Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#153630 WINMENTOR

Postat de GeForce on 06 December 2007 - 09:53 AM in Arhiva

Posteaza la forumul cu programe de contabilitate. :smile:



#138607 tva inchiriere mijloc transport

Postat de GeForce on 31 July 2007 - 10:59 PM in Arhiva

Din cate cunosc eu pana in prezent, un contrect de inchiriere se poate incheia intre cele doua societati, urmand a fi inregistrat la AF de care apartine, dar sincer sa fiu nu am intalnit "contract de inchiriere, purtator de TVA". :lostit (13):



#163366 TVA aferent lipsurilor din gestiune

Postat de GeForce on 20 February 2008 - 10:14 AM in Arhiva

In baza unui proces verbal de distrugere!
Nu ar fi fost mai corect sa le duci pe produse reziduale (rebuturi)?



#138490 tva

Postat de GeForce on 30 July 2007 - 10:14 PM in Arhiva

I. Inregistrare contract:
1. 628 = 401 24,65
2. 401 = 767 10,00
3. 4426 = 401 2,78
4. 6581 = 401 0,50
5. 401 = 5311 sau 5121 17,93



#139523 Transfer bancar din alta firma decat in contract

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:51 PM in Arhiva

deci daca ai facut un contract cu firma X, atunci firma X trebuia sa iti vireze banii in cont chiar daca si firma Y e tot a aceluiasi individ. Tu nu ai nici un fel de legatura comerciala cu Y, asa incat ii vei face factura lui X. Apoi daca se doreste trebuie facut un ordin de compensare in trei (intre X, Y si tine) in care se specifica ca plata facturii lui X catre tine, va fi facuta de Y, in baza unei datorii pe care Y o avea de achitat catre X. Sincer, fiind vorba despre societati din tari diferite, nu stiu daca este posibil sa se incheie un ordin de compensare de asa natura.
Ceea ce nu inteleg eu este de ce nu ti-a virat banii X in cont?
Dai banii inapoi lui Y, specificand pe ordinul de plata ca suma nu este cuvenita societatii iar concomitent i-a legatura cu partenerul extern si spunei sa iti vireze banii din firma X si nu din Y.



#145381 Tichete ( Bonuri ) de Masa si Tichete ( Bonuri ) Cadou

Postat de GeForce on 30 September 2007 - 12:31 PM in Arhiva

In ce fel se modifica contractul de munca daca acorzi tichete de masa salariatilor? Trebuie specificat in contractul individual de munca?
Pentru cei care iau diurna nu se dau bonuri de masa? Dar pentru perioadele in care sunt in concediu de odihna sau medical? Cumpot sti in momentul distribuirii acestora catre salariati, care dintre ei vor beneficia de diurna, de concediu sau vor lipsi nemotivat de la serviciu?
Care este valoarea unui bon de masa?
Acestea vin tiparite de la societatea care le distribuie cu denumirea agentului economic care beneficiaza de ele, cu denumirea angajatului? Cum pot demonstra ca salariatului Popescu i s-au inmanat 20 bonuri? Trebuie sa semneze undeva de primirea lor? In momentul distribuirii catre salariati societatea mai trebuie sa completeze ceva pe aceste bonuri?
Decizia de a da bonuri de masa salariatilor trebuie adusa la cunostinta vreunei institutii? Dar la Camera de Munca?
Am multe nelamuriri in ceea ce priveste aspectele legate de aceste bonuri (tichete) de masa.



#158291 Taxa Radio-TV, pt. firme ?

Postat de GeForce on 15 January 2008 - 01:20 PM in Arhiva

Pai o platesti numai daca te-au notificat ei, in acest sens. Nu te apuci sa paltesti tu ca asa vrei. Daca nu ai document in baza caruia sa platesti nu platesti. Eu am primit notificare de la Radio, prin intermediul unei firme de recuperari debite, datorii, etc. si am achitat in baza respectivului document. Ca in caz ca nu plateam ma dadeau in judecata si mai achitam si cheltuieli de judecata de-aiurea, asa ca vor ei. Am platit si am terminat cu ei, pe perioada 2003-2005. Din 2005 imi apare pozitie distincta pe factura emisa de catre Electrica. :lostit (13):

Intrebare de baraj: de unde stiu cei de la Electrica ca la respectiva adresa consuma energie 10 firme, 2 firme sau numai o persoana fizica? Daca firmele nu au contract de furnizare a energiei electrice, nu are cum Electrica sa notifice radioul, iar acestia din urma sa iti ceara sa paltesti taxa radio?



#172575 storno factura emisa in 2005

Postat de GeForce on 16 May 2008 - 01:53 PM in Arhiva

654=4111 - pierderi din creante (nedeductibil) :thumbup:



#165439 Stornare cheltuiala cu impozit pe profit

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:21 AM in Arhiva

Utilizezi contul 1174 - Rezultatul reportat din corectarea erorilor contabile. Faci rectificative atat la D 101 cat si la D 100, aferente anului 2006, pe baza programelor oferite gratuit de MF.



#146386 Sposorizare pentru realizarea unei carti?

Postat de GeForce on 03 October 2007 - 09:00 AM in Arhiva

Se poate legal face o sposorizare a unei persoane fizice de catre o persoana juridica in vederea tiparirii unei carti?



#163857 somaj 2008

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:51 PM in Arhiva

http://www.anofm.ro/



#156561 sold nerecuperabil la 411

Postat de GeForce on 27 December 2007 - 03:01 PM in Arhiva

Pentru fiecare client care il ai de incasat, trebuie facut un dosar care sa cuprinda: decizie judecatoreasca din care reiese ca respectivul client este in faliment sau este lichidata firma, astfel incat nu mai poate sa iti plateasca contravaloarea marfurilor livrate; notificari ale organelor de urmarire (politie, etc.) din care sa reiasa ca respectivul client nu a fost gasit la adresa respectiva (scrisa pe factura) si deci nu au cum sa mai achite debitul restant; extras de cont la inventar (cu stampila postei) ca ai notificat clientul respectiv ca are debite neachitate (sa fie trimise recomandate, astfel incat Posta Romana, sa iti poata da confirmare pe borderoul anexat, cu care te-ai prezentat la ghiseu)(este posibil ca 50% din extrasele trimise sa se intoarca confirmate de catre partenerii comerciali); declaratie scrisa a patronului ca a facut toate demersurile necesare pentru recuperarea creantelor respective si ca acestea nu mai pot fi recuparate, precizandu-se cauza; decizie a patronului de a scadea din evidenta contabila creantele respective cu precizarea ca acestea vor fi trecute pe cheltuieli nedeductibile (caz in care se vor adauga in plus la calcularea impozitului pe profit). Cam asta ar fi! A si daca e cazul in situatia inceperii procedurilor in justitie de recuperare a creantelor, sa constitui provizioane conform legislatiei in vigoare. :lostit (13):



#165443 sold negativ la banca?

Postat de GeForce on 10 March 2008 - 09:30 AM in Arhiva

cred ca ai facut vreo linie de creditare la banca, adica ai luat bani cu imprumut de la banca. Numai in acest fel se poate ca soldul contului 5121 sa fie creditor.



#182165 salariu minim de la 01.10.2008.

Postat de GeForce on 16 September 2008 - 03:25 PM in Arhiva

Acea HG mai este publicata odat la Noutati legislative. :thumbup:



#164076 Reglare la casa

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:42 PM in Arhiva

Se face Declaratie pe propria raspundere a lucratorului de la casa de marcat si apoi un proces verbal la care se ataseaza bonul fiscal emis cu suma eronata si un alt bon cu suma corecta emis tot de casa de marcat. Nu se mai depune la Fisc insa se pastreaza la unitate pentru a dovedi la un eventual control diferenta dintre RFZ si valorea inregistrata in reg. de casa.
Procesul verbal intocmit in doua exemplare, din care una se arhiveaza la dosarul unitatii cu procvese verbal si una la Reg. de Casa, alaturi de RFZ din ziua respectiva!

Spor la treaba!



#148164 Registrul de casa

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 08:07 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitie de incasare faci daca patronul vine cu bani de acasa. Daca ii dai bani patronului faci dispozitie de plata, in caz ca ii ia ca si avansuri de trezorerie in scopul aprovizionarii unitatii cu diverse bunuri de la furnizori; in caz ca ii dai banii sa se duca sa ii depuna la banca, nu faci nici un document, deoarece vei avea de la banca FV sai Ordin de incasare numerar, document pe baza caruia vei inregistra in reg. de casa viramentul intern (581=5311). :smile:



#155737 protectia muncii

Postat de GeForce on 12 December 2007 - 04:31 PM in Arhiva

Pentru fiecare angajat pe care il ai in firma trebuie sa ai: Fisa de protectie a muncii, Fisa pentru situatii de urgenta si Dosar medical. Deasemenea cel care completeaza in fisele respective trebuie sa fie instruit in domeniul protectiei muncii sa aiba atestat obtinut de la Protectia Muncii (sa faca niste cursuri + lucrare de atestat + examen de legislatia muncii); apoi sa ai contract cu un medic de medicina muncii pentru a completa in dosarul medical al fiecarui angajat. Deasemenea trebuie sa ai la sediul unde se desfasoara activitatea Trusa medicala de Prin Ajutor, Un plan de Evacuare al Cladirii in caz de incendii, calamitati naturale, etc. si extinctoare pentru a interveni in caz de incendiu, in primul rand, pentru siguranta propriilor angajati, pana la venirea echipelor de interventie. Deasemena sa fie semnate de catre angajati acele fise ca si-au insusit tematica de protectie a muncii si in situatii de urgenta. Medicul de medicina muncii trebuie sa faca un control medical de rutina fiecarui angajat in parte, pana la situatia de compeltare a dosarului medical pentru fiecare angajat. Trebuie completat in fiecare an dosarul medical, iar fisele de protectie din 3 in 3 luni de zile.
La Casa de Asigurari Sociale de care apartii, vei depune un Contract de Asigurari Medicale de Sanatate, impreuna cu o anexa privind salariatii pe care ii ai pentru cazuri de asistenta si ingrijire medicala.
Sunt f. multe hartogarii de completat dar asta e Romania, nu trebuie sa ne plangem ca nu avem de lucru.... :smile:



#139520 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Daca vrei sa ai soldul la marfuri si pe articole, atunci alege varianta completa Saga C + Saga S. Dar in cazul in care nu vrei prea multe batai de cap, ci doar o evidenta global valorica a stocurilor, atunci varianta ideala e doar Saga C. Daca alegi cea de-a doua varianta, cea intalnita cel mai des, la societatile care desfoara doar activitati de comert, atunci trebuie sa bifezi in ecranul de configurare "Evaluare la pret de vanzare cu amanuntul", si "Gestiuni global-valorice".
Intrarile in gestiune si iesirile se opereaza prin intermediul meniului Operatii, submeniurile Intrari, respectiv Iesiri. De mentionat totusi ca notele de descarcare a gestiunii cu marfurile vandute, se realizeaza la finalul fiecarei luni, din submeniul Inchidere luna, iar in ecranul care apare vei avea "Descarcare marfuri vandute", apoi " Inchidere TVA", "inregistrare amortizare" si " Inchidere conturi de venituri si cheltuieli". Descarcarea gestiunii de marfuri la gestiunile global valorice se face prin calcularea unui coeficient de repartizare a diferentelor de pret la marfuri (k), a carui formula de calcul o vei gasi la Help, in programul mai sus-mentionat, si nicidecum pe baza unor bonuri de consum. Evaluarea la pret de vanzare cu amanuntul mai semnifica si faptul ca vei avea un raport de gestiune, completat pe fiecare zi, cu urmatoarele date: Sold la inceputul zilei, intrari de marfuri (pe baza NIR, intocmite de gestionar la primirea facturilor de aprovizionare), Iesiri de marfuri (pe baza facturilor emise catre clienti sau a raportului zilnic pentru utilizatorii caselor de marcat), si Sold la sfarsitul zilei. Formula este: Sf = Si + I - E.
Sper ca iti este util! Evaluarea la pret de vanzare semnifica utilizarea conturilor de diferente de pret (378) si a TVA nedeductibila (4428). Pretul de vanzare cu amanuntul este format din pret de aprovizionare + cheltuieli de desfacere + adaos comercial + cota TVA (19%, in general). La medicamente exista si TVA redus de 9%.



#139521 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:37 PM in Arhiva

Pentru niconta:
Ai definit gestiunile de articole, iar apoi fiecarei gestiuni sa ii atribui articolele respective, astfel incat la finalul preluarii datelor sa ai valoarea totala a soldului de marfuri si respectiv stocul cantitativ al acestora.
Daca nu iti apare in meniuri operatiile specifice stocurilor inseamna ca nu ai activat partea de stocuri, ci numai partea de conta. Uita-te in help si vezi ce anume trebuie sa faci.
Articolele contabile se genereaza si se pot vedea in submeniul Articole contabile, din meniul Operatii.
Trebuie sa ai fisa de magazie pentru toate articolele , daca utilizezi varianta cu stocuri, si nu vei avea raport de gestiune zilnic.
daca utilizezi versiunea completa (c+s) atunci in meniul Fisiere trebuie sa ai submeniurile Gestiuni, Articole. apoi tu trebuie sa completezi in configurare societate balanta de preluare a stocurilor, cu denumirea acestora la momentul preluarii, cantitatea si pretul unitar.
Ce vrei sa iti preia daca tu nu i-ai dat informatiile necesare? Crezi ca e robot? El e un soft in care el gestioneaza informatiile introduse de catre tine. daca tu ii dai informatii incomplete, sau gresite, atunci el asta iti va inregistra. :lostit (13):



#146770 program saga

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 02:47 PM in Arhiva

In meniul situatii-listari, alegi Registrul jurnal si listezi de acolo inregistrarile din luna care te intereseaza. O observatie as avea de facut si anume ca nu se poate lista note contabile din Saga, ci numai registrul jurnal. Acesta se poate lista si separat pe tipuri de inregistrari: Intrari, Iesiri, Inchidere, Amortizare, Salarii, etc.



#163994 program saga

Postat de GeForce on 25 February 2008 - 08:15 PM in Arhiva

Rezulta o diferenta de 5000 lei pentru care nu exista documente , sa inteleg? Sau te duci in urma si verifici soldul si reglezi in momentul acesta, cand ai descoperit sau inregistrezi pe riscul tau, ceea ce au omis altii sa faca, si este cam riscant!
Eu unul nu inregistrez nimic fara sa aiba la baza un document justificativ! Daca pentru diferenta de 5000 lei existenta nu s-a constituit TVA si /sau venituri! Trebuie verificat pe documente deoarece exista riscul ca clientul tau sa fi modificat suma de pe factura, pentru a "umfla" cheltuielile sale? Cere-i te rog o situatie mai clara pe facturi emise si plati efectuate de el! Ca sa nu ai probleme!
Pana la urma faci cum crezi insa daca eu as fi in locul tau nu as inregistra nimic fara sa fiu sigur ca e as cum spune clientul. Orice inregistrare in conta trebuie dovedita cu acte!



#147102 program saga

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 04:00 PM in Arhiva

in meniul Administrare, din saga, la configurare societati, la campul referitor la TVA normala, treci valoarea Zero.



#147908 program saga

Postat de GeForce on 15 October 2007 - 07:33 PM in Arhiva

Din meniul Operatii, submeniul Inchidere luna. In ecranul care iti va apare, vei avea mai multe optiuni, in partea de sus. Una din optiuni este declaratia 100 (a treia mi se pare ca este) si de acolo ai buton jos de listare a declaratiei si de listare a ordinelor de plata. Dar inainte de a lista este necesar sa faci o actualizare a D100, vezi ca ai buton de actualizare date. :biggrin:



#139768 program saga

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:00 PM in Arhiva

Ce versiune utilizezi? E posibil sa fie o eroare a programului. Mie nu imi face probleme de genul asta! Download-eaza inca o data programul pe o alta partitie a computerului, decat aceea in care ai instalat Saga si vezi daca mai ai problemele astea!



#155813 program saga

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Pai cantiataea de faina consumata totala o afli prin insumarea tuturor bonurilor de consum din luna respectiva sau din contul 3021 analitic pentru faina. In Saga S este recomandat sa se lucreze acolo unde exista productie sau constructii deoarece fiind f. multe categorii de bunuri materiale, evidenta acestora poate fi facuta cu ajutorul acestei extrensii a programului de contabiliate. A, si nu in ultimul rand pentru a vedea centralizat pe fiecare tip de produs costurile efective de productie. I-a legatura cu cei de la Saga ca ai sa descoperi multe raspunsuri la intrebarile pe care le ai. Exista si acolo un forum de discutii cu privire la problemele intalnite de utilizatorii programului Saga. :smile:




Cometa SQL