Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cornelia Cozos's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cornelia Cozos's Content

There have been 221 items by Cornelia Cozos (Search limited from 07-December 07)



Sort by                Order  

#111763 zile suportate de unitate

Postat de Cornelia Cozos on 11 December 2006 - 09:06 PM in Arhiva

Vezi postareariquiqui, la Dec 11 2006, 06:50 PM, a spus:

http://forum.casmb.r...opic.php?t=1202 La aceasta adresa se spune:
Stimati angajatori,

Va aducem la cunostinta ca, pana la noi precizari privind aplicarea prevederilor Legii 399/2006, raman valabile procedurile prevazute in OUG 158/2005.

Va multumim pentru intelegere.

Echipa CASMB
_________________
Cristian CLOT - IT CASMB
in concluzie: de la 1 ian. 2007, probabil, vor fi valabile noile prevederi.

iti spune ceva faptul ca data mesajului de la CASMB este 17.11.2006 ?
Intre timp a aparut si Ordonanta 91/2006.



#111723 zile suportate de unitate

Postat de Cornelia Cozos on 11 December 2006 - 05:07 PM in Arhiva

Vezi postareaLeeLoo, la Dec 11 2006, 04:53 PM, a spus:

exact cum ma gandeam...mai mult ca sigur clientii respectivi nu au configurat ceva bine, orice ar spune, altfel nu vad aparitia acestei situatii. Multumesc mult pt. raspuns. :wink:
Poate concediile incep inainte de 9 noiembrie si se aplica legislatia nemodificata de legea 399.



#87131 vanzare auto leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 07 June 2006 - 10:45 PM in Arhiva

Cred ca ai uitat sa spui si ca leasing-ul nu este terminat pentru ca altfel nu avea sens intrebarea ta. Daca este asa, atunci nu poti sa vinzi ceva care nu este al tau. Poti face o cedare de contract de leasing. Iar faptul ca patronii nu vor sa recupereze banii platiti pana acum, dovedeste ca de fapt se face un cadou celui care preia leasing-ul. Asta nu este o situatie normala.



#87330 vanzare auto leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 08 June 2006 - 10:20 PM in Arhiva

Pai nici nu ar trebui sa acopere costurile de pana acum tinand cont ca bunul a avut o uzura reflectata in amortizare. Atentie la avansul platit care ar trebui recuperat in totalitate. Inchiderile lui 167 si 168 le faci prin stornarea inregistrarilor initiale bineinteles cu valorile actualizate la momentul cedarii leasingului (adica soldul 167 si 168)



#102467 valoare necunoscuta investitie

Postat de Cornelia Cozos on 02 October 2006 - 10:00 AM in Arhiva

Am o problema si va rog pe cei care aveti idei constructive sa ma ajutati pentru o solutie cat mai corecta:
este vorba de o investitie (teren pe care s-a construit o cladire depozit si spatiu de productie + birouri) pentru care s-a cumparat terenul acum 3 ani si constructia s-a facut sa zicem in regie proprie. Exista diverse contracte pe lucrari partiale dar fara detalii sau devize sau procese verbale de receptie. Au fost cumparate materiale cu taraita dupa cum a permis situatia financiara (de ex. am bon si pe 2 saci ciment sau cuie de 100 mii lei etc). In cei trei ani cat a durat constructia au fost trei contabili din care pentru doi ani evidenta s-a tinut manual pe documente cumulative si scris din doi in trei. Pe scurt, am o valoare in 231 unde s-au adunat diversele achizitii si mai am o alta valoare (maricica) in 409 pentru platile facute in avans si nedecontate la terminarea lucrarii. Nu exista nicaieri ce reprezinta sumele din aceste conturi, nu exista un plan al lucrarii si impartirea pe elemente gen imprejmuiri, drumuri, cladiri si ce o mai fi pe acolo. vreau sa fac curatenie si sa fie si corect din punct de vedere legal pentru ca investitia s-a finalizat si trebuie trecuta in 213 si declarata la primarie si apoi mutat sediul social aici. Eu m-am gandit sa trec in 213 suma din 231 pe baza unui proces verbal de receptie facut de administrator, pentru sumele din 409 sa incerc sa inchid prin facturi cat se poate (am inteles ca se poate lua legatura cu firmele respective) si la sfarsitul anului sa fac o evaluare cu un evaluator autorizat si pe baza lucrarii sa stornez inregistrarea de acum si sa fac incadrarile corecte si de abia de atunci sa incep si amortizarea. V-am zapacit de cap dar as vrea sa stiu ce parere aveti si voi. Multumesc anticipat.



#111722 URGENT!

Postat de Cornelia Cozos on 11 December 2006 - 05:05 PM in Arhiva

Primele 5 zile sunt primele intotdeauna. Un concediu medical incepe cu initialul. Nu putem vorbi de primele zile de CM la un concediu in continuare. Nu conteaza pe cate certificate este dat concediul. El este acelasi.



#87126 Urgent evitarea dublei impuneri

Postat de Cornelia Cozos on 07 June 2006 - 10:12 PM in Arhiva

Pentru ca nici o firma sa nu fie "pagubita", in contract si facturi trebuie trecuta valoarea bruta. Firma X se va inregistra pe venituri cu valoarea bruta si cu impozitul retinut la sursa ca o plata in avans (analitic bineinteles pentri impozit retinut la sursa). Firma din Canada ar trebui sa poata obtine un certificat de la autoritatile fiscale canadiene care sa certifice impozitul retinut. Aceasta suma reprezinta creditul fiscal din declaratia 101 de sfarsi de an.



#57941 URGENT CAS administrator

Postat de Cornelia Cozos on 03 January 2006 - 11:03 PM in Arhiva

Daca nu este angajatul firmei nu se plateste CAS. Plata conform contractului pe care il are este o plata personala din fonduri proprii.



#60913 TVA la refacturare

Postat de Cornelia Cozos on 18 January 2006 - 10:13 PM in Arhiva

Tu faci factura cu cota de TVA la care se incadreaza ceea ce facturezi. In cazul tau, scutirea de TVA este a furnizorului tau.



#251356 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 02:38 PM in Arhiva

Pentru TVA nedeductibil:
Norme metodologice

45. [...]

(10) Prevederile art. 145 alin. (11) ºi (12) din Codul fiscal referitoare la

amânarea dreptului de deducere pânã în momentul în care taxa aferentã

bunurilor/serviciilor este plãtitã furnizorului/prestatorului, se aplicã numai pentru

taxa care ar fi deductibilã potrivit prevederilor art. 145 alin. (2)-(41), art. 1451, 147

ºi 1471 din Codul fiscal. Persoanele impozabile care se aflã în situaþiile prevãzute la

art. 145 alin. (11) ºi (12) din Codul fiscal ºi achiziþioneazã bunuri/servicii pentru care

taxa nu este deductibilã conform art. 145 alin. (2) –(5), art. 1451 ºi 147 din Codul

fiscal, nu vor reflecta ca taxã neexigibilã taxa nedeductibilã, indiferent dacã taxa

aferentã este sau nu achitatã.

Pentru cote multiple de TVA

În scopul aplicãrii prevederilor art. 1342 alin. (8) din Codul fiscal,

persoana impozabilã care încaseazã parþial o facturã cuprinzând contravaloarea unor

livrãri de bunuri/prestãri de servicii care conþin mai multe cote de TVA ºi/sau mai

multe regimuri de impozitare, are dreptul sã aleagã bunurile/serviciile care considerã

cã au fost încasate parþial pentru a determina suma taxei încasate în funcþie de cote,

respectiv regimul aplicabil.



#251385 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 11:28 PM in Arhiva

TVA inclus in valoarea platita =(24/124)*procentul de deductibilitate TVA*valoarea platita _ asta pentru cazul de TVA 24%. Celelalte in mod similar. Eu cred ca o evidenta TVA la incasare corecta si cat de cat mai usoara va putea fi tinuta numai cu un soft bine pus la punct si care va lua in calcul multitudinea de situatii care apar si va face singur aceste calcule. Eu nu vreau sa ma gandesc ca la fiecare plata sa-mi pun problema sa calculez cat este TVA-ul. La inceput ne va fi greu la toti si cred ca programatorii vor da un examen serios dar ar trebui sa fie cumva un calcul automat pe baza algoritmilor impusi de MFP.
De altfel, eu nu am sesizat prea multe situatii in care sa avem dreptul de a alege cum sa facem (cu exceptia facturilor cu cote multiple). Daca ati mai gasit si altele, spuneti pentru ca intr-adevar acolo gheata este subtire si se rupe usor la un control.



#250586 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:02 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 18 October 2012 - 03:40 PM, a spus:

multumim mult, Cornelia ! :wub:
Sa fim sanatosi cu totii si sa trecem cu bine si de incercarea asta pe care pentru noi contabilii o consider la limita nebuniei. Si daca mai cititi si materialul iti vine sa-ti iei campii. Cred ca acum se va da un examen greu pentru programele de conta. Eu una sunt foarte speriata pentru ca nu va depinde doar de noi contabilii ci si de cei care lucreaza cu facturile si platile lor. Un exemplu simplu este ce prevede legea legat de plata prin compensare. Aceasta va trebui facuta cf reglementarilor legale pentru a fi recunoscuta si sa te tii atunci compensari prin IMI si hartii si alergatura.

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 04:53 PM, a spus:

Vezi postareakmkz, la 17 October 2012 - 07:50 PM, a spus:

Bine, dar ai spus ca firma a inregistrat TVA deductibila, asa ca n-ar trebui sa-ti anuleze inregistrarea de TVA.

da, de fapt....eu mai am o firma care nu a avut deloc rulaj pe TVA. insa, pt primul caz, in care firma are doar TVA provenit din achizitii si nicio livrare cu TVA, nu stiu ce sa mai cred. in lege scrie "si", nu scrie "sau": "........nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici
livrări de bunuri/servicii".

ce parere ai?

Eu nu pot sa cred ca o firma in faza de investitii mari (care deduce valori de TVA) care dureaza mai mult de 6 luni pana incepe sa colecteze TVA, va fi obligata sa devina neplatitoare. Ne jucam de-a hai sa ne batem joc de voi (adica legiuitorul se joaca cu noi).



#250589 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 05:53 PM in Arhiva

Eu nu i-am inteles oricum pe cei care au fost incantati de idee chiar daca nu erau de 'meserie". Daca nu incasezi (si deci nu colectezi), teoretic nu ai bani nici sa faci plati (deci sa deduci). Si atunci unde este avantajul ? Ma refer aici la cei care nu vin de acasa cu bani sa plateasca furnizorii (daca or fi si de-acestia). Ponta se lauda ca i s-a zis de la UE ca asta e cea mai buna masura fiscala din ultimii nu stiu cati ani. De abia astept 01 ianuarie sa ne luam la bataie cu totii (parteneri intre ei, contabili cu patroni etc).



#251112 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 22 November 2012 - 08:47 AM in Arhiva

Eu nu am avut timp inca sa-l iau la bani marunti dar va trebui sa o fac pentru ca ma duc in weekend la un seminar de la Camera Consultantilor Fiscali. Dar am citit ce ai scris tu Lexiroxi si ma intreb daca am inteles bine: daca am incasat numerar anterior emiterii facturii de vanzare (si pentru avans nu am taiat factura inteleg), eu pe factura nu mai scriu ce am vandut ci ce am incasat si ce mai am de incasat ? Pentru ca nu vad cum as sparge marfa si uneori chiar si serviciile astfel incat sa pic pe suma incasata la fix. Cred ca nu am inteles eu bine...
Oricum, va promit ca va spun tot ce aflu in weekend la seminar si pe 4 decembrie la cursul gratis de la MFP. Pana atunci, spor la spart creierii....
Eu pana una alta am votat petitia de abrogare :laugh: :biggrin:



#250592 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 06:41 PM in Arhiva

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 05:58 PM, a spus:

Vezi postareaCornelia Cozos, la 18 October 2012 - 05:02 PM, a spus:

Eu nu pot sa cred ca o firma in faza de investitii mari (care deduce valori de TVA) care dureaza mai mult de 6 luni pana incepe sa colecteze TVA, va fi obligata sa devina neplatitoare. Ne jucam de-a hai sa ne batem joc de voi (adica legiuitorul se joaca cu noi).

eu am fost la sectorul 5, unde am primit o asemenea decizie de anulare din oficiu TVA, pt o firma cu 0 TVA colectat si 0 TVA deductibil in primul semestru 2012. si am intrebat, in situatia in care depun cererea de reinregistrare paltitor de TVA in cele 180 de zile, si in luna urmatoare cererii, nu voi avea decat achizitii cu TVA si nicio livrare, cum "se pune" ? si raspunsul a fost ca, nu, obligatoriu trebuie sa derulez activitate economica, deci, implicit, si livrari cu TVA.

acum astept de la sectorul 1, caci acolo am acea firma doar cu TVA deductibil pe primul semestru.
Adica daca eu ma apuc sa ridic o fabrica si nu ma duc puterile ca in 6 luni sa o fac si sa dau si drumul la productie se cheama ca imi pierd calitatea de platitor de TVA ?



#250580 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 12:06 PM in Arhiva

Am facut rost de un ghid de aplicare TVA la incasare. Pare a fi facut in MFP, deci va doresc spor la studiu in avanpremiera.

Fisiere atasate




#251353 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 12 December 2012 - 12:17 PM in Arhiva

View Postmgabi, on 07 December 2012 - 11:54 AM, said:

Cateva exemple de "amestecaturi":

1.Factura de reparatie/revizii auto (50% deductibil) de 1000+tva.
50% tva nedeductibil (4426 si inchis imediat in 6xx) + 50% tva deductibil neexigibil (4428)
Platesc 700 de lei dupa 15 zile ... cat pun in 4428=4426 ???

2.Asociatii si alte organizatii/cluburi/fundatii care au si activitati economice sau firme care inchiriaza spatii, pe langa activitatea de baza.
Factura de utilitati se duce 40% pe economice (2 tel.cu drept de deducere) si 60% pe fara scop patrimonial (3 tel fara drep de deducere).
De ex. telefon:
Factura 1000lei+tva + 100lei penalizari (fara tva)
- 400lei+tva pe deductibile (si 4428)
- 600lei+tva pe nedeductibile (4426, apoi 626)
- 100 lei fara tva (fara 442x)
platesc 500 lei luna urmatoare, cat este exigibilul?

.....

Ca sa nu mai vorbim de depasirile de protocol / sau bauturile cumparate pe protocol(nedeductibile bineinteles) pe aceeasi factura cu restul.
si multe alte situatii (n-am dat nici un exemplu si cu cote diferite, dar pot sa apara)

Raspund pe repede inainte fara sa documentez raspunsul (din Ghid) dar revin mai tarziu si cu extrasele legale.
Pentru TVA-ul cu deductibilitate partiala, se trece direct pe creditul lui 4426 fara sa se treaca prin TVA neexigibil.
Pentru facturile cu cote multiple de TVA s-a lasat la latitudinea noastra in ce ordine stingem in cazul platilor partiale.
Sunt mentionate in Ghid si in materialul de pe site-ul MFP de la instruirea pe care au facut-o.



#251403 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 14 December 2012 - 09:38 AM in Arhiva

View Postraluca2006, on 13 December 2012 - 04:06 PM, said:

O firma care pe perioada 01.10.2011-30.09.2012 a avut C.A. mai mare de 2.250.000.
Pe perioada 01.01.2012-31.12.2012 va avea C.A. mai MICA de 2.250.000.
Trebuie depusa notificarea 097 pentru intrarea in sistem de la 01.01.2013 ? Sau ramane in continuare in afara sistemului.
Pentru 2013 nu aplica sistemul TVA la incasare. Ramane valabila CA din perioada oct 2011-sept 2012.



#250595 TVA la incasare !

Postat de Cornelia Cozos on 18 October 2012 - 07:20 PM in Arhiva

Vezi postareajaina, la 18 October 2012 - 06:58 PM, a spus:

mda, nu ar fi corect....insa, acum sunt derutata din cauza raspunsului primit la sectorul 5. nu mai stiu cum sa citesc "corect" legea. vom vedea....va tin la curent!!!

Multumim si te rog sa nu ne uiti. Chiar este un lucru important. Eu pentru clientii mei aflati in perioade de timp de diverse dimensiuni in stagnare, m-am gandit ca ii tin pe linia de plutire cu TVA prin facturile mele trimestriale, indiferent de valoare. Pe de alta parte, chiar am un client in situatia prezentata de mine. Nu e fabrica dar un restaurant cu o investitie frumusica la care se lucreaza din februarie si primii bani din vanzari se vor face de-abia prin ianuarie- februarie 2013.



#262097 TVA Grup fiscal

Postat de Cornelia Cozos on 29 April 2014 - 02:32 PM in Arhiva

Si eu am grup fiscal si asa fac prin 4511



#227443 Tva din 2010

Postat de Cornelia Cozos on 28 June 2010 - 03:49 PM in Arhiva

Vezi postareamihaela_g, la Jun 28 2010, 04:31 PM, a spus:

S-a publicat in Monitorul Oficial schimbarea cotei. :lnr (1):
Stii cumva in ce Monitor s-a publicat ?



#227445 Tva din 2010

Postat de Cornelia Cozos on 28 June 2010 - 03:59 PM in Arhiva

Vezi postareadoinanicole, la Jun 28 2010, 02:11 PM, a spus:

Da, si eu as fi recunoscatoare celor care doresc sa ne initieze in aceasta problema.
De principiu, cei care tin evidenta la pret de vanzare inclusiv TVA, adica magazinele, ar trebui sa faca un inventar si sa recalculeze preturile de vanzare aplicand modificarea cotei de TVA. In contabilitate se modifica incarcarea gestiunii cu amanuntul prin stornare cota 19 % si adaugare cota 24% (asta daca doar cota de 19% se modifica in 24%). Nu am informatii despre celelalte cote ce se intampla cu ele. Oricum, principial regula este aceeasi. Pentru casa de marcat trebuie vorbit cu firma care asigura service-ul casei de marcat sa va adauge si cota de 24%. Cam asta imi vine acum in minte. Nu lucrez in mod curent cu magazine dar cred ca asta ar fi.



#227449 Tva din 2010

Postat de Cornelia Cozos on 28 June 2010 - 04:47 PM in Arhiva

Vezi postareadoinanicole, la Jun 28 2010, 05:31 PM, a spus:

Problema e ca nu prea am cand sa fac inventar la 30.06.2010. E vreo problema? M-am gandit sa fac astfel:
de ex: sold cont 371 la 30.06.2010 = 35.000 ron
sold fara tva 19% = 29.411,76 ron
sold cu tva 24% = 36.470,58
si fac urmat. art contabil: 371=4428 1.470.58,
iar in ideea sa nu maresc preturile : 371=378 -1.470,58
Si aceste inregistrari sa le fac la data de 01.07.2010.
E bine asa?Ce spuneti?
Daca toata marfa este cu o singura cota de TVA atunci nu este nicio problema. Dar de obicei este recomandat un inventar in situatii de acest fel.



#249834 tva deductibil trecut pe cheltuieli

Postat de Cornelia Cozos on 09 August 2012 - 01:07 PM in Arhiva

Daca desfasurati doar activitati scutite, atunci nu ai TVA deductibil. Daca aveti activitati mixte dpdv al TVA, atunci se calculeaza prorata si se aplica la TVA deductibil. Este o intreaga teorie legata de prorata poate ar fi bine sa citesti codul fiscal sa vezi cum este. Se calculeaza pe baza rezultatelor anului precedent si se aplica tot anul in curs, etc. Da mai multe amanunte.



#249900 TVA 50% - leasing financiar

Postat de Cornelia Cozos on 14 August 2012 - 12:59 PM in Arhiva

Nu. De fapt, 25% din TVA-ul facturii de leasing este cheltuiala nedeductibila si 25% este cheltuiala deductibila. Restul de 50% din TVA-ul facturii ramane TVA deductibil de dedus.




Cometa SQL