Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
infiintare societate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

infiintare societate

aprobari acte necesare taxe autorizatie infiintare salarii
334 replies to this topic

#1 lizuca_p

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 January 2007 - 01:45 PM

Societatea s-a infiintat in 15 dec. 2006 (cheltuieli de constituire s-au efectuat in luna decembrie), dar actele le-am ridicat in luna ianuarie.
Cum si cand trebuie contabilizate?



#2 anamaria9878

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2007 - 03:25 PM

Contabilizate pe decembrie daca data de infiintare este 15.12.2006. Vezi ce data scrie pe Certificatul de inregistrare sau intra pe site-ul ministerului de finante si te gasesti acolo.

salut!



#3 lizuca_p

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 January 2007 - 04:20 PM

trebuie sa fac balanta, bilant pentru 3 chitante.....?



#4 violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:modificari a tva in noul cod fiscal

Postat 29 January 2007 - 09:41 PM

care sunt primele inregistrari care se fac cand deschid o societate noua? cum fac aportul de capital...prin ,,456" ?
violet



#5 ahava

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:

Postat 29 January 2007 - 11:29 PM

Vezi postareavioleta, la Jan 29 2007, 11:41 PM, a spus:

care sunt primele inregistrari care se fac cand deschid o societate noua? cum fac aportul de capital...prin ,,456" ?


1. subscriera cf actului constit 456=1011

2. varsarea capitalului %=456
cont la banca 5121
(....sau alte conturi in functie de
cazul tau daca vii si cu aport in natura
terenuri 211
cladiri 212
ob.inv, altele......etc)
3.capitalul subscris si varsat 1011=1012



#6 violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:modificari a tva in noul cod fiscal

Postat 30 January 2007 - 03:27 PM

multumesc!
dupa care: aduc aport de la asociatul unic suma dupa documentele de constituie pentru a le putea achita prin casa
contez fiiecare act de constituie si le creditez cu contul ,,201"
dupa o luna incep sa amortizez cheltuielile de constituire in 10 transe...e bine?
violet



#7 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 02 May 2007 - 11:19 AM

Buna.Poate cineva sa-mi spuna care este suma minima cu care as putea infiinta o firma?Acte,chelt constituire,capital social,as vrea sa deschid un magazin de piese auto,nu iau in calcul spatiul pt ca vreau sa inchiriez pt inceput,ar trebui sa deschid firma si apoi sa inchiriez spatiul pt a nu plati chirie pt timpul cat dureaza toata treaba?cam cat ar dura,cel mai repede?Ce ma sfatuiti?Multumesc,as vrea cat mai multe pareri,eu dispun doar de vreo 6000 ron,credeti ca se merita sa incerc?As vrea sa inchiriez un spatiu nu foarte mare si sa aprovizionez cu piese auto,mai mult consumabile:placute frana,uleiuri,filtre etc.Ce spuneti?Si ma gandesc la o microintreprindere,pt inceput...Acesti 6000 roni ar trebui sa-mi ajunga pt constituire si o aprovizionare minima...



#8 vali enache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Location:1234
  • Interests:contabilitate

Postat 02 May 2007 - 02:00 PM

Vezi postareaGianinutza, la May 2 2007, 12:19 PM, a spus:

Buna.Poate cineva sa-mi spuna care este suma minima cu care as putea infiinta o firma?Acte,chelt constituire,capital social,as vrea sa deschid un magazin de piese auto,nu iau in calcul spatiul pt ca vreau sa inchiriez pt inceput,ar trebui sa deschid firma si apoi sa inchiriez spatiul pt a nu plati chirie pt timpul cat dureaza toata treaba?cam cat ar dura,cel mai repede?Ce ma sfatuiti?Multumesc,as vrea cat mai multe pareri,eu dispun doar de vreo 6000 ron,credeti ca se merita sa incerc?As vrea sa inchiriez un spatiu nu foarte mare si sa aprovizionez cu piese auto,mai mult consumabile:placute frana,uleiuri,filtre etc.Ce spuneti?Si ma gandesc la o microintreprindere,pt inceput...Acesti 6000 roni ar trebui sa-mi ajunga pt constituire si o aprovizionare minima...

Iti spun cam cat mi-a luat mie si ce pasi am facut , precum si sumele pe care le-am platit:
1. cazier fiscal pentru asociati ( str.Dimitrie Gerota) cu taxa de urgenta 20 ron/cazier - 5 zile
2. rezervare nume firma (Registrul Comertului) 50 ron taxa rezervare valabila 3 luni (mergi pe la ora 12 ca sa o iei in aceeasi zi, se da dupa ora 14.30)
3.declaratie notariat asociati 50 ron/declaratie - pe loc
4.act constitutiv notariat 170 ron (trebuie sa ai un ctr de comodat pt sediu)
5. depunere cap social 200 ron
6. comision depunere cap social 20 ron
7.depunere Registru Comertului taxele cam 350 ron depinde daca iti declari si punct de lucru costa mai mult .
Numerotarea este cam ordinea in care te sfatuiesc sa le faci ca sa economisesti timp. Dupa depunerea actelor la Registru Comertului in 5 zile lucratoare iti ies si actele. Daca mai ai intrebari si stiu nu exita sa intrebi.
%%%%%%



#9 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2007 - 09:30 PM

Sfat pt. Gianinutza: daca deschizi firma de comert parerea mea este sa te declari platitoare de imp profit 16%, nu micro pt.ca nu cred ca sa ai adaos comercial prea mare,iar valoarea pieselor este mare+chirie. Vei avea chelt.mari si vei plati mai putin impozit ,in cazul in care esti platitoare de pe profit. Gandeste-te si la TVA .. daca vinzi si la pers.juridice este bine sa fi platiroare de TVA



#10 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 03 May 2007 - 12:25 PM

Multumesc lui Vali Enache pt promptitudine si coerenta.Pt. Doina P. :cred ca ai dreptate.M-ar ajunge cam 1000 ron actele,ideea este imi dati sanse cu banii de care dispun la inceput?Ar trebui sa mai astept pt a dispune de mai mult,in caz ca nu va merge la inceput?Nu vreau sa-mi deschid o firma pt ca apoi sa ramana fara activitate>Multumesc mult



#11 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2007 - 02:08 PM

Vezi postarealizuca_p, la Jan 19 2007, 02:45 PM, a spus:

Societatea s-a infiintat in 15 dec. 2006 (cheltuieli de constituire s-au efectuat in luna decembrie), dar actele le-am ridicat in luna ianuarie.
Cum si cand trebuie contabilizate?

Am avut aceeasi situatie:
societate infiintata la sfarsitul lunii decembrie-2004, certificat emis de ONRC ridicat in ianuarie-2005 - apare mentionat clar data ridicarii.
practic, la AFP de sector societatea apare infiintata in decembrie.
la fel de practic si logic, atat timp cat nu am ridicat certificatul in decembrie nu aveam cum sa-mi desfasor vreo activitate, neavand nici macar stampila-care se cumpara in baza certificatului in original.
contabil, am inregistrat toate actele in ianuarie. deci, la decembrie nu am depus nimic la fisc.
prin luna iunie a anului urmator primesc scrisoare de la AFP ca nu am depus situatiile financiare la finele anului, cand m-am infiintat ca societate. in urma discutiilor cu ei am rezolvat situatia cu o declaratie pe proprie raspundere ca nu am avut nici o activitate de la data infiintarii pana la 31.12.2004. Nu am primit amenda deoarece s-a considerat de comun acord ca nu este cazul. Probabil ca se rezolva oricum fara amenda, cu un avertisment doar.
Multa bafta.
Madalina



#12 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2007 - 02:16 PM

pt Gianinutza:
Pentru infiintarea unei societati nu este nevoie de notar, respectiv bani cheltuiti inutil, dupa parerea mea.
Majoritatea actelor se pot face sub semnatura privata, conform legii. Asa incat, actul constitutiv se semneaza pe fiecare pagina de catre asociatul unic/asociati, specimenul de semnatura se poate da in fata judecatorului, la ONRC, declaratia de administrator-de asemenea...In felul acesta se reduc substantial costurile. De asemenea, infiintarea unei societati nu dureaza mai mult de 2 sapatamani, in functie de aglomeratia de la ONRC-de regula, termenul dat de la depunerea dosarului pana la judecata este de o saptamana.
Mai mult chiar, exista modele pentru fiecare act in parte pe internet, probabil ca si pe conta...daca este nevoie pot trimite si eu.
Multa bafta
Madalina



#13 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2007 - 02:32 PM

Vezi postareavioleta, la Jan 30 2007, 04:27 PM, a spus:

contez fiiecare act de constituie si le creditez cu contul ,,201" / dupa o luna incep sa amortizez cheltuielile de constituire in 10 transe...e bine?

Cheltuielile de constituire se pot inregistra astfel:
201 = 462/analitic
sau
5311 = 4551/462 - analitic
201 = 5311
Se poate intocmi un decont de cheltuieli care sa contina toate actele aferente constituirii societatii, iar in ctb se inreg decont nr ..../data....

Referitor la amortizare, cf OMF 1752/2005 la sectiunea 7.2 ACTIVE IMOBILIZATE, 7.2.2 Imobilizari necorporale se precizeaza urmatoarele:
'' Recunoasterea imobilizarilor necorporale
72. (1) O entitate poate include cheltuielile de constituire la ACTIVE, caz in care poate imobiliza cheltuielile de constituire. In aceasta situatie, cheltuielile de constituire trebuie amortizate in cadrul unei perioade de maximum 5 ani''

Deoarece cadrul legal nu specifica o perioada de amortizare exacta, cred ca este corect ca perioada de amortizare mai mica de cinci ani sa fie stabilita-respectiv consemnata printr-o hotarare AGA/decizie asociat unic.

Intr-adevar, amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare inregistrarii activului in ctb.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 May 2007 - 02:34 PM

Madalina



#14 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 10 May 2007 - 01:22 PM

multumesc,MADALINAB.



#15 dana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:cluj-napoca
  • Interests:drumetii

Postat 16 May 2007 - 03:19 PM

Buna ziua,

La o firma vareia ii tin contab i s-au schimbat denumirea ,asociatii, si codul CAEN .Ce inseamna acest lucru d .p.v. al declaratiilor:ITM CASS CAS somaj?Ar tb sa depun undeva o hartie prin care mentionez acest lucru sau nu conteaza avand in vedere ca CUI-ul ramane acelasi si oricum declaratiile se introduc cupa CUI?


Multumesc
da... s-a rezolvat!Nu se poate.



#16 hb_ralu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 16 May 2007 - 03:39 PM

Nu trebuie sa instiintezi pe nimeni scris acest lucru numai la administratia financiara sa scoti noul certificat in scopuri de tva pe noul nume si sa ai grija in declaratii sa pui noua denumire si la declaratia de cas sa scrii noul cod caen.

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 16 May 2007 - 05:30 PM




#17 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 16 May 2007 - 05:35 PM

Trebuie sa depui cate o notificare insotita de noul CUI la fiecare institutie (Pensii, Sanatate, Somaj, ITM) + o declaratie cu noul CAEN la Pensii. Desi la finante ar trebui ca sa se opereze din oficiu pe baza datelor primite de la Reg.Com., totusi nu strica si o verificare a datelor din evidenta lor.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#18 sunmedia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 18 May 2007 - 09:30 AM

Buna ziua,
As vrea daca se poate sa-mi dati o lista cu actele necesare si demersurile care trebuie facute pentru a infiinta o firma, si anume un SRL cu asociat unic.
Situatia mea este ca am cumparat un apartament la etajul 1 din 4, cu garaj din beton cu utilitati la subsol la aceeasi adresa cu apartamentul, unde as vrea sa fac un magazin de calculatoare, iar in apartamentul cu 3 camere vreau sa fac o firma de publicitate si webdesign.
Apartamentul este cumparat abia acum o saptamana si inca nu este intabulat si se va intabula in maxim 2 saptamani, dar am contractul de vanzare-cumparare in original pe numele meu. Se poate si numai cu contractul de vanzare cumparare pt dovada de spatiu? Avand in vedere situatia descrisa mai sus va rog mult daca puteti sa-mi spuneti ce acte si tarife si demersuri ar trebui sa fac, sau daca nu sa-mi recomandati un avocat bun.
Apartamentul nu este renovat, adica sunt numai peretii si as vrea sa fac toate cheltuielile pe firma daca este bine. As vrea daca se poate va rog frumos cateva sfaturi pt cheltuielile cu termopane, aer conditionat, centrala termica si mobila, etc.
Trebuie contract de inchiriere intre mine si firma si daca da ce suma ar fi bine sa fie pusa?
Mentionez ca toate invetitiile si platile vor fii din banii adunatzi de mine.
Astept un raspuns din partea dumneavoastra cand veti putea mai repede.



Va multumesc anticipat si o zi cat mai frumoasa!

Cu stima,
Vasile.

P.S.: Sper ca viitoarele raspunsuri la problema mea sa ajute si pe altii care pornesc de la zero....:)



#19 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2007 - 02:13 PM

Buna.
Inteleg ca vei inchiria apartamentul firmei. OK. Poti face contract de comodat, nu implica inregistrarea lui la fisc dar nici nu vor fi deductibile cheltuielile ocazionate de o eventuala chirie sau utilitati(exceptand cazul in care pe factura apare numele societatii). Se poate face contract de inchiriere care se inregistreaza la adm. financiara, caz in care tu, persoana fizica-beneficiar al venitului din chirii, va trebui sa platesti impozit pt acel venit. Dar pt societate este o situatie favorabila avand dreptul de a deduce cheltuieli cu chiria, cu amenajari, reparatii, cu utilitati-cu conditia ca facturile primite de la furnizorii de utilitati sa fie pe numele societatii. Pentru aceasta se incheie contracte cu fiecare din acesti furnizori. Se poate deduce si cheltuiala cu intretinerea, daca pe chitanta este trecut numele societatii.

Pentru infiintarea societatii nu este neaparat nevoie sa apelezi la un avocat sau notar. Si nu dureaza mai mult de 2-3 saptamani.
Depui capital social la o banca, minimul legal este 200 lei. Faci rezervarea de nume la ONRC-costa 50 lei. Se completeaza un formular, se depune la ONRC, in cateva ore se elibereaza. Dupa ce ai numele societatii, vei intocmi urmatoarele acte:
- Actul constitutiv
- Declaratie pe proprie raspundere ca poti avea calitatea de unic asociat si administrator-formular tip
- Declaratie pt autorizarea activitatilor-formular tip
- Specimen de semnaturi
- Act pentru sediu, respectiv contractul de inchiriere(Pentru asta va fi nevoie de acordul asociatiei, banuiesc ca apartamentul este in bloc)
- cerere pt ONRC si anexa unde se precizeaza date pt vectorul fiscal.

Toate actele se fac sub semnatura privata, legea permite acest lucru, deci nu mai este nevoie de cheltuieli suplimentare pt avocat/notar.
Depunerea dosarului la ONRC inseamna statul la coada pana la ora 15-intr-o zi, daca totul este ok, apoi va mai fi ziua de judecata si ziua cand se ridica actele eliberate de ONRC.

In mare, cam asta ar fi.
E posibil sa fi uitat ceva in toata enumerarea asta, dar revin daca constat lipsuri :biggrin:

Eu sunt contabil, dar am infiintat si firme si te pot ajuta cu mai multe sfaturi, eventual iti pot trimite chiar model pt toate actele necesare.
Imi poti scrie pe mail daca consideri ca te pot ajuta. Numai bine
Madalina



#20 GabrielaK

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 63 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Examenul de Expert Contabil

Postat 19 May 2007 - 05:16 PM

Buna Madalinab poate ma poti ajuta si pe mine intr-o problema. As vrea sa stiu daca o persoana vrea sa isi deschida o firma de consultanta manageriala,conform codului fiscal 2007 va fi IMM, daca acesta se poate angaja pe propria firma.

Mii de multumiri
Gabriela






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL