Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#81 lucyan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 04 January 2007 - 06:20 PM

Asa ma gandesc si eu dar formularea e dubioasa in sensul ca ar fi trebuit sa sune cam asa :

''(2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu cotin informatiile prevazute la art.155 alin. (5) din Codul fiscal in acest caz pentru deducerea tva la cumparator vor fi însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal"' si nu in forma actuala din care eu inteleg ca trebuie insotite de factura noua . N u mi se pare ca se da alternativa ca daca factura veche are continutul di art 155 da drept de deducere al tva-ului ...nu sunt jurist dar asa imi suna mie .....cu toate ca nu vad sensul folosirii sau acceptarii vechilor facturi in cazul asta..va rog mai multe pareri



#82 catajuly

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 04 January 2007 - 06:21 PM

Buna ziua, am citit art 155 din CF si nu am vazut sa scrie ca facturile trebuie neaparat sa fie format A4. A5 nu se poate? Multumesc




#83 lucyan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 04 January 2007 - 06:26 PM

Apropo de ce sa scriem pe ele noile serii si numere ? Nu-mi mai trebuie sa le folosesc in cazul asta......sunt satul ...legislatia e varza...o sa iasa o varza...sunt firme care nici macar nu au mijloacele necesare pt a avea acces la legislatie imediat si domnii guvernanti au tupeul sa scoata norme si ordine cu doua zile inainte de aplicare ....parca vad ca daca dau telefon la finante nu ma lamureste nimeni...dar peste duoa luni cand se lamuresc si ei vin si dau amenzi...m-am saturat :lostit (13):



#84 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 04 January 2007 - 06:36 PM

@michi dtru

Cred ca nu ai citit cu atentie OMFP 2226.Este vorba de formularele din anexa1,care nu mai dau dreptul la deducerea taxei,decat daca sunt insotite de factura,deci nu este vorba despre factura in sine. Citeste cu atentie ce forumlare sunt prevazute in anexa 1,asta ti-a scapat...
Si nu trebuie scrise noile serii si numere pe facturile din stoc,care sunt inseriate si numerotate deja.
Noile serii si numere privesc facturile pe care le veti face dupa epuizarea stocului vechi. Iar daca cele existente contin toate informatiile cerute de codul fiscal,atunci nu mai trebuie modificat decat atributul fiscal,din R,in RO.



#85 lucyan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 04 January 2007 - 06:53 PM

Ai dreptate :lostit (13):



#86 Dexter11

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 04 January 2007 - 07:55 PM

De exemplu, in cazul bonului de comanda-chitanta (TVA), cumparatorl avea dreptul sa deduca TVA>?iar acum factura e obligatorie?



#87 Guest_conectarenet_*

  • Guests

Postat 04 January 2007 - 09:40 PM

GAMA.... majoritatea actelor normative... sunt precum biblia cu trimiteri.... nu puteai sa raspunzi.. direct?.. tot cu trimiteri.. ai raspuns...



#88 elena13

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 04 January 2007 - 10:01 PM

Vezi postareaTikky, la Dec 21 2006, 12:39 PM, a spus:

buna, sefu imi tot zice de niste facturi noi de la 1 ianuarie, stie cineva ceva de ele?????
Da sunt formularele de facturi simplificate.Art. 7. - Operatorii economici care doresc să utilizeze factura simplificată, în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Codul fiscal, vor depune o solicitare la Direcția de reglementări contabile din Ministerul Finanțelor Publice, care trebuie să conțină următoarele:
- notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;
- modelul solicitat de factură simplificată și normele de utilizare a formularului respectiv.



#89 New Age

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 05 January 2007 - 12:01 AM

Conform noului cod fiscal la emiterea unei facturi suntem obligati sa trecem si urmatoarea mentiune pe factura:

Art. 155
.......................
n) indicarea, in functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate in lei, sau a urmatoarelor mentiuni:

1. in cazul in care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile „scutit cu drept de deducere” „scutit fara drept de deducere”, „neimpozabila in Romania” sau, dupa caz, „neinclus in baza de impozitare”;
......................

Fiind PFA neplatitor de TVA banuiesc ca va trebui sa trec mentiunea "scutit fara drept de deducere"
CORECT?

MUltumesc



#90 Eurocontab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Nowhere

Postat 05 January 2007 - 02:52 AM

Mai jos aveti o sinteza a noutatilor aduse de Ordinul nr.2226/2006 in raport cu modul de emitere a facturilor, avizelor de expeditie, etc.

Am incercat sa nu fac trimiteri si sa aduc in textul mesajului meu informatiile de care aveti nevoie insa, daca aveti si alte intrebari nu ezitati sa ma contactati si in masura timpului disponibil va voi asigura un raspuns foarte bine documentat.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Începând cu data de 1 ianuarie 2007, conținutul minimal obligatoriu pentru formularul de factură este cel prevăzut la art. 155 alin. (5) din privind Codul fiscal.

Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ștampile.

Începând cu data de 1 ianuarie 2007, formularele cu regim special prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin nu se vor mai tipări, înseria și numerota.

Formularele existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoțite de factura care conține informațiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.

CITAT DIN CODUL FISCAL

<<<<< Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații:

a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;

b) data emiterii facturii;

c) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;

d) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;

e) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale cumpărătorului de bunuri sau servicii, după caz;

f) numele și adresa cumpărătorului, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care cumpărătorul este înregistrat, conform art. 153, precum și adresa exactă a locului în care au fost transferate bunurile, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. d);

g) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care cealaltă parte contractantă nu este stabilită în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal în România, în cazul în care reprezentantul fiscal este persoană obligată la plata taxei;

h) codul de înregistrare în scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2 și lit. i);

i) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care se identifică cumpărătorul în celălalt stat membru, în cazul operațiunii prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. a);

j) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat în alt stat membru și sub care a efectuat achiziția intracomunitară în România, precum și codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzut la art. 153 sau 1531, al cumpărătorului, în cazul aplicării art. 126 alin. (4) lit. b);

k) denumirea și cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum și particularitățile prevăzute la art. 1251 alin. (3) în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;

l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, cu excepția cazului în care factura este emisă înainte de data livrării/prestării sau încasării avansului;

m) baza de impozitare a bunurilor și serviciilor, pentru fiecare cotă, scutire sau operațiune netaxabilă, prețul unitar, exclusiv taxa, precum și rabaturile, remizele, risturnele și alte reduceri de preț;

n) indicarea, în funcție de cotele taxei, a taxei colectate și a sumei totale a taxei colectate, exprimate în lei, sau a următoarelor mențiuni:

1. în cazul în care nu se datorează taxa, o mențiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mențiunile «scutit cu drept de deducere», «scutit fără drept de deducere», «neimpozabilă în România» sau, după caz, «neinclus în baza de impozitare»;

2. în cazul în care taxa se datorează de beneficiar în condițiile art. 150 alin. (1) lit.

b)-d) și g) sau ale art. 160, o mențiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mențiunea «taxare inversă»;

o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeași operațiune;

p) orice altă mențiune cerută de acest titlu. >>>>>

Modul de întocmire și utilizare a facturii sunt cele prevăzute în anexa nr. 3 care face parte integrantă din Ordinul nr.2226/2006 și se aplică numai de către persoanele stabilite în România.

Persoanele impozabile nestabilite în România, înregistrate în România potrivit vor întocmi facturile în conformitate cu prevederile titlului VI din Codul fiscal.

Societatile comerciale, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 la Ordinul nr.2226/2006.

Prevederile alin. (1) din Ordinul nr.2226/2006 se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.

În situațiile în care bunurile circulă fără să fie însoțite de factură, documentul utilizat pe perioada transportului este avizul de însoțire a mărfii, cu excepțiile prevăzute expres de reglementările legale în vigoare.

Conținutul minim de informații, precum și normele de întocmire și utilizare a avizului de însoțire a mărfii sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din Ordinul nr.2226/2006.

Persoanele care nu au obligația, în conformitate cu prevederile legale, de a emite factură vor înregistra veniturile realizate zilnic utilizând monetarul, chitanța sau alte documente specifice, după caz.

Prevederile alin. (1) din Ordinul nr. 2226/2006 nu se aplică operatorilor economici care au obligația să utilizeze aparatele electronice de marcat fiscale.

Operatorii economici care doresc să utilizeze factura simplificată, în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Codul fiscal, vor depune o solicitare la Direcția de reglementări contabile din Ministerul Finanțelor Publice, care trebuie să conțină următoarele:

- notă justificativă, din care să reiasă motivele solicitării;

- modelul solicitat de factură simplificată și normele de utilizare a formularului respectiv.

Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Aceasta postare a fost editata de Andreea`: 05 January 2007 - 10:13 AM




#91 bibicu13

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 05 January 2007 - 07:28 AM

Tocmai mi-am terminat stocul de facturi fiscale.
Si acum ce fac?

:lostit (13): :pullhair: :lnr (1):



#92 ionut.20

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 05 January 2007 - 09:08 AM

ce ar fi sa dam o fuga pe la administratia financiara si pe la organele in masura sa ne lamureasca concret si sa nu ne mai hazardam atata !;)parerea mea!



#93 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 January 2007 - 09:25 AM

eu am gandit ca se trimite la documente care dadeau dreptul la deducere tva, recte cele dela posta, bonuri cu valoare fixa, ceva de genul acesta?!
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#94 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 05 January 2007 - 10:03 AM

in anexa1 la ordinul 2226 este tabelul Formularelor cu regim special care nu se vor mai tipari, inseria si numerota cf art.1 alin 5 HG 831/1997, in care sunt 16 formulare, sa intelegem ca restul formularelor, cu exceptia facturii si avizului, vor fi personalizate ca pana acum?



#95 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 05 January 2007 - 10:04 AM

Vezi postareaAndreea`, la Jan 4 2007, 05:03 PM, a spus:



ce e asta? un link postat asa ca sa ne aflam in treaba?? CHAR AM TIMP SA MA UIT PE SITE-URI AIUREA??
NU NE AJUTA CU NIMIC!!!
MULTUMIM!!!



#96 iren

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate si Florenta (nu radeti, ca-s indragostita de orasul ala si am un interes la el)

Postat 05 January 2007 - 10:17 AM

"Tocmai mi-am terminat stocul de facturi fiscale.
Si acum ce fac?"

Aplici Codul Fiscal, art 155 si ordin 2226..... adica iti faci tu singur facturi (ideea mea este ca trebuiesc facute cum faceam Invoice-urile, numai ca trebuie scrise in romana si sa contina elementele obigatorii, iar numere dai dintr-un registru al tau propriu).

Aceste facturi nu se stampileaza si semneaza IN MOD OBLIGATORIU, dar asta nu inseamna ca este interzis sa le semnezi sau stampilezi, doar ca nu trebuie sa faci urat daca le primesti nesemnate si nestampilate de la vreun furnizor.



#97 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2007 - 10:21 AM

:lostit (13):

@marcopolo

Textul linkului explica clar sursa informatiei
Foarte probabil ca pe dvoastra nu va ajuta acesta informatie, insa nu sunteti obligati sa deschideti toate linkurile de pe acest forum.



#98 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 05 January 2007 - 10:40 AM

Vezi postareaAndreea`, la Jan 5 2007, 10:21 AM, a spus:

:lostit (13):

@marcopolo

Textul linkului explica clar sursa informatiei
Foarte probabil ca pe dvoastra nu va ajuta acesta informatie, insa nu sunteti obligati sa deschideti toate linkurile de pe acest forum.


ce vroiam sa spun: toata lumea asteapta un model de factura conf art.155 Cf, nu modele de facturi diverse in EXCEL.



#99 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 January 2007 - 11:08 AM

Marcopolo noi asteptam toti sa faci tu modelul ala de excell, ca am vazut ca esti mai hotarat!
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#100 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 05 January 2007 - 11:30 AM

Vezi postareaLUCK33RO, la Jan 5 2007, 11:08 AM, a spus:

Marcopolo noi asteptam toti sa faci tu modelul ala de excell, ca am vazut ca esti mai hotarat!

giony srl Str. Caracal
Sector 2, Bucuresti
C.I.F. RO89899890
FACTURA NR. 00001 / 03.01.2007

Cumparator:
mama si tata srl
str dezrobirii
C.I.F.: RO6666666

DATA DESCRIERE CANTITATE PRET VALOARE

03.01.2007 LAPTOPURI 200 1000 200000


TOTAL FARA TVA 200000
TVA 19% 38000
TOTAL DE PLATA 238000


CONT RON:

TERMEN DE PLATA : 30 ZILE DE LA DATA FACTURII
Penalitati de intarziere: 0.5% / zi de la scadenta.

TEL: +40 21 666 89 66 WWW.CONTA.RO


IN EXCEL NU POT , CA NU AM LICENTA.

VOI AVETI?

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 January 2007 - 02:40 PM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL