Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cladiri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


cladiri


142 replies to this topic

#81 kate5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2009 - 04:40 PM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare:
Societatea mea are un teren pe care construieste o cladire (pentru folosul societatii). Valoarea investitiilor pentru constructie se inregistreaza in ct.231. Cum se inregistreaza cladirea la terminarea lucrarilor? Se autofactureaza?
Dar daca aceasta constructie devine un hotel sau se inchiriaza?
Va multumesc,



#82 cosmina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:tg mures

Postat 04 March 2009 - 12:58 AM

MA POATE AJUTA CINEVA
Tocmai am receptionat o hala industriala (caramida) cu destinatia ateler service si statie inspectii tehnice auto.
Care este codul de clasificatie si durata de amortizare? Eu ma tot uit in catalogul mijloacelor fixe si nu reusesc sa o incadrez nicunde.




#83 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 04 March 2009 - 07:57 AM

Eu as spune la 1.5.14 "Alte constructii pentru afaceri, comert, depozitare neregasite in cadrul subgrupei 1.5"-durata 16-24 ani.

Dana




#84 myrelutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 10 March 2009 - 09:03 AM

Va rog sa ma sfatuiti cu o problema. Am o cladire ce urmeaza sa se dezmembreze. Imi rezulta materiale auxiliare pe care le voi refolosi pentru modernizarea unei noi cladiri si pentru consumul la unele lucrari. Cladirea veche nu este amortizata integral.

Nu gasesc o baza legala, cine imi face mie evaluarea materiilor rezultate si la ce pret le prind eu in contabilitate? Un evaluator sau este suficient o comisie interna?

Va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 December 2009 - 02:00 PM




#85 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 10 March 2009 - 12:16 PM

HOTĂRÂRE Nr. 909 din 29 decembrie 1997
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 54/1997
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 4 din 8 ianuarie 1998

III. Scoaterea din funcțiune și casarea mijloacelor fixe

21. Scoaterea din funcțiune a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare complet amortizată sau cu valoarea de intrare rămasă nerecuperată se face cu aprobarea consiliului de administrație, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.
22. În cazul instituțiilor publice, scoaterea din funcțiune a mijloacelor fixe înainte de expirarea duratei normale de utilizare sau cu durata normală de utilizare consumată se aprobă de către ordonatorul principal de credite.
23. După aprobarea scoaterii din funcțiune a mijloacelor fixe se va proceda la valorificarea acestora.
Procedura de valorificare prin vânzare (licitație sau negociere directă) sau prin casare va fi aprobată de către consiliul de administrație sau de către responsabilul cu gestiunea patrimoniului.
Casarea mijloacelor fixe se va face de către o comisie de casare numită prin decizia organului care a aprobat scoaterea din funcțiune.
Cu ocazia casării se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe și la valorificarea acestora, astfel:
- vânzarea componentelor rezultate în urma dezmembrării;
- utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unității.
Evaluarea componentelor se va face de către comisia de casare;
- valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Valorificarea bunurilor scoase din funcțiune, aparținând instituțiilor publice, se face potrivit reglementărilor elaborate în mod distinct.
24. Declasarea și casarea unor bunuri materiale, altele decât mijloacele fixe, sunt de competența consiliilor de administrație ale agenților economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

Prin urmare:
Demolarea cladirii se face de catre o comisie numita in acest sens prin decizia conducerii firmei care a aprobat demolarea .
Cu ocazia demolarii se va proceda la dezmembrarea cladirii si la valorificarea materialelor rezultate, daca este posibil, prin :
- vanzarea materialelor rezultate in urma demolarii;
- utilizarea materialelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul firmei;
- valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Evaluarea materialelor recuperate se face de catre comisia de demolare.
Daca anterior demolarii au fost inregistrate cheltuieli cu amortizarea, scoaterea din evidenta se face prin urmatoarele inregistrari contabile:
281 = 212
658 = 212
In urma demolarii, se pot obtine si materiale ce pot fi valorificate. Evidentierea materialelor recuperate prin demolare care se vand ulterior unor firme specializate se face in baza urmatoarelor inregistrari contabile:
- valorificarea materialelor din demolare:
301 = 758
- vanzarea materialelor obtinute:
411 = 758
- cheltuieli aferente veniturilor din vanzarea materialelor recuperabile:
601 = 301 200.000 lei
(cheltuieli deductibile).



#86 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 March 2009 - 07:25 PM

Pentru kate5; valoarea investitiilor pentru constructie inregistrata in 231 la data receptiei in baza procesului verbal de receptie o inregistrezi ca si constructie nou astfel: 212 = 231; deci nu se autofactureaza si la baza inregistrarii in contabilitate sta pv de receptie.
Atentie in 231 sa inregistrezi toate cheltuielile aferente atat cele facturate (231 = 401, sau 404) cat si cele in regie proprie prin inregistrarea :
231 =722 cu cheltuielile repartizate in baza bonurilor de consum, salarii, etc pentru investitie si care s-au inregistrat pe cheltuieli.
Cele de mai sus nu au legatura cu destinatia constructiei, decat daca aceasta va fi utilizata pentru operatiuni netaxabile din pv TVA atunci trebuie ajustata baza de impozitare.



#87 ovidiu79b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 31 March 2009 - 06:12 PM

In cazul vanzarii unui mijloc fix (cladire) la un pret mai mare decat valoarea neamortizata, rezultand profit (ct. 7583 - ct. 6583), se repartizeaza acesta la surse proprii de finantare la sfarsitul exercitiului?Inainte de impozitare?
Si daca da, care sunt inregistrarile?



#88 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 31 March 2009 - 10:54 PM

Nu se repartizeaza.Din vanzare obtii profit din explatare, si dupa impozitare, repartizarea este cea pe care o aproba adunarea generala.



#89 IONUT.H

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 01 April 2009 - 10:25 AM

Buna ziua,
Sunt functionar la o primarie, la serviciul taxe si impozite si m-am confruntat cu o problema
La o cladire pe persoana juridica, reevaluata in 2005 am aplicat cota de 10% pt. anul 2009 cf. art.253 al.6 din Codul Fiscal
Contribuabilul a venit in luna martie cu declaratie de impunere si reevaluare facuta in 31.12.2008
Am modificat baza de impunere cu noua valoare incepand cu 01.01.2009 dar i-am dat o amenda de 200 lei pentru nedepunere in termen
Problema este ca in codul fiscal se face referire doar la anumite articole pentru care sunt valabile aceste sanctiuni, printre care nu se regaseste niciunul in care sa se vorbeasca de reevaluare.
Iar contribuabilul doreste sa-i arat legea in baza careia i-am dat acea amenda.
Am verificat si in normele de aplicare ale codului fiscal si tot la fel, nimic concret cu reevaluarile.
Ma puteti ajuta ?



#90 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 01 April 2009 - 11:22 AM

Daca nu stiti (sau nu exista) nici o baza legala clara de sanctionare, este mai bine sa renuntati la amenda. Eu personal as dori chiar sa nu se dea niciodata amenda pentru prima greseala de un anume tip (chiar mentionat in lege) ci doar pentru urmatoarele (mai ales ca nici persoanele fizice si juridice nu pot sanctiona functionarii publici pentru greselile lor, nici chiar repetate).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#91 IONUT.H

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 01 April 2009 - 11:47 AM

Eu nu am absolut nici o placere din a aplica amenzi, mai mult fiind vorba de o primarie de comuna cunosc destul de multi oameni si imi este oarecum jena fata de unii.
Ideea este ca asa se procedeaza si la alte primarii, se aplica amenda iar in momentul in care am un control nu vreau sa fiu tras la raspundere pentru aceasta chestiune.
In mod normal ar trebui sa consultam un expert contabil dar primaria noastra nu are resurse pentru un astfel de serviciu de consultanta.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 April 2009 - 05:31 PM
citare mesaj anterior




#92 ciobanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:slobozia

Postat 01 April 2009 - 01:56 PM

Reevaluarea facuta la mijloacele fixe existente in contabilitate la 31.12.2008. Nu este obligatoriu ca reevaluarea sa fie finalizata la 31.12.2008 astfel incat sa depuna documentele in 30 de zile.
Poate ca a finalizat-o in 10 martie si pentru asta trebuie sa aiba un numar de inregistrare de la unitate.
ada



#93 IONUT.H

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 01 April 2009 - 02:25 PM

Nu este cazul aici si nu este prima situatie de genul.
Mai sunt si alte societati care nu au facut reevaluarea la timp. Dupa ce au aflat ca se aplica o cota de 10 % au venit in luna februarie sau martie, cu reevaluari din luna decembrie (nu stiu prin ce metode le-au facut ), si au fost multumiti ca le-am primit reevaluarea si scapa doar cu o amenda de 200 lei.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 April 2009 - 05:31 PM
citare mesaj anterior




#94 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 01 April 2009 - 02:36 PM

Vere ai dat amenda degeaba. Anuleaza repede procesul verbal; de contraventie. Orice firma are dreptul sa-si inchida exercitiul pana la 15.04. a exercitiului urmator. Acum sa vorbim de reevaluare. Am si eu caz concret. O firma a venit in dec embrie 2008 sa-i revvaluez cladirile . Erau multe. I-am zis ca i-mi trebe 2 luni sa le estimez valoarea de piata. Contractul s-a facut pe 2 luni (decembrie2008-februarie 2009) cu stabilirea valorii la 31.12.2008. Eu i-am predat lucrarea la 28 februarie 2009, el si-a inregistrat-o in contabilitate si o cuprinde in bilant. Si toate sunt OK



#95 IONUT.H

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 01 April 2009 - 02:45 PM

Domne', multumesc dar as dori un raspuns concret pentru cazul: proces-verbal de reevaluare incheiat in decembrie 2008 si a venit cu el in martie.
Sau poate venea peste 2 ani.
Ce masuri se iau ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 April 2009 - 05:32 PM
citare mesaj anterior




#96 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 April 2009 - 03:20 PM

daca sunteti functionar public, de ce nu va informati la sefii dvs, sau probabil exista un birou de informare, de unde vin si deciziile a tot ce aplicati, nu?
sunt curioasa, caci spuneti ca nu aveti baza legala, dar totusi aplicati ameda, ca asa se poarta...
daca firma a demonstrat ca are inregistrat in balanta la decembrie reevaluarea, si are raport de evaluare autorizat, nu vad de ce sa dati amenda, ... singura "amenda" este marirea cotei de impozitare...la 10%.



#97 micaela1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 01 April 2009 - 08:03 PM

Vezi postareaIONUT.H, la Apr 1 2009, 11:25 AM, a spus:

Buna ziua,
Sunt functionar la o primarie, la serviciul taxe si impozite si m-am confruntat cu o problema
La o cladire pe persoana juridica, reevaluata in 2005 am aplicat cota de 10% pt. anul 2009 cf. art.253 al.6 din Codul Fiscal
Contribuabilul a venit in luna martie cu declaratie de impunere si reevaluare facuta in 31.12.2008
Am modificat baza de impunere cu noua valoare incepand cu 01.01.2009 dar i-am dat o amenda de 200 lei pentru nedepunere in termen
Problema este ca in codul fiscal se face referire doar la anumite articole pentru care sunt valabile aceste sanctiuni, printre care nu se regaseste niciunul in care sa se vorbeasca de reevaluare.
Iar contribuabilul doreste sa-i arat legea in baza careia i-am dat acea amenda.
Am verificat si in normele de aplicare ale codului fiscal si tot la fel, nimic concret cu reevaluarile.
Ma puteti ajuta ?


daca tineati neaparat puteati sa ii dati un avertisment la prima abatere desi eu cred ca nu era cazul.la firma unde lucrez (firma cu mii de cladiri la nivel national)am reevaluat cladirile la 31.12.06 si am inregistrat reevaluarea in contabilitate la 01.08.07 .declaratiile au fost facute cu data reevaluarii 01.08.07.oricum am tot depus rectificative pentru ca la unele cladiri evaluatorul a venit cu modificari.am avut ca anexe copia dupa nota contabila (cred ca in functie de data notei in care s-a inreg.reevaluarea poti considera 30 zile)



#98 ciobanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:slobozia

Postat 01 April 2009 - 08:44 PM

Eu cum pot sanctiona un functionar al Primariei care-mi calculeaza impozit pe un teren vandut in 2007 , desi i-am depus la timp documentele ? oare nu a avut timp in 2 ani sa faca modificarea?
ada



#99 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 02 April 2009 - 06:46 PM

Vezi postareaIONUT.H, la Apr 1 2009, 03:45 PM, a spus:

Domne', multumesc dar as dori un raspuns concret pentru cazul: proces-verbal de reevaluare incheiat in decembrie 2008 si a venit cu el in martie.
Sau poate venea peste 2 ani.
Ce masuri se iau ?


Tare as mai vrea sa locuiesc intr-un oras cu tine . Sa-mi dai amenda pentru asemenea aberatie. Ce te-ar pupa juristul Primariei cand ar veni de la proces..... Cum sa vina domnule peste 2 ani ? Nu intelegi ca pana la 15.04.2009 firmele au dreptul sa inchida exercitiul lui 2008. Eu ca evaluator incep lucrarea in decembrie , fac inspectia bunurilor in decembrie , stabilesc valoarea la 31 decembrie 2008 si termin lucrarea in martie 2009.I-o predau beneficiarului care face nota contabila in decembrie 2008. I-ti duce matale Raportu , Balanta daca vrea si in aprilie si mataluta tre sa-i recalculezi impozitu. Fara amenda ....Ia vezi ce zice legea daca tot nu ai aflat inca:

Conform OMFP nr. 1752/2005 din 17 noiembrie 2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene entitătile pot proceda la reevaluarea imobilizărilor corporale existente la sfârsitul exercitiului financiar, astfel încât acestea să fie prezentate în contabilitate la valoarea justă, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluări în situatiile financiare întocmite pentru acel exercitiu. Reevaluarea imobilizărilor corporale se face la valoarea justă de la data bilantului. Valoarea justă se determină pe baza unor evaluări efectuate, de regulă, de profesionisti calificati în evaluare, membri ai unui organism profesional în domeniu, recunoscut national si international. În cazul în care, ulterior recunoasterii initiale ca activ, valoarea unui activ imobilizat este determinată pe baza reevaluării activului respectiv, valoarea rezultată din reevaluare va fi atribuită activului, în locul costului de achizitie/costului de productie sau al oricărei alte valori atribuite înainte acelui activ.

Concluzia: Reevaluarile se fac la data bilantului cu reflectarea in situatia financiara ale acelui exercitiu
Bilantul pana cand il pot depune ? 31.05.2009

Morala : Mai asteapta rapoarte pana la 31.05.2009 si lasa amenzile acasa. ....



#100 IONUT.H

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 03 April 2009 - 07:55 AM

Multumesc Lyv pentru primul raspuns care intr-adevar a fost pe subiect.
Ai dreptate, intre timp am anulat amenzile (3 la numar) care le-am dat pentru aceasta situatie. Eu nu am apucat sa le intocmesc procese-verbale, doar i-am anuntat si le-am introdus debitul in programul de impozite.
Cat despre jurist, i-am prezentat problema inainte sa apelez la forum si nu a putut sa imi dea un raspuns.
Pe mine asta ma interesa, o data limita.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL