Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie agentie de turism - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

Monografie agentie de turism

agentie turism
119 replies to this topic

#81 nilufera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 237 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2008 - 09:02 AM

Vezi postareanicom512, la Jul 14 2008, 01:25 AM, a spus:

LUCREZ LA O AGENTIE DE TURISM SI VA ROG MULT SA-MI SPUNETI CUM SE INTOCMESTE FACTURA CATRE O PERSOANA JURIDICA SAU CATRE O PRIMARIE ,CONSILIU JUDETEAN ETC CARE ISI TRIMITE SALARIATII LA CURSURI LA UN HOTEL CARE DETINE SALA DE CONFERINTE.EU PRIMESC FACTURA DE LA HOTEL SI TREBUIE SA FACTUREZ INSTITUTIEI....CE TREC PE FACTURA?TVA INCLUSA?SUPUS REGULILOR SPECIALE?TREC O COTA DE TVA?

Se factureaza cazarea cu 9% iar celelalte servicii cu 19%, TVA ul se scrie pe factura iar suma totala rezultata cuprinde evident si comisionul tau ca agentie. Sus pe factura treci exact ce TVA este, 9,19 sau SDD



#82 e.ciob

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 20 July 2008 - 09:47 PM

Vezi postareaMariusss, la Nov 13 2006, 10:33 AM, a spus:

Ce ati dori sa stiti referitor la inregistrarile contabile pt. agentie de turism?
Buna!
imi cer scuze ca nu am dat "reply" la acest mesaj, dar nu stiu cum sa va trimit o intrebare(am vazut raspunsurile dumneavostra si sunt sigura ca...daca aveti timp...ma puteti ajuta si pe mine)
am o microintreprindere infiintata din dec2007 si platesc impozitul pe venit. Aceasta este o firma care am infiintat-o deoarece la locul de munca ne-au obligat pe toti sa ne infiintam o firma pt a ne pute lua banii care ii castigam pe langa salariu. am depus declaratile, am platit si imp pe venit(in aprilie) , dar acum nu stiu cum sa procedez. eu nu am facut nici o inregistrare in reg de casa. nu am nici o cheltuiala si nici un venit in afara de aceste facturi pe care primesc banii de la firma unde lucrez(aceste venituri stau la baza calcului imp pe venit). nu am inreg nici macar acele chelt de infiinatare a firmei.
cum sa fac? pot sa fac reg de casa din urma ?
din venituri se scad aceste chelt de infiinatare a firmei(dar sunt din dec2007)? se poate scadea si cateva bonuri de benzina? si apoi din diferenta dintre venituri si bonurile de benzina sa calculez imp pe venit?
poate ca nici nu explic bine ceea ce vreau... :frusty:
administratorul firmei mi-a zis sa ma acup eu de contabiliatea la firma, k nu e greu, k ma va ajuta o alta contabila si...pana la urma....nu ma prea descurc.
:thumbup: nici nu stiu cu ce sa incep....
puteti sa-mi spuneti macar unde sa citesc....de unde sa ma documentez despre asa ceva...cand se depune bilantul contabil?
mai am o intrebare:
am primit de la finante o scrisoare in care scrie:"in conformitate cu art.115 referitor la ordine a de stingere a datoriilor din Ordonanta nr92/2003...., va instiintam faptul ca platile efectuate de dumneavoastra au stins creante fiscale, dupa cum urmeaza...." si enumereaza CAS, SOMAJ, CAS....,SALARII...iar apoi scrie"suma neutilizata in stingere pana la data prezentei..."
despre ce este vorba? ce trebuie sa fac?
multumesc frumos si inca o data imi cer scuze pt miile de intrebari(si cred ca sunt si prostesti) :frusty:

elena

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 December 2008 - 10:51 PM




#83 zeno

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Codlea

Postat 20 July 2008 - 11:04 PM

Nu se poate spune ca sunt intrebari prostesti,ca nu toata lumea trebuie sa stie contabilitate.Dar nu este simplu,si daca nu ai nici o pregatire in domeniul contabilitatii,sa stii planul de conturi contabil,este mai greu,sa nu spun ca imposibil.Ma mir ca ti-a spus de la serviciu ca poti sa tii singura.In primul rand trebuie sa dai mai multe detalii.Figurezi salariata la aceasta firma infiintata ?sau ai alt salariat ? In termen de 60 zile trebuia sa angajezi un salariat ca sa poti fi microintreprindere platitoare de impozit pe venit.impozitul pe venit se plateste la cifra de afaceri,nu se scad cheltuielile.Apoi,registrul de casa trebuie intocmit pentru toate incasarile si platile in numerar.Trebuie intocmita Balanta de verificare a conturilor,si situatii financiare la 30 iunie cu termen 15 august,iar la sfarsit de an se intocmeste bilant.Sa zicem ca poti face un contract de prestari servicii cu un expert contabil,sau cu o firma de conta,sa execute aceste lucrari.CODUL FISCAL trebuie citit si multe altele.



#84 e.ciob

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 21 July 2008 - 10:21 PM

Buna!
Eu sunt angajata firmei, cu 2 ore, ca si contabila(pt ca am facut un curs de contabilitate de gestiune...acum 3 ani ) si ...dupa cum am zis....mi s-a zis sa incer eu...k sa nu mai dea administratorul bani la alt angajat(eu oricum nu primesc nimic).
ma chinui acum sa lucrez cu saga
imi trebuie doar un ajutor pt "plecare" k apoi cred ca ma descurc eu....dak citesc mai multe
la aceasta firma nu sunt alte intrari decat venitul la cre calculez impozitul de 2.5%.

am documente(facturi si chitante) de la infiintarea firmei din nov si dec2007, dar firma s-a infiintat abia in ianuarie 2008.
trebuiau neaparat scazute in aprilie?

cum sa fac?
ce sa fac cu acea instiintare de la finante?

multumesc frumos pt raspuns si inca o data imi cer sczuze pt intrebarile mele banale.
:frusty:

elena

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 December 2008 - 01:22 PM




#85 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 23 July 2008 - 08:07 PM

Ag de Turism

Ag de Turism

Fisiere atasate





#86 enev

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 July 2008 - 03:43 PM

va rog mult, poate ma lamureste si pe mine careva: in contabilitate, daca optez ptr regimul normal de TVA,cand folosesc totusi "TVA INCLUS" si nu tva normal, ce se inregistreaza in 4427 de fapt, tva-ul intregii facturi sau numai al comisionului, si cum apare de fapt in jurnal?! Si inca una: daca am regim normal de tva, trebuie sa folosesc neaparat conturile de cheltuieli si venituri, fara sa pot folosi ct 462 pentru cheltuiala sau venitul de la sau al prestatorului?! Sau folosesc ct de venituri si cheltuieli pentru regim normal, iar in situatiile "TVA INCLUS" , doar atunci, folosesc ct 462?! Multumesc mult. enevasi@gmail.com



#87 sasha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:

Postat 15 August 2008 - 10:14 AM

Am si eu o nelamurire....nu cred ca tine neaparat de agentia de turism: societatea este agentie de turism (pana aici este totul ok) are cont in euro si are si un alt cont in euro cu card atasat. Patronul locuieste in Franta, vine in tara de 2-3 ori pe an. Iarasi este o situatie OK, dar atata timp cat sta in franta foloseste cardul firmei pt a cumparat bilete pt transportul in comun de acolo, diverse mese se achita cu acest card.... :frusty: , operatiunile cu acest card imi apar in extrasul de banca, din cate stiu eu (sau poate nu stiu......) nu prea are legatura activitatea sa ca persoana fizica acolo cu firma aici. Ma gandeam ca ar putea efectua aceste cheltuieli numai in baza unei delegatii, cu scop precis, cu tot tacamul inclus (bilet de avion dus-intors, scopul deplasarii, diurna, etc.), eu ce ma fac? Cum sa justific eu cheltuiala acestor bani din extras?
As vrea si eu un sfat.... :thumbup:



#88 MADEXPERT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 October 2008 - 08:39 PM

buna ,
sunt incepatoare in ceea ce priveste contabilitate, doresc sa va intreb daca o agentie de turism are inchiriat un hotel in Grecia si are sejururi in acel hotel, alte cheltuieli ar fi cu transportul,
care ar fi monografia contabila in acest caz ?
va multumesc!



#89 simika

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 November 2008 - 01:29 PM

Buna ,

Am si eu nevoie de o lamurire . Mai toate agentiile factureaza euro la cursul BNR ( din ziua palti ) + 2 % ( comision de risc valutar ) . Contabilul meu mi-a trimis un extras din codul fiscal in care se specifica :

Art. 1391.
(2) Dacă elementele folosite pentru stabilirea bazei de impozitare a unei operațiuni, alta decât importul de bunuri, se exprimă în valută, cursul de schimb care se aplică este ultimul curs de schimb comunicat de Banca Națională a României sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectuează decontările, din data la care intervine exigibilitatea taxei pentru operațiunea în cauză.
Art. 1342. - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
Art. 1341. - (1) Faptul generator intervine la data livrării bunurilor sau la data prestării serviciilor, cu excepțiile prevăzute în prezentul capitol.

Totusi eu sunt facturata de catre colegi cu BNR + 2 % . Cum se justifica legal acest lucru ? UNde pot gasi o legislatie in care sa spuna ca agentiile de turism pot factura in acest mod ?

Cu multumiri ,
Simika

Aceasta postare a fost editata de simika: 12 November 2008 - 01:30 PM




#90 nilufera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 237 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2008 - 05:04 PM

Faci o mica confuzie aici; intr-adevar, toate facturile primite in eur se inregistreaza in contabilitate la cursul bnr din data emiterii facturii, la fel si cele emise de tine; in momentul in care primesti o factura-de obicei proforma- de la un furnizor primesti suma in eur iar echivalentul inl ei este la ce curs vor ei pe care tu il platetsi si pe care tu primesti factura fiscala pe lei care se inregistreaza ca atare, cursul poate sa fie si 4 lei pe un eur...este important sa stii cat au ei cursul pt a factura mai departe cleintului eventual cu acelasi curs pt a nu iesi in pierdere.



#91 goodlyada

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 December 2008 - 09:38 PM

Buna,
Eu primesc facturile in Euro, se emit catre clienti tot in euro. Am inregistrat la cursul BNR, indiferent de procentul pus de furnizor. Platile/incasarile se fac tot in euro insa fiind in zile diferite de ziua emiterii facturii am diferenta de curs valutar (665/765).
E gresit?

Si mai am o intrebare. Firma este microintreprindere. Am gasit o monografie a agentiei de turism cu urmatoarele inregistrari contabile:
-FActura catre client: 411 = 472 4.375 ron
- Factura de la furnizor: 471 = 401 3.600 ron

Cand se inchide decontul se inreg.: 472 = % 4.375
704 analitic (val. egala cu suma corespondenta din 628) 3.600
704 analitic la comision 651,26
4427 analitic tva la comision 123,74

628 = 471 3.600 ron

Eu am inregistrat astfel: factura catre client 411 = 473 4.375 ron
factura de la furnizor 473 = 401 3.600 ron
Dupa inchiderea decontului : 473 = % 775 ron (soldul contului 473)
704 651,26 ron
4427 123,74 ron


E gresit cum inregistrez eu?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 03:00 PM




#92 mirelutza76

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 January 2009 - 01:44 PM

Vezi postareacorina grigore, la Nov 11 2006, 03:23 PM, a spus:

am ceva de agentia de turism, dar este destul de mult de scris. am gasit o carticica : cele mai cautate 12 monografii contabile", editata de Rentrop &Straton, unde am gasit lucruri interesante. Nu prea stiu daca le pot scana si posta aici. Daca imi dai o adresa de mail poate imi este mai usor.
poti, te rog sa imi trimiti si mie ceea ce ai despre turism?
Adresa mea este mirelutza76@yahoo.com
multumesc mult



#93 goodlyada

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 30 January 2009 - 12:29 PM

Si eu as vrea daca se poate. Adresa mea: goodlyada@yahoo.com.

Multumesc mult,

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 03:01 PM




#94 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 03 March 2009 - 09:31 PM

-am incheiat un contract pt.servicii turistice cu un client,pe o anumita suma ;
-valoarea fact.de la furnizor ,pe care le-am platit deja depasesc valoarea contractului.
-clientul nu plateste diferenta
-cum fac inregistrarea si in ce cont trec pierderea de la fact.de furnizori platite in plus,fata de banii recuperati de la client?


MULTUMESC !



#95 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 03 March 2009 - 10:02 PM

Presupun că pierderea provine din diferența de curs valutar, nu ? Ați vândut clientuluila cursul din octombrie și ați plătit furnizorului la cursul din decembrie,nu ? Sau aproximativ. Păi diferența nefavorabilă de curs o aveți în 66x și -l închideți prin debitarea 121.
Dacă este eroare de management in lei Ron, atunci tot în 121 vor ajunge prin închiderea 7xx , respectiv 6xx Doar că nu va fi chiar ușor de explicat de ce sunt unii sponsorizați. O fi mătușa sau unchiul? Dar poate și cine-ntreabă vrea un sejur, și ați rezolvat problema. Doar că eu nu asemenea situații recomand ori explic.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 March 2009 - 08:10 PM
citare mesaj anterior




#96 kelemelinda

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 September 2009 - 02:00 PM

Buna Ziua!

Sunt noua pe acest site. Sunt stagiara anul II si trebuie sa rezolv exercitiile primite de la CECCAr. La Fiscalitate am mai multe probleme legate de agentie de turism si, sunt sincera, nu stiu cum trebuie facute fiindca nu am avut niciodata legatura cu contabilitatea agentiilor de turism. Daca poate sa ma ajute cineva.

Va Multumesc



#97 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:31 PM

Vezi postareamirelutza76, la Jan 27 2009, 02:44 PM, a spus:

Vezi postareacorina grigore, la Nov 11 2006, 03:23 PM, a spus:

am ceva de agentia de turism, dar este destul de mult de scris. am gasit o carticica : cele mai cautate 12 monografii contabile", editata de Rentrop &Straton, unde am gasit lucruri interesante. Nu prea stiu daca le pot scana si posta aici. Daca imi dai o adresa de mail poate imi este mai usor.
poti, te rog sa imi trimiti si mie ceea ce ai despre turism?
Adresa mea este mirelutza76@yahoo.com
multumesc mult


Poti sa imi trimiti si mie pe adresa

firmarom@yahoo.com


Iti multumesc,



#98 goodlyada

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 16 January 2010 - 10:43 PM

Buna ziua,
Am o intrebare legata de declaratia 394. Ce facturi treceti in cazul agentiilor de turism?



#99 mariasanduleanu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 07 March 2010 - 11:57 AM

Buna ziua,

Sunt noua in domeniul turismului si daca cineva a primit sau are ceva despre contabilitatea ag. de turism va rog frumos sa imi trimiteti si mie pe adresa mariasanduleanu@yahoo.com.

Va multumesc.
O zi buna



#100 Ramonita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 June 2010 - 05:38 PM

Buna,
Am preluat o agentie de turism, si am cateva nelamuriri:

Am citit in codul fiscal ca o agentie de turism care factureaza la persoane fizice poate opta doar pentru aplicarea regimul special de taxa pe valoare adaugata si pe factura nu trebuie evidentiata separat valoarea TVA-ului. De asemenea agentia nu are voie sa isi deduca TVA-ul.
Eu am inteles ca de exp.daca cumpar cu 119 RON (100 baza, TVA 19) eu trebuie sa inregistrez 119 RON pe 462=401
Cand fac vanzarea inregistrez:
%=411 140,24
462 119
704 17,85
4427 3,39

Iar factura de vanzare va fi de 140,24 RON pe care se va mentiona TVA inclus.

Va rog sa imi spuneti daca este corect asa cum am mentionat mai sus.
De asemenea as vrea sa stiu in cazul in care facturez la o persoana juridica, pe factura, trebuie mentionat separat TVA-ul sau factura trebuie sa aiba mentiunea TVA inclus?

As mai vrea sa stiu daca taxa de statiune si de aeroport trebuie trecuta separat pe factura si daca aplici comision la aceasta taxa.
Am citit in codul fiscal ca taxa de statiune trebuie sa apara separat pe factura dar nu am inteles daca doar hotelul trebuie sa factureze aceasta taxa seprat sau si agentia de turism care are calitatea de intermediar.

Multumesc!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL