Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gasil's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gasil's Content

There have been 128 items by gasil (Search limited from 26-November 07)



Sort by                Order  

#206626 zile concediu de odihna

Postat de gasil on 09 July 2009 - 09:11 AM in Arhiva

Are dreptul la concediu ,proportional cu perioada lucrata .
Ex.21 zile co./an : 12 luni * x 3 luni lucrate = 5.25 zile concediu pentru 3 luni lucrate .



#204078 Virament din contul unui PFA catre o persoana fizica

Postat de gasil on 11 June 2009 - 08:01 AM in Arhiva

Eu de ani de zile platesc contributiile p.f. din contul PFA iar la explicatii scriu CNP-ul respectivei p.f. .Nu am avut niciodata probleme nici la banca nici la casa de pensii sau la casa de sanatate

Da aceste contributii sunt deductibile .



#231415 Trecere din sistem cu norma de venit la cel real

Postat de gasil on 20 September 2010 - 02:14 PM in Legislatie specifica PFA

Deosebiri intre PFA si Intreprindere Individuala in ceea ce priveste angajarile
PFA

- Nu poate face alte angajari pentru activitatea pentru care a fost autorizat sa functioneze (un notar nu poate angaja alt notar ) dar poate face angajari pentru a-si desfasura activitatea ( secretara , operatoare calculator , contabila etc. )

II

- Poate face angajari si pentru activitatea pentru care a primit autorizatie de functionare



#231399 Trecere din sistem cu norma de venit la cel real

Postat de gasil on 20 September 2010 - 09:29 AM in Legislatie specifica PFA

Stiu sigur ca o conditie de a trece de la norma de venit la sistem real este in momentul in care vei face o angajare .



#230635 Trecere din sistem cu norma de venit la cel real

Postat de gasil on 30 August 2010 - 10:37 AM in Legislatie specifica PFA

Stiu ca este obligatoriu sa treci la sistem real din momentul in care ai angajati sau daca pur si simplu asa doresti .Nu cunosc a exista o anumita perioada de ani .



#197986 Taxe si impozite locale

Postat de gasil on 30 March 2009 - 10:34 AM in MONOGRAFII CONTABILE

In baza deciziei de impunere 471= 446... 1 000 aferent intregului an
Trimestrial cu efectuarea platii se face si trecerea pe cheltuieli 446...= 5311 - 250 trim. I
635 = 471 - 250 tril.I



#227828 Rezultate in urma schimbarii cotei de tva de la 19% la 24%

Postat de gasil on 05 July 2010 - 12:38 PM in Arhiva

Rezultate in urma schimbarii cotei de tva de la 19% la 24%

CAZUL 1-In data de 15 mai 2010 ati facturat unui client din Romania avans livrare
marfuri (sau avans prestari servicii) in suma de 2000 lei, tva 19% in suma de 380 ,
valoare totala de 2380 lei.In data de 20 iunie 2010 ati incasat prin virament bancar suma
de 2380 lei.

In data de 15 iulie 2010 , are loc livrarea , sa presupunem marfuri (sau prestari
servicii executate), in suma de 7000 lei fara tva, cota de tva va reamintim dupa data de 1
iulie 2010 este de 24 % .
Cum procedati?

-la data de 15 iulie 2010 , intocmiti factura(1) ,pentru livrare marfuri, in suma de
7000 lei, cind are loc si livrarea, aplicati tva 24% , adica suma de 1680 lei,
valoare factura totala de 8680 lei
-la data de 15 iulie 2010 , mai emiteti o factura(2) , in care la explicatii scrieti
“storno avans cuprins in factura nr.xxx din data de 15 mai 2010, incasat la data
de 20 iunie 2010”, la cantitate se trece “-1”, la pret se trece “2000 lei”, la valoare
se trece “ – 2000 lei”, iar la tva se trece “-380 lei”(tva 19%), valoare total factura
“-2380 lei” .
-din cele doua facturi rezulta ca clientul Dvs. va datoreaza suma de :
factura (1) din 15 iulie 2010 = 8680 lei
factura (2) din 15 iulie 2010 = -2380 lei
____________________________________
rest de incasat = 6300 lei

CAZUL 2 – In data de 20 septembrie 2009 ati facturat unui client din Romania un
avans prestari servicii (poate fi si avans livrare marfa) in suma de 5000 lei , tva 19% in
suma de 950 lei, valoare totala factura 5950 lei.Nu ati incasat avansul!!! (factura nu este
achitata de clientul Dvs.)

In data de 20 iulie 2010 , intocmiti un deviz de lucrari prestari servicii , pe care
clientul il accepta in suma totala de 20.000 lei fara tva (sau are loc livrarea de marfuri).
Cum procedati ?
-in data de 20 iulie 2010 dupa ce clientul dvs. accepta devizul de lucrari , intocmiti
factura(1) de livrare prestari servicii (sau marfuri cind are loc livrarea) in suma de

20.000 lei , aplicati cota tva 24% in suma de 4800 lei, valoare total factura 24.800
lei
-in data de 20 iulie 2010 emiteti o factura (2), in care la explicatii scrieti “ storno
avans la factura nr.xxx din data de 20 septembrie 2009” , la cantitate se trece
“-1”, la pret se trece “ 5000 lei”, la valoare se trece “-5000 lei” , la tva se trece
“-950 lei” (cota tva 19%|) , valoare total factura “-5950 lei”

-
din situatia contabila si facturi emise la data de 20 iulie 2010 , clientul Dvs. va
datoreaza suma de :


-sold client la data de 20 iulie 2010 = 5950 lei

-factura (1) din 20 iulie 2010 = 24800 lei

-factura (2) din 20 iulie 2010 = -5950 lei

rest de incasat 24.800 lei

CAZUL 3. In data de 25 iunie 2010 livrati unui client din Romania , cu aviz de

expeditie produse in suma de 10000 lei fara tva. In data de 12 iulie 2010 emiteti

factura.
Cum procedati?
-in evidentele contabile veti inregistra livrarea de produse in conturi de venituri
suma de 10000 lei si veti colecta tva 19 % in suma de 1900 lei , pe care il datorati
la plata in data de 25 iulie 2010
-in data de 12 iulie 2010 emiteti factura , in care veti inregistra toate produsele
vindute cu aviz, valoare fara tva suma de 10000 lei , la tva veti aplica cota de tva
19% in suma de 1900 lei .ATENTIE!! pe factura obligatoriu veti scrie “produsele
au fost livrate cu aviz de expediere nr.xxxx din data de 25 iunie 2010” . In luna
iulie in jurnalul de vinzari numai colectati tva 1900 lei (tva ati colectat pe avizul
de expediere din 25 iunie 2010) , sin u il datorati in 25 august 2010 (l-ati datorat
in data de 25 iulie 2010).In acest caz nu aplicati cota de tva de 24%. Atentie!!
aceasta situatie este in cazul in care livrarea are loc in iunie si facturarea in iulie
.Clientul Dvs. are drept de deducere in luna iulie 2010, la data in care are
intocmita factura.

CAZUL 4 In data de 10 mai 2010 ati facturat unui client din Romania , produse , in

suma de 4000 lei, tva 19% in suma de 760 lei, valoare totala 4760 lei ,ii predate factura

clientului care o accepta, va achita factura, dar Clientul Dvs va comunica ca nu poate sa

le ridice din gestiunea dvs. decit in data de 27 iulie 2010.

Cum procedati?
-inregistrati veniturile in suma de 4000 lei in luna mai 2010, colectati tva in suma
de 760 lei , pe care il datorati bugetului de stat pina la data de 25 iunie
2010.Comunicati serviciului contabilitate ca produsele ramin in societatea dvs. la
dispozitia clientului dvs.
-in data de 27 iulie 2010 aveti obligatia sa intocmiti un aviz de expediere cu toate
produsele pe care le livrati catre clientul Dvs.Obligatoriu pe avizul de expediere
se trece : “ produse facturate in factura nr.xxx din data de 10 mai 2010”. In
aceasta situatie la livrare nu se corecteaza tva-ul din 19% la 24%.

CAZUL 5 In data de 20 octombrie 2009 ati facturat avans livrari produse (sau prestari
servicii) in suma de 3000 lei , tva 19% in suma de 570 lei, valoare totala factura 3570 lei.
In data de 5 iulie 2010 incasati partial aceasta factura in suma de 1200 lei.La data de 25
iulie 2010 are loc livrarea de produse (sau executarea prestari servicii) in suma de 50000
lei , fara tva .
Cum procedati?

-in luna octombrie 2009 ati colectat suma de 570 lei tva, pe care l-ati datorat la plata
pina la data de 25 noiembrie 2009

-in data de 25 iulie 2010 , cind livrati produsele completati factura (1) , in suma de
50000 lei , la care aplicati cota de tva 24% in suma de 12000 lei, valoare totala factura
62000 lei

-in data de 25 iulie 2010 , emiteti factura (2) , in care la explicatii specificati “ storno
avans factura nr.xxxx din data de 20 octombrie 2009”, la cantitate treceti “ -1”, la pret
treceti suma de 3000 lei, la valoare treceti “-3000 lei” , la tva treceti “-570 lei) (cota tva
19%), valoarea totala factura “ – 3570 lei”
Din situatia contabila si actelor emise rezulta la data de 25 iulie 2010 clientul Dvs. va
datoreaza suma de :

-sold client la 1 iulie 2010 = 3570 lei
-incasare client 05 iulie 2010 = 1200 lei
-factura (1) livrare 25 iulie 2010 = 62000 lei
-factura (2) 25 iulie 2010 = -3570 lei


rest de incasat 60800 lei

CAZUL 6 In data de 15 decembrie 2009 ati livrat si facturat unui client din Romania,
produse in suma de 7000 lei, tva 19 % in suma de 1330 lei, valoare totala factura 8330
lei. Nu incasati aceasta factura.
In data de 10 iulie 2010 , faceti retur la produse , in suma de 3000 lei , fara tva.
Cum procedati?


-in luna decembrie 2009 ati colectat tva in suma de 1330 lei, care l-ati datorat
bugetului de stat la plata pe data de 25 ianuarie 2010.

-In data de 10 iulie 2010, intocmiti factura (1) de retur , la valoare aveti “-3000
lei”, la tva aplicati cota de 24 % in suma de “ -720 lei “ , valoare factura totala
“-3720 lei”.

In aceasta situatie clientul Dvs la data de 10 iulie 2010 va datoreaza suma de ;
-sold client la data de 10 iulie 2010 = 8330 lei
-factura de retur (1) din 10 iulie 2010 = -3720 lei

rest de incasat 4610 lei

CAZUL 7 In data de 25 iunie 2010 , livrati si facturati unui client din Romania produse
in suma de 10000 lei , tva 19% in suma de 1900 lei, valoare totala factura 11900 lei. Nu
incasati factura .
In data de 19 iulie 2010 , va hotriti sa-I faceti retur pe toate produsele livrate in luna
iunie, clientului Dvs, emiteti factura de retur in suma de 10000 lei fara tva.
Cum procedati?


-in luna iunie 2010 colectati tva 1900 lei, pe care il datorati bugetului de stat la
plata pina in data de 25 iulie 2010

-In data de 19 iulie 2010 intocmiti factura de retur , care la valoare v-a avea suma
de “ -10000 lei” , la tva alicati cota de 24 % in suma de “-2400 lei”, iar valoarea
totala a facturii de retur v-a fi in suma de “-12400 lei”

In aceasta situatie Dvs , furnizorul datorati clientului Dvs suma de 500 lei, diferenta

rezultata din schimarea cotei de tva, astfel:

-sold client la data de 19 iulie 2010 = 11900 lei

-factura retur 19 iulie 2010 = -12400 lei

de plata clientului Dvs = 500 lei
In aceasta situatia , daca ii platiti numerar clientului Dvs. , clientul Dvs va intocmeste o
chitanta pentru suma de 500 lei, iar la explicatii specifica “ cv diferenta factura retur
nr.xxxx din data de 19 iulie 2010”.

In situatia in care ii platiti aceasta suma prin ordin de plata , la explicatii sa scrieti c/v
diferenta la factura retur nr.xxxxx din data de 19 iulie 2010”.

In luna iulie Dvs., in calitate de furnizor aveti drept de deducere tva in suma de 2400
lei, iar clientul Dvs are obligatia colectarii de tva in suma de 2400 lei.

ATENTIE!!! Aceste reguli sa le aveti in vedere si in situatia in care Dvs. sinteti CLIENT
si furnizorul Dvs. din Romania va emite facturi de regularizare dupa data de 1 iulie
2010.

Definitii:
-.faptul generator = reprezinta faptul prin care sint realizate conditiile legale necesare
pentru exigibilitatea taxei (art.134 alin 1 CF)
-exigibilitatea taxei = reprezinta data la care autoritatea fiscala devina indreptatita , in
baza legii , sa solicite plata de catre persoanele obligate la plata taxei , chiar daca plata
acestei taxe poate fi aminata( art.134 alin 2 CF)

Temei legal:
-Cota de TVA aplicabilã unei livrari de bunuri sau prestari de servicii este cea în
vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia cazurilor prevãzute la art.
134^2 alin. (2) din Codul fiscal, pentru care se aplicã cota în vigoare la data exigibilitãtii
taxei, conform alin. (3) al art. 140 din Codul fiscal.
Alin. (4) al aceluiasi articol prevede ca in cazul schimbãrii cotei se va proceda la
regularizare pentru a se aplica cotele în vigoare la data livrãrii de bunuri sau prestãrii de
servicii, pentru cazurile prevãzute la art. 134^2 alin. (2).
La art. 134^2 alin. (2) din Codul fiscal se precizeaza ca exigibilitatea taxei pe valoarea
adaugata intervine la data la care se încaseazã avansul, pentru plãtile în avans efectuate
înainte de data la care intervine faptul generator. Avansurile reprezintã plata partialã sau
integralã a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuatã înainte de data livrãrii sau
prestãrii acestora.-Potrivit art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Legeanr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificarile ulterioare, prin derogare de la prevederile alin.(1), exigibilitatea
taxei intervine la data emiterii unei facturi, inainte de data la care intervine faptul
generator. Conform art. 155 alin.(5) lit. l) din Codul fiscal, factura trebuie sa contina data
la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia
cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului.
Potrivit prevederilor art. 145 alin.(1) din Codul fiscal, dreptul de deducere al taxei ia
nastere in momentul exigibilitatii taxei. Prevederile art. 134^2 alin.(2) lit. b) din Codul
fiscal sunt aplicabile in situatia in care nicio factura nu a fost emisa anterior livrarii
bunurilor/prestarii serviciilor. Daca factura, chiar si de avans, este emisa anterior incasarii
avansului si anterior livrarii bunurilor/prestarii serviciilor, atunci prevaleaza prevederile
art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Orice furnizor de bunuri/prestator de servicii ar
avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugatala la data emiterii acestei facturi si,
pe cale de consecinta, beneficiarul ar avea drept de deducere la acelasi moment in
conformitate cu prevederile art. 145 alin.(1) din Codul fiscal

Informatii preluate de la =Jeler Cornelia Gabriela – expert contabil-
Proceduri contabile



#230980 restituire incasare in plus

Postat de gasil on 09 September 2010 - 12:03 PM in MONOGRAFII CONTABILE

4111=707- vanzare
4427

5121=4111 - suma incasata corect
5121=473 - suma incasata eronat

Daca la momentul incasarii ai facut 5121=473 ( pentru suma achitata eronat de 2 ori )
in momentul restituirii banilor faci 473=5121 cu suma pe care o restitui , chiar daca este partiala s-au totala . Si ti evidenta contului 473 .

De ce inregistrarea 473=4111 ?



#229699 registrul special casa de marcat

Postat de gasil on 11 August 2010 - 10:24 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Se cumpara de la Imprim si se trec toate chitantele pe are esti nevoita sa la eliberezi clientilor ( cu explicatia ca ai casa de maracat defecta , ca este pana de curent etc)



#244415 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de gasil on 12 September 2011 - 12:13 PM in Contabilitate I.I.

Vezi postareaZzuper, la 12 September 2011 - 09:35 AM, a spus:

Am inteles, sa traiti! ;)
Cel mai bine ar fi ca pentru orice plata efectuata sa ai si document justificativ ,adica factura .Toata lumea este obligata sa elibereze factura daca este solicitata .Eu asa procedez . Obligatoriu va trebui sa ai si factura pentru ca in registrul de TVA ahizitii si vanzari o sa ai nevoie de ea .
Daca mai ai nelamuriri sunt pe aici .

Vezi postareaZzuper, la 10 September 2011 - 05:26 PM, a spus:

Mai oameni buni, chiar nu se intelege ce intreb eu? E cat se poate de simpla intrebarea:

Avem textul din lege, dat de Dana42 si pe care-l stiam si eu:
..."Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată." De aici se intelege ca in RJIP sumele se trec fara TVA.

In RJIP se trec numai chitantele, bonurile fiscale sau incasarile prin banca (niciodata facturile). TOATE acestea au in ele (daca pot sa spun asa) TVA. Singurele care au rubrica de valoare fara TVA sunt tocmai facturile, care nu se trec in RJIP.

Concluzia?!

Lao Mayer
Daca nu soliciti factura si primesti numai chitanta de unde esti sigur ca firma respectiva este sau nu platitoare de TVA ?



#230515 registru unic de control pt I.I.

Postat de gasil on 27 August 2010 - 10:08 AM in Contabilitate I.I.

Pentru fiecare punct de lucru trebuie sa existe cate un Registru unic de control .In cazul unui control este primul lucru care se cere , unde se completeaza scopul contolului si cine il efectueaza apoi se deruleaza controlul propriu-zis .



#230618 receptii

Postat de gasil on 30 August 2010 - 08:07 AM in CONTABILITATE STOCURI

La punctele de lucru (s-au depozite ) receptia se face pe baza de aviz .Ulterior se va primi o factura centralizata a tuturor avizelor ( obligatoriu sa cuprinda si preturile ) care va fi vazuta numai in contabilitate , unde trebuie si inregistrata .



#221542 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gasil on 09 March 2010 - 03:46 PM in Arhiva

In perioada de 3 ani te angajezi la un PFA expert contabil cu 1 ora si asa rezolvi toate problemele .



#231244 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de gasil on 16 September 2010 - 07:34 AM in Arhiva

Contributiile sociale aferente lunii iulie si achitate in luna augusttrebuie inregistrate in RJIP in luna august (la data efectuarii platii ) si nu in luna iulie.



#229885 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de gasil on 16 August 2010 - 11:50 AM in Arhiva

Normele sunt publicate in HG.791/2010



#230730 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de gasil on 01 September 2010 - 08:53 AM in Arhiva

- Casa de pensii : daca ai contract de asigurare cu casa de pensii conf.L19/2000 nu depui nimic in plus de la 01.07.2010 ( am primit astazi raspuns oficial de la casa de pensii Brasov)
- Casa de sanatate : se merge in continuare cu contributiile care se achita trim.
- Somaj de la 01.07.2010 se va depune declaratie conf.OU.58/2010



#231218 profesii liberale si ord. 82/2010

Postat de gasil on 15 September 2010 - 03:00 PM in Arhiva

Vezi postareaadrianr2202, la Sep 15 2010, 01:53 PM, a spus:

OK, deci se revine la situatia anterioara (pentru cei care nu au treaba cu drepturile de autor si conventiile civile). Eu, destept de crap, am depus / achitat cf OUG 58 si pentru august in data de 5.09.2010, si am si solicitat incheierea contractului de asigurare de pensii (pe motiv de schimbare de domiciliu). Probabil ca acum va trebui sa-l refac la judetul unde m-am mutat... ramane de vazut.
Ce se intampla insa cu sanatatea? Pana sa apara acest OUG 58, achitam 5,5% din venitul net, indiferent cat era de mare. OUG-ul cu pricina a limitat baza de calcul la 5 salarii medii pe economie. Ramane 5,5% la o baza nelimitata sau la baza limitata?
Sanatatea si inainte si in timpul si dupa OUG.58/2010 se achita 5.5% la venitul net .



#230862 PFA vs. II

Postat de gasil on 06 September 2010 - 07:53 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

Deosebiri intre PFA si Intreprindere Individuala

PFA

-Nu poate face alte angajari pentru activitatea pentru care a fost autorizat sa functioneze (un notar nu poate angaja alt notar ) dar poate face angajari pentru a-si desfasura activitatea ( secretara , operatoare calculator , contabila etc. )
-Are un singur obiect de activitate – cel pentru care a fost autorizat

II

-Poate avea mai multe obiecte de activitate
-Poate face angajari si pentru activitatea pentru care a primit autorizatie de functionare
-II se poate constitui si din asocierea a doua sau mai multe persone , una din ele primind decizia de =administrator =



#230870 PFA vs. II

Postat de gasil on 06 September 2010 - 10:05 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

COD FISCAL CAP. 2
Venituri din activităţi independente ( PFA )


ART. 46

Definirea veniturilor din activităţi independente

(1) Veniturile din activităţi independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere şi veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, realizate în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, inclusiv din activităţi adiacente.

(2) Sunt considerate venituri comerciale veniturile din fapte de comerţ ale contribuabililor, din prestări de servicii, altele decât cele prevăzute la alin. (3), precum şi din practicarea unei meserii.

(3) Constituie venituri din profesii libere veniturile obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfăşurate în mod independent, în condiţiile legii.

(4) Veniturile din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală provin din brevete de invenţie, desene şi modele, mostre, mărci de fabrică şi de comerţ, procedee tehnice, know-how, din drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autor şi altele asemenea.

( Notari, avocati, experti contabili , medici etc,etc )



#203375 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de gasil on 03 June 2009 - 03:13 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Aceste contributii sunt cheltuieli deductibile .Din venituri se scad cheltuielile deductibile rezultand profitul brut la care se calculeaza imozitul de 16% , rezultand profitul net din diferenta lor ( profit brut-imp.profit)



#203344 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de gasil on 03 June 2009 - 12:04 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Ca obligatie de plata la PFA pe langa impozitul pe profit este si asigurarea de sanatate (acum ) de 5.5 % calculata la venitul brut realizat .Daca esti infiintat anul acesta se calculeza la venitul estimat din declaratia 070 depusa la infiintarein cazul in care ai optat ventru venit real .Se depune la casa de sanatate o declaratie de sanatate insotita in primul an de declaratia de impunere estimativa ( primita de la finante ) ,Contributia la sanatate se achita la 3 luni,(15.06-15.09-15.12)

Nu exista nici o relatie intre contributia la sanatate ca angajat si contributia la sanatate ca PFA.
In Romania se achita contributia la sanatate pentru orice venit (DECLARAT )



#231161 PFA la norma de venit si TVA + modificare norma de venit in timpul anului

Postat de gasil on 14 September 2010 - 01:15 PM in Arhiva

Posibil sa fie asa.Multumesc o sa ma mai documentez si eu.



#231154 PFA la norma de venit si TVA + modificare norma de venit in timpul anului

Postat de gasil on 14 September 2010 - 11:12 AM in Arhiva

De ce pentru anul 2010 trebuie sa folosesti cursul din 2007 ? Trebuie folosit cursul publicat de Finante la 31.12.2009 . care este 4.2630.



#227308 PFA

Postat de gasil on 25 June 2010 - 01:14 PM in Arhiva

Ordinul presedintelui ANAF : 2104/24.06.2010 privind reglementarea unor aspecte legate de plata si distribuirea impozitului pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniu personal .In cepand cu 14.05.2010 ( nu am gresit data ) la decl.100 se va atasa un borderou privind distribuirea acestui impozit pe unitati administrativ teritoriale , unde trebuie trecut si codul de identificare fiscala al acestor unitati .
Intrebare . De unde putem afla toate codurile de identificare ale acestor unitati administrativ teritoriale ? Pe mfinante sunt trecute numai cele cu RO.
Avand in vedere ca nu am permisiunea de a atasa acest ordin poate reuseste altcineva.



#227313 PFA

Postat de gasil on 25 June 2010 - 02:26 PM in Arhiva

Sunt singura care trebuie sa faca acese situatii ?




Cometa SQL