Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de administrare firma - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

contract de administrare firma

78 replies to this topic

#41 Marin Emanuel

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Craiova

Postat 05 August 2007 - 11:38 PM

as vrea si eu anexele, daca se poate, pe adresa: marin.emanuel@gmail.com MULTUMESC !



#42 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 August 2007 - 12:46 AM


Viata este suma tuturor alegerilor tale



#43 mamadana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 186 Postari:
  • Location:galati

Postat 14 August 2007 - 07:45 PM

Vezi postareacontasoft, la Mar 27 2007, 09:05 AM, a spus:

Pentru inceput multumesc pentru contractul de mandat ca o sa am nevoie de el.

Veniturile obtinute in baza unui contract de mandat se declara prin declaratia speciala depusa de administrator pana la 31 mai anul urmator obtinerii veniturilor.
Din punctul de vedere al societatii se retin 10% care se vireaza la finante. Dupa depunerea declaratiei se face regularizarea si se emite o instiintare de plata pentru diferenta de 6%.

La casa de sanatate se declara contractul de mandat si se plateste 6.5% din valoarea venitului.

Casa de pensii primeste numai contracte de asigurare. Fiecare stabileste valoarea la care se incheie contractul.

Daca aveti alte pareri mi-ar fi de folos pentru ca sunt in stadiu de documentare. Multumesc.



de acord cu tine contasoft cu urmatoarele adaugiri/diferente :
-cazul meu este al unui admin nerezident care tb sa platesca 16 % impozit salarii ( pt ctr mandat)-stopaj la sursa , si in nume personal sanatate si pensie in baza ctr individual cu CAS si CASS, contributii care nu sunt obligatorii siasta dupa ce obtine certif de rezidenta de la Dir pasapoarte si dupa ce primeste de la finante cod inreg fiscala
asta am intels eu din toata documentarea pe care am facut-o pana acum ( cel putin asa mi-au confirmat si cei de la DGFP, CAS Si CASS )
daniela



#44 ghedo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 August 2007 - 09:38 PM

Ce spuneti insa de OUG 82 de modificare a Legii 31?

"Art. 152

(1) Directorii sunt raspunzatori pentru neindeplinirea indatoririlor lor. Prevederile art. 137_1 alin. (3), ale art. 144_1, 144_3, 144_4, 150 si ale art. 153_12 alin. (4) se aplica directorilor in aceleasi conditii ca si administratorilor.

(2) Remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii si se impoziteaza potrivit legislatiei in materie.

(3) Prin derogare de la art. 5 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratia directorilor obtinuta in temeiul contractului de mandat este asimilata salariului, din punctul de vedere al obligatiilor decurgand pentru director si societatea comerciala din legislatia privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, inclusiv dreptul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, legislatia privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, precum si din legislatia privind asigurarile de sanatate."

De aici este clar un lucru: contractele de mandat ale directorilor sunt asimilate salariilor! Dar contractele de mandat ale ADMINISTRATORILOR? raman pe vechea structura(doar cass si impozit)? sau sa fie doar o scapare a legiuitorului?

Iar art V al aceleiasi ordonante vine cu inca o fraza "a la Romania": Prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003 privind codul muncii, contractele de munca ale administratorilor/directorilor - directori, în sensul art. 143 alin. (5) din legea nr. 31/1990 - încheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, inceteaza de drept la data acceptarii mandatului sau la data expirarii termenului prevazut la art. III.



#45 Elenaluumi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 August 2007 - 06:25 PM

Vezi postareaghedo, la Aug 23 2007, 10:38 PM, a spus:

Ce spuneti insa de OUG 82 de modificare a Legii 31?

"Art. 152

(1) Directorii sunt raspunzatori pentru neindeplinirea indatoririlor lor. Prevederile art. 137_1 alin. (3), ale art. 144_1, 144_3, 144_4, 150 si ale art. 153_12 alin. (4) se aplica directorilor in aceleasi conditii ca si administratorilor.

(2) Remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii si se impoziteaza potrivit legislatiei in materie.

(3) Prin derogare de la art. 5 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratia directorilor obtinuta in temeiul contractului de mandat este asimilata salariului, din punctul de vedere al obligatiilor decurgand pentru director si societatea comerciala din legislatia privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, inclusiv dreptul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, legislatia privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, precum si din legislatia privind asigurarile de sanatate."

De aici este clar un lucru: contractele de mandat ale directorilor sunt asimilate salariilor! Dar contractele de mandat ale ADMINISTRATORILOR? raman pe vechea structura(doar cass si impozit)? sau sa fie doar o scapare a legiuitorului?

Iar art V al aceleiasi ordonante vine cu inca o fraza "a la Romania": Prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003 privind codul muncii, contractele de munca ale administratorilor/directorilor - directori, în sensul art. 143 alin. (5) din legea nr. 31/1990 - încheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, inceteaza de drept la data acceptarii mandatului sau la data expirarii termenului prevazut la art. III.

Acest lucru vreau si eu sa aflu. Care sunt contributiile obligatorii de retinut si virat ( asigurat si angajator) la aceste contracre de management incheiate cf.acestei OG 82?
Persoana in sepeta in acest ctr.este italian, cu permis de sedere in RoM., are atribuit CNP . Inainte facea parte din Cons.de Adm. si primea o indemnizatie lunara la care retineam: pe parte de asigurat: cass 6,5% si impozit 16%; si pe parte de angajator: cass 6%, FNUASS 0,85%.
Acum vrea sa i se incheie ctr.de management si nu stiu ce anume sa ii retin avand in vedere ca in acesta OG se spune"Remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii si se impoziteaza potrivit legislatiei in materie". Ii retin 9,5%,1%, 6,5% si impozit 16% ? Dar pe parte de angajator toate contributiile obligatorii ?
Si mai am o intrebare de pus: incepand cu 1 aug.se retine cias 9,5% si cas 19,5% pentru membri cons.de adm. si comisiei de cenzori? Trebuie si pentru ei facute contracte ? Si daca da ce fel de contracte?
Va multumesc din suflet, anticipat.
Si vreau sa va spun ceva: conteaza foarte mult in dom.nostru de activitate sa ai cu cine sa te consulti si sa dezbati anumite probleme.



#46 Zuz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 03 September 2007 - 07:54 AM

In privinta administratorilor :
Pensii :
Lg 19/2000
art 5
(1) În sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
IV. persoanele care se afla în una dintre situaţiile următoare:
b) administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare sau de management;

ART. 6
(2) Persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V, care au împlinit varsta de 18 ani, sunt obligate sa depună declaraţia de asigurare la casa teritorială de pensii în raza căreia se afla domiciliul asiguratului, în termen de 30 de zile de la încadrarea în situaţiile menţionate*).


ART. 21
(1) Contribuţia de asigurări sociale se datorează din momentul încadrării în una dintre situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) sau de la data încheierii contractului de asigurare socială.
….
(4) Asiguraţii prevăzuţi la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V şi alin. (2) datorează integral cota de contribuţie de asigurări sociale corespunzătoare condiţiilor de munca în care isi desfăşoară activitatea.

ART. 23
(1) Baza lunară de calcul a contribuţiei individuale de asigurări sociale în cazul asiguraţilor o constituie:
b) venitul lunar asigurat, prevăzut în declaraţia sau în contractul de asigurare socială, care nu poate fi mai mic de o pătrime din salariul mediu brut.

Concluzie : pentru administratori am incheiat contracte separate de asigurare cu CNPAS , le retin si virez in numele lor ( platesc la sediu Casei de pensii ) contributia din contractul de asigurare .

Atentie - diferenta intre indemnizatie consiliu de administratie si suma obtinuta in urma incheierii contractului de administratie ( obligatoriu conf legii 31 actualizata ) .

Dar si indemnizatia consiliu administratie intra mai nou in baza calcul CAS :

Ordin 340/2001 actualizat – norme aplic Lg 19/2000

19. Prin sintagma venitul brut realizat lunar se înţelege venitul brut în bani, achitat din fondul de salarii, reprezentând:
i) sumele primite de reprezentanţii în adunarea generală a acţionarilor, în consiliul de administraţie, în comitetul de direcţie şi în comisia de cenzori;

Somaj - este facultativ ( nu stiu ce administrator isi pune problema aceasta ) , la fel si asigurarea acestuia pentru accidente de munca si boli profesionale .



#47 Zuz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 03 September 2007 - 08:10 AM

SOMAJ
Lg76/2002
ART. 20
Se pot asigura în sistemul asigurărilor pentru şomaj, în condiţiile prezentei legi, următoarele ersonae:
a) asociat unic, asociaţi;
b) administratori care au încheiat contracte potrivit legii;
c) ersonae autorizate sa desfăşoare activităţi independente;
d) membri ai asociaţiei familiale;
e) cetăţeni romani care lucrează în străinătate, conform legii;
f) alte ersonae care realizează venituri din activităţi desfăşurate potrivit legii şi care nu se regăsesc în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a)-e).


ART. 22
(1) Persoanele prevăzute la art. 20 pot încheia contract de asigurare pentru şomaj cu agenţia pentru ocuparea forţei de munca în a carei raza teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, resedinta, dacă au cel puţin varsta de 18 ani şi sunt asigurate în sistemul public de pensii şi în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
(2) Venitul lunar pentru care se asigura persoanele prevăzute la art. 20 nu poate fi mai mic decât salariul de baza minim brut pe ţara garantat în plata.

Accidente munca si boli profesionale

Lg 346/2002

ART. 6
(1) Se pot asigura în condiţiile prezentei legi, pe baza de contract individual de asigurare, persoanele care se afla în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) asociat unic, asociaţi, comanditari sau acţionari;
b) comanditati, administratori sau manageri;

ART. 102
(1) Contribuţia datorată de persoanele fizice prevăzute la art. 6 este unica, în valoare de 1%, aplicată asupra venitului lunar asigurat, indiferent de activitatea prestată.
(2) Baza lunară de calcul pentru aceste contribuţii o reprezintă venitul lunar prevăzut în contractul individual de asigurare, care nu poate fi mai mic decât salariul de baza minim brut pe ţara.


ART. 28
Persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru şomaj, prevăzute la art. 20, au obligaţia de a plati lunar o contribuţie la bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cota de 3,25%, aplicată asupra venitului lunar declarat în contractul de asigurare pentru şomaj.



#48 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 08 September 2007 - 07:48 PM

Referitor la cele de mai sus am urmatoare speta .
Am asociatul unic care este si administrator ( oficial la registru comertului ).
El primeste o indemnizatie lunara ca asociat unic de 3000 lei, ( deci nu are nici contract de administrare nici contract de mangement) fiind asigurat la casa de pensii ( ca asociat unic , asa este specificat in contractul incheiat ) la 1270 lei ( salariul mediu pe economie).

Conform ultimei modificari a legii pensiilor si a legii soc. comerciale cum procedez in continuare:
1. Isi plateste in continuare contributia personal la casa de pensii la nivelul valorii de 1270 lei ( de fapt si-a si platit-o la casa de pensii luna trecuta pana la sfarsitul anului ) sau trebuie sa plateasca la nivelul celor 3000 lei incasati ca indemnizatie ?
2. Daca plateste la nivelul celor 3000 lei ca indemnizatie, trebuie sa mearga sa isi refac contractul?
2. Indemnizatia asociatului unic se declara in declaratia de asigurari sociale, ca urmare a acestor modificari?

Aceasta postare a fost editata de george75: 08 September 2007 - 07:51 PM




#49 OANA TOMA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:
  • Location:harsova-constanta

Postat 09 September 2007 - 12:16 PM

Eu am urmatoarea situatie: o sc cu un asociat unic si 2 angajati. Asociatul unic, in ultimii trei ani nu si-a mai platit nici un fel de asigurare, iar acum vrea sa-si faca un ctr. de munca pe sc, astfel incat sa figureze ca angajat al acestei sc.
Pot face acest ctr? Daca da, ce contributii platesc a stat? Ca pt. orice alt angajat?
oana_toma



#50 ahava

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:

Postat 09 September 2007 - 04:33 PM

Da



#51 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 09 September 2007 - 06:15 PM

Vezi postareageorge75, la Sep 8 2007, 08:48 PM, a spus:

Referitor la cele de mai sus am urmatoare speta .
Am asociatul unic care este si administrator ( oficial la registru comertului ).
El primeste o indemnizatie lunara ca asociat unic de 3000 lei, ( deci nu are nici contract de administrare nici contract de mangement) fiind asigurat la casa de pensii ( ca asociat unic , asa este specificat in contractul incheiat ) la 1270 lei ( salariul mediu pe economie).

Conform ultimei modificari a legii pensiilor si a legii soc. comerciale cum procedez in continuare:
1. Isi plateste in continuare contributia personal la casa de pensii la nivelul valorii de 1270 lei ( de fapt si-a si platit-o la casa de pensii luna trecuta pana la sfarsitul anului ) sau trebuie sa plateasca la nivelul celor 3000 lei incasati ca indemnizatie ?
2. Daca plateste la nivelul celor 3000 lei ca indemnizatie, trebuie sa mearga sa isi refac contractul?
3. Indemnizatia asociatului unic se declara in declaratia de asigurari sociale, ca urmare a acestor modificari?

Nu are nimeni nici un raspuns ? ma baga in ceata fraza di O 680/2007 care spune :

"Angajatorii, persoane fizice sau juridice, au obligaţia de a înscrie în declaraţia nominală inclusiv persoanele cu care nu au raport de muncă sau de serviciu, dar cărora le achită drepturi băneşti asupra cărora se datorează contribuţia individuală de asigurări sociale stabilită de lege. "
si de aici intrebarea

Se declara sau nu indemnizatia in declaratia de asigurari sociale ?



#52 carmen45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures

Postat 10 September 2007 - 11:19 AM

Punctul 7 din Ordinul 680/2007
19. Prin sintagma venitul brut realizat lunar se intelege venitul in bani, achitat din fondul de salarii, reprezentand:
i) sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in consiliul de administratie, in comitetul de directie si in comisia de cenzori"
Nici mie nu imi este foarte clar, dar totusi parca trebuie sa se retina CAS.



#53 carmen45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures

Postat 12 September 2007 - 01:20 PM

Revin.
In situatia unui administrator nerezident, care primeste indemnizatie de membru in consiliul de administratie stabilita prin hotarare AGA, trebuie retinut CAS si persoana respectiva trebuie cuprinsa in declaratia lunara?
Pana acum i se retinea 6,5% sanatate si impozit, angajatorul platea 6%, fara sa fie trecut in declaratia de sanatate.



#54 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2007 - 01:44 PM

Este cuprins in declaratie, intra si la numar mediu angajati; se retine 9.5% si se vireaza si 19.5% se completeaza si la numar zile in conditii normale.
Eu asta am inteles de la cei de la CAS, eu personal m-am interesat pentru cenzori.
Dar fiind nerezident, s-ar putea sa fie altfel, legea oricum nu face nici o distinctie intre nerezidenti si rezidenti.
Dragos



#55 deea77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 13 September 2007 - 09:24 AM

Zuz, te rog descurca-ma si pe mine putin.....am inteles..pt. indemnizatia administratorului in cadrul consiliului de administratie se calculeaza obligatoriu CAS...dar pt. un administrator cu contract de administrare sau mandat e obligatorie incheierea unui contract de asigurari cu Casa de pensii sau optional??? presupunand ca acesta are si calitatea de salariat la alta societate, deci plateste contributia CAS in baza CIM.
Multumesc..



#56 Elenaluumi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 15 September 2007 - 04:55 PM

Vezi postareadeea77, la Sep 13 2007, 10:24 AM, a spus:

Zuz, te rog descurca-ma si pe mine putin.....am inteles..pt. indemnizatia administratorului in cadrul consiliului de administratie se calculeaza obligatoriu CAS...dar pt. un administrator cu contract de administrare sau mandat e obligatorie incheierea unui contract de asigurari cu Casa de pensii sau optional??? presupunand ca acesta are si calitatea de salariat la alta societate, deci plateste contributia CAS in baza CIM.
Multumesc..
Indemnizatia primita in abaza contractului de mandat este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii cf.og 82 privind modificarea legii societatilor comerciale, deci se retine 1%,9,5% si 6,5% pe parte de asigurat. Pe parte de angajator se datoreaza toate fondurile, mai putin comisionul de carti de munca. Se trece in declaratia de CAS pe tip contract 3, deci nu mai trebuie facut contract de asigurare cu Casa de pensii.
Am si eu o nedumerire privind contarea sumei brute din aceste contracte de mandat avand in vedere ca se spune ca sunt asimilate din punct de vdere fiscal veniturilor din salarii:621=401 sau 641=421?
Eu am facut adresa la ITM si astept raspuns in legatura cu : inregistrarea acestor contracte de mandat la ITM, cu calculul comisionului de CM si cu depunerea sau nedepunerea statului lunar. Cum primesc raspuns, postez.

Referitor la indemnizatiile in cons.de administratie si ale comisiilor de cenzori, am primit urmatorul raspuns de la Casa de pensii :
"Raspunsul la intrebarea pe care ne-ati adresat-o pe 29 August 2007 este urmatorul:
1.Potrivit dispozitiilor art.23 alin.(3) din Legea nr.19/2000, astfel cum a fost modificat prin Legea nr.250/19.07.2007, baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale in cazul asiguratilor o constituie venitul brut realizat lunar.
Conform pct.19, lit.i) din Ordinul MMFES nr.680 din 1 august 2007, prin sintagma venit brut realizat lunar se intelege inclusiv venitul brut in bani, achitat din fondul de salarii reprezentand sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in consiliul de administratie, in comitetul de directie si in comisia de cenzori.
Fata de aceste dispozitii legale, va precizam ca INCEPAND CU LUNA AUGUST 2007 aceste categorii de persoane sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul public de pensii, iar asupra indemnizatiei primite de catre acestia, se datoreaza, potrivit legii, atat contributia individuala de asigurari sociale, cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale de stat.
De asemenea, incepand cu luna august 2007, angajatorul are obligatia cuprinderii acestor categorii de persoane in Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
2.NU, nu este necesara incheierea unor contracte de asigurare sociala.
Va multumim ca ati ales aceasta cale de a lua legatura cu noi si nu ezitati sa ne contactati ori de cate ori aveti vreo nelamurire.
Casa Judeteana de Pensii Prahova
office@pensiiprahova.ro
"



#57 deea77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 15 September 2007 - 05:41 PM

Elena iti multumesc mult pentru lamuriri.



#58 Elenaluumi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 September 2007 - 12:37 PM

Vezi postareadeea77, la Sep 15 2007, 06:41 PM, a spus:

Elena iti multumesc mult pentru lamuriri.
Cu placere !



#59 yna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 22 September 2007 - 03:31 PM

stie cineva aceste contracte de administrare se legalizeaza la notar?



#60 mamadana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 186 Postari:
  • Location:galati

Postat 22 September 2007 - 06:29 PM

Vezi postareayna, la Sep 22 2007, 04:31 PM, a spus:

stie cineva aceste contracte de administrare se legalizeaza la notar?




din cate stiu eu , nu se declara la DGFP si nici nu se legalizeaza la notar , dar este bine sa mai astepti si alte pareri :wink:
daniela






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL