Cum si cand trebuie contabilizate?
infiintare societate
#1
Posted 19 January 2007 - 01:45 PM
Cum si cand trebuie contabilizate?
#2
Posted 19 January 2007 - 03:25 PM
#3
Posted 19 January 2007 - 04:20 PM
#4
Posted 29 January 2007 - 09:41 PM
#5
Posted 29 January 2007 - 11:29 PM
violeta, la Jan 29 2007, 11:41 PM, a spus:
1. subscriera cf actului constit 456=1011
2. varsarea capitalului %=456
cont la banca 5121
(....sau alte conturi in functie de
cazul tau daca vii si cu aport in natura
terenuri 211
cladiri 212
ob.inv, altele......etc)
3.capitalul subscris si varsat 1011=1012
#6
Posted 30 January 2007 - 03:27 PM
dupa care: aduc aport de la asociatul unic suma dupa documentele de constituie pentru a le putea achita prin casa
contez fiiecare act de constituie si le creditez cu contul ,,201"
dupa o luna incep sa amortizez cheltuielile de constituire in 10 transe...e bine?
#7
Posted 02 May 2007 - 11:19 AM
#8
Posted 02 May 2007 - 02:00 PM
Gianinutza, la May 2 2007, 12:19 PM, a spus:
Iti spun cam cat mi-a luat mie si ce pasi am facut , precum si sumele pe care le-am platit:
1. cazier fiscal pentru asociati ( str.Dimitrie Gerota) cu taxa de urgenta 20 ron/cazier - 5 zile
2. rezervare nume firma (Registrul Comertului) 50 ron taxa rezervare valabila 3 luni (mergi pe la ora 12 ca sa o iei in aceeasi zi, se da dupa ora 14.30)
3.declaratie notariat asociati 50 ron/declaratie - pe loc
4.act constitutiv notariat 170 ron (trebuie sa ai un ctr de comodat pt sediu)
5. depunere cap social 200 ron
6. comision depunere cap social 20 ron
7.depunere Registru Comertului taxele cam 350 ron depinde daca iti declari si punct de lucru costa mai mult .
Numerotarea este cam ordinea in care te sfatuiesc sa le faci ca sa economisesti timp. Dupa depunerea actelor la Registru Comertului in 5 zile lucratoare iti ies si actele. Daca mai ai intrebari si stiu nu exita sa intrebi.
#9
Posted 02 May 2007 - 09:30 PM
#10
Posted 03 May 2007 - 12:25 PM
#11
Posted 06 May 2007 - 02:08 PM
lizuca_p, la Jan 19 2007, 02:45 PM, a spus:
Cum si cand trebuie contabilizate?
Am avut aceeasi situatie:
societate infiintata la sfarsitul lunii decembrie-2004, certificat emis de ONRC ridicat in ianuarie-2005 - apare mentionat clar data ridicarii.
practic, la AFP de sector societatea apare infiintata in decembrie.
la fel de practic si logic, atat timp cat nu am ridicat certificatul in decembrie nu aveam cum sa-mi desfasor vreo activitate, neavand nici macar stampila-care se cumpara in baza certificatului in original.
contabil, am inregistrat toate actele in ianuarie. deci, la decembrie nu am depus nimic la fisc.
prin luna iunie a anului urmator primesc scrisoare de la AFP ca nu am depus situatiile financiare la finele anului, cand m-am infiintat ca societate. in urma discutiilor cu ei am rezolvat situatia cu o declaratie pe proprie raspundere ca nu am avut nici o activitate de la data infiintarii pana la 31.12.2004. Nu am primit amenda deoarece s-a considerat de comun acord ca nu este cazul. Probabil ca se rezolva oricum fara amenda, cu un avertisment doar.
Multa bafta.
#12
Posted 06 May 2007 - 02:16 PM
Pentru infiintarea unei societati nu este nevoie de notar, respectiv bani cheltuiti inutil, dupa parerea mea.
Majoritatea actelor se pot face sub semnatura privata, conform legii. Asa incat, actul constitutiv se semneaza pe fiecare pagina de catre asociatul unic/asociati, specimenul de semnatura se poate da in fata judecatorului, la ONRC, declaratia de administrator-de asemenea...In felul acesta se reduc substantial costurile. De asemenea, infiintarea unei societati nu dureaza mai mult de 2 sapatamani, in functie de aglomeratia de la ONRC-de regula, termenul dat de la depunerea dosarului pana la judecata este de o saptamana.
Mai mult chiar, exista modele pentru fiecare act in parte pe internet, probabil ca si pe conta...daca este nevoie pot trimite si eu.
Multa bafta
#13
Posted 06 May 2007 - 02:32 PM
violeta, la Jan 30 2007, 04:27 PM, a spus:
Cheltuielile de constituire se pot inregistra astfel:
201 = 462/analitic
sau
5311 = 4551/462 - analitic
201 = 5311
Se poate intocmi un decont de cheltuieli care sa contina toate actele aferente constituirii societatii, iar in ctb se inreg decont nr ..../data....
Referitor la amortizare, cf OMF 1752/2005 la sectiunea 7.2 ACTIVE IMOBILIZATE, 7.2.2 Imobilizari necorporale se precizeaza urmatoarele:
'' Recunoasterea imobilizarilor necorporale
72. (1) O entitate poate include cheltuielile de constituire la ACTIVE, caz in care poate imobiliza cheltuielile de constituire. In aceasta situatie, cheltuielile de constituire trebuie amortizate in cadrul unei perioade de maximum 5 ani''
Deoarece cadrul legal nu specifica o perioada de amortizare exacta, cred ca este corect ca perioada de amortizare mai mica de cinci ani sa fie stabilita-respectiv consemnata printr-o hotarare AGA/decizie asociat unic.
Intr-adevar, amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare inregistrarii activului in ctb.
Edited by madalinab, 06 May 2007 - 02:34 PM.
#14
Posted 10 May 2007 - 01:22 PM
#15
Posted 16 May 2007 - 03:19 PM
La o firma vareia ii tin contab i s-au schimbat denumirea ,asociatii, si codul CAEN .Ce inseamna acest lucru d .p.v. al declaratiilor:ITM CASS CAS somaj?Ar tb sa depun undeva o hartie prin care mentionez acest lucru sau nu conteaza avand in vedere ca CUI-ul ramane acelasi si oricum declaratiile se introduc cupa CUI?
Multumesc
#16
Posted 16 May 2007 - 03:39 PM
Edited by Ocsi, 16 May 2007 - 05:30 PM.
#17
Posted 16 May 2007 - 05:35 PM
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.
#18
Posted 18 May 2007 - 09:30 AM
As vrea daca se poate sa-mi dati o lista cu actele necesare si demersurile care trebuie facute pentru a infiinta o firma, si anume un SRL cu asociat unic.
Situatia mea este ca am cumparat un apartament la etajul 1 din 4, cu garaj din beton cu utilitati la subsol la aceeasi adresa cu apartamentul, unde as vrea sa fac un magazin de calculatoare, iar in apartamentul cu 3 camere vreau sa fac o firma de publicitate si webdesign.
Apartamentul este cumparat abia acum o saptamana si inca nu este intabulat si se va intabula in maxim 2 saptamani, dar am contractul de vanzare-cumparare in original pe numele meu. Se poate si numai cu contractul de vanzare cumparare pt dovada de spatiu? Avand in vedere situatia descrisa mai sus va rog mult daca puteti sa-mi spuneti ce acte si tarife si demersuri ar trebui sa fac, sau daca nu sa-mi recomandati un avocat bun.
Apartamentul nu este renovat, adica sunt numai peretii si as vrea sa fac toate cheltuielile pe firma daca este bine. As vrea daca se poate va rog frumos cateva sfaturi pt cheltuielile cu termopane, aer conditionat, centrala termica si mobila, etc.
Trebuie contract de inchiriere intre mine si firma si daca da ce suma ar fi bine sa fie pusa?
Mentionez ca toate invetitiile si platile vor fii din banii adunatzi de mine.
Astept un raspuns din partea dumneavoastra cand veti putea mai repede.
Va multumesc anticipat si o zi cat mai frumoasa!
Cu stima,
Vasile.
P.S.: Sper ca viitoarele raspunsuri la problema mea sa ajute si pe altii care pornesc de la zero....:)
#19
Posted 18 May 2007 - 02:13 PM
Inteleg ca vei inchiria apartamentul firmei. OK. Poti face contract de comodat, nu implica inregistrarea lui la fisc dar nici nu vor fi deductibile cheltuielile ocazionate de o eventuala chirie sau utilitati(exceptand cazul in care pe factura apare numele societatii). Se poate face contract de inchiriere care se inregistreaza la adm. financiara, caz in care tu, persoana fizica-beneficiar al venitului din chirii, va trebui sa platesti impozit pt acel venit. Dar pt societate este o situatie favorabila avand dreptul de a deduce cheltuieli cu chiria, cu amenajari, reparatii, cu utilitati-cu conditia ca facturile primite de la furnizorii de utilitati sa fie pe numele societatii. Pentru aceasta se incheie contracte cu fiecare din acesti furnizori. Se poate deduce si cheltuiala cu intretinerea, daca pe chitanta este trecut numele societatii.
Pentru infiintarea societatii nu este neaparat nevoie sa apelezi la un avocat sau notar. Si nu dureaza mai mult de 2-3 saptamani.
Depui capital social la o banca, minimul legal este 200 lei. Faci rezervarea de nume la ONRC-costa 50 lei. Se completeaza un formular, se depune la ONRC, in cateva ore se elibereaza. Dupa ce ai numele societatii, vei intocmi urmatoarele acte:
- Actul constitutiv
- Declaratie pe proprie raspundere ca poti avea calitatea de unic asociat si administrator-formular tip
- Declaratie pt autorizarea activitatilor-formular tip
- Specimen de semnaturi
- Act pentru sediu, respectiv contractul de inchiriere(Pentru asta va fi nevoie de acordul asociatiei, banuiesc ca apartamentul este in bloc)
- cerere pt ONRC si anexa unde se precizeaza date pt vectorul fiscal.
Toate actele se fac sub semnatura privata, legea permite acest lucru, deci nu mai este nevoie de cheltuieli suplimentare pt avocat/notar.
Depunerea dosarului la ONRC inseamna statul la coada pana la ora 15-intr-o zi, daca totul este ok, apoi va mai fi ziua de judecata si ziua cand se ridica actele eliberate de ONRC.
In mare, cam asta ar fi.
E posibil sa fi uitat ceva in toata enumerarea asta, dar revin daca constat lipsuri :biggrin:
Eu sunt contabil, dar am infiintat si firme si te pot ajuta cu mai multe sfaturi, eventual iti pot trimite chiar model pt toate actele necesare.
Imi poti scrie pe mail daca consideri ca te pot ajuta. Numai bine
#20
Posted 19 May 2007 - 05:16 PM
Mii de multumiri
Similar Topics
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users