Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fond mediu - AMBALAJE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4.5

Salt la continut


Fond mediu - AMBALAJE

184 replies to this topic

#71 anca_r

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 24 July 2008 - 12:13 PM

Pentru centrale termice (de apartament) nu se mai calculeaza de anul trecut, deoarece se calculeaza doar pentru centrale care au putere de peste 1MW, ceea ce nu e cazul la centralele de apartament.
Oricum era o prostie.

Eu am o problema legata de ambalage. Firmele care aduc aparatura medicala (stomatologica) depun sau nu?
Am preluat de 2 luni o firma de genul asta si fosta contabila nu a depus la mediu decat pt carburanti.
Era ceva lagat de ambalajele aparaturii medicala dar nu stiu exact ce.
Daca stie unde gasesc legea referitoare la declararea ambalajelor...Multumesc anticipat

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 25 July 2008 - 08:55 PM




#72 Ligia Georgescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 403 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 July 2008 - 02:49 PM

Orice firma importatoare si/sau producatoare are obligatia sa plateasca taxa de mediu pentru ambalaje.
La firmele care importa (orice: marfuri, materii prime, mijloace fixe) se trece in declaratie cantitatea de ambalaj in care a venit impachetat acel ceva.
In cazul marfurilor care vor fi vandute pe piata noastra, lunar se declara cantitatea de ambalaj pusa pe piata, adica aferenta marfurilor vandute (insa se declara si la momentul importului, achizitiei, cantitatea de ambalaj in care marfa a fost impachetata, ex: paleti, folie etc).
In cazul producatorilor, de asemenea se declara cantitatea de ambalaj introdusa pe piata, aferenta productiei vandute. (si de asemenea, cum am spus, daca acea firma importa materii prime, ambalajul in care a venit materia prima...).




#73 valentinaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba Iulia

Postat 24 July 2008 - 09:49 PM

In ce priveste deseurile trebuie declarat ceva?



#74 florina_a

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 August 2008 - 12:33 PM

A depus cineva declaratia de mediu pentru luna iulie 2008?
Eu am incercat si se pare ca este o eroare de program. Cand vreau sa tiparesc imi cere un cod , ii pun codul de pe site-ul AFM dar tot nu pot sa tiparesc declaratia.



#75 ionela-stefania

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 02:59 PM

lunar se declara cantitatea , anual total cantitate introdusa ac.si se plateste.
Atentie se declara si val.cantitative nule, pe zero !!!!! nu am avut probl.la listat ,mai descarca odata programul.



#76 florina_a

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 August 2008 - 04:22 PM

Vezi postareaionela-stefania, la Aug 5 2008, 03:59 PM, a spus:

nu am avut probl.la listat ,mai descarca odata programul.

Am descarcat din nou programul, versiunea 2.0 dar primesc acelasi mesaj: "Versiune de program depasita"!!!! Versiunea curenta de program nu mai poate fi folosita pentru tiparirea declaratiei lunii iulie 2008."

Are cineva vreo idee cand va aparea noua versiune?



#77 Gabriela Giurca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 11:01 AM

Ambalajele introduse in tara trebuie declarate si la APM ( separat de declaratia la AFM),anual pentru intreaga cantitate.A depus cineva declaratiile astea? Eu nu am gasit pe site-ul APM fisierul pentru declaratie.Stie cineva de unde poate fi descarcat? A depus cineva retroactiv?
Daca este cineva in tema , va rog sa ma ajutati! Multumesc!
gabriela mihaela



#78 irina-ioana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 September 2008 - 03:01 PM

Buna,

am si eu nelamuriri cu privire la declaratia pt fondul de mediu. Am citit si eu Urdonanta de urgenta 196/22.12.2005 cu actualizarile ulterioare. Exista diferentiere intre achizitie intracomunitara si import?
O alta nelamurire o am cu privire la Euro paletii pe care vine marfa, ii incadrez la suporti sau la ambalaje?
Multumesc



#79 dominiqbic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 24 September 2008 - 04:12 PM

Exista diferenta intre achizitie intracomunitara si import si anume tot ambalajul care intra in tara prin achizitie intracomunitara trebuie trecut in declaratia de mediu,iar ceea ce intra in tara prin import se declara la vama prin declaratia vamala de import.
Euro paletii ii incadrezi la ambalaj ,iar un euri palet are in jur de 25 kg.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 01:29 PM
citare mesaj anterior




#80 irina-ioana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 October 2008 - 12:22 PM

Multumesc mult pentru raspuns

acum stiu ce am de facut



#81 adiradu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 21 October 2008 - 09:41 AM

Ce program folositi pentru declaratia de mediu - luna septembrie?
Pe varianta 3.0 scrie ca e valabila pana la luna 09.2008.
A mai aparut ceva? Unde?



#82 ramonici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 02 November 2008 - 12:11 PM

Va rog lamuriti-ma si pe mine. Sunt o societate care produce alcool etililic. Cumparam pet-uri de 5 so 10 l in care livram marfa. Cum se declara si cum se plateste taxa de mediu pt. ambalaje ca am de depus declaratii pe vreo 2 ani ? Mai avem o centrala termica aici cum se declara si se plateste ? Va rog ajutati-ma.



#83 Reddy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:Constanta
  • Interests:Contabilitate

Postat 04 November 2008 - 01:14 PM

Vezi postareaLigia Georgescu, la Jul 24 2008, 03:49 PM, a spus:

Orice firma importatoare si/sau producatoare are obligatia sa plateasca taxa de mediu pentru ambalaje.
La firmele care importa (orice: marfuri, materii prime, mijloace fixe) se trece in declaratie cantitatea de ambalaj in care a venit impachetat acel ceva.
In cazul marfurilor care vor fi vandute pe piata noastra, lunar se declara cantitatea de ambalaj pusa pe piata, adica aferenta marfurilor vandute (insa se declara si la momentul importului, achizitiei, cantitatea de ambalaj in care marfa a fost impachetata, ex: paleti, folie etc).
In cazul producatorilor, de asemenea se declara cantitatea de ambalaj introdusa pe piata, aferenta productiei vandute. (si de asemenea, cum am spus, daca acea firma importa materii prime, ambalajul in care a venit materia prima...).
Buna! Am si eu o intrebare... :thumbup:
Firma noastra importa mobilier din UE. Pana la intrarea in UE, am declarat la ambalaje difer. dintre cantitatea bruta si neta de marfuri de pe DVI-uri. Dupa aderare nu mai exista DVI-uri, deci nici aceste informatii cu privire la ambalaje. De unde procur inform. pentru a declara ambalajele pe care le-am introdus in tara? Voi cum faceti? Multumesc.
Ana



#84 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 04 November 2008 - 03:54 PM

Am studiat destul de mult problema ambalajelor si a fondului de mediu in ultima perioada si dupa N discutii cu cei de la AFM am ajuns la urm. concluzie : se plateste taxa aia de 2 lei pe kg pt. urm in cazul unei firme normale de productie:
1. ambalajele care invelesc materiile prime, marfurile, mijloacele fixe, obiectele de inventar... la import (aici se intelege in sensul interpretarii celor de la AFM si achizitie intracomunitara, chiar daca nu e bine definit in lege si cineva daca ar fi mai smeker ar putea sa spuna ca daca cumpara din U.E., nu datoreaza, pt. ca in lege se spune doar de import). Principiul este cine polueaza plateste si in cazul materiilor prime, al marfurilor, al mijloacelor fixe, al obiectelor de inventar este adevarat ca acestea intra pe piata romana, ambalajul se arunca de obicei si e cam logic ca se datoreaza taxa. Daca la import se vad cantitatile de ambalaje pe declaratiile vamale, in cazul achizitiilor intracomunitare ar trebui sa fie scrise pe factura (sau packing list) de catre furnizorul extern. ATENTIE : in cazul cumpararii unei marfi din strainatate si revandute aici in RO, taxa se plateste LOGIC o singura data si anume la momentul achizitiei din strainatate (diferenta BRUT-NET). IN ACEST CAZ 1 SE PLATESTE TAXA IN CALITATE DE IMPORTATOR DE BUNURI AMBALATE.
2. ambalajele care invelesc produsele finite (fabricate de catre firma) si vandute pe piata in RO. Ar trebui facuta o situatie in fiecare luna in baza facturilor de vanzare in tara, situatie care sa detalieze ambalajele ce invelesc produsele finite ATENTIE : DOAR PRODUSELE FINITE - pe tip de ambalaj si cu greutatile aferente. IN ACEST CAZ 2 SE PLATESTE TAXA IN CALITATE DE PRODUCATOR DE BUNURI AMBALATE.


Pt. o societate care cumpara multe materii prime de afara si apoi le asambleaza aici in RO, taxa poate ajunge la sume foarte mari si de aceea este extrem de recomandat sa se transfere responsabilitatea catre o alta fima care poate indeplini in numele primei societati obiectivele de valorificare si reciclare (din pacate nu prea exista multe firme de acest gen pe piata si nu vreau sa fac reclama aici - dar va informez ca diferentele intre sumele platite la AFM fara transferul responsabilitatii si sumele platite la o organizatie ce preia responsabilitatea sunt uriase). Pt. mai multe detalii, va invit sa sunati la Admin. Fondului pt. Mediu (AFM) si sa-i intrebati care sunt firmele care pot prelua responsabilitatea.

Aceasta postare a fost editata de Ronaldo: 04 November 2008 - 03:56 PM

"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#85 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 04 November 2008 - 04:08 PM

Vezi postareahanda, la Sep 19 2006, 02:49 PM, a spus:

intrebare:
lunar se trece cantitatea de ambalaje coresp. produselor vandute in acea luna sau marfa introdusa in acea luna?
Logic ar fi cu cantit vanduta in luna (coresp ambalaje).

Si inca o intrebare:
Despre producatorii de deseuri electronice , stie cineva vreo firma care a instituit centre de colectare de DEEE? Si proceduri de colectare si recilclare, etc,...
Uniunea ne face savanti cu atatea legi si standarde de aplicat, iar romanii nostrii scriu legile dar uita sa mai si puna in practica ce zic legile alea..
:wacko:
Salutari si o zi buna!

Vezi ca referitor la EEE si la DEEE este destul de nasol. Noi am primit o amenda semnificativa ca nu ne-am inregsitrat in Registrul National al Producatorilor de EEE. Ar fi indicat sa va inregistrati cat mai repede si apoi sa transferati responsabilitatea catre o alta societate (de asemenea si in acest caz sunt foarte putine societati care preiau responsabilitatea, dar suna la Agentia Nationala pt. Protectia Mediului si intreaba-i care sunt societatile care pot prelua responsabilitatea pt. produsele pe care le faceti voi). ATENTIE :orice produs care se baga in priza si functioneaza independent intra la EEE si daca produceti asa ceva, trebuie sa va inregistrati din pacate.
"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#86 nagardacidor74

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 November 2008 - 12:09 PM

conform noii legislatii, taxa la ambalaje
d.1) o taxă de 1 leu (RON)/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piața națională de către producătorii și importatorii de bunuri ambalate și de ambalaje de desfacere (perioada: 30 decembrie 2005 - 01 septembrie 2008);

d.2) o contribuție de 2 lei/kg, datorată de operatorii economici responsabili, pentru diferența dintre obiectivele anuale de valorificare sau incinerare în instalații de incinerare cu recuperare de energie a deșeurilor de ambalaje prevăzute în legislația în vigoare și cantitățile efectiv valorificate sau incinerate cu recuperare de energie (perioada: 01 septembrie 2008 - până în prezent );

asta am inteles .dar cand am descarcat ultima varianta a aplicatiei ,si am introdus luna octombrie ,s-a calculat taxa de 2 lei/kg pentru tot anul 2008 , nu doar pentru septembrie si octombrie .

a mai patit cineva asa ? imi spuneti si mie ce am facut gresit ?



#87 ana maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:
  • Location:piatra neamt

Postat 20 November 2008 - 12:21 PM

Asa am inteles si eu, dar vad ca programul calculeaza 2 ron pt. tot anul.
Ceva nu e in regula



#88 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 21 November 2008 - 08:42 AM

si la mine calculeaza la fel, probabil e gresit programul, sa asteptam noi versiuni, pana in ianuarie, cand trebuie sa platim.



#89 bibilica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 23 November 2008 - 06:21 PM

Am intrebat la AFM si raspunsul lor a fost ca noi declaram lunar, dar platim anual. Deci, pentru anul 2008 nu am platit inca, urmand sa platim cu 2 lei/kg
oare unde o sa ajungem?



#90 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 26 November 2008 - 03:55 PM

Sper ca am postat in sectiunea potrivita.
As vrea sa stiu daca a mai primit cineva instiintare de plata de la Administratia Fondului pentru Mediu.
Astazi am primit o instiintare de plata care se refera la perioada 2002-2008, din care am constatat ca desi am platit contributia la timp,
semestrial, cu erau prevederile si in 2002, daca imi amintesc corect, mi s-au calculat majorari de intarziere care sunt in functie de
suma care rezulta din declaratiile lunare , desi ,repet , trebuiau platite semestrial .In aceste conditii , din suma achitata pentru decembrie 2006
au retinut in primul rand toate majorarile si ce a ramas au repartizat ca plata partiala din contributia aferenta lui 2006.Nu stiu de ce 2006 si nu
2007,si mai ales de ce se comunica faptul ca acum 6 ani le-au calculat.As vrea sa stiu daca mai este cineva in aceasta situatie si daca voi
considerati ca este corect acest mod de lucru.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL