CARE AM PREDAT-O CAND AM FOST STAGIAT; A DRESA DE E-MAIL DACA IMI DAI.... :tongue:

...v-am trimis la toti



#213984 intrare in pensie

Postat de (anisoara bobi) on 17 November 2009 - 01:43 PM in PENSIONARE

mama mea este nascuta in 06.02.1955; am depus cerere pt pensie anticipata in iulie anul acesta si a primit raspuns in octombrie ca desi are anii de munca nu are varsta minima pt pensie anticipata adica 50 ani; deci dupa data de 06.02.2010 va depune iar ceerea de pensionare si de data aceasta i se va acorda

pasi de urmat: depui la serviciul personal al angajatorului cererea de pensie anticipata semnata si datata; de la serviciul personal o vor inainta catre directia muncii cu adresa de inaintare; raspunsul la aceasta cerere o veti primi prin posta



#180809 Inregistrare factura discount

Postat de (anisoara bobi) on 20 August 2008 - 12:07 PM in Arhiva

in contul 767 se inregistreaza reducerile financiare; in cazul tau cred ca este vorba de reduceri comerciale care se inregistreaza ori in contul de stoc initial cu minus in cazul in care nu a iesit dingestiune sau daca a iesit din gestiune pe contul corespunzator de cheltuieli cu minus.



#197058 incetare/desfacere CIM

Postat de (anisoara bobi) on 18 March 2009 - 08:45 AM in Arhiva

Lichidatorul numit pentru dizolvarea societatii va avea grija ca sa inceteze contractul de munca suspendat.... oricum lichidarea/dizolvarea societatii dureaza ceva timp... poate pana atunci iese cim din suspendare...eu zic sa nu iti mai bati tu capul...lasa-l pe lichidator sa munceasca un pic... :biggrin:



#205898 impozitul minim

Postat de (anisoara bobi) on 01 July 2009 - 10:51 AM in Arhiva

eu am avut un caz are suspendarea la orc in data de 22.05 -a dus la finante si a fost nevoit sa plateasca impozit forfetar dupa urmatorul calcul facut de o duduie amabila 2200lei/365zile*22zile=132.60leicu declaratie acestui impozit facuta pt luna a 6 si depusa in luna a 6, cu plata acestui impozit si cu o cerere a obtinut regimul derogatoriu; dupa cum spui tu ar tb sa platesti pt aceste 5 zile din luna mai




Cometa SQL