Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
infiintare societate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


- - - - -

infiintare societate

aprobari acte necesare taxe autorizatie infiintare salarii
334 replies to this topic

#81 ioanaisfetcu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 28 February 2008 - 08:39 AM

Vezi postareaZoolander, la Feb 27 2008, 05:47 PM, a spus:

Salutare!
Sunt student in anul 4 si as dori sa imi fac firma.M'am, documentat si am aflat ca prima etapa este rezervarea denumirii firmei respective, pe baza unei cereri ce am atasat'o.Intrebari:
1. Ce este CIF-ul?Ce trebuie completat la "in calitate de..."?(administrator sau asociat?)
2. Cum imi recomandati sa fac firma.Sa fie cu asociat unic si eu sa fiu administrator sau sa fie cu 2 asociati(sa trec si un parinte) si eu administrator?
3. E nevoie sa fac angajari?In cat timp trebuie sa angajez pe cineva?Pot sa fiu propiul angajat?
4. De la ce taxe sunt scutit ca student in anul 4 din 5(sunt la Poli) fara restante?
Multumesc anticipat!
PS: cererea e prea mare dar cred ca stiti cam cum arata:)

Eu am o firma pe care o cedez gratis. Nu te intereseaza? Detalii la firma.srl@gmail.com



#82 Zoolander

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 February 2008 - 10:26 AM

Vezi postareaioanaisfetcu, la Feb 28 2008, 08:39 AM, a spus:

Vezi postareaZoolander, la Feb 27 2008, 05:47 PM, a spus:

Salutare!
Sunt student in anul 4 si as dori sa imi fac firma.M'am, documentat si am aflat ca prima etapa este rezervarea denumirii firmei respective, pe baza unei cereri ce am atasat'o.Intrebari:
1. Ce este CIF-ul?Ce trebuie completat la "in calitate de..."?(administrator sau asociat?)
2. Cum imi recomandati sa fac firma.Sa fie cu asociat unic si eu sa fiu administrator sau sa fie cu 2 asociati(sa trec si un parinte) si eu administrator?
3. E nevoie sa fac angajari?In cat timp trebuie sa angajez pe cineva?Pot sa fiu propiul angajat?
4. De la ce taxe sunt scutit ca student in anul 4 din 5(sunt la Poli) fara restante?
Multumesc anticipat!
PS: cererea e prea mare dar cred ca stiti cam cum arata:)

Eu am o firma pe care o cedez gratis. Nu te intereseaza? Detalii la firma.srl@gmail.com
Salve!Ideea eu ca mie imi palce sa fac lucrurile de unul singur, adik firma vreau sa fie a mea din nastere.Daca stiti raspunsul la intrebarile mele va rog frumos sa ma ajutati:)




#83 anonym

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 March 2008 - 12:26 PM

Salutare....am observat ca pe acest forum sunt multe subiecte''profi'', din domeniul asta, poate intrebarea mea e cam banala si nu e postata in aria potrivita, scuze, dar nu am reusit sa gasesc cu ''search''pe forum ceea ce vreau, de aia va rog, da-ti-mi o mana de ajutor in urmatoarea problema: Vreau sa infiintez o societate urgent, am inteles ca trebuie sa completez o declaratie fiscala la Registrul Comertului si nu am idee cum ...am inteles ca optiunea de plata TVA se poate combina cu cele de plata a anumitor impozite (pe microintreprinderi, pe porfit, salarii)etc....si la randul lor acelele impozite trebuie luate in unele cazuri cate 2...de ex...pe salarii obligatoriu cu micro sau profit...sau daca optez pentru neplatitor de TVA trebuie obligatoriu sa optez pentru impozit pe profit sau/si salarii etc...sunt total dezorientat...care cu care din aceste optini trebuie luate impreuna obligatoriu?si care sunt mai benefice?....va rog da-ti-mi un sfat...cum sa optez la infiintare, in ideea ca pe parcurs activitatea financiara(capitalul etc.) s-ar putea schimba si poate voi fi nevoit sa schimb aceasta declaratie??....o explicatie cat de larga si amanuntita mi-ar fi de folos....multumesc anticipat.



#84 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2008 - 01:13 PM

La Reg com. se declara Cifra de afaceri estimata care poate fi:
- pana la 35000 euro - neplatitor de TVA
-35000-100000 euro -obigatoriu platitor TVA trimestrial cu posibilitatea de a alege:
1. microintreprindere 2.5% impozit la facturi emise+1 angajat cu carte munca (poate fi timp partial) ,darile de salarii plati trimestriale
2. IMM impozit profit 16% (dif.dintre venituri-chelt.) nu esti obigat sa ai angajati ,in caz ca ai, platile se fac lunar
- peste 100000 euro esti oblgatoriu platitor de TVA lunar si platitor de imp. profit 16%-IMM

Cum alegi:
de regula daca faci comert en gros ,unde ai valoare mare la marfa ,alegi imp. profit si platitor TVA.
comert cu amanuntul la fel ,dar poti alege neplatitor de tva


daca faci servicii, care nu necesita chelt. mari,alegi microintreprindere cu salariat ,plati trimestriale, neplatitoare de TVA



#85 lumar

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 08 March 2008 - 09:06 PM

Vezi postareanetworkwin, la Feb 18 2008, 09:10 AM, a spus:

Am fost sa-mi infintez o societeta cmerciala la Registrul Comertului si dupa ce am incheiat niste acte mi s-a spus sa consult un contabil si sa intreb daca firma sa fie sau nu platitoare de TVA; impozit in cota unica sau IMM?

Imi puteti explica detaliat ce inseamna asta?

Bilantul trebuie depus lunar, semestrial...?

Daca nu desfasor nicio activitate timp de cateva luni trebuie sa depun vreun act...?
ce activitate vreti sa desfasurati pe firma? e mai bine oricum platitoare de tva cred eu. dupa ce va ies actele de la registrul comertului in 30 zile se depune la finante declaratia 010(privind vectorul fiscal), apoi trimestrial declaratia 100 si 300(daca e platitoare de tva), in situatia in care nu sunt salariati caci alfel mai sunt si alte declaratii. semestrial se depune bilantul



#86 tmscmarika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 09 March 2008 - 07:13 AM

Vezi postareanetworkwin, la Feb 18 2008, 09:10 AM, a spus:

Am fost sa-mi infintez o societeta cmerciala la Registrul Comertului si dupa ce am incheiat niste acte mi s-a spus sa consult un contabil si sa intreb daca firma sa fie sau nu platitoare de TVA; impozit in cota unica sau IMM?

Imi puteti explica detaliat ce inseamna asta?

Bilantul trebuie depus lunar, semestrial...?

Daca nu desfasor nicio activitate timp de cateva luni trebuie sa depun vreun act...?


Atentie la vectorul fiscal si la termene.....



#87 dacron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2008 - 10:58 AM

Vezi postareanetworkwin, la Feb 18 2008, 09:10 AM, a spus:

Am fost sa-mi infintez o societeta cmerciala la Registrul Comertului si dupa ce am incheiat niste acte mi s-a spus sa consult un contabil si sa intreb daca firma sa fie sau nu platitoare de TVA; impozit in cota unica sau IMM?

Imi puteti explica detaliat ce inseamna asta?

Bilantul trebuie depus lunar, semestrial...?

Daca nu desfasor nicio activitate timp de cateva luni trebuie sa depun vreun act...?

Pentru a putea obtine un raspuns concret, trebuie sa specificati care este obeictul pincipal de activitate declarat la Registrul Comertului., pentru ca in functie de acesta ,puteti decide daca este mai avantajos sa fiti sau sa nu fiti platitor de Tva , daca este mai avantajos sa fiti platitor de impozit pe venit , etc.



#88 thedark

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 March 2008 - 09:18 PM

Buna ziua.

As dori sa stiu daca studentii beneficiaza de avantaje sau reduceri pentru a porni o firma. M-ar interesa cam la cat pot ajunge costurile pentru un student care infiinteaza o firma, doar infiintarea fara altceva.

Va multumesc anticipat.



#89 getaxa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 March 2008 - 07:45 PM

:pullhair: Ce este in avantajul firmei(srl), impozitul pe profit sau pe venit?( sunt la inceput). Platitor de TVA sau nu?



#90 Vartosul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2008 - 09:12 PM

Depinde de foarte multe aspecte, cum ar veni.

Asadar, daca ai multe cheltuieli deductibile (eventual peste nivelul veniturilor sau foarte aproape de nivelul asta) e mai avantajos sa fii platitor de impozit pe profit.

De asemenea, daca vei avea clienti preponderent persoane fizice (i.e. neplatitori de TVA) merita sa te declari neplatitor de TVA (pana cand depasesti limita de 35.000 EUR, fireste).

Depinde de business plan, carevasazica.



#91 maya_cris

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 26 March 2008 - 11:18 PM

parere mea este ca cel mai bine e sa fi platitor pe venit datorita impozitului mic pe care-l dai la stat



#92 getaxa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 March 2008 - 12:41 PM

Multumesc mult, tuturor celor care mi-au dat un raspuns!



#93 mbp studio arhitecture

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 April 2008 - 08:09 PM

Buna ziua la toata lumea,


Am nevoie de niste sfarturi...Detin o microintreprindere cu activitate de consultanta imobiliara,proiectare si arhitecturadar la infintare am completat toate activitatile pe care pot sa le desfasor in conformitate cu legislatia.Sunt interesata sa deschid un salon de cosmetica-spa.Eu voi amenaja spatiul si tot ce tine de salon.as dori sa stiu daca pot sa-l deschid in cadrul societati actuale sau trebuie alta societate.Deasemea personalul care va lucra cum trebuie sa fie:ca si persoane fizice autorizate sau pur si simplu angajate cu carte de munca.
Daca exista cineva care imi pot da niste sfaturi cu privire la pasi ce trebuie sai urmez pentru deschiderea salonului.


Va multumesc anticipat la toata lumea voitoare de a-mi da sfaturi :pullhair:



#94 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2008 - 03:36 PM

puteti lucra prin aceeasi societate, ideea este sa aveti aceasta activitate cuprinsa in actul constitutiv(daca nu o aveti deja, o adaugati).
In privinta personalului, in general se lucreaza in baza unui contract individual de munca...persoane fizice autorizate - depinde de conjunctura.
Madalina



#95 enjoy_the_silence_01

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 April 2008 - 01:28 AM

nimeni pana acum nu a putut sa-mi dea un raspuns sigur. onrc-ul m-a ametit de nu mai stiu de mine, juristii habar n-au se pare...doresc sa-mi infiintez o societate comerciala. dupa ce m-am interesat temeinic cu zeci de telefoane la onrc am aflat actele necesare si m-am programat la asistenta (gratuita pt ca sunt studenta). dupa 2 luni a venit si programarea mea (inca putin si-mi expira rezervarea-urat din partea lor). mi se spusese ca nu e nevoie de acordul asociatiei de proprietari daca stau la casa si daca sunt ruda de gradul I cu proprietarii (asta mi s-a zis la informatii la onrc). la asistenta mi-a cerut acordul pt ca in casa in care stau sunt 4 apartamente, fiind o "vila" veche. evident nu exista asociatie de proprietari dar eu nu pot sa ma constitui fara acordul lor. intrebarea mea este imi trebuie acordul proprietarilor sau a locatarilor (adica si a chiriasilor)? in casa sunt 4 apartamente, jos - proprietar, eu sus tot proprietar, sus langa mine chirias la icral si la et. 2 apartamentul este liber apartinand icralului. imi trebuie numai acordul vecinului proprietar de jos? imi trebuie acordul proprietarului si al chiriasului de langa mine? imi trebuie si acordul icralului ca e proprietarul chiriasului de langa mine si al apartamentului de sus??? va multumesc anticipat!



#96 alinagalut22101978

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 03 April 2008 - 09:25 AM

aveti idee ce cond trebuie indeplinite pt a infiinta o firma de consultanta?
ma intereseaza daca exista vreo conditie referitoare la angajati
adica daca unul dintre ang trebuie sa fie expert cont sau cont autorizat ...ceva de genul
si care este baza legala...
multumesc



#97 mona moldovan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 03 April 2008 - 11:19 AM

Ai nevoie de acordul coproprietarilor spatiului pe care il inchiriezi, iar cu proprietarul faci un contract de comodat, nu mai ai nevoie de contract inregistrat la finante daca sunteti rude de gradul 1. Nu ai nevoie de acordul vecinilor daca celelalte apartamente sunt spatii comerciale, adica au inchiriat firme, numai in cazul in care acolo locuesc persoane fizice, si aveti peretii comuni. Cel mai bine ar fi sa iei legatura cu un jurist care sa-ti faca actele, daca cei de la orc habar n-au. Decat sa te tot poarte pe drumuri...oricum o sa beneficiezi de reduceri la ei cand inregisrezi actele



#98 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2008 - 08:36 PM

consultanta pt ce?...expert contabil -asociat, minim 51% - este obligatoriu in cazul unei societati de ctb...un angajat este obligatoriu pt micro(conf cod fiscal)...in orice soc com departamentul ctb este condus fie de o societate de ctb, fie de o persoana angajata care sa aiba studii economice superioare...deci, care este de fapt intrebarea ta?
Madalina



#99 HotChocolate

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 April 2008 - 04:41 PM

Buna tuturor!

In primul rand felicitari pt. acest forum! Mie personal mi-a fost extrem de util. Cu toate ca m-am documentat destul de mult in privinta anumitor aspecte, faptul ca pana acum nu am avut de-a face cu conta sau cu fiscalitatea romana, acum ma cam impiedica sa inteleg foarte bine punerea in practica. Deci va rog pe voi sa imi dati o mana de ajutor!

}n curand voi infiinta un SRL cu asociat unic, platitor de TVA cu impozitare pe profit. As avea cateva aspectein privinta carora nu sunt foarte lamurita. Sper sa ma tratati cat de cat serios, pt ca unele lucruri fac parte din notiunile elementare, dar chiar sunt incepatoare in domeniu.

In legatura cu infiintarea:
Am inteles procedura standard dar:
1. Daca voi incheia actul constitutiv sub semnatura privata am inteles ca unele banci ar putea sa respinga deschiderea contului ptr. capitalul social. Il pot redacta eu fara probleme iar apoi sa iau data certa de la RC. Stiti vreo dificultate care ar putea sa apara in situatia asta? E mai bine sa il fac in forma autentica?
2. Daca in actul constitutiv voi prevedea 2 administratori (eu - asociat unic si admin + o a doua persoana); al doilea admin trebuie sa fie angajat? Sau eventual se incheie un alt gen de contract ori isi poate exercita functia numai prin faptul ca este prevazut in Act?
3. Daca odata cu firma voi inregistra si o emblema la RC, aceasta trebuie inregistrata apoi si la OSIM?
4. Sediul firnei este in mediul rural, la curte. Banuiesc ca nu este nevoie de acordul vecinilor ?!
5. In ce fel este influentata activitatea societatii de cuantumul capitalului social?

Apoi ar mai fi si alte etape ulterioare:
1. Activitatea principala a firmei va fi 4719 - Comert cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare, plus alte coduri, majoritatea legate de prestari de servicii. Pentru activitatea principala va fi deschis un magazin la adresa sediului social. In situatia asta se va considera ca am activitate la sediul social sau va trebui sa declar punct de lucru? Ce avize ar fi necesare, avand in vedere ca nu se vor comercializa produse alimentare? In cazul asta voi avea nevoie de acordul vecinilor?
2. Utilitatile vor trebui inregistrate separat pt. societate? De ex. daca am un control si am electricitate de la contorul casei, as putea avea probleme? Stiu ca sunt costuri mai mari pt societati si banuiesc ca va trebui sa inregistrez alt contor separat.
3. Cum deduc TVA? De ex platesc unui furnizor 100ron + 19ron tva = 119ron. Pun adaos 10 => 129. Apoi TVA 19% din 129. Spuneti-mi va rog daca este corect, pt ca am vazut mai multe variante, asta mi se pare cea mai logica.
4. Cum se aplica TVA pentru prestarile de servicii in situatia in care pentrui a le realiza voi cumpara materiale necesare, cu TVA? Voi percepe intai pretul materialului folosit + adaos, dar adaug sau nu TVA?
5. Bunurile achizitionate in numele firmei se inregistreaza ca mijloace fixe sau ca obiecte de inventar? Exista o valoare anume pein care se face delimitarea?

Cam asta ar fi principalul. Oricum, dupa inceperea activitatii voi avea un contabil, dar trebuie sa stiu si eu cateva lucruri elementare. Orice alt detaliu pe care il cunoasteti mi-ar fi de folos. Stiu ca sunt multe intrebari dar va raman recunoscatoare pentru orice informatie.

Multumesc!



#100 uiliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 97 Postari:
  • Location:Pascani

Postat 05 April 2008 - 10:31 PM

Draga ciocolata
Intradevar ai pus cam multe intrebari dar esti pe drumul cel bun.Parerea mea este sa vorbesti mai intai cu un contabil care te va scuti de multe neajunsuri.Daca vrei sa-ti deschizi o firma mergi la registrul comertului si-ti vor spune ei ce ai de facut cu actele de constituire doar le platesti.In ce priveste utilitatile trebuie sa ai contractele pe firma ca sa le poti deconta .Daca ai si sediul si punct de lucru tb sa le autorizezi pe amandoua.Emblema nu trebuie integistrata la OSIM.In ce priveste bunurile ahizitionate exista diferente intre mijloace fixe si obiecte de inventar iar pt modul de calcul al receptiilor sunt programe gratuite care le gasesti pe forum.
Cam atat pot sa te ajut acum daca mai ai neclaritati iti voi raspunde in limita cunostintelor mele.
Mult succes in afacere.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL