Postat 22 October 2007 - 03:55 PM
Va rog daca puteti sa ma ajutati intr-o problema. O firma X preia un contract de leasing a l unei masini de la o alta firma Y care achizitionase masina de la firma de leasing Z. Se face contract de cesiune intre firma de leasing Z , firma Y si noul proprietar firma X. Initial firma de leasing Z a emis factura pe avansul incasat de la firma Y si facurile lunare privind plata ratei de leasing. Firma Y a inregistrat in contabilitate aceste facturi, deducand TVA si cheltuielile. In momentul cesiunii dintre cele doua firme, firma Y emite o factura catre firma X pe suma de bani primita de la aceasta, aceasta suma reprezentand valoarea diminuata a avansului si a ratelor platite pana in momentul respectiv de firma Y catre sicietatea de leasing. Dupa 3 luni firma Y vine si spune ca ea nu trebuia sa emita factura catre firma X si ca, contractul de cesiune era suficient pentru inregistrarea in contabilitate, cerandu-i firmei X sa-i storneze factura. Firma X nu vrea sa faca acest lucru spunand ca firma Y era obligata sa-i emita factura.Va rog sa-mi spuneti cine are dreptate si cum se procedeaza in aceste cazuri. Si daca predarea mijlocului fix de catre firma Y se inregistreaza in contabilitate si ca cheltuiala si ca venit si care ar fi inregistarrile ce trebuiesc facute.Multumesc din suflet pentru ajutor.Va rog ajutati-ma in problema asta. Nu stie nimeni??