''(2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu cotin informatiile prevazute la art.155 alin. (5) din Codul fiscal in acest caz pentru deducerea tva la cumparator vor fi însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal"' si nu in forma actuala din care eu inteleg ca trebuie insotite de factura noua . N u mi se pare ca se da alternativa ca daca factura veche are continutul di art 155 da drept de deducere al tva-ului ...nu sunt jurist dar asa imi suna mie .....cu toate ca nu vad sensul folosirii sau acceptarii vechilor facturi in cazul asta..va rog mai multe pareri
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile
#81
Postat 04 January 2007 - 06:20 PM
''(2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu cotin informatiile prevazute la art.155 alin. (5) din Codul fiscal in acest caz pentru deducerea tva la cumparator vor fi însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal"' si nu in forma actuala din care eu inteleg ca trebuie insotite de factura noua . N u mi se pare ca se da alternativa ca daca factura veche are continutul di art 155 da drept de deducere al tva-ului ...nu sunt jurist dar asa imi suna mie .....cu toate ca nu vad sensul folosirii sau acceptarii vechilor facturi in cazul asta..va rog mai multe pareri
#82
Postat 04 January 2007 - 06:21 PM
#83
Postat 04 January 2007 - 06:26 PM
#84
Postat 04 January 2007 - 06:36 PM
Cred ca nu ai citit cu atentie OMFP 2226.Este vorba de formularele din anexa1,care nu mai dau dreptul la deducerea taxei,decat daca sunt insotite de factura,deci nu este vorba despre factura in sine. Citeste cu atentie ce forumlare sunt prevazute in anexa 1,asta ti-a scapat...
Si nu trebuie scrise noile serii si numere pe facturile din stoc,care sunt inseriate si numerotate deja.
Noile serii si numere privesc facturile pe care le veti face dupa epuizarea stocului vechi. Iar daca cele existente contin toate informatiile cerute de codul fiscal,atunci nu mai trebuie modificat decat atributul fiscal,din R,in RO.
#85
Postat 04 January 2007 - 06:53 PM
#86
Postat 04 January 2007 - 07:55 PM
#87 Guest_conectarenet_*
Postat 04 January 2007 - 09:40 PM
#88
Postat 04 January 2007 - 10:01 PM
Tikky, la Dec 21 2006, 12:39 PM, a spus:
- notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;
- modelul solicitat de factură simplificată și normele de utilizare a formularului respectiv.
#89
Postat 05 January 2007 - 12:01 AM
Art. 155
.......................
n) indicarea, in functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate in lei, sau a urmatoarelor mentiuni:
1. in cazul in care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile „scutit cu drept de deducere” „scutit fara drept de deducere”, „neimpozabila in Romania” sau, dupa caz, „neinclus in baza de impozitare”;
......................
Fiind PFA neplatitor de TVA banuiesc ca va trebui sa trec mentiunea "scutit fara drept de deducere"
CORECT?
MUltumesc
#90
Postat 05 January 2007 - 02:52 AM
Am incercat sa nu fac trimiteri si sa aduc in textul mesajului meu informatiile de care aveti nevoie insa, daca aveti si alte intrebari nu ezitati sa ma contactati si in masura timpului disponibil va voi asigura un raspuns foarte bine documentat.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, conținutul minimal obligatoriu pentru formularul de factură este cel prevăzut la art. 155 alin. (5) din privind Codul fiscal.
Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ștampile.
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, formularele cu regim special prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin nu se vor mai tipări, înseria și numerota.
Formularele existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.
CITAT DIN CODUL FISCAL
<<<<< Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;
e) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale cumpărătorului de bunuri sau servicii, după caz;
f) numele și adresa cumpărătorului, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care cumpărătorul este înregistrat, conform art. 153, precum și adresa exactă a locului în care au fost transferate bunurile, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care cealaltă parte contractantă nu este stabilită în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal în România, în cazul în care reprezentantul fiscal este persoană obligată la plata taxei;
h) codul de înregistrare în scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2 și lit. i);
i) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care se identifică cumpărătorul în celălalt stat membru, în cazul operațiunii prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat în alt stat membru și sub care a efectuat achiziția intracomunitară în România, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzut la art. 153 sau 1531, al cumpărătorului, în cazul aplicării art. 126 alin. (4) lit. b);
k) denumirea și cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum și particularitățile prevăzute la art. 1251 alin. (3) în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, cu excepția cazului în care factura este emisă înainte de data livrării/prestării sau încasării avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor și serviciilor, pentru fiecare cotă, scutire sau operațiune netaxabilă, prețul unitar, exclusiv taxa, precum și rabaturile, remizele, risturnele și alte reduceri de preț;
n) indicarea, în funcție de cotele taxei, a taxei colectate și a sumei totale a taxei colectate, exprimate în lei, sau a următoarelor mențiuni:
1. în cazul în care nu se datorează taxa, o mențiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mențiunile «scutit cu drept de deducere», «scutit fără drept de deducere», «neimpozabilă în România» sau, după caz, «neinclus în baza de impozitare»;
2. în cazul în care taxa se datorează de beneficiar în condițiile art. 150 alin. (1) lit.
b)-d) și g) sau ale art. 160, o mențiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mențiunea «taxare inversă»;
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeași operațiune;
p) orice altă mențiune cerută de acest titlu. >>>>>
Modul de întocmire și utilizare a facturii sunt cele prevăzute în anexa nr. 3 care face parte integrantă din Ordinul nr.2226/2006 și se aplică numai de către persoanele stabilite în România.
Persoanele impozabile nestabilite în România, înregistrate în România potrivit vor întocmi facturile în conformitate cu prevederile titlului VI din Codul fiscal.
Societatile comerciale, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 la Ordinul nr.2226/2006.
Prevederile alin. (1) din Ordinul nr.2226/2006 se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.
În situațiile în care bunurile circulă fără să fie însoțite de factură, documentul utilizat pe perioada transportului este avizul de însoțire a mărfii, cu excepțiile prevăzute expres de reglementările legale în vigoare.
Conținutul minim de informații, precum și normele de întocmire și utilizare a avizului de însoțire a mărfii sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din Ordinul nr.2226/2006.
Persoanele care nu au obligația, în conformitate cu prevederile legale, de a emite factură vor înregistra veniturile realizate zilnic utilizând monetarul, chitanța sau alte documente specifice, după caz.
Prevederile alin. (1) din Ordinul nr. 2226/2006 nu se aplică operatorilor economici care au obligația să utilizeze aparatele electronice de marcat fiscale.
Operatorii economici care doresc să utilizeze factura simplificată, în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Codul fiscal, vor depune o solicitare la Direcția de reglementări contabile din Ministerul Finanțelor Publice, care trebuie să conțină următoarele:
- notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;
- modelul solicitat de factură simplificată și normele de utilizare a formularului respectiv.
Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Aceasta postare a fost editata de Andreea`: 05 January 2007 - 10:13 AM
#91
Postat 05 January 2007 - 07:28 AM
Si acum ce fac?
#92
Postat 05 January 2007 - 09:08 AM
#93
Postat 05 January 2007 - 09:25 AM
#94
Postat 05 January 2007 - 10:03 AM
#95
#96
Postat 05 January 2007 - 10:17 AM
Si acum ce fac?"
Aplici Codul Fiscal, art 155 si ordin 2226..... adica iti faci tu singur facturi (ideea mea este ca trebuiesc facute cum faceam Invoice-urile, numai ca trebuie scrise in romana si sa contina elementele obigatorii, iar numere dai dintr-un registru al tau propriu).
Aceste facturi nu se stampileaza si semneaza IN MOD OBLIGATORIU, dar asta nu inseamna ca este interzis sa le semnezi sau stampilezi, doar ca nu trebuie sa faci urat daca le primesti nesemnate si nestampilate de la vreun furnizor.
#97
Postat 05 January 2007 - 10:21 AM
@marcopolo
Textul linkului explica clar sursa informatiei
Foarte probabil ca pe dvoastra nu va ajuta acesta informatie, insa nu sunteti obligati sa deschideti toate linkurile de pe acest forum.
#98
Postat 05 January 2007 - 10:40 AM
Andreea`, la Jan 5 2007, 10:21 AM, a spus:
@marcopolo
Textul linkului explica clar sursa informatiei
Foarte probabil ca pe dvoastra nu va ajuta acesta informatie, insa nu sunteti obligati sa deschideti toate linkurile de pe acest forum.
ce vroiam sa spun: toata lumea asteapta un model de factura conf art.155 Cf, nu modele de facturi diverse in EXCEL.
#99
Postat 05 January 2007 - 11:08 AM
#100
Postat 05 January 2007 - 11:30 AM
LUCK33RO, la Jan 5 2007, 11:08 AM, a spus:
giony srl Str. Caracal
Sector 2, Bucuresti
C.I.F. RO89899890
FACTURA NR. 00001 / 03.01.2007
Cumparator:
mama si tata srl
str dezrobirii
C.I.F.: RO6666666
DATA DESCRIERE CANTITATE PRET VALOARE
03.01.2007 LAPTOPURI 200 1000 200000
TOTAL FARA TVA 200000
TVA 19% 38000
TOTAL DE PLATA 238000
CONT RON:
TERMEN DE PLATA : 30 ZILE DE LA DATA FACTURII
Penalitati de intarziere: 0.5% / zi de la scadenta.
TEL: +40 21 666 89 66 WWW.CONTA.RO
IN EXCEL NU POT , CA NU AM LICENTA.
VOI AVETI?
Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:40 PM
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi