Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
salarii 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


salarii 2009


107 replies to this topic

#81 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 13 May 2009 - 10:52 AM

1) Stat normal de plata, cu toate cele 3 retineri pt bugete si impozitul fara deducere (fisa 2)

2) Netul il calculezi inclusiv cu d.suplimentare, (deci o sa fie mai mic, cu 32 de lei daca brutul ii sub 1000).
Nu-s sigur daca mai exista regula ca retinerile din net sa fie maxim 1/3 din net. O aplica bancile (toate ?) cand dau credit, insa tin cont de toate veniturile declarate.



#82 roxanita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 May 2009 - 11:32 AM

Multumesc vics.
Dar cum procedez cu declaratiile la cas, sanatate si somaj?




#83 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 13 May 2009 - 12:37 PM

Nu-s taman pregatite programele respective pt astfel de situatii, dar sunt solutii ca sa treaca de verificarile lor.
Important ii ca sumele (retineri si contributii) sa corespunda.

La CAS pui prog. tip 2 (2h/zi), ore lucrate 2h
similar la somaj pui onor si onol cate 2h
musai tipul programului sa nu fie cel de baza, pt ca declaratiile tale se vor intalni cu ale angajatorului unde-i acum (sau ale AJOFM daca-i in somaj)

la sanatate pui numa contributia, teoretic ar trebui pus alta categorie, data ang / plecarii in luna respectiva, categria de salariat la altii.
Da' aici nu tre' sa-ti faci probleme, is atat de aburiti (nici macar nu lucreaza la fel in fiecare judet) ca poti sa folosesti datele pe care le ai deja introduse.

Cand vine vremea fiselor fiscale, sa nu uiti fisa 1(cu deduceri) pt perioada lucrata efectiv si inca o fisa 2 pt luna in care ai platit concediul



#84 roxanita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 May 2009 - 01:27 PM

Multumesc foarte mult vics! :good: :



#85 User87

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 May 2009 - 02:45 PM

Salutare tuturor,
Am o mare rugaminte, poate cineva sa imi spuna intre ce sume se incadreaza venitul mic, venitul mediu si venitul mare?
Multumesc anticipat, sper sa fi postat corespunzator :sad:



#86 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 May 2009 - 08:56 AM

Intrebarea este cel putin ciudata. Venit mic,mediu sau mare in ce context: in legatura cu deduceri personale (presupun ca nu cu nevoile personale deorece atunci toate salariile sunt mici iar de venit mare nu am auzit pina acum), sau salariul minim pe economie sau salariul mediu pe economie ?
Salariul minim brut pe economie este 600, salariul mediu brut 1693. Aceste valori se folosesc in diferite calcule, nu sunt cele reale care se schimba fiecare luna.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 18 May 2009 - 01:51 PM




#87 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 18 May 2009 - 09:27 AM

Am descarcat Pveraxuul nou, vers 25.2.
L-am intors pe toate partile si n-am reusit sa gasesc nici o modificare fatza de vers 25.1. Toate fisierele au aceiasi data de ultima modificare (sau creare), cu exeptia unui fisier inic.dbf, insa continutul acestuia a ramas e identic cu anteriorul.

Si desigur e programul propriu zis (pverax.exe) cu alta data si alta dimensiune. Or fi schimbat prin algoritmi ceva, dar din ce probe am facut nu rezulta nimic.
Discheta generata din programul propriu de la salarii e identica cu cea din programul "oficial" declaratii BASS

Apai ce pisici s-o schimbat de fapt ?



#88 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 May 2009 - 04:07 PM

In aparenta nu s-a schimbat nimic la programul de verificare CAS (cum de fapt in afara de tipul angajatului 5, nici in declaratii nu s-a schimbat nimic).
In schimb la programul de completare declaratii CAS (pentru cei care il utilizeaza) disponibil pe site-ul CNPAS, a aparut posibilitatea de a intocmi o declaratie pentru angajatii care sunt in somaj tehnic (OUG 28/2009). Presupun ca noua versiune 25.2 de verificare a CAS o fi stiind sa verifice si acest tip de declaratii (nu am avut asa ceva deocamdata si nu am testat).
Pentru cei care nu au somaj tehnic (cf oug 28) se pot utiliza fara probleme si programele vechi.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 20 May 2009 - 08:00 AM




#89 User87

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 May 2009 - 10:12 PM

Multumesc frumos pentru raspuns,
Mie nu imi trebuie din punct de vedere contabil, imi trebuiesc sumele in care se incadreaza venitul mediu, mic si mare pentru elaborarea unui chestionar. Oricum, informatiile furnizate de Dvs. imi sunt de folos.
O zi buna in continuare



#90 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 19 May 2009 - 08:54 AM

merci
ma duc sa bag un 5, sa vaz ce iasa :sad:



#91 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 May 2009 - 12:37 PM

Ce pe situl CNPAS:

"Incepand cu 25 martie 2009, se modifica programele privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, în scopul introducerii modificarilor stipulate in OUG 28/2009 privind reglementarea unor masuri de protectie sociala.
Angajatorii care au si personal care beneficiaza de prevederile OUG 28/2009 vor completa pentru acestia o declaratie separata cu urmatoarele caracteristici:
se completeaza codul unic de inregistrare al angajatorului,
prima pozitie din codul de la Registrul comertului se inlocuieste cu *
campul CM se completeaza cu 5
se completeaza numarul de zile lucratoare in care asiguratii au beneficiat de prevederile OUG 28/2009 in campul NN (in luna martie 2009 numarul maxim de zile de intrerupere temporara a activitatii este 5)
automat se completeaza campul TVN cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, raportat la numarul de zile lucratoare in care asiguratii au beneficiat de prevederile OUG 28/2009
contributiile de asigurari sociale si contributiile de asigur?ri pentru accidente de munca si boli profesionale pentru zilele in care asiguratii au beneficiat de prevederile OUG 28/2009 sunt 0.
Pentru a selecta macheta de completare a declaratiei pentru personalul care beneficiaza de prevederile OUG 28/2009 se acceseaza din meniul principal [Administrare] --> [Optiuni]. Din macheta care se afiseaza pe ecran, se selecteaza tab-ul [Tip ang]. Din optiunile afisate se selecteaza tab-ul [Som Teh]. Se salveaza optiunile selectate si se restarteaza aplicatia.

Ordinul pentru aprobarea anexei a14 ? Modalitati de transmitere pe cale electronica a Declaratiilor privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat este in curs de publicare."

este vorba de programul lor de intocmitre a declaratiilor:
"Programul pentru angajatori pentru generarea declaratiilor nominale V9.03 (pentru raportarile incepand cu 25 martie 2009). "

Este vorba de o declaratie separata nu cea normala pe care o intocmem pina acum.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 21 May 2009 - 08:39 AM




#92 dani77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 15 June 2009 - 03:37 PM

Buna ziua!
Sunt convinsa ca pe undeva pe forum exista chestia asta, dar va rog fiti intelegatori... As vrea sa stiu unde gasesc tabelul cu salariile minime pe economie in functie de studii (am cautat pe internet si am gasit pentru anul 2008 doar). Poate nu am fost eu atenta la ce ati scris aici, dar este vreun procent cu care se inmultesc valorile din 2008 sa aflu care sunt pe 2009? Deci daca poate oferi cineva un pic de ajutor...
Multumesc frumos,
Dana



#93 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 June 2009 - 04:48 PM

Nu exista un tabel ci exista niste coeficienti. In Contractul colectiv de munca unic la nivel national (cred ca-l gasesti pe Internet) gasesti ca salariul minim pe economie este de 600 lei, dar pentru ocuparea unor functii care presupune calificare profesionala, sau liceu, sau scoala postliceala sau facultate, la acest 600 lei se aplica un coeficient, care este (citez cu aproximatie, din memorie): 1,2 sau 1,5 sau 1,7 sau 2 in functie de pregatirea ceruta pentru acea functie. De exemplu pentru functia de economist se cere studii superioare deci salariul minim este 2 x 600 = 1200 lei.
Atentie! Coeficientul nu se aplica la studiile avute de angajat ci la studiile necesare functiei ocupate de angajat , deoarece poti angaja un absolvent de facultate pe o functie de studii medii (dar nu si invers, de regula).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#94 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 15 June 2009 - 06:01 PM

si la salariile min. la care s-au aplicat coeficientii de ierarhizare sa aplica si % spor vechime? este obligatoriu ptr. o societate privata 100%? adica la salariul de 1200 mai acord 25% sp vechime? multumesc!



#95 dani77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 16 June 2009 - 12:45 PM

Multumesc pentru raspuns! Asa m-am descurcat.
Dana



#96 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 16 June 2009 - 01:41 PM

HG 630 /20.mai.2009, aparuta in MO din 29.mai.2009 spune ca mai nou in calculul fondului de garantare se includ si salariatii care cumuleaza pensia cu salariul.
Da nu spune de cand se aplica ...

Clasicul 3 zile de la data publicarii ne duce la 1 iunie, da bocu deja o mai facut chestii retroactive



#97 BOBY77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Location:Timisoara
  • Interests:Sport, muzica.

Postat 02 July 2009 - 08:42 AM

Am citit cele scris mai sus si nu sunt de acord, din punctul meu de vedere HG nr 630 din 20.05.09 spune ca baza de calcul pentru fondul de garantare a creantelor salariale devine aceeasi cu cea de la somaj si eu stiam ca pensionarii cu contract de munca nu platesc somaj si nici angajatorul, conform :

Legea 76 din 2002 actualizata la 1.01.2008:
ART. 18
(1) In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate, in conditiile prezentei legi, persoanele fizice, denumite in continuare asigurati.
(2) Asiguratii pot fi:
a) cetatenii romani care sunt incadrati in munca sau realizeaza venituri in Romania, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 19
In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau pe baza de contract de munca temporara, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 27
(1) Angajatorii au obligatia de a retine si de a vira lunar contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, a carei cota se aplica asupra bazei lunare de calcul, reprezentata de venitul brut realizat lunar, in situatia persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevazute la art. 19.

Gresesc undeva?

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 02 July 2009 - 12:04 PM




#98 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 06 July 2009 - 12:34 PM

pai inainte bazele erau egale.

Insa acuma zice la sfarsitul art.1 (2) ca salariati incadrati cu contract individual de munca sunt ..... ïnclusiv salariatii care cumuleaza pensia cu salariul.

Deci adunam toate bruturile, nu retinem somaj la pensionari, da' includem suma in calcul pt garantare.


Apropos, fondu asta se vrea un fel de dond de garantie, inclusiv numele o spune. Atunci de ce nu exista si unele prevederi de restituire ?



#99 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 06 July 2009 - 06:49 PM

In luna iunie 2009 sunt 21 zile lucratoare , deci 168 ore lucratoare, cred ca este corect.,deoarece in info facut de colega la inceputul topicului este putin gresit 21 zile cu 178 ore.



#100 talinna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 August 2009 - 12:34 PM

DAR PENTRU UN CONTRACT CU DURATA NEDETERMINATA LA CARE AM NORMA DE 4ORE/ZI CATE ZILE LUCRATOARE ARE IN IULIE 2009






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL