Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sofia1975's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


sofia1975's Content

There have been 142 items by sofia1975 (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#208580 program saga

Postat de sofia1975 on 04 August 2009 - 02:33 PM in Arhiva

[quote name='marra_2000' date='Aug 2 2009, 08:33 PM' post='208486']
pt sofia1975:

cand ai operat platile in registru de casa sau jurnal de banca, ai distribuit suma pe facturi? Dupa ce introduci suma, apesi butonul ?Facturi?, de unde inchizi una sau mai multe facturi in functie de suma platita. Faptul ca nu ai facut distributia pe facturi, soldul contabil nu este egal cu suma ramasa de achitat. Cum poti corecta: te duci in Situatii furnizori, alegi furnizorul in cauza, iar cu ajutorul butonului ?Reglare avansuri/stornari? asociezi platile cu facturile.
Daca nu m-am facut inteleasa, citeste un picut in Help-ul programului?este explicat foarte bine acolo :smile:


mdA :lostit (13): Multumesc mult de sfaturi dar sa stii am facut si lucrul asta inainte de a scie aici.Eu cand operez chitanta din registrul de casa merg asa cum ai zis pe facturi,operez plata intocmai.Am observat si asta ca de la meniul reglare se"regleaza ""unele plati si totusi?Nu inteleg de ce la unii furnizori nu da soldul contabil cu totalul de plata.....am listat de la furnizori situatia facturi + plati sa ma punctez si imi sparg capul ca nu stiu ce sa fac...



#208453 program saga

Postat de sofia1975 on 01 August 2009 - 04:36 PM in Arhiva

buna ziua..lucrez de vreun an in saga c,tin evidenta unor societati de comert si in ultimul timp am vazut ca am ceva nereg7uli si nu gasesc cauza:
Sa va explic:introduc factura la intrari,normal creez analitice la 401,fac plata de la registrul de casa si...cand ma duc la situatie furnizori,am la cativa si va dau un ex:cand vrea sa vad situatia facturilor+plati(e un meniu de listat) constat ca soldul contabil e de 152 si totalul general este de 80.08 lei iar eu in realitate am numai pe cei 80 de plata.Ce am facut si cum pot sa pic pe aceeasi suma pt asa mi se pare normal.....cred?1 :lostit (13):



#166000 cereri materiale de studiu examen de acces 2008-2009

Postat de sofia1975 on 14 March 2008 - 12:24 PM in Arhiva

Vezi postareamilly, la Mar 13 2008, 10:53 PM, a spus:

buna, as dori si eu cartea la adresa e_laura1@yahoo.com; multumesc
din suflet te rog...daca obtii trimite si mie
marianan_marianan@yahoo.com



#200837 ORDONANTA 34 / 2009

Postat de sofia1975 on 06 May 2009 - 08:29 AM in Arhiva

si ce sa inteleg eu prin asta!
eu am urmatoarea situatie:
1.dacia papuc pe societate care-l transporta pe administrator de la firma acasa...etc si aduce marfa cu ea...e deductibil combustibilul?
2.un alt caz -un autoturism de data asta- pe numele administr cu care cara marfa la firma...ce sa fac sa fie deductibil comb? contr de comodat?sau si asa nu e bun pt ca e autoturism ,adica e de transport persoane...?
Ma puteti lamuri? :sad:



#170685 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de sofia1975 on 23 April 2008 - 01:55 PM in Arhiva

aproximativ aceeasi problema o am si eu!tocmai am preluat o contabilitate si in evidentele din dec 2007, 121 are sold creditor deci are pierdere....fostul contabil
are pe fiecare luna o evidenta ,o fisa cu ch. si ven..In anul 2008 pe cele trei luni imi iese profit si nu stiu ce sa fac,declar profitul si numai tin cont ca am de recuperat sau declar 0 si tin cont ca tb sa recuperez...



ajutati-neeeee,va rog!

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Apr 23 2008, 02:48 PM, a spus:

In declaratia 100 se declara impozitul aferent trimestrului 1, indiferent daca ai platit in plus, daca in trimestrul anterior ai avut de recuperat impozit. Diferenta de care zici tu se va vedea in fisa fiscala a firmei respective de la Administratia Financiara.



buna...am inteles pe jumatate...declar profitul pe trim 1 .2008,constitui si platesc impozitul pt trim 1.dar daca te iei dupa soldul lui 121 si calc.16% numai ies boabele



#167838 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de sofia1975 on 28 March 2008 - 12:35 PM in Arhiva

a...cred ca am inteles...eu asa credeam ca dupa amortizare fac acel articol.....dar in rest e bine?



#167766 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de sofia1975 on 28 March 2008 - 01:26 AM in Arhiva

am o factura cu mobilier 3500
nu stiu sigur cum s-o inregistrez amortizarea
la incep am facut
214=404
4426


apoi am calc amortiz la val fara tva si mi-a dat pe luna 81.7 lei
acum ce sa fac?

in fiecare luna 6811=2814 81.7
cand s-a amortiz integral
2814=214

ce parere aveti...?

nu-i nimeeeeni?



#179146 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de sofia1975 on 25 July 2008 - 11:21 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

AM DOUA CAZURI:


administratorul unei societati si-a facut asociatie familiala dar nu vrea sa inchida societatea,doreste un fel de suspendare
intrebarea e care e procedura si ce trebuie depus ...ma refer la declaratii.


despre celalalt caz nu prea stiu sa dau prea multe detalii ca administratorul nu mi-a dat hartiile sa le citesc de la finante si nu stiu cat a inteles el din hartii
a avut o societate cu care el numai functioneaza,dar nu stiu ce a facut cu ea...din vorbele lui s-ar zice ca e dizolvata pt ca nu a marit capitalul.cum se procedeaza in asemenea cazuri cu finantele...mai depui ceva?



va rog mult sfatuiti-ma!



#168158 diverse probleme mijl. fixe

Postat de sofia1975 on 31 March 2008 - 12:10 PM in Arhiva

Buna ziua!Ma confrunt cu o situatie in ""scripte"" si nu stiu cum sa o duc la capat.
societatea la care tin a inchiriat niste spatii pe o perioada de 5 ani de la o institutie publica!Societatea este platitoare de tva..iar insitutia nu este...
Daca mi se va emite factura cum o contabilizez....
poate cineva sa-mi da un sfat?



#240768 reevaluare mijloc fix

Postat de sofia1975 on 01 May 2011 - 08:40 PM in Arhiva

speta:
105-sold creditor nov 2010-118424
val clad dec 2010-219264
evaluare cladire dec 2010-67711
avand in vedere ca in anii precedenti a fost o reev pe crestere
eu acum am 105=212-151553 si apar la contul 105 cu sold creditor in rosu cu suma de 33 129.E corect asa?



#199647 contract de comodat!!!!

Postat de sofia1975 on 20 April 2009 - 06:51 PM in CONTRACTE comerciale

am o problema!
tin evidenta unui depozit de materiale de constrcutii.Este la inceput si nu are spatiul lui.Isi desf activ pe un teren si intr-o cladire care apartine pers fizice,care kla randul ei nu vrea un contract inregistrat ca sa se poata deconta anumite cheltuieli ale societatii.Cum sa procedez?
Daca as face un contract de comodat.cu valoare zero(pt ca proprietarul nu vrea sa plateasca imp. pe ven. din chirii).as putea sa decontezlumina,gazul,chiria?Daca pot asa..tb sa inregistrez contractul undeva?

Va rog..poate deranjeaza daca spun ca e urgent..dar totusi poate cineva sa ma sfatuiasca ..in mod legal..



#199657 contract de comodat!!!!

Postat de sofia1975 on 20 April 2009 - 09:28 PM in CONTRACTE comerciale

Vezi postareaFlorin_76, la Apr 20 2009, 10:04 PM, a spus:

Daca se specifica in contractul de comodat ca utilitalile ( lumina , gaz, etc.) sunt suportate de firma le puteti deduce cheltuiala .
Daca facturile de utilitati sunt pe persoana fizica nu puteti deduce TVA ul ci doar cheltuiala.
mersiiii
deci sa inteleg..
ca fac un contract in care valoarea este 0 si ca se suporta utilitaile d ecatre firma care a inchiriat spatiul


buuun
am inteles...
nu stiu daca contr. ded comod.tb inregistrat sicare ebaza legala...
:sad:



#203863 deducere personala

Postat de sofia1975 on 09 June 2009 - 01:41 PM in Arhiva

Vezi postareanegocont, la May 22 2009, 08:59 AM, a spus:

Legea este destul de clara, nu poate intra ca persoana in intretinere.
Poate doar daca exista o derogare expresa.
poate fi acest lucru o derogare?
Bugetul personal complementar prevazut la alin. (4) lit. b) nu este luat in calcul la stabilirea altor drepturi si obligatii



#203465 deducere personala

Postat de sofia1975 on 04 June 2009 - 01:40 PM in Arhiva

daca va uitati i legea 448 /2006
definitia bugetului personal complementar - stabileste limitele cheltuielilor personale din cursul unei luni, in functie de gradul de handicap, pentru plata taxei de abonament radio/TV, a abonamentului telefonic cu impulsuri incluse si a taxei pentru abonamentul la curentul electric
art.58 prevede

4) Adultul cu handicap beneficiaza, in conditiile prezentei legi, de urmatoarele prestatii sociale:
a) indemnizatie lunara, indiferent de venituri:

1. in cuantum de 202 lei, pentru adultul cu handicap grav;
2. in cuantum de 166 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:

1. in cuantum de 91 lei, pentru adultul cu handicap grav;
2. in cuantum de 68 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
3. in cuantum de 33,5 lei, pentru adultul cu handica
tot la art 58 spune
12) Bugetul personal complementar prevazut la alin. (4) lit. b) nu este luat in calcul la stabilirea altor drepturi si obligatii
deci.
eu pot sa inteleg prin asta ca de fapt venitul care trebuie luat in calcul la deducerea suplim este suma de 202 lei ca diferenta de 91 ce reprez buget pers.compl. nu se ia in calcul
va roog!o interpretare juridica...daca nu cer prea mul!



#204531 deducere personala

Postat de sofia1975 on 16 June 2009 - 12:19 PM in Arhiva

mda....am discutat un pic cu salariatul si....mi s-a spus ca ....atata timp cat prin acel act normativ se stabilesc si alte drepturi ale persoanei cu handicap...e clar ca trebuie luat in calcul si acest lucru.Adica deducerea suplimentara este un drept al lui si ca atare la calculul deducerii nu se ia in considerare bugetul complementar.


Va rog ...pareri!?



#202226 deducere personala

Postat de sofia1975 on 21 May 2009 - 09:51 AM in Arhiva

Buna!Ce-ati face in locul meu,contabililor!Am un salariat care vrea sa puna la deducere un parinte care este bolnav cu handicap gradul I.Acesta are indemnizatie de 278 lei.deci trece de 250 lei venitul pentru deducere.Persoana respectiva specifica faptul ca se incadreaza la deducere deoarece legea care reglem. aceasta indemnizatie spune ca din suma aceea 80 de lei este ceva de genul buget complementar alocat pt plata abon telefonice,curent,etc.Dealtfel si in cupon este defalcat acest lucru.Cum interpretati voi?Ce-ar trebui sa fac?



#202586 deducere personala

Postat de sofia1975 on 26 May 2009 - 10:53 AM in Arhiva

da..d-le Dinu ...ati inteles !Dar este o problema care am pus-o in discutie si care nu a fst dezbatuta.Pe cupon este defalcata suma...buget complementar
80 lei si diferenta este idemnizatia pentru handicap.Ori solicitantul specifica ca daca in legea lor se mentioneaza ca cei 80 sunt alocati pt acopr ch cu telefonul,energ.elec...etc inseamna ca dif de 198 este venitul pers cu handicap,si deci poate fi trecut la deducere.



#202324 deducere personala

Postat de sofia1975 on 22 May 2009 - 08:06 AM in Arhiva

florika...este vorba de venitul maxim pe care trebuie sa-l aiba acela care este pus la deducerea suplimentara.Intelegi?Nu cat se acorda pentru o persoana in intretinere!Pt av avea o persoana in intretinere trebuie sa indeplineasca niste conditii,alea din codul fiscal! :sad:



#170247 cladiri

Postat de sofia1975 on 18 April 2008 - 11:47 AM in Arhiva

NU MA AJUTA NIMENI?



#170332 cladiri

Postat de sofia1975 on 19 April 2008 - 01:54 PM in Arhiva

Vezi postareanopris, la Apr 18 2008, 02:19 PM, a spus:

Trebuie calculat daca impozitul pe persoana fizica este mai mic. Se plateste pe suprafata desfasurata, cu un spor daca e mai mare de 150 mp si cu un alt spor daca este a 2-a sau a 3-a proprietate imobiliara a patroanei, daca nu e inchiriata. Iar daca cladirea ramane la persoana juridica va trebui sa faca o reevaluare la fiecare 3 ani.

Cladirea se poate vinde si neamortizata integral.
In ce priveste pretul, acum vreo 2 ani era obligatorie o reevaluare la momentul vanzarii (daca nu se vindea printr-o firma de imobiliare). Acum nu am mai gasit aceasta restrictie dar nici nu cred ca se poate vinde la orice pret vrea patronul. Trebuie sa fie un pret al pietei, totusi. Cred ca scrie pe undeva despre asta. Sau, ca sa nu aveti probleme, vindeti prin firma de imobiliare.

Art.141 (2) f) din Codul fiscal spune ca daca cladirea nu e noua, nu se datoreaza TVA la vanzare.

Dupa vanzare se poate face contract de inchiriere sau contract de comodat.
Anumite cheltuieli revin in sarcina proprietarului, nu a chiriasului.
Investitiile pe care le face firma la o cladire inchiriata, trebuie amortizate pe durata contractului, iar in contract trebuie stabilit ce se intampla cu aceste sume la terminarea contractului.

Astea sunt aprecieri pur personale, eu neavand un astfel de caz. Sa asteptam informatii mai sigure de la cei care sunt mai cunoscatori ai problemei.
multumesc mutl pentru informatiile date si pt parerile tale! In legatura cu imp stiu sigur ca are de plata un milion ,doua la pers fiz,,pe cand la pers jur. are 30 mil pe an,pentru ca se calc procentul aprobat de cons local adica 1,5 la valoarea contabila.Nu stiam daca se poate vinde neamortizata integral....cladirea e noua...de prin 2006 si aveam impresia ca nu ai voie sa vinzi sub valoarea ramasa neamortizata.Asa credeam eu!Nu va vinde prin imobiliare pt ca va fi proprietar administratorul adica de pe pers jur pe numele lui!(tot el) S-a inteles?
Deci cladirea e noua...atunci tb sa fac articolul si cu 4427?Ne-am gandit sa facem contract de comodat ca sa nu mai platim impozit pe venitul din chirii!
Va rog frumos daca stie cineva sa ma sfatuiasca,amanunte pe care nu le stiu....alte chichite...spuneti-mi!De luni patronul umbla sa faca aceasta tranzactie si sigur ma va intreba ce sa faca!Iar eu nu prea stiu multe sa-i zic!Am mai zis ca apoi pleaca in Italia si daca am vreo problema , de unde sa-l iau?



#170144 cladiri

Postat de sofia1975 on 17 April 2008 - 11:21 AM in Arhiva

cand zici ca e ok cu evidentele mai apare cate ceva!patroana are cladirea in care functioneaza pe societate,avand o valoare mare,impozitul la bugetul local este in jur de 60 mil/an.Dansa vrea sa faca contract de vanzare cumparare intre societate si ea,sa figureze pe pers. fiz.---sa plateasca mai putin impozit
Problema mea este ca ea nu este amortizata integral(are doar vreo doi ani) si nu stiu cum sa contabilizez,cum fac cu tva,la ce valoarea pot s-o vand?Si daca facem contractul si apoi ea vrea sa modernizeze localul...ca sa poate sa puna cheltuielile pe care le face tb sa faca contract de comodat?Merge asa?
Va rog sfatuiti-ma daca puteti cat mai repede,pt ca ea vrea in cateva zile sa rezolve ca apoi pleaca in Italia....si eu nu stiu ce sa fac!?



#274001 CERERI fise post

Postat de sofia1975 on 27 April 2016 - 02:41 PM in FISA POSTULUI

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o fisa a postului-agricultor?



#208679 concediul de maternitate - topic 2009-2010

Postat de sofia1975 on 06 August 2009 - 09:50 AM in Arhiva

BUNA!Am mai pus aici cateva intrebari .. cum trece timpul imi trec prin cap o mie si una de intebari.Sunt insarcinata si voi naste la incep.lui febr.2010.
Deoarece am un serviciu unde 8 ore stau lipita de un scaun am probleme cu sarcina.Recunosc nu fac efort fizic dar pozitia imi face probleme.MI-am facut tot felul de ganduri in legatura cu ce fel de concediu sa imi iau ca sa nu imi afecteze in nici un fel sarcina dar situatia mea financiara ma face sa ma gandesc si la ce fel de concediu.repet,sa-mi iau.
MI-am facut tot felul de calcule ,insa mai am cateva nelamuriri si pt asta rog cunoscatorii sa ma sfatuiasca.
Deci,m-am gandit sa-mi iau de risc maternal,asta inseamna de umblat dupa ""n"" aprobari,si plata 75 % din veniturile brute pe ultimele 6 luni(modul de calcul exact l-am inteles de pe forum.)
M-am gandit si la varianta concediului de maternitate pt care nu treb sa umbli dupa atatea hirtoage si am vazut ca la art.24 din 158/2005 spune ca poti sa iei in numar de 63 de zile inainte de nastere.Desi data nasterii aprox. este 8-10 febr,eu vreau sa iau cele 63 de zile incepand cu 01oct 2009.Ma intreb cum se interpreteaza acel articol?trebuie sa calculez dand inapoi cele 63 de zile incepand cu 10 febr sau inainte de nastere pot considera ca este si in oct-nov 2009?
Dupa cel de maternitate as vrea sa-l iau pe cel de ris maternal adica incepand cu 1 dec. 2009.Acest artificiu as vrea sa-l fac pt ca cel de maternit este 85 % si ma ridica putin.INSAAA....
AJUNG la modul de calcul:cel de maternit.indeplinesc conditiile...stiu cat imi iese...e OK.Dar in cazul in care as putea sa-mi iau de risc maternal de la 1 dec 2009 ,ordinul 803/2007 spune---- Baza de calcul a indemnizatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar,pe baza carora se calculeaza, conform legii, contributia pentru concedii si indemnizatii.

asadar....daca pentru cele 2 luni de maternitate oct-nov nu se calc. contrib pt conc si indemnizatii....care ar fi cele 6 luni de calcul pt risc maternal?

Daca ma lamuresc in final asupra problemelor ridicate cu concediile,e bine... pt ca despre calculul indemnizatie de crestere copil am inteles ca se ia in caclul si daca am fost in una din situatiile de mai sus adica conc de maternit sau risc maternal.
iertati-ma daca v-am ametit...dar situatia mea financiara impune sa-mi fac asyfel de calcul din care ar deduce multi,poate ca sunt de fapt materialista....dar asa sunt eu ,trebuie sa ma gandesc si la aceste aspecte(am de crescut un copil acum si pe viitor 2 cu cel pe care-l astept) :lostit (13):


Va multumesc anticipat!



#208890 concediul de maternitate - topic 2009-2010

Postat de sofia1975 on 10 August 2009 - 08:17 AM in Arhiva

am inteles sfatul tau dar as vrea sa stiu daca iau prima data risc maternal ...la sarcina si lauzie care luni se iau in considerare la calcul?
ultimele sase luni calendaristice,astfel intrand si lunile cu risc maternal pt care nu se plateste contrib pt conc.si indemn(e un dezavantaj),sau ultimele sase luni pt care s-a platit contrib pt conced si indemniz?
:lostit (13):



#208942 concediul de maternitate - topic 2009-2010

Postat de sofia1975 on 11 August 2009 - 09:18 AM in Arhiva

Vezi postareabeatrice1971, la Aug 10 2009, 01:35 PM, a spus:

Se iau in calcul ultimele 6luni calendaristice, deci inclusiv cele in care ai avut concediu de risc maternal. Vezi art.8 si art.10 din OUG 158/17.11.2005 si ai sa te lamuresti.
sa vedem ce-am inteles :lostit (13):
Iau risc maternal luna oct si nov.Pt asta iau in clcul brutul din april-sept ,,,calculul il stiu si iese oct-2823 ,nov.2691,1-10 dec-1154. Din 11 dec.intru in conced de matern deci:
11 iunie-30-brutul 1891
iulie 2837
aug-2837
sep-2837
oct-aici din o.g.158/2005 am inteles ca risc maternal const stagiu de cotizare dar ce iau in calcul suma inainte de a da cas jos?
adica:
oct 2823 +63=2886
nov 2691+63=2754
1-10 dec 1154+27=1181
total =17223:zile lucra(de ex:132=130.47 x85%=110.96
11 dec-30dec=1664
ian -2219
1-10febr=666

e bine?




Cometa SQL