Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lichidare/dizolvare/radiere SRL - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


- - - - -

lichidare/dizolvare/radiere SRL


279 replies to this topic

#221 Virgil206

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 November 2010 - 02:20 PM

Buna ziua! Am si eu un SRL si de vreo 3 luni nu mai am activitate. As vrea sa lichidez firma. Mai am marfa pe stoc dintre care multa expirata. Cineva de la finante mi-a spus k trebuie sa platesc TVA pe valoarea marfii care o mai am pe stoc. Este adevarat? Va multumesc



#222 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2010 - 08:20 PM

daca sunteti platitoare de tva , da
faceti 635 = 4427 la valoarea marfi si scadeti 4424 daca exista si restu platiti.




#223 panthera

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 August 2011 - 04:34 PM

Buna sunt unic asociat al unei firme deschise in 2007 cu activitate de 8 luni dupa ce am incetat activitatea pe firma am plecat in strainatate pentru un an m-am intors in tara sa rezolv problemele firmei respectiv suspendarea activitatii firmei. Contabila mi-a spus ca se poate face suspedandare pentru 3 ani si pe urma activitatea firmei se reia automat. Am platit toate taxele aferente contabilei pentru a face acest lucru dar dupa cateva luni de zile mi-a spus ca astfel firma nu v-a intra in lichidare doar ca la fiecare 3 ani trebuie facuta iar suspendarea firmei si ca ar fii mai bine daca vreau sa fac lichidarea firmei sa platesc o firma de lichidare si ca procesul e minutios si dureaza mult dar e mai bine asa. Ideea e ca nu stiu ce sa fac si nu stiu care e cea mai buna solutie. Intrebarea mea e care e cea mai buna solutie pentru a inchide o firma definitiv si care sunt pasii. Nu am dat mai multe detalii aici pentru ca nu stiu cat sunt de relevante. Daca se poate sa ma ajute cineva cu un raspuns. Multumesc anticipat!!!



#224 danaedanae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:

Postat 18 August 2011 - 06:12 AM

Suspendarea se face pe 3 ani, se reia activitatea sau se lichideaza firma. Nu stiu daca aveti active in firma, dar costurile pentru un lichidator sunt pentru o firma fara activitate cam 500 lei plus taxe de 700 lei. Ideal ar fi ca contabilul sa-ti faca lichidarea daca firma este curata, eu am facut singura fara lichidator si este destul de simplu numai ca trebuie umblat pe la reg com de mai multe ori. Mai bine daca aveti pe cineva sa o vindeti, asa primiti bani si nu platiti. O zi buna



#225 panthera

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 August 2011 - 08:36 PM

Multumesc pentru raspuns, ce fac in cazul in care am datorii pe firma???



#226 miha2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 26 August 2011 - 12:31 PM

Buna ziua,
am tot citit mesajele anterioare dar tot nu m-am lamurit foarte tare.
Concret: un SRL platitor de TVA si impozit pe profit se va inchide cu acordul ambilor asociati.
In ceea ce priveste patrimoniul societatii:
-are profit nerepartizat in sold
-are mijloace fixe in sold
-are de incasat de la clienti dar nu doreste sa revendice sumele
-are numerar in banca si in casa
-are tva de recuperat
-nu are datorii la stat
Ce se va plati in momentul repartizarii catre asociati:tva impozit pe dividende etc?
Pot sa renunte asociatii la suma pe care o au de incasat de la client?Cu ce documente?
Multumesc
MIHA2



#227 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 05 September 2011 - 07:10 PM

Proiect de ORDIN pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si pentru completarea unor reglementari contabile
publicat in data de 01.09.2011 pe siteul mfinante.ro

În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Normele metodologice privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale, cuprinse în Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se aplică de către entităţile care intră sub incidenţa Reglementărilor contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3055/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Reglementărilor contabile simplificate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate.
Art. 3. – Răspunderea pentru reflectarea în contabilitate, potrivit normelor şi reglementărilor contabile aplicabile, a operaţiunilor de reorganizare revine persoanelor prevăzute de art. 10 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. – (1) Societăţile comerciale care se reorganizează vor lua măsurile necesare pentru respectarea prevederilor legale cu privire la păstrarea şi arhivarea documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate. În acest sens, societatea comercială/societăţile comerciale care a/au preluat elemente de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii de la alte societăţi comerciale, în urma operaţiunilor de reorganizare, poartă răspunderea pentru păstrarea şi arhivarea documentelor şi registrelor contabile aparţinând societăţilor comerciale predătoare, corespunzătoare elementelor preluate.
(2) În proiectul de fuziune sau divizare trebuie să se prevadă entitatea care răspunde de păstrarea şi arhivarea documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate ale societăţii comerciale care îşi încetează existenţa.
Art. 5. – Exemplele privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale, cuprinse în Anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin, ilustrează modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin şi nu sunt limitative .
Art. 6. – Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, prevăzute în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 şi 766 bis din 10 noiembrie 2009, se completează după cum urmează:
– În Planul de conturi general, prevăzut la punctul 329 din Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc două noi conturi, respectiv contul 1491 ”Pierderi rezultate din reorganizări şi legate de anularea titlurilor deţinute” (A) şi contul 1495 "Alte pierderi legate de instrumentele de capitaluri proprii" (A).
Art. 7. – Prezentul ordin intră în vigoare în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 8. – La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.376/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea în contabilitate a principalelor operaţiuni de fuziune, divizare, dizolvare şi lichidare a societăţilor comerciale, precum şi retragerea sau excluderea unor asociaţi din cadrul societăţilor comerciale şi tratamentul fiscal al acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.012 şi 1.012 bis din 3 noiembrie 2004.
Art. 9. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul Finanţelor Publice
Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti,
Nr.



#228 puisor

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 December 2011 - 01:42 PM

Buna ziua

Stie cineva cat costa procedura de dizolvare si radiere a unei societati comerciale?
Daca pe firma este cumparata o masina si firma se desfiinteaza cum trebuie procedat cu masina? Masina o folosesc eu( administrator unic al societatii) si vreau sa o folosesc in continuare.

Multumesc



#229 ennya

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 21 February 2012 - 04:22 PM

NU STIU CUM SA PROCEDEZ SA-MI RADIEZ FIRMA ... MAI AM L LUNA PERIOADA IN CONSERVARE SI NU MAI VREAU SA DEPUN TOT FELUL DE SITUATII , VREAU SA O RADIEZ ... FIRMA NU A AVUT VENITURI , DAR ANUAL AM DEPUS SITUATII FINACIARE LA 31.12. MULTUMESC ANTICIPAT



#230 mirelanicolae

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 March 2012 - 03:55 PM

Buna ziua! Am o srl care este in curs de inchidere...am depus primul dosar la registrul comertului acum o luna, iar acum trebuie sa-l depun pe cel de radiere, insa nu stiu ce anume presupune "situatia financiara de lichidare si de repartizare a activului aprobata de menbri/asociati", de unde trebuie sa o iau sau cine trebuie sa o intocmeasca. Firma nu are datorii, in curand voi lua de la fisc si certificatul de atestare fiscala. Va rog frumos sa ma ajutati. Va multumesc anticipat!



#231 margarita4013

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 April 2012 - 12:57 PM

am un srl in suspendare pana in 07.05.2012 si vreau sa-l radiez dar mai am mici nereguli adica nu pot face bilant pe 0 pt ca am creditat firma(cum ajunge la o),apoi am 3 firme cu care am colaborat una este radiata si cele 2 nu au mai depus bilant din 2007(mai am mici sume datorate lor)care se regasesc in bilant si ce se intampla cu pierderea fiscala a firmei,se poate rezolva aceste probleme la notar printr-o declaratie pe proprie raspundere?ma poate lamuri cineva in legatura cu problemele mele?



#232 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 June 2012 - 01:56 PM

NOU !
Legea 76/24.05.2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila , publicata in MO 365/30.05.2012 prevede:
Art. 79. -
In termen de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate in registrul comertului care au in denumire sintagma "societate comerciala" sunt obligate a efectua demersurile necesare inlocuirii acestei sintagme cu termenul "societate". Pana la finalizarea acestor demersuri, societatea poate functiona cu denumirea inscrisa in registrul comertului la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind modificarea actului constitutiv ca urmare a schimbarii denumirii societatii este scutita de taxa de inregistrare.

Legea 76/24.05.2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila , publicata in MO 365/30.05.2012 intra in vigoare la 1 septembrie 2012.



#233 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 20 June 2012 - 09:56 PM

@BOBY77
pentru dizolvare si lichidare ai la dispozitie un Ghid pus la dispozitie pe siteul ONRC
http://www.onrc.ro/d...nte/ghid/45.pdf



#234 Ciuspi Ciuspirel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 July 2012 - 07:29 PM

Buna ziua.,am avut o societate comerciala care in urma unei hotarari judecatoresti s-a dispus dizolvarea,hotararirea fiind definitiva si irevocabila!Ce pasi ar mai trebui sa fac pentru ca aceasta societate sa fie radiata din registrele ORC.FISC.ETC!Mentionez ca in urma hotariri am trimis certificatul de grefa la instituitile mai susmentionate,,,, si totusi surpriza astazi ma trezesc cu un plic de la administratie pentru achitarea taxei de liniste tinind cont ca societatea prin hotarire sa dispus dizolvarea in 25.10.2010 si astazi suntem in anul 2012!



VA MULTUMESC ANTICIPAT,O ZI BUNA :excl:





#235 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 August 2012 - 11:18 PM

pai daca i-ati deranjat.....nu vreti ca isi doresc liniste?! :laugh:



#236 NicolT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 27 September 2012 - 08:11 PM

Va rog, ajutati-ma cu opinii si baza legala in cazul lichidarii unei societati referitoare la urmatoarele aspecte:
- rezerva legala este impozabila?
- sumele existente in conturile 455 si 457 se considera venituri impozabile?
Multumesc anticipat.



#237 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 October 2012 - 04:30 PM

- rezerva legala constituita din profitul brut-din contul 1061- se impoziteaza
- rezerva constituita din profitul net-din contul 1068 – nu se impoziteaza
Norme Codul fiscal
81. Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul: profitul din lichidarea patrimoniului, sumele din anularea provizioanelor, sumele inregistrate in conturi de capitaluri proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii, alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor. In cazul in care, in declaratia de impozit pe profit aferenta anului anterior lichidarii contribuabilul a inregistrat pierdere fiscala, aceasta se va recupera din profitul impozabil calculat cu ocazia lichidarii.
82. La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate: rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit, repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii, rezervele constituite din diferente de curs favorabile capitalului social in devize sau din evaluarea disponibilului in devize, in conformitate cu actele normative in vigoare, daca legea nu prevede altfel.

- dividendele repartizate in contul 457 se impoziteaza si se platesc asociatului
- creditarea din contul 455 (in urma renuntarii asociatului la suma imprumutata) devine venit impozabil
455=758
- veniturile din lichidarea unei persoane juridice reprezinta venituri din investitii-cf.art. 65 alin.(1) lit e) si se impoziteaza cu 16%
ART. 67
(3) d) venitul impozabil obtinut din lichidarea unei persoane juridice de catre actionari/asociati persoane fizice se impune cu o cota de 16%, impozitul fiind final. Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine persoanei juridice. Impozitul calculat si retinut la sursa se vireaza pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, intocmita de lichidatori.
456=446 impozit 16%
446=5121
456=5121 plata venituri catre asociat



#238 ovidiu i

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 November 2012 - 04:13 PM

[am pus intrebarea asta si la topicul "pensionare", nu stiu unde e mai potrivit]

Buna ziua.
Incerc sa recuperez (pentru pensionare) adeverinta de vechime + statele de salar de la o firma care a fost lichidata acuma cativa ani.
Lichidatorul ma trimite la firma cu care a semnat contract sa pastreze arhiva cu documentele firmei, cei de la firma asta imi spun ca ei nu au drept sa imi dea nici o hartie, numai lichidatorul poate merge sa ia (insotit de o contabila care la randul ei trebuie sa fie certificata sa elibereze adeverinte), dar ca mai bien incerc la ITM ca ei sigur au copiile actelor. Cei de la ITM spun ca au actele, dar nu au statele de salar, numai la firma care detine arhiva sunt actele astea.

Concret - poate ma ajuta cineva de aici - ce ar tebui sa fac acuma?



#239 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2012 - 05:01 PM

nu l-ai pus tu, dragule, l-am mutat eu :smile: fiindca ai o pbl. legata de actele necesare pensionarii si mi s-a parut ca te poate ajuta mai mult plasarea intrebarii in acel capitol ... asa m-am gandit ... dar daca, totusi, vrei sa-l mentii aici, atunci il sterg pe acela fiindca nu e voie sa ai aceeasi intrebare in mai multe locuri.

deci, cum ramane ? aici sau acolo ? mie mi-e ok si aici fiind vb de o firma in lichidare - daca tu crezi ca te ajuta mai mult asa ... :smile:



#240 ovidiu i

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 15 November 2012 - 04:43 PM

Am crezut ca am innebunit eu, si am uitat unde l-am pus :) Pai.. lasa-l aici, cred ca e mai potrivit. Mersi.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL