Postat 05 April 2008 - 04:41 PM
Buna tuturor!
In primul rand felicitari pt. acest forum! Mie personal mi-a fost extrem de util. Cu toate ca m-am documentat destul de mult in privinta anumitor aspecte, faptul ca pana acum nu am avut de-a face cu conta sau cu fiscalitatea romana, acum ma cam impiedica sa inteleg foarte bine punerea in practica. Deci va rog pe voi sa imi dati o mana de ajutor!
}n curand voi infiinta un SRL cu asociat unic, platitor de TVA cu impozitare pe profit. As avea cateva aspectein privinta carora nu sunt foarte lamurita. Sper sa ma tratati cat de cat serios, pt ca unele lucruri fac parte din notiunile elementare, dar chiar sunt incepatoare in domeniu.
In legatura cu infiintarea:
Am inteles procedura standard dar:
1. Daca voi incheia actul constitutiv sub semnatura privata am inteles ca unele banci ar putea sa respinga deschiderea contului ptr. capitalul social. Il pot redacta eu fara probleme iar apoi sa iau data certa de la RC. Stiti vreo dificultate care ar putea sa apara in situatia asta? E mai bine sa il fac in forma autentica?
2. Daca in actul constitutiv voi prevedea 2 administratori (eu - asociat unic si admin + o a doua persoana); al doilea admin trebuie sa fie angajat? Sau eventual se incheie un alt gen de contract ori isi poate exercita functia numai prin faptul ca este prevazut in Act?
3. Daca odata cu firma voi inregistra si o emblema la RC, aceasta trebuie inregistrata apoi si la OSIM?
4. Sediul firnei este in mediul rural, la curte. Banuiesc ca nu este nevoie de acordul vecinilor ?!
5. In ce fel este influentata activitatea societatii de cuantumul capitalului social?
Apoi ar mai fi si alte etape ulterioare:
1. Activitatea principala a firmei va fi 4719 - Comert cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare, plus alte coduri, majoritatea legate de prestari de servicii. Pentru activitatea principala va fi deschis un magazin la adresa sediului social. In situatia asta se va considera ca am activitate la sediul social sau va trebui sa declar punct de lucru? Ce avize ar fi necesare, avand in vedere ca nu se vor comercializa produse alimentare? In cazul asta voi avea nevoie de acordul vecinilor?
2. Utilitatile vor trebui inregistrate separat pt. societate? De ex. daca am un control si am electricitate de la contorul casei, as putea avea probleme? Stiu ca sunt costuri mai mari pt societati si banuiesc ca va trebui sa inregistrez alt contor separat.
3. Cum deduc TVA? De ex platesc unui furnizor 100ron + 19ron tva = 119ron. Pun adaos 10 => 129. Apoi TVA 19% din 129. Spuneti-mi va rog daca este corect, pt ca am vazut mai multe variante, asta mi se pare cea mai logica.
4. Cum se aplica TVA pentru prestarile de servicii in situatia in care pentrui a le realiza voi cumpara materiale necesare, cu TVA? Voi percepe intai pretul materialului folosit + adaos, dar adaug sau nu TVA?
5. Bunurile achizitionate in numele firmei se inregistreaza ca mijloace fixe sau ca obiecte de inventar? Exista o valoare anume pein care se face delimitarea?
Cam asta ar fi principalul. Oricum, dupa inceperea activitatii voi avea un contabil, dar trebuie sa stiu si eu cateva lucruri elementare. Orice alt detaliu pe care il cunoasteti mi-ar fi de folos. Stiu ca sunt multe intrebari dar va raman recunoscatoare pentru orice informatie.
Multumesc!