#221
Postat 16 November 2010 - 02:20 PM
#222
Postat 18 November 2010 - 08:20 PM
faceti 635 = 4427 la valoarea marfi si scadeti 4424 daca exista si restu platiti.
#223
Postat 17 August 2011 - 04:34 PM
#224
Postat 18 August 2011 - 06:12 AM
#225
Postat 19 August 2011 - 08:36 PM
#226
Postat 26 August 2011 - 12:31 PM
am tot citit mesajele anterioare dar tot nu m-am lamurit foarte tare.
Concret: un SRL platitor de TVA si impozit pe profit se va inchide cu acordul ambilor asociati.
In ceea ce priveste patrimoniul societatii:
-are profit nerepartizat in sold
-are mijloace fixe in sold
-are de incasat de la clienti dar nu doreste sa revendice sumele
-are numerar in banca si in casa
-are tva de recuperat
-nu are datorii la stat
Ce se va plati in momentul repartizarii catre asociati:tva impozit pe dividende etc?
Pot sa renunte asociatii la suma pe care o au de incasat de la client?Cu ce documente?
Multumesc
#227
Postat 05 September 2011 - 07:10 PM
publicat in data de 01.09.2011 pe siteul mfinante.ro
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Normele metodologice privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale, cuprinse în Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se aplică de către entităţile care intră sub incidenţa Reglementărilor contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3055/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Reglementărilor contabile simplificate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate.
Art. 3. – Răspunderea pentru reflectarea în contabilitate, potrivit normelor şi reglementărilor contabile aplicabile, a operaţiunilor de reorganizare revine persoanelor prevăzute de art. 10 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. – (1) Societăţile comerciale care se reorganizează vor lua măsurile necesare pentru respectarea prevederilor legale cu privire la păstrarea şi arhivarea documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate. În acest sens, societatea comercială/societăţile comerciale care a/au preluat elemente de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii de la alte societăţi comerciale, în urma operaţiunilor de reorganizare, poartă răspunderea pentru păstrarea şi arhivarea documentelor şi registrelor contabile aparţinând societăţilor comerciale predătoare, corespunzătoare elementelor preluate.
(2) În proiectul de fuziune sau divizare trebuie să se prevadă entitatea care răspunde de păstrarea şi arhivarea documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate ale societăţii comerciale care îşi încetează existenţa.
Art. 5. – Exemplele privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale, cuprinse în Anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin, ilustrează modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin şi nu sunt limitative .
Art. 6. – Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, prevăzute în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 şi 766 bis din 10 noiembrie 2009, se completează după cum urmează:
– În Planul de conturi general, prevăzut la punctul 329 din Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc două noi conturi, respectiv contul 1491 ”Pierderi rezultate din reorganizări şi legate de anularea titlurilor deţinute” (A) şi contul 1495 "Alte pierderi legate de instrumentele de capitaluri proprii" (A).
Art. 7. – Prezentul ordin intră în vigoare în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 8. – La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.376/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale şi tratamentul fiscal al acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.012 şi 1.012 bis din 3 noiembrie 2004.
Art. 9. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul Finanţelor Publice
Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti,
Nr.
#228
Postat 13 December 2011 - 01:42 PM
Stie cineva cat costa procedura de dizolvare si radiere a unei societati comerciale?
Daca pe firma este cumparata o masina si firma se desfiinteaza cum trebuie procedat cu masina? Masina o folosesc eu( administrator unic al societatii) si vreau sa o folosesc in continuare.
Multumesc
#229
Postat 21 February 2012 - 04:22 PM
#230
Postat 12 March 2012 - 03:55 PM
#231
Postat 19 April 2012 - 12:57 PM
#232
Postat 13 June 2012 - 01:56 PM
Legea 76/24.05.2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila , publicata in MO 365/30.05.2012 prevede:
Art. 79. -
In termen de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate in registrul comertului care au in denumire sintagma "societate comerciala" sunt obligate a efectua demersurile necesare inlocuirii acestei sintagme cu termenul "societate". Pana la finalizarea acestor demersuri, societatea poate functiona cu denumirea inscrisa in registrul comertului la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind modificarea actului constitutiv ca urmare a schimbarii denumirii societatii este scutita de taxa de inregistrare.
Legea 76/24.05.2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila , publicata in MO 365/30.05.2012 intra in vigoare la 1 septembrie 2012.
#233
Postat 20 June 2012 - 09:56 PM
pentru dizolvare si lichidare ai la dispozitie un Ghid pus la dispozitie pe siteul ONRC
http://www.onrc.ro/d...nte/ghid/45.pdf
#234
Postat 24 July 2012 - 07:29 PM
Buna ziua.,am avut o societate comerciala care in urma unei hotarari judecatoresti s-a dispus dizolvarea,hotararirea fiind definitiva si irevocabila!Ce pasi ar mai trebui sa fac pentru ca aceasta societate sa fie radiata din registrele ORC.FISC.ETC!Mentionez ca in urma hotariri am trimis certificatul de grefa la instituitile mai susmentionate,,,, si totusi surpriza astazi ma trezesc cu un plic de la administratie pentru achitarea taxei de liniste tinind cont ca societatea prin hotarire sa dispus dizolvarea in 25.10.2010 si astazi suntem in anul 2012!
VA MULTUMESC ANTICIPAT,O ZI BUNA
#235
Postat 09 August 2012 - 11:18 PM
#236
Postat 27 September 2012 - 08:11 PM
- rezerva legala este impozabila?
- sumele existente in conturile 455 si 457 se considera venituri impozabile?
Multumesc anticipat.
#237
Postat 08 October 2012 - 04:30 PM
- rezerva constituita din profitul net-din contul 1068 – nu se impoziteaza
Norme Codul fiscal
81. Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul: profitul din lichidarea patrimoniului, sumele din anularea provizioanelor, sumele inregistrate in conturi de capitaluri proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii, alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor. In cazul in care, in declaratia de impozit pe profit aferenta anului anterior lichidarii contribuabilul a inregistrat pierdere fiscala, aceasta se va recupera din profitul impozabil calculat cu ocazia lichidarii.
82. La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate: rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit, repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii, rezervele constituite din diferente de curs favorabile capitalului social in devize sau din evaluarea disponibilului in devize, in conformitate cu actele normative in vigoare, daca legea nu prevede altfel.
- dividendele repartizate in contul 457 se impoziteaza si se platesc asociatului
- creditarea din contul 455 (in urma renuntarii asociatului la suma imprumutata) devine venit impozabil
455=758
- veniturile din lichidarea unei persoane juridice reprezinta venituri din investitii-cf.art. 65 alin.(1) lit e) si se impoziteaza cu 16%
ART. 67
(3) d) venitul impozabil obtinut din lichidarea unei persoane juridice de catre actionari/asociati persoane fizice se impune cu o cota de 16%, impozitul fiind final. Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine persoanei juridice. Impozitul calculat si retinut la sursa se vireaza pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, intocmita de lichidatori.
456=446 impozit 16%
446=5121
456=5121 plata venituri catre asociat
#238
Postat 14 November 2012 - 04:13 PM
Buna ziua.
Incerc sa recuperez (pentru pensionare) adeverinta de vechime + statele de salar de la o firma care a fost lichidata acuma cativa ani.
Lichidatorul ma trimite la firma cu care a semnat contract sa pastreze arhiva cu documentele firmei, cei de la firma asta imi spun ca ei nu au drept sa imi dea nici o hartie, numai lichidatorul poate merge sa ia (insotit de o contabila care la randul ei trebuie sa fie certificata sa elibereze adeverinte), dar ca mai bien incerc la ITM ca ei sigur au copiile actelor. Cei de la ITM spun ca au actele, dar nu au statele de salar, numai la firma care detine arhiva sunt actele astea.
Concret - poate ma ajuta cineva de aici - ce ar tebui sa fac acuma?
#239
Postat 14 November 2012 - 05:01 PM
deci, cum ramane ? aici sau acolo ? mie mi-e ok si aici fiind vb de o firma in lichidare - daca tu crezi ca te ajuta mai mult asa ...
#240
Postat 15 November 2012 - 04:43 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
PFA sau SRL pentru 8 ore pentru un client |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | xfxddd3 |
|
||
Repartizare dividende SRL catre cei 2 asociati - 1 SRL si 1 PFA |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | andur |
|
||
Impozitare activitati bursiere pentru un SRL |
Impozitare - VENIT | Guest_Tika |
|
||
Declaratii ANAF pt SRL fara activitate |
Alte declaratii si raportari | Alina90 |
|
||
Cheltuieli deductibile SRL |
Impozitare - VENIT | ibron |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi